شنبه , 6 مرداد 1403 - 3:36 قبل از ظهر
فواید دوچرخه سواری

فواید دوچرخه سواری | کاملترین مرجع فواید دوچرخه سواری

برای اینکه تناسب اندامتان را حفظ نمایید در هفته چقدر باید دوچرخه سواری کنید ؟

از جمله فواید دوچرخه سواری حفظ اندام و زیبایی آن است و اگر می خواهید که اندام خوبتان را حفظ نمایید و یا اینکه به اندام مد نظر خود برسید پس این مقاله با عنوان فواید دوچرخه سواری را مطالعه نمایید .

دوچرخه سواری نه تنها یک فعالیت تفریحی است بلکه یک شکل عالی برای ورزش هوازی است. چه بخواهید سالم بمانید ، چه لاغر شوید و چه عضله تون کنید ، دوچرخه سواری گزینه مناسبی است. دوچرخه سواری همچنین روحیه شما را تقویت می کند و شما را با انرژی تغذیه می کند. مطمئناً ، وقتی برای رسیدن به تناسب اندام دوچرخه سواری می کنید ، باید ثابت قدم باشید و باید مسافت مناسبی را طی کنید. اما هر هفته چقدر باید دوچرخه سواری کنید تا فرم خوبی داشته باشید؟

اول از همه چیز ، هدف خود را تعیین کنید. این به شما کمک می کند تا متمرکز و پرانرژی باشید. اهداف کوچک و واقع بینانه تعیین کنید. اگر هدف شما فقط ثابت ماندن است ، پس مجبور نیستید هر روز تعداد زیادی پدال بزنید. قانون اساسی دوچرخه سواری در مسافت های کوتاه اما به طور منظم است. کارشناسان معتقدند که جلسات کوتاه مکرر آموزش نسبت به جلسات طولانی نادر مؤثر است.

بزرگسالان بین 18 تا 64 سال هر هفته برای داشتن تناسب اندام باید دو ساعت و نیم فعالیت بدنی با شدت متوسط داشته باشند. اما اگر در حال دوچرخه سواری هستید ، باید این کار را حداقل 30 تا 45 دقیقه در هر روز برای جلسات کوتاه تر یا 2 تا 3 بار در هفته برای جلسات طولانی تر از یک ساعت یا بیشتر انجام دهید.

در زیر سه جلسه آموزش ساده برای انتخاب وجود دارد ، اگر هدف شما از صحیح ماندن است ، پس از آن هر هفته این سه سوار را بپوشانید

من هر روز دوچرخه سواری میکنم پس چرا وزنم کم نمی شود ؟

با اهداف کاهش وزن خود مبارزه می کنید؟ تو تنها نیستی. کاهش وزن یکی از رایج ترین انگیزه ها برای ورزش است و اگرچه همه ما در پی لذت بردن از آن هستیم ، اما وقتی با کاهش وزن و با یک ذهنیت و عادت سالم به آن نزدیک می شویم ، این یک کار کاملاً منطقی است. جا دارد که باز اشاره نماییم که یکی از فواید دوچرخه سواری کاهش اضافه وزن می باشد به شرطی که به صورت حرفه ای و منظم انجام بگیرد .

حقیقت آشکار این است که “فقط اضافه کردن ورزش با کاهش وزن برابر نیست.”

اگرچه ورزش روزانه مانند دوچرخه سواری سلامت قلب و عروق شما را بهبود می بخشد ، روحیه خود را بالا می برد و تناسب اندام خود را تقویت می کند ، اما می توانید به راحتی یک ساعت در روز پدال بزنید و پوند از دست ندهید. حتی به دلهره خود ، حتی ممکن است چند نفر را نیز بدست آورید.

ورزش روزانه هیچ دلیلی برای نادیده گرفتن رژیم غذایی شما نیست. بونچی می گوید: “شما باید اطمینان داشته باشید كه ناخودآگاه بیشتر غذا نمی خورید ، غذاهای شیرینی جبران بیش از حد نمی كنید و به این ترتیب ورزش می كنید كه از بین رفتن چربی را تشویق می كند و بافت عضلانی لاغر می سازد.”

دلسرد نشوید (یا چرخهای خود را آویزان کنید!). آنقدر پیچیده نیست که به نظر برسد. با تنظیمات مناسب در روال سواری (و سوخت رسانی) ، می توانید وزن ناخواسته را پدال بزنید. اگر تعجب نکرده اید ، چرا نمی توانم وزن خود را کاهش دهم ، ما برای شما پاسخ هایی داده ایم.

دویدن بهتر است یا دوچرخه سواری

دویدن و دوچرخه سواری سرگرمی ها و تمریناتی کلاسیک است که مردم در سراسر جهان از آن لذت می برند. هر دو نوع تمرین هوازی هستند که می توانند در فضای باز دنبال شوند ، چه در خیابان های شهر و چه در مسیرهای طبیعی.

به طور کلی ، دویدن کالری بیشتری نسبت به دوچرخه سواری می سوزاند. اما همچنین بیشتر بر عضلات و مفاصل تأثیر می گذارد. بنابراین ، کدام یک برای شما بهتر است؟ این به اهداف شما و چگونگی دستیابی به آنها بستگی دارد.

از نظر سلامت قلب و عروق (قلبی) ، دویدن و دوچرخه سواری به همان اندازه مفید هستند.

فعالیت های هوازی به تقویت قلب شما کمک می کند تا بتواند اکسیژن بیشتری را در بدن پمپ کند. انجام ورزش های قلبی ، مانند دویدن و دوچرخه سواری ، به قلب شما می آموزد که بقیه اوقات را حتی با کارآیی بیشتر پمپ کند.

تعداد کالری هایی که در هر یک از ورزش ها می سوزانید به شدت و مدت زمان انجام آن بستگی دارد.

به طور کلی ، دویدن کالری بیشتری نسبت به دوچرخه سواری می سوزاند زیرا از عضلات بیشتری استفاده می کند. با این حال ، دوچرخه سواری روی بدن ملایم تر است و شما ممکن است بتوانید این کار را طولانی تر یا سریعتر از دویدن انجام دهید. اگر ورزش می کنید و در هر مرحله برای انجام هر بخشی از تمرین خود از آن استفاده می کنید ، کالری بیشتری می سوزانید ، اگر در یک سطح صاف ورزش می کنید.

سن ، وزن ، جنسیت و سایر عوامل میزان کالری سوزی را تعیین می کنند. با پزشک خود مشورت کنید تا بدانید که در حین انجام ورزش چه مقدار کالری باید سوزانده شود تا به اهداف سلامتی شخصی خود برسید.

دوچرخه سواری می تواند به شما در عضله سازی در نیمه پایینی کمک کند. دویدن به مقدار زیادی منجر نمی شود ، اما می تواند به شما در رشد عضلات قوی تر و ضخیم کمک کند.

هل دادن پدال هنگام دوچرخه سواری تمرین مقاومتی است که عضلات پا را می سازد. نیمه بالایی بدن شما نیز درگیر است ، اما این عضلات تقریباً به اندازه نیمه پایین درگیر نیستند.

دویدن همزمان از همه عضلات استفاده می کند و آنها را به گونه ای درگیر نمی کند که حجم زیادی ایجاد کند. با این حال ، ماهیچه ها و استخوان های شما از استفاده و تأثیر ضربه زدن به زمین قوی تر می شوند.

دوچرخه سواری و افزایش ماهیچه ران ها

اول از همه ، ما فکر می کنیم که پاهای قوی بسیار جذاب هستند و می دانیم که سواران همه جنس ها آنها را با غرور ورزش می کنند. با این وجود ، ترس از بازی های “هالک مانند” نکته قابل توجهی است زیرا وقتی سواران جدید در نظر دارند تاثیری که یک فعالیت متفاوت می تواند بر بدن آنها بگذارد ، بسیار زیاد می شود. “آیا دوچرخه سواری پاهای من را بزرگ می کند؟” یکی از رایج ترین جستجوها در گوگل است ، و با وجود تمام اطلاعات غلط موجود ، همراه با متاسفانه مشکلات معمول تصویر بدن ، ما نگران هستیم که این افسانه باعث شود برخی از زنان از دوچرخه دور نشوند.

و افسانه همان چیزی است که هست. پاسخ کوتاه در مورد اینکه آیا دوچرخه سواری پاهای شما را بزرگ می کند یا نه این است – نه. البته دوچرخه سواری باعث بهبود عضلات ساق پا می شود ، اما به عنوان یک تمرین هوازی ، فیبرهای عضلانی استقامتی شما را کار می کند و باعث می شود در هنگام تمرین آنها در برابر خستگی مقاوم تر باشند ، اما باعث بزرگ شدن آنها نمی شود. اگر می خواهید جرم مرتبط با افزایش قدرت را اضافه کنید ، باید به طور منظم با وزن اضافی تمرین کنید. در مورد آن سواران با دور ران فوق العاده چشمگیر چیست؟ آنها علاوه بر ساعاتی که برای دوچرخه صرف می کنند ، زمان زیادی را در سالن ورزشی می گذرانند.

آیا دوچرخه سواری برای زانوها مضر است ؟

تا به اینجا از فواید دوچرخه سواری اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم حال به این نکته بپردازیم که ایا دوچرخه سواری برای زانوها مضر است یا خیر

نه ، ورزش باعث بدتر شدن مفاصل نمی شود. و بله ، شما هنوز هم می توانید با آرتریت دوچرخه سوار شوید.

در واقع ، باید این کار را انجام دهید: لورن شرویر ، MS ، مدیر ارشد توسعه محصول در شورای ورزش آمریکا ، می گوید: دوچرخه سواری یک تمرین قلبی عروقی عالی است. دوچرخه سواری می تواند قلب و ریه های شما را تقویت کند و همچنین عملکرد عضلات را بهبود بخشد.

و مطالعات نشان می دهد که دوچرخه سواری ممکن است به کاهش علائم آرتروز کمک کند: یک مطالعه منتشر شده در مجله روماتولوژی نشان داد که هر دو تمرین ورزش دوچرخه سواری و شنا به طور قابل توجهی باعث کاهش درد مفاصل ، سفتی و محدودیت های جسمی و افزایش کیفیت زندگی در افراد میانسال و مسن مبتلا به آرتروز می شود. (OA) یک مطالعه کوچک دیگر ، نشان داد بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید (RA) که با دوچرخه ثابت ورزش می کردند ، مرتباً تناسب هوازی و فشار خون خود را بهبود می بخشند و مفاصل کمتری را گزارش می کردند.

یک امتیاز دیگر برای مبتلایان به آرتروز: ورزش هوازی منظم می تواند روحیه شما را تقویت کرده و به شما در بهتر خوابیدن کمک کند.

دوچرخه سواری کالری بیشتری می سوزاند یا پیاده روی

طبق تحقیقات جواب دوچرخه سواری می باشد

میانگین سرعت پیاده روی 5 کیلومتر در ساعت (3 مایل در ساعت) باعث می شود که متوسط فرد تقریباً 232 کیلو کالری در ساعت بسوزاند. بنابراین کل فاصله 8 کیلومتری یا 10 هزار پله ای باعث می شود در مجموع حدود 371 کیلوکالری بسوزانید. دوچرخه سواری با سرعت متوسط 20 کیلومتر در ساعت (12 مایل در ساعت) تقریباً 563 کیلوکالری در ساعت می سوزاند.

دوچرخه سواری به صورت روزانه  بد است یا خیر

از جمله فواید دوچرخه سواری کنترل یا کاهش وزن است ، زیرا باعث افزایش سرعت سوخت و ساز بدن ، ماهیچه ها می شود و چربی بدن را می سوزاند. اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، دوچرخه سواری باید با یک برنامه غذایی سالم همراه باشد. … تحقیقات انگلیس نشان می دهد که هر روز نیم ساعت دوچرخه سواری در طی یک سال نزدیک به پنج کیلوگرم چربی می سوزاند.

تردمیل یا دوچرخه ثابت کدام بهتر است

همچنین وقتی صحبت از ضربه و مراقبت از مفاصل می شود ، دوچرخه از تردمیل بهتر است. با دویدن می توانید ستون فقرات ، باسن ، زانو و مفاصل مچ پا را تحت فشار قرار دهید ، در حالی که دوچرخه برای افرادی که دارای زانوی بی عیب و نقص هستند بهترین گزینه برای تمرینات ورزشی است.

حالت نشستن درست بر روی دوچرخه

روش جدید: وقتی راحت در زین می نشینید ، باید بتوانید با دوچرخه جاده ای ، یا دسته های دوچرخه کوهستان به راحتی به قسمت بالایی و هودهای ترمز برسید. آرنج های شما باید کمی خم باشد ، قفل نشود. و نازک تنه شما باید توسط هسته شما در یک موقعیت راحت پشتیبانی شود

آیا دوچرخه سواری برای پروستات بد است ؟

علاوه بر این ، دوچرخه سواران در معرض خطر بیشتری برای مشکلات پروستات در آینده مانند پروستاتیت یا سرطان پروستات نیستند. گزارش شده است از افزایش سطح آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) در مردان بلافاصله پس از دوچرخه سواری با مسافت طولانی ، اما برای اکثر دوچرخه سواران تفریحی این نگرانی نیست.

دوچرخه سواری برای سن های بالا

یکی از مهمترین تمریناتی که می توانید به عنوان کششی برای عضلات ، چربی سوزی و تناسب اندام انتخاب کنید ، دوچرخه سواری است. به دلیل ماهیت این فعالیت ، مردم از آن به عنوان وسیله ای برای حمل و نقل و همچنین به عنوان یک فعالیت اوقات فراغت لذت می برند.

افراد در سن 50 سال و بالاتر از دوچرخه سواری سود زیادی دارند. یک چیز قابل بحث نیست این است که بسیاری از افراد بالای 50 سال وجود دارند که هنوز به اندازه کمانچه مناسب هستند. برای آنها ، ممکن است هیچ تفاوتی بین الان و 35 سالگی آنها وجود نداشته باشد. اما اکثریت افراد بالای 50 سال دیگر مانند گذشته مناسب نیستند. ممکن است بسیاری از مشکلات زانو ، قلب ، کمر یا حتی مفصل ران داشته باشد ، اما افراد در این رده سنی نباید اجازه دهند این چالش ها مانع از دوچرخه سواری شود. همه اینها به مراقبت های لازم و سوار شدن به نوع دوچرخه ای که برای شما مناسب است خلاصه می شود. تمرینات هوازی با تأثیر کم مانند دوچرخه سواری برای افراد بالای 50 سال که دیگر نمی توانند تمرینات شدید انجام دهند ، مناسب است. شاید به این دلیل که زانوی آنها مانند گذشته خوب نیست.

بهترین راه برای شروع دوچرخه سواری

اگر یک دوچرخه سوار مبتدی هستید ، ممکن است ابتدای کار سخت و استرس زا باشد و سازگاری و بهبودی بدن شما بیشتر طول بکشد. در ابتدا پدال زدن در زمین های مسطح بهترین خواهد بود ، اما اگر قصد صعود را دارید ، باید به دنده ای بروید که بدان معنی است که کادر شما (سرعتی که پدال می روید) افزایش می یابد اما در جایی که هنوز به جلو قدرت دارید.

یکی از مزایای دوچرخه سواری دوستی و معاشرت است که هنگام گروهی سواری ایجاد می کنیم. با این حال ، به عنوان یک مبتدی ، به شما توصیه می شود که فعلاً به گروه ها نپیوندید ، تا این که برخی از اعمال را کامل نکردید. ابتدا با چرخش ، قطع کردن ، ترمز گرفتن و کار با ترافیک راحت باشید. این برای جلوگیری از ایجاد خطر برای خود و سایر دوچرخه سواران است. دوچرخه سواری با یک یا دو دوچرخه سوار با تجربه به شما در یادگیری کمک می کند.

مطلب پیشنهادی

 رکورد لیفت جهان چقدر است و دست کیست

 رکورد لیفت جهان چقدر است و دست کیست

 رکورد لیفت جهان چقدر است و دست کیست: رکورد جهانی لیفت سنگین‌ترین وزنه، به عنوان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *