سه شنبه , 1 آبان 1403 - 2:39 قبل از ظهر

فاصله اردستان تا کاشان چقدر است ؟

اردستان شهری تاریخی در استان اصفهان ایران است. این شهر در فاصله 110 کیلومتری شمال غرب اصفهان و 270 کیلومتری جنوب تهران واقع شده است. اردستان به خاطر سابقه غنی تاریخی و جاذبه های طبیعی اش، از جمله باغ های پسته، مزارع گل محمدی و کویر ابوزیدآباد، شناخته شده است.

فاصله اردستان تا کاشان چقدر است ؟

فاصله ی اردستان تا کاشان ۱۲۸ کیلومتر است. با ماشین حدود ۱ ساعت و ۲۵ دقیقه طول می کشد تا از اردستان به کاشان برسید. شما می توانید در مسیر کم شهر تاریخی را از نزدیک ببینید و در زمانی کوتاه به خانه برگردید . با توجه به مسیر کوتاه فاصله اردستان تا کاشان شما می توانید در سفری یک روزه به این مقصد گردشی کوتاه و مناسب آخر هفته را برای خود و خانواده ی خود در نظر گرفته باشید .

برخی از جاذبه های گردشگری محبوب در اردستان

برخی از جاذبه های گردشگری محبوب در اردستان عبارتند از:

  • مسجد جامع اردستان: این مسجد که در قرن یازدهم ساخته شده است، یکی از قدیمی ترین مساجد ایران است. این مسجد به خاطر معماری زیبا و کاشی کاری های نفیسش مشهور است.
  • مناره پیروز: این مناره که در قرن دوازدهم ساخته شده است، بلندترین مناره در ایران است. این مناره به خاطر آجرکاری و کاشی کاری های نفیسش مشهور است.
  • خانه طباطبایی ها: این خانه که در قرن نوزدهم ساخته شده است، یکی از زیباترین خانه های تاریخی ایران است. این خانه به خاطر معماری و تزئینات نفیسش مشهور است.
  • باغ فین: این باغ که در قرن شانزدهم ساخته شده است، یکی از زیباترین باغ های ایرانی است. این باغ به خاطر معماری، آبنماها و درختانش مشهور است.کویر ابوزیدآباد: این کویر یکی از بزرگترین کویرهای ایران است. این کویر به خاطر تپه های شنی، نمکزارها و حیات وحشش مشهور است.
    اردستان شهری عالی برای بازدید برای هر کسی است که علاقه مند به تاریخ، فرهنگ یا طبیعت باشد.

بهترین زمان سفر به اردستان

بهترین زمان سفر به اردستان به سلیقه شما بستگی دارد. اگر به دنبال آب و هوای خنک و مطبوع هستید، بهار (مارچ تا می) یا پاییز (سپتامبر تا نوامبر) بهترین زمان برای سفر است. در این زمان ها، میانگین دما بین 15 تا 25 درجه سانتیگراد (59 تا 77 درجه فارنهایت) است.
اگر به دنبال تجربه گرمای واقعی هستید، می توانید در تابستان (ژوئن تا آگوست) به اردستان سفر کنید. در این زمان ها، میانگین دما بین 30 تا 40 درجه سانتیگراد (86 تا 104 درجه فارنهایت) است.
زمستان در اردستان می تواند بسیار سرد باشد، با میانگین دما بین 5 تا 10 درجه سانتیگراد (41 تا 50 درجه فارنهایت). با این حال، اگر به دنبال یک تجربه آرام و خلوت هستید، می تواند زمان خوبی برای بازدید باشد.
در اینجا چند رویداد و جشنواره محبوب وجود دارد که ممکن است بخواهید در برنامه سفر خود به اردستان در نظر بگیرید:

  1. جشنواره گلاب گیری کاشان در اردیبهشت برگزار می شود و زمان مناسبی برای بازدید از مزارع گل محمدی و دیدن فرآیند گلاب گیری است.
  2. جشنواره انار ابرقو در شهریور برگزار می شود و زمانی برای جشن گرفتن برداشت انار است.
  3. جشنواره پسته اردستان در مهر ماه برگزار می شود و زمانی برای جشن برداشت پسته است.

کوتاه ترین مسیر بین اردستان و کاشان

کوتاه‌ترین مسیر از اردستان به کاشان از طریق جاده 71 و بزرگراه کاشان-نطنز/خلیج فارس/جاده 7 است و طول آن 127.84 کیلومتر و زمان سفر آن 1 ساعت و 26 دقیقه است.

می‌توانید مسیر را در اینجا مشاهده کنید.

جاذبه‌های گردشگری در مسیر اردستان به کاشان

مسیر اردستان به کاشان، علاوه بر کوتاه بودن، از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متنوعی نیز برخوردار است که می‌تواند سفر شما را لذت‌بخش‌تر کند. در ادامه به برخی از این جاذبه‌ها اشاره می‌کنیم:

  • کویر مرنجاب: یکی از معروف‌ترین کویرهای ایران که در نزدیکی نطنز واقع شده است. می‌توانید از تپه‌های ماسه‌ای آن بالا بروید، در دریاچه نمک قدم بزنید و از زیبایی آسمان شب لذت ببرید.
  • کاروانسرای مرنجاب: این کاروانسرای تاریخی در دل کویر قرار دارد و مکانی مناسب برای استراحت و اقامت کوتاه مدت است.
  • شهر نطنز: این شهر تاریخی با معماری سنتی و باغ‌های زیبا، یکی از شهرهای دیدنی در مسیر اردستان به کاشان است.
  • کاروانسراهای قدیمی: در طول مسیر اردستان به کاشان، کاروانسراهای قدیمی متعددی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کرده و به تاریخ و فرهنگ ایران پی ببرید.
  • روستاهای سنتی: در حاشیه جاده اردستان به کاشان، روستاهای سنتی بسیاری وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کرده و با سبک زندگی روستایی آشنا شوید.
  • باغ‌های میوه: در فصل بهار و تابستان، باغ‌های میوه اطراف جاده اردستان به کاشان بسیار زیبا و دیدنی هستند.

برای داشتن سفری لذت‌بخش، بهتر است قبل از سفر برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید و اطلاعات کاملی در مورد مسیر، جاذبه‌ها و امکانات اقامتی کسب کنید. همچنین، می‌توانید از راهنمایان محلی کمک بگیرید تا بیشتر با تاریخ و فرهنگ منطقه آشنا شوید.

همچنین بخوانید : بهترین مکان ها برای چادر زدن در کاشان

مطلب پیشنهادی

 سوغاتی های قشم چیست

 سوغاتی های قشم چیست

 سوغاتی های قشم چیست ؟ قشم، نگین درخشان خلیج فارس، با طبیعت بکر، جاذبه‌های تاریخی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *