سه شنبه , 1 آبان 1403 - 2:39 قبل از ظهر
انتخاب لاستیک دوچرخ مناسب

انتخاب مناسب لاستیک دوچرخه

چه لاستیکی برای دوچرخه شما مناسب است ؟

اگر مطمئن نیستید که به دنبال چه چیزی هستید ، تعویض لاستیک در دوچرخه شما می تواند برای شما یک مقدار سخت باشد. آنها در اندازه های مختلف و متفاوت هستند و اغلب اختلاف قیمت بسیار زیادی بین آنها وجود دارد. برای کمک به انتخاب لاستیک مناسب برای دوچرخه خود ، در اینجا باید به چه مواردی فکر کنید که به آنها اشاره خواهیم نمود :

چه موقع باید لاستیک دوچرخه تعویض گردد : نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید تا لاستیک دوچرخه شما فرسوده و یا سوراخ نشود
اندازه تایر دوچرخه: بدانید که به چه اندازه ای برای لاستیک دوچرخه خود نیاز دارید.
الگوهای تایر : بهترین انتخاب برای انتخاب لاستیک دوچرخه سواران تفریحی و مسافری بسیار متفاوت با دوچرخ های کوهستان خواهد بود
آیا همه لاستیک ها برابر هستند ؟: بدانید که چه چیزی باعث تغییر قیمت لاستیک ها می شود تا تصمیم بگیرید که آیا می خواهید آن ویژگی ها را داشته باشید یا خیر .

چه موقع باید لاستیک تعویض گردد

اینکه بدانید چه زمانی باید تایر های دوچرخه خود را تعویض نمایید بهترین کار است تا هیچ زمان در جاده ای گرفتار نشوید و مشکلات زیادی را تحمل نمایید .

کاهش جزئی تایرها خیلی مشکل ساز نیستند. اما اگر بریدگی هایی را مشاهده کنید که به اندازه کافی عمق داشته باشند ، باعث ایجاد برآمدگی یا اجازه دیدن لوله داخلی شوند ، زمان آن است که تایر را تعویض کنید.
اگر لاستیک را تا حدی پوشانده اید که می توانید هر یک از پوشش های تایر را مشاهده کنید ، خوشبختانه که تاکنون این کار را انجام داده اید! مقداری لاستیک با برند جدید بدست آورید.
لاستیک هایی که به نظر خشک و ترک خورده می رسند ، این است که لاستیک خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و مشکلی است که در انتظار وقوع است.

برخی از مارک های تایر دوچرخه جاده دارای نشانگرهای پوشیدگی هستند که نشان می دهد تایرهای شما از حالت اول گذشته است. اگر در تایر هیچ نشانگر سایش وجود ندارد ، می توانید به روی آج نگاه کنید ، سر به سر بزنید. اگر تایر در مرکز آج به صورت مربع به نظر برسد – به جای ایجاد یک شکل گرد زیبا – به شما می گوید که مقدار قابل توجهی از آج خسته شده است.

روی لاستیک های دوچرخه کوهستان ، نگاهی به بندهای مرکز بیندازید. لبه های فرسوده در مقایسه با مجموعه جدید لاستیک ها گرد و بسیار کوچکتر هستند. لبه ها به طور مستقیم بر توانایی تایر در توقف و تسریع مؤثر تأثیر دارند.

سایز مناسب تایر برای دوچرخه من چیست؟

بیشتر دوچرخه های مدرن به یکی از چهار اندازه چرخ مجهز خواهند شد و باید بدانید که چرخ های شما در چه اندازه است تا بتوانید لاستیک های متناسب داشته باشید. به لاستیک های موجود در دوچرخه خود نگاهی بیندازید تا اندازه آن را بدانید.

انتخاب لاستیک دوچرخ مناسب

1. شماره اول قطر تایر است. رایج ترین گزینه ها 26in.، 27.5in است. و 29in برای دوچرخه کوهستان ، و 700 برای دوچرخه جاده. جستجوی لاستیک جدید خود را با این شماره شروع کنید. خرید تایر با قطر نادرست ، نصب آن روی چرخ شما را غیرممکن خواهد کرد.

2. عدد دوم عرض تایر است. این عدد برای لاستیکهای دوچرخه کوهستانی و در میلی متر برای لاستیکهای جاده بیان شده است. در مورد بهترین عرض تایرهای دوچرخه خود در زیر اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بهترین عرض تایر دوچرخه چیست؟

هر تایر در mec.ca اندازه گیری عرض تایر را در زیر “اندازه تایر” در مشخصات فنی نشان می دهد. عرض عدد دوم است (مثلاً 2.80 .5 27.5 به معنای عرض 2.8 اینچ. تایر ؛ 700 32 32 به معنی عرض 32 میلی متر).

کمی فضای بازی برای عرض دارید. در حالی که شما نمی خواهید تاییدی بخرید که وسیع تر و باریک تر از بقیه باشد که دوچرخه شما به آن مجهز شده است ، معمولاً کمی اتاق wiggle در هر دو جهت وجود دارد.

عرض تایر مناسب شما بستگی به نوع دوچرخه سواری شما دارد:

عرض تایرهای دوچرخه سواری در جاده ها

عرضی که به نظر می رسد قلب اکثر رانندگان جاده را جلب کرده است ، 25 میلی متر است. این تعادل خوبی از راحتی ، گرفتن و سرعت را ارائه می دهد. لاستیک های 28 میلیمتری نیز رایج تر می شوند ، زیرا در جاده های سخت تر و کمترین اشکال به شما راحتی بیشتری می دهند.

چندی پیش لاستیک های 23 میلی متر همه عصبانیت نبودند اما سوارانی که به لاستیک های گسترده تر روی آورده اند به عقب نگاه نکرده اند. از هر پهنائی که انتخاب کنید ، اطمینان حاصل کنید که دوچرخه شما از تناسب کافی برای تایر برخوردار است ، بنابراین روی قاب مالیده نمی شود.

عرض لاستیک دوچرخه کوهستان

لاستیک های دوچرخه کوهستان دارای عرض زیادی هستند. خودروهای سواری متقاطع معمولاً از لاستیکهای باریک استفاده می کنند ، در حالی که دوچرخه سواران کوهستانی در کوهنوردی به سمت وسایل گسترده تری می روند.

سواران XC معمولاً بین تایرهای تایر بین 2in را انتخاب می کنند. و 2.35in
دوچرخه های تمام کوهی و اندورو از افزایش حجم بیشتری برای افزایش کشش و راحتی بهره می برند. مکان خوبی برای شروع در 2.25-2.4in است. دامنه.
دوچرخه های به علاوه اندازه ، وضوح بیشتری برای جای گرفتن لاستیک در 2.6-3.0in دارند. دامنه. اینها کشش و راحتی شگفت انگیز را در همه شرایط دنباله فراهم می کند.

عرض لاستیک سواری ماسه سنگ

اگر به دنبال عرض لاستیک مناسب برای ماجراهای خود در جاده های سنگ فرش نشده و ماسه سنگی هستید ، 36-48 میلی متر جایی است که در آن قرار دارد. هنگام حرکت در جاده های آسفالت نشده ، سواری بسیار نرم تری خواهید داشت و باعث افزایش کشش می شوید. ترخیص فریم خود را بررسی کنید تا از لاستیک مورد نظر سازگار باشد.

کدام الگوی آج برای سواری من بهترین است؟

آج های مختلف می توانند به شما چنگ زدن و کشش بیشتری داشته باشند ، راحت تر و سریعتر سوار شوید و یا ترکیبی از هر دو باشد.

رینگ های تایر دوچرخه جاده ای
لاستیک های نرم و صاف به معنی مقاومت کمتر در برابر چرخش (که معمولاً به معنی سریع تر است) است. آنها گاهی اوقات کانالهایی کوچک در امتداد لبه ها دارند تا آب از زیر لاستیک فرار کند و در هنگام گوشه زنی ، کشش را بهبود بخشد.

رینگ های تایر دوچرخه مسافرتی
این موارد از صاف تا نیمه نرم متغیر است. یک تایر نیمه صاف دارای یک قسمت میانی صاف و دارای لبه های کوچک در امتداد لبه ها است تا هنگام راه رفتن میانبرها در جاده های غیر آسفالت ، مقداری کشش ایجاد کند. اگر در زمستان مسافرت می کنید ، ممکن است بخواهید لاستیک هایی با گل میخ را در نظر بگیرید – آنها برای گرفتن اضافی در یخ عالی هستند.

ردیف تایرهای دوچرخه کوهستان
مقدار ، اندازه و موقعیت تله ها بسته به نوع سواری که انجام می دهید متفاوت است:

سواران متقابل کشور در مسیرهای پیاده رویی بسته و محکم با ریشه و سنگ های کوچک می توانند با آج های کوچکتر و محکم فاصله داشته باشند. اینها کمترین مقاومت در برابر چرخش را دارند و هنوز هم به شما امکان می دهند به طور موثری در مسیرهای پیاده روی حرکت کنید.
پیست ، همه کوهنوردان و سواران enduro برای چرخاندن کارآمد به لاستیک نیاز دارند و وقتی مسیرهای پیاده روی تردد می شود ، هنوز هم به کشش می رسند. مرکز آج عموماً دارای لبه های محکم است که به یکدیگر نزدیک هستند ، در حالی که لبه ها دارای لبه های بزرگی هستند که هنگام حرکت در گوشه سرعت ، بازی می شوند. دیدن ماشینهای سواری enduro با تایرهای جلو و عقب متفاوت نیز معمول است. تهاجمی ترین و گریپ ترین تایر روی چرخ جلو نصب شده است ، در حالی که تایرهای عقب روی مقاومت نورد پایین متمرکز شده اند.
سواران سراشیبی برای بهینه سازی کشش به لاستیک نیاز دارند. در شرایط گل آلود ، لاستیک هایی با لبه های بزرگ و بلند که فاصله ای بین آنها وجود دارد ، به ریختن ریزه جمع شده کمک می کند.

گران قیمت در مقابل لاستیک مقرون به صرفه: چه چیزی دریافت می کنید؟

در نگاه اول ، تفاوت بین دو لاستیک ممکن است خیلی واضح نباشد. اما وقتی می دانید چه چیزی را جستجو کنید ، خواهید دید که این دلارهای اضافی به کجا می روند.

سیم در مقابل مهره های تایر تاشو

هنگام صحبت در مورد مهره های تایر ، “مهره سیم” و “مهره تاشو” را خواهید شنید. مهره سیم از جنس استیل ساخته شده است و بدون آسیب رساندن به تایر ، نمی توان آن را به خود گرفت. این لاستیک ها باید کاملاً باز نگه داشته شوند ، از تایرهای با مهره تاشو سنگین تر باشند و معمولاً گزینه ارزان تر هستند.

در اکثر لاستیک هایی که مهره تاشو دارند از Kevlar به جای استیل استفاده می شود. کولار در هنگام کشش بسیار انعطاف پذیر است. لاستیک های تاشو حمل و نقل بسیار آسان تر است زیرا می توانند روی خود جمع شوند و همچنین سبک تر از تایر مجهز به مهره سیم هستند. آنها معمولاً گزینه گران تر هستند.

محافظت از سوراخ

مسافران دوچرخه می دانند که گرفتن راه سوراخ در راه کار چقدر ناامید کننده است. لایه ای از مواد طراحی شده برای جلوگیری از سوراخ شدن ، در هنگام رفت و آمدهای مرطوب که در آن سنگ ریزه روی شانه قرار می گیرد ، تغییر می کند. در حالی که لاستیک هایی با محافظت بیشتر در برابر سوراخ کردن کمک می کنند ، همیشه ایده خوبی است که بدانید چگونه یک لاستیک مسطح را نیز تعمیر کنید.

 

مطلب پیشنهادی

انتخاب بهترین برند کالسکه

 انتخاب کالسکه مناسب، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که والدین با آن مواجهند. کالسکه نه‌تنها وسیله‌ای برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *