شنبه , 6 مرداد 1403 - 3:29 قبل از ظهر

همه چیز درمورد وال ها

همه چیز درمورد وال ها

وال ها بزرگترین حیوانات روی زمین هستند و در هر اقیانوسی زندگی می کنند. پستانداران عظیم الجثه از نهنگ اسپرم کوتوله 600 پوندی تا نهنگ آبی عظیم الجثه که می تواند بیش از 200 تن وزن داشته باشد و طول آن تا 100 فوت کشیده شود، تقریباً به اندازه یک زمین بسکتبال حرفه ای است. نهنگ ها موجوداتی خونگرم هستند که از بچه های خود پرستاری می کنند. وال ها و نهنگ ها در اصل یکی به حساب می آیند .

انواع نهنگ

دو نوع نهنگ وجود دارد:

  1. نهنگ دندانه دار و
  2. نهنگ بالین

نهنگ های دندانه دار همانطور که از نامشان پیداست دارای دندان هایی هستند که برای شکار و خوردن ماهی مرکب، ماهی و فوک استفاده می شود. نهنگ‌های دندان‌دار شامل

  1. نهنگ‌های اسپرم و همچنین
  2. دلفین‌ها،
  3. گراز دریایی و
  4. اورکا و
  5. غیره

هستند.

نهنگ‌های بالین در بیشتر موارد بزرگ‌تر از نهنگ‌های دندان‌دار هستند. آنها شامل :

  1. نهنگ های آبی،
  2. گوژپشت،
  3. نهنگ های راست،
  4. نهنگ های کمانی و
  5. غیره هستند.

آنها با فشار دادن موجودات ریز میگو مانند به نام کریل از میان صفحات حاشیه ای از مواد بلند و ناخن مانند به نام بالین که به آرواره بالایی آنها متصل است تغذیه می کنند.

ارتباط نهنگ ها با دنیای اطرافشان

نهنگ ها، به ویژه گوژپشت ها، صداهای ماورایی تولید می کنند که می توان آن ها را تا کیلومترها زیر آب شنید. آهنگ‌ها، ترکیب‌های پیچیده‌ای از ناله‌ها، زوزه‌ها و گریه‌ها که می‌توانند ساعت‌ها ادامه داشته باشند، زمانی تولید می‌شوند که نهنگ‌ها هوا را در سر خود فشار می‌دهند، سپس صداها را از طریق لکه‌ای از چربی که روی فک بالایی قرار دارد، تقویت می‌کنند. تصور می‌شود که نهنگ‌ها از طریق این تماس‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، که محققان معتقدند می‌توان آن‌ها را تا هزاران مایل شنید.

تهدید انقراض آن ها

اگرچه کاهش شدید جمعیت ناشی از شکار تا حد زیادی متوقف شده است، چندین گونه نهنگ – از جمله نهنگ آبی، نهنگ راست و نهنگ باله – به دلیل ترکیبی از درهم‌تنیدگی تور ماهیگیری و اصابت کشتی‌ها در معرض تهدید یا در خطر انقراض قرار دارند.

طول عمر نهنگ ها

برخی از گونه های نهنگ طولانی ترین عمر را در بین پستانداران دارند . دانشمندان تخمین می زنند که نهنگ های کمان دار (نهنگ بالین که در قطب شمال یافت می شود) می توانند بیش از 200 سال زندگی کنند و نهنگ های قاتل (یک نهنگ دندانه دار که در زیستگاه های مختلف در سراسر جهان یافت می شود) می توانند بیش از 100 سال زندگی کنند.

آیا نهنگ ها گوز می دهند ؟

بله، نهنگ ها گوز می دهند . می توانید اندازه و حباب های گوز بزرگی را تولید کنند .

نهنگ ها در تمام روز چه می کنند؟

بسیاری از گونه‌های نهنگ زمان خود را صرف انجام فعالیت‌های مختلف از جمله جستجوی غذا، مهاجرت، جفت‌گیری، معاشرت، خواب و کاوش می‌کنند.

نهنگ چه می خورد؟

آنها گوشتخوارانی هستند که عاشق خوردن ماهی هستند. از دندان آنها برای جویدن استفاده نمی شود، فقط برای گرفتن و نگه داشتن غذا استفاده می شود. نهنگ های Baleen با فیلتر کردن یا صاف کردن غذا از آب تغذیه می کنند. آنها عاشق خوردن کریل، ماهی، زئوپلانکتون، فیتوپلانکتون و جلبک هستند.

آیا نهنگ ها می خوابند؟

همه نهنگ ها و دلفین ها می خوابند، اما گونه های مختلف روش ها و الزامات متفاوتی برای خواب و استراحت دارند. طول خواب می تواند بین گونه ها بسیار متفاوت باشد. روش ها و موقعیت های رایجی برای خوابیدن وجود دارد.

آیا نهنگ ها کور هستند؟

در نهنگ‌های دندان‌دار، اکولوکاسیون به آن‌ها اجازه می‌دهد تا محیط خود را از طریق صدا درک کنند، و این امکان را فراهم می‌سازد که بینایی ضعیفی را جبران کند که در غیر این صورت ممکن است توانایی آنها برای تغذیه را تضعیف کند. بنابراین یک نهنگ می تواند کور باشد و از ناتوانی خود جان سالم به در ببرد.

آیا نهنگ ها ادرار می کنند؟

وقتی صحبت از تولید ادرار به میان می‌آید، نهنگ‌ها قهرمان جهان هستند. تصور می شود که یک نهنگ باله هر روز حدود 1000 لیتر (260 گالن) ادرار تولید می کند که برای پر کردن یک استخر بچه 10 در 6 فوت کافی است. نهنگ ها ادرار قهرمان خود را با شیرجه های عمیق و مهاجرت های طولانی ترکیب می کنند

نوک سینه های وال کجاست؟

نهنگ ها و دلفین ها نوک سینه های خارجی ندارند، در عوض نوک سینه های آنها درون شکاف های پستانی محصور شده است. با تحریک نوزاد ، نوک پستان نمایان می‌شود و نوزاد  به گونه‌ای قرار می‌گیرد که نوک پستان برای تغذیه در قسمت شکاف فک گوساله قرار گیرد.

آیا وال ها زیر آب پلک می زنند؟

تعداد زیادی ذرات معلق در دریا وجود دارد و در حالی که نهنگ ها و دلفین ها مانند انسان مژه چشمی ندارند تا ذرات را از چشمان خود دور نگه دارند، غده هاردرین دارند که به طور مداوم چشم را با یک پروتئین روغنی مخاطی شستشو می دهد. هرگونه محرکی که ممکن است روی چشم نشسته باشد .

آیا نهنگ ها دوستانه هستند؟

از منظر تاریخی، وال ها و یا همان نهنگ ها غیر تهاجمی به نظر می رسند. بستگان آنها، گونه دلفین، تمایل زیادی به رفتار دوستانه و کنجکاو نسبت به انسان دارند و اغلب تمایل به احوالپرسی و ملاقات با مردم از خود نشان می دهند. … همچنین ممکن است در صورت تهدید یا ترس، علائم پرخاشگری نشان دهند.

نهنگ ها کجا می خوابند؟

بیشتر نهنگ های خوابیده در موقعیت افقی یا عمودی نزدیک به سطح یا در سطح می مانند. استراحت بر روی سطح را “لوگ” می نامند زیرا بدن شناور و بی حرکت یک نهنگ شباهت عجیبی به کنده در حال حرکت دارد. برخی از گونه ها در عمق بیشتری می خوابند.

آیا نهنگ ها دندان دارند؟

نهنگ ها بسته به گونه های مختلف، تعداد دندان های متفاوتی دارند. برخی از انواع نهنگ ها فقط یک یا دو دندان دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است 240 دندان یا حتی بیشتر داشته باشند. الگوهای دندانی می تواند متفاوت باشد. برخی از نهنگ های دندان دار هم در فک بالا و هم در فک پایین دندان دارند.

نهنگ ها چگونه می خوابند؟

پس چگونه می توانند بخوابند و غرق نشوند؟ مشاهدات دلفین‌های پوزه بطری در آکواریوم‌ها و باغ‌وحش‌ها، و نهنگ‌ها و دلفین‌ها در طبیعت، دو روش اساسی برای خوابیدن را نشان می‌دهد: آن‌ها یا به آرامی در آب استراحت می‌کنند، عمودی یا افقی، یا در حالی که به آرامی در کنار حیوان دیگری شنا می‌کنند، می‌خوابند.

آیا نهنگ ها یا همان وال ها باهوش هستند؟

با این حال، ما می دانیم که نهنگ ها بسیار باهوش هستند. نهنگ‌ها مانند دلفین‌ها ارتباط‌دهنده‌ای عالی هستند و هوش هیجانی و اجتماعی بالایی از خود نشان می‌دهند. آنها همچنین دارای مغزهای بسیار بزرگ هستند .

نهنگ ها یعنی چه؟

معانی و نمادهای نهنگ شامل شکوه، ارتباط، موسیقی، حفاظت، قدردانی، خرد، دگرگونی و توانایی های روانی است. 90 گونه نهنگ (که به آنها سیتاس نیز می گویند) وجود دارد و در هر اقیانوسی زندگی می کنند.

آیا نهنگ ها آب می نوشند؟

آنها داوطلبانه آن را نمی نوشند و می توانند نمک آب دریا را به خوبی فیلتر کنند. نهنگ ها (خواه نهنگ های دندان دار باشند یا نهنگ های بالین) داوطلبانه آب را نمی بلعند.

آیا نهنگ ها می توانند انسان را بخورند؟

نه، نهنگ ها مردم را نمی خورند. آنها عمدتاً گونه های کوچک آبزی مانند ماهی، ماهی مرکب و کریل را می خورند، و برخی از گونه های دلفین حتی به خوردن پستانداران دریایی مانند فوک ها، شیرهای دریایی، ماهی های دریایی و نهنگ ها معروف هستند. با این حال، آنها برای مصرف یا خوردن مردم شناخته شده نیستند.

نهنگ ها در چه عمقی زندگی می کنند؟

عمق معمولی تر 2000 متر خواهد بود. نهنگ های اسپرم نیز به طور منظم در عمق 1000 تا 2000 متری شیرجه می زنند.

آیا نهنگ ها نفس می کشند؟

وال ها و دلفین ها چگونه نفس می کشند؟ نهنگ ها و دلفین ها پستاندارانی هستند و مانند ما هوا را در ریه های خود تنفس می کنند. آنها نمی توانند مانند ماهی ها در زیر آب نفس بکشند زیرا آبشش ندارند. آنها از طریق سوراخ های بینی تنفس می کنند که به آن سوراخ سوراخ می گویند که درست بالای سر آنها قرار دارد.

وال ها چگونه مدفوع می کنند؟

نهنگ‌ها توده‌هایی از مدفوع مایع را دفع می‌کنند که ماهیتی لخته‌دار دارند، یعنی متشکل از “انباشتگی شل ذرات، کرکی یا پشمی”. مدفوع ممکن است حاوی اجسام سخت هضم نشده مانند منقار ماهی مرکب باشد.

بیشتر نهنگ ها چقدر عمر می کنند؟

20 تا 100 سال
طول عمر نهنگ ها معمولاً بین 20 تا 100 سال است، اما بسته به گونه متفاوت است. یک گونه نهنگ حتی می تواند بیش از 200 سال عمر کند! بیایید چند قوز (نهنگ، دلفین، گراز دریایی) را بررسی کنیم تا ببینیم گونه های مختلف چقدر عمر می کنند.

آیا وال ها حافظه خوبی دارند؟

سیتاس ها (نهنگ ها و دلفین ها) حافظه خوبی دارند زیرا می توان آنها را (در اسارت) آموزش داد. آنها به بچه های خود شکار و بازی را آموزش می دهند.

نهنگ ها چه رنگ هایی می بینند؟

فاسیک گفت: “نهنگ ها فقط یک مخروط دارند که به نور سبز حساس است، بنابراین در روشنایی و تاریکی سیاه و سفید می بینند.” آنها یک مخروط و یک میله دارند که هر دو به نور در محدوده آبی/سبز طیف رنگ حساس هستند.

آیا نهنگ ها حیوان خانگی بودن را دوست دارند؟

نهنگ ها مانند انسان ها دندان ندارند. آنها بالین دارند.اما ما می دانیم که به نظر می رسد آنها از لمس شدن در دهان لذت می برند. آنها این کار را آغاز می کنند و دهان خود را برای شما باز می کنند.

یک نهنگ چند قلب دارد؟

قلب. اکسیژن در اطراف بدن عظیم آن توسط یک قلب به همان اندازه عظیم و چهار حفره ای پمپ می شود. قلب نهنگ آبی با وزنی حدود 900 کیلوگرم – و به اندازه یک ماشین مینی – هر 10 ثانیه یک بار می تپد و 220 لیتر خون را در بدنش پمپاژ می کند و ضربان آن چنان بلند است که از فاصله 3 کیلومتری از طریق تجهیزات سونار شنیده می شود.

آیا نهنگ ها عاشق می شوند؟

و اکنون می دانیم که نهنگ های بزرگ جهان قادر به عشق ورزیدن هستند. یک مطالعه قابل توجه جدید نشان می دهد که نهنگ ها – که قرن ها توسط انسان شکار شده و در ادبیات باستان به دلیل ویژگی های عرفانی شان تحسین شده اند – توانایی تجربه عشق و همچنین رنج عاطفی عمیق را دارند.

چرا نهنگ ها آواز می خوانند؟

نهنگ ها برای برقراری ارتباط، مکان یابی غذا و یافتن یکدیگر سر و صدا می کنند. یک نهنگ گوژپشت در وضعیت آواز خواندن. نهنگ ها موجوداتی بسیار اجتماعی هستند که در گروه هایی به نام “غلاف” سفر می کنند. آنها از انواع صداها برای برقراری ارتباط و معاشرت با یکدیگر استفاده می کنند.

اندازه اسپرم  وال ها چه قدر است ؟

شگفت انگیز است که نهنگ ها دارای کوچکترین اسپرم در بین پستانداران هستند. طول آنها بین 50 تا 75 میکرون است، در حالی که طول اسپرم انسان 40 تا 90 میکرون است. تصور می‌شود که نهنگ‌ها اسپرم‌های کوچکی دارند، زیرا دستگاه تناسلی زنان به قدری بزرگ است که داشتن اسپرم طولانی‌تر هیچ مزیت اضافی به مرد نمی‌دهد.

آیا نهنگ ها شیر مادر دارند؟

نیاز به شیر بخش مهمی از رشد هر پستاندار جوان است و آبزی بودن شیردهی را به میزان قابل توجهی سخت‌تر می‌کند. شیر دادن به بچه های خود با شیر یکی از چیزهایی است که پستانداران را تعریف می کند، بنابراین نهنگ ها قطعاً غدد پستانی دارند و شیر تولید می کنند.

آیا نوزادان نهنگ شیر می نوشند؟

بچه نهنگ ها مانند همه پستانداران جوان برای رشد اولیه خود به شیر مادر خود متکی هستند. ویدئویی جدید یک نهنگ گوژپشت شیرده و گوساله‌اش را دنبال می‌کند و زاویه دید گوساله را در حالی که زیر مادرش قرار می‌گیرد و شروع به شیردهی می‌کند، می‌گیرد.

آیا نهنگ ها اشک دارند؟

نهنگ ها پستانداران آب مانند نهنگ ها و دلفین ها مجرای اشک ندارند زیرا به آنها نیاز ندارند. مانند مهر و موم، آب چشم ها را شاداب می کند و آنها را مرطوب و تمیز از مواد زائد نگه می دارد. اگرچه نهنگ ها مجرای اشکی ندارند، اما دارای غدد پلک هستند که روغن تولید می کنند تا چشم را مرطوب نگه دارند.

آیا نهنگ های آبی امروزه وجود دارند؟

نهنگ های آبی هنوز یک گونه در خطر انقراض هستند و تصور می شود که امروزه بیش از 25000 در جهان زندگی نمی کنند.

خلاصه 10 حقیقت برتر در مورد وال ها

  1. 1. نهنگ ها به دو گروه اصلی تقسیم می شوند
    نهنگ‌های بالین و نهنگ‌های دندان‌دار. نهنگ های بالین به جای دندان، صفحات فیبری “بالین” در دهان خود دارند که به آنها کمک می کند تا مقادیر زیادی کریل، پلانکتون و سخت پوستان را فیلتر کنند. نهنگ های دندان دار دارای دندان هایی هستند که آنها را قادر می سازد از طعمه های بزرگتری مانند ماهی و ماهی مرکب تغذیه کنند.
  2. 2. نهنگ های گوژپشت در بیشتر سال غذا نمی خورند
    نهنگ‌های گوژپشت در نیمکره جنوبی هر سال به مدت 5.5 تا 7.5 ماه از ذخایر چربی خود زندگی می‌کنند، زیرا از مناطق تولید مثل گرمسیری خود به قطب جنوب مهاجرت می‌کنند تا از کریل تغذیه کنند.
  3. 3. همه نهنگ‌های دندان‌دار یک خربزه در پیشانی خود دارند.
    این توده‌ای از بافت است که تماس‌های نهنگ‌ها را متمرکز می‌کند و برای برقراری ارتباط و پژواک حیاتی است. آنها مانند خفاش‌ها از این پژواک برای «دیدن» استفاده می‌کنند.
  4. 4. برخی از نهنگ ها تغذیه خالص حباب
    این شامل دمیدن حباب‌هایی است که نهنگ‌ها با همدیگر طعمه‌شان را احاطه کرده‌اند. از آنجایی که طعمه از حباب‌ها عبور نمی‌کند، به دام می‌افتند و خوردن آن‌ها برای نهنگ‌ها آسان می‌شود.
  5. 5. قبلاً هزاران نهنگ آبی وجود داشت
    تخمین زده می شود که بیش از 225000 نهنگ آبی قطب جنوب قبل از بهره برداری از آنها وجود داشته است – امروزه کمتر از 3000 نهنگ وجود دارد.
  6. 6. نهنگ ها اغلب در تور گیر می افتند
    بیش از 80 درصد از نهنگ های راست اقیانوس اطلس شمالی حداقل یک بار در طول زندگی خود در وسایل ماهیگیری گیر کرده اند – آنها اغلب در طول زندگی خود بارها گرفتار می شوند.
  7. 7. معمولاً فقط ناروال های نر دارای عاج هستند – که از دندان رشد می کند.
    عاج برای جستجوی غذا، نمایش تسلط و احتمالاً درگیری و شکستن یخ استفاده می شود، همچنین یک ابزار حسی است که برای تشخیص تغییرات در دریای اطراف آن استفاده می شود.
  8. 8. نام NARWHAL از نورس قدیم آمده است
    این به معنای “نهنگ جسد” است زیرا رنگ پوست آنها شبیه یک ملوان غرق شده است.
  9. 9. نهنگ آبی قطب جنوب بزرگترین حیوان روی این سیاره است
    آنها می توانند حدود 3600 کیلوگرم کریل در روز مصرف کنند!
  10. 10. نهنگ های قاتل در واقع نهنگ نیستند
    با وجود اینکه اورکاها به عنوان “نهنگ قاتل” شناخته می شوند، در واقع بزرگترین گونه دلفین هستند!

نکات خواندنی در مورد خطرناک ترین سگ های دنیا را می توانید در این صفحه بیابید  کلیک کنید .

مطلب پیشنهادی

چه مقدار آب برای گربه ها لازم است؟

چه مقدار آب برای گربه ها لازم است؟

چه مقدار آب برای گربه ها لازم است؟  :گربه‌ها به عنوان حیوانات خانگی محبوب، از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *