چهارشنبه , 13 تیر 1403 - 5:36 قبل از ظهر

پر افتخارترین والیبالیست های دنیا

پر افتخارترین والیبالیست های دنیا کدامند ؟ در این مقاله نام 10 نفر از بهترین ها و پر افتخارترین والیبالیست های دنیا را نام می بریم و در مورد آن ها بیشتر صحبت می کنیم .

پر افتخارترین والیبالیست های دنیا

پرافتخارترین والیبالیست‌های دنیا معمولا به دلیل داشتن موفقیت‌های فراوان در مسابقات مختلف و جوایز و افتخارات مختلف شناخته شده‌اند. برخی از پرافتخارترین والیبالیست‌های جهان عبارتند از:

کیم یون-کیونگ

والیبالیست زن کره‌ای که از دهه ۲۰۰۰ شروع به بازی کرد و ۳ بار به عنوان بهترین والیبالیست زن جهان انتخاب شده است.

کیم یون کیونگ، والیبالیست برجسته کره‌ای جنوبی، با نام پروفسور هم شناخته می‌شود. وی در سال ۱۹۶۸ در شهر پوهان برای خانواده‌ای فقیر به دنیا آمد. در سنین پایین، وی به عنوان یک بازیکن والیبالیست ماهر شناخته شد و پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، به عنوان بازیکن حرفه‌ای والیبال به چین رفت.

کیم یون کیونگ بیشتر به دلیل موفقیت‌هایش در تیم ملی والیبال کره جنوبی شناخته می‌شود. وی چندین بار به عنوان بهترین والیبالیست آسیا و یکی از بهترین والیبالیست‌های جهان انتخاب شد. کیم یون کیونگ در المپیک ۱۹۸۴ در لس‌آنجلس، المپیک ۱۹۸۸ در سئول و المپیک ۱۹۹۲ در بارسلونا با تیم ملی کره جنوبی شرکت کرد و در تمامی مسابقات المپیک به مدال طلا دست یافت. وی همچنین در مسابقات جهانی والیبال ۳ بار قهرمان شده است.

کیم یون کیونگ همچنین به عنوان یک مربی والیبال بسیار موفق شناخته می‌شود و تیم‌های مختلفی را به موفقیت‌های بزرگ رسانده است. وی در سال ۲۰۱۷ به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال کره جنوبی انتخاب شد و تیم را به چندین موفقیت بزرگ همچون مدال طلا در مسابقات آسیایی و مدال نقره در جام جهانی رساند.

درباره ارتفاع استاندارد تور والیبال بیشتر بدانید کلیک کنید . 

کلایر فلوگ

والیبالیست زن آمریکایی که در دهه ۲۰۱۰ با تیم ملی ایالات متحده آمریکا به موفقیت‌های بزرگی دست یافت و ۳ بار به عنوان بهترین والیبالیست زن جهان انتخاب شده است.

کلایر فلوگ، یک والیبالیست حرفه‌ای آمریکایی است که در تیم ملی والیبال آمریکا بازی می‌کند. او در ۲۵ فوریه ۱۹۹۱ در کالیفرنیا به دنیا آمد. فلوگ اولین بار در تیم ملی آمریکا در سال ۲۰۱۱ حضور یافت و از آن پس به عنوان یکی از بهترین والیبالیست‌های زن جهان شناخته شده است.

فلوگ در مسابقات جهانی، المپیک و لیگ ملت‌های والیبال شرکت کرده است و به همراه تیم ملی آمریکا در المپیک ۲۰۱۶ در ریو دو ژانیرو مدال برنز گرفت. وی همچنین در سال ۲۰۱۸ به عنوان بهترین والیبالیست زن جهان انتخاب شد.

فلوگ در زمینه حمایت از حقوق بشر و ترویج برابری جنسیتی نیز فعالیت‌های بسیاری دارد. او به عنوان یک فعال حقوقی و به دلیل برابری جنسیتی در ورزش، برای توسعه ورزش والیبال برای زنان در سراسر جهان تلاش می‌کند. همچنین، فلوگ به عنوان یکی از نمایندگان مسابقات ستاره‌ای «Athlete Ally» که با هدف جلوگیری از تبعیض در ورزش در مورد جنسیت، جنسیت و هویت جنسی تشکیل شده است، فعالیت می‌کند.

جسیکا کوشنر

والیبالیست زن آمریکایی که در مسابقات المپیک ۲۰۰۸ بیشترین تعداد امتیاز را در تورنمنت به دست آورد و به عنوان بهترین والیبالیست زن المپیک انتخاب شد.

جسیکا کوشنر (Jessica Korda)، یک گلف‌باز حرفه‌ای آمریکایی است که در سال ۱۹۹۳ متولد شد. وی دارای دو خواهر دیگر به نام‌های نانسی و اولیویا نیز می‌باشد که هر دو نیز به عنوان گلفباز حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.

کوشنر در سال ۲۰۱۱ به عنوان یک گلف‌باز حرفه‌ای به باشگاه گلف آماتور PGA TOUR پیوست. وی در سال ۲۰۱۲ در یکی از مسابقات LPGA Tour برای اولین بار در کارنامه خود، جایزه برترین بازیکن را از آن خود کرد. از آن پس، کوشنر در مسابقات بسیاری از LPGA Tour شرکت کرده است و در طول حرفه‌اش تعداد زیادی از جوایز و تقدیرنامه‌های مختلف را از آن خود کرده است.

در سال ۲۰۲۱، کوشنر در مسابقات گلف زنان ایالات متحده آمریکا شرکت کرد و موفق شد در این مسابقات به عنوان برنده جایزه اول انتخاب شود. همچنین، وی در تیم ملی گلف ایالات متحده نیز فعالیت می‌کند و در رقابت‌های بین‌المللی از آن حضور می‌یابد.

کوشنر در کنار فعالیت‌های حرفه‌ای خود، نیز به فعالیت‌های خیریه مشغول است. وی به منظور حمایت از کودکان مبتلا به بیماری‌های خاص، فعالیت‌هایی در این زمینه انجام داده و سعی در کمک به افراد نیازمند دارد.

گابریله ریزو

والیبالیست زن برزیلی که با تیم ملی برزیل در المپیک ۲۰۱۲ قهرمان شد و به عنوان بهترین والیبالیست زن جهان در سال ۲۰۱۷ انتخاب شد.

گابریل ریزو (Gabriel Rizzo) یک شخصیت بسیار محبوب و معروف در صنعت پادکست و میزبان چندین پادکست موفق می‌باشد. وی در سال ۱۹۷۵ در کشور برزیل به دنیا آمد و از کودکی علاقه‌ی زیادی به فوتبال داشت. در بیشتر پادکست‌هایی که وی میزبانی می‌کند، به بحث درباره‌ی ورزش و فوتبال می‌پردازد.

پادکست “بازیکن شماره یازدهم” یکی از معروف‌ترین پادکست‌هایی است که گابریل ریزو میزبانی می‌کند. در این پادکست، وی با مهمانان مختلف به بحث درباره‌ی فوتبال و ورزش می‌پردازد. همچنین، او میزبان پادکست “مجله ورزشی” نیز بوده که در آن به بررسی رویدادها و اخبار مرتبط با ورزش می‌پردازد.

گابریل ریزو علاوه بر فعالیت‌های پادکستی، به عنوان یک خبرنگار و نویسنده نیز فعالیت می‌کند و مقالات مرتبط با ورزش را برای رسانه‌های مختلف ایجاد می‌کند. او در سال ۲۰۱۹ به عنوان یکی از اعضای جایزه‌ی روزنامه‌نگاری بین‌المللی توسط سازمان ملل متحد معرفی شد.

در کنار فعالیت‌های پادکستی و رسانه‌ای، گابریل ریزو در شبکه‌های اجتماعی نیز فعالیت دارد و در این شبکه‌ها اطلاعات و نظرات مربوط به ورزش را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک می‌گذارد.

کولین باول

والیبالیست مرد آمریکایی که در دهه ۱۹۸۰ با تیم ملی ایالات متحده آمریکا به موفقیت‌های بزرگی دست یافت و ۳ بار به عنوان بهترین والیبالیست مرد جهان انتخاب شده است.

کولین باور (Colin Beavan) یک فعال محیط زیست و نویسنده آمریکایی است. وی در سال ۲۰۰۷ پس از انجام یک پروژه به نام “No Impact Man” (مردی بدون تأثیر) شهرت جهانی پیدا کرد. در این پروژه، کولین تصمیم گرفت با کمترین تأثیر ممکن بر محیط زیست زندگی کند و برای این منظور به مدت یک سال مصرف انرژی، غذا، پوشش و حمل‌ونقل خود را به حداقل برساند.

از آن زمان به بعد، کولین به یکی از فعالان برجسته‌ی جنبش محیط زیست تبدیل شد و کتاب‌های متعددی در مورد زندگی سبز و مسائل محیط زیست نوشته است. کتاب‌های وی شامل “No Impact Man”، “How to Be Alive”، و “The Story of Stuff” می‌شوند.

کولین در سال ۲۰۱۱ از طرف مجله Time به عنوان یکی از ۱۰۰ نفر برجسته‌ی دنیا معرفی شد. وی همچنین به عنوان مهمان برنامه‌های تلویزینی در همان سال ها شد .

لورنتزو برناردی

والیبالیست مرد برزیلی که در دهه ۱۹۹۰ با تیم ملی برزیل به موفقیت‌های بزرگی دست یافت .


کارولین ووزنیاکی

والیبالیست زن لهستانی که در سال ۲۰۱۴ به عنوان بهترین والیبالیست زن جهان انتخاب شد و در سال ۲۰۱۶ با تیم ملی لهستان المپیک را قهرمان شد.

برندن جنینگز

والیبالیست مرد آمریکایی که در دهه ۱۹۸۰ با تیم ملی ایالات متحده آمریکا به موفقیت‌های بزرگی دست یافت و ۳ بار به عنوان بهترین والیبالیست مرد جهان انتخاب شده است.

شیلا کاسترو

والیبالیست زن برزیلی که در سال ۲۰۱۱ به عنوان بهترین والیبالیست زن جهان انتخاب شد و با تیم ملی برزیل ۲ بار المپیک و ۳ بار جام جهانی را به دست آورد.

والترز

والیبالیست مرد برزیلی که با تیم ملی برزیل در سه المپیک متوالی از جمله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ قهرمان شد و به عنوان بهترین والیبالیست مرد جهان در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۰۹، و ۲۰۱۱ انتخاب شد.

البته باید توجه داشت که انتخاب پرافتخارترین والیبالیست‌های جهان بر اساس معیارهای مختلفی مانند تعداد مدال‌های المپیک و جام جهانی، میانگین امتیازات در مسابقات والیبال، انجام بازی‌های برجسته و قابل توجه در تورنمنت‌های بزرگ، و دیگر عوامل مرتبط با فعالیت والیبالیست‌ها متفاوت است.

بهترین والیبالیست کیست ؟

برندن کورت بیشتز، به عنوان شماره یک والیبالیست جهان شناخته می‌شود. وی در سال ۱۹۸۴ به عنوان بهترین والیبالیست مرد جهان انتخاب شد و در المپیک ۱۹۸۴ در لس‌آنجلس و المپیک ۱۹۸۸ در سئول، هر دو با تیم ملی ایالات متحده آمریکا، الماس طلایی را به دست آورد. او در دهه ۱۹۸۰ میلادی بازیکن برجسته تیم ملی ایالات متحده آمریکا بود و در آن دوره برای تیم ملی ۳ بار در المپیک شرکت کرد. بیشتز به دلیل فن بیان و استعداد ویژه‌ای که در ایفای نقش مهاجم داشت، به عنوان یکی از بهترین والیبالیست‌های تاریخ شناخته می‌شود.

مطلب پیشنهادی

ابعاد میز بیلیارد اسنوکر

ابعاد میز بیلیارد اسنوکر

ابعاد میز بیلیارد اسنوکر بیلیارد اسنوکر، ورزشی جذاب و پرطرفدار که قدمت آن به قرن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *