یکشنبه , 27 خرداد 1403 - 5:15 بعد از ظهر

قلب زرافه ها

چرا بسیاری از مردم علاقمند به زرافه ها هستند و مجذوب زیبایی های آن می شوند ؟ به طور خلاصه بخواهیم بگوییم آنها نمونه ای کامل از خلاقیت و شگفتی در طبیعت هستند که در ادامه این موارد را مرور خواهیم کرد …

در مورد زرافه بیشتر بدانیم

همانطور که می دانید زرافه ها بلندترین حیوانات روی کره زمین هستند . این موجودات بدون اینکه به خود فشاری وارد نمایند می توانند از پنجره طبقه دوم خانه به شما نگاه کنند تنها گردن زرافه به 6 فوت یا 1.8 متر می رسد و وزن آن نیست حدودا 272 کیلو گرم است . پاهای یک زرافه نیز 6 فوت (1.8 متر) طول دارد نکته جالب در مورد زرافه این است که پاهای عقب کوتاه تر از پاهای جلویی به نظر می رسند ، اما تقریباً به همان طول هستند .

قلب زرافه

قلب یک زرافه 2 فوت (0.6 متر) طول دارد و حدود 25 پوند (11 کیلوگرم) وزن دارد و ریه های آن می تواند 12 گالن (55 لیتر) هوا را در خود نگه دارد! آیا این شگفت انگیز نیست ؟

لکه های روی بدن زرافه ها همچون پلنگ ها می ماند .مدتهاست که مردم زرافه را “پلنگ شتر” می نامیدند ، زیرا معتقد بودند که این ترکیبی از شتر و پلنگ است. از همین جا است که نام گونه های زرافه به نام camelopardalis به وجود می آید!
اگرچه یک مطالعه جدید در مورد ژنتیک زرافه که در ژورنال علمی Current Biology منتشر شده است نتیجه گرفته است که در واقع چهار گونه زرافه مجزا وجود دارد – گفته می شود به اندازه خرسهای قطبی از خرسهای قهوه ای با یکدیگر متفاوت هستند – در حال حاضر یک گونه شناخته شده است و دارای 9 زیرگونه است. . زیر گونه ها الگوهای کت متفاوتی دارند و در مناطق مختلف آفریقا زندگی می کنند. رنگ پالتو زرافه از رنگ برنزه تا نور سیاه و سفید متفاوت است. این اختلافات به دلیل آنچه زرافه ها می خورند و در کجا زندگی می کنند رخ می دهد. علائم هر زرافه فردی به اندازه اثر انگشت ماست.

زرافه های ماسایی ، از کنیا ، دارای الگویی هستند که شبیه برگ بلوط است. زرافه های اوگاندا یا روتشیلد اسپلیت های بزرگ و قهوه ای را با خطوط ضخیم و بژ جدا می کنند. زرافه رتیکول شده ، که فقط در شمال کنیا یافت می شود ، دارای یک کت تیره با یک شبکه به ظاهر خطوط باریک سفید است.

چه تعداد استخوان در گردن زرافه وجود دارد؟ درست مانند انسان ، زرافه ها هفت مهره گردن دارند. اما برای زرافه ها ، هر یک می تواند بیش از 10 اینچ (25.4 سانتی متر) طول داشته باشد!

هر دو زرافه نر و ماده دارای دو شاخ مجزا و پوشیده از مو هستند که به اسم اوزیکون قرار دارند. زرافه های نر از شاخهای خود برای چاشنی استفاده می کنند ، گردن خود را در برابر یکدیگر می اندازند. وقتی یک پسر بالغ می شود ، رسوب های کلسیم روی جمجمه او شکل می گیرد تا از سرش محافظت کند. این محاسبه ها می تواند کاملاً برجسته باشد و ظاهر عجیب یک زرافه سه تا پنج شاخ را نشان می دهد

زرافه ها آنقدر بزرگ هستند که در واقع نیازی به پنهان کردن از شکارچیان نیست. امنیت در گروه است! انتخاب یک زرافه از گروه دیگر وقتی تشکیل یک گروه تنگ است ، کار سختی است

علاوه بر انسان ها ، فقط شیرها و تمساح آنها را شکار می کنند. اگر مجبور باشند ، زرافه ها با یک ضربه کشنده ، به سبک کاراته ، از خود دفاع می کنند. سرعت آنها ، نحوه حرکت آنها و طراحی بدن آنها نیز در صورت نیاز به آنها کمک می کند تا از شکارچیان فرار کنند. زرافه ها روشی برای حرکت دارند ، یا راه رفتن ، که در آن هر دو پای جلو و عقب از یک طرف با هم به جلو حرکت می کنند ، سپس دو پای دیگر در طرف دیگر به جلو حرکت می کنند. “قدم زدن” نامیده می شود. زرافه ها می توانند خیلی مسافتی داشته باشند – حدود 35 مایل (56 کیلومتر) در ساعت برای مسافت های کوتاه. شاید فکر کنید مراقب شیرها باشید و روزانه 16 تا 20 ساعت غذا بخورید ، همه به شدت در یک زرافه وزن می کنند. در کمال تعجب ، زرافه ها فقط در یک دوره 24 ساعته به 5 تا 30 دقیقه خواب نیاز دارند! آنها غالباً در چرتهای سریع که ممکن است فقط یک دقیقه یا دو دقیقه به طول انجامد ، به آن دست می یابند. زرافه ها می توانند در هنگام ایستادن استراحت کنند ، اما گاهی اوقات نیز با سر خود دراز می کنند که بر روی کف دست خود استراحت کند. این یک موقعیت آسیب پذیر برای یک زرافه است ، بنابراین ، معمولاً یکی از اعضای گله نگهبان می ماند.

 

 

مطلب پیشنهادی

کریستال بوهیما

کریستال بوهمیا برای کجاست

کریستال بوهمیا (Bohemian crystal) یا همان کریستال چکی، اغلب به کریستال‌های دست‌ساز و با کیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *