چهارشنبه , 2 آبان 1403 - 4:29 قبل از ظهر
Studio shot of young beautiful woman on white background. Professional make-up.

چگونه به راحتی پوست شفاف داشته باشیم ؟

چگونه به راحتی پوست شفاف داشته باشیم ؟

در این پست ، اسرار گام به گام برای کشف زیباییهای طبیعی خود را کشف خواهید کرد. خبر عالی این است که شما در اینجا چیزی نخواهید شنید که به پوست شما آسیب برساند. هر آنچه که من با شما به اشتراک خواهم گذاشت همانطور است که طبیعت آن را در نظر گرفته است.
قبل از شروع کار ، مهم است که بدانیم چه عواملی باعث ایجاد ناهمواری پوست می شود. هنگامی که شما می دانید که خواهید فهمید که نورپردازی پوست چیست. شما همچنین خواهید فهمید که چرا درمان آن برای پوست شما مفید است.

چرا باید پوست خود را سبک کنم؟

این یک سوال معمول است. حقیقت. شما حتی با پوست متولد شده اید. نوزادان پوست کاملی دارند. مشکل این است که با گذشت سالها همه ما لکه های پوستی ایجاد می کنیم. این امر به دلیل مواردی مانند آسیب UV ، رادیکالهای آزاد ، التهاب ، آلودگی و آسیب پوست است. هدف از روشن شدن پوست ، رسیدن پوست به حالت طبیعی آن است.

با این حال ، مطبوعات اخیراً نسبت به روشن شدن پوست هشدار داده اند. دلیل این امر ، بسیاری از محصولات روشن کننده و سفید کننده پوست است که حاوی مواد شیمیایی خطرناکی مانند هیدروکینون و جیوه هستند. توصیه می کنیم از هرگونه محصول با این مواد شیمیایی خودداری کنید.

آیا عسل پوست را روشن می کند؟

باور کنید یا نه ، عسل یک روشنگری عالی پوست است. دلیل؟ توسط ترکیبی از ماده گیاهی ، فعالیت آنزیم و باکتریها تولید می شود. همه اینها را کنار هم قرار داده و یک ماده مراقبت از پوست قوی دارید. عسل فواید زیادی برای پوست شما دارد. این بیماری می تواند آکنه و همچنین شرایط خود ایمنی مانند پسوریازیس و اگزما را درمان کند.

عسل خام با تعادل باکتری ها بر روی پوست شما کار می کند و این یک درمان موثر برای آکنه است. یک مطالعه انجام شده در سال 2008 نشان داد که عسل حتی می تواند 100 برابر باکتری های پوستی را بهبود بخشد.

عسل همچنین باعث بهبود سلول های پوست شما شده و التهاب را کاهش می دهد. این باعث می شود آن را برای درمان اگزما عالی کنید. ثابت شده است که برخی از عسلهای عسل در روند بهبودی بسیار مؤثر هستند ، پزشکان اکنون از آن در کلینیکهای خود استفاده می کنند.

چگونه پوست را با عسل روشن کنیم (قدم به قدم)

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردم ، مراحل دقیق در این مقاله را خواهید آموخت. در اینجا دقیقاً چگونه می توان پوست خود را با عسل روشن کرد.

قبل از شروع کار ، فقط استفاده از عسل غیرمستقیم مهم است. دلیل آن این است که باکتریهای سالم آن هنگام فعال کردن سیستم ایمنی بدن به التهاب و قرمزی کمک می کنند.

اگر وضعیت پوستی دارید ، می توانید عسل را در مناطق آلوده بمالید یا با استفاده از ماسک صورت آن را روی صورت خود بمالید. در اینجا دقیقاً چه باید کرد:

  1. عسل خام را با دارچین خالص مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود. مخلوط را کمی گرم کنید.
  2. با استفاده از مخلوط روی بازوی خود ، آزمایش پچ را انجام دهید. انجام این کار بسیار مهم است تا مطمئن شوید که به آلرژی حساسیت ندارید.
  3. با استفاده از ماسک صورت ، مخلوط را به هر قسمت که می خواهید برای درمان یا استفاده از مخلوط بر روی صورت خود بمالید ، بمالید.
  4. این مخلوط را به مدت 10 دقیقه روی پوست خود بگذارید
  5. با استفاده از آب گرم ، مخلوط را بشویید و پوست خود را به آرامی خشک کنید.

اگر می خواهید از عسل برای لایه برداری پوست خود استفاده کنید:

  1. صورت خود را تمیز کنید.
  2. عسل غیر قابل تصفیه را با آب خالص مخلوط کنید تا کمی عسل به آن نازک شود
  3. عسل را روی صورت خود بمالید.
  4. 10 دقیقه صبر کنید.
  5. مخلوط را بشویید.

کره Shea برای روشنایی پوست

کره Shea یکی از شناخته شده ترین و بهترین مستندترین مواد روشن کننده پوست است. می توانید این ماده مؤثر را در بسیاری از محصولات روشن کننده پوست پیدا کنید.

ثابت شده است که باعث بهبود رنگ و بافت پیری پوست می شود و باعث جوان تر شدن آن می شود. همچنین می تواند التهاب و درد در پوست های مستعد آکنه را درمان کند.

کره Shea شامل بسیاری از مواد روشن کننده پوست است. شامل ویتامین A ، آنتی اکسیدان ها و خاصیت ضد التهابی اسیدهای چرب است.

برای روشنایی پوست ، از پرهیز از کره شیا تصفیه شده مهم است. در عوض ، کره کره خام فشرده استفاده کنید. این به شما اطمینان می دهد که از غلظت بالایی از مواد روشن کننده پوست بهره مند می شوید.

آیا می توانم از آب لیمو برای روشن شدن پوست استفاده کنم؟

خبر عالی برای روشن تر شدن پوست می توانید از آب لیمو استفاده کنید. این به دلیل غلظت بالای ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قدرتمند است. این بدان معنی است که یک لیمو فروتنانه می تواند در درمان آسیب های آکنه ، لکه های تیره ، برآمدگی ها و اشکال دیگر فشار خون بالا استفاده شود.

ویتامین C موجود در آب لیمو با کاهش ملانین پوست را سبک می کند. ملانین رنگی است که به پوست ، چشم و موی شما رنگ می بخشد. این از نظر بالینی آزمایش شده است. با این حال ، ملانین در پوست ما نقش مهمی در محافظت از ما در برابر اشعه UV خورشید دارد. متأسفانه ، پوست ما گاهی بیش از حد ملانین تولید می کند و در نتیجه لکه های تیره ایجاد می شود. این نقاط تاریک را می توان با آب لیمو درمان کرد.

چگونه پوست را با لیموهای تازه روشن کنیم

قبل از شروع ، باید مخلوطی از لیمو و شیر ایجاد کنید. مهم است که آب آن را از لیموهای تازه بجوشانید ، تا اینکه از آب لیمو بطری استفاده کنید. دلیل این است که آب لیمو بطری اغلب رقیق می شود. همچنین مواد نگهدارنده ای اضافه می شود تا آب بیشتر طول بکشد.

آب نصف لیمو را فشار دهید و آن را با مقدار مساوی شیر مخلوط کنید. این باعث می شود که شیر نوشیدنی شود. اسید لاکتیک موجود در شیر به لایه برداری پوست شما کمک می کند و به رشد مجدد سلول کمک می کند. همچنین شیر باعث افزایش احتباس آب در پوست شما می شود. این به پوست نرم تری می بخشد و باعث می شود آب لیمو عمیق تر به پوست شما نفوذ کند.

وقتی مخلوط آماده شد:

  1. در صورت بروز واکنش آلرژیک ، مخلوط را روی قسمت کوچکی از پوست خود آزمایش کنید
  2. یک اسفنج را در مخلوط خیس کنید
  3. با استفاده از یک حرکت دایره ای ، مخلوط را درون پوست خود ماساژ دهید
  4. مخلوط را تقریباً 3 دقیقه بمالید
  5. این مخلوط را با آب بشویید و پوست خود را خشک کنید
  6. اگر در حال استفاده از مخلوط روی صورت خود هستید ، پس از ماساژ دادن آن به پوست خود ، 10 دقیقه قبل از خشک شدن آن را بگذارید
  7. اگر آب لیمو پوست شما را خشک کرد ، یک مرطوب کننده بمالید
  8. مخلوط را بیش از 3 بار در هفته بمالید .

فراموش نکنید که بعد از استفاده از مخلوط از ضد آفتاب استفاده کنید. دلیل آن این است که آب لیمو باعث زیبایی پوست شما می شود. همچنین در صورت آسیب دیدگی پوست ، از مصرف آب لیمو پرهیز کنید. از گرفتن آب لیمو در چشم خودداری کنید.

آیا روغن نارگیل پوست را روشن می کند؟

نمی دانید روغن نارگیل پوست را سبک می کند؟ پاسخ بله است. روغن نارگیل از جهات مختلفی برای پوست شما مفید است. این می تواند التهاب را کاهش دهد ، از عفونت ها جلوگیری کند و پوست شما را از آسیب رادیکال آزاد محافظت کند.

روغن نارگیل برای انواع خاصی از پوست مفید است. اگر پوست خشک یا پوست نرمال دارید ، روغن نارگیل گزینه خوبی برای شما است. روغن نارگیل به دلیل داشتن ویتامین F و اسید لوریک ، به هیدراته و محافظت از پوست شما کمک می کند و باعث جلوگیری از رطوبت آن می شود.

برای به دست آوردن بیشترین استفاده از این مرطوب کننده طبیعی ، استفاده از روغن نارگیل آلی تصفیه نشده مهم است. کلمات باکره یا فوق العاده باکره را روی برچسب جستجو کنید. از روغن نارگیل مایع خودداری کنید زیرا روغن مایع برای پخت و پز تهیه شده است و ممکن است برای پوست شما خیلی خشن باشد.

نحوه استفاده از روغن نارگیل به عنوان کرم شبانه.

  1. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را بین دستان خود مالیده و در نتیجه مایع نرم و صاف باشد.
  2. روغن را روی گردن و صورت خود مالش دهید. این روغن را می توان در مناطق خشک دیگر بدن از جمله قفسه سینه استفاده کرد.
  3. هر مانده باقیمانده را بردارید. این کار را می توان با یک بافت نرم انجام داد.
  4. از گرفتن روغن در چشمان خودداری کنید. مضر نیست ، اما باعث می شود دید شما تار شود.

چگونه پوست را با شیر روشن کنیم

آیا می دانید که کلئوپاترا به دلیل مزایای پوستش ، در شیر حمام می کرد؟ سؤال این است ، آیا می توانید از نورپردازی پوست شیر استفاده کنید؟ بسیاری از وبلاگ نویسان قسم به خواص روشنایی آن می پردازند. دلیل آن وجود اسید لاکتیک موجود در شیر برای کاهش رنگدانه های پوستی است. خبر جالب این است که می توانید از شیر هر گاو یا بز برای روشنایی استفاده کنید. این امر با استفاده از شیر در مناطقی که می خواهید تأثیر بگذارید ، حاصل می شود. در اینجا چند مرحله برای دستیابی به پوست سبک تر با شیر آورده شده است:

  1. مطمئن شوید که پوست شما تمیز و خشک است.
  2. شیر را در یک کاسه با استفاده از مایکروویو گرم کنید.
  3. یک دستشویی را در شیر خیس کنید. پارچه را طوری فشار دهید که اشباع شود اما قطره ای نباشد.
  4. شیر را به ناحیه ای که می خواهید سبک شود ماساژ دهید. هنگامی که دستشویی از شیر خارج شد ، با فرو بردن آن درون کاسه ، منبع آن را دوباره پر کنید.

ماست برای روشنایی پوست

با کمال تعجب ، ماست قرن هاست که برای سبک کردن پوست استفاده می شود. مانند شیر ، ماست حاوی اسید لاکتیک است که یک نرم کننده ملایم پوست است. همچنین به از بین بردن پوست مرده ، سفت شدن منافذ و کمک به تغذیه پوست کمک می کند. غلظت ویتامین B12 آن باعث روشن شدن پوست و تشویق رشد سلولهای سالم شده است. استفاده از ماست برای روشن کردن پوست شما ساده تر نخواهد بود:

  1. روزانه ماست را به پوست خود ماساژ دهید
  2. آن را با آب گرم بشویید.

آلوئه ورا برای روشنایی پوست

صدها سال از آلوئه ورا برای معالجه تعدادی از شرایط پوستی استفاده شده است. با تسکین زخم ها و تحریکات پوستی موثر است. بسیاری از افراد از آن برای درمان جای زخم های آکنه که نتیجه منافذ آسیب دیده است استفاده می کنند. آنها به عنوان تغییر رنگ روی پوست یا نواحی بالا رفته یا افسرده پوست ظاهر می شوند.

با تقویت پاسخ بدن شما به التهاب ، آلوئه ورا قادر به کاهش جای زخم ها است. آلوئه ورا همچنین می تواند تولید الیافین و الیاف کلاژن بدن شما را افزایش دهد. این منجر به دو فایده می شود.

کاهش ظاهر زخم ها
کاهش علائم پیری

ثابت شده است که آلوئه ورا به کاهش فشارخون در زخم های آکنه کمک می کند. این به دلیل ترکیبی به نام aloesin است. آلوزین به کاهش تولید ملانین کمک می کند تا جای زخم آکنه کمتر مورد توجه قرار گیرد.

اگر می خواهید از آلوئه ورا برای روشن شدن جای زخم آکنه استفاده کنید ، مراحل زیر ذکر شده است:

  1. اطمینان حاصل کنید که آلوئه ورا که خریداری می کنید عطر و رایج نیست
  2. صورت خود را با پاک کننده و آب تمیز کنید
  3. آلوئه ورا را به مناطقی که مایل به درمان هستید بمالید تا مطمئن شوید مناطق اطراف پوست آسیب دیده را نیز تحت پوشش خود قرار دهید.
  4. بعد از نیم ساعت آلوئه ورا را با آب بشویید
  5. این کار را دو بار در روز تکرار کنید

ویتامین ها برای روشنایی پوست

باور کنید یا نه ، پوست شما برای سالم بودن به مواد مغذی احتیاج دارد. وقتی مواد مغذی مناسب را در رژیم غذایی خود دریافت می کنید ، پوست خود را از داخل تغذیه می کنید. اگر می خواهید پوست شما دارای درخشش سالم باشد ، حتما ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی مناسب را در رژیم غذایی خود قرار دهید. همچنین می توانید پوست خود را از خارج تغذیه کنید. کافی است از محصولات پوستی با کیفیت استفاده کنید که شامل آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و سایر مواد مغذی تقویت کننده پوست است.

به گفته دکتر آنیتا استورنام ، “اگر مواد موجود در محصولات شما به اندازه کافی برای خوردن یا نوشیدن به نظر برسند ، احتمالاً آنها گزینه های خوبی برای پوست شما هستند”.

در اینجا مهمترین مواد مغذی برای پوست سالم آورده شده است:

ویتامین سی

ویتامین C بهترین ویتامین همه جانبه برای مراقبت از پوست است. این ماده منفرد از بسیاری جهات برای پوست شما سودمند خواهد بود. این یک آنتی اکسیدان قوی است و به شما در برابر اشعه های مضر خورشید کمک می کند. این امر باعث می شود تا از ناهمواری پوست در برابر آفتاب جلوگیری شود. همچنین باعث افزایش کلاژن می شود که به ترمیم پوست شما کمک می کند. این بدان معنی است که می تواند به جلوگیری از زخم کمک کند. همچنین به مهار آنزیمی به نام تیروزیناز کمک می کند که تولید ملانین را کند می کند. این به جلوگیری از افزایش فشار خون کمک می کند.

ویتامین A

ویتامین C بهترین ویتامین همه جانبه برای مراقبت از پوست است. این ماده منفرد از بسیاری جهات برای پوست شما سودمند خواهد بود. این یک آنتی اکسیدان قوی است و به شما در برابر اشعه های مضر خورشید کمک می کند. این امر باعث می شود تا از ناهمواری پوست در برابر آفتاب جلوگیری شود. همچنین باعث افزایش کلاژن می شود که به ترمیم پوست شما کمک می کند. این بدان معنی است که می تواند به جلوگیری از زخم کمک کند. همچنین به مهار آنزیمی به نام تیروزیناز کمک می کند که تولید ملانین را کند می کند. این به جلوگیری از افزایش فشار خون کمک می کند.

ویتامین B 

ویتامین B ، یک مکمل زیبایی غذایی می تواند به جلوگیری از پیری پوست کمک کند. دلیل آن این است که ویتامین B می تواند توانایی لایه بیرونی پوست شما در حفظ رطوبت را بهبود بخشد. این بدان معنی است که به زیبایی و صافی به پوست شما کمک می کند و خطوط ریز را کاهش می دهد. همچنین در مقابله با آسیب های رادیکال آزاد و کمک به شما در حفظ سلامت پوست حتی موثر است.

ویتامین E 

این آنتی اکسیدان قدرتمند به جلوگیری از آسیب آفتاب کمک می کند. همچنین با مرطوب کردن آن به آب و جوانسازی پوست شما کمک می کند. خواص ضد التهابی آن به شما در جلوگیری از پیری زودرس کمک می کند.

روشنایی پوست بعد از بارداری

بارداری عوارض خود را روی پوست می گذارد و باعث ایجاد تغییر در رنگدانه آن می شود. این به طور کلی ناشی از تغییرات هورمونی است. این می تواند باعث ایجاد لکه های تیره در صورت و زیر بغل شما شود. خبر جالب این است که آنها به طور کلی با گذشت زمان از بین می روند ، زیرا هورمونهای شما به حالت عادی برمی گردد. اگر می خواهید این لکه ها سریعتر محو شوند ، توصیه می کنیم:

  1. مناطق آسیب دیده را مرتباً مرطوب کنید. این به شما کمک می کند پوست شما سریعتر بهبود یابد و به لکه های تیره شما سریعتر محو می شود
  2. صورت خود را مرتباً تمیز کنید تا مطمئن شوید که هیچ گونه تیره نمی شوند
  3. از یک کرم ضد آفتاب با کیفیت استفاده کنید تا از لکه های شما به دلیل پرتوهای UV خورشید جلوگیری نشود.

آیا جای زخم به طرز یکنواختی پوست ایستاده است؟ نترسید ، بسیاری از داروهای طبیعی وجود دارد. قبل از توضیح راه حل ها ، ابتدا مهم است كه بفهمم زخم چیست.

زخم ها بخشی از روند بهبود طبیعی پوست شما هستند. هنگامی که لایه دوم پوست آسیب دیده باشد ، پوست شما پروتئینی به نام کلاژن تولید می کند. الیاف کلاژن به سادگی آسیب هایی را که اغلب منجر به زخم می شوند ترمیم می کنند. حقیقت غم انگیز این است که هیچ راه مشخصی برای از بین بردن جای زخم به طور کامل وجود ندارد. اما زخم ها با گذشت زمان محو می شوند.

اگر می خواهید روند کار را سرعت بخشید ، می توانید بسیاری از داروهای طبیعی ذکر شده در این مقاله را امتحان کنید. در اینجا چند گزینه عالی وجود دارد:

عسل 

جای زخم خود را با عسل بپوشانید و یک شبه آن را بگذارید. البته ، فراموش نکنید که قبل از رفتن به رختخواب ، آن را با باند بپوشانید. صبح اول آن را بشویید. این می تواند بخشی از کارهای روزمره شما باشد.

آب لیمو 

یک لیمو تازه را بر روی جای زخم خود بمالید و اسکار را به آرامی با قسمت گوشتی لیمو مالش دهید. آب را حدود ده دقیقه روی اسکار بگذارید و سپس آن را بشویید. این کار باید روزانه انجام شود.

روغن نارگیل 

مقداری روغن نارگیل را گرم کنید تا یک مایع شود. روغن را درون زخم خود ماساژ داده و حدود یک ساعت آن را بگذارید. این کار را می توان چندین بار در روز انجام داد.

ویتامین E 

یک کپسول ویتامین E را روی اسکار خود فشار دهید. روغن را درون جای زخم ماساژ دهید. بعد از گذشت 20 دقیقه روغن را بشویید. این می تواند چندین بار در روز تکرار شود.

نتیجه کلی مطلب 

شما حتی می توانید بدون استفاده از مواد شیمیایی خطرناک ، پوست را تن کنید. چه شما دچار فشار خون بالا یا ملاسما هستید ، یک درمان طبیعی برای شما وجود دارد. بهترین قسمت این است که هیچ هیدروکینون یا جیوه ای را در هیچ یک از آنها پیدا نمی کنید!

شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید .

مطلب پیشنهادی

 میزان قند خون نرمال در سن ۴۰ سالگی

 میزان قند خون نرمال در سن ۴۰ سالگی

 میزان قند خون نرمال در سن ۴۰ سالگی : دیابت، بیماریی است که قند خون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *