سه شنبه , 1 آبان 1403 - 2:40 قبل از ظهر

معرفی کمپانی ورساچه و نکات خواندنی

معرفی کمپانی ورساچه و نکات خواندنی

Gianni Versace S.r.l که در سال 1978 در میلان تأسیس شد، یکی از خانه‌های پیشرو بین‌المللی طراحی مد و نماد لوکس ایتالیایی در سراسر جهان است. این شرکت طراحی، تولید، توزیع و خرده‌فروشی محصولات مد و سبک زندگی از جمله لباس‌های مد، لوازم جانبی، جواهرات، ساعت‌ها، عینک‌ها، عطرها، و اثاثیه منزل را با آرم متمایز مدوسا انجام می‌دهد.

چه کسی ورساچه را تاسیس کرد ؟

جیانی ورساچه S.r.l. (تلفظ ایتالیایی: [ˈdʒanni verˈsaːtʃe])،[a] معمولاً به سادگی به عنوان ورساچه شناخته می شود، یک شرکت مد لوکس ایتالیایی و نام تجاری است که توسط جیانی ورساچه در سال 1978 تاسیس شد. این شرکت پوشاک و لوازم جانبی ایتالیایی لوکس تولید می کند. و همچنین قطعات مد لباس با نام تجاری Atelier Versace. آرم ورساچه سر مدوسا، یک شخصیت اساطیری یونانی است. این لوگو از کف خرابه های منطقه رجیو کالابریا که خواهران و برادران ورساچه در کودکی در آن بازی می کردند، آمده است. جیانی ورساچه مدوسا را ​​به عنوان لوگو انتخاب کرد زیرا باعث شد مردم عاشق او شوند و راه بازگشتی نداشتند. او امیدوار بود شرکتش همین تأثیر را بر مردم و کسانی که لباس و کفش او می پوشند داشته باشد.

شبکه تبلیغاتی گروه ورساچه

گروه Versace محصولات خود را از طریق یک شبکه جهانی D.O.S که شامل بیش از 200 بوتیک در شهرهای اصلی و بیش از 1500 عمده فروش در سراسر جهان است، توزیع می کند.

مدیر هنر ورساچه که بود ؟

دوناتلا ورساچه از سال 1997 مدیر هنری ورساچه بوده و این برند را به قرن بیست و یکم هدایت کرده است. امروزه، ورساچه میراث خود را با طراحی های قوی و بی باک خود نشان می دهد، در حالی که مخاطبان جهانی جدیدی را مخاطب قرار می دهد که همچنان به تقویت موقعیت ورساچه در فرهنگ معاصر ادامه می دهد.

مدیر هنری ورساچه برای گروه چه کرده ؟

در سال 2000، Gianni Versace S.r.l Palazzo Versace را افتتاح کرد، اولین پروژه هتلی که توسط یک شرکت کالاهای لوکس نشان داده شد، که به گردشگران و مسافران فرصت تجربه و لذت بردن از سبک زندگی کامل ورساچه را می‌دهد. دومین Palazzo Versace ساخته شده در دبی در سال 2015 افتتاح شد. سومین Palazzo Versace در ماکائو، چین ساخته خواهد شد.

تاریخچه گروه ورساچه

در فوریه 2014، Gianni Versace S.r.l توافق خود را با Blackstone برای مشارکت در مرحله بعدی توسعه شرکت اعلام کرد. Blackstone مالک 20 درصد از شرکت است. در حالی که خانواده ورساچه در قلب آن باقی مانده است، خانم آلگرا ورساچه بک، خانم دوناتلا ورساچه و آقای سانتو ورساچه همگی نقش‌های مهمی را در این شرکت ایفا می‌کنند. دوناتلا ورساچه نقش دوگانه نایب رئیس هیئت مدیره و مدیر هنری را بر عهده دارد.

 

در می 2016، گروه ورساچه، آقای جاناتان آکروئید را به سمت مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت منصوب کرد.

در سپتامبر 2018 ورساچه اعلام کرد که صد درصد از کل سهام خانواده بلک استون و ورساچه به گروه مایکل کورس لیمیتد فروخته شده است. در ژانویه 2019، Gianni Versace S.r.l. به کاپری هولدینگ لیمیتد پیوست و یک گروه لوکس مد جهانی جدید را به همراه مایکل کورس و جیمی چو تشکیل داد.

وب سایت www.versace.com

برند ورساچه به خاطر طرح‌های نوآورانه‌اش با چاپ‌های پر زرق و برق نمادین و رنگ‌های روشن اما با سبک شناخته می‌شود.این شرکت در سال 2018 اعلام کرد که استفاده از خز را در مجموعه های خود متوقف خواهد کرد.در 25 سپتامبر 2018، هلدینگ مایکل کورس آمریکایی، تمام سهام موجود در Gianni Versace S.r.l را خریداری کرد. برای 2.12 میلیارد دلار (USD)؛ این خرید در 31 دسامبر 2018 تکمیل شد، دوناتلا ورساچه به عنوان رئیس طراحی خلاق باقی ماند.

در سال 1972، جیانی ورساچه اولین مجموعه های خود را برای کالاگان، جنی و همدست طراحی کرد. در سال 1978، این شرکت با نام “جیانی ورساچه دونا” راه اندازی شد.اولین بوتیک ورساچه در ویا دلا اسپیگا در میلان در سال 1978 افتتاح شد. ورساچه یکی از معدود طراحان مستقلی بود که کنترل همه چیز را در مورد برند، از طراحی گرفته تا خرده فروشی، در دست داشت.در سال 1982، این شرکت به صنایع لوازم جانبی، جواهرات، مبلمان منزل و صنایع چینی گسترش یافت . در سال 1993، دوناتلا ورساچه خط “Young Versace” و همچنین “Versus” را ایجاد کرد. “.

ورساچه اغلب به عنوان “طراح راک اند رول” توصیف می شد زیرا آنها برای بسیاری از مشتریان مشهور از جمله التون جان و مایکل جکسون طراحی می کردند. ورساچه در سال 1992 لباس های صحنه و لباس های جلد آلبوم را برای التون جان طراحی کرد. ورساچه همچنین برای شاهزاده خانم ولز و پرنسس کارولین موناکو لباس طراحی کرده است. شرکت ورساچه به دلیل استفاده از همان مدل‌هایی که در باند فرودگاه انجام می‌دهند در تبلیغات خود معروف است.

بعد از جیانی چه شد ؟

پس از قتل جیانی ورساچه در سال 1997، خواهرش دوناتلا ورساچه، معاون سابق رئیس جمهور، مسئولیت مدیر خلاقیت را بر عهده گرفت و برادر بزرگترش سانتو ورساچه مدیرعامل شد. دختر دوناتلا، آلگرا ورساچه، 50 درصد از سهام شرکت را به جا گذاشت، که او کنترل آن را در هجدهمین سالگرد تولدش به عهده گرفت .

در سال 2000، “لباس سبز ورساچه” که جنیفر لوپز در چهل و دومین دوره جوایز سالانه گرمی پوشیده بود، توجه بسیاری از رسانه ها را به خود جلب کرد و در سال 2008 به عنوان “پنجمین لباس نمادین تمام دوران” انتخاب شد و لباس هرلی در سال 1994 برای اولین بار در سال 2008 انتخاب شد. نظرسنجی دیلی تلگراف .

سود شرکت ورساچه

سود شرکت در اوایل دهه 2000 رو به کاهش بود؛  فابیو ماسیمو کاچیاتوری به عنوان مدیر عامل موقت برای سازماندهی مجدد و بازسازی گروه ورساچه در سال 2003 استخدام شد. کاچیاتوری در دسامبر 2003 به دلیل “اختلافات با خانواده ورساچه” استعفا داد . از سال 2004، Giancarlo di Risio، از IT Holding، مدیرعامل گروه بود تا اینکه در سال 2009 به دلیل اختلافات با Donatella استعفا داد.در ماه مه 2016، گروه ورساچه، آقای جاناتان آکروئید را به سمت مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت منصوب کرد.

در فوریه 2014 گروه بلک استون 20 درصد از سهام ورساچه را به مبلغ 210 میلیون یورو خریداری کرد.

از سال 2016، بیش از 1500 بوتیک در سراسر جهان فعالیت می کنند. اولین بوتیک خارج از ایتالیا در گلاسکو، اسکاتلند، در سال 1991 افتتاح شد .

در 24 سپتامبر 2018 مایکل کورس اعلام کرد که قراردادی را برای خرید ورساچه به مبلغ 2 میلیارد یورو پیشنهاد کرده است. در سپتامبر 2018، ورساچه اعلام کرد که صد درصد از کل سهام خانواده بلک استون و ورساچه به گروه مایکل کورس محدود فروخته شده است..

 

در اکتبر 2018، ورساچه اعلام کرد که اولین نمایش فصل قبل از پاییز این برند را در 2 دسامبر در نیویورک به نمایش می گذارد. این نمایش در تاریخ تولد جیانی ورساچه برنامه ریزی شده است.

در ژانویه 2019، Gianni Versace S.r.l. به کاپری هولدینگ لیمیتد پیوست و یک گروه لوکس مد جهانی را به همراه مایکل کورس و جیمی چو تشکیل داد. خرید با مایکل کورس 2.2 میلیارد دلار هزینه داشت.

در سال 2020، خانه مد اعلام کرد که استفاده از چرم کانگورو را در محصولات لوکس خود متوقف خواهد کرد. این به دنبال تصمیم ورساچه در سال 2018 مبنی بر ممنوعیت استفاده از خز واقعی در مجموعه خود بود.

در سال 2021، ورساچه اولین بوتیک خود را در سوهو، نیویورک افتتاح کرد .

همکاری ها با این کمپانی

در سال 2006، Gianni Versace S.r.l. با Automobile Lamborghini S.r.l وارد شراکت شد. برای تولید لامبورگینی Murciélago LP640 VERSACE. این خودرو دارای یک فضای داخلی ساتن سفید ورساچه بود که آرم ورساچه روی صندلی‌ها گلدوزی شده بود. این خودرو در رنگ مشکی و سفید موجود بود. تنها ده دستگاه تولید شد. ماشین با یک مجموعه چمدان مکمل، کفش های رانندگی لوکس، و دستکش های رانندگی فروخته شد.

بوتیک ورساچه در میلان ایتالیا

زیرسیگاری (22 × 22 سانتی متر) طراحی شده توسط ورساچه و تولید شرکت چینی روزنتال آلمان
شرکت Versace در سال 2008 با AgustaWestland همکاری کرد تا هلیکوپتر لوکس AgustaWestland AW109 Grand Versace VIP را بسازد. هلیکوپتر شامل فضای داخلی چرم ورساچه و طراحی بیرونی است .

در سال 2009، ورساچه و اچ اند ام خط جدیدی از لباس را منتشر کردند که در فروشگاه های اچ اند ام به فروش می رسید. این فروشگاه پوشاک مردانه و زنانه و وسایل منزل مانند بالش و پتو را می فروخت.

در سال 2015، ورساچه با رقصنده لیل باک همکاری کرد تا سری کفش های کتانی را منتشر کند.

در سال 2018، رونی فیگ و دوناتلا ورساچه اولین مجموعه Kith x Versace خود را معرفی کردند که نشان‌واره مدوزای اصلاح‌شده با «KITH» روی چشمانش نوشته شده بود.

 

در مجموعه پاییز 2019 مردانه ورساچه چندین آیتم با لوگوی شرکت فورد موتور به نمایش گذاشته شد. طبق گفته خانه مد، این دو شرکت به یکدیگر پیوستند تا “هیجان خرید اولین ماشین شما را هدایت کنند. هیجان و آرزوی داشتن چیزی به عنوان بسط شخصیت، چیزی بسیار مرتبط با ایده مرد بودن.”

در 26 سپتامبر 2021، ورساچه یک نمایش مد مشترک با فندی، با عنوان “مبادله”، ارائه کرد که شامل دو مجموعه بود – “دیدگاه کیم جونز برای ورساچه و تفسیر دوناتلا ورساچه از فندی.” اولین باری که دو مدیر هنری برندها در گروه‌های مد مختلف مجموعه‌هایی را برای یکدیگر طراحی کردند، و جونز اظهار داشت: “ما این کار را به عنوان دوستان و به احترام یکدیگر انجام دادیم. هرگز به عنوان یک تبلیغ برنامه‌ریزی نشده است. چیز.”

شراکت با ورساچه

ورساچه در سال 2015 با شرکت Mind Group در چین شریک شد. هدف سازندگان ترکیب عناصر خانه لوکس ورساچه با عناصر فرهنگ سنتی چین بود . در همان سال، ورساچه با گروه ABIL در هند برای توسعه یک پروژه مسکونی دیگر شریک شد. این خانه های لوکس در جنوب بمبئی واقع شده اند.

در سال 2015، دوناتلا ورساچه در کمپین جیوانچی ریکاردو تیشی حضور داشت.

647 موقعیت خیابان پنجم، شهر نیویورک، 2013

پالاتزو ورساچه

سهیل عابدیان، از گروه Sunland، در سال 1997 به ورساچه نزدیک شد و با موفقیت پیشنهاد ساخت یک هتل لوکس بر اساس برند ورساچه را داد. اولین Palazzo Versace در 15 سپتامبر 2000 در ساحل طلایی استرالیا افتتاح شد. این هتل در دسامبر 2012 به یک کنسرسیوم چینی فروخته شد . کاخ دوم، Palazzo Versace Dubai، در دسامبر 2015 تکمیل شد و در ساحل نهر دبی واقع شده است. سومین پالازو در حال ساخت است. Palazzo Versace Macau در سال 2013 اعلام شد و با مشارکت بزرگترین اپراتور کازینو ماکائو SJM Holdings ساخته خواهد شد. هتل های Palazzo Versace اولین هتل های مد در جهان هستند و بر زیبایی و تجمل تاکید دارند.

جنجال – جدال سرسختانه

در آگوست 2019، ورساچه مجموعه‌ای از تاپ‌ها را تولید کرد که نشان می‌داد «هنگ‌کنگ و ماکائو کشورهای جداگانه‌ای بودند». ورساچه از مشتریان چینی خود عذرخواهی کرد و گفت که در طراحی اشتباه کرده است و لباس های متخلف را در 11 اوت 2019 از بین خواهد برد.[63] بازیگر چینی یانگ می، که همچنین سفیر این برند در چین است، گفت که به همکاری خود با ورساچه پایان خواهد داد.[64]

آیا ورساچه یک برند ثروتمند است؟

ورساچه یک برند ارزشمند در نظر گرفته می شود زیرا از نظر مطلوبیت، قدرت، موقعیت و اعتبار متمایز است. خانه مد ایتالیایی گران است زیرا یک برند لوکس است، انحصار و موقعیت را ارائه می دهد، پایگاه مشتریان وفادار دارد، از بهترین مواد و صنایع دستی استفاده می کند و افراد مشهور آن را دوست دارند.

آیا ورساچه برند خوبی است؟

ورساچه یک شرکت مد ایتالیایی و نام تجاری است که توسط جیانی ورساچه در میلان در سال 1978 تأسیس شد. برند ورساچه در فهرست 100 برند برتر جهانی رتبه 64 را به خود اختصاص داده است.

کدام کشور ورساچه را ساخت؟

Gianni Versace S.r.l در سال 1978 در میلان تاسیس شد. یکی از پیشروترین خانه های طراحی مد بین المللی و نماد تجمل ایتالیایی در سرتاسر جهان است.

مطلب پیشنهادی

چه ترکیباتی در شامپو برای موهای نازک مفید هستند

چه ترکیباتی در شامپو برای موهای نازک مفید هستند

چه ترکیباتی در شامپو برای موهای نازک مفید هستند موهای نازک یکی از دغدغه‌های رایج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *