سه شنبه , 1 آبان 1403 - 2:39 قبل از ظهر

قدیمی ترین کشورهای دنیا

اولین کشورهایی که شکل گرفته اند

انسان ها پس از سال ها زندگی در طبیعت با کشف کشاورزی کم کم به سکنی گزینی روی آوردند و با افزایش جمعیت روز افزون خود مرحله به مرحله به ایجاد مناطق و شهرها کشیده شدند . بعضی از این قبیله های انسانی آنقدر گسترده و زیاد شدند که توانستند تشکیل یک ملت واحد و یا کشور بدهند . در ادامه قصد داریم که قدیمی ترین کشورهایی را که دانشمندان اعتقاد دارند زودتر شکل گرفته اند را بیاوریم .

سر زمین ها قبل از کشور شدن میلیون ها سال وجود داشته اند و مردمان زیادی را ب روی خود دیده اند ، بسیاری از امپراطوری ها بر روی آن ها شکل گرفته اند و یا اینکه سقوط کرده اند و یا اینکه مهاجرین زیادی از آن گذر کرده و یا سکونت داشته اند . موضوع شگفت آور این است که بسیاری از تمدن ها یا به اصطلاح کشور ها ممکن است سالیان سال بوده اند که هم اکنون اثری از آنها نیست کمتری کشوری بوده است که برای هزاران سال پا برجا بوده باشد اما از پادشاهی های باستان در اتیوپی تا امپراطوری پارس در ایران و کشورهای هزار ساله در اروپا ، ما قدیمی ترین کشورهای جهان را جمع آوری کرده ایم.

قدیمی ترین کشورهای دنیا

در زیر لیستی از کشورهای قدیمی که دانشمندان ادعا می کنند که در زمره قدیمی ترین ها هستند را برای شما لیست نموده ایم اگر شما نیز اطلاعات و یا نظراتی در این زمینه دارید لطفا نظرات خود را در انتهای این صفحه کامنت نمایید .

1 . اتیوپی

بسیاری از مورخان بر این عقیده اند که اتیوپی یکی از قدیمی ترین کشورها در جهان است. در حالی که می دانیم به لطف کشف قطعات اسکلتی ، میلیون ها سال است که زندگی انسان در اتیوپی وجود دارد ، اما به طور کلی موافقت می شود که اتیوپی به عنوان یک کشور در سال 980 قبل از میلاد توسعه یافته است. این زمانی بود که یکی از اولین پادشاهی ها ، معروف به D’mt ، به قدرت رسید. اتیوپی یکی از معدود کشورهای آفریقایی است که هرگز به دست استعمارگران نیفتاد ، به استثنای زمانی که برای چند سال تحت سلطه موسولینی دیکتاتور ایتالیا در دهه 1930 اشغال شد.

2 – یونان

قدمت یونان باستان به گفته دانشمندان چیزی حدود 5 تا 6 هزار سال امتداد داشته است . یونانیان به این شناخته شده بودند که مفاهیم انقلابی و فلسفی جهان را آموخته و پایه های تمدن مدرن غربی را ایجاد کنند . آنها پیشرفتهای بزرگی در علم ، فناوری ، هنر و ادبیات ، قانونگذاری و سیاست داشتند و آتن اولین شکل دموکراسی در جهان بود (چیزی که با گذشت بیش از 5000 سال ، بسیاری از کشورها هنوز در تلاش برای درک معنای آن هستند) در حالی که یونان امروز مرزهای متفاوتی با مرز یونان باستان دارد و این كشور از دستهای مختلفی عبور كرده است ، بیشتر فرهنگ اصیل آن مشهود است و آن را به عنوان یكی از قدیمی ترین كشورهای جهان تثبیت می كند.

3- پرتغال

اگرچه قطعاً به قدمت یونان یا اتیوپی قدمت ندارد ، اما پرتغال حدود هزار سال مرزهای ثابت خود را حفظ کرده و این کشور را به یکی از قابل شناسایی ترین و قدیمی ترین کشورهای جهان تبدیل کرده است. مرزهای پرتغال در سال 1139 م تعریف شده است ، به این معنی که این کشور رسماً قدیمی ترین ملت اروپا است. قبل از اینکه این کشور به عنوان پرتغال شناخته شود ، این منطقه از دست بسیاری از امپراتوری ها و تمدن ها گذشته بود. پایتخت آن لیسبون شناخته شده است که بسیار قدیمی تر از رم است.

4 – ژاپن

ژاپن همچنین به عنوان یکی از قدیمی ترین کشورها در جهان مدعی است. اولین امپراطور ژاپن که گفته می شود از نوادگان ایزدبانوی خورشید آماتراسو است ، طبق افسانه ژاپنی در سال 660 قبل از میلاد بر تخت سلطنت نشست. در حالی که افسانه جای خود را به واقعیت نمی دهد ، کشور ژاپن از سال 300 م شروع به ظهور در ادبیات چین کرد. بنابراین ، چه افسانه را باور دارید یا نه ، ژاپن مطمئناً مدتی است که وجود داشته است. این کشور از دست چندین سلسله و امپراطور عبور کرده است ، و این هنوز تحت حکومت امپراتور آکیهیتو است که گفته می شود در آوریل 2019 از سلطنت کناره گیری می کند. اگر شما خوش شانس هستید که از آن بازدید کنید ، حتما از این 5 قلعه برتر بازدید کنید ژاپن احساس می کند که به گذشته عقب رفته اید.

5 – مصر

همانند یونان و یونان باستان ، مصر امروزی سرزمینی متفاوت با سرزمین مصر باستان است. این منطقه برای هزاره ها زیر دست مصر بوده است و فرهنگ مصر می تواند به هزاره 6 قبل از میلاد بازگردد. هیروگلیف آن دومین سیستم نوشتاری قدیمی جهان بود و اولین پادشاهی مصر در هزاره چهارم قبل از میلاد تشکیل شد. این منطقه طی سالیان متمادی از دست امپراتوری های مختلف مانند امپراتوری پارس و امپراطوری عثمانی عبور کرد و این کشور در قرن 9 تا 10 میلادی توسط اعراب فتح شد و از آن زمان تاکنون یک کشور مسلمان باقی مانده است.

در این مقاله بخوانید : نژاد مردم مصر

6 – چین

چین یکی از تمدنهای قدیمی و تصفیه شده جهان است و گفته می شود که اولین سلسله آن ، که سلسله شیا بود ، از سالهای 2070 قبل از میلاد تا 1600 قبل از میلاد ادامه داشته است. اگرچه تعیین دقیق زمان ظهور اولین سلسله چینی دشوار است (همانطور که سوابق مکتوب پس از سال 1600 قبل از میلاد فقط در سلسله بعدی وارد شد) ، اما با توجه به یافته های اخیر باستان شناسی ، تاریخ ها صحیح است و با فاصله زیاد یکی از قدیمی ترین ها در جهان است!

7 – سن مارینو

کشور کوچک سان مارینو (که به عنوان یکی از کوچکترین کشورهای اروپا شناخته می شود) همچنین یکی از قدیمی ترین کشورها در جهان است. این کشور به طور رسمی در سال 301 میلادی توسط بنیانگذار آن که از آزار و اذیت برای عقاید مسیحی خود فرار می کرد ، ایجاد شد. این کشور به عنوان یک دولت کوچک عمل می کند و کاملاً توسط ایتالیا احاطه شده است. سان مارینو پس از قرن ها تجارت به عنوان یک کشور جمهوری ، قانون اساسی رسمی خود را که قدیمی ترین قانون در جهان است ، در سال 1600 م نوشت.

8 – ایران

کشور باستان ایران مطمئناً مدتی بوده است ، مورخان قدمت این کشور را از زمان تأسیس آن در حدود 550 سال قبل از میلاد تحت امپراتوری هخامنشی آغاز کرده اند. امپراتوری پارس به دنبال سال 550 قبل از میلاد ایجاد شد و این کشور طی سالها از دست حاکمان و امپراتوریهای مختلف عبور کرده است. ایران مدرن تا دهه 1930 که نام به طور رسمی تغییر یافت ، به پرشیا معروف بود.

9 – هندوستان

شبه قاره هند در حدود 5000 تا 6000 سال جمعیت داشته است و مردم آن با هم پیوستند و تقریباً 1500 سال قبل از میلاد مسیح هنگام ایجاد تمدن ودایی ، که پایه های هندوئیسم را بنیان نهاد ، تمدنی را تشکیل دادند. طی هزاره های بعدی ، این کشور سلسله های مختلفی را پشت سر گذاشت ، هندوستان امروزی در سال 1947 تأسیس شد ، زمانی که این کشور استقلال خود را از امپراتوری انگلیس به دست آورد.

10 – فرانسه

در حالی که فرانسه به اندازه برخی از این لیست قدیمی نیست ، اما هنوز قدمت زیادی دارد. مورخان آزادانه تاریخ تأسیس فرانسه را به قرن 5 میلادی ، زمانی که پادشاه کلوویس به سلطنت رسید ، می دانند. در آن زمان و قرن ها بعد ، این کشور قدرت زیادی را در اروپا اعمال کرد.

قدیمی ترین شهر دنیا کدام است ؟

شهر جریکو در فلسطین را برخی قدیمی ترین شهر شکل گرفته در تاریخ می دانند ، اعتقاد بر این است که شهری کوچک با 20 هزار نفر جمعیت ، جریکو که در سرزمین های فلسطین واقع شده است ، قدیمی ترین شهر جهان است. در واقع ، برخی از نخستین شواهد باستان شناسی مربوط به این منطقه به 11000 سال قبل برمی گردد.

قدیمی ترین زبان دنیا چه بوده است ؟

زبان تامیل به عنوان قدیمی ترین زبان در جهان شناخته شده است و قدیمی ترین زبان از خانواده دراویدی است. این زبان حتی در حدود 5000 سال پیش نیز حضور داشته است. طبق یک نظرسنجی ، 1863 روزنامه فقط به زبان تامیل هر روز منتشر می شود.

قدیمی ترین دولت شکل گرفته کدام است ؟

یک اقدام بدون ابهام ، تاریخ قانون اساسی ملی است. اما چون قانون اساسی یک مفهوم کاملاً مدرن است ، تمام تاریخ شکل گیری با این معیار مدرن یا اوایل مدرن است (قدیمی ترین قانون اساسی در سن مارینو ، مربوط به سال 1600).

دموکراسی اولین بار در کدام کشور پدیدار گشت ؟

اصطلاح “دموکراسی” اولین بار در اندیشه سیاسی و فلسفی یونان باستان در ایالت شهر آتن در دوران باستان کلاسیک ظاهر شد. این کلمه از دمو ، “مردم عادی” و kratos ، “قدرت” گرفته شده است. آتني ها به رهبري كليستن ، آنچه را كه به عنوان اولين دموكراسي در 508–507 قبل از ميلاد برگزار مي شود ، تأسيس كردند.

 

مطلب پیشنهادی

 سوغاتی های قشم چیست

 سوغاتی های قشم چیست

 سوغاتی های قشم چیست ؟ قشم، نگین درخشان خلیج فارس، با طبیعت بکر، جاذبه‌های تاریخی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *