یکشنبه , 1 خرداد 1401 - 12:44 بعد از ظهر

از کاراته بیشتر بدانیم

از کاراته بیشتر بدانیم

در این مقاله می خواهیم از کاراته بیشتر بدانیم و تمام نکات مهم این ورزش باستانی را برایتان شرح می دهیم تا بدانیم این ورزش غنی به چه علت غنی است و چگونه سالیان سال خود را به دنیا شناسانده است ؟

چگونه می توانم کاراته را به خودم یاد بدهم؟

بهترین راه برای آموزش کاراته این است که یک دوجو با یک مربی معتبر پیدا کنید و از او یاد بگیرید. شما می توانید لگد، مشت، ایستادن، حتی کاتا را از فیلم ها و کتاب ها یاد بگیرید، اما هنر رزمی را یاد نخواهید گرفت. این فرآیندی است که باید از فردی با تجربه منتقل شود .

چهار اصل کاراته چیست؟

چهار اصل کاراته. اصول کاراته حول چهار کیهون اصلی چیده شده است:

  1. ایستادن (تاچیکاتا)،
  2. مشت (تسوکی)،
  3. بلوک (اوکه)، و
  4. ضربات (گری).

تسلط بر این اصول برای برتری به عنوان یک کاراته کا ضروری است .

چک لیست دانشجویی جدید کاراته

  1. 1. دروس شخصی خود را با مربی خود برنامه ریزی کنید
  2. 2. راهنمای دانش آموز خود را مرور کنید
    به بخش‌های قوانین و آداب دوجو، پنج اصل، و پنج حیوان شائولین کمپو توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای پردازش عضویت مادام العمر شما، صفحه اول کتابچه راهنمای کاربر باید پر شود. این صفحه را تکمیل کرده و به مربی خود ارسال کنید.
  3. 3. خود را با Gi خود آشنا کنید
    پچ خود را به ژاکت Gi خود بدوزید. باید در سمت چپ به صورت عمودی حرکت کند، نه موازی با یقه.
  4. 4. با کمربند خود آشنا شوید
    بستن کمربند خود را تمرین کنید. به یاد داشته باشید که ابتدا Gi خود را ببندید و فقط در حالت زانو زدن کمربند خود را در دوجو ببندید. اگر مشکل دارید، حتما از یک مربی یا یک دانش آموز ارشد کمک بخواهید. همچنین کمربند خود را همیشه مرتب تا کنید و اجازه ندهید به زمین برخورد کند. هرگز کمربند خود را نشویید.
  5. 5. ویدیوی کمربند زرد خود را تماشا کنید
    سعی نکنید همه مطالب موجود در ویدیو را یاد بگیرید. به سادگی با محتوا آشنا شوید.
  6. 6. «چه کسی را می شناسید؟»
    به عنوان یک عضو فعال United Studios of Self Defense، می توانید از دوستان و خانواده خود برای آموزش دفاع شخصی رایگان حمایت مالی کنید. این روش ما برای گفتن “متشکرم” است.

از کلاس اول خود چه انتظاری باید داشته باشید ؟

مبتدیان: درس های گروهی شما یک ساعت است. 15 دقیقه اول کشش است. در اینجا ما به مبتدیان بهترین و مفیدترین حرکات کششی را برای بهبود انعطاف پذیری شما آموزش می دهیم. انعطاف پذیری بهتر نه تنها در کاراته مفید است، بلکه برای زندگی نیز مفید است. هر چه سن ما بالاتر می رود، انعطاف پذیرتر می شویم و شاید بیشتر مستعد آسیب می شویم.

 

15 دقیقه بعدی صرف انجام تمرینات ورزشی مختلف، مانند دراز و نشست، پوش آپ و غیره می شود. اینکه چه تعداد می توانید هنگام شروع کاراته انجام دهید، مهم نیست. هدف ما این است که هر هفته این عدد را افزایش دهیم. ما به شما در تعیین اهداف شخصی و رسیدن به آنها کمک خواهیم کرد. مانند انعطاف پذیری، هر چه سن ما بیشتر شود، ضعیف تر می شویم. بهبود قدرت و تونینگ آسان است. فقط کمی انگیزه می خواهد. کلاس گروهی آن را لذت بخش می کند.

ایجاد تمرکز، تعادل و خودکنترلی بهتر نیز یک نقطه کانونی در کلاس های گروهی است. این کار از طریق تمرین های مختلف انجام می شود که نتایج را تضمین می کند!

پس از تنها یک ماه آموزش در USSD، دانش آموزان به طور کلی از اینکه چقدر پیشرفت کرده اند شگفت زده می شوند!

یونیفرم

ژاکت یکنواخت
1. سمت چپ را دراز کنید و سمت راست را زیر آن قرار دهید.
2. طناب های زیر سمت چپ را به هم ببندید.
3. سمت چپ را روی سمت راست قرار دهید.
4. طناب های سمت راست را به هم ببندید.

کمربند یکنواخت
کمربند شما فقط باید در دوجو پوشیده شود.
برای نشان دادن احترام، هنگام بستن یا برداشتن کمربند خود زانو بزنید.

کمربند خود را نشویید.

1. “انتهای برچسب” کمربند را روی ران چپ خود به سمت زانوی خود قرار دهید.
2. انتهای برچسب را در جای خود بگذارید، کمربند را در جهت عقربه های ساعت دور بدن خود بپیچید.
3. انتهای برچسب را نگه دارید و انتهای شل را محکم به بدن خود بکشید.
4. انتهای شل را زیر تمام لایه های کمربند، درست زیر ناف بکشید.
5. هر دو انتها را محکم بکشید و در صورت لزوم برای طول مساوی در هر دو انتها تنظیم کنید.
6. انتهای سمت راست را در زیر و اطراف سمت چپ بپیچید و محکم بکشید.

رفتارهای کد دار در کاراته

قبل از ورود به دوجو کفش های خیابانی را بردارید.
هنگام ورود و خروج از دوجو تعظیم کنید.
هیچ غذا، آدامس یا نوشیدنی در دوجو مجاز نیست.
هیچ جواهری نباید در کلاس یا در حین تمرین استفاده شود.
یونیفرم کامل برای تمام تمرینات و مراحل تست مورد نیاز است.
لطفاً مطمئن شوید که یونیفرم ها همیشه تمیز و مرتب هستند.
یونیفرم های مشکی ممکن است در ردیف کمربند بنفش پوشیده شوند.
یونیفرم های سیاه و سفید ممکن است توسط دانش آموزان با هم مخلوط نشوند.
هنگام بستن یا برداشتن کمربند خود در داخل دوجو زانو بزنید.
زمانی که کمربند مشکی کمربند خود را می‌بندد یا در می‌آورد زانو بزنید.
اگر کلاسی در حال زانو زدن و مدیتیشن است، باید زانو بزنید و مراقبه کنید.
زمان موجود در داخل دوجو باید روی مواد شخصی شما صرف شود.
درس دیگران را تماشا نکنید یا مزاحم نشوید.
مطالب خود را به دانش آموزان دیگر آموزش ندهید مگر اینکه مربی از شما خواسته باشد.
بدون نظارت یک مربی کمربند مشکی مطلقاً هیچ مبارزه ای وجود ندارد.
در کلاسی که در حال انجام است راه نروید – در اطراف و/یا پشت سر آن قدم بزنید.
تجهیزات ایمنی کامل برای همه دانش آموزان در حین اسپارینگ مورد نیاز است.
محافظ کشاله ران برای همه دانش آموزان پسر الزامی و اجباری است.
همیشه قبل و بعد از تمرین با شریک زندگی خود به او تعظیم کنید.
همیشه به مربی خود به عنوان «آقا» یا «خانم» اشاره کنید.
هرگز در مورد آزمون رتبه بعدی خود پیشنهاد یا پرس و جو نکنید.

 

آموزش کاراته در چه کشورهایی وجود دارد ؟

کلاس های کاراته کودکان، هنرهای رزمی کمپو، شائولین کونگ فو، دفاع شخصی، تکنیک های ضد قلدری و کیک بوکسینگ را در کشورهای زیادی ارائه می دهند . مدرسه هنرهای رزمی ، در قلب موریتا، کالیفرنیا واقع شده است. از همه جوامع در منطقه موریتا که به خانواده‌ها در موریتا، تمکولا، ویلدومار، دریاچه کانیون، دهکده لیکلند، دریاچه السینور، وینچستر، منیفی، لا کرستا، لیک ویلج، لوس رانچیتوس، واله د کابالوس، دهکده هلندی، پارک جنوبی، فالبروک خدمات می‌دهند، استقبال می‌کنند.

آیا یادگیری کاراته سخت است؟

رزمی‌کاران کاراته را بسیار سازگار، آسان برای یادگیری و زمانی که به درستی انجام شود، به عنوان نوعی دفاع شخصی بسیار مؤثر می‌دانند. … کاراته بر تعادل، سرعت و قدرت مناسب متکی است. چندین موضع اساسی که برای تمرین کاراته مهم است را می توان به راحتی یاد گرفت.

چند کمربند در کاراته وجود دارد؟

6 رنگ کمربند وجود دارد: کمربند سفید، کمربند نارنجی، کمربند آبی، کمربند زرد، کمربند سبز، کمربند قهوه ای و کمربند مشکی. همه کمربندها به جز کمربند سفید می توانند دارای خط تیره برای نشان دادن پیشرفت بیشتر باشند. در اینجا خلاصه ای از کمربندهای مختلف کاراته آورده شده است.

ضربه کاراته چیست؟

آشی برایی – جارو پا. فومیکومی – ضربه زدن یا ضربه زدن. Gedan Mawashi Geri – Low Roundhouse Kick. هیزا گری – ضربه زانو. Kakato Otoshi Geri – Axe Kick – گاهی اوقات فقط به عنوان Kakato Geri شناخته می شود.

 

قانون شماره 1 در کاراته چیست؟

1. محترم باشید. «کاراته با احترام شروع می شود و با احترام به پایان می رسد»، جمله رایجی است که در مدارس کاراته در سراسر جهان خواهید شنید.

شعار کاراته چیست؟

شعار مدرسه ملی کاراته: ممکن است برای حق

مربیان ملی کاراته تاکید می کنند که مهارت های دفاع شخصی هرگز نباید مورد سوء استفاده یا سوء استفاده قرار گیرد.

هدف اصلی کاراته چیست؟

هدف کاراته سنتی توسعه ذهن و بدن متعادل از طریق آموزش تکنیک های مبارزه است. کاراته سنتی نیز هدف نهایی را با بودو به اشتراک می‌گذارد، یعنی پرورش شخصیت انسانی عالی طبقه بالاتر که از هرگونه حمله خشونت‌آمیز قبل از وقوع یک مبارزه واقعی جلوگیری می‌کند.

اهداف و ارزش ها

“در کاراته سنتی پیروزی یک هدف نهایی نیست. کاراته سنتی یک هنر دفاع شخصی است که فقط و به بهترین شکل از بدن انسان استفاده می کند. عمدتا از تکنیک های مهار، دمیدن، مشت و لگد استفاده می کند؟”
هدف کاراته سنتی توسعه ذهن و بدن متعادل از طریق آموزش تکنیک های مبارزه است. کاراته سنتی نیز هدف نهایی را با بودو به اشتراک می‌گذارد، یعنی پرورش شخصیت انسانی عالی طبقه بالاتر که از هرگونه حمله خشونت‌آمیز قبل از وقوع یک مبارزه واقعی جلوگیری می‌کند.

بودو از تمرین مبارزه فیزیکی سرچشمه می گیرد. با این حال، تأثیر بسزایی در رشد روحی و جسمی انسان دارد، زیرا فلسفه و اخلاق بودو از الزامات مطلق مطالعه فنون و بهبود مهارت ها است. عناصری مانند آداب و آداب نه از عناصر بیرونی اقتباس شده اند و نه مستقل از تربیت بدنی هستند، اما از زمان پیدایش بودو در سیستم وجود داشته و با پیشرفت فنی ادغام شده اند:

 

جدیت

تمرین بودو باید به شکلی جدی انجام شود، زیرا تکنیک های آن برگرفته از موقعیت های شدید مرگ یا زندگی است، جایی که برای زنده ماندن باید در مبارزه پیروز شد. به همین دلیل است که تمرین‌کنندگان بودو باید ذهنیت جدی داشته باشند. تنها در چنین شرایطی می توان به سطوح فوق العاده ذهن و بدن بسیار فراتر از سطوح معمولی دست یافت. این در مسابقات مشخص است. به عنوان مثال، مسابقه Kumite (sparring) در قالب Ippon-shobu انجام می شود (یک ضربه تمام کننده کامل، برنده را تعیین می کند). از آنجایی که فقط یک تکنیک قطعی می تواند یک مسابقه را به پایان برساند، رقبا به سمت یادگیری اهمیت نگرش جدی سوق داده می شوند.

فروتنی

برای رسیدن به سطح بالاتر، بودو به یک تمرین‌کننده نیاز دارد که ذهن و رفتاری فروتنانه داشته باشد. این به فرد امکان می دهد همیشه از هر کسی چیزی یاد بگیرد. زمانی که فرد فکر می کند که از دیگران بهتر است، امکان بهبود از بین می رود. این اساس اهمیت بالای احترام به مربیان و همچنین شرکای آموزشی در بودو است.

اگر نمیدانید که کاراته برای شما بهتر است یا تکواندو این مقاله را مطالعه نمایید : مقایسه کاراته و تکواندو

آرامش و انضباط

همانطور که قبلاً ذکر شد، تکنیک های اولیه بودو برای موقعیت های بحرانی که در آن فرد ممکن است زنده بماند یا نتواند طراحی شده است. تحت چنین شرایطی، برای کسی دشوار است که ذهن آرامی داشته باشد. توانایی قضاوت واضح یا رفلکس فیزیکی کند می شود و اغلب ممکن است فرد به دلیل عصبی بودن بی حرکت شود. بنابراین حفظ یک ذهن آرام یک نگرانی اساسی در تمرین بودو است و به همین دلیل است که یک جلسه تمرینی با یک دوره مدیتیشن شروع و پایان می یابد. علاوه بر این، آموزش دقیق و منظم بودو باعث می‌شود که تمرین‌کننده نسبت به تکنیک‌های خود مطمئن باشد و ثبات ذهنی به دست آورد. بر اساس تحقیقات اخیر روانشناسان ورزشی، این روش موثرترین روش برای جلوگیری از نوسانات ذهنی شناخته شده است.

مهارت

در بودو، تکنیک و قدرت مناسب به جای تکیه بر قدرت عضلانی، با مهارت تولید می شود. تکنیک هایی از مرکز بدن ارائه می شود تا بتواند از رفلکس سریع و کارآمد کل بدن استفاده کند. به همین ترتیب، کاراته سنتی نیاز به یک عمل فیزیکی یکپارچه دارد که توسط مرکز بدن کنترل می شود و از پاهای روی زمین شروع می شود. تمرین صحیح بدنی را رشد می دهد که هر قسمت از آن به ترتیب و بدون حرکات غیر ضروری حرکت می کند و در نتیجه به فرد اجازه می دهد بدنی متعادل بسازد.
با اذعان به ارزش‌هایی که در بالا توضیح داده شد، به راحتی می‌توان دریافت که چرا چنین تمرینات جسمی و ذهنی مبنای مفهوم بودو و کاراته سنتی شد که خواستار رشد کامل انسانی است.

چند روز در هفته باید کاراته انجام دهم؟

برای دانش آموزان مبتدی، حداقل 3 بار در هفته را توصیه می کنم. بنابراین اگر می توانید فقط 2 بار در هفته در کلاس شرکت کنید، باید 1 بار در هفته در خانه تمرین کنید. در روزهای تعطیل می توانید ورزش دیگری انجام دهید.

آیا کاراته برای دفاع شخصی خوب است؟

کاراته می تواند هم برای دفاع شخصی و هم برای یک موقعیت جنگی در زندگی واقعی موثر و خوب باشد، با معایب مساوی آن یعنی. تکنیک‌های تک کاراته و همچنین ایستادن‌های پایین و حرکت سخت پا که امکان حرکت سریع و انعطاف‌پذیر را فراهم می‌کند، می‌تواند در یک مبارزه واقعی یا برای دفاع شخصی نسبتاً مؤثر باشد.

مطلب پیشنهادی

فواید دوچرخه سواری

فواید دوچرخه سواری | کاملترین مرجع فواید دوچرخه سواری

برای اینکه تناسب اندامتان را حفظ نمایید در هفته چقدر باید دوچرخه سواری کنید ؟ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.