چهارشنبه , 13 تیر 1403 - 5:09 قبل از ظهر

داستان کفش جردن چیست ؟

داستان “کفش جردن” (همچنین به عنوان “کفش‌های جردن” نیز شناخته می‌شود)، نوشتهٔ هانس کریستیان آندرسن، یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان داستان‌های کوتاه در قرن نوزدهم، است. این داستان از داستان‌های معروف او به‌شمار می‌آید و در سال 1845 منتشر شد.

داستان کفش جردن چیست ؟

در داستان “کفش جردن”، شخصیت اصلی داستان یک کفش‌ساز فقیر به نام جردن است که مهارت زیادی در ساختن کفش‌های زیبا و محکم دارد. او در کوچه‌ای کوچک در شهر زندگی می‌کند و معمولاً کفش‌های خود را به مشتریان می‌فروشد تا به زندگی‌اش بپردازد.

یک روز، جردن یک جفت کفش فوق‌العاده زیبا می‌سازد که به نظرش از بهترین محصولاتش است. اما او به مرور زمان کمبود پول دارد و تصمیم می‌گیرد این کفش‌ها را به نمایشگاهی بفرستد تا به قیمت مناسبی بفروشد و از آن پول زندگی‌اش را تامین کند.

جردن کفش‌ها را به نمایشگاه می‌برد و امیدوار است که به خوبی بفروشد، اما به دلیل تردیدهایش و ناامیدی‌هاش، تصمیم می‌گیرد که به عنوان آخرین امتحان، این دو کفش را به پادشاه بدهد. او فکر می‌کند که اگر پادشاه بخواهد این کفش‌ها را بپذیرد، بهترین کفش‌ها در جهان هستند.

اما هنگام رسیدن به قصر پادشاه، اتفاقی عجیب و غریب می‌افتد که به تغییر کامل زندگی جردن منجر می‌شود. با خواندن داستان خواهید فهمید که این اتفاق چیست و چگونه ماجراهای شگفت‌انگیز و احساسی در اطراف کفش‌های جردن پیش می‌آید.

تیزر کفش های جدید آدیداس را در اینجا مشاهده کنید . 

ادامه ی داستان کفش جردن

جردن با دلخوری و احساس ناامیدی که ناشی از تردیدهای خود است، وارد قصر پادشاه می‌شود. او با همه قدرت‌ها و تلاش‌های خود، کفش‌های خود را به اطرافیان پادشاه ارائه می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد این کفش‌ها را به پادشاه تقدیم کنند. اما افراد پادشاهی که این کفش‌ها را می‌بینند، بر اساس ظاهری شکننده و فقیرانه‌ی آن‌ها، به نادیده گرفتن آن‌ها می‌پردازند و بی‌اعتنا می‌شوند.

در همین حین، یک نخبه‌ی کلیدی از جمعیت پادشاهی که در خیابان‌های شهر زندگی می‌کند، که به وضوح از طرز فکرها و نگرش‌های مختلف با اشرافیت پادشاهی متفاوت است، کفش‌های جردن را می‌بیند و به زیبایی و کیفیت استثنایی آن‌ها توجه می‌کند. او به اطرافیانش می‌گوید که این کفش‌ها حتماً متعلق به کسی با استعداد و هنرمند هستند و می‌خواهد که صاحبشان را پیدا کند.

نخبه‌ی کلیدی، همه‌جا می‌گردد و در نهایت به جردن می‌رسد. او از جردن پرسش‌هایی درباره‌ی کفش‌ها می‌کند و جردن با افتخار توضیح می‌دهد که این کفش‌ها تا به حال بهترین محصولات او هستند. نخبه‌ی کلیدی بسیار تعجب می‌کند و تشویق می‌کند که این کفش‌ها را به پادشاه نشان دهد.

نخبه‌ی کلیدی با کفش‌ها به سمت پادشاه رفته و با بزرگ‌داشت و احترام این کفش‌ها را به پادشاه نشان می‌دهد. پادشاه، به شگفتی از زیبایی و استعداد کفش‌ها، متعجب می‌شود و از نخبه‌ی کلیدی می‌خواهد که صاحب این کفش‌ها را پیدا کند و او را به قصر بیاورد.

نخبه‌ی کلیدی با اشتیاق به خیابان‌ها می‌رود و به جردن می‌گوید که پادشاه از استعداد و هنر او در ساختن کفش‌ها اطلاع پیدا کرده است و او را به قصر دعوت کرده است. جردن ابتهاج زیادی را تجربه می‌کند و با نخبه‌ی کلیدی به قصر می‌رود.

در قصر، پادشاه جردن را با استقبال ویژه‌ای می‌پذیرد و از او می‌خواهد که برای او کفش‌هایی بسازد که همیشه زیبا و راحت باشند. جردن با شادی و با احساس مسئولیت به کار می‌پردازد و برای پادشاه کفش‌هایی بسازد که همه‌ی دوستداران هنر و زیبایی را شگفت‌زده کند.

از این پس، جردن به عنوان کفش‌ساز پادشاه شناخته می‌شود و او با شهرت، ثروت و شادی زندگی می‌کند. این داستان نشان‌دهنده‌ی این واقعیت است که زیبایی، هنر و استعداد به هر کجا و هر شرایطی می‌تواند شناخته شود و ارزش یافته شود.

چرا کفش‌های جردن به قدرت‌های ویژه‌ای نبودند که توسط اطرافیان پادشاه شناسایی شوند؟

 این داستان یک داستان خیالی و افسانه‌ای است و از جنبه‌ی شگفت‌انگیز و معجزه‌آسا برخوردار است. کفش‌های جردن با توجه به اندازه و ظاهر آنها، از نظر افراد معمولی معمولی به نظر می‌رسیدند و این امر می‌تواند باعث نادیده گرفتن آن‌ها توسط اطرافیان پادشاه شود.

چرا پادشاه کفش‌های جردن را از نخبه‌ی کلیدی تشویق و تعریف می‌کند ولی به تناسب وضعیت پایین کفش‌ها اعتنا نمی‌کند؟

 پادشاه در ابتدا، بر اساس ظاهر ظریف کفش‌ها، به نادیده گرفتن آن‌ها پرداخت. اما وقتی نخبه‌ی کلیدی با توصیف زیبایی و استعداد این کفش‌ها به پادشاه گزارش می‌دهد، پادشاه متوجه ارزش و اهمیت آن‌ها می‌شود و از این رو تشویق و تعریف می‌کند.

چه پیامی از این داستان به مخاطبان منتقل می‌شود؟

 داستان “کفش جردن” پیام‌های مثبت و انگیزشی بسیاری دارد. بعضی از این پیام‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

ارزش واقعی هنر و استعداد، در کنار ظاهر ظریف و محافظه‌کارانه، به‌طور مناسب شناخته شود.
گاهی اوقات شجاعت برای ارائه‌ی آثار هنری، حتی اگر ابتدا تردید و ناامیدی به همراه باشد، به نتایج شگفت‌انگیزی منجر می‌شود.
نباید تنها بر اساس ظاهر و جنبه‌ی ظاهری، ارزش افراد و آثار آن‌ها را سنجید.

چرا پادشاه انتخابش را از کفش‌سازان معمولی نمی‌کند و از کفش‌ساز جردن استفاده می‌کند؟

داستان به نحوه‌ی انتخاب پادشاه، کاملاً افسانه‌ای و خیالی است و می‌تواند از طریق این انتخاب غیرمنتظره، زمینه‌ی روایت و توسعه‌ی داستان را فراهم کند. همچنین، انتخاب پادشاه به وضوح به تمرکز بر توانایی‌ها و استعدادهای او و همچنین طرز فکری که با سایر اشرافیت‌ها تفاوت دارد، اشاره می‌کند.

چرا جردن تصمیم می‌گیرد که کفش‌هایش را به پادشاه نشان دهد؟

 جردن کفش‌های خود را به پادشاه نشان می‌دهد زیرا از توانمندی‌ها و استعدادهای خود اطمینان دارد و می‌خواهد که آثار هنری‌اش به محیط‌های بزرگتری رسیدگی شوند. او امیدوار است که اگر پادشاه کفش‌هایش را بپذیرد، شهرت و شکوهی بیشتر به دست آورد و به این وسیله زندگی بهتری داشته باشد.

در نهایت، چرا جردن به عنوان کفش‌ساز پادشاه شناخته می‌شود؟

 پس از اینکه نخبه‌ی کلیدی کفش‌های جردن را به پادشاه نشان می‌دهد و او ارزش و زیبایی کفش‌ها را می‌فهمد، پادشاه تصمیم می‌گیرد جردن را به عنوان کفش‌ساز خود استخدام کند. جردن با ایجاد کفش‌های زیبا و استثنایی برای پادشاه، شهرت و ثروت خود را از طریق استعداد و هنرش به‌دست می‌آورد و از این پس به عنوان کفش‌ساز پادشاه شناخته می‌شود.

آیا در این داستان پیامی درباره تواضع و فروتنی وجود دارد؟

بله، داستان “کفش جردن” پیام‌های مثبتی درباره تواضع و فروتنی دارد. این داستان نشان می‌دهد که ممکن است استعدادها و هنرها در افرادی که به ظاهر ظریف هستند، پنهان شده باشند و نیاز به شناخت و ارزیابی صحیح دارند. همچنین، تواضع و قبول ناکامی در ابتدای راه، ممکن است به‌عنوان یک فرصت بزرگ برای توسعه و رشد به کار گرفته شود.

آیا داستان “کفش جردن” نکاتی درباره‌ی عدالت اجتماعی دارد؟

 در داستان “کفش جردن”، می‌توان نکاتی درباره‌ی عدالت اجتماعی یافت. وقتی که کفش‌های جردن توسط اطرافیان پادشاه نادیده گرفته می‌شوند، نخبه‌ی کلیدی، که از جمعیت پادشاهی تفاوت دارد، استعداد و ارزش این کفش‌ها را درک می‌کند و آن‌ها را به پادشاه نشان می‌دهد. این نشان‌دهنده‌ی اهمیت توجه به هنر و استعدادها بدون تبعیض اجتماعی است.

با اینکه داستان “کفش جردن” یک داستان خیالی و افسانه‌ای است، اما پیام‌ها و معانی انسانی غنی‌ای را به مخاطبان منتقل می‌کند که همچنان ارزش آن در جامعه‌های مختلف حفظ می‌شود.

 داستان نایک و کفش جردن

لیبل مشترک نایک و مایکل جردن سفر خود را با مدل کفش ورزشی Air Jordan 1 آغاز کرد که دارای پیشینه ای پیچیده و پر از جزئیات پیچیده است. این مدل کفش همچنان به اوج محبوبیت جدیدی در میان طرفداران رسیده است و در طول سال‌ها ارتباط فرهنگ پاپ در جامعه را به دست آورده است.

نام Air Jordan 1 به مظهر کفش‌های ورزشی خیابانی تبدیل شده است و می‌توان آن‌ها را شروع فرهنگ کفش ورزشی دانست. تاثیر مایکل جردن در دنیای بسکتبال در کنار تبلیغات زیرکانه نایک به چند دلیل باعث محبوبیت این مدل کفش ورزشی شد.

معرفی برند کفش فیلا را در این صفحه بخوانید . 

حال حاضر و کفش جردن

اکنون که فرهنگ کفش کتانی به عنوان یک پدیده چند میلیارد دلاری به شکوفایی خود ادامه می دهد، نگاهی می اندازیم به اینکه چگونه یک مدل کفش کتانی ساده بر دنیای بسکتبال و کفش های کتانی تاثیر گذاشته و برای همیشه تغییر داده است.

مایکل جردن در سال 1984 قراردادی سودآور با نایک امضا کرد

زمانی که مایکل جردن به دنبال حمایت مالی از ورزشکاران بود، لیبل swoosh به او پیشنهاد زیادی داد، که بیان کرد کفشی را کاملاً مطابق با نیاز او می‌سازند. علاوه بر این، این برچسب به جردن 500000 دلار در سال در طول پنج سال پیشنهاد داد و بزرگترین قرارداد حمایت مالی آن زمان را به او داد.

مایکل جردن همچنین با آدیداس و کانورس صحبت کرد، اما آنها حاضر به مطابقت با پیشنهاد نایک نبودند. به این ترتیب، بسکتبالیست افسانه ای با نایک معامله کرد.

نایک و مایکل جردن این قرارداد را در سال 1984 امضا کردند و پیتر مور، کهنه کار لیبل swoosh، وظیفه ساخت اولین کفش امضا شده برای این بسکتبالیست افسانه ای را به عهده گرفت. مدل کفش ورزشی جردن توسط نایک در سال 1985 عرضه شد.

مایکل جردن در سال 1986 به دیوید لترمن گفت که چرا NBA بازی سیاه Air Jordan 1 را ممنوع کرد.

همراه با 2.5 میلیون دلار در طول پنج سال، برای هر کفش ورزشی فروخته شده، جردن حق امتیاز دریافت می کند. لیبل Swoosh تنها در دو ماه اول حدود 70 میلیون دلار ایر جردن 1 فروخت.

شراکت این دو از همان ابتدا مرزها را جابجا کرد و به جای انتخاب کفش های سفید، این برچسب از بازیکن خواست کفش های کتانی مشکی و قرمز بپوشد و قانون “یکنواختی لباس” در لیگ NBA را زیر پا بگذارد.

این قانون بیان می‌کرد که همه بازیکنان باید برای هم تیمی‌های خود کفش‌های مشابه بپوشند. بنابراین، هنگامی که MJ کفش های بسکتبال نایک قرمز و مشکی می پوشید، هر بار 5000 دلار جریمه می شد و نایک برگه را برمی داشت.

در حالی که جردن خود در مورد رنگ کفش ورزشی شک داشت، استراسر از MJ خواست تا به این طرح پایبند باشد. در ابتدا، کفش جردن دارای علامت بسکتبال بالدار طراحی شده توسط پیتر مور نبود و در عوض علامت کلمه “AIR JORDAN” را در جای خود نشان می داد.

لوگوی این برند

هنگامی که لوگوی بالدار به وجود آمد، بر روی هر شبح جردن مهر شد و بسیار شناخته شد. سفر رنگی کتانی جردن با رنگ “پرورش” آغاز شد که بعداً پس از جریمه های متعدد به طرح رنگ “شیکاگو” تبدیل شد.

مایکل جردن در 17 نوامبر 1984 در برابر فیلادلفیا مدل نمادین کفش کتانی Air Jordan 1 را به دادگاه برد و از آن زمان تا کنون همچنان برترین مدل کفش ورزشی در صنعت بوده است. جنجال “ممنوع” این کفش باعث شد تا این کفش ورزشی محبوبیت بیشتری پیدا کند.

مطلب پیشنهادی

بهترین شامپو برای ریزش مو

دلایل ریزش مو کدامند؟

موهای زیبا و خوش رنگ و خوش فرم، تاثیر زیادی روی جلوه ظاهری افراد دارد؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *