سه شنبه , 27 شهریور 1403 - 7:10 بعد از ظهر
بهترین سخنرانی ‘تد لاسو’ که در واقعیت اتفاق افتاد

جملات معروف سریال تدلاسو

جملات معروف سریال تدلاسو : تد لاسو ممکن است پایان بی‌نقصی برای داستان‌هایش در فصل سوم داشته باشد، اما تعداد کمی از طرفداران این سریال از شنیدن اینکه این مجموعه اپل تی‌وی+ برای فصل چهارم برگشته است، ناراحت خواهند شد. فصل‌های جدید یعنی زمان بیشتری با شخصیت‌های محبوب‌مان، با تد که شخصیت اصلی سریال است و توسط جیسون سودیکیس بازی می‌شود، خواهیم داشت.

تد در عین حال که روحی تنهاست که دل شما را می‌شکند، یکی از مثبت‌ترین و الهام‌بخش‌ترین شخصیت‌های تلویزیون نیز هست، به لطف نگرش مثبت و نقل قول‌های حکیمانه‌اش. در فصل اول، هنگام تلاش برای رسیدن به جیمی تارت مغرور (فیلیپ دانستر)، تد یک سخنرانی انگیزشی قوی به بازیکن ستاره‌اش می‌دهد. اگر از طرفداران NBA هستید، ممکن است این سخنرانی برایتان آشنا به نظر برسد، زیرا تد به طور کامل نقل قول معروف «ما داریم درباره تمرین صحبت می‌کنیم» آلن آیوپسون را تکرار می‌کند.

آلن آيورسون هنگامي كه فداكاري او مورد سوال قرار گرفت در رسانه ها فرياد زد

آلن آیوپسون یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ NBA است. با اینکه قد او تنها شش فوت بود، اما یکی از بهترین گلزنان دوران خود بود. آیوپسون بیشتر دوران حرفه‌ای بسکتبال خود را با فیلادلفیا سونیکس گذراند، اما با وجود تمامی دستاوردهایش، معروف‌ترین لحظه او خارج از زمین و در یک بحران در سال ۲۰۰۲ اتفاق افتاد. سونیکس به تازگی در دور اول پلی‌آف‌ها به بوستون سلتیکس باخته بودند و برخی از انتقادات به آیوپسون نسبت داده می‌شد، به دلیل اینکه او در تمرینات غیبت کرده بود. سوالات در مورد تعهد او به تیم باعث شد که خبرنگاران شاهد آیوپسون شگفت‌زده باشند، که در کنفرانس خبری خود کلمه “تمرین” را ۲۲ بار تکرار کرد. اینجا بخشی از آنچه او گفت، آمده است:

متأسفانه آلن آیوپسون هرگز قهرمان NBA نشد، اما او عنوان تازه‌وارد سال NBA، چندین بار آل-استار و عضو تالار مشاهیر NBA را به دست آورد. در میان ورزشکاران اوایل و اواسط دهه ۹۰ و ۲۰۰۰، محبوبیت او بی‌نظیر بود، اما انفجار “تمرین” او به شدت میراث او را تعریف کرد، به طوری که به طور مداوم تقلید و نقل قول شد، از جمله توسط تد لاسو.

تد لاسو نقل قول حرف به حرف آلن آیوپسون از سخنرانی تمرین را آورد

بهترین سخنرانی ‘تد لاسو’ که در واقعیت اتفاق افتاد

در فصل اول «تد لاسو»، داستانی درباره فردی ناآشنا با محیط جدید روایت می‌شود؛ تد لاسو، یک مربی فوتبال آمریکایی، خانواده‌اش را رها کرده و به عنوان مربی تیم فوتبال بسیار متفاوتی، یعنی AFC Richmond از لیگ برتر انگلیس، به لندن می‌آید. این تیم به قدری ضعیف است که کسی را به کار می‌گیرند که هیچ چیزی از ورزش آنها نمی‌داند، اما تد با اشتیاق و اعتماد به نفسش شروع به جذب همه می‌کند. او در ارتباط برقرار کردن با بهترین بازیکن مغرورشان، جیمی تارت، که روزی از تمرین خودداری می‌کند، مشکل بیشتری دارد.

در قسمت ششم، در حالی که جیمی با اعتماد به نفس درون کمد خود نشسته و در مقابل هم‌تیمی‌های ناامیدش قرار دارد، تد لاسو به او نزدیک شده و به طور کامل نقل قول معروف آلن آیوپسون را تکرار می‌کند. در حالی که استفاده از این سخنرانی توسط لاسو جالب است، اما اصلاً موضوعی برای خندیدن نیست.

چرا سریال تدلاسو انقدر محبوب شده ؟

جیسون سودیکیس در مورد نقل قول از آلن آیورسون در “تد لاسو” صحبت کرد

جیسون سودیکیس درباره نقل قول از آلن آیوپسون در «تد لاسو» صحبت کرد. مردم بعد از بحران ۲۰۰۲ آلن آیوپسون به او خندیدند، اما نباید این کار را می‌کردند، زیرا واکنش او احساسی و ناشی از دل‌شکستگی بود. هفت ماه قبل از آن، بهترین دوست آیوپسون، رشاون لنگفورد، به طرز تراژیک کشته شده بود. ما بیشتر بر روی بخش “تمرین” صحبت‌های او تمرکز می‌کنیم، اما یادمان نمی‌آید که او همچنین از ناراحتی‌اش به خاطر از دست دادن دوستش صحبت کرده بود و اینکه این فقدان به تنهایی بسیار سخت بود.

کلمات آیوپسون از جایی پر از درد و خشم ناشی می‌شود و در حالی که تد نیز از دست فیل عصبانی و ناراحت است، او همچنین تلاش می‌کند تا او را انگیزه بدهد. او به مانند آیوپسون که به درستی با خبرنگاران صحبت می‌کرد، به فیل نمی‌تازد، بلکه سعی می‌کند او را بیدار کند. در مصاحبه‌ای با بن تراورز از اندی‌وایر، جیسون سودیکیس درباره تصمیم به استفاده از سخنرانی آلن آیوپسون در آن صحنه، شب قبل، صحبت کرد و گفت که این تصمیم در لحظه‌ای از کمدی نبوده بلکه به عنوان اعتراضی بوده است. او توضیح داد که تد لاسو برخی از بهترین خطوط را که یک شخصیت تلویزیونی تاکنون داشته است، دارد، چه این خطوط طنزآمیز، جدی، غمگین، یا گرفته شده از آلن آیوپسون باشند. متأسفانه با توجه به خبرهای منتشر شده از Deadline مبنی بر اینکه فیل دانستر برای فصل چهارم «تد لاسو» برنخواهد گشت، به نظر می‌رسد که این مربی باید با کسی دیگر درباره تمرین صحبت کند.

مطلب پیشنهادی

12 قسمت برتر سریال «تد لاسو» بر اساس رتبه‌بندی IMDb

12 قسمت برتر سریال «تد لاسو» بر اساس رتبه‌بندی IMDb

12 قسمت برتر سریال «تد لاسو» بر اساس رتبه‌بندی IMDb: در دوران همه‌گیری COVID-19، سریال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *