سه شنبه , 27 شهریور 1403 - 7:06 بعد از ظهر

بازیگرهای مهمان معروفی که در سریال فرندز حضور داشتند ؟

به عنوان یکی از محبوب‌ترین سریال‌های کمدی پربیننده، “سریال فرندز ” تأثیر زیادی بر فرهنگ عامه داشته است. به افتخار این سریال دوست‌داشتنی، تصمیم گرفتیم نگاهی به گذشته این مجموعه و لیست چشمگیر ستاره‌های مهمان آن بیندازیم و در این جا می خواهیم ببینیم بازیگرهای مهمان معروفی که در سریال فرندز حضور داشتند چه کسانی هستند به ترتیب به آن ها اشاره می کنیم .

کریستینا اپلگیت

به عنوان یکی از خواهران لوس ریچل (با بازی جنیفر آنیستون)، کریستینا اپلگیت نقش “امی گرین” را در دو قسمت از فصل ۹ و ۱۰ بازی می‌کند – “قسمتی که خواهر دیگر ریچل می‌آید” و “قسمتی که خواهر ریچل از بچه‌اش نگهداری می‌کند.” شخصیت اپلگیت به طور غیرمسئولانه‌ای گوش‌های اما، دختر ریچل، را بدون رضایت والدینش سوراخ می‌کند. البته، در دفاع از خودش، فکر می‌کرد که کار خوبی انجام می‌دهد. او با تعجب می‌گوید: “این کار باعث نمی‌شود دماغش کوچک‌تر به نظر برسد؟” (اپلگیت برای این نقش، جایزه امی برای بهترین بازیگر مهمان زن در سریال کمدی را برنده شد.)

ریس ویترسپون

قبل از اینکه برنده اسکار شود، ریس ویترسپون دو نقش جذاب (هرچند کمتر جدی) در “فرندز ” به عنوان خواهر دیگر ریچل، “جیل گرین”، در دو قسمت متوالی از فصل ۶ ایفا کرد. شخصیت ویترسپون سعی می‌کند با راس (با بازی دیوید شویمر) قرار بگذارد، که اگر چیزی درباره “فرندز” بدانید، می‌دانید که این یک تخلف بزرگ از قوانین خواهرانه است!

جورج کلونی و نوا وایل

پس از بازی در سریال “ER”، جورج کلونی به عنوان یک دکتر جذاب در “سریال فرندز ” حضور پیدا کرد و در کنار نوا وایل، بازیگر همکارش از “ER” (اگرچه بسیار دیرتر) ایفای نقش کرد. در دو قسمت از فصل اول، مونیکا (با بازی کورتنی کاکس) و ریچل هویت‌های خود را تغییر می‌دهند تا ریچل بتواند از بیمه مونیکا استفاده کند. آن‌ها در همین زمان با دکترها آشنا می‌شوند و سپس تلاش می‌کنند این تغییر هویت را در یک قرار دو نفره ادامه دهند.

آدام گلدبرگ

اگرچه او اکنون در سریال موفق ABC به نام “The Goldbergs” دیده می‌شود، آدام گلدبرگ مدتی در “سریال فرندز ” به عنوان “ادی منوئک” در فصل دوم نقش‌آفرینی کرد. او نقش هم‌اتاقی جدید چندلر (با بازی متیو پری) را بازی می‌کند، پس از اینکه چندلر و جویی (با بازی مت لبلانک) به مشکل می‌خورند و جویی تصمیم می‌گیرد خودش به تنهایی زندگی کند.

بیلی کریستال و رابین ویلیامز

این دو در قسمت فصل ۳ با عنوان “قسمتی با قهرمان نهایی مبارزه” حضوری کوتاه دارند. سنترال پرک شلوغ، صحنه‌ای است که این دو کمدین در آن ظاهر می‌شوند.

وینونا رایدر

این بازیگر دو بار نامزد اسکار در قسمت فصل ۷ با عنوان “قسمتی با بوسه بزرگ ریچل” ظاهر می‌شود. وقتی ریچل با شخصیت وینونا رایدر، ملیسا واربرتون، که دوستی از دوران کالج است و ریچل یک شب بعد از نوشیدن بیش از حد او را بوسیده بود، مواجه می‌شود، ناامید می‌شود که ملیسا این اتفاق را به خاطر نمی‌آورد. برای اینکه به فیبی (با بازی لیزا کودرو) ثابت کند که آن‌ها همدیگر را بوسیده‌اند، ریچل دوباره ملیسا را می‌بوسد. ملیسا اعتراف می‌کند که همه چیز را به یاد دارد و حتی اعتراف می‌کند که عاشق ریچل بوده است.

گابریل یونیون

ستاره “LA’s Finest” در یکی از قسمت‌های فصل ۷ به عنوان همسایه جدیدی به نام ریچل لی ظاهر می‌شود، که جویی و راس هر کدام جداگانه با او قرار می‌گذارند. با این حال، وقتی متوجه می‌شوند که هر دو با او قرار می‌گذارند، تصمیم می‌گیرند به او اجازه دهند که یکی از آن‌ها را انتخاب کند. البته، هر دو زیاده‌روی می‌کنند و او هر دوی آن‌ها را ترک می‌کند.

برد پیت

در یکی از به‌یادماندنی‌ترین قسمت‌های “سریال فرندز “، برد پیت نقش “ویل کولبرت” را بازی می‌کند، دوستی قدیمی که در دوران دبیرستان با راس، مونیکا و ریچل همکلاس بوده است. در طول شب، با فروکش نکردن تنش‌ها، ویل فاش می‌کند که عضو “باشگاه متنفران از ریچل گرین” در دبیرستان بوده، جایی که او و تنها عضو دیگر باشگاه، یعنی راس، شایعه‌ای پخش کردند که ریچل هر دو اندام تناسلی مردانه و زنانه را دارد. این نقش‌آفرینی پیت کاملاً در حد عملکردش در فیلم “Burn After Reading” است.

داکوتا فنینگ

حتی داکوتا فنینگ هم نقش کوچکی در این سریال موفق داشت. این ستاره کودک آن زمان، در یکی از آخرین قسمت‌ها با جویی ارتباط برقرار می‌کند، زمانی که جویی سعی می‌کند عیبی در خانه‌ای که مونیکا و چندلر خریده‌اند پیدا کند، به امید اینکه آن‌ها را از نقل مکان به حومه شهر منصرف کند.

گری اولدمن

در قسمت‌های مربوط به عروسی مونیکا و چندلر در فصل ۷، گری اولدمن نقش یک بازیگر معروف را بازی می‌کند که در فیلمی درباره جنگ جهانی اول همراه با جویی ایفای نقش می‌کند. شخصیت اولدمن با مشکل تلفظی مواجه است که جویی نیز یاد می‌گیرد آن را تقلید کند.

الک بالدوین

در نقشی دو قسمتی، الک بالدوین نقش “پارکر” را بازی می‌کند، دوست بسیار پرشور فیبی که به شدت از هر کاری که دیگران انجام می‌دهند تعریف و تمجید می‌کند.

فردی پرینز جونیور

در قسمت فصل ۹ با عنوان “پرستار مرد”، فردی پرینز جونیور نقش “سندی” را بازی می‌کند، پرستار مردی که راس و ریچل برای مراقبت از اما استخدام می‌کنند.

کریستین تیلور

کریستین تیلور که اخیراً برای نقش “سالی سیت‌ول” در بازسازی نتفلیکس از سریال “Arrested Development” شناخته شده و همچنین هرگز فراموش نخواهد شد که در فیلم “The Brady Bunch Movie” در سال ۱۹۹۵ نقش “مارشا بردی” را بازی کرده است، در سه قسمت از فصل ۳ به عنوان دوست‌دختر راس، “بونی”، ظاهر شد. آن دو بعداً وقتی ریچل به راس می‌گوید که می‌خواهد دوباره با او باشد، از هم جدا می‌شوند.

درموت مولرونی

در اواخر سریال، درموت مولرونی (از سریال “Shameless” و فیلم “عروسی بهترین دوستم”) نقش رئیس ریچل، “گوین میچل” را بازی می‌کند. گوین با بوسیدن ریچل، زمانی که راس این صحنه را می‌بیند، به درگیری عاشقانه بین راس و ریچل دامن می‌زند.

مورگان فیرفیلد و کتلین ترنر

در چندین قسمت، مورگان فیرفیلد و کتلین ترنر نقش والدین چندلر، “نورا تایلر بینگ” و “چارلز بینگ/هلنا هندباسکت”، را به ترتیب بازی می‌کنند. این دو از هم جدا شده‌اند و شخصیت ترنر به عنوان پدر بی‌پروا و ملکه‌ی درگ چندلر، با صدای عمیقش کاملاً مناسب است.

سوزان ساراندون

در فصل ۷، وقتی جویی فرصتی پیدا می‌کند که دوباره به سریال “روزهای زندگی ما” برگردد، این به دلیل این است که شخصیت او در این سریال با مغز جسیکا لاکهارت، که توسط سوزان ساراندون بازی می‌شود، پیوند می‌خورد. جسیکا در سریال کشته می‌شود و مغزش به جویی منتقل می‌شود.

باب بالابان

بعد از اینکه برای پنج فصل از پدر فیبی که خانواده‌اش را ترک کرده شنیدیم، سرانجام فرانک بوفی سینیور با بازی باب بالابان (از سریال “The Politician”) ظاهر می‌شود، زمانی که مادربزرگ فیبی در قسمت “قسمتی با کیف جویی” می‌میرد.

جان استاموس

در فصل ۹ و قسمت “قسمتی با اهداکننده”، مونیکا و چندلر که به شدت می‌خواهند بچه‌دار شوند، همکار چندلر (با بازی جان استاموس) را به خانه دعوت می‌کنند تا ببینند آیا او می‌تواند یک اهداکننده خوب برای اسپرم باشد یا نه. بدون اینکه او دلیل این کار را بداند، مونیکا و چندلر سر میز شام ناخوشایندی سوالاتی درباره سلامتی و سابقه خانوادگی از او می‌پرسند.

هلن هانت

بازیگر برنده جایزه سریال “Mad About You”، هلن هانت، در قسمت فصل اول “سریال فرندز ” نقش شخصیت خود، جیمی باچمن، را بازی می‌کند. او در کافه سنترال پرک با فیبی روبرو می‌شود و او را به اشتباه با خواهر دوقلویش، اورسلا، اشتباه می‌گیرد.

جف گلدبلوم

در قسمت فصل ۹ با عنوان “قسمتی با زورگیری”، جف گلدبلوم نقش یک کارگردان افسانه‌ای به نام “لئونارد هیز” را بازی می‌کند. جویی به خاطر وضعیت عصبی‌اش (که ناشی از پر بودن مثانه‌اش است) در آزمون بازیگری برای پروژه لئونارد موفق عمل می‌کند.

جنیفر کولیج

جنیفر کولیج نقش هم‌اتاقی قدیمی فیبی و مونیکا، “آماندا بوفامونتیزی”، را بازی می‌کند که آن دو را با لهجه بریتانیایی جعلی و تلاش‌هایش برای نمایش شخصیتی که نیست، اذیت می‌کند. آن‌ها سعی می‌کنند در قسمت فصل ۱۰ با عنوان “قسمتی با برنزه کردن راس” از او دوری کنند .

جیم رش

جیم رش، برنده اسکار (از فیلم “The Descendants”)، در قسمت‌های پایانی سریال “سریال فرندز ” نقش مسافر مرد عصبی‌ای را بازی می‌کند که در پرواز ریچل به پاریس کنار او نشسته است. رش در لحظاتی که همه طرفداران منتظر سرنوشت راس و ریچل بودند، کمی خنده به این صحنه‌های حساس اضافه می‌کند.

دنی دویتو

در یکی از بهترین حضورهای مهمان در سریال “سریال فرندز “، دنی دویتو نقش یک استریپر ناامید را در قسمت “قسمتی که استریپر گریه می‌کند” بازی می‌کند. او برای مهمانی مجردی فیبی استخدام شده است، اما آن چیزی نیست که دخترها انتظارش را داشتند و لحظات خوبی را برایشان به ارمغان نمی‌آورد.

آیشا تایلر و پل راد

اگرچه این دو دقیقاً بازیگران مهمان نیستند (اما نمی‌توانیم آن‌ها را کنار بگذاریم)، آیشا تایلر و پل راد هر دو مدتی در سریال حضور داشتند و به ترتیب نقش “چارلی ویلر” و “مایک هنیگان” را بازی کردند. تایلر به عنوان عشق راس و جویی ظاهر شد، در حالی که راد نقش دوست‌پسر فیبی و بعداً شوهر او را ایفا کرد.

دبی مزر

بازیگر سریال “Goodfellas” لحظات کمدی مورد نیاز را در قسمت “قسمتی که ریچل بچه‌دار می‌شود: بخش ۱” فراهم می‌کند. در میان بسیاری از زوج‌هایی که قبل از راس و ریچل صاحب بچه می‌شوند، دبی مزر نقش نیمی از یک زوج دعوایی را در اتاق بیمارستان مشترک بازی می‌کند.

جان فاورو

در شش قسمت از فصل ۳، جان فاورو نقش “پیت بکر” را بازی می‌کند، یک عشق جدید برای مونیکا که ثروتمندتر از تصور است. اما رابطه آن‌ها زمانی پایان می‌یابد که پیت تصمیم می‌گیرد قهرمان هنرهای رزمی شود، علی‌رغم اینکه مهارت لازم را ندارد.

چارلی شین

در قسمت فصل ۲ با عنوان “قسمتی با آبله‌مرغان”، چارلی شین نقش عاشق قدیمی فیبی را بازی می‌کند. شخصیت او که عضو نیروی دریایی ایالات متحده است، برای یک اقامت دو هفته‌ای به نیویورک برمی‌گردد تا با فیبی باشد. او حتی با وجود دیدن آبله‌مرغان فیبی، هیجان‌زده می‌ماند و دو هفته جادویی را با هم سپری می‌کنند، همراه با مقدار زیادی لوسیون کالامین.

جان لوویتز

جان لوویتز در هر دو فصل ۱ و ۹ در “سریال فرندز ” ظاهر می‌شود. در فصل ۱، او نقش “استیو” را بازی می‌کند، مردی که قصد دارد یک رستوران جدید افتتاح کند. وقتی مونیکا او را دعوت می‌کند تا با مهارت‌های آشپزی خود او را تحت تأثیر قرار دهد، او بالا می‌آید و هیچ احترامی به پخت و پز مونیکا ندارد. در فصل ۹، لوویتز بار دیگر نقش “استیو” را بازی می‌کند، این بار در یک قرار کور با ریچل، و آنقدر غیرجذاب است که خودش را به گریه می‌اندازد.

الن پمپئو

حتی “دکتر مردیت گری” هم در یکی از بزرگ‌ترین سریال‌های کمدی تلویزیون ظاهر شده است! در فصل ۱۰، الن پمپئو نقش “میسی گلدبرگ” را بازی می‌کند، دختری که راس و چندلر هر دو در دوران دبیرستان به او علاقه داشتند. در دیدار دوباره دبیرستان، راس به او اعتراف می‌کند که به خاطر توافقی که با چندلر داشتند، از او درخواست قرار نگرفت. البته میسی به او می‌گوید: “من و چندلر خیلی با هم قرار می‌گذاشتیم… خیلی!”

جولیا رابرتز و ژان کلود ون دام

در یک حضور مهمانانه حماسی، جولیا رابرتز نقش “سوزی ماس” را در قسمت فصل ۲ با عنوان “قسمتی بعد از سوپربول: بخش ۲” بازی می‌کند. وقتی چندلر با سوزی، هم‌کلاسی سابقش که او را اذیت می‌کرد، روبرو می‌شود، آن دو به قرار می‌روند. چندلر فکر می‌کند که وقتی سوزی از او می‌خواهد لباس زیر زنانه‌اش را بپوشد، این فقط یک شوخی است، اما بعداً متوجه می‌شود که این فقط یک انتقام بوده است. در همان قسمت، ژان کلود ون دام در نقش خودش بازی می‌کند و باعث دعوای بین ریچل و مونیکا می‌شود، وقتی که از ریچل می‌خواهد با او قرار بگذارد، در حالی که ریچل در حال پرسیدن از او بود که آیا علاقه‌مند به بیرون رفتن با مونیکا است یا خیر.

سلمی بلر

بازیگر فیلم‌های “Hellboy” و “Cruel Intentions” در قسمت فصل ۹ با عنوان “قسمتی با کریسمس در تولسا” در “سریال فرندز ” حضور پیدا می‌کند. زمانی که چندلر مجبور به کار در روز کریسمس می‌شود و همه را به خانه می‌فرستد، وندی (با بازی سلمی بلر)، که دومین مقام در سلسله‌مراتب است، می‌ماند. دوری از مونیکا در تعطیلات باعث می‌شود چندلر تصمیمی شدید درباره شغلش بگیرد.

بروس ویلیس

بروس ویلیس برای نقشش در سه قسمت از فصل ۶، “پال استیونز”، برنده امی شد. به عنوان پدر دوست‌دختر جوان راس، او شروع به قرار گذاشتن با ریچل می‌کند که وضعیت‌هایی را ایجاد می‌کند که همه در سطوح مختلفی از awkward (ناخوشایند) هستند.

هیو لوری

هیو لوری (دکتر گرگوری هاوس!) در قسمت فصل ۴ با عنوان “قسمتی با عروسی راس: بخش ۲” به طور سریع در نقش یک مسافر ناراضی که در پرواز ریچل به لندن کنار او نشسته است، ظاهر می‌شود.

لیا رمینی

زمانی که پسر راس، بن، در حال به دنیا آمدن است و همه در بیمارستان جمع شده‌اند، جویی به زن باردار تنها (با بازی لیا رمینی) کمک می‌کند وقتی متوجه می‌شود که او کسی را با خود ندارد در حالی که در حال زایمان است.

مایکل وراتن

مایکل وراتن در نقش “تیم” پسر جوان و جذاب دکتر ریچارد بورک (با بازی تام سلک) ظاهر می‌شود. او و مونیکا سعی می‌کنند چیزی رمانتیک را آغاز کنند، اما چون مونیکا قبلاً با پدرش تاریخ داشته است، احساس می‌کند که رابطه تقریباً به نوعی نزدیک‌تری است.

بازیگر چندلر بینگ در فرندز 

ایزابللا روسلینی

ایزابللا روسلینی به عنوان خودش در “سریال فرندز ” نقش مهمان را ایفا می‌کند. راس وقتی که ستاره “Blue Velvet” به کافه سنترال پرک می‌آید، از این که او را از لیست سلبریتی‌های مجاز برای خوابیدن با آن‌ها حذف کرده است، پشیمان می‌شود. اما ریچل، که می‌خواهد او را ببیند که با ستاره سینما صحبت می‌کند، می‌گوید که او می‌تواند جایگزین باشد. کمدی به وجود می‌آید وقتی که راس خود را تحقیر می‌کند.

آنا فاریس و جیم اوهیر

در طول فصل ۱۰، آنا فاریس نقش “اریکا” را بازی می‌کند، زنی که قرار است نوزادش (که بعداً مشخص می‌شود دوقلو هستند) را به مونیکا و چندلر بدهد. جیم اوهیر (با نقش لری/گری/جری گرگیچ در “Parks and Recreation”) نقش کارمند آژانس پذیرش در قسمت “قسمتی با مادر بی‌بی” را ایفا می‌کند.

سولیل مون فری

در قسمت “قسمتی با دختری که جویی را می‌زند”، سولیل مون فری (از سریال “Punky Brewster”) نقش دختری را بازی می‌کند که جویی را می‌زند. با وجود اینکه پشت این ضربات دوستانه است، اما هنوز هم خیلی دردناک است.

شان پن

برنده دو جایزه اسکار، شان پن، نقش نامزد اورسلا بوفی (خواهر دوقلوی فیبی) را در فصل ۸ “سریال فرندز ” بازی می‌کند. وقتی فیبی متوجه می‌شود که خواهرش در مورد خود به نامزد آینده‌اش دروغ گفته است، تصمیم می‌گیرد حقیقت را به او بگوید. آن‌ها حتی سعی می‌کنند با هم قرار بگذارند، اما شخصیت پن نمی‌تواند به فیبی نگاه کند بدون اینکه اورسلا را ببیند (احتمالاً به این دلیل که هر دو لیسا کدرو هستند).

استیو زان

در فصل ۲، سریال فرندز  متوجه می‌شوند که فیبی قبلاً با یک رقصنده یخ کانادایی همجنس‌گرا (استیو زان) ازدواج کرده است تا به او در دریافت شهروندی ایالات متحده کمک کند. اما وقتی فیبی به دیدن او می‌رود، متوجه می‌شود که او واقعاً همجنس‌گرا نیست و نیاز به طلاق دارد تا بتواند دوباره ازدواج کند.

دن بوکاتینسکی

در قسمت فصل ۹ با عنوان “قسمتی با شام تولد فیبی”، دن بوکاتینسکی نقش یک پیشخدمت ناراضی را بازی می‌کند که در رستورانی که فیبی سعی دارد میز را برای مهمانی شش نفره‌اش نگه دارد، کار می‌کند. بوکاتینسکی بعدها به همکاری با لیسا کدرو در ایجاد سریال موفق “Web Therapy” پرداخت.

بن استیلر

در قسمت فصل ۳ با عنوان “قسمتی با فریادزن”، بن استیلر نقش قرار ملاقات ریچل را بازی می‌کند که به طور غیرمنطقی به هر کسی که او را اذیت کند، فریاد می‌زند.

مطلب پیشنهادی

12 قسمت برتر سریال «تد لاسو» بر اساس رتبه‌بندی IMDb

12 قسمت برتر سریال «تد لاسو» بر اساس رتبه‌بندی IMDb

12 قسمت برتر سریال «تد لاسو» بر اساس رتبه‌بندی IMDb: در دوران همه‌گیری COVID-19، سریال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *