دوشنبه , 24 اردیبهشت 1403 - 5:57 قبل از ظهر

بازیگر چندلر بینگ در فرندز

بازیگر چندلر در فرندز

متیو لانگفورد پری (متولد 19 آگوست 1969) بازیگر ، کمدین ، ​​تهیه کننده اجرایی ، فیلمنامه نویس و نمایشنامه نویس آمریکایی کانادایی است که در سریال تلویزیونی NBC Friends ، نقش چندلر بینگ را بازی کرد که از 1994 تا 2004 ادامه داشت. با توجه به محبوبیت گسترده کمدی ، پری و بقیه گروه اصلی 6 نفره بازیگران اصلی هر کدام تا سال 2002 به ازای هر قسمت 1 میلیون دلار درآمد کسب کردند. پری همراه با بازی در سریال های تلویزیونی کوتاه مدت استودیو 60 در نوار غروب آفتاب ، در فیلم های مختلفی حضور داشته است ، از جمله Fools Rush In (1997) ، Almost Heroes (1998) ، The Whole Nine Yards (2000) و 17 فیلم Again (2009). در سال 2010 ، وقتی صداپیشگی بنی را در بازی ویدیویی Fallout: New Vegas انجام داد ، وی رزومه کاری خود را به گونه ای گسترش داد که شامل بازی های ویدیویی و کار صداپیشگی بود. به صورت خلاصه می توان گفت او به خاطر بازیگر چندلر در فرندز بسیار شهرت به دست آورده بود .

پری ، خالق ، نویسنده ، نویسنده ، تهیه کننده اجرایی و ستاره مشترک مجموعه تلویزیونی ABC Mr. Sunshine بود که از فوریه تا آوریل 2011 اجرا می شد. در آگوست 2012 ، پری شروع به بازی در نقش رایان کینگ ، مجری ورزشی ، در مجموعه تلویزیونی NBC Go On کرد. این سریال در 10 مه 2013 لغو شد. پری به طور مشترک در مجموعه تلویزیونی CBS The Odd Couple با بازی اسکار مدیسون از 2015 تا 2017 همکاری و بازی کرد .

چگونگی نقش چندلر

چندلر موریل بینگ یک شخصیت داستانی از شبکه تلویزیونی NBC Friends است که توسط متیو پری بازیگر به تصویر کشیده شده است.  چندلر از نورا تایلر بینگ ، رمان نویس عاشقانه وابسته به عشق شهوانی و چارلز بینگ ، تقلیدکننده زن همجنسگرا و ستاره نمایش درگ در لاس وگاس به نام “Viva Las Gay-gas” به عنوان هلنا سبد دستی متولد شد. او از نژاد اسکاتلندی و سوئدی است.  او تنها فرزندی است و ظاهراً از یک خانواده مرفه است. پدر و مادر چندلر طلاق خود را هنگام شام روز شکرگذاری هنگام نه ماهه اعلام کردند ، اتفاقی که باعث او از بزرگداشت خود در جشن گرفتن امتناع ورزد و شوخ طبعی بدنام خود را به عنوان یک مکانیسم دفاعی توسعه دهد. در فصل 1 مشخص شد که او به یک دبیرستان پسرانه رفته است.

این مطلب را نیز ببینید

اعتیاد متیو پری در دنیای واقعی

متیو پری، بازیگر توانا و محبوب سریال “دوستان”، در زمینه مواجهه با اعتیادها داستانی پر از چالش‌ها و پیروزی‌های زندگی دارد. وی در طول سال‌ها با مشکل اعتیاد به مواد مخدر مواجه بوده است. این مسئله برای وی تبدیل به یک مبارزه فردی و پرسه‌زنی در راستای بهبود و بازیابی شد. او با تلاش‌های فراوان و پشتکار، به تدریج توانست از این چالش خطیر فرار کند و به زندگی پرباری بازگردد. متیو پری با افشای داستان اعتیاد خود به عموم، علاوه بر تاثیرگذاری بر جامعه اعتیادزده، نمادی از اراده قوی و توانایی در مواجهه با مسائل شخصی و حرفه‌ای بوده است که توانسته با پشتکار خود به عنوان یک نمونه الهام‌بخش برای دیگران در مواجهه با مشکلات مشابه باشد.

ازدواج های متیو پری

متیو پری، بازیگر سریال موفق “دوستان”، در طول زندگی‌اش تجربه‌های متعددی در زمینه ازدواج داشته است. او به طور کلی سه بار ازدواج کرده و تجربه‌های مختلفی در این زمینه داشته است.

اولین ازدواج متیو پری در سال 2003 با “لیسا پریسلی” (Lisa Perry) بود. این ازدواج به تازگی پس از انتشار سریال “دوستان” اتفاق افتاد و به نظر می‌رسید که زندگی شخصی متیو پری در حال همگام شدن با شهرت حرفه‌ای‌اش بود. اما متاسفانه، این ازدواج دو سال پس از برگزاری به اتمام رسید و زوج به جدا شدن پیوست.

دومین ازدواج متیو پری در سال 2011 با “مالاک پاتل” (Molly Hurwitz) بود. این دوره ازدواج که پس از مدتی از ازدواج اول و در میان تجربه‌های مختلف حرفه‌ای و شخصی وی اتفاق افتاد، در سال 2020 به پایان رسید و زوج به طور دوستانه و با توافق مشترک جدا شدند.

سومین و آخرین ازدواج متیو پری تا تاریخ محدود دانش من در سپتامبر 2021 با “مالاک پاتل” اتفاق افتاد. این ازدواج دوباره با هماهنگی و روحیه مثبت برگزار شد و متیو پری از این رابطه با تجربیات مثبت و پایداری برخوردار است.

ازدواج‌های متیو پری نشان دهنده تغییرات و چالش‌هایی است که هر فرد در زندگی شخصی خود ممکن است تجربه کند. این تجربه‌ها همچنین نمایانگر رشد و تطور فردی او در طول سال‌ها بوده‌اند و نشان از توانایی او در مقابله با مواقع مختلف زندگی دارد.

بهترین دوست چندلر که بود؟

بهترین دوست چندلر جوی تریببیانی است که هم اتاقی او است. او قبلاً با دوست خوبش راس گلر زندگی می کرد. وی هنگام برگزاری جشن شکرگذاری در خانه والدین راس ، خواهر راس ، مونیکا گلر ، و دوستش راشل گرین را ملاقات کرد. چندلر اولین کسی بود که از عشق راس به راشل اطلاع داشت.او به شهر نیویورک نقل مکان کرد و از مونیکا آن طرف سالن زندگی می کند و از طریق او با فیبی بوفی دیدار می کند. چندلر شوخ طبعی بسیار خوبی دارد و به طعنه آمیزی مشهور است. او کنایه خود را مکانیسم دفاعی می داند که به دلیل طلاق والدینش در کودکی ایجاد کرده است. وی با داشتن مسئولیت مدیریت درآمد ، با داشتن ارزش پول از سنین جوانی ، بالاترین درآمد حلقه دوستان خود را دارد. [نیاز به منبع] او از مشکلات تعهد رنج می برد ، اما بعداً در پایان فصل 7 با مونیکا ازدواج می کند. در فصل 10 ، او و مونیکا برای به دنیا آوردن دوقلوها ادامه می دهند. تولد او در 8 آوریل جشن گرفته می شود ، حتی اگر تصورات غلطی در مورد 24 آوریل وجود داشته باشد.

چندلر در “تجزیه و تحلیل آماری و پیکربندی مجدد داده” کار می کند ، اما از آن متنفر است ، اگرچه هزینه خوبی دارد .

چگونگی آشنایی چندلر و راس

چندلر در کالج هم اتاقی راس گلر بود. چندلر در حالیکه در اولین سال تحصیل خود در دانشگاه جشن شکرگذاری را با خانواده گلر برگزار می کرد با همسر آینده خود مونیکا گلر آشنا شد. بعداً با اطلاع از مونیکا ، چندلر به آپارتمان شماره 19 در روستای گرینویچ ، منهتن ، آن سوی سالن مونیکا و هم اتاقی اش فیبی بوفای نقل مکان کرد. بعد از اینکه کیپ هم اتاقی اش از خانه دور شد ، بازیگر جوی تریببیانی با چندلر که بهترین دوست او می شود ، زندگی می کند.

راس و چندلر از سال اول تحصیل در دانشگاه ، جایی که هم اتاقی بودند ، بهترین دوستان بوده اند. آنها با هم در یک گروه بودند. چندلر همچنین هنگامی که با جانیس قرار می گذاشت “را آغوش و رول” را از راس آموخت.

چندلر و مونیکا

چندلر تا زمان زندگی با مونیکا ، یک آپارتمان با جوی مشترک داشت. آپارتمان چندلر و جوی به عنوان یکی از معدود مناطق ملاقات باند ، یک نقطه کانونی مهم برای سریال است. این دو دوستی نزدیک و پایدار برقرار می کنند و در بسیاری از موقعیت های طنز قرار می گیرند. در قسمت پایانی سریال دنباله جوی ، خواهر جوی ، جینا به طور خلاصه اعتقاد خود را به جوی و چندلر یک زوج همجنسگرا ابراز می کند.

اولین دیدار چندلر وو جویی

وقتی چندلر برای اولین بار با جوی ملاقات می کند و به عنوان یک هم اتاقی با او مصاحبه می کند ، وقتی جوی می گوید که “با چیز همجنسگرا خوب است” (جوی با فرض همجنسگرا بودن چندلر) پای صحبت را شروع می کنند. چندلر در ابتدا اریک ، یک عکاس مد با یک خواهر پورن استار را به عنوان هم اتاقی خود انتخاب می کند ، اما بعد از اینکه همسایه عجیب آنها آقای هکلز (لری هنکین) به اریک گفت که او هم اتاقی جدید چندلر است و می تواند درب قفل چندلر را باز کند ، اریک او را ترک می کند. چندلر تصور می کند که اریک به سادگی حاضر نشده است و او کلیدهای جوی را می دهد ، اما به زودی متوجه می شود که آنها نقاط مشترک زیادی از جمله علاقه به Baywatch و آبجو دارند. چندلر غالباً در تمام مدت برنامه از جوی حمایت می کند ، با این کار علاوه بر پرداخت اجاره بها ، پرداخت هزینه های ضربات شلوغ جوی ، خرید بیشتر مواد غذایی و حتی دادن پول به جوی ، همیشه در هر مرحله از شغل خود در تجارت نشان می دهد که از جوی حمایت می کند. به دلیل قرارهای متعددش چندلر حتی هنگام خرید خانه ای جدید برای خانواده خود فاش می کند که قرار است یک اتاق “جوی” برای او در نظر بگیرد.

روابط بین این دو متعادل است: جوی به چندلر به عنوان برتر فکری خود نگاه می کند ، در حالی که چندلر از جوی به عنوان همتای با اعتماد به نفس بیشتر اذعان می کند ، به خصوص وقتی صحبت از رابطه عاشقانه می شود و چندلر اغلب از جوی در مورد چگونگی قرار ملاقات با زنان مشاوره می گیرد.

رابطه چندلر و راشل

چندلر و راشل در اصل یکدیگر را دوست نداشتند ، اما برای تبدیل شدن به دوستان خوب رشد کردند. راشل طعنه چندلر را در اوایل سریال نمی فهمد ، و حتی بعداً به سختی می تواند احساس شوخ طبعی او را درک کند ، همانطور که در قسمت آخر تصدیق می کند. در “یکی با همه چیزکیک ها” چندلر و راشل چیزکیک را که در ابتدا متعلق به همسایه طبقه پایین آنها بود می دزدند و به اشتراک می گذارند. راشل ، که برای رالف لورن کار می کند ، همچنین کسی است که به چندلر کمک می کند تا کت و شلوار عروسی خود را انتخاب کند. راشل همچنین چندلر را به همراه رئیس خود جوانا (آلیسون لاپلاکا) راه اندازی می کند. راشل و چندلر هرگز رابطه عاشقانه ای ندارند ، به غیر از نگاهی به دوران تحصیل در دانشگاه وقتی که این زندگی را انجام دادند. در “یکی با فلش بک” ، راشل در انتهای اپیزود به طور خلاصه در مورد چندلر خیال پردازی می شود.

متیو پری در زمان شروع سریال فرندز چند ساله بود

سریال “دوستان” (Friends) در سال 1994 آغاز شد. در زمان شروع این سریال، متیو پری متولد 19 اوت 1969 بود. بنابراین، او در زمان شروع سریال “دوستان” حدوداً 25 ساله بود.

احساس فیبی و چندلر به یکدیگر

چندلر و فیبی دوستان خوبی هستند. اگرچه فیبی مرتباً چندلر را مسخره می کند ، اما گاهی اوقات مسخره هستند و با یکدیگر سرگرم می شوند. در «یکی با تونل استعاره» ، فیبی و چندلر بازی پنهانکاری می کنند. آنها همچنین بازی می کنند ، مانند آوردن نام های ابرقهرمان و جمع کردن Barcaloungers مانند گاوچران ها. آنها در پایان یک قسمت ، هنگامی که چندلر پس از جدایی با دوست دخترش ، جانیس (مگی ویلر) غمگین است ، یک دوئت “عشق بی پایان” را به اشتراک می گذارند. در “کسی که همه می فهمند” ، او سعی می کند او را فریب دهد و باور کند که به او علاقه مند شده است ، اما مونیکا به او می گوید که فیبی او را به روشی “بدون جنسیت” جذاب می داند ، این نشان می دهد که هر گونه اشاره به عاشقانه شوخی است. فیبی دلیل اولیه سیگار کشیدن چندلر در “یکی با انگشت شست” است ، پس از مشاجره بین این گروه در مورد سیگار کشیدن. او در حال ترک آپارتمان است که او به او 7000 دلار پیشنهاد می دهد تا دیگر هرگز سیگار نکشد.

پدر مادر چندلر

چندلر از پدر و مادر خود جداست و به آن ها علاقه ای نشان نمی دهد . او از مشکلات تعهدات رنج می برد ، بزرگ شدن در خانه ای خراب و بدون هیچ تصوری از اینکه ازدواج پایدار چگونه به نظر می رسد ، می تواند روان رنجور و بسیار دفاعی را برای انسان به وجود بیاورد و او برای رفع این احساسات به طنز گونه بودن پناه می برد . چندلر همچنین همه چیز را که به طلاق والدینش پیوند می زند ، از نظر منفی مرتبط می کند ، به ویژه شکرگذاری که والدینش جدایی خود را از بوقلمونی که پدرش قصد دارد با پسر اتوبوس فرار کند ، نشان می دهد.

پدر و مادر چندلر از نظر جنسی بسیار بی بند و بار هستند و او چندین اشاره به اینكه آنها را در حین اعمال جنسی دیده است ، صحبت کرده است . همچنین، او کنایه می کند که از هفت سالگی شاهد عیاشی بوده و بازی کرده است .

پدر چندلر بینگ در سریال فرندز

در سریال “دوستان”، پدر “چندلر بینگ” (Chandler Bing) به نام “چارلز بینگ” (Charles Bing) یا به عبارت دیگر “هلندر گلیسون” (Helena Handbasket) نیز شناخته می‌شود. او یک کمدین دارای شخصیت‌های متنوع و کمی غیرسنتی است. این شخصیت در داستان‌ها و اپیزودهای مختلف سریال به عنوان یک شخصیت کمدی و طنزآمیز ظاهر می‌شود و برخی از لحظات خنده‌دار و تعامل‌های جذاب در داستان را ایجاد می‌کند.

نامزد چندلر در دنیای واقعی کیست ؟

متیو پری نامزد است !: ‘من اتفاقاً با بزرگترین زن چهره این سیاره معاشرت کردم’ متیو پری سال 2020 را بهتر از اکثر ما تجربه می کند – او گفت بله! ستاره 51 ساله “دوستان” برای مردم فاش كرد كه وی دوست دختر دیرینش مولی هورویتس 29 ساله را پیشنهاد كرده است. او به مجله گفت: “من تصمیم گرفتم كه نامزد شوم.”

چرا در فصل 7 چندلر خیلی متفاوت به نظر می رسد؟

متیو پری ، بازیگر نقش چندلر ، به الكل اعتیاد پیدا كرد و برای تسكین این مسئله ویكودین شد. … متیو پری در سال 2000 (قبل از فصل 7) از پانکراتیت رنج می برد و 20 پوند وزن کم کرد. به همین دلیل او در ابتدای فصل 7 متفاوت به نظر می رسید.

چرا چندلر دوستان خود را در فصل 9 ترک کرد؟

در فصل 9 سریال Friends ، نفرت چندلر از شغلش باعث شد تا علی رغم دستمزد زیاد ، سرانجام استعفا دهد. مونیکا از طریق یکی از دوستان قدیمی به او کمک کرد تا شغل جدیدی پیدا کند و قبل از آنکه به یک نویسنده تبلیغاتی ارشد در یک آژانس تبلیغاتی معرفی شود ، به عنوان کارآموز بدون حقوق استخدام شد..

قبل از سریال فرندز چندلر چه نقش هایی بازی کرده بود

قبل از بازی در سریال “دوستان”، متیو پری نیز در چندین فیلم و سریال شرکت کرده بود. این نقش‌ها به طور کلی در سال‌های پیش از شروع سریال “دوستان” به او شهرت و تجربه حرفه‌ای بیشتری دادند. برخی از نقش‌های برجسته او عبارتند از:

1. “درباره شما” (A Night in the Life of Jimmy Reardon، 1988): در این فیلم کمدی درام، متیو پری به عنوان “فرنک یانگ” (Frankie) بازی کرد.

2. “دستخوش اتفاقات” (She’s Out of Control، 1989): در این کمدی خانوادگی، متیو پری نقش پسر نوجوان به نام “تونی آمیروزو” (Tony Amato) را بازی کرد.

3. “لنی” (Lenny، 1991): او در این مینی‌سریال تلویزیونی نقش جان لنون، کمدین و مجری تلویزیونی آمریکایی را بازی کرد.

4. “به دنبال فاکس” (Getting In، 1994): متیو پری در این کمدی درام دانشجوی پزشکی به نام “سم تراویس” (Sam Travis) را ایفا کرد.

پس از این نقش‌ها و قبل از بازی در سریال “دوستان”، متیو پری در تعدادی پروژه‌ی کمتر شرکت کرده بود. سریال “دوستان” به واقع ترنم شهرت و موفقیت وی در عرصهٔ تلویزیون شد و نقطه عطف مهمی در کارنامه حرفه‌ای وی به حساب می‌آید.

افسردگی چندلر

در سریال “دوستان”، شخصیت “چندلر بینگ” (Chandler Bing) به وضوح با یک سری احساسات افسرده و مشکلات روبرو می‌شود. این جنبه از شخصیت او در طول داستان به طور جدید و طنزآمیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

یکی از موارد مهم در مورد افسردگی چندلر، نسبت به روابط عاطفی او است. در فصل‌های ابتدایی سریال، او تجربه‌های عاطفی ناپایداری داشته و درگیر مشکلات احساسی بوده است. بی‌اشتهایی و تردید در رابطه با زندگی عاطفی و ازدواج متعدد وی به‌طور کمی نشان‌دهنده جنبه‌های افسرده در شخصیت او می‌باشد.

علاوه بر این، شوخی‌ها و طنزهای چندلر نیز به‌عنوان یک راه برای پنهان کردن احساسات او به‌کار می‌روند. این ویژگی معمولاً متناقض‌هایی را در شخصیت او ایجاد می‌کند؛ از یک طرف، او به‌عنوان خنده‌دار ترین دوست گروه شناخته می‌شود، اما از طرف دیگر، این شوخی‌ها نمایانگر نیاز او به پنهان کردن احساسات و واکنش‌های واقعیش است.

از لحاظ روانشناسی، چندلر به‌نوعی یک نمایندهٔ کلاسیک از افرادی است که در پیش‌روی با مشکلات خود از راه‌های ترفندی و طنزی برخورد می‌کنند. این می‌تواند یک جلوهٔ افسرده‌ای را نیز داشته باشد که معمولاً در پس پوشانه‌های شوخی و مسخره‌کردن وجود دارد.

در نهایت، افسردگی در شخصیت “چندلر بینگ” یک جنبه از متنوع‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی‌های او است که ترکیبی از شوخی‌ها و احساسات پنهانش را تشکیل می‌دهد. این ویژگی به‌طور عمیقی با شخصیت او ارتباط دارد و به‌عنوان یکی از عواملی است که او را به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌ها در دنیای سریال‌ها تبدیل کرده است.

مطلب پیشنهادی

 سریال های ترکی بر اساس واقعیت

 سریال های ترکی بر اساس واقعیت

 سریال های ترکی بر اساس واقعیت :مطالعه و بررسی سریال‌های ترکی که بر اساس واقعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *