شنبه , 6 مرداد 1403 - 3:05 قبل از ظهر

چگونه آرایش ماندگار داشته باشیم؟

تصور کنید قرار است صبح زود از منزل خارج شده و شب هنگام برگردید. به نظرتان در این مدت زمان آرایش صورتتان بدون تغییر باقی می ماند؟

متاسفانه آرایش صورت دوام نسبتاً کمی دارد و پس از گذشت چند ساعت پاک می شود. به همین دلیل بسیاری از خانم ها برخی از لوازم آرایشی را به همراه دارند و هر زمان که فرصت کنند آرایش صورت خود را تمدید می کنند.

اما امروزه راهکارهای زیادی برای افزایش ماندگاری آرایش روی پوست چرب و خشک وجود دارد. در ادامه به بررسی این راهکارها می پردازیم و نکات لازم را در اختیارتان قرار می دهیم.

برای ماندگاری بیشتر آرایش چه باید کرد؟

امروزه بیشتر افراد برای افزایش ماندگاری آرایش خود از پودر فیکس استفاده می کنند. اما پودر فیکس به تنهایی نمی تواند ماندگاری آرایش صورت شما را تضمین کند.

بنابراین اگر برایتان سوال است که برای ماندگاری آرایش چه کنیم پیشنهاد می کنیم با استفاده از راهکارهای زیر، از پاک شدن آرایش چهره خود جلوگیری کنید.

روتین پوستی را فراموش نکنید

برای ماندگاری آرایش روی پوست چرب و خشک بهتر است حتماً یک روتین پوستی مشخص داشته باشید و صبح و شب از محصولات مراقبتی پوست استفاده کنید.

این مسئله به خصوص برای افرادی که پوستی چرب دارند حائز اهمیت است؛ زیرا با رعایت روتین پوستی، چربی پوست تنظیم شده و ماندگاری آرایش افزایش پیدا می کند.

قبل از آرایش صورتتان را تمیز کنید

به نظرتان برای ماندگاری بیشتر آرایش چه باید کرد ؟ آیا با استفاده از پودر فیکس می توان ماندگاری آرایش را افزایش داد یا نیاز به رعایت نکات دیگری نیز وجود دارد؟

اگر می خواهید ماندگاری آرایش چهره خود را افزایش دهید بهتر است قبل از آرایش حتماً صورتتان را تمیز کنید. برای این کار لازم است از یک میسلار واتر با کیفیت استفاده کرده و سپس پوست صورت خود را با فیس واش بشویید.

همچنین می توانید با لایه برداری یا اسکراب صورت تمامی سلول های مرده سطح پوست خود را پاک کنید.

از مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید

این که برای ماندگاری آرایش چه کنیم به زیرسازی پوست پیش از آرایش نیز باز می گردد. همانطور که گفته شد پیش از آرایش باید حتماً صورت خود را بشویید تا چربی سطح آن تنظیم شود.

اما بعد از شستشوی صورت بهتر است حتماً از یک مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید. به این صورت رطوبت مورد نیاز پوست تامین شده و آرایش به خوبی روی پوستتان می نشیند.

اما اگر می خواهید ماندگاری آرایش چهره تان افزایش پیدا کند بهتر است از آبرسان و مرطوب کننده ای استفاده کنید که فاقد چربی و بر پایه آب باشند.

همچنین اگر قبل از آرایش از ضد آفتاب بدون رنگ استفاده می کنید بهتر است ضد آفتابتان نیز فاقد چربی باشد.

استفاده از پرایمر را فراموش نکنید

بسیاری از افراد علاقه مندند بدانند که برای ماندگاری بیشتر آرایش چه باید کرد ! اگر شما نیز به دنبال راهی برای ماندگاری بیشتر آرایش چهره خود می گردید بهتر است استفاده از پرایمر را فراموش نکنید.

پرایمر برای زیرسازی آرایش به کار می رود اما با استفاده از این محصول آرایشی منافذ پوست بسته شده و تعریق کاهش پیدا می کند. به این صورت ماندگاری مواد آرایشی روی پوست افزایش پیدا کرده و می توانید بدون نگرانی در تابستان نیز آرایش کنید.

کرم پودر مناسبی را انتخاب کنید

جهت اینکه بدانیم برای ماندگاری کرم پودر چه کنیم بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • برای افزایش ماندگاری آرایش چهره از کرم پودر مایع استفاده کنید. همچنین در حین خرید این محصولات ویژگی های آن ها را بررسی کرده و کرم پودری را تهیه کنید که دوام بیشتری روی پوستتان داشته باشد.
  • به جای کرم پودرهای براق، کرم پودرهای مات را انتخاب کنید؛ چرا که ماندگاری بیشتری دارند.
  • اگر برایتان سوال است که برای ماندگاری کرم پودر چه کنیم بهتر است حتماً کرم پودرهای فاقد چربی را مورد استفاده قرار دهید. همچنین کرم پودرهایی را انتخاب کنید که باعث مسدود شدن منافذ پوستتان نشوند.

از بیوتی بلندر استفاده کنید

از بهترین راههای ماندگاری آرایش صورت استفاده از بیوتی بلندر به جای انگشت است. در واقع زمانی که از انگشت برای پخش کردن کرم روی پوست صورت استفاده می کنید پوست تحریک شده و احتمال فعالیت بیشتر غدد چربی وجود دارد.

بنابراین بهتر است از یک بیوتی بلندر با کیفیت برای پخش کردن کرم های مختلف استفاده کنید.

محصولات ضد آب را جایگزین کنید

از راههای ماندگاری آرایش صورت می توان به استفاده از محصولات آرایشی ضد آب اشاره کرد. برای مثال شما می توانید رژ لب، خط چشم، سایه چشم و ریمل ضد آبی را تهیه کرده و به این صورت باعث افزایش ماندگاری آرایش لب و چشم های خود شوید.

با استفاده از فیکساتور آرایش خود را ماندگار کنید

به نظرتان در کنار راهکارهای بالا برای ماندگاری آرایش چه کنیم ؟ برای افزایش ماندگاری آرایش صورت می توانید یک فیکساتور با کیفیت را تهیه کرده و با استفاده از آن آرایش چهره خود را تثبیت کنید.

از پودر یا اسپری فیکساتور می توانید بعد از تکمیل آرایش صورت استفاده کنید. طرز استفاده از اسپری فیکساتور به این صورت است که باید آن را در فاصله ۳۰ سانتی متری از پوست صورت خود گرفته و مورد استفاده قرار دهید. البته می توانید به جای اسپری، پودر فیکساتور را جایگزین کنید.

در فصول گرم سال کمتر آرایش کنید

اگر به دنبال راهی برای افزایش ماندگاری آرایش روی پوست چرب هستید بهتر است در فصل تابستان کمتر آرایش کنید.

در این فصل اگر چند لایه مواد آرایشی را روی پوستتان بزنید میزان تعریق صورت افزایش پیدا می کند. به این ترتیب آرایش چهره پاک شده و نیاز است مجدداً آن را تمدید کنید. اما اگر کمتر آرایش کرده و از کرم پودرهای سبک استفاده کنید مشکلی پیش نخواهد آمد.

ضد آفتاب رنگی را جایگزین کرم پودر کنید

در پاسخ به این سوال که برای ماندگاری کرم پودر چه کنیم ، باید بگوییم انتخاب محصول مناسب بسیار مهم است. البته حتی در این صورت نیز اگر پوستتان چربی زیادی ترشح کند، ممکن است میکاپتان زود پاک شود.

در این شرایط بهتر است به جای کرم پودر از کرم ضد آفتاب رنگی استفاده کنید. معمولاً کرم های ضد آفتاب رنگی قدرت پوشانندگی بالایی دارند و از پوست صورت در برابر پرتوهای مضر خورشید نیز محافظت می کنند.

اگر از این محصول استفاده کنید دیگر لازم نیست لایه لایه کرم را روی صورت خود زده و باعث مسدود شدن منافذ پوستتان شوید.

سخن پایانی

در این مقاله راههای ماندگاری آرایش صورت را شرح دادیم و به بررسی نکات لازم در زیرسازی آرایش و انتخاب لوازم آرایشی پرداختیم.

در صورتی که به دنبال راهی برای افزایش ماندگاری آرایش خود می گردید بهتر است حتماً از نکات بالا استفاده کنید، اما در نظر داشته باشید که مهم ترین نکته در افزایش ماندگاری آرایش استفاده از پرایمر و فیکساتور است.

این محصولات آرایش صورت را فیکس کرده و ماندگاری آن را افزایش می دهند. اما کیفیت پرایمر و فیکساتور می تواند در عملکرد این محصولات اثرگذار باشد! بنابراین حتماً انواع پرایمر و فیکساتور را از برندهای معتبر تهیه کنید.

ذکر این نکته نیز ضروری است که در برخی از لوازم آرایشی 24 ساعته یا ضد آب از مواد مضر استفاده می شود. برای مثال رژ لب های حاوی سرب ماندگاری بیشتری دارند. بنابراین در حین خرید لوازم آرایشی حتما ترکیبات مورد استفاده را بررسی کرده و از محصولات حاوی مواد شیمیایی مضر استفاده نکنید.

مطلب پیشنهادی

تی‌شرت‌های زنانه طراحی‌شده با هوش مصنوعی: مدی فراتر از ترند

صنعت مد همواره در حال تکامل است و هوش مصنوعی (AI) به عنوان ابزاری نوین، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *