یکشنبه , 13 آذر 1401 - 6:51 بعد از ظهر

پاپایا چیست – نکات جالب و خواندنی از پاپایا

پاپایا چیست ؟

پاپایا در آب و هوای گرمسیری رشد می کند و به نام های پاپا یا پنجه نیز شناخته می شود. طعم شیرین، رنگ پر جنب و جوش، و طیف گسترده ای از فواید سلامتی که ارائه می دهند، آنها را به میوه ای محبوب تبدیل کرده است.پاپایا، میوه ای که قبلاً عجیب و غریب و کمیاب بود، اکنون در بیشتر مواقع سال در دسترس است.

فواید پاپایا چیست؟

پاپایا حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E است. رژیم های غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهند. آنتی اکسیدان ها از اکسید شدن کلسترول جلوگیری می کنند. هنگامی که کلسترول اکسید می شود، به احتمال زیاد انسدادهایی ایجاد می شود که منجر به بیماری قلبی می شود.

پاپایا چه نوع میوه ای است؟

پاپایا، (Carica papaya)، همچنین به نام پاپاو یا پاوپا، میوه شاداب گیاه بزرگی از خانواده Caricaceae است.

پاپایا میوه است یا خربزه؟

پاپایا یک میوه است در مقایسه با برخی از میوه های محبوب دیگر، مانند خربزه عسلک و طالبی، پاپایا در واقع یک میوه توت در نظر گرفته می شود. توت ها نوعی میوه هستند که با قسمت های گیاهی گوشتی و پر از دانه مشخص می شود که از تخمدان یک گل ایجاد می شود.

مزایای احتمالی پاپایا

از مزایای سلامتی احتمالی مصرف پاپایا می توان به کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت، سرطان، کمک به هضم غذا، بهبود کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت، کاهش فشار خون و بهبود بهبود زخم اشاره کرد. پاپایا میوه‌ای نرم و گوشتی است که می‌توان از آن در روش‌های مختلف آشپزی استفاده کرد. در اینجا ما بیشتر در مورد فواید سلامتی، موارد استفاده، نحوه گنجاندن بیشتر آنها در رژیم غذایی خود و ارزش غذایی پاپایا را بررسی خواهیم کرد.

حقایق سریع در مورد پاپایا

پاپایا بومی مکزیک است. با این حال، به طور طبیعی در کارائیب و فلوریدا نیز رشد می کند.بر اساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، هند بیشترین پاپایا را تولید می کند – بیش از 5 میلیون تن در سال 2013 و می توان آن را به سالاد، اسموتی و سایر غذاها اضافه کرد.

دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن

پاپایا دارای طیف وسیعی از مزایای سلامتی از جمله پیشگیری از آسم و حتی خواص ضد سرطانی است.

زیگزانتین، یک آنتی اکسیدان موجود در پاپایا، پرتوهای مضر نور آبی را فیلتر می کند.

تصور می شود که نقش محافظتی در سلامت چشم ایفا می کند و ممکن است از دژنراسیون ماکولا جلوگیری کند.

با این حال، نشان داده شده است که مصرف بیشتر همه میوه‌ها باعث کاهش خطر و پیشرفت دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن می‌شود.

پیشگیری از آسم

خطر ابتلا به آسم در افرادی که مقدار زیادی از مواد مغذی خاص مصرف می کنند کمتر است. یکی از این مواد مغذی بتاکاروتن است که در غذاهایی مانند پاپایا، زردآلو، کلم بروکلی، طالبی، کدو تنبل و هویج وجود دارد.

سرطان

مصرف آنتی اکسیدان بتاکاروتن موجود در پاپایا ممکن است خطر سرطان را کاهش دهد. بر اساس مطالعه ای که در مجله Cancer Epidemiology and Prevention Biomarkers منتشر شده است، در میان مردان جوان، رژیم های غذایی غنی از بتاکاروتن ممکن است نقش محافظتی در برابر سرطان پروستات داشته باشند.

سلامت استخوان

مصرف کم ویتامین K با افزایش خطر شکستگی استخوان همراه است. مصرف کافی ویتامین K برای سلامتی مهم است، زیرا جذب کلسیم را بهبود می بخشد و ممکن است دفع کلسیم از طریق ادرار را کاهش دهد، به این معنی که کلسیم بیشتری در بدن برای تقویت و بازسازی استخوان ها وجود دارد.

دیابت

مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که رژیم های غذایی با فیبر بالا مصرف می کنند، سطح گلوکز خون پایین تری دارند و افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است سطح قند، چربی و انسولین خون را بهبود بخشند. یک پاپایای کوچک حدود 3 گرم فیبر دارد که معادل فقط 17 گرم کربوهیدرات است.

هضم

پاپایا حاوی آنزیمی به نام پاپائین است که به هضم کمک می کند. در واقع می توان از آن به عنوان نرم کننده گوشت استفاده کرد. پاپایا همچنین سرشار از فیبر و آب است که هر دو به جلوگیری از یبوست کمک می کنند و به نظم و سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند.

بیماری قلبی

فیبر، پتاسیم و ویتامین موجود در پاپایا همگی به پیشگیری از بیماری قلبی کمک می کنند. افزایش دریافت پتاسیم همراه با کاهش دریافت سدیم مهمترین تغییر رژیم غذایی است که فرد می تواند برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی انجام دهد.

التهاب

کولین یک ماده مغذی بسیار مهم و همه کاره است که در پاپایا یافت می شود و به بدن ما در خواب، حرکت عضلات، یادگیری و حافظه کمک می کند. کولین همچنین به حفظ ساختار غشای سلولی کمک می کند، به انتقال تکانه های عصبی کمک می کند، به جذب چربی کمک می کند و التهاب مزمن را کاهش می دهد.

پوست و شفابخش

هنگامی که پاپایای له شده به صورت موضعی استفاده می شود، به نظر می رسد برای بهبود زخم و جلوگیری از عفونت نواحی سوخته مفید است. محققان بر این باورند که آنزیم های پروتئولیتیک کیموپاپاین و پاپائین موجود در پاپایا مسئول اثرات مفید آنها هستند. از پمادهای حاوی آنزیم پاپائین نیز برای درمان زخم های بستر (زخم بستر) استفاده شده است.

سلامت مو

پاپایا همچنین برای مو عالی است زیرا حاوی ویتامین A است، ماده مغذی مورد نیاز برای تولید سبوم، که مو را مرطوب نگه می دارد. ویتامین A همچنین برای رشد تمام بافت های بدن از جمله پوست و مو ضروری است. مصرف کافی ویتامین C، که پاپایا می تواند تامین کند، برای ساخت و نگهداری کلاژن، که ساختار پوست را فراهم می کند، مورد نیاز است.

تغذیه

پاپایا منبع عالی ویتامین C است و یک میوه متوسط ​​224 درصد از نیاز روزانه توصیه شده را تامین می کند.

یک پاپایای متوسط ​​تقریباً دارای:

120 کالری
30 گرم کربوهیدرات – شامل 5 گرم فیبر و 18 گرم شکر
2 گرم پروتئین

پاپایا همچنین منبع خوبی از موارد زیر است:

فولات
ویتامین A
منیزیم
مس
اسید پانتوتنیک

فیبر

آنها همچنین دارای ویتامین های گروه B، آلفا و بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین، ویتامین E، کلسیم، پتاسیم، ویتامین K و لیکوپن هستند، آنتی اکسیدان قوی که معمولاً با گوجه فرنگی مرتبط است.

دستور پخت

راه های ساده زیادی برای افزودن پاپایا به رژیم غذایی وجود دارد. خوردن این میوه بسیار مشکل است، زیرا بسیار آبدار است، اما به روش های خوردن و دستور العمل های زیر توجه کنید:

نحوه خوردن پاپایا

هنگام انتخاب یا خوردن پاپایا، به دنبال پاپایای تازه باشید

با پوست نارنجی مایل به قرمز که در لمس نرم هستند. فقط مثل خربزه برش بزنید، دانه ها را بردارید و لذت ببرید. دانه های پاپایا خوراکی هستند اما طعمی تلخ و فلفلی دارند. با قاشق می توان گوشت نرم میوه را جدا کرد.

پاپایا میوه ای نرم و همه کاره است. این بدان معنی است که می توان آن را در بسیاری از دستور العمل ها گنجاند. روش های آماده سازی ساده زیر را در نظر بگیرید:

سالاد میوه های گرمسیری را با پاپایای تازه، آناناس و انبه درست کنید.
پاپایا را در یک لیوان لیموناد، چای سرد یا آب مخلوط کنید تا طعم میوه‌ای تازه داشته باشید.
یک سالسا تازه با پاپایا، انبه، هالاپینو، فلفل قرمز و فلفل چیپوتل درست کنید. به عنوان رویه برای تاکو ماهی استفاده کنید.
چند تکه پاپایای منجمد را به اسموتی ها اضافه کنید. با آب آناناس، نصف موز یخ زده و ماست یونانی ترکیب کنید تا یک خوراکی گرمسیری شیرین داشته باشید.

خطرات استفاده بیش از اندازه از پاپایا

افراد مبتلا به آلرژی به لاتکس ممکن است به پاپایا نیز حساسیت داشته باشند زیرا پاپایا حاوی آنزیمی به نام کیتاناز است. آنها می توانند یک واکنش متقاطع بین لاتکس و غذاهای حاوی آنها ایجاد کنند. برای برخی، پاپایای رسیده می تواند بوی بدی داشته باشد. شما می توانید این بو را با مخلوط کردن میوه های بریده شده با آب لیموترش به حداقل برسانید. دانه های پاپایا اگرچه برای برخی مزه ناخوشایند دارند، اما مصرف آن کاملا بی خطر است.

اگر هر روز پاپایا بخورید چه اتفاقی می افتد؟

از مزایای سلامتی احتمالی مصرف پاپایا می توان به کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت، سرطان، کمک به هضم غذا، بهبود کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت، کاهش فشار خون و بهبود بهبود زخم اشاره کرد.

آیا پاپایا چربی می سوزاند؟

با این حال، در حالی که پاپائین ممکن است هضم شما را بهبود بخشد، هیچ شواهد قانع‌کننده‌ای مبنی بر کاهش وزن یا سوزاندن چربی وجود ندارد (4، 11). پاپایا سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، لیکوپن و بتا کاروتن است. همچنین حاوی آنزیمی منحصر به فرد به نام پاپائین است که ممکن است به بهبود هضم کمک کند.

آیا پاپایا گلابی است؟

پاپایا (که در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری در سرتاسر جهان نیز رشد می‌کند) میوه‌ای گلابی شکل است که با رسیدن از سبز به زرد نارنجی روشن تبدیل می‌شود. طول آن حدود 6 اینچ است و بسته به نوع آن می تواند بین 1 تا 20 پوند وزن داشته باشد.

آیا پاپایا قند بالایی دارد؟

طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) یک فنجان پاپایای تازه حاوی حدود 11 گرم (گرم) شکر است. برای افراد مبتلا به دیابت بهتر است برای کمک به مدیریت وزن و حفظ قند خون در محدوده هدف، مصرف قندهای اضافه شده خود را محدود کنند.

آیا پاپایا قند خون را افزایش می دهد؟

شاخص گلیسمی مقداری است که نشان می دهد یک غذا با چه سرعتی قند خون را افزایش می دهد. پاپایا در شاخص گلیسمی (GI) نمره 60 دارد، بنابراین قند خون را خیلی سریع افزایش نمی دهد. پاپایای غنی از مواد مغذی نه تنها قند خون را کنترل می کند، بلکه به کاهش کلسترول، بهبود معده و روده نیز کمک می کند.

آیا پاپایا باعث مدفوع شما می شود؟

میوه هایی مانند پاپایا، پرتقال و آلو ملین های طبیعی عالی برای خلاص شدن از شر یبوست هستند، حتی در افرادی که سابقه طولانی این بیماری دارند. این میوه ها حاوی مقادیر زیادی فیبر و آب هستند که جریان روده را تسریع کرده و تشکیل مدفوع را آسان می کند.

عارضه پاپایا چیست؟

عوارض جانبی ممکن است شامل حالت تهوع و استفراغ باشد. میوه پاپایای نارس احتمالاً ناامن است. میوه نارس پاپایا حاوی لاتکس پاپایا است که حاوی آنزیمی به نام پاپائین است. مصرف مقادیر زیاد پاپائین ممکن است به مری آسیب برساند.

آیا پاپایا برای کلیه مفید است؟

پتاسیم موجود در میوه حامی بزرگ سلامت کلیه ها است. سموم ته نشین شده در کلیه ها را پاک می کند و تجمع اسید اوریک در خون را کاهش می دهد.

بهترین زمان برای خوردن پاپایا چه زمانی است؟

پاپایا را می توان در شب خورد زیرا به عنوان یک ملین عمل می کند و روده بزرگ را تمیز می کند. با این حال، حداقل 4-5 ساعت پس از غذا باید از مصرف میوه ها اجتناب شود. بنابراین اگر می خواهید در شب پاپایا بخورید، شام خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید. بله، می توانید پاپایا را در شب بخورید، زیرا به دلیل داشتن خاصیت Rechana (ملین) به رفع یبوست کمک می کند.

آیا پاپایا کبد را پاکسازی می کند؟

مفید برای کبد: با عصاره برگ پاپایا عملکرد کبد خود را بهبود بخشید. خواص درمانی آبمیوه ها می تواند فرد را از بیماری های مزمن کبدی درمان کند – یرقان، سیروز کبدی. سرطان. به طور طبیعی کبد را سم زدایی می کند و سموم را از کبد پاک می کند .

اگر می خواهید 9 خاصیت شگفت انگیز خوردن آن هندوانه را بدانید کلیک کنید . 

مطلب پیشنهادی

پنیر موزارالا و نکات خواندنی آن

در این مقاله می خواهیم در مورد پنیر مازارلا صحبت کنیم و تمام نکات مهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *