شنبه , 6 مرداد 1403 - 4:14 قبل از ظهر
FILE- In this Sept. 2, 2019 photo, a silverback mountain gorilla named Segasira sits among plants in the Volcanoes National Park, Rwanda. Congo's Virunga National Park, home to about a third of the world's mountain gorillas, has barred visitors until June 1 2020, citing "advice from scientific experts indicating that primates, including mountain gorillas, are likely susceptible to complications arising from the COVID-19 virus." (AP Photo/Felipe Dana-File)

نکات خواندنی از گوریل ها

نکات خواندنی از گوریل ها

در این مقاله می خواهیم نکات خواندنی از گوریل ها را بریتان باز گو کنیم . این میمون های غول پیکر ، هوشمند ، اجتماعی ، قدرتمند و در معرض خطر انقراض هستند . از باورنکردنی ترین موجودات کره زمین هستند. آنها همچنین شخصیت های عالی برای کتاب های کودکان می سازند. این داستان ها را بررسی کنید که در آن غول های ملایم پیتزا تحویل می دهند ، دوستان جدید پیدا می کنند ، با مترو سوار می شوند و حتی جرایم را حل می کنند.گوریل ها در اصل موجودات جذابی هستند که اگر همین گونه پیش برویم آن ها را منقرض کرده ایم حال به نکات جذاب و خواندنی در مورد آن ها می پردازیم .

ویژگی های ابتدایی گوریل ها

گوریل ها میمون های بزرگ در زمین به حساب می آیند و عمدتا گیاهخوار هستند که در جنگل های استوایی مرکز جنوب صحرای آفریقا ساکن هستند. گونه ی  گوریل به دو گونه تقسیم می شود: گوریل های شرقی و گوریل های غربی به همراه چهار یا پنج زیرگونه.

شباهت انسان ها و گوریل ها

آنها بزرگترین نخستی های زنده هستند. DNA گوریل ها بسیار شبیه به انسان است و از 95 تا 99٪ بسته به آنچه در آن قرار دارد ، است و بعد از شامپانزه و بونوبو نزدیکترین بستگان زنده به انسان هستند.

گوریل ها آیا جز نخستین ها هستند ؟

گوریل ها بزرگترین نخستیان غیر انسانی هستند که به ارتفاع بین 1.25-1.8 متر ، وزن بین 100-270 کیلوگرم و دامنه بازو بسته به نوع و جنس تا 2.6 متر می رسند. آنها تمایل دارند که در ارتش زندگی کنند .  گوریل شرقی با رنگ پوست تیره و برخی تفاوتهای جزئی ریختشناختی از غربی متمایز می شود.

زیستگاه عجیب گوریل ها

زیستگاه های طبیعی گوریل ها جنگل های گرمسیری یا نیمه گرمسیری در جنوب صحرای آفریقامی باشد اگرچه دامنه آنها درصد کمی از صحرای آفریقا را پوشش می دهد ، گوریل ها دامنه وسیعی از ارتفاعات را پوشش می دهند. این گوریل کوهستانی در جنگل های ابر کوههای کوه آتشفشان ویرونگا (Albertun Rift) زندگی می کند و ارتفاع آن از 2200 تا 4300 متر (7200 تا 14100 فوت) است. گوریل های جلگه ای در جنگل های انبوه و مرداب ها و مرداب های کم ارتفاع تا سطح دریا زندگی می کنند ، گوریل های جلگه ای غربی در کشورهای آفریقای غربی و گوریل های جلگه ای شرقی در جمهوری دموکراتیک کنگو در نزدیکی مرز خود با رواندا زندگی می کنند.

جمعیت نسبی گوریل ها

با وجود داشتن جمعیتی بالغ بر 200000 نفر ، گوریل ها از میمون های در معرض خطر جهان هستند و هر دو گوریل شرقی و غربی از نظر IUCN در معرض خطر جدی قرار می گیرند. تهدیدهای زیادی برای بقای آنها وجود دارد ، از جمله شکار غیرقانونی ، تخریب زیستگاه و بیماری که بقای گونه ها را تهدید می کند. با این حال ، اقدامات حفاظتی در برخی از مناطق زندگی آنها موفقیت آمیز بوده است.

آیا گوریل خطرناک است؟

در نتیجه ، گوریل ها میمون های وحشی خطرناکی نیستند اما فقط زمانی حمله خواهند کرد که پس از چندین اخطار از طرف آنها ، تهدید یا ارعاب آرامش آنها به هم بخورد. آنها معمولاً به افراد یا شکارچیانی متخلف حمله می کنند که قوانینی را که درباره نحوه ماندن در حضور گوریل ها به آنها داده نمی شود ، رعایت نمی کنند.

غذای گوریل چیست ؟

غذای گوریل‌ها به‌طور عمده متناسب با نوع آن‌ها و محل زندگی‌شان تغییر می‌کند. گوریل‌ها به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین میوه‌خواران زمین شناخته می‌شوند و در حالت عادی غذای اصلی‌شان میوه‌ها و گیاهان است. آن‌ها انواع مختلفی از میوه‌ها، برگ‌ها، جوانه‌ها، ساقه‌ها، گل‌ها، ریشه‌ها و حتی حشرات کوچک را مصرف می‌کنند. مهمترین عنصر غذایی در رژیم غذایی گوریل‌ها، فیبر است که از طریق گیاهان خامی که می‌خورند، بدست می‌آید. این نوع تغذیه طبیعی به آن‌ها انرژی لازم برای حرکت‌ها و رشد فراهم می‌کند و نقش مهمی در حفظ سلامت جهاز گوارشی‌شان دارد. با این حال، ارتقاء شهرت توریستی مناطقی که گوریل‌ها در آن‌ها زندگی می‌کنند و تغییر در محیط زیست آن‌ها، بر طبیعت تغذیه آن‌ها نیز تأثیر می‌گذارد و ممکن است مجبور باشند تغییراتی در نوع غذای خود ایجاد کنند.

در این مقاله بخوانید : شباهت های میمون ها و انسان

نزدیکترین حیوان به گوریل چیست؟

نزدیک ترین پسر عموهای ما. گوریل ها 98.3٪ از DNA خود را با انسان ها تقسیم می کنند ، و آنها را به نزدیکترین پسر عموهای ما بعد از شامپانزه ها و بونوبو تبدیل می کند. این حیوانات کاریزماتیک و باهوش اغلب با رفتارها و احساساتی بسیار شبیه تجربه انسانی ما را شگفت زده می کنند.

آیا گوریل ها و انسان ها می توانند دوست باشند؟

دانشمندان شباهت چشمگیری بین دوستی گوریل ها و انسان ها پیدا می کنند. گوریل هایی که در گروه های بزرگتر زندگی می کنند ممکن است دوستان بیشتری برای انتخاب داشته باشند ، اما تحقیقات جدید نشان می دهد در یک نقطه خاص ، آنها روابط نزدیک را حداکثر می کنند .

آیا گوریل ها می خندند؟

شامپانزه ها ، گوریل ها ، بونوبوها و اورانگوتان ها در پاسخ به تماس بدنی مانند کشتی ، تعقیب بازی یا غلغلک دادن ، صداهایی شبیه به خنده نشان می دهند. این رفتار در شامپانزه های وحشی و اسیر ثبت شده است.

اگر به گوریل لبخند بزنید چه می شود ؟

به همین دلیل است: وقتی گوریل ها لبخند می زنند ، یا دندان های خود را نشان می دهند ، به این معنی است که آنها دیوانه می شوند و نگهبانان نمی خواهند گوریل های کودک یاد بگیرند که چگونه لبخند بزنند تا بتوانند دوباره در خانواده های خود وارد شوند. به گفته شارون ردروب ، کنترل کننده گوریل ، دندان های خاردار یا لبخند زدن چهره ترس را نشان می دهد در بین گروه گوریل ها .

آیا گوریل ها می خندند ؟

دو حالت اصلی صورت آنها مهار دندان و باز کردن دهان برای لبخند زدن بدون نشان دادن هیچ دندانی نشانه ی خندیدن گوریل هاست … وقتی این گوریل ها در حین بازی کاملاً سرگرم شوند ، پوزخند می زنند و فقط رویه بالا را برهنه می کنند .

گوریل های مهربان

به طور کلی گوریل ها به عنوان نخستیان مهربان ، صلح طلب و دوستانه شناخته می شوند و اینکه فقط 98 درصد DNA خود را با انسان ها تقسیم می کنند تنها ثابت می کند که شباهت بیشتری به ما دارند. گوریل ها حیوانات اجتماعی هستند و تنها در صورت احساس خطر ، نسبت به انسان پرخاشگر می شوند.

وزن گوریل چقدر است

وزن گوریل‌ها بستگی به نوع آن‌ها دارد. گوریل‌ها در سه گونه‌ی اصلی شناخته می‌شوند: گوریل‌های کوهی (گوریل کوهی شرقی و غربی) و گوریل‌های نهری. این گونه‌ها و واحدهای مختلف آن‌ها وزن‌های متفاوتی دارند.

1. گوریل کوهی شرقی: گوریل کوهی شرقی به طول بالغ تا 2 متر و وزن حدوداً بین 140 تا 220 کیلوگرم می‌رسند. نرها به‌طور معمول بزرگتر از مادها هستند.

2. گوریل کوهی غربی: نسبت به گوریل کوهی شرقی کمی کوچکتر هستند و وزن آن‌ها حدوداً بین 70 تا 200 کیلوگرم است.

3. گوریل نهری: گوریل نهری نیز به طول بالغ تا 2 متر می‌رسند و وزن حدوداً بین 140 تا 200 کیلوگرم دارند.

مهم است بدانید که این اعداد تخمینی هستند و وزن و اندازه‌ها ممکن است بستگی به شرایط زیست‌محیطی و شرایط فردی هر گوریل داشته باشد. همچنین، گوریل‌ها به‌طور عمومی از حیوانات بسیار قوی و بزرگ هستند که از میوه‌ها، گیاهان و سایر منابع غذایی خام تغذیه می‌کنند تا انرژی لازم برای زندگی و تعاملات اجتماعی خود را تأمین کنند.

آیا گوریل ها میمون می خورند؟

اگر گوریل ها گوشت بخورند ، اولین میمون های بزرگی نخواهند بود. مشهور است که شامپانزه ها و پسر عموهایشان بونوبو ، پستانداران دیگر از جمله میمون ها را شکار و می خورند. (به “دوست داشتن” Bonobos که به قتل رسیده است ، خوردن سایر نخستی ها “مراجعه کنید.)

آیا گوریل ها انسان را می خورند؟

یان ردموند از Ape Alliance به مدت سه سال در دهه 1970 با فوزی در رواندا کار کرد و هنوز هم با گوریل ها کار می کند. او می گوید مواردی وجود داشته که گوریل ها به انسان حمله کرده و حتی او را می کشند ، اما چنین حوادثی نادر است – و همیشه انسان مقصر بود.

طول عمر گوریل چقدر است ؟

عمر گوریل‌ها نیز بستگی به گونه‌ی آن‌ها دارد. در طبیعت، گوریل‌ها عموماً به مدت طولانی‌تری از گونه‌های دیگر میمون‌ها زندگی می‌کنند. معمولاً عمر گوریل‌ها به شرایط زیست‌محیطی، ارثی، و مراقبت‌های بهره‌برداران از آن‌ها وابسته است.

گوریل‌های کوهی شرقی (Gorilla beringei beringei) و گوریل‌های کوهی غربی (Gorilla beringei graueri) به‌طور متوسط حدوداً 35 تا 50 سال در طبیعت زندگی می‌کنند. گوریل‌های نهری (Gorilla gorilla) نیز می‌توانند تا 40 تا 50 سال در طبیعت زندگی کنند.

در اسارت و زیر مراقبت‌های بهره‌برداران، گوریل‌ها ممکن است بیشتر از این میانگین‌ها زندگی کنند و عمر بیشتری داشته باشند. اما باید توجه داشت که مشابه سایر موجودات، عواملی مانند بیماری‌ها، تصادفات، و شرایط زیست‌محیطی می‌توانند در کاهش طول عمر گوریل‌ها نقش داشته باشند.

آیا تاکنون گوریل به انسانی حمله کرده است؟

در 18 مه 2007 ، بوكیتو از روی خندق پر از آب كه محفظه وی در روتردام را از مردم جدا كرد ، پرید و با خشونت به یك زن حمله كرد و دهها متر او را به اطراف كشاند و شکستگی استخوان و همچنین بیش از صد زخم بر جای گذاشت .

حفاظت گوریل ها از جوان هایشان

حفاظت از جوان‌ها یکی از ویژگی‌های بارز و مهم در رفتار گوریل‌ها است. گوریل‌ها از نظر اجتماعی بسیار پیچیده هستند و در جماعت‌های اجتماعی به نام “جماعت” زندگی می‌کنند. در این جماعت‌ها، نر اصلی به نام “نر اجتماعی” یا “نر اصلی” مسئولیت رهبری و محافظت از اعضای گروه را بر عهده دارد. مادها با اهتمام و انرژی زیادی از جوان‌هایشان مراقبت می‌کنند و برای آن‌ها اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل هستند. این عناصر حمایت و محافظت، شامل ارتباطات عاطفی، تقویت ارتباط‌های اجتماعی و تربیت جوان‌ها به منظور یادگیری مهارت‌های ضروری برای زندگی در محیط طبیعی است. حفاظت از جوان‌ها، نقش مهمی در بقا و ادامه نسل گوریل‌ها دارد و نشان‌دهنده‌ی عمق ارتباطات اجتماعی و عاطفی در این گونه مهربان و هوشمند است.

میزان ضریب هوشی گوریل ها

گوریل ها بسیار باهوش در نظر گرفته می شوند. به چند نفر در اسارت ، مانند کوکو ، زیرمجموعه ای از زبان اشاره آموزش داده شده است. مانند دیگر میمون های بزرگ ، گوریل ها می توانند بخندند ، غصه بخورند ، “زندگی عاطفی غنی” داشته باشند ، پیوندهای خانوادگی قوی برقرار کنند ، ابزار درست کنند و استفاده کنند و به گذشته و آینده فکر کنند.

آیا شامپانزه ها یا گوریل ها خطرناک ترند؟

در روابط با انسان ، گوریل ها خطرناک تر از شامپانزه ها شناخته شده اند. اتهامات بلوفی آنها ممکن است در موارد نادر منجر به حمله شود.

آیا گوریل ها گوشت می خورند؟

بله، گوریل‌ها ممکن است گاهی اوقات گوشت بخورند، اما این به‌طور عمده برخلاف تغذیه‌شان است. گوریل‌ها به‌طور عمده از میوه‌ها، گیاهان، برگ‌ها، جوانه‌ها، ساقه‌ها، گل‌ها، ریشه‌ها و حشرات کوچک تغذیه می‌کنند و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین میوه‌خواران زمین شناخته می‌شوند.

گوریل‌ها به‌ندرت اوقاتی که دچار تغذیه کمبودی هستند یا به علت شرایط زیست‌محیطی خاصی، ممکن است به مقدار بسیار محدودی از گوشت مصرف کنند. به‌طور معمول، این گونه‌ها از شکار برای تأمین غذای خود استفاده نمی‌کنند و انرژی لازم برای زندگی و تعاملات اجتماعی‌شان را از منابع گیاهی به دست می‌آورند.

همچنین، می‌توان در نگاهی تاریخی به تغذیه گوریل‌ها پی برد که بعضی از زیرگونه‌ها ممکن است در گذشته به طور مکمل از گوشت هم استفاده کرده‌باشند؛ اما این رفتار در حال حاضر کمتر مشاهده می‌شود و آن‌ها به‌طور عمده به سبب آداب و رفتارهای گروهی‌شان و سبک زندگی‌شان، به تغذیه گیاهی و میوه‌خواری عادت دارند.

آیا گوریل می تواند مشت ایجاد کند؟

میمون های بزرگی مانند شامپانزه ها ، بونوبوها و گوریل ها نمی توانند با دست خود مشت بزنند ، بنابراین در واقع نمی توانند مشت بزنند ، بنابراین مقایسه مستقیم توانایی های جنگی ما با آنها دشوار است.

مهاجرت فصلی گوریل ها

مهاجرت فصلی گوریل‌ها یکی از جنبه‌های جالب رفتاری این موجودات است. برخی از گونه‌های گوریل، به ویژه گوریل کوهی شرقی، می‌توانند مهاجرت‌های فصلی انجام دهند. این مهاجرت‌ها به منظور تأمین غذا و به دنبال منابع غذایی بیشتر در طول فصل‌های مختلف سال است. این جنبه از رفتار گوریل‌ها به دلیل تغییرات در شرایط آب‌وهوایی و تغییر در توزیع منابع غذایی در زیستگاه‌های طبیعی‌شان رخ می‌دهد.

در فصل‌های خشک، غذاهایی که برای گوریل‌ها در دسترس است کاهش می‌یابد و بنابراین آن‌ها باید به مناطق با آب و مرتع‌ها وسیع‌تر حرکت کنند تا به غذاهای بیشتری دسترسی پیدا کنند. این مهاجرت‌ها به‌طور کلی پیچیده و طولانی نیستند و گوریل‌ها به طور معمول در طی چند هفته یا ماه از یک منطقه به منطقه‌ای دیگر حرکت می‌کنند. این رفتار به گوریل‌ها امکان می‌دهد که به طور بهتری از منابع غذایی متغیر در زیستگاه‌هایشان استفاده کنند و از افت و خیزهای طبیعی در زیستگاه خود بهره‌برداری کنند. این پدیده نشان‌دهندهٔ هوش و تطورات رفتاری این موجودات در پاسخ به محیط زیست و تغییرات آن است.

چرا گوریل ها نمی توانند مشت بزنند؟

در میان دستان پستانداران ، دست ما برای ایجاد مشت با انگشت شست در خارج از انگشتان بی نظیر است. انگشتان دستان سایر نخستی ها بیش از حد طولانی است که در کف آنها حلقه کند و انگشتان شست آنها خیلی کوتاه است تا به انگشتان برسد .

آیا گوریل میمون است ؟

واقعیت مهم  و جالبی که در مورد گوریل هاست این است که گوریل ها میمون نیستند که شاید کسی این را نداند . بسیاری از مردم فکر می کنند گوریل ها بخشی از خانواده میمون ها هستند ، اما گوریل ها در واقع یکی از پنج نوع میمون بزرگ هستند .

آیا کسی توسط گوریل کشته شده است؟

فوسي و گوريل هايش قربانيان موبينگ شدند. به دنبال کشته شدن یک گوریل و تنش های بعدی ، او در دسامبر 1985 در کابین خود در یک اردوگاه دور افتاده در رواندا به قتل رسید.

چرا گوریل ها شکم بزرگی دارند؟

گوریل ها از این نظر شکم دارند که معده آنها از سینه ی آن ها بزرگتر است. اندازه معده آنها به بزرگ شدن روده ها نسبت داده می شود که پوشش گیاهی رشته ای بزرگی را که مصرف می کنند هضم می کند .

آیا گوریل ها می توانند از درختان بالا بروند؟

 گرچه گوریل های نر تمایل دارند روی زمین بخوابند ، اما علی رغم وزنشان (که می تواند بیش از 225 کیلوگرم یا حدود 500 پوند باشد) کاملاً قادر به بالا رفتن از درخت هستند و این شگفت انگیز و جالب است که گوریل ها این توانایی را با وجود وزن بالایشان دارند .

چرا گوریل ها نمی توانند قائم راه بروند؟

در شامپانزه ها و گوریل ها ، سازگاری های کوهنوردی به آنها اجازه نمی دهد قائم راه بروند. آنها بازوهایی بلند ، پاهای کوتاه ، پشتی سفت و تنه های مخروطی دارند. بر اساس تحقیقات ، نیم تنه های مثلثی شکل آنها امکان چرخش بهتر در شانه را فراهم می کند که همچنین به عنوان یک ماده جدا کننده شوک در هنگام قوزک زدن عمل می کند.

گوریل چه مدت زندگی می کند؟

به گونه ای گوریل ها بسیار به ما نزدیک هستند از هر لحاظ شخصیتی و درونی و جسمی در مورد سن آن ها نیز می توان گفت که آن ها بین  35 – 40 سال طول عمر دارند و به گونه ای تا حدودی مثل ما انسان ها هستند .

گوریل ها چاق هستند یا عضلانی؟

به عنوان مثال ، در مقایسه با اورانگوتان های بسیار بدشکل ، گوریل ها عضله بیشتری دارند ، بافت چربی کمتری دارند ، اندام های قدامی سبکتر و اندام های عقب سنگین تر هستند. چنین تحلیل هایی مطالعات اسکلت را تکمیل می کنند و به درک ما از تکامل و سازگاری انسان کمک می کنند.

میزان پرتاب یک گوریل

انسان ها توانایی پرتاب دقیق از روی دست را دارند. آنها می توانند با هدف و دقت پرتاب کنند و با تمرین هر دو را بهبود ببخشند. تغییرات شانه مربوط به پرتاب در حال حاضر در 2 مرسوم وجود دارد. در مقابل ، میمون ها نمی توانند دقیقاً پرتاب کنند.

آیا گوریل ها دو پا هستند؟

شامپانزه ها ، گوریل ها و گیبون ها ، ماکاها ، میمون های عنکبوتی ، کاپوچین ها و دیگران همگی واکرهای دو پا هستند.

آیا گوریل ها وگان هستند؟

گوریل ها به رژیم غذایی عمدتاً گیاهی متصل هستند و از ساقه ، شاخه های بامبو و میوه ها تغذیه می کنند. گرچه گوریل های جلگه ای غربی اشتهای موریانه و مورچه نیز دارند و لانه های موریانه باز را می خورند تا لاروهاا .

آیا میمون ها خطرناک هستند؟

موجودات خز مانند نوزادان ممکن است بی خطر به نظر برسند. اما به محض رسیدن بلوغ جنسی ، کارشناسان هشدار می دهند ، میمون ها می توانند پرخاشگر شوند. و برخی از پستانداران بیماری های مهلکی مانند تبخال B دارند که می توانند از طریق گزش و خراش به انسان های اولیه منتقل شوند.

مطلب پیشنهادی

چه مقدار آب برای گربه ها لازم است؟

چه مقدار آب برای گربه ها لازم است؟

چه مقدار آب برای گربه ها لازم است؟  :گربه‌ها به عنوان حیوانات خانگی محبوب، از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *