سه شنبه , 1 آبان 1403 - 2:39 قبل از ظهر

معرفی شهرهای تایلند

معرفی شهرهای تایلند

تایلند، کشوری واقع در مرکز سرزمین اصلی آسیای جنوب شرقی. تایلند که به طور کامل در مناطق استوایی واقع شده است، اکوسیستم های متنوعی را در بر می گیرد، از جمله مناطق جنگلی تپه ای مرز شمالی، مزارع برنج حاصلخیز دشت های مرکزی، فلات وسیع شمال شرقی، و سواحل ناهموار در امتداد شبه جزیره باریک جنوبی.

تاریخچه تایلند

تا نیمه دوم قرن بیستم، تایلند عمدتاً یک کشور کشاورزی بود، اما از دهه 1960 تعداد فزاینده‌ای از مردم به بانکوک، پایتخت و شهرهای دیگر نقل مکان کردند. اگرچه منطقه بزرگ بانکوک مرکز شهری برجسته در کشور باقی مانده است، شهرهای بزرگ دیگری مانند چیانگ مای در شمال، ناخون راچاسیما (خورات)، خون کائن و اودون تانی در شمال شرقی، پاتایا در جنوب شرقی وجود دارند. و هات یای در جنوب دور.

سیام که تا سال 1939 رسماً تایلند نامیده می شد، هرگز تحت سلطه استعمار اروپا قرار نگرفت. سیام مستقل تا زمان وقوع انقلاب در آنجا در سال 1932 توسط یک سلطنت مطلق اداره می شد. از آن زمان تایلند یک سلطنت مشروطه بوده است و همه قوانین اساسی بعدی برای پارلمان منتخب پیش بینی شده است. با این حال، قدرت سیاسی اغلب در اختیار ارتش بوده است که قدرت را از طریق کودتا به دست گرفته است. در طول دو دهه آخر قرن بیستم و دهه اول قرن بیست و یکم، دموکراسی پارلمانی به طور پیوسته از حمایت مردمی گسترده تری برخوردار شد. اگرچه بحرانی در سال 2006 پدیدار شد، زمانی که ارتش، همسو با سلطنت، یک دولت منتخب را سرنگون کرد، انتخابات پارلمانی جدید – طبق وعده دولت موقت – در سال 2007 برگزار شد.

سرزمین تایلند

تایلند که تقریباً مساحتی مشابه اسپانیا یا فرانسه دارد، از دو ناحیه جغرافیایی وسیع تشکیل شده است: یک بخش اصلی بزرگتر در شمال و یک گسترش شبه جزیره کوچکتر در جنوب. بدنه اصلی این کشور از غرب توسط میانمار (برمه)، از شمال و شرق لائوس، از جنوب شرقی کامبوج و از جنوب با خلیج تایلند احاطه شده است. تایلند شبه جزیره ای به سمت جنوب از گوشه جنوب غربی کشور در امتداد لبه شرقی شبه جزیره مالایی امتداد دارد. میانمار در امتداد بخش غربی شبه جزیره تا تنگه کرا امتداد دارد و پس از آن تایلند کل شبه جزیره را تا رسیدن به مرز جنوبی خود با مالزی در عرض جغرافیایی تقریباً 6 درجه شمالی اشغال می کند.

مناظر تایلند از کوه های کم ارتفاع گرفته تا دشت های آبرفتی حاصلخیز پر از شالیزارهای برنج گرفته تا سواحل شنی که در میان عرض های جغرافیایی استوایی باران های موسمی آسیایی قرار گرفته اند، متفاوت است. این کشور به پنج منطقه فیزیوگرافی مجزا تقسیم می شود: کوه های چین خورده در شمال و غرب، فلات خورات در شمال شرقی، حوضه رودخانه چائو فرایا در مرکز، گوشه دریایی منطقه مرکزی در جنوب شرقی، و دراز، بخش باریک شبه جزیره ای در جنوب غربی.

جمعیت شهرهای تایلند 2023

تایلند بیست و یکمین کشور پرجمعیت جهان با بیش از 67 میلیون نفر در حدود 513000 کیلومتر مربع است. در مجموع 32 شهر خودگردان وجود دارد، اما تعداد زیادی شهر و شهرک کوچکتر نیز وجود دارد که جمعیت زیادی را به این کشور داده است. بزرگترین شهر بانکوک است که اتفاقا پایتخت این کشور نیز هست. این شهر دارای جمعیتی بیش از 5 میلیون نفر است و تنها شهری است که از مرز یک میلیون نفر عبور کرده است. با این حال، بسیاری از شهرهای بسیار پرجمعیت دیگر نیز وجود دارند، از جمله 20 شهر که دارای جمعیتی بیش از 100000 نفر هستند. همچنین 263 شهر وجود دارد که حداقل 10000 نفر جمعیت دارند و همچنین شهرهای کم جمعیت دیگری نیز وجود دارد. تفکیک اعداد بر اساس شهر نشان می دهد که چگونه این کشور یکی از پرجمعیت ترین کشور های جهان است.

بزرگترین شهرهای تایلند

فرصت‌های تدریس زیادی در سراسر تایلند وجود دارد، بنابراین باید پس از اتمام وظایف آموزشی روزانه خود به منطقه‌ای بروید که مناسب شما باشد. بزرگترین شهرهای تایلند از شلوغ ترین و هیجان انگیزترین شهرهای جهان هستند و خط ساحلی آن یکی از زیباترین شهرهای جهان است. مهم نیست که کجا تصمیم می گیرید ساکن شوید، حتما این کشور متنوع را کشف کنید.

برای مطالعه مشخصات دقیق شهر روی لینک های زیر کلیک کنید:

  • بانکوک
  • چیانگ مای
  • فیتسانولوک
  • پوکت
  • پاتایا
  • اوبون راتچاتانی

مشخصات شهر بانکوک

بانکوک مانند بسیاری از پایتخت‌های جهان، بسیار پر سر و صدا، شلوغ و کثیف است. این شهر سی و پنج برابر بزرگتر از بزرگترین شهر بعدی تایلند است، و همچنین جایی است که بیشتر اقدامات – سیاسی، تجاری و صنعتی – در آن انجام می شود. بانکوک کمی شبیه نیویورک است – یا آن را دوست دارید یا از آن متنفر هستید. فرقی نمی‌کند شما یک «مرد شهری» باشید، احتمالاً مدتی را صرف بازدید از بانکوک یا عبور از بانکوک خواهید کرد.

مشاغل در بانکوک 

در بانکوک انواع کارها برای انجام دادن وجود دارد. معابد، غذاهای عالی، موزه‌ها، جاذبه‌های تاریخی، و مکان‌های شبانه همگی برای جلب توجه شما رقابت خواهند کرد. اگر دلتنگ یک همبرگر و یک فیلم هالیوودی هستید، برای پیدا کردن آنها در بانکوک مشکلی نخواهید داشت. برای اطلاعات دقیق تر حتما یک کتاب راهنما و نقشه تهیه کنید.

بانکوک بزرگترین شهر تایلند است که جمعیت 8.5 میلیون دارد محل این شهر بزرگ در مرکز تایلند می باشد به گونه ای در تایلند مرکزی قرار دارد .

آب و هوا

بانکوک در تمام طول سال گرم و مرطوب است و دما در اواسط دهه 80 (F) / بالای 20 درجه سانتی گراد و رطوبت حدود 75 درصد است. فصل باران های موسمی از ژوئن تا اکتبر طول می کشد و در آن زمان دما کمتر و رطوبت هوا بیشتر می شود. فصل خنک از نوامبر تا فوریه ادامه دارد.

حمل و نقل

فرودگاه بانکوک مرکزی برای سفرهای بین المللی است. پروازهای همه خطوط هوایی بزرگ و بسیاری از خطوط هوایی کوچکتر در آنجا توقف و اتصال دارند. برای اطلاع از نحوه تماس با تعدادی از آنها، بخش “ایرلاین ها” را بررسی کنید. بانکوک همچنین مرکز خدمات اتوبوسرانی تایلند است و اتوبوس‌ها اغلب از سه پایانه اصلی به مقصدهای مختلف در سراسر کشور حرکت می‌کنند. در محدوده شهر، تعداد تقریبا نامحدودی از گزینه ها وجود دارد: اتوبوس های عمومی و خصوصی، قطار، تاکسی، توک توک (تاکسی سه چرخ)، تاکسی موتور سیکلت، قایق، و کشتی. همه آنها نسبتاً مقرون به صرفه هستند، اما هنگام استفاده از تاکسی مطمئن شوید که قبل از سوار شدن به آن، قیمت را تعیین کنید .

خريد كردن

جاده کائو سان، در بخش بنگلامفو بانکوک، دارای فیلم‌ها و غذای خارجی است و یک مرکز تسویه حساب عمومی برای هر چیزی است که مسافران ممکن است بخواهند. اطراف آن را یکی از ارزان ترین صحنه های خرید تایلند احاطه کرده است: بازار بنگلامفو. اگر تازه وارد تایلند یا بانکوک شده‌اید، حتماً از بنگلامفو دیدن کنید تا با مسافران باتجربه جهان گپ بزنید تا جدیدترین اطلاعات را در مورد مکان‌هایی که باید بروید، سفر کنید، یا آموزش زبان انگلیسی را آموزش دهید.

گوشه ای از جاده های Ratchadamri و Phetburi به لباس های ارزان معروف است. طلافروشی ها، پارچه فروشی های هندی، و بازار دزدان را می توان در محله چینی ها (سامپنگ) یافت. و همه چیز زیر آفتاب، از جمله حیوانات زنده، را می توانید در بازار آخر هفته، Talad Chatuchak، نزدیک ترمینال اتوبوسرانی شمالی پیدا کنید. همچنین، از بازار گل تازه و میوه در Pat Khlong دیدن کنید.

اگر به استراحت در فضای باز نیاز دارید، مراکز خرید زیادی با تهویه مطبوع وجود دارد که بزرگترین آنها ماه بون کرونگ در جاده Phayathai است. برای صنایع دستی زیبا، از Narayana Phand در جاده Ratchadamri روبروی مرکز تجارت جهانی دیدن کنید.

زندگی شبانه

بانکوک به خاطر زندگی شبانه اش معروف است (یا بدنام، بسته به دیدگاه شما). در سمت آرام، تعدادی بار و رستوران با موسیقی در جاده ساراسین بین راتچادامری و سانگ سوان وجود دارد. راک زنده و رگی عالی را می‌توان در رستوران ساکسیفون در جنوب بنای یادبود پیروزی شنید. چندین باغ آبجو در بازار شبانه بانکوک روبروی Soi 1 در جاده سوخومویت وجود دارد. Soi Cowboy در سوخومویت نیز یک مکان عالی در شب است. جاده پاتپونگ مرکز منطقه معروف چراغ قرمز بانکوک است و عمدتاً به غربی ها پاسخ می دهد. هرکسی که در فاحشه خانه ها رفت و آمد می کند باید به خاطر داشته باشد که بانکوک در بحبوحه یک اپیدمی بزرگ ایدز قرار دارد.

مکان های مورد علاقه

برای دور شدن از جمعیت شلوغ بانکوک، از پارک لامفینی در Witthau و Sarasin دیدن کنید. به خصوص در صبح زود، زمانی که بیشتر مردم در حال دویدن یا انجام تای چای هستند، لذت بخش است.

برخی از معروف ترین معابد بودایی عبارتند از Wat Phra Kaew (بودای زمردی) در کاخ بزرگ، Wat Pho (بودای دراز کشیده) و Wat Arun (معبد سپیده دم) در سواحل رودخانه Chao Phraya. اگر سحرخیز هستید، صبح از یک وات دیدن کنید و به راهبان هدیه بدهید. غیر بودایی ها خوش آمدید.

برای معماری سنتی اصیل تایلندی، از خانه جیم تامپسون یا موزه ساج ویمانمک دیدن کنید. هنر تایلندی را می‌توان در موزه ملی یافت، که در فاصله کوتاهی از کاخ بزرگ قرار دارد. هنگام سفر به رودخانه چائو فرایا با قایق های ریور اکسپرس، یا اگر از یکی از بازارهای شناور بهتر در Bang Khu Wiang یا Damnoen Saduak بازدید کنید، نسیم تازه ای را احساس خواهید کرد.

امنیت در این شهر 

مناطق توریستی بانکوک با وجود تلاش‌های پلیس توریستی برای جلوگیری از آن‌ها، تعدادی کلاهبردار را به خود جذب می‌کند. یکی از طرح‌های رایج برای کلاهبرداران این است که یک قایق یا ماشین سواری در جایی ارائه دهند و سپس هزینه گزافی دریافت کنند. برای جلوگیری از این امر، همیشه روی قیمت تاکسی یا قایق سواری زودتر توافق کنید. یکی دیگر از اشکالات این است که یک محلی صمیمی شما را به یک «کارخانه جواهرسازی» ببرد و سپس شما را تحت فشار بگذارد تا «جواهرات عالی» بخرید، که واقعاً خوب نیستند یا قیمت بسیار بالایی دارند. اگر جذب یکی از این جواهرات شده اید

کارخانه‌ها، نوشیدنی‌ها را نمی‌پذیرند، زیرا برخی از مسافران طبق گزارش‌ها تحت مواد مخدر قرار گرفته‌اند، سپس تحت تأثیر قرار گرفته‌اند تا کارت‌های اعتباری خود را در خرید جواهرات به حداکثر برسانند. به غیر از این معایب و جیب بری های گاه به گاه، بانکوک کاملا امن است. پیاده روی شبانه با یک یا دو دوست در امنیت نسبی امکان پذیر است.

مشخصات شهر چیانگ مای

چیانگ مای به عنوان دومین شهر بزرگ تایلند پس از بانکوک، شاید دلپذیرترین شهر برای کسانی باشد که به دنبال ترکیبی از یک جامعه بزرگ سابق و فرهنگ سنتی تایلند هستند. شهر قدیمی، در داخل یک خندق مربع بزرگ، دارای جاذبه های گردشگری و فرصت های خرید و بیش از 300 معبد بودایی است! از غرب با کوه Doi Suthep که بیش از 1600 متر ارتفاع دارد همسایه است.

مردم تایلند قومی در شمال تایلند خود را khon meuang می نامند و گویش مخصوص به خود را دارند که نرم تر و کندتر از گویش مرکزی تایلندی است. اگرچه اکثر مردم آنجا قومیت تایلندی هستند، چیانگ مای مرکز یادگیری در مورد مردم قبیله تپه ای است که به عنوان چائو کائو شناخته می شود، که حدود نیم میلیون نفر از آنها وجود دارد. می‌توانید به هر تعداد سفر به مناطق تپه‌ای بروید. چیانگ مای همچنین مرکزی برای تمام شمال تایلند است و سفرهای اتوبوسی به شهرهای کوچکتر و سنتی منطقه مانند مای هونگ سونگ و چیانگ رای وجود دارد.

از بین تمام شهرهای تایلند، چیانگ مای احتمالاً محبوب ترین شهر در بین معلمان و مسافران است. متأسفانه، معمولا تعداد معلمانی که به دنبال شغل هستند بسیار بیشتر از تعداد فرصت های شغلی است.

جمعیت
160000 در شهر

محل
چیانگ مای در بیش از 430 مایلی بانکوک، در مرکز تپه ها و دره های زیبای شمال تایلند واقع شده است.

آب و هوا
مانند اکثر نقاط دیگر کشور، شمال تایلند دارای سه فصل است: از ماه می تا اکتبر بارانی است، از نوامبر تا فوریه خنک است و از مارس تا می گرم است. میانگین دما در چیانگ مای تقریباً 75 درجه فارنهایت / 24 درجه سانتیگراد در دسامبر و 86 درجه فارنهایت / 30 درجه سانتیگراد در آوریل است.

حمل و نقل
فرودگاه چیانگ مای دارای پروازهای تای ایرویز از بانکوک و هفت شهر دیگر تایلند است. خط اصلی قطار به سمت شمال در ایستگاه چیانگ مای خاتمه می یابد. ایستگاه های اتوبوس بین شهری در چندین نقطه از شهر قرار دارند. اتوبوس‌های محلی و ترانه‌های قرمز (کامیون‌های کوچک با صندلی‌های نیمکت پایین) در مسیرهای تعیین‌شده حرکت می‌کنند و بسیار ارزان هستند. می‌توانید برای رفتن به مقصد خود، آوازها و سملرهای پدال‌ران (سه چرخه با صندلی سرنشین) استخدام کنید.


مکان های مورد علاقه
در داخل شهر، از Wat Chedi Luang، با استوپای زنگی شکل عظیمش، یا Wat Chiang Man، که دارای معماری سنتی شمال تایلند است، دیدن کنید. برای صنایع دستی اصیل قبیله تپه، به صنایع دستی قبیله ای تایلندی در نزدیکی بیمارستان مک کورمیک بروید. بازار شبانه یک بازار خرید است و بین جاده‌های Tha Phae و Loi Khraw قرار دارد. در طول روز، می‌توانید در کارخانه‌های صنایع دستی متعدد در اطراف شهر به گشت و گذار بپردازید.

مؤسسه تحقیقات قبیله ای اطلاعاتی در مورد مردم قبیله تپه دارد و موزه کوچکی در آن قرار دارد. امکان شرکت در کلاس های ماساژ تایلندی در بیمارستان Old Medicine یا کلاس های زبان تایلندی در AUA وجود دارد.

یک سواری با آهنگ نه مایلی شما را به پارک ملی Doi Suthep می‌برد، پارکی که بیشتر به خاطر معبد Wat Phra Tat با پلکان 300 پله ناگا و منظره شهر چیانگ مای شناخته شده است تا ذخیره‌گاه حیوانات و گیاهان.

امنیت در این شهر 
مانند سایر نقاط تایلند، چیانگ مای مکانی است که مردم معمولاً می توانند بدون ترس حتی در شب راه بروند. با این وجود، توصیه می شود که زنان با دوستان پیاده روی کنند و کوهنوردان به صورت گروهی بروند. در ایستگاه‌های قطار و اتوبوس، مردم با پیشنهادهایی به شما مراجعه می‌کنند تا شما را به مهمان‌خانه ببرند. توجه داشته باشید که برای تحویل شما به آنجا کمیسیون دریافت می کنند. اگر به کوهنوردی می روید، در مورد ترک کارت های اعتباری خود، حتی در گاوصندوق، بسیار مراقب باشید، زیرا سرقت کارت اعتباری بسیار رایج است.

نمایه شهر Phitsanulok

فیتسانولوک یا “فی لوک” یک شهر کوچکتر معمولی در شمال تایلند است. این در لبه رودخانه Non واقع شده است و مکان خوبی برای بازدید از جاذبه های در قسمت پایین شمال است. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که شغل معلمی در اینجا پیدا کنید، خود را در شهری زیبا با کارهای زیادی برای انجام دادن در مناطق دورافتاده خواهید یافت.

در امتداد رودخانه، رستوران‌های شناور خوب و یک بازار شبانه وجود دارد که تخصص آن phak bung loi faa (“پرواز تاک با شکوه صبحگاهی”) است. اگر آن را سفارش دهید، آشپزی را می بینید که سبزی ها را سرخ می کند و آنها را به سمت سرور می اندازد، که گاهی اوقات مسافت زیادی را می دود تا تماشای آن کامل شود.

فیتسانولوک شهری کوچکتر در شمال تایلند است
جمعیت
84000

محل
Phitsanulok در حدود 240 مایلی شمال بانکوک واقع شده است و در میان رودخانه نان قرار دارد.

آب و هوا
آب و هوا شبیه به چیانگ مای است.

حمل و نقل
Phitsanulok در خط راه آهن اصلی به سمت شمال قرار دارد. همچنین می توانید با هواپیما یا اتوبوس به آنجا بروید.

مکان های مورد علاقه
در داخل شهر Wat Phra Si Ratana Mahathat قرار دارد که حاوی یکی از مورد احترام ترین تصاویر بودا در کشور است. همچنین می توانید از موزه فولک با مجموعه بزرگی از وسایل کشاورزی دست ساز سنتی دیدن کنید که با شروع خرید ابزارهای کارخانه ای کشاورزان تایلندی، به سرعت از بین می روند.

در حدود 75 مایلی Phitsanulok پارک ملی Phu Hin Rong Kla قرار دارد که محل زندگی شورشیان کمونیست در دهه های 1960 و 1970 بود. خانه‌های ییلاقی برای کسانی که می‌خواهند از طریق پارک کوهستانی ۱۲۰ مایل مربعی پیاده‌گردی کنند، در دسترس است.

حدود یک ساعت با اتوبوس از Phitsanulok، سوکوتای قدیم، اولین پایتخت تایلند و محل نمونه‌های بسیاری از هنر و معماری کلاسیک مذهبی تایلند است. وات سی چام تصویر بودای 50 فوتی دارد.

امنیت در این شهر 
اکثر شهرهای کوچکتر تایلند افراد تهاجمی که در ایستگاه های اتوبوس جمع می شوند را ندارند، اما احتمالاً در اینجا توجه بیشتری را به خود جلب خواهید کرد. موارد جداگانه ای از مشکلات وجود دارد، اما به طور کلی بدترین اتفاقی که می افتد این است که والدین شما را به فرزندان خود نشان می دهند و می گویند “دو فرنگ” (به خارجی نگاه کنید). از عقل سلیم خود استفاده کنید: درهای خود را قفل کنید و همسایگان و محله خود را بشناسید.

مشخصات شهر پاتایا

شهر پاتایا یک شهر تفریحی تا حدی نامرتب است – بلوار هالیوود تایلند – مملو از گردشگران و ملوانان خارجی از پایگاه دریایی مجاور، که بسیاری از آنها به دنبال (و پیدا کردن) عاشقان کوتاه مدت هستند.

غذاهای دریایی این منطقه عالی هستند، اما نسبتاً گران هستند. اگر دلتان برای خوردن غذاهایی مانند تکس مکس یا پیتزا تنگ شده است، یا می خواهید در حالی که در یک بار نشسته اید، بوکس تایلندی را ببینید، آن را در پاتایا خواهید یافت.

با وجود فقدان فرهنگ سنتی، ساحل زیبایی در نزدیکی شهر پاتایا وجود دارد، و تدریس در اینجا ممکن است برای معلمانی که می‌خواهند در شهر کوچک‌تری نزدیک به بانکوک زندگی کنند، جذاب باشد. برای جلوگیری از صحنه سکس، خانه های مهمان در منطقه ساحلی Jomtien توصیه می شود.

پاتایا یک شهر تایلندی است که در ساحل واقع شده است
جمعیت
105000

محل
پاتایا شهری است در ساحل خلیج تایلند، در استان چونبوری. این یک سفر سه ساعته با اتوبوس یا قطار از بانکوک است.

آب و هوا
آب و هوای پاتایا شبیه آب و هوای بانکوک است، با بالاترین دما در ماه آوریل و بیشترین بارندگی از ماه می تا اکتبر.

حمل و نقل
دسترسی به پاتایا با اتوبوس یا قطار امکان پذیر است، اما نه با هواپیما. برای سفرهای محلی در امتداد ساحل، از ترانه‌ای ارزان استفاده کنید.

مکان های مورد علاقه
صدها رستوران، مغازه، دیسکو، فاحشه خانه و حتی یک کاباره ترنسیستیت در پاتایا وجود دارد. ساحل زیبا است، اما قبل از شنا در مورد کیفیت آب فعلی بپرسید.

غواصی و غواصی در یکی از چهار جزیره کوچک دور از ساحل محبوب هستند. با این حال، اجاره یک قایق برای رسیدن به آنجا می تواند به راحتی بیش از 50 دلار آمریکا هزینه داشته باشد. اسکی روی آب، موج سواری، و پاراسلینگ نیز در دسترس است.

امنیت در این شهر
مهمترین اقدام ایمنی که می توانید در پاتایا انجام دهید جلوگیری از بیماری های مقاربتی است. ایدز و سایر بیماری های مقاربتی در فاحشه خانه های سرتاسر تایلند بیداد می کنند و به سرعت در بقیه جمعیت پخش می شوند.

نمایه شهر اوبون راتچاتانی

شمال شرقی تایلند چندین شهر قطبی دارد، از جمله ناخون راچاسیما (خورات)، خون کائن و نونگ خای. Ubon Ratchathani مرکز تجاری، آموزشی، کشاورزی و سیاسی در شرق ترین بخش شمال شرقی تایلند است. در طول جنگ ویتنام یک پایگاه نظامی ایالات متحده در آنجا وجود داشت، اما امروز مرکز جشنواره شمع است که در ماه اکتبر برگزار می شود.

تخمین زده می شود که تنها درصد کمی از گردشگران خارجی از هر نقطه در شمال شرقی بازدید می کنند. بنابراین، متوجه خواهید شد که زندگی و سفر در آنجا کمی دشوارتر است، زیرا شما از مسیر شکسته خارج شده اید. از طرف دیگر، فرهنگ اصیل و سنتی تایلند هنوز در شمال شرق رایج است. مردم این منطقه که به نام آیسان نیز شناخته می شود، سخت کوش ترین و صمیمی ترین مردم در کل کشور هستند.

جمعیت
200000+ در شهر اوبون

محل
شهر اوبون و استانی به همین نام در قسمت شرقی ایسان واقع شده است و حدود 350 مایل از بانکوک فاصله دارد. استان اوبون از شرق با لائوس و از جنوب با کامبوج هم مرز است که درگیری‌های نظامی اخیراً کاهش یافته است.

آب و هوا
شمال شرقی تایلند دارای سه فصل مشابه با بقیه تایلند است، با این تفاوت که در طول ماه های غیر موسمی رطوبت بسیار کمتری دارد و در گرم ترین ماه آوریل تا حدودی گرمتر است – به طور متوسط 90 درجه فارنهایت / 32 درجه سانتیگراد.

حمل و نقل
سفر به اوبون با هواپیما، قطار و اتوبوس تهویه مطبوع امکان پذیر است. در داخل شهر اتوبوس های عمومی مناسبی وجود دارد، یا می توانید یک سملر کرایه کنید. هر دو گزینه بسیار ارزان هستند.

مکان های مورد علاقه
موزه ملی و معابد بودایی از نقاط برجسته این شهر هستند. دو بازار شبانه از غروب تا سحر غذای تازه ارائه می دهند. غذاهای سنتی آیسان، گای یاانگ (مرغ کبابی)، لاپ پت (سالاد اردک با فلفل چیلی) یا سوم تام (سالاد پاپایای سبز) را امتحان کنید. غذای ویتنامی را می‌توانید در رستوران هندوچین پیدا کنید و رستوران صادقی به خاطر غذاهای تایلندی-فرانسوی‌اش معروف است.

ماساژ سنتی تایلندی با نقطه فشار در کلینیک ماساژ تایلندی در جاده سانفاسیت موجود است، که آدرس فروشگاه پارچه بافته شده Yai Bua نیز می باشد. فروشگاه پنچت در جاده راچابوت نیز مکان خوبی برای صنایع دستی است. اگر وقت دارید، سعی کنید از شهر خارج شوید و جنگل های موسمی را که به سرعت در حال ناپدید شدن هستند، ببینید.

امنیت در این شهر
در شهر اوبون، تا زمانی که از عقل سلیم خود در مورد قفل کردن درب هنگام خروج از شب استفاده کنید، مسائل ایمنی زیادی پیدا نخواهید کرد. مناطق تایلند نزدیک مرز کامبوج پایگاه خمرهای سرخ، ارتش چریکی مائوئیست کامبوج بوده است که در دهه 1970 در کامبوج نسل کشی کرد. اگرچه در چند سال اخیر بازتر شده است، اما بیشتر تایلندی ها از این منطقه اجتناب می کنند و شما عاقلانه خواهید بود که همین کار را انجام دهید.

مشخصات شهر پوکت

استان پوکت به طرز خیره کننده ای زیباست. جغرافیای فوق‌العاده متنوع آن سواحل، غواصی، پیاده‌روی، و جوامع روستایی ایده‌آل را ارائه می‌دهد تا مسافر را برای هفته‌ها مشغول نگه دارد. غذاهای دریایی محلی نفیس هستند و اگرچه زیبایی آن این جزیره را به مقصدی محبوب و نسبتاً گران برای گردشگران خارجی تبدیل کرده است، اما هنوز چند مکان ارزان قیمت برای اقامت و گذراندن وجود دارد.

شهر پوکت نیز بسیار جالب است. معماری و فرهنگ آن منعکس کننده تاریخچه اختلاط مردم بومی، استعمارگران پرتغالی و مهاجران چینی است. سی و پنج درصد ساکنان آن مسلمان هستند. پوکت همچنین به‌خاطر جشنواره گیاه‌خواری‌اش که در پایان «قرض» بودایی در اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر برگزار می‌شود، شهرت دارد. این استان از نظر سرانه ثروتمندترین استان تایلند است.

اگرچه فرصت های شغلی برای معلمان در این بخش از تایلند محدود است، اکثر معلمان حداقل مدتی را در اینجا می گذرانند. از آنجایی که گردشگران و فرصت های تجاری بین المللی زیادی در پوکت وجود دارد، معلمان ممکن است بتوانند دانش آموزانی را برای تدریس خصوصی یا در گروه های کوچک بیابند.

جمعیت
600000 در استان

محل
پوکت نام شهر و استان جزیره ای است که در آن واقع شده است. این جزیره در سواحل غربی شبه جزیره مالایا در دریای آندامان قرار دارد. با یک پل به سرزمین اصلی متصل می شود.

آب و هوا
پوکت نیز مانند سایر نقاط جنوب تایلند، مورد حمله بادهای موسمی جنوب غربی و شمال شرقی قرار می گیرد و از ماه می تا اکتبر بیش از ده اینچ در ماه می بارد. دما در طول سال زیاد تغییر نمی کند و به طور متوسط حدود 82 درجه فارنهایت / 28 درجه سانتیگراد است.

حمل و نقل
شما می توانید هم با هواپیما و هم با اتوبوس از سایر نقاط کشور به پوکت بروید. از شهرهای جنوبی، می توانید یک «تاکسی اشتراکی» کرایه کنید، که یک ماشین معمولی است که شما را حدود دو برابر کرایه اتوبوس می برد. در این جزیره، تاکسی های آهنگ و موتور سیکلت را می توان بسیار ارزان استخدام کرد.

مکان های مورد علاقه
سواحل بهترین دلیل برای سفر به پوکت هستند و این جزیره توسط آنها حلقه زده است. فرصت های زیادی برای غواصی یا غواصی در اطراف جزیره پیدا خواهید کرد. اگر خودتان خارج از ساحل شنا کنید، نرخ کمتر است.

برای غذاهای معمولی به سبک پوکت، از رستوران Raan Jee Nguat دیدن کنید. ممکن است فیلم های خارجی بدون دوبله را در اتاق صدا سینما مروارید ببینید.

سایر فعالیت ها شامل بازدید از جزیره Ko Sire با دهکده کولی دریایی آن، یا بازدید از پارک ملی Khao Phra Taew در دوازده مایلی شمال است. در نوک خلیج Ao Chalong، آکواریوم پوکت و مرکز تحقیقات بیولوژیکی دریایی قرار دارد.

امنیت در این شهر 
هر جا که تعداد زیادی خارجی داشته باشید، سرقت های بیشتری از اتاق ها و خانه های هتل پیدا خواهید کرد. در ده سال گذشته چند مورد مجزا از حمله و مواد مخدر به گردشگران در جنوب تایلند وجود داشته است. در مورد گرفتن نوشیدنی، سیگار یا آب نبات از غریبه ها در اتوبوس مراقب باشید

مکان های دیدنی کلمبیا را در اینجا بخوانید . 

مطلب پیشنهادی

 سوغاتی های قشم چیست

 سوغاتی های قشم چیست

 سوغاتی های قشم چیست ؟ قشم، نگین درخشان خلیج فارس، با طبیعت بکر، جاذبه‌های تاریخی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *