چهارشنبه , 6 مهر 1401 - 0:49 قبل از ظهر

متابولیسم بالا چیست

داشتن متابولیسم بالا به این معنی است که بدن شما سریعتر از همسالان (دوستان / اعضای خانواده یا افراد دیگر) انرژی خود را از مواد غذایی که می گیرد می سوزاند . نباید تصور نمود که اگر شما دارای متابولیسم بالا هستید نیاز به تلاش و یا ورزش به اندازه افراد نرمال ندارید تا وزن خود را نگه دارید .

این بدان معنی است که برای رشد و توسعه به انرژی بیشتری از مواد غذایی نیاز داریم. با این حال ، داشتن متابولیسم سریع طبیعی به معنای این نیست که مجاز باشید تا به هر مغازه و سوپر مارکتی که رسیدید کلی چیپس و پفک تهیه نمایید و بخورید . هنوز هم خوردن مقدار زیادی غذای سالم و متعادل بسیار حائز اهمیت است: حداقل 3 وعده غذایی در روز ، به علاوه میان وعده های مغذی برای افزایش مصرف انرژی در کل بدن واجب است .از آنجا که هر گروه غذایی شامل مواد مغذی مختلفی است ، مهم است که همه گروه های غذایی (کربوهیدرات ها ، چربی ها ، پروتئین ها) را در طول هر وعده غذایی و میان وعده شامل برنامه غذایی خود کنید. با در نظر گرفتن وعده های غذایی و وعده های غذایی سالم ، بدن شما قادر به تقویت بدن و انرژی و افزایش وزن تا حد مناسب خواهد بود.

آیا میتوان متابولیسم بدن را تغییر داد ؟

بسیاری از رژیم های غذایی که افراد در پیش می گیرند ممکن است که یک نکته کاملا کلیدی را در نظر نگرفته باشند : و آن چیزی نیست جز متابولیسم. متابولیسم شما ، میزان انرژی بدن شما است که هر روز از آن انرژی استفاده می کند ، که می تواند تعیین کند که آیا شما در کاهش وزن و دفع آن موفق خواهید بود یا خیر. اگر متابولیسم شما سریعتر باشد ، در نتیجه می توانید کالری بیشتری بخورید ، و کنترل وزن شما آسان تر می شود. بنابراین ،

آیا سرعت بخشیدن به متابولیسم شما امکان پذیر است؟

بله ، اگرچه متابولیسم شما معمولاً نسبتاً پایدار است ، چندین کار وجود دارد که می توانید برای بهبود آنها را بکار ببرید.

تمرین شماره یک

کار کردن باعث ایجاد ماهیچه می شود. عضله سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. از آنجا که بدن با کارآمدتر عمل می کند ، سریعتر غذا را پردازش  و اشتهای شما بیشتر می شود. به همین دلیل بسیاری از افراد میل به غذای بیشتری دارند به طور نا خواسته

مردان ، از نظر جسمی و  عضلانی ، به طور کلی کالری بیشتری نسبت به یک زن با همان وزن می سوزند. به همین دلیل است که افراد همسن دارای عملکرد های غذایی متفاوتی هستند

وعده های غذایی را از دست ندهید

بین وعده های غذایی فضایی 3-4 ساعت فاصله دارد. به این ترتیب در طول روز انرژی کافی خواهید داشت و از گرسنگی ، سر درد و یا بد خلقی نخواهید گرفت

خوردن نامنظم بدن را به سوزاندن کندتر و حفظ چربی وادار می کند . بدین ترتیب افرادی که از خوردن وعده های غذایی پرهیز می کنند ، به طور یقین نمی توان گفت وزن خود را از دست خواهند داد بلکه بهتر است وعده های غذایی را به صورت کامل اما با مقدار کمتر غذا بخورند .

تاثیر غذا بر خلق و خوی

آنچه می خورید بر متابولیسم و خلق و خوی شما تأثیر می گذارد و باعث می شود شما لاغر یا پرانرژی باشید. غذاهای پر قند ، چربی های اشباع شده ، شیرین کننده های مصنوعی و کمبود آب و فیبر باعث کند شدن هضم می شوند ، می توانند باعث افزایش وزن شوند و شما را مانند یک سیب زمینی نیمکت نشین کنند. با نوشیدن هشت لیوان آب در روز ، هضم بهتری خواهید داشت (تخلیه بهتر معده و روده ها ، گاز کمتر ، نفخ ، یبوست) و شکم شکاف تر. ماندن آبرسان همچنین سردردها را کاهش داده و خستگی را نیز مبارزه می کند. شما همچنین باید از خوردن غذا لذت ببرید. حتی اگر یک قطعه شکلات تیره آرزوی شماست ، به طور همزمان به یک مربع بروید ، زیرا در شیمی خوشحال کننده مغز کمک می کند و یک تلخ طبیعی را اضافه می کند که به هضم غذا کمک می کند. بهبود هضم از این طریق باعث تقویت کبد ، کلیه ها و ریه ها می شود ، همه اینها یک سوخت و ساز سالم تر را تسهیل می کند.

پر انرژی باشید

حسابگر متابولیسم آب و هوای سرد به منظور گرم نگه داشتن بدن ، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد ، اگرچه می تواند باعث حفظ وزن خود در طول تعطیلات و ماههای سردتر شود وقتی سطح ورزش کاهش می یابد و پوندها غالباً شمع می شوند.

با خنک تر نگه داشتن دمای داخلی و ورزش در فضای باز ، می توانید کالری بیشتری بسوزانید.

با افزایش متابولیسم ، احساس انرژی تر ، سبک تر و گرسنگی بیشتری خواهید داشت. اما نگران نباشید. هرچه هضم غذا بهبود یابد ، معده مرتباً تخلیه می شود و در خط کمر احساس نازک تر و کمتری در قفسه سینه احساس می کنید. افرادی که متابولیسم سریع تری دارند ، هوس غذایی کمتری دارند و احساس کنترل بیشتری در مورد خوردن غذا دارند.

در یک مسیر گیر نکنید

برخی از رژیم های غذایی با وزن مشخص گیر می کنند. برای اینکه وزن خود را از پلاکت نکشید ، باید تغییرات کوچک ایجاد کنید تا بدن از انطباق با روال خوردن به همان میزان کالری در امان نماند. اگر نمی توانید آن پنج پوند آخر را از دست دهید ، به مدت دو هفته روزانه دو صد کالری بیشتر اضافه کنید و سپس به مقدار کمتری برگردید. با گذشت زمان این استراتژی به شما امکان می دهد کالری را که می توانید بخورید افزایش دهید و به کاهش وزن خود ادامه دهید.

صبور باشید

ممکن است برای افزایش متابولیسم شما مدتی طول بکشد – سه ماه یک بازه زمانی معقول است که انتظار دارید تغییرات را ببینید. اگر دچار کاهش وزن شدید می شوید ، ممکن است متابولیسم خود را توسط یک متخصص تغذیه آزمایش کنید.

نکته اصلی این است که پایدار باشید ، اعتماد به نفس داشته باشید و صبور باشید.

به زودی احساس سلامتی و قدرت بیشتری خواهید کرد و به مرور زمان نتایج حاصل از یک بدن سالم و سالم را خواهید دید. از همه مهمتر ، درک واضح تری از آنچه باعث می شود بدن شما احساس کند و عملکرد بهتر داشته باشد ، خواهید داشت ، بنابراین قادر خواهید بود تا سال های بعدی وزن خود را به طور مؤثرتر کنترل کنید.

هم دانشجویان دانشجویی حقوق من و هم مشتری های سازنده بدنه به این روش نتیجه می دهند.

روال معمول داشتن وعده های غذایی و تنقلات آسان و پخش کالری وی در طول روز باعث شده تا وکالت افزایش یافته و سطح انرژی طولانی تری داشته باشد.

و بدن ساز با خوردن وعده های غذایی منظم تر و متعادل و شامل بیشتر غلات سبوس دار ، میوه ، سبزیجات و چربی های سالم در روزمرگی خود را از دست داد.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

دستگاه پالس اکسی متر چیست ؟

پالس اکسی متر دستگاهی جهت اندازه گیری نرخ و میزان اکسیژن در هر ضربان شریان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.