سه شنبه , 1 آبان 1403 - 2:39 قبل از ظهر

ماندگاری خمیر فوندانت

ماندگاری خمیر فوندانت

بیشتر فوندانت ها بین 22 تا 24 ماه ماندگاری دارند. من همیشه ترجیح می دهم از فوندانتم تا حد امکان تازه استفاده کنم، در 6 ماه اول خرید. اما، گاهی اوقات پروژه ای ندارم که به رنگ خاصی که خریداری کرده ام نیاز داشته باشد. در این صورت فوندانت را باز نشده و در جای خشک و خنک می گذارم ، اگر به درستی نگهداری شود، فوندانت باید حدود 2 هفته در دمای اتاق نگهداری شود. ضروری است که فوندانت شما پوسته ای ایجاد نکند بر سطح رویی خود ،  هنگامی که فوندانت یک پوسته بر روی سطح خود ایجاد می کند، دیگر قابل استفاده نیست .

چگونه متوجه می شوید که فوندانت خراب شده است؟

راه دیگر برای اینکه بفهمیم دسته فوندانت خراب شده است، نگاهی به بافت آن است. اگر دانه قند وجود داشته باشد، ممکن است فوندانت دیگر خوراکی نباشد. آخرین روش‌های آزمایش برای بررسی خرابی فوندانت، بو کردن و مزه کردن آن است. اگر فوندانت از قبل بوی ترش داده است، مزه آن را به خود زحمت ندهید.

ماندگاری قالب های فوندانت چقدر است؟

اطمینان حاصل کنید که ظرف در معرض نور مستقیم خورشید نباشد یا ممکن است باعث محو شدن رنگ ها شود. تزیینات فوندانت شما تا 4 ماه دوام خواهند داشت تا زمانی که خراب شوند. خوردن فوندانت سفت شده سخت است و فقط باید برای اهداف تزئینی استفاده شود.

ماندگاری فوندانت در یخچال چقدر است؟

مواظبش باش اگرچه فوندانت ریخته شده ای که روی کیک مالش نشده است را می توان برای چند هفته در یخچال نگهداری کرد و سپس دوباره به شکل قابل ریختن آن گرم کرد، فوندانت رول شده استفاده نشده باید در یک ظرف دربسته – خارج از یخچال – جایی که می تواند نگهداری شود. تا دو ماه دوام داشته باشد .

چطور خمیر فوندانت را نرم کنیم ؟

برای نرم کردن خمیر فوندانت، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

استفاده از حرارت: یکی از روش‌های معمول برای نرم کردن خمیر فوندانت، استفاده از حرارت می‌باشد. برای این کار، می‌توانید خمیر فوندانت را در مایکروویو به مدت چند ثانیه گرم کنید یا آن را در داخل یک کیسه پلاستیکی بگذارید و آن را در آب گرم قرار دهید تا چند دقیقه بماند. بعد از این کار، خمیر فوندانت نرم تر می‌شود.

استفاده از روغن: می‌توانید یک قطره روغن را به خمیر فوندانت اضافه کنید و سپس آن را با دست‌های خود با خمیر مخلوط کنید. این روش باعث می‌شود خمیر فوندانت نرم تر و قابل انعطاف‌تر شود.

استفاده از گلیسرین: گلیسرین یک ماده شیرین‌کننده می‌باشد که باعث می‌شود خمیر فوندانت نرم‌تر شود. شما می‌توانید یک قطره گلیسرین را به خمیر فوندانت اضافه کنید و آن را با دست‌های خود با خمیر مخلوط کنید.

در نهایت، در صورتی که خمیر فوندانت شما بسیار سفت است، ممکن است بخواهید یک کمی از آن را برش دهید و سپس با یکی از روش‌های بالا آن را نرم کنید.

افزایش ماندگاری خمیر فوندانت

ماندگاری خمیر فوندانت به عوامل مختلفی مانند شرایط نگهداری، کیفیت مواد اولیه، میزان استفاده، و فصل سال بستگی دارد. با این حال، با رعایت تکنیک‌های مناسب و نگهداری به درستی، می‌توان ماندگاری خمیر فوندانت را افزایش داد.

برای افزایش ماندگاری خمیر فوندانت، می‌توانید روی رعایت شرایط نگهداری آن تمرکز کنید. بهتر است خمیر فوندانت را در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم آفتاب نگه دارید. همچنین، بهتر است خمیر فوندانت را در یک بسته‌بندی بی هوازی محکم نگه دارید تا از تماس با هوا جلوگیری شود.

همچنین، اگر خمیر فوندانت شما به هر دلیلی خشک شده است، می‌توانید با اضافه کردن یک قطره آب به آن، آن را نرم کنید. همچنین، می‌توانید با استفاده از روش‌هایی که در پرسش قبلی ذکر شد، خمیر فوندانت را نرم تر کنید و ماندگاری آن را افزایش دهید.

در نهایت، اگر خمیر فوندانت شما بعد از مدتی از بین رفت، ممکن است کیفیت مواد اولیه نادرست بوده باشد، یا شرایط نگهداری صحیح رعایت نشده باشد. در این صورت، بهتر است از مواد با کیفیت بالا استفاده کنید و خمیر فوندانت را در شرایط نگهداری مناسب نگه دارید.

اگر فوندانت را در یخچال بگذارید چه اتفاقی می‌افتد؟

کیک های فوندانت وقتی از یخچال خارج می شوند پژمرده می شوند زیرا تراکم روی مایه کیک ایجاد می شود و قوام خمیر مانند فوندانت را ضعیف می کند. اگر باید یک کیک فوندانت را در یخچال نگهداری کنید، آن را با بسته بندی با پلاستیک و قرار دادن کیک در یک ظرف در بسته از هوای سرد محافظت کنید.

آیا فوندانت در یخچال سفت می شود؟

فوندانت زمانی که در معرض هوا قرار می گیرد سفت می شود، اما سرعت سفت شدن آن به رطوبت و دمای هوا بستگی دارد. … کیک فوندانت را نمی توانید در یخچال یا فریزر قرار دهید زیرا باعث جذب رطوبت می شود. هنگامی که آن را بیرون می آورید، ذوب می شود و کدر می شود و ظاهر تمیز حرفه ای را از دست می دهد.

از چه زمانی می توانید تزیینات فوندانت درست کنید؟

تزیینات فوندانت یا خمیر آدامس را می توان در همان روز تزئین کیک (اگر نیازی به خشک شدن ندارند) درست کرد، اما اگر نیاز به خشک شدن دارند، حداقل سه روز قبل از موعد کیک، حداکثر تا 5، شروع به ساختن آنها کنید. + هفته قبل تزئینات کاملاً خشک را در ظرف یا جعبه مقوایی نگهداری کنید تا از گرد و غبار محافظت شود.

آیا می توانید فوندانت خشک بخورید؟

بله، می توانید فوندانت بخورید زیرا کاملا خوراکی است، اما چیزی نیست که بخواهید بخورید. از آنجایی که این از شکر ساخته شده است، انتظاری جز شیرینی ندارید. در حالی که برخی از مردم آن را خوشمزه می دانند، برخی دیگر نسبت به شیرینی و ضخامت آن بیزار هستند

آیا می توانید فوندانت را فریز کنید؟

وقتی نوبت به نگهداری فوندانت می رسد، فوندانت رول شده را هرگز نباید در یخچال یا فریزر قرار دهید زیرا می تواند قوام و بافت فوندانت را خراب کند. … این به این معنی است که اگر فکر می کنید چقدر می توانید فوندانت رول شده را فریز کنید، پاسخ این است که نمی توانید آن را فریز کنید.

آیا می توانید تزئینات فوندانت را برای همیشه نگه دارید؟

آیا مجسمه های گامپاست/فوندانت را می توان برای مدت طولانی نگهداری کرد؟ بله، برای حفظ مجسمه های فوندانت/گامپاست، می توان یک پوشش شفاف روی آنها اسپری کرد، من از اسپری لاک شفاف استفاده می کنم. این کار مجسمه را حفظ می کند و سپس می توانید قطعه خود را در یک کابینت نمایش دهید یا آنها را در جعبه دربسته ذخیره کنید.

چگونه فوندانت را براق می کنید؟

چگونه آیسینگ فوندانت را براق کنیم؟
روش 1: سفیده تخم مرغ راهی عالی برای براق کردن فوندانت شما است و اگر به یک براق سازی سریع نیاز دارید، معمولا در عرض 2 ساعت خشک می شود.

روش 2: 1 قسمت ودکا و 1 قسمت شربت ذرت اضافه کنید. برای رنگ کردن این مخلوط روی فوندانتتان با یک لایه بسیار نازک به یک قلم مو نیاز دارید، بنابراین شانس بیشتری برای خشک شدن دارد. بگذارید یک شب خشک شود. این روش برای یک روکش براق بسیار عالی است. اگر شربت ذرت ندارید، فقط از ودکا استفاده کنید، سریعتر خشک می شود، اما درخشش نیز سریعتر محو می شود.

روش 3: شورتنینگ گیاهی یا چربی گیاهی یک چربی سفید جامد است و می تواند مات فوندانت را در حد کمی بدرخشد. شما باید آن را با دستان خود روی سطح بمالید. با این حال، هشدار دهید، کوتاه کردن خشک نمی‌شود و درخشش به سرعت محو می‌شود، بنابراین توصیه‌شده‌ترین روش ما نیست.

روش 4: لعاب شیرینی پزی ساده ترین محصولی است که می توانید از آن برای درخشش مرواریدی فوندانت استفاده کنید. معمولاً لعاب در یک قوطی اسپری می آید و روی کیک های بزرگتر استفاده می شود.

چرا فوندانت من عرق می کند؟

دلیل عرق کردن فوندانت این است که شکر رطوبت هوا را جذب می کند، بنابراین هر چه رطوبت بیشتر باشد، بیشتر روی قند تأثیر می گذارد و باعث عرق کردن و نرم شدن آن می شود.

آیا می توانم کیک فوندانت را یک شبه بیرون بگذارم؟

اگر در آب و هوای خنک و خشک زندگی می کنید و فیلینگ داخل کیک نیازی به یخچال ندارد، می توانید کیک های فوندانت را به مدت 3 تا 4 روز در دمای اتاق نگهداری کنید.

فوندانت از چه چیزی ساخته شده است؟

خمیر فوندانت مایه ای است که برای تزئین یا مجسمه سازی کیک و شیرینی استفاده می شود. از شکر، آب، ژلاتین، چربی گیاهی یا شورتنینگ و گلیسرول تهیه می شود. بافت اکثر آیسینگ ها را ندارد. فوندانت رول شده شبیه خاک رس سفت است، در حالی که فوندانت ریخته شده مایع غلیظی است.

نام دیگر فوندانت

آیسینگ فوندانت که معمولاً به آن فوندانت نیز می‌گویند . این کلمه در زبان فرانسوی به معنای “ذوب شدن” است که از همان ریشه فوندو و ریخته گری می آید.

فوندانت رول شده، آیسینگ فوندانت یا پتینیس که مواد مشابه فوندانت ریخته شده نیست، معمولا برای تزیین کیک عروسی استفاده می شود. اگرچه کیک های عروسی به طور سنتی با مارزیپان و رویال آیسینگ درست می شوند، فوندانت به دلیل حساسیت به آجیل به طور فزاینده ای رایج است زیرا نیازی به غذای بادام ندارد. فوندانت رول شده شامل ژلاتین (یا آگار در دستور العمل های گیاهی) و گلیسیرین درجه غذایی است که قند را انعطاف پذیر نگه می دارد و قوام خمیر مانندی ایجاد می کند. فوندانت رول شده مانند پوسته پای باز می شود و برای پوشاندن کیک استفاده می شود.

فوندانت رول شده در قفسه های تجاری اغلب عمدتاً از شکر و روغن هیدروژنه تشکیل شده است. با این حال، فرمول‌های مختلفی برای فوندانت تجاری پایدار موجود است و شامل مواد دیگری مانند شکر، صمغ سلولزی و آب است.

فوندانت مارشمالو شکلی از فوندانت رول شده است که اغلب توسط نانوایان خانگی و علاقه مندان ساخته و استفاده می شود. فوندانت مارشمالو از ترکیب مارشمالوهای ذوب شده پایدار، آب، پودر قند و شیرینی جامد سبزیجات تهیه می شود. نان وایان خانگی به دلیل دسترسی آسان به مواد مورد نیاز از این دستور برای فوندانت خانگی استفاده می کنند .

فوندانت مجسمه سازی شبیه فوندانت رول شده است اما با قوام سفت تر است که آن را به یک ماده مجسمه سازی خوب تبدیل می کند.

خمیر شکر یا خمیر آدامس شبیه فوندانت رول شده است، اما کاملا سفت می شود – و به همین دلیل برای تزیین کیک بزرگتر، مانند شکلات عروس و داماد، گل های بزرگتر، و غیره استفاده می شود.تایلوز را می توان اضافه کرد تا خمیر آدامس را برای کارهای دقیق انعطاف پذیرتر کند.

تفاوت فوندانت و کرم چیست؟

کیک های خامه ای نرم  به نظر می رسند در حالی که کیک های فوندانت ابریشمی و کمی سفت به نظر می رسند. از نظر وزن، کیک های فوندانت از کیک های خامه ای سنگین تر هستند. آیسینگ خامه ای با استفاده از کره، شکر و خامه درست می شود، در حالی که آیسینگ فوندانت با استفاده از ژلاتین، گلوکز و شکر تهیه می شود. کیک های خامه ای زودتر از کیک های فوندانت آب می شوند .

مطلب پیشنهادی

معروف ترین غذاهای هندوستان

غذای سنتی هندی به خاطر استفاده شگفت‌انگیز از گیاهان و ادویه‌ها و تنوع وسیع میان‌وعده‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *