شنبه , 6 مرداد 1403 - 4:18 قبل از ظهر

بزرگ ترین جنگل های دنیا

بزرگ ترین جنگل های دنیا

جنگل‌ها حدود 31 درصد از مساحت زمین را پوشش می‌دهند، اگرچه آنها مسئول حمایت از اکثریت قریب به اتفاق گونه‌های گیاهی و جانوری زمین هستند که بسیاری از آنها در معرض تهدید یا در خطر انقراض تلقی می‌شوند. نیمی از جنگل‌های جهان فقط در پنج کشور یافت می‌شوند و بسیاری از آنها به دلیل جنگل زدایی و تخریب جنگل ها تکه تکه شده اند و در خطر جدی هستند.

جنگل ها چگونه از ما محافظت می کنند ؟

دلایل زیادی برای حفاظت از جنگل های ما وجود دارد. ما نه تنها برای بقا به عنوان منبع اکسیژن به آنها وابسته هستیم، بلکه آنها زیستگاه های حیاتی برای حیوانات، معیشت انسان ها و کمک به کاهش تغییرات آب و هوایی را فراهم می کنند. حداقل، جنگل ها به عنوان یادآوری ضروری از زیبایی جهان طبیعی هستند، از عظمت گسترده آمازون گرفته تا پارک ایالتی محلی شما. اینها 10 جنگل بزرگ جهان هستند.

آمازون

جنگل بارانی آمازون با مساحتی حدود 2300000 مایل مربع، تنوع زیستی ترین و بزرگترین جنگل در جهان است. این گیاه در سراسر برزیل، بولیوی، کلمبیا، اکوادور، گویان فرانسه، گویان، پرو، ونزوئلا، و جمهوری سورینام پراکنده شده است و از هر ده گونه حیات وحش شناخته شده یکی است (با گونه های جدیدی که تقریبا هر روز کشف می شوند).

متأسفانه، آمازون به دلیل جنگل زدایی و آتش سوزی با چالش های زیست محیطی بی سابقه ای مواجه است. تا سال 2019، حدود 28000 مایل مربع در بخش جنگل های بارانی آمازون برزیل سوخته است.

در خصوص جنگل آمازون بیشتر بخوانید : جنگل های آمازون: عمده ترین مخزن های طبیعی برای ذخیره سازی کربن و تنظیم تغییرات اقلیمی

جنگل بارانی کنگو

جنگل بارانی کنگو تنها بخشی از منطقه ای که حوضه کنگو آفریقا را تشکیل می دهد، بیش از 1400000 مایل مربع در سراسر کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری کنگو، جمهوری دموکراتیک کنگو، گینه استوایی و گابن را پوشش می دهد.

کنگو که اغلب به عنوان “ریه دوم” زمین پس از آمازون شناخته می شود، از طریق پنج پارک ملی جداگانه محافظت می شود که همچنین به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده اند.

خواندن این مطلب نیز توصیه میشود : آشنایی با جنگل های ایران

جنگل بارانی گینه نو

جنگل های بارانی گینه نو بیش از نیمی از خشکی این کشور را تشکیل می دهند و مناظر کوهستانی وسیعی به وسعت 303500 مایل مربع را در خود جای داده اند. از آنجایی که جنگل بارانی گینه نو در یک جزیره واقع شده است، محل زندگی گروه‌هایی از مردمان بومی و گونه‌های جانوری بومی است که ارتباط کمی با دنیای خارج داشته‌اند.

جنگل بارانی معتدل والدیوین

حداقل 90 درصد از گونه‌های گیاهی که در داخل جنگل‌های بارانی معتدل والدیوین در مخروط جنوبی آمریکای جنوبی زندگی می‌کنند، بومی هستند، به این معنی که آنها بومی یا محدود به آن منطقه هستند.

با وسعت 95800 مایل مربع، جنگل در اینجا همچنین یکی از بالاترین موارد گرده افشانی انجام شده توسط حیوانات را دارد که در هر زیست بومی معتدل ثبت شده است.

جنگل ملی تونگاس

جنگل ملی تونگاس که در جنوب شرقی آلاسکا یافت می شود و حدود 26560 مایل مربع وسعت دارد، بزرگترین جنگل ملی ایالات متحده و بزرگترین جنگل بارانی معتدل در آمریکای شمالی است. این بدان معناست که تقریباً یک سوم از جنگل‌های بارانی معتدل قدیمی زمین را در خود جای داده است که به دلیل سطوح بالای کربن ذخیره شده و زیست توده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

ذخیره‌گاه بیوسفر Bosawas

ذخیره‌گاه زیست‌کره Bosawas در نیکاراگوئه که توسط یونسکو در سال 1997 تعیین شد، نزدیک به 8500 مایل مربع را پوشش می‌دهد. تخمین زده می شود که حدود 13 درصد از گونه های شناخته شده جهان در داخل این ذخیره گاه زندگی می کنند که از نظر فنی از شش نوع مختلف جنگل تشکیل شده است. این ذخیره گاه همچنین محل زندگی 20 جامعه جداگانه از مردم بومی است که در حفاظت از منابع طبیعی مشارکت دارند و کل اقتصاد خود را خارج از زمین اداره می کنند.

جنگل بارانی استوایی Xishuangbanna

جنگل های بارانی استوایی Xishuangbanna واقع در استان یوننان در جنوب چین، از سال 1990 به عنوان ذخیره گاه رسمی زیست کره یونسکو تعیین شده است.

این جنگل که تقریباً 936 مایل مربع وسعت دارد، از تعداد زیادی گونه‌های کمیاب و در خطر انقراض، از جمله 90 درصد از کل جمعیت فیل‌های آسیایی وحشی چین پشتیبانی می‌کند.

جنگل بارانی Daintree

اعتقاد بر این است که یکی از قدیمی ترین جنگل های جهان، جنگل های بارانی داینتری در استرالیا 180 میلیون سال قدمت دارد (حتی از جنگل های بارانی آمازون قدیمی تر). با وسعت 463 مایل مربع، داینتری بیش از نیمی از گونه های خفاش و پروانه کشور را در خود جای داده است که به آن کمک می کند تا به عنوان منبع مهم گرده افشانی برای بقیه منطقه عمل کند.

پارک ملی کینابالو

پارک ملی کینابالو در جزیره بورنئو واقع شده و از جنگل های بارانی استوایی به مساحت 291 مایل مربع تشکیل شده است. محدوده ارتفاعی منحصر به فرد آن – از نزدیک به 500 فوت تا بیش از 13000 فوت – به پشتیبانی از طیف گسترده ای از زیستگاه های مختلف برای تعداد زیادی کمک می کند.

 از گونه ها، شامل 90 نوع پستاندار، 326 نوع پرنده، و 1000 گونه ارکیده.

ذخیره‌گاه جنگل ابری مونته‌ورده

تنها یکی از بسیاری از مناطق طبیعی حفاظت شده کاستاریکا، منطقه حفاظت شده جنگل ابری مونته‌ورده با مساحت 40 مایل مربع، یکی از محبوب‌ترین مقاصد تماشای پرندگان در جهان است. یک نوع کمیاب از جنگل های “ابر” که در یک محیط کوهستانی استوایی رخ می دهد که شرایط جوی اجازه می دهد تا تقریباً پوشش ابری ثابت وجود داشته باشد، مونته ورد همچنین خانه جگوارها، پوماها، چندین گونه میمون و قورباغه های درختی چشم قرمز رنگارنگ است.

تا به این جا ده نوع از انواع جنگل ها را برایتان توضیح دادیم و حال می خواهیم پرسش های شما را در مورد جنگل ها توضیح دهیم تا به تمام سوال هایتان در مورد درخت های دنیا برسید .

بزرگترین جنگل جهان در سال 2020 کدام است؟

جنگل بارانی آمازون
جنگل بارانی آمازون بزرگترین جنگل بارانی جهان است که برخی آن را “ریه های سیاره” می نامند. با این حال، در سال‌های اخیر، جنگل‌زدایی در آمازون موضوع مهمی بوده است، با قطع غیرقانونی درختان و آتش‌سوزی‌های جنگلی که در سراسر جنگل‌های بارانی موج می‌زند، به نرخ بسیار بالای جنگل‌زدایی کمک کرده است.

5 بزرگترین جنگل های بارانی کدامند؟

این مقاله به طور خاص بر جنگل های بارانی استوایی جهان تمرکز دارد. نمودارهای زیر میزان پوشش اولیه جنگل و پوشش درختی در مناطق استوایی را برای پنج بلوک بزرگ جنگل های بارانی جهان نشان می دهد: آمازون، کنگو، استرالیا، ساندالند و هندو برمه.

مساحت بزرگترین جنگل دنیا کدام است؟

مساحت: 5.5 میلیون کیلومتر مربع

به عنوان بزرگترین جنگل در جهان، بیش از 350 قومیت در جنگل های آمازون زندگی می کنند.

کدام کشور درخت ندارد؟

طبق تعریف بانک جهانی چهار کشور بدون جنگل وجود دارد: سن مارینو، قطر، گرینلند و عمان.

 

بزرگترین جنگل طبیعی کدام است؟

جنگل ملی تونگاس، آلاسکا

بزرگ‌ترین جنگل ملی کشور، تونگاس، منطقه‌ای عظیم، گذرگاه داخلی را احاطه کرده است. همانطور که جنوب شرقی آلاسکا را کاوش می کنید، می توانید بقایای یخچال های طبیعی وسیعی را ببینید که بیشتر چشم انداز آمریکای شمالی را تشکیل داده اند.

بزرگترین جنگل ملی کجاست؟

جنگل ملی تونگاس
جنگل ملی تونگاس که تقریباً به اندازه ویرجینیای غربی است، بزرگترین جنگل ملی ایالات متحده است و تقریباً 70000 نفر در 32 جامعه از جمله پایتخت ایالت جونو زندگی می کنند.

بزرگترین جنگل اروپا کجاست؟

جنگل‌های ویرجین کومی – بزرگترین جنگل بکر اروپا – در کوه‌های اورال روسیه واقع شده‌اند و در حدود 12500 مایل مربع وسعت دارند.

انواع جنگل ها

4 نوع جنگل کدامند؟

چهار نوع مختلف جنگل در سراسر جهان یافت می شود: جنگل های استوایی، جنگل های معتدل و جنگل های شمالی.

  1. جنگل های استوایی:
  2. جنگل های معتدل:
  3. جنگل های شمالی:
  4. جنگل های کاشت:

 

نکات مفید در مورد چهار نوع جنگل (گرمسیری، معتدل، شمالی و گیاهی)

جنگل ها را می توان در تمام مناطقی یافت که قادر به رشد درختان هستند. عرض های جغرافیایی 10 درجه شمالی و جنوبی استوا عمدتاً پوشیده از جنگل های بارانی استوایی است و عرض های جغرافیایی بین 53 درجه شمالی و 67 درجه شمالی دارای جنگل های شمالی است. به عنوان یک قاعده کلی، جنگل‌هایی که تحت سلطه آنژیوسپرم‌ها (جنگل‌های پهن برگ) هستند، از نظر گونه‌های غنی‌تر از جنگل‌های تحت سلطه ژیمنوسپرم‌ها (جنگل‌های مخروطی، کوهستانی، یا جنگل‌های برگ سوزنی) هستند، اگرچه استثناهایی وجود دارد.

مساحت کل جنگل های جهان کمی بیش از 4 میلیارد هکتار است که معادل 31 درصد از کل مساحت زمین یا به طور متوسط ​​0.6 هکتار سرانه است. معیشت 1.6 میلیارد نفر به جنگل ها بستگی دارد. جنگل ها خانه ای برای بیش از 300 میلیون نفر در سراسر جهان فراهم می کنند. کل تجارت جهانی محصولات جنگلی در سال 2005 حدود 379 میلیارد دلار ارزش داشت.

جنگل ها خانه 80 درصد تنوع زیستی زمینی هستند. 30 درصد از جنگل های جهان عمدتاً برای تولید محصولات چوبی و غیر چوبی استفاده می شود. پنج کشور غنی از جنگل (فدراسیون روسیه، برزیل، کانادا، ایالات متحده آمریکا و چین) بیش از نیمی از کل مساحت جنگل را تشکیل می دهند.

جنگل ها چه چیزی را توضیح می دهند؟

جنگل یک اکوسیستم پیچیده است که عمدتاً از درختانی تشکیل شده است که زمین را محافظت می کنند و از تعداد بی شماری از اشکال حیات پشتیبانی می کنند. درختان به ایجاد یک محیط خاص کمک می کنند که به نوبه خود بر انواع حیوانات و گیاهانی که می توانند در جنگل وجود داشته باشند تأثیر می گذارد. … گیاهان زیستگاه انواع مختلف موجودات را فراهم می کنند.

 

بهترین تعریف از جنگل چیست؟

جنگل منطقه وسیعی از زمین است که پوشیده از درختان است. کلمه جنگل همچنین می تواند به طور جمعی به آن درختان اشاره کند. منطقه ای که پوشیده از درختان است را می توان با صفت جنگلی توصیف کرد. کمتر رایج، جنگل را می توان به عنوان فعل به معنای پوشاندن یک منطقه با درختان استفاده کرد.

جنگل ها کجا رشد می کنند؟

بیش از نیمی از جنگل های جهان تنها در پنج کشور (برزیل، کانادا، چین، فدراسیون روسیه و ایالات متحده آمریکا) یافت می شود. بیشترین سهم جنگل ها (45 درصد) در عرض های جغرافیایی استوایی است و پس از آن جنگل ها در نواحی شمالی، معتدل و نیمه گرمسیری قرار دارند.

جنگل ها چه کاربردهایی دارند؟

جنگل ها برای ما سرپناه، معیشت، آب، غذا و امنیت سوخت فراهم می کنند. همه این فعالیت ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم شامل جنگل ها می شود. فهمیدن برخی از آنها آسان است – میوه ها، کاغذ و چوب درختان و غیره.

چرا جنگل ها تشکیل می شوند؟

به منظور استقرار درختان در مقیاس بزرگ، باید سطح معینی از زندگی گیاهی و پایداری خاک از قبل وجود داشته باشد. بنابراین طبیعت با رشد متوالی مراحل مختلف گیاه در طی چند سال پاسخ می دهد که به تدریج حفظ رطوبت، ph خاک و مواد آلی سطح را بهبود می بخشد.

 

چند جنگل وجود دارد؟

بر اساس یافته‌های کلیدی ارزیابی منابع جنگلی جهانی در سال 2020، 4.06 میلیارد هکتار جنگل باقی مانده است. از این منطقه، تنها حدود 1.11 میلیارد هکتار جنگل‌های اولیه یا جنگل‌های بومی هستند که تا حد زیادی توسط انسان دست نخورده باقی می‌مانند.

یک جنگل چگونه شروع می شود؟

درخت سوخته در پارک ملی ردوود. … در مقیاس های بزرگتر، این رویدادها تاج پوشش و سایه ایجاد شده را حذف می کنند، خاک را تغییر می دهند (در معرض دید قرار دادن خاک معدنی پس از اختلالاتی مانند آتش سوزی یا طوفان باد که درختان را سرنگون می کند، یا رسوب گل و لای پس از سیل)، و زمینه را برای جنگلی جدید فراهم می کند. برای شروع.

زیستگاه جنگلی چیست؟

زیستگاه جنگلی، جنگل یا جنگلی است که «زیستگاه» (مکانی برای زندگی) برای انواع گیاهان و جانوران فراهم می کند. برای نگاه کردن، زیستگاه جنگلی مجموعه ای از درختان است که یک منطقه خاص را پوشش می دهد. … در این لایه از جنگل نیز می توانید گونه های حشرات زیادی پیدا کنید.

مطالب مرتبط : 

قدیمی ترین کشورهای دنیا

مطلب پیشنهادی

زبان رسمی فنلاند چیست ؟

زبان رسمی فنلاند چیست ؟

زبان رسمی فنلاند چیست :فنلاند، کشوری زیبا در شمال اروپا، با مناظر خیره‌کننده و فرهنگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *