سه شنبه , 1 آبان 1403 - 2:40 قبل از ظهر

آیا سایبان‌های کولر تاثیری در خنکی هوای آن دارد؟

آیا سایبان‌های کولر تاثیری در خنکی هوای آن دارد؟

آیا سایبان‌های کولر تاثیری در خنکی هوای آن دارد؟

ایجاد سایه برای واحد کندانسور فضای باز کولرگازی یک روش پذیرفته شده برای افزایش کارایی آن و کاهش هزینه‌های مصرفی است. دلیل چنین موضوعی این است که گفته می‌شود ایجاد سایه برای کولر باعث خنک شدن هوای اطراف آن می‌شود، به طوری که برای خنک کردن هوا قبل از دمیدن آن به خانه شما به دشواری کار نمی‌کند. اما آیا واقعاً سایه زدن کولر گازی شما می‌تواند آن را کارآمدتر کند؟ اگر چنین است، بهترین راه برای ایجاد سایه کولر گازی چیست؟

اگر بتوانید یک منطقه سایه دار بزرگ ایجاد کنید، قطعا راندمان آن بهتر خواهد شد که برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، پیشنهاد می‌کنم ادامه مطلب را بخوانید.

سایبان باغ ویلا

تفاوت سایبان باغ با سایبان استند

تفاوت اصلی بین سایبان استند و سایبان باغ، ارتفاع و ساختار آن است. سایبان‌های استندی معمولاً با قاب و پوشش پارچه‌ای ساده کوتاه‌تر عرضه خواهندشد، در حالی که مدل‌های باغی بلندتر و از نظر ساختاری پیچیده تر خواهندبود. سایبان‌های استندی معمولاً برای فضاهای کوچک‌تر بهتر هستند، زیرا فضای کمتری را اشغال می‌کنند، در حالی که سایبان ویلا گردش هوای بیشتری را فراهم می‌کنند و سطح سایه کلی بیشتری را فراهم خواهدکرد.

سایبان‌ها یک انتخاب محبوب و مقرون به صرفه برای محافظت در برابر آفتاب هستند. آنها معمولاً از پارچه نایلون یا پلی اتیلن ساخته می‌شوند و در اندازه‌ها، شکل‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی وجود دارند. همچنین به راحتی قابل حمل هستند و می‌توانند به سرعت بدون نیاز به ابزار راه اندازی شوند. در حالی که مواد سبک وزن در برابر باران شدید یا باد شدید محافظت نمی کنند، اما برای ایجاد سایه سریع در روزهای گرم تابستان عالی هستند.

انواع سایبان‌های کولر با کیفیت

به گفته وزارت انرژی، سایه زدن کولر گازی با درختان یا سایبان مخصوص می‌تواند تا 10 درصد کارایی آن را افزایش و هزینه مصرفی را 50 درصد کاهش دهد. این موضوع به این دلیل است که کولر در سایه با جلوگیری از گرم شدن با نور خورشید، هوای اطراف خود را خنک می‌کند. آنها همچنین مانع از ورود نور خورشید به خانه شما از طریق پنجره‌های آن می‌شوند تا به خنک شدن خانه شما کمک کنند.

سیستم‌های تهویه مطبوع در یک محیط خنک، بهترعمل می‌کنند، زیرا برای خنک کردن هوایی که از قبل تا حدودی خنک است، نیازی به کار سختی ندارند. همچنین می‌توان از سایه برای خنک کردن مناطق سنگفرش شده اطراف خانه استفاده نمود و از جذب و انتشار گرما جلوگیری کرد. برای مشاهده لیست انواع سایبان‌های کولر با کیفیت به صفحه محصولات سایبان شاهد مراجعه کنید.

سایبان کولر

اهمیت استفاده از سایبان کولر

اگر در یک خانه دارای دیوارهای آجری یا گچی زندگی می‌کنید، دیوارهای شما می‌توانند گرما را جذب کنند که این موضوع می‌تواند هوای اطراف واحد تهویه مطبوع شما را گرم نماید. یک سایبان بزرگ در آن طرف خانه می‌تواند به خنک‌تر نگه داشتن هوای اطراف کولر گازی شما کمک کرده و استفاده از سایبان‌های روی پنجره‌های دیگر نیز می‌تواند به خنک ماندن هوای خنک داخل خانه کمک نماید.

در صورت امکان، کولر گازی خود را در ضلع شمالی خانه خود نصب کنید. اگر تهویه مطبوع خود در سمت دیگری از خانه باشد، هنوز هم می‌توانید سایه بزنید، اما ضلع شمالی خنک ترین هوا در طول روز باقی می‌ماند.

چه کولر گازی شما در ضلع شمالی خانه شما باشد و چه در سمت دیگر، شما باید کاری بیش از ساختن یک سایبان کوچک روی آن انجام دهید تا به اندازه کافی هوای اطراف را خنک کنید تا بر کارایی کولر گازی تاثیر بگذارد. کاری که باید انجام دهید کاشت درختان، بوته‌ها و استفده از سایبان کولر است.

اگر تهویه مطبوع شما در ضلع جنوبی خانه شما قرار دارد، به سراغ درختانی بروید که بلند می‌شوند و تاج‌های گسترده ای با شاخ و برگ فراوان دارند. اگر واحد شما در ضلع شرقی، غربی یا شمالی خانه شما قرار دارد، استفاده از یک سایبان کوتاه هم ایده‌آل خواهدبود.

اگر می‌خواهید همه پنجره‌های خانه‌تان را سایه بزنید – و نه فقط خود کولر – سایبانی که در پنجره‌های رو به غرب نصب شده‌ است را در اولویت قرار دهید. شما می‌توانید این سایبان را در فاصله 20 فوتی از پنجره‌ها نصب کنید و محصولاتی را انتخاب نمایید که حدود 10 فوت بلندتر از پنجره‌ها نصب شده باشند.

سنگفرش گرمای بیشتری را از خورشید نسبت به خاک جذب می‌کند و باعث می‌شود هوای بالای آن بسیار گرمتر شود. اگر یک پاسیو بزرگ در آن طرف خانه دارید، ممکن است ارزش داشته باشد که یک سایبان روی آن نصب کنید.

سخن پایانی

سایه زدن واحد تهویه مطبوع می‌تواند به کارکرد موثرتر دستگاه کمک کند، هزینه‌های خنک کننده را کاهش دهد و عمر کولر گازی شما را طولانی‌تر کند. سایبان‌ها همچنین به خنک نگه داشتن هوای داخل خانه کمک می‌کنند و می‌توانند لذت بردن شما را از فضای بیرون افزایش دهند.

مطلب پیشنهادی

انتخاب بهترین برند کالسکه

 انتخاب کالسکه مناسب، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که والدین با آن مواجهند. کالسکه نه‌تنها وسیله‌ای برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *