شنبه , 6 مرداد 1403 - 4:36 قبل از ظهر
میکسر آزمایشگاهی چیست ؟

میکسر آزمایشگاهی چیست؟

احتمالاً ممکن است با مخلوط کن آزمایشگاهی آشنایی نداشته باشید. خب، حدس می‌زنم علاقه‌مندید در مورد مخلوط‌کن آزمایشگاهی بدانید. در این راهنما شما را با مهمترین اطلاعات در مورد میکسر آزمایشگاهی آشنا می کنیم.

این مقاله شامل انواع مختلف و مزایای استفاده از میکسر آزمایشگاهی خواهد بود. جدا از این، شما با قطعات، طراحی و اصول کار مخلوط کن آزمایشگاهی آشنا خواهید شد.

میکسر آزمایشگاهی چیست ؟

میکسر آزمایشگاهی یا همزن مکانیکی چیست؟

میکسر آزمایشگاهی مجموعه ای از سیستم های مختلف برای هم زدن و اختلاط شدید نمونه های مختلف است. با استفاده از میکسر آزمایشگاهی، مخلوطی متناسب با کاربردهای خود به دست خواهید آورد.

انواع میکسر آزمایشگاهی

با وجود این واقعیت که همزن های آزمایشگاهی زیادی در بازار وجود دارد، همزن های مغناطیسی رایج ترین هستند.

در ادامه در این راهنما در مورد انواع مختلف همزن بیشتر خواهید آموخت. همزن ها می توانند آهنرباهای قوی داشته باشند که به نوار مغناطیسی داخل لوله اجازه می دهد تا مایع را به هم بزند. سرعت هم زدن نیز بسته به نوع همزن شما متفاوت است.

ولوم های تنظیم دور امکان تنظیم سریع، دقیق و آسان را در عین حفظ دما و سرعت ثابت فراهم می کنند. در ادامه این راهنما در مورد اجزای مخلوط کن آزمایشگاهی بیشتر خواهید آموخت. بیایید در حال حاضر به برخی از مزایای مخلوط کن آزمایشگاهی نگاهی بیندازیم.

مزایای میکسرهای آزمایشگاهی

مزایای میکسرهای آزمایشگاهی

در هر آزمایشگاهی، داشتن تجهیزاتی که به شما در انجام وظایف خاص کمک می کند، مهم است. این باعث صرفه جویی در وقت شما در میان سایر مزایای ضروری می شود. در این بخش قصد داریم به برخی از مزایای عمده استفاده از مخلوط کن آزمایشگاهی بپردازیم.

برخی از آنها عبارتند از:

  1. مخلوط کردن کامل و امولسیون سازی قبل از انتقال به مرحله بعدی تولید. بیشتر مواد باید کاملاً مخلوط شوند. استفاده از مخلوط کن آزمایشگاهی به دستیابی به یک ترکیب یکنواخت کمک می کند.
  1. افزایش بهره وری، استفاده از مخلوط کن آزمایشگاهی کارایی عملیات شما را بهبود بخشیده و ساده می کند. زمان پول است و هرچه زمان بیشتری پس انداز کنید، پول بیشتری پس انداز کرده و سود خود را به حداکثر خواهید رساند.
  1. حداکثر انعطاف پذیری، انعطاف پذیری دستگاه به شما امکان می دهد انواع مختلفی از محصولات را توسعه دهید. محصولات می توانند امولسیون ها، سوسپانسیون ها، لیوسول ها و محصولات دانه ای و غیره باشند.
  1. شبیه سازی نمونه مطمئناً یک شبیه سازی از فرایند تولید، می تواند اطلاعاتی در مورد ساخت انبوه به شما بدهد
  1. امنیت، استفاده از مخلوط کن آزمایشگاهی ایمنی کاربر را از عناصر خطرناک و خورنده تضمین می کند. همچنین استفاده از آن بی خطرتر است زیرا مطمئن هستید که آلوده نمی شوید.

با در نظر گرفتن این موضوع، اجازه دهید به سراغ انواع سیستم های میکسر آزمایشگاهی برویم.

انواع میکسر آزمایشگاهی

به دلیل پیچیدگی اختلاط انواع میکسر آزمایشگاهی را مشاهده خواهید کرد.

انواع خاصی از محلول ها به انواع خاصی از میکسرهای آزمایشگاهی نیاز دارند.

در این بخش، برخی از سیستم های میکسر آزمایشگاهی موجود را بررسی خواهیم کرد.

 میکسر آزمایشگاهی برش بالا

میکسر آزمایشگاهی برش بالا، فازهای مختلف مواد را به یک فاز پیوسته منتقل یا پراکنده می کند. این فرآیند اختلاط را به موادی که معمولاً غیر قابل اختلاط هستند متمرکز می کند. این دستگاه از قطعات مختلفی مانند روتور، استاتور برای دستیابی به اختلاط یکنواخت استفاده می کند. می توانید از آن برای ایجاد سوسپانسیون، امولسیون، محصولات دانه ای و لیوسول استفاده کنید. این تجهیزات رایج در صنایع شیمیایی، چسب، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، پلاستیک و صنایع دارویی است.

میکسرهای جداساز

میکسر های جداساز

این دستگاه همچنین می تواند به شما کمک کند اقلام مختلف را به واحدهای بسیار کوچک تقسیم کنید. عناصر استحکام و انسجام خود را از دست می دهند و به تدریج به قطعات کوچکتر خرد می شوند.

امولسیفایر

می توانید از دستگاه برای مخلوط کردن انواع مایعات غیر قابل اختلاط برای تشکیل امولسیون استفاده کنید. این دستگاه به امولسیون کردن مایعات با ضخامت های مختلف کمک می کند.

میکسر گرداب

می توانید از آن به عنوان گرداب نیز یاد کنید. این یک دستگاه بسیار ساده است که می توانید از آن برای مخلوط کردن ویال های کوچک مایعات در آزمایشگاه استفاده کنید.

همزن مغناطیسی

شما همچنین می توانید آن را به عنوان یک میکسر مغناطیسی شناسایی کنید. از استفاده از میدان مغناطیسی برای چرخاندن میله همزن و دستیابی به اختلاط یکنواخت استفاده می کند. شما می توانید آن را در یک ظرف دربسته با مهر و موم کامل بدون استفاده از اتصالات چرخشی پیچیده استفاده کنید. همزن های مغناطیسی یک ماشین معمولی هستند زیرا کارآمدتر و موثرتر هستند. عدم وجود قطعه خارجی متحرک نیز از آسیب دیدن سایر قسمت های دستگاه جلوگیری می کند.

مخلوط کن روبانی

ریبون مخلوط کن یا همزن دارای سطل های افقی U شکل با همزن نواری مخصوص می باشد. همزن نواری دارای همزن های مارپیچ بیرونی و داخلی است. هنگامی که روبان داخلی مواد را در یک جهت حرکت می دهد، روبان بیرونی آن را در جهت مخالف حرکت می دهد.

نتیجه گیری

در این مرحله، توانایی شما برای خرید و استفاده از مخلوط کن آزمایشگاهی بسیار عالی است. فکر می‌کنم وقت آن رسیده است که شک و تردیدهایی را که قضاوتتان را مبهم می‌کند برطرف کنید. با تامین کننده خود تماس بگیرید، در مورد شرایط و ضوابط مورد نیاز خود صحبت کنید. به یاد داشته باشید که برای قیمت مناسب با شرایط مناسب مذاکره کنید. برای سوالات و سوالات در مورد میکسرهای آزمایشگاهی می توانید همین امروز با شرکت رویان ایران سازنده میکسر های آزمایشگاهی تماس بگیرید.

مطلب پیشنهادی

 دلایل خروپف در زنان چیست ؟

 دلایل خروپف در زنان چیست ؟

 دلایل خروپف در زنان چیست ؟  : در زندگی روزمره، خروپف یکی از مواردی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *