جمعه , 27 مهر 1403 - 7:54 قبل از ظهر
گام های لازم برای موفقیت در کنکور سراسری

گام های لازم برای موفقیت در کنکور سراسری

موفقیت در کنکور سراسری دیگه مثل چند سال قبل نیست و دچار تغییرات زیادی شده کنکور و نیازه ما هم با این تغییرات هماهنگ بشیم تا بتونیم بهترین نتیجه رو بگیریم تو این مقاله قراره گام های لازم برای کسب نتیجه خوب در کنکور 1404 و براتون توضیح بدیم پس با ما همراه باشین.

گام های لازم برای موفقیت در کنکور :

۱.منابع صحیح و روش مطالعه درست

منابع کنکور بر اساس سطح و تستی و تشریحی و همینطور مقدار حجم و زمانی که میبره تا تکمیلش کنیم میتونیم دسته بندی کنیم .همچنین کلاس های انلاین هم میتونیم جزو منابع حساب کنیم. خوب با توجه با این حالتای مختلف داشتن بهترین منبع باعث میشه اتلاف وقتمون کاهش پیدا کنه و نتیجه خوبی رو بدون ازمون و خطا بدست بیاریم.دیگه کتاب درسی که نباید بگیم که منبع اصلیمون هست و مهم ترینشه باید کتاب درسی و بجوییم و در کنارش از سایر منابع هم برای تسلط بیشتر استفاده کنیم.برای منابع هم سایتای مختلفی هستن که میتونیم با یه سرچ منابعو بررسی کنیم و بهترینشو انتخاب کنیم اگه هم خیلی وسواس داریم میتونیم از مشاور کنکور کمک بگیریم.

۲.روش مطالعه درست

گام بعدی پس از انتخاب منبع درست انتخاب روش های مطالعاتی صحیح و اصولیه که منجر به نتیجه بشه.روش های مطالعه هم اگه دقت کرده باشین هر رتبه برتر کنکور روش های خاص خودشو داره از سارا همتی رتبه یک کنکور گرفته تا پرهام مصطفوی که با روش های مختلفی تونستن رتبه یک کنکورو از ان خودشون کنن.تو کنکور امسال هم که نهایی ها دو بخشی یازدهم و دوازدهم شده و اینا هم روش های مطالعاتی خاص خودشونو برای کسب بهترین نتیجه دارن .خوب حالا چطور روش های مطالعاتی مناسب خودمونو پیدا کنیم ؟ خیلی سادست پرس و جو از رتبه برتر های مختلف و یا مشاوران کنکور و یه راه دیگم هست که خودمون تست و خطا کنیم تا به بهترین روش برسیم که تو سال دوازدهم هرگز پیشنهاد نمیشه . منطقی ترین حالتش مشاوره کنکور با رتبه برتر هاست حالا بصورت ماهانه یا حتی تک جلسه که فقط پرسش پاسخ باشه. خوب یکی از جاهایی که میتونین مشاور کنکور مورد نیازتونو پیدا کنین سایت رتبه یکی ها است پیشنهاد میکنم حتما بخش مشاور کنکور سایتو چک کنین که مشاورا به همراه مصاحبه ها و نتایج دانش آموزا قرار گرفتن و میتونین خودتون بررسی کنین و مستقیم پیام بدین بهشون و مشاوره بگیرین یا سوالی داشتین بپرسین.

۳.برنامه ریزی

و اما گام سوم چیزی نیست جز برنامه ریزی که تو هر کاری مهم ترین رکن موفقیته.تو این گام باید برنامه ریزی درستی برای خودمون طرح کنیم که یک دید خوبی از کارهایی که باید بکنیم تو روز های اتی و هفته ها و حتی ماه های اتی بهمون بده برنامه هم که بصورت حجمی میشه یا زمانی و یا حتی حجمی زمانی .بهتون پیشنهاد میکنم از برنامه راهبردی آزمونی که استفاده میکنین برای برنامه ریزی استفاده کنین چرا؟ چون پشت این برنامه ها متخصص هایی کار کردن که سال ها کارشون اینه و همه موارد مرور پیشروی و در نظر میگیرن.بازم خوب نیازی نیست که بگم که اگه تو برنامه ریزی هم مشکل دارین مشاور کنکور راهگشای کارتونه.نکته مهم بعدی در نظر گرفتن امتحانات نهایی تو برنامه ریزیه حتما از اول سال به فکر باشین و حتی شده ۱ ساعت هم بازم همونم برای نهایی تو برنامه تون بزارین و به شب امتحان موکول نکنین که نهایی دیگه ۶۰ درصد نتیجه نهایی کنکورتونه.

۴.ازمون های ازمایشی و رفع اشکال

خوب تا اینجا منابعمونو پیدا کردیم روش مطالعه مناسبمونو یافتیم برنامه ریزی هم که داریم  شروع کردیم به مطالعه . حالا این چیزی که میخونیم باید سنجیده بشه که متوجه نقص های کارمون بشیم و برطرفش کنیم و اون چیزی نیست جز ازمون های ازمایشی که هر دو هفته یکبار برگزار میشن.تو هر ازمونی که میدیم اشکالامون و کم دقتی هامونو باید بدقت بررسی کنیم و حتی در جای مناسب یادداشت کنیم تا تو اینده مجدد نیاز به تکرار اون اشتباه نداشته باشیم.تحلیل ازمون از خود ازمون مهم تره بچه ها تحلیل ازمونو جدی بگیرین.

۵.افزایش ساعت مطالعه تعداد تست

گام پنجم چیزی نیست جز افزایش ساعت مطالعه و افزایش تعداد تست که باید سعی و تلاش و کوشش کنیم هر روز و یا هر هفته مقداری به این اعداد زیاد کنیم تا برسیم به اون چیزی که باعث میشه بتونیم ادعا رشته دانشگاه تاپو داشته باشیم.خیلی راحته باید کوچیک شروع کنیم و اروم اروم زیادش کنیم با ۵۰ تا تست شروع کنیم فرضا و هر هفته ۲۰ تا اضافه کنیم و بعد چند هفته میبینیم که چقدر پیشرفت زیادی داشتیم.

۶.کنترل روحیه ، دوری از حاشیه ها و امیدوار

بله دقیقا دوری از حاشیه ها ! این حاشیه های اینقدر زیادن که نمیشه تو یه مقاله کامل گنجوندش . حاشیه ها مثل دوست بازی تو سال کنکور ، درگیر بازی های رایانه ای شدن درگیر دوستی با جنس مخالف  و…. لطفا به هیچ وجه خودتونو درگیر این مسائل نکنین که پای یه عمر زندگیتیون در میونه.سعی کنین تو این مسیر روحیتونو حفظ کنین و همیشه امیدوار باشین ازمونو خراب کردین ؟ نگرانی نداره بعدیشو جبران میکنین و پیشرفت میکنین حفظ روحیه و جنگنده بودن خیلی مهمه بجنگین برای چیزی که میخواین.

خوب بطور خلاصه مواردی لازم و گام هایی که باید طی بشه برای موفقیت تو کنکورو براتون گفتم امیدوارم استفاده کرده باشین و بتونین نتیجه خوبیو برای خودتون رقم بزنین در صورتی که نیاز به مقالات مشاوره ای کنکور بیشتر و همینطور پادکست ها و ابزار های مفید کنکوری نیاز داشتین سایت رتبه یکی ها همه این مواردو داره که پیشنهاد میکنم بررسی کنین حتما و پیشرفت و برای خودتون رقم بزنین .

مطلب پیشنهادی

تحلیل روانشناسی فیلم فارست گامپ

تحلیل روانشناسی فیلم فارست گامپ

تحلیل روانشناسی فیلم فارست گامپ  : فیلم فارست گامپ، شاهکاری سینمایی محصول سال 1994 به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *