پنجشنبه , 14 تیر 1403 - 1:30 قبل از ظهر

هزینه تاجگذاری چالز سوم

هزینه تاجگذاری چالز سوم به عنوان یکی از خبرهای پر سر و صدا چه از طرف طرفداران نظام پادشاهی و چه از طرف مخالفان این سیستم در هر زمانی از خود بوده است . ما در این جا به طور کامل به همه مباحث آن می پردازیم .

هزینه تاجگذاری چالز سوم

هر آنچه که باید درباره تاج گذاری پادشاه چارلز سوم بدانید را می توانید در این مقاله دنبال کنید . از هزینه های انجام شده در این مراسم تا تاج گذاری و قوانینی که در این مراسم مثل مراسم های قبلی کمتر دیده می شد . این مراسم هزینه ی هنگفتی را برای کشور انگلیس به همراه داشت  .

هزینه تاج گذاری چارلز چقدر بود؟

کاخ باکینگهام برچسب قیمت رسمی تاجگذاری شاهزاده چارلز را منتشر نکرده است، اما به گفته بی بی سی انتظار می رود هزینه آن بین 50 تا 100 میلیون پوند باشد، اگرچه آنها گزارش می دهند که “این رقم از منبع رسمی نشات نمی گیرد.”

طبق گزارش اسکای نیوز، آخرین تاج گذاری تقریباً 20.5 میلیون پوند به پول امروزی هزینه داشت، در حالی که تاج گذاری جورج ششم در سال 1937 در حال حاضر تقریباً 25 میلیون پوند بود.

شاه چارلز سوم شنبه به سبک و سیاق تاجگذاری خود سفر کرد. یکی از سواری های او تقریباً با طلا پوشانده شده بود، اما به طرز بدنامی ناراحت کننده بود و دیگری نشانگر شکستن سنت بود.

چارلز و همسرش کامیلا، همسر ملکه، از کاخ باکینگهام سوار بر اتوبوس ایالتی Diamond Jubilee که برای شصتمین سالگرد ملکه الیزابت ساخته شد و برای اولین بار در سال 2014 استفاده شد، سوار شدند.

اتوبوس طلاکاری شده مشکی دارای گرما، تهویه مطبوع، شیشه های برقی و سیستم تعلیق است که سواری راحت تری نسبت به وسیله نقلیه تاج گذاری الیزابت دارد. اما گویا این مربی مدرن هنوز هم به نوع قدیمی اسب بخار نیاز دارد  .

پادشاه بریتانیا چارلز سوم و کامیلا، همسر ملکه، در مربی ایالتی Diamond Jubilee تاجگذاری را در ، شنبه، 6 مه 2023 انجام  دادند و هزینه تاجگذاری چالز سوم را در این مراسم مشخص کردند اما تا جایی که می شد از این خبر دقیق و درستی به دست نیامده است .
رویال کالکشن تراست می‌گوید این مربی 3 تنی در قطعات واقعی تاریخ بریتانیا نقش بسته است. داخل آن با چوب، فلز و دیگر نمونه‌های کاخ‌ها، کلیساها و کشتی‌های بریتانیا منبت کاری شده است. تاج طلاکاری شده در بالا از قطعه ای از HMS Victory حک شده است – و می تواند دوربین فیلمبرداری را در خود جای دهد.

سواری دیگر چارلز در طول اعصار موضوع شکایات سلطنتی بوده است، اما عظمت بی بدیل آن، آن را برای قرن ها مورد استفاده قرار داده است. مربی گلد استیت در سال 1762 ساخته شد و از زمان ویلیام چهارم در سال 1831 در هر مراسم تاج گذاری استفاده می شد.

آیا کالاسکه این مراسم از طلا پوشیده شده است ؟

کالسکه چوبی تقریباً به طور کامل با یک لایه نازک از ورق طلا پوشانده شده است – وب سایت Trust به این نکته اشاره می کند که “از طلای جامد ساخته نشده است.” مجسمه‌های طلاکاری شده در بالای کابین و بالای هر چرخ قرار دارند و تابلوهای نقاشی شده، خدایان و الهه‌های رومی را نشان می‌دهند.

مربی 4 تنی که بیش از 20 فوت طول داشت، به یک تیم هشت نفره ویندزور گری برای راهپیمایی چارلز نیاز داشت. بسیار قبل از اینکه سیستم‌های تعلیق مدرن یک گزینه باشند، ساخته شده است، اما به طرز بدنامی به عقب و جلو می‌چرخد.

نظر ملکه الیزابت درباره کالاسکه سواری در روز تاجگذاریش

الیزابت که سوار آن به مراسم تاجگذاری خود در سال 1953 رفت و برگشت، آن را “وحشتناک” توصیف کرد. ملکه ویکتوریا از “نوسان ناراحت کننده” آن شکایت کرد و ویلیام چهارم – معروف به پادشاه ملوان – گفت که “مثل سوار شدن بر کشتی است که در دریای مواج پرتاب می شود.”

چارلز سوم بعد از تاجگذاری چه کرد ؟

پادشاه بریتانیا چارلز سوم و ملکه کامیلا پس از مراسم تاجگذاری خود، شنبه، 6 می 2023، با مربی گلد استیت سفر کردند .  مارتین اوتس که به ترمیم آن کمک کرد و به عنوان مرد ترمز پشت سر می‌رفت، گفت: «وقتی آن را دنبال می‌کنید، می‌توانید صدای جیر جیر آن را بشنوید، بنابراین به نظر می‌رسد که یک گالیون قدیمی در حال حرکت است. سایر وسایل نقلیه فقط از عقب به جلو می روند، این از این طرف به سمت دیگر حرکت می کند.


این مربی چندصدساله را نیز نمی‌توان با سرعتی بیشتر از یک پیاده‌روی کشید – به این معنی که تماشاگران زمان زیادی برای دیدن پادشاه و ملکه تازه تاج‌گذاری شده در سفرشان به کاخ داشتند.

مکان و زمان مراسم تاجگذاری

 لندن، بریتانیا – پادشاه چارلز سوم صبح روز شنبه تاجگذاری کرد و یک تاج با ارزش و چند صد ساله – و دو تاج جدیدتر – را دوباره در کانون توجه قرار داد.

تاج سنت ادوارد آخرین بار توسط ملکه الیزابت در سال 1953 برای تاجگذاری خودش پوشیده شد. به عنوان قطعه اصلی جواهرات سلطنتی بریتانیا در نظر گرفته می شود، فقط برای تاج گذاری پادشاهان جدید استفاده می شود – بنابراین شنبه اولین و آخرین باری بود که چارلز آن را پوشید.

آفریده طلای جامد نزدیک به پنج پوند وزن دارد و صدها یاقوت، آمتیست، یاقوت کبود، گارنت، توپاز و تورمالین در آن می چکد. برای محافظت از سرهای سلطنتی در برابر این همه وزن، با یک نوار ارمینی و یک کلاه مخملی بنفش پوشیده شده است.

در این عکس پادشاه بریتانیا، چارلز سوم، تاج سلطنتی را می‌پوشد و عصای فرمانروایی را در حالی که پس از مراسم تاجگذاری خود در 6 مه 2023 ترک می‌کند، در دست دارد.
پادشاه چارلز سوم در مراسم تاجگذاری در کلیسای وست مینستر، در لندن، شنبه 6 مه 2023، تاج سنت ادوارد را بر تن کرد.
علاوه بر لحظه‌ای که یک بار در یک نسل در کانون توجه قرار دارد، تاج معمولاً در برج لندن قرار دارد، جایی که میلیون‌ها نفر هر سال آن را تماشا می‌کنند. ماه‌ها پیش به مکان نامعلومی منتقل شد تا برای تاج‌گذاری چارلز اصلاح شود – جابه‌جایی که مقامات بریتانیا به دلایل امنیتی تا قبل از این واقعیت مخفی نگه داشته بودند.

درباره پادشاه جدید انگلیس چلرلز سوم بیشتر بدانید . 

تاج مراسم برای چه زمانیست ؟

تاج فعلی برای چارلز دوم در سال 1661 ساخته شد و جایگزین تاج قرون وسطایی شد که در سال 1649 پس از لغو سلطنت توسط مجلس عوام و اعلام یک کشور مشترک المنافع در طول جنگ داخلی انگلیس ذوب شد. تصور بر این بود که نسخه اصلی به ادوارد اعتراف کننده باز می گردد که در سال های 1042-1066 سلطنت کرد.

پس از این مراسم، چارلز به تاج سلطنتی سبک تر، که برای تاجگذاری پدربزرگش، پادشاه جورج ششم در سال 1937 ساخته شده بود، روی آورد. این تاج با بیش از 2800 الماس و سایر سنگ های قیمتی پوشانده شده است، از جمله تعدادی از آنها که تاریخچه طولانی دارند.

تاج همسر پادشاه

همسر چارلز، کامیلا، همسر ملکه، با تاج ملکه مریم تاجگذاری کرد. قاب نقره ای و طلایی آن که برای تاجگذاری پادشاه جورج پنجم و همسرش مری در سال 1911 طراحی شده است با 2200 الماس تنظیم شده است.

در نهایت هزینه تاج گذاری در سال 2023 چقدر بود؟

از نظر خود رویداد واقعی، تاج گذاری قرار است یک مثبت خالص برای اقتصاد بریتانیا باشد. در حالی که هزینه های واقعی فاش نشده است، تعدادی از گزارش های رسانه ای هزینه عملیات گوی طلایی – اسم رمز این رویداد – را تا 100 میلیون پوند (126 میلیون دلار) تخمین زده اند.

کدام تاجگذاری به عنوان اولین تاجگذاری از تلویزیون پخش شد ؟

این اولین تاج گذاری بریتانیا بود که به طور کامل از تلویزیون پخش شد. دوربین های تلویزیونی در طول تاجگذاری والدینش در سال 1937 اجازه ورود به صومعه را نداشتند. تاجگذاری الیزابت چهارمین و آخرین تاجگذاری بریتانیا در قرن بیستم بود. تخمین زده می شود که 1.57 میلیون پوند هزینه داشته باشد (حدود 53،571،428 پوند در سال 2023).

مطلب پیشنهادی

فرهنگ ازدواج در انگلیس چگونه است ؟

در این مقاله می خواهیم بدانیم فرهنگ ازدواج در انگلیس چگونه است و همین طور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *