چهارشنبه , 13 تیر 1403 - 3:25 قبل از ظهر
طراحی و چاپ فولدر a4

نکات طراحی و چاپ فولدر a4

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا یک کسب و کار از فولدر و کاتالوگ های جیبی استفاده می کند. اول، فولدرها می تواند راهی بسیار موثر برای نظم دهی به کاغذها و برگه های مختلف باشد. با طراحی و چاپ فولدر a4 دقیق و هوشمندانه می توانید از فضای مناسب کاغذها مطمئن شوید و نگرانی بابت گم شدن و بی نظمی محیط کاری نداشته باشید.

شرکت ها از چاپ فولدرهای تبلیغاتی استفاده های مختلفی می کنند، آنها برای نگهداری کاتالوگ ها نیز مفید هستند و برای ارائه لیست قیمت و پروپزال نیز کاربرد دارند. علاوه بر این، شرکت هایی که از چاپ فولدر جذاب و کاربر پسند استفاده می کنند هنگام معرفی کسب و کار، فعالیت سازمانی خود را بسیار معتبر و دارای هویت جلوه می دهند؛ به گونه‌ای که هنگام معرفی می‌توانند داخل آن مجموعه ای از اطلاعات مفید در اختیار مخاطب قرار دهند.

طراحی و چاپ فولدر اداری

چاپ این ایده به دو صورت تبلیغاتی و اداری انجام می‌شود. بسیاری از شرکت ها برای اطلاع رسانی به مخاطبین در مورد خدمات و محصولات خود از چاپ فولدر استفاده می کنند و آن را در کنار خدمات و محصولات ارائه می دهند. اگر کمی خلاقیت به خرج دهید می توانید فولدرها را براساس نیاز مشتریان طراحی کنید و با توجه به گروه محصول خاص فولدار جداگانه‌ای به چاپ برسانید. بدین صورت فولدرها توسط مخاطبین راحت تر انتخاب می شوند و علاقه بیشتری بابت مشاهده یا استفاده آنها به وجود می آید.

فولدرهای اداری در مکاتبات اداری و بایگانی، اوراق و پیش نویس قراردادها کاربرد دارد. به همین خاطر، نوع کاغذ انتخابی برای چاپ آن باید مقاومت بالایی داشته باشد و خیلی زود استحکام خود را از دست ندهد. معمولا برای چاپ این دسته از فولدرها از مقوا گلاسه ۳۰۰ گرمی استفاده می‌کنند که با روکش های مقاوم و زیبا استحکام آن ها دو چندان می شود.

علاوه براین استفاده از این نوع برگه ها در جلسات اداری در نظر مخاطبین جلوه ویژه ای دارد و به نشانه احترام گذاشتن در ذهن آن ها حکاکی می شود. حتی روی تصمیم گیری درباره شخصیت برند تاثیر مثبتی می گذارد و نشان دهنده این است که محیط کسب و کار برای ارائه و پرزنت کردن از بهترین ایده ها استفاده می کند.

طراحی و چاپ فولدر اداری

نکات طراحی و چاپ فولدر اداری

برای حفظ جذابیت فولدر اداری باید فایل طراحی کیفیت بالایی داشته باشد. اگر قرار است محصول خاص داخل فولدر به چاپ برسد به ابعاد آن توجه ویژه داشته باشید و بر اساس نکات و استانداردهای چاپی مراحل طراحی را به پایان برسانید. استفاده از قالب های مختلف محصول داخل صفحه روی جذابیت طراحی فولدر نیز تاثیر زیادی می گذارد. در ادامه با دیگر نکات مهم در طراحی فولدر فوری بیشتر آشنا می شوید:

  • حداقل رزولوشن فایل باید ۳۰۰ پیکسل در اینچ باشد اندازه محصول را با توجه به اندازه فایل انتخاب کنید مناسب ترین سیستم رنگ برای چاپ فولدر CMYK ست
  • حتماً حدود نیم سانتی متر از هر سمت کارد فاصله در نظر بگیرید.
  • چیدمان عناصر مختلف مانند متن تصاویر و لوگو ها بسیار اهمیت دارد و باید به گونه ای در کنار یکدیگر قرار گیرند که هنگام برش زدن محصول نهایی تمام عناصر حضور داشته باشند و دست نخورده باقی بمانند همچنین رنگ پس زمینه را تا انتهای فایل ادامه دهید تا هنگام برش بخشی از فولدر بدون رنگ نباشد
  • از فونت های بزرگ تر از 6 پوینت برای خوانایی بهتر استفاده شود.
  • بهتر است برای ایجاد تقارن از حاشیه در کنارهای کارد استفاده نشود.
  • در قسمت هایی که تا می شود هیچ نوشته یا عنصری قرار نگیرد و همه عناصر از قسمت تا حدود 5 میلی متر فاصله داشته باشد.
  • قبل از چاپ تعداد لازم یک نمونه سیاه و سفید از طراحی ایجاد شده چاپ کنید تا نمایش نهایی قابل لمس باشد و نسبت به تا و باز و بسته شدن محصول اطمینان کامل بدست آورید.
  • دقت داشته باشید نحوه چاپ دیجیتال با افست کاملاً متفاوت است به همین دلیل رنگ های نهایی در هر کدام از تکنیک های چاپ با یکدیگر فرق می کند.
  • هر کدام از کاغذها روی چاپ نهایی تاثیر متفاوتی می گذارند و چاپ یک رنگ مشخص روی هر کدام با یکدیگر متفاوت است.
  • به ذهن بسپارید ساختار و رنگ عناصر فولدر داخل نمایشگرها با نتیجه نهایی بعد از چاپ تفاوت کمی دارد.

انواع مدل فولدر اداری

فولدرهای اداری به دو صورت یک رو و درو چاپ می شوند و رنگ های مختلفی در طراحی ها آن ها به چشم می خورد. استفاده از رنگ های جذابی همچون پنتوم، نقره ای یا طلایی ظاهر فولدر را بسیار خاص و چشمگیر می کند. البته تقسیم بندی های مختلفی مانند سایز، جنس کاغذ و کاربرد برای این محصول وجود دارد.

معمولا ساختار فولدرهای اداری با فولدرهای تبلیغاتی تفاوت چندانی ندارد، تنها اطلاعات ثبت شده روی آن ها با یکدیگر فرق می کند. همچنین به دلیل استفاده بیشتر با کیفیت بالاتری به چاپ می رسند. زیرا در بخش های اداری کاغذهای زیادی جا به جا می شود و برای حفظ نامه های و کاغذهای مختلف فولدرها کاربرد زیادی دارد.

کاربرد و مزایای استفاده از فولدر

  • بهترین ابزار تبلیغاتی
    تبلیغات با هدف برندسازی و جلب توجه مخاطبین در کنفرانس ها و همایش های اهمیت زیادی دارد. حال اگر از یک فولدر با کیفیت و جذاب استفاده شود و داخل آن دیگر ابزارهای تبلیغاتی مانند بروشور، قلم و … قرار گیرد، در جلب توجه سرمایه گذاران و مشتریان بسیار موثر خواهد بود.
  • نگهداری اسناد و کاغذهای مهم
    ماهیت اصلی فولدر یا پوشه نگهداری اطلاعات و کاغذهای اداری است. اگر تصمیم دارید اطلاعات لازم را داخل پوشه ای حرفه ای نگه دارید، استفاده از فولدر پیشنهاد می شود.
  • به تصویر کشاندن به روز بودن برند
    استفاده از چاپ فولدر سفارشی نگاه مخاطبین نسبت به برند شما کاملا تغییر پیدا می کند و باعث می شود کسب و کارتان کاربلد و حرفه ای به نظر رسد. هر چه طراحی جذاب تر و خاص تر باشد، اثربخشی بیشتر خواهد شد.
  • ایجاد جایگاه ویژه برای محصولات
    اگرچه این روزها مخاطبین از راه فضای اینترنتی به ویژگی ها و عکس محصولات دسترسی پیدا می کند، اما هنوز هم هدایای تبلیغاتی و فولدرهای طراحی شده همراه با کاتالوگ در همایش ها تاثیر خود را دارد

کلام آخر

طراحی و چاپ فولدر a4 با هر هدف خاصی ایده ای فوق العاده است که به سازماندهی کارها و فعالیت های مختلف کمک می کند و حتی می تواند برای معرفی محصول در نمایشگاه ها و همایش ها انتخابی منحصر به فرد باشد.

مطلب پیشنهادی

فرهنگ ازدواج در انگلیس چگونه است ؟

در این مقاله می خواهیم بدانیم فرهنگ ازدواج در انگلیس چگونه است و همین طور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *