پنجشنبه , 14 تیر 1403 - 1:38 قبل از ظهر

نژاد مردم مصر

نژاد مردم مصر

در مورد نژاد مردم مصر گفتنی بسیار است و ما می خواهیم این جا به صورت خلاصه اما کامل هر ان چه در مورد نژاد این مردمان وجود دارد را برایتان شرح دهیم . فاجعه انسانی برده داری مدرن اولیه، غرب و مرکز آفریقا را در کنار اروپای شمال غربی در قاره آمریکا قرار داد. از این تجربه نسل کشی، نژاد به مقوله ای غالب برای متحد کردن و تفرقه انداختن مردم در مدرنیته تبدیل شده است. در بحث نژادی، مصر باستان به زمینی تبدیل شده است که سه دیدگاه متقابلاً منحصر به فرد در آن رقابت می کنند:

  • مصری مدرن: مصریان باستان همان گروهی از مردم مصریان امروزی هستند
  • افرامرکزی: مصریان باستان سیاه پوستان آفریقایی بودند که به دلیل جنبش های بعدی مردم، برای مثال فتوحات مقدونی، رومی و اعراب آواره شدند.
  • اروپامحور: مصریان باستان اجداد اروپای مدرن هستند

1. بقایای انسانی: شواهد مستقیم برای بحث در مورد این سوال، جمعیت باستانی است که در بقایای انسان باقی مانده است. دو مشکل غالب وجود دارد:

مطالعه انسان‌شناسی فیزیکی منتشر شده درباره گروه‌ها به‌طور شگفت‌انگیزی نادر است، و بیشتر توجه به مطالعات روی یک فرد معطوف شده است.
عینیت در بحث نژاد گریزان باقی می ماند و شاید غیرممکن باشد
مشارکت‌های کیتا استثناهای برجسته‌ای برای فقدان کلی مطالعه جمعیت‌شناختی و عینی بودن هستند (کیتا 1990؛ کیتا 1992). انتظار می رود که تحقیقات DNA این بحث را تغییر دهد، اگرچه آگاهی خودانتقادی همیشه توسط طرفداران نمایش داده نمی شود.

2. فرهنگ مادی: باستان‌شناسی همچنین شواهدی را برای گروه‌بندی‌های فرامنطقه‌ای مردم ارائه می‌کند، و نشان می‌دهد که فرهنگ مادی در کدام نواحی مشترک و در کدام مناطق متفاوت است: با این حال، مدرنیته در نمونه‌هایی از فرهنگ مادی مشترک که از طریق شکاف‌های فرهنگی صادر شده است (مثلاً قوطی‌هایی از فرهنگ مادی) فراوان است. نوشابه های آمریکای شمالی در جهان عرب .

3. گروه‌های زبانی: یکی دیگر از مقوله‌های گسترده شواهد، زبان است: در اینجا نیز، دنیای مدرن استفاده از یک زبان را در گروه‌های مختلف نشان می‌دهد.

یک ساخت‌گرای اجتماعی ممکن است به این نتیجه برسد که قومیت، مانند هر چیز دیگری در جوامع بشری، مقوله‌ای مورد توافق اجتماعی است که ریشه‌های جغرافیایی و تاریخی را ترکیب می‌کند. یک مورخ افرامرکزی ممکن است پاسخ دهد که چنین نگرشی معادل یک استراتژی اروپایی برای خنثی کردن موضوع نژاد است، اکنون که به همان اندازه تضعیف می‌کند و سلطه اروپا و آمریکای شمالی را تقویت می‌کند. زمین هنوز مورد بحث است.

دیدگاه مصر باستان در مورد نژاد؟

مسئله نژاد را می توان از نقطه نظر دیگری نیز بررسی کرد: مصریان باستان چگونه انسان ها را گروه بندی می کردند؟ برای این سوال، منابع منتشر شده متنوع تری اعم از تصویری و مکتوب وجود دارد.

  • رنگ پوست
  • ویزگی های چهره
  • مو
  • لباس
  • فرهنگ مادی (ابزار، سلاح، سایر محصولات مصنوعی)

تفاوت‌های اساسی را فقط می‌توان با مشاهده نسخه اصلی، یا از بازتولید عکس‌های خوب تأیید کرد. یک نشریه مصری ممکن است تفاوت های واضحی را در رنگ پوست و ویژگی های صورت، در جایی که تصویر اصلی واضح نیست یا هیچ تفاوتی را نشان نمی دهد، ادعا کند. انواع مختلفی از تفاوت ها ممکن است در پرونده های باستان شناسی مشخص شود. نمونه هایی در این وب سایت عبارتند از:

رفتار متمایز با مو و فرهنگ مادی مختلف و آداب و رسوم تدفین در “تدفین های پان گرو” دوره میانی دوم آشکار شد.
موهای بلوند و گروه های سوخته که توسط پتری در شهر کاخ پادشاهی جدید در گوروب پیدا شد
سنت های مختلف سفال بین محلی (نوبی) و نفوذی (مصری)، از جمله یافته های مستعمره ذوب مصر در بوهن در نوبیا، پادشاهی قدیم

منابع مکتوب: ممکن است افراد (حداقل نویسندگان) در نوشته های خود، خود یا دیگران را یکسان یا متفاوت تعریف کنند. منابع مکتوب برای مقوله‌های مصر باستان شامل ارجاع به سرزمین‌های بیگانه (در این وب‌سایت ترجمه سرودهای Senusret III را ببینید) و فهرستی از کلمات برای انواع افراد (در این وب‌سایت به صفحه Onomasticon of Amenemipet از اواخر مراجعه کنید). پادشاهی جدید، پس از 1300 قبل از میلاد). سرود بزرگ خورشید، از زمان سلطنت آخناتون، تفاوت در رنگ پوست و زبان را به اراده خالق نسبت می دهد، در یک انگیزه الهی به سمت تنوع به عنوان بیانی از آفرینش. با این حال، در این منابع، هیچ تعریف مصری باستان از مصری بودن وجود ندارد: در پیشگویی نفرتی (ترکیب ادبی، احتمالاً مربوط به پادشاهی میانه)، به نظر می رسد مصر در تقابل با آسیایی ها تعریف شده است که به حاشیه های شرقی این کشور دست درازی می کنند. دلتا، اما این یک موتیف مرکزی از ترکیب است، و بنابراین بسیار نزدیک به بافت آن گره خورده است که قادر به ارائه یک تعریف کاربردی تر است.

منابع تصویری و مکتوب با هم، اغلب چهار تقسیم بندی گسترده از انسان ها را نشان می دهند، مانند کتاب های دنیای زیرین (در مقبره های پادشاهان در پادشاهی جدید):

مصری ها

کسانی که در جنوب زندگی می کنند (نوبی ها و دیگران)
کسانی که در غرب زندگی می کنند (عشایر غربی، “لیبیایی” به معنای هر کسی که در غرب نیل و جنوب مدیترانه زندگی می کند)
کسانی که در شرق زندگی می کنند (آسیایی ها)
ارجاعات نادرتر به مردم از شمال شامل، از پادشاهی میانه، Keftiu (مینوایی ها از کرت)، و از پادشاهی جدید، Mycenaeans (از سرزمین اصلی یونان) و هیتی ها (از بخش مرکزی و شرقی ترکیه امروزی) است. در پایان پادشاهی جدید، مردمان دیگری از شمال ظاهر می‌شوند که گاهی «مردم دریا» یا «در جزایرشان» نامیده می‌شوند، با لباس‌ها و سرپوش‌های متمایز. آنها در برخی از مطالعات به عنوان جزایر و گروه های ساحلی دریای اژه شناسایی شده اند که در فروپاشی امپراتوری هیتی پدیدار شده اند. مخاطبین خارجی را ببینید.

تعریف “مصر باستان” در داستان یونان باستان

هرودوت، نویسنده یونانی قرن پنجم قبل از میلاد، یک منازعه حقوقی را ثبت می کند که یک تعریف از هویت مصری ارائه می دهد: جامعه ای در حاشیه دلتای غربی استدلال می کردند که نباید مالیات بپردازند، زیرا خارج از مصر بود، اما اوراکل مورد مشورت در این پرونده پاسخ داد. که تمام کسانی که از نیل در شمال الفانتین نوشیدند مصری بودند (هرودوت کتاب دوم، 18).

دو ویژگی Elephantine را به عنوان یک مرز طبیعی جنوبی برای مصر دره نیل تعیین می کند:

ارتباطات: در سفر به جنوب از مدیترانه، Elephantine اولین گروه از سنگ‌هایی را که مانع سفر رودخانه‌ای می‌شوند (اولین آب مروارید در دره نیل) را مناد می‌کند و بنابراین مرز ارتباطی طبیعی را برای منطقه سفر نسبتاً آزاد ارائه می‌کند.
زبانی: منطقه با یک زبان، مصری، متحد شده بود

نژاد مصری چیست؟

DNA مربوط به مصریان امروزی است که کاملاً متنوع است، زیرا ردپایی از جنوب غربی آسیا و خلیج فارس با 17 درصد، یهودیان دیاسپورا با 4 درصد، آفریقای شرقی با 3 درصد و آسیای صغیر با 3 درصد دارد. سطوح بسیار بیشتری از اجداد آفریقای جنوب صحرا در جمعیت های امروزی جنوب به جای شمال مصر واقع شده است.

کدام نژاد به مصری نزدیکتر است؟

آنها دریافتند که مصریان باستان بیشترین خویشاوندی را با مردمان خاور نزدیک، به ویژه اهل شام، داشتند. این مدیترانه شرقی است که امروزه شامل کشورهای ترکیه، عراق، اسرائیل، اردن، سوریه و لبنان می شود.

مصریان سفیدپوست بودند یا سیاه پوست؟

دانشمندان جریان اصلی این تصور را که مصر یک تمدن سفید یا سیاه بود را رد می کنند. آنها معتقدند که، علیرغم تنوع فنوتیپی مصریان باستان و امروزی، به کار بردن مفاهیم مدرن نژادهای سیاه یا سفید در مصر باستان نابهنگام است. اما تحقیقات علمی نشان می‌دهد که رنگ‌های پوست مختلفی در سراسر مصر وجود داشته است، از جمله آنچه ما اکنون سفید، قهوه‌ای و سیاه می‌نامیم. اما این موضوع هنوز موضوع بحث های زیادی است. بسیاری بر این باورند که رنگ پوست در مناطق مختلف مصر، مانند مصر سفلی، مصر علیا و نوبیا متفاوت است که همین رنگ در مورد انتخاب نژاد مردم مصر تاثیر گذار بوده است .

آیا مصر آفریقایی محسوب می شود؟

اگرچه مصر در شمال قاره آفریقا قرار دارد، بسیاری آن را یک کشور خاورمیانه می دانند، تا حدی به این دلیل که زبان اصلی صحبت در آنجا عربی مصری است، دین اصلی اسلام است و عضو اتحادیه عرب است.

آیا مصری ها عرب هستند؟

مصری ها عرب نیستند و هم آنها و هم اعراب از این واقعیت آگاه هستند. آنها عرب زبان هستند و مسلمان هستند – در واقع دین نقش بیشتری در زندگی آنها نسبت به سوری ها یا عراقی ها دارد.

مصریان اصلی از کجا آمده اند؟

بیشتر مصری‌ها احتمالاً از مهاجرانی هستند که در دوران ماقبل تاریخ به دره نیل نقل مکان کرده‌اند و افزایش جمعیت از طریق باروری طبیعی حاصل می‌شود. در دوره های مختلف مهاجرانی از نوبیا، لیبی و به ویژه خاورمیانه وجود داشته است.

بردگان مصری چه ملیتی داشتند؟

مردمی که در دوران اسلامی در مصر برده شده بودند، عمدتاً از اروپا و قفقاز (که به آنها “سفید” گفته می شود) یا از سودان و آفریقا در جنوب صحرا از طریق تجارت برده ماوراء صحرا (که “سیاه” نامیده می شود) آمده بودند.

مردم مصر چه نامیده می شوند؟

مصری ها (به عربی: المصريون، IPA: [almisˤɾejˈjuːn]؛ عربی مصری: المصريين، (به رومی: El-Masreyeen)، IPA: [elmɑsˤɾejˈjiːn]؛ قبطی: ⲣⲉⲙⲛ̏ گروه مصری هستند.

آیا فراعنه سیاهی وجود داشت؟

او اشاره کرد که در قرن هشتم پیش از میلاد، فرمانروایان کوشی به عنوان پادشاهان مصر تاجگذاری کردند و پادشاهی ترکیبی نوبی و مصر را به عنوان فراعنه سلسله بیست و پنجم مصر حکومت کردند. این پادشاهان کوشی معمولاً در نشریات علمی و عمومی به عنوان “فرعون سیاه” شناخته می شوند.

در اینجا از گذشته تا کنون در مورد نژاد مردم مصر نوشتیم و خواندیم و دیدیم که چه مردمانی با فرهنگ غنی ای هستند اگر میخواهید بدانید قدیمی ترین کشور های جهان کدامند کلیک کنید .

مطلب پیشنهادی

کارتاخنا کجاست و چه جذابیت هایی دارد ؟

 کارتاخنا کجاست و چه جذابیت هایی دارد ؟

 کارتاخنا کجاست و چه جذابیت هایی دارد ؟  :کارتاخنا، شهری در سواحل کارائیب کلمبیا، یکی …

2 دیدگاه

  1. جالبه پس بیشتر شبیه افراد خاورمیانه بودن من در مورد این مطلب کنجکاو بودم در سفرم خانمی لبنانی از من پرسید آیا مصری هستید و من کنجکاو بودم که آیا واقعا به مصری ها شباهت دارم پس این اتفاقی و یا عجیب نیست

  2. سلام .دکتر امیر توحید هستم و سنگ نوشته هایی از اهرام را اتفاقی یجا دیدم روشان خوندم ب تاریخ ۷۱۱ و۴۱۷ افتابیان نوشته بود انوکیان اما رو‌سنگ اناکیان که واضح نوشته بودن ، بتاریخ سال و ماه و روزش سال ۷۱۱ /۶ یا ۴ /۲۰ به مصر امدن و یه چیز جالب دیدم پادشاهی پهلوی ها نوشته بود شهر کاسته یا کلمییه و حتی پاین اون شهر سوخته هم نوشته بود منطقه کلیته،کلمیته امده بودن ،نوشده ها همه عکسشان دارم که بالای اهرام هنوز موجودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *