پنجشنبه , 14 تیر 1403 - 2:29 قبل از ظهر

فنلاند چگونه کشوریست ؟

فنلاند با طبیعت باورنکردنی و استاندارد بالای زندگی خود گردشگران را از سراسر جهان جذب می کند. درباره مزایا و معایب زندگی در فنلاند و اینکه آیا زندگی در این کشور گران است در این جا توضیحات بیشتری می دهیم .

فنلاند کجاست ؟

فنلاند، کشوری واقع در شمال اروپا. فنلاند یکی از شمالی ترین و دورافتاده ترین کشورهای جهان است و دارای آب و هوای سختی است. نزدیک به دو سوم فنلاند توسط جنگل‌های انبوه پوشیده شده است که آن را به انبوه‌ترین کشور جنگلی اروپا تبدیل می‌کند. فنلاند مرز شمالی نمادینی را بین اروپای غربی و شرقی تشکیل می دهد: بیابان متراکم و روسیه در شرق، خلیج بوتنیا و سوئد در غرب.

فنلاند کشوری جالب و چندوجهی با طبیعت شگفت انگیز، زیرساخت های توسعه یافته و سطح بالایی از امنیت اجتماعی است. در سال 2023، سازمان ملل برای ششمین بار فنلاند را به عنوان شادترین کشور جهان معرفی کرد. دولت بالاترین شاخص ها را برای سطح رفاه جمعیت، امید به زندگی، حمایت اجتماعی و حتی آزادی بیان دریافت کرد. شایان ذکر است که نه تنها فنلاندی ها از زندگی در فنلاند راضی هستند، بلکه مهاجران نیز از زندگی در فنلاند راضی هستند.

همه چیز درباره لندن را اینجا بخوانید کلیک کنید . 

آیا فنلاند برای مهاجرت مناسب است؟

فنلاند نه تنها یکی از شادترین مکان‌های دنیا برای زندگی است، بلکه یکی از امن‌ترین مکان‌ها نیز هست. آمار جرم و جنایت در کشور بسیار پایین است. فنلاند به لطف متوسط حقوق و مزایای کاری دیگر، فرصت های شغلی بسیار خوبی را برای مهاجران ارائه می دهد. زیرساخت های اجتماعی در کشور در سطح بالایی توسعه یافته است. بنابراین، فنلاند را می توان به عنوان یکی از کشورهایی که مهاجرت به آن ایده خوبی است طبقه بندی کرد.

کدام شهر در فنلاند برای کار بهتر است؟

طبق بسیاری از نشریات فنلاند، تامپره به عنوان بهترین شهر برای زندگی و کار در فنلاند شناخته شد.

آیا آنها در فنلاند انگلیسی صحبت می کنند؟

اکثر فنلاندی ها انگلیسی را به عنوان زبان دوم صحبت می کنند و 70 درصد مردم به آن مسلط هستند.

مزایا و معایب زندگی در فنلاند

فنلاند نیز مانند هر کشور دیگری در جهان، مزایا و معایب خود را دارد. با این حال، پس از تجزیه و تحلیل تمام جوانب مثبت و منفی، انتخاب اینکه آیا فنلاند برای شما مناسب است یا نه، بسیار ساده تر است.

مزایای زندگی در فنلاند

سیستم مراقبت بهداشتی عالی – فنلاند در سراسر جهان به عنوان یکی از بهترین سیستم های اجتماعی شناخته شده است. مراقبت های پزشکی در این کشور در دسترس و ارزان است. مهاجران مجبور نیستند پول زیادی را برای معاینات پزشکی یا مراقبت های پزشکی اورژانسی خرج کنند.

آموزش عمومی با کیفیت – سیستم آموزشی در فنلاند یکی از بهترین ها در جهان محسوب می شود. دانش آموزان در فنلاند حق تحصیل رایگان دارند و کمترین تکالیف را دریافت می کنند. فنلاند با 99 درصد یکی از بالاترین نرخ های باسوادی در جهان را دارد.

کیفیت بالای زندگی – فنلاند از نظر کیفیت زندگی در رتبه سوم جهان قرار دارد. این کشور به طور مداوم از نظر آموزش، مراقبت های بهداشتی، تعادل بین کار و زندگی، کیفیت محیط زیست، ارتباطات اجتماعی، ایمنی و رضایت از زندگی در رتبه بندی کشور قرار دارد.

فنلاند به عنوان امن ترین کشور جهان شناخته می شود.

عدم وجود سلسله مراتب و تقسیم بندی کارگران. کارمندان با موقعیت های مختلف معمولاً با هم کار می کنند.

در فنلاند، می توانید شفق شمالی را ببینید – یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی. در لاپلند، می توان آن را به مدت شش ماه، در سایر مناطق کشور – برای چند روز مشاهده کرد.

دولت صادق – دولت کشور شفاف و مسئول است.

معایب زندگی در فنلاند

مالیات های بالا – بخش قابل توجهی از حقوق شما در فنلاند به مالیات اختصاص می یابد.

به دلیل رقابت زیاد، یافتن شغل ممکن است دشوار باشد.

برخی از مناطق فنلاند دورافتاده هستند، که به گرانی سفرهای هوایی کمک می کند.

سرد و تاریک – به دلیل موقعیت جغرافیایی فنلاند، این کشور می تواند در زمستان بسیار سرد باشد و ساعات روشنایی روز کوتاه است. ساکنان محلی راه های مختلفی برای مبارزه با سرما دارند – سیستم گرمایش مرکزی، سونا و مصرف منظم قهوه.

زبان فنلاندی یکی از سخت ترین زبان های دنیا برای یادگیری است.

هزینه زندگی در فنلاند

فنلاند یکی از گران ترین کشورهای اروپا برای زندگی و بازدید است. یک نفر در ماه حدود 900 یورو برای مایحتاج اولیه بدون احتساب اجاره بها هزینه می کند. یک خانواده دو نفره باید ماهیانه 2500 یورو با احتساب اجاره بها حساب کند. اجاره آپارتمان یک اتاقه در پایتخت فنلاند از 750 یورو هزینه خواهد داشت. خدمات آب و برق در فنلاند حدود 250 یورو در ماه است. غذا و نوشابه در اینجا حدود 20 درصد گرانتر از میانگین کشورهای اتحادیه اروپا است. یک ناهار کامل در یک کافه بین 18 تا 25 یورو هزینه دارد.

جذابیت های توریستی فنلاند

فنلاند مناظر و مکان های بسیار زیبایی را به گردشگران ارائه می دهد. این کشور یکی از کم جمعیت ترین کشورهای جهان است که نسبت به سایر نقاط اروپا جنگل های بیشتری به عنوان درصد مساحت دارد. بنابراین جای تعجب نیست که گردشگران تحت تاثیر زیبایی های طبیعی ناب فنلاند قرار بگیرند. صنعت سفر و گردشگری بخش مهمی از اقتصاد فنلاند است و چهار درصد در تولید ناخالص داخلی این کشور سهیم است. بیشتر گردشگران به فنلاند از آلمان، سوئد، استونی و بریتانیا می آیند. فنلاند بهشتی برای همه دوستداران طبیعت است. جنگل ها و دریاچه های متعدد  پارک های بین المللی و 188000 دریاچه، شفق شمالی و روز قطبی تجربه ای فراموش نشدنی را برای گردشگران رقم می زند. پایتخت فنلاند، هلسینکی، به مروارید دریای بالتیک معروف است که بر اساس تضادها ساخته شده است. این نقطه تلاقی اروپای شرقی و غربی است، نقطه تلاقی که آن را به یکی از پر جنب و جوش ترین شهرهای اروپا تبدیل کرده است. سواحل فنلاند دارای بزرگترین مجمع الجزایر جهان است.

فنلاند کشوری است که می تواند هم گردشگران و هم مهاجران را مورد توجه قرار دهد. سفر به اینجا به مسافران تاثیرات واضحی می دهد. هنگام برنامه ریزی برای مهاجرت، یک مهاجر باید این کشور شمالی را نیز در نظر بگیرد، زیرا فنلاند مزایای زیادی برای زندگی دارد.

زندگی در فنلاند چگونه است؟

فنلاند نه تنها یکی از شادترین مکان‌های دنیا برای زندگی است، بلکه یکی از امن‌ترین مکان‌ها نیز هست. آمار جرم و جنایت در کشور بسیار پایین است. فنلاند به لطف متوسط حقوق و مزایای کاری دیگر، فرصت های شغلی بسیار خوبی را برای مهاجران ارائه می دهد.

تاریخ فنلاند

بخشی از سوئد از قرن دوازدهم تا سال 1809، فنلاند در آن زمان یک دوک نشین بزرگ روسیه بود تا اینکه پس از انقلاب روسیه، فنلاندها در 6 دسامبر 1917 استقلال خود را اعلام کردند. مساحت فنلاند در طول دهه 1940، زمانی که واگذار شد، حدود یک دهم کاهش یافت. منطقه پتسامو (پچنگا)، که راهرویی به سواحل عاری از یخ قطب شمال بود، و بخش بزرگی از جنوب شرقی کارلیا به اتحاد جماهیر شوروی (بخش‌هایی که اکنون در روسیه واگذار شده است) .

جنگ سرد و فنلاند

در طول دوران جنگ سرد، فنلاند به طرز ماهرانه ای موضع سیاسی بی طرفی را حفظ کرد، اگرچه معاهده 1948 با اتحاد جماهیر شوروی (که در سال 1991 فسخ شد) فنلاند را ملزم می کرد که هرگونه حمله به اتحاد جماهیر شوروی را که از طریق خاک فنلاند توسط آلمان یا هر یک از متحدانش انجام می شد، دفع کند. از زمان جنگ جهانی دوم، فنلاند به طور پیوسته روابط تجاری و فرهنگی خود را با سایر کشورها افزایش داده است. طبق توافق ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی، فنلاند در سال 1955 به عضویت سازمان ملل پذیرفته شد. از آن زمان، فنلاند نمایندگانی را به شورای شمال اروپا فرستاده است که پیشنهاداتی را برای هماهنگی سیاست ها به کشورهای عضو ارائه می دهد. فعالیت های بین المللی فنلاند زمانی بیشتر شناخته شد که کنفرانس امنیت و همکاری در اروپا، که منجر به ایجاد توافقنامه هلسینکی شد، در سال 1975 در آن شهر برگزار شد. بازار کار آزاد و مشارکت در پروژه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و علمی. فنلاند در سال 1995 به عضویت کامل اتحادیه اروپا درآمد.

چشم انداز های طبیعی فنلاند

چشم انداز جنگل و آب فراگیر منبع اصلی الهام برای هنر و ادبیات فنلاند بوده است. با شروع حماسه ملی فنلاند، کالوالا، هنرمندان و معماران بزرگ این کشور – از جمله آلوار آلتو، آلبرت ادلفلت، آکسلی گالن-کاللا، جوها ایلماری لیویسکا، و ارو سارینن – و همچنین نوازندگان، نویسندگان و شاعران آن – از ژان سیبلیوس به Väinö Linna، Juhani Aho، Zacharias Topelius و Eino Leino—همگی مضامین و تصاویری را از منظره ملی خود کشیده‌اند. یکی از اولین شاعران مدرنیست، ادیت سودگران، رابطه خود را با محیط فنلاند در «بازگشت به خانه» اینگونه بیان کرد:

درخت جوانی من بر گرد من ایستاده و شادی می کند: ای انسان!
و چمن از سرزمین های بیگانه به من خوش آمد می گوید.
سرم را روی چمن ها تکیه دادم: حالا بالاخره خانه.
حالا به هر چیزی که پشت سرم است پشت می کنم:
تنها یاران من جنگل و ساحل و دریاچه خواهند بود.
مفهوم طبیعت به عنوان خانه واقعی فنلاندی ها بارها و بارها در ضرب المثل های فنلاندی و حکمت عامیانه بیان می شود. آب و هوای سخت در بخش شمالی کشور، با این حال، منجر به تمرکز جمعیت در یک سوم جنوبی فنلاند شده است، به طوری که حدود یک پنجم از جمعیت این کشور در هلسینکی، بزرگترین شهر فنلاند و شمالی ترین شهر قاره اروپا زندگی می کنند. سرمایه، پایتخت. با این حال، علیرغم این واقعیت که بیشتر فنلاندی ها در شهرها و شهرها زندگی می کنند، طبیعت – به ویژه جنگل – هرگز از ذهن و قلب آنها دور نیست.

دریاچه ها و جنگل ها در فنلاند

فنلاند از شمال با نروژ، از شرق با روسیه، از جنوب با خلیج فنلاند، از جنوب غربی با خلیج بوتنیا و از شمال غربی با سوئد همسایه است. منطقه آن شامل قلمرو خودمختار آلاند، مجمع الجزایری در ورودی خلیج بوتنیا است. حدود یک سوم قلمرو فنلاند – بیشتر مااکونتا (منطقه) لاپی – در شمال دایره قطب شمال قرار دارد.

مرداب در فنلاند

فنلاند به شدت جنگلی است و دارای حدود 56000 دریاچه، رودخانه های متعدد و مناطق وسیع باتلاقی است. با مشاهده از هوا، فنلاند مانند یک پازل پیچیده آبی و سبز به نظر می رسد. به جز در شمال غربی، ویژگی های برجسته تفاوت زیادی ندارند و مسافران روی زمین یا روی آب به ندرت می توانند فراتر از درختان را در مجاورت خود ببینند. با این حال، چشم انداز زیبایی چشمگیر – اگر گاهی اوقات تیره و تار باشد – دارد. ساختار زیرین فنلاند یک سپر فرسوده عظیم است که از صخره های باستانی، عمدتاً گرانیت، تشکیل شده است که قدمت آن به زمان پرکامبرین (حدود 4 میلیارد تا 540 میلیون سال پیش) می رسد. زمین در قسمت جنوبی کشور پست است و در مرکز و شمال شرق بالاتر است . مناطق شمالی در منتهی الیه شمال غربی و در مجاورت مرزهای فنلاند با سوئد و نروژ قرار دارند. در این منطقه چندین قله مرتفع از جمله کوه هالتی وجود دارد که با ارتفاع 4357 فوت (1328 متر)، بلندترین کوه فنلاند است.

مجمع الجزایر هلسینکی

خط ساحلی فنلاند، حدود 2760 مایل (4600 کیلومتر) طول دارد، به شدت فرورفته و پر از هزاران جزیره است. بیشترین تعداد آنها در جنوب غربی، در مجمع الجزایر Turun (Turku؛ Åbo) یافت می شود که با جزایر آلاند (Ahvenanmaa) در غرب ادغام می شود. جزایر جنوبی در خلیج فنلاند عمدتاً دارای ارتفاع کم هستند، در حالی که جزایری که در امتداد خط ساحلی جنوب غربی قرار دارند ممکن است به ارتفاع بیش از 400 فوت (120 متر) برسند.

برجستگی فنلاند تا حد زیادی تحت تأثیر یخبندان عصر یخبندان قرار گرفت. یخچال های طبیعی قاره ای که در حال عقب نشینی بودند، سنگ بستر را پر از رسوبات مورینیک در سازندهای اسکرها، برآمدگی های پیچ در پیچ قابل توجهی از شن و ماسه طبقه بندی شده، از شمال غربی به جنوب شرقی باقی گذاشت. یکی از بزرگ‌ترین تشکل‌ها، پشته‌های Salpausselkä هستند، سه برآمدگی موازی که در سراسر جنوب فنلاند در یک الگوی قوسی قرار دارند. وزن یخچال‌های طبیعی که گاهی مایل‌ها ضخامت دارند، پوسته زمین را تا صدها فوت کاهش می‌دهد. در نتیجه، مناطقی که از وزن صفحات یخ رها شده اند، افزایش یافته و همچنان بالا می روند، و فنلاند همچنان از دریا خارج می شود. در واقع، افزایش سالانه حدود 0.4 اینچ (10 میلی متر) زمین در بخش باریک خلیج بوتنیا، به تدریج کف دریای قدیمی را به خشکی تبدیل می کند.

دریاچه سایما

آبهای داخلی فنلاند تقریباً یک دهم مساحت کل کشور را اشغال می کند. 10 دریاچه با مساحت بیش از 100 مایل مربع (250 کیلومتر مربع) و ده ها هزار دریاچه کوچکتر وجود دارد. بزرگترین دریاچه، سایما، در جنوب شرقی، حدود 1700 مایل مربع (4400 کیلومتر مربع) را پوشش می دهد. دریاچه های بزرگ دیگری نیز در نزدیکی آن وجود دارد، از جمله Päijänne و Pielinen، در حالی که Oulu در نزدیکی Kajaani در مرکز فنلاند و Inari در منتهی الیه شمال قرار دارد. دور از مناطق ساحلی، بسیاری از رودخانه‌های فنلاند به دریاچه‌هایی می‌ریزند که عموماً کم عمق هستند – تنها سه دریاچه عمیق‌تر از حدود 300 فوت (90 متر) هستند. خود سایما از طریق رودخانه Vuoksi (Vuoksa) به دریاچه بسیار بزرگتر لادوگا در قلمرو روسیه می ریزد. زهکشی از ارتفاعات شرقی فنلاند از طریق سیستم دریاچه ای کارلیای روسیه به دریای سفید است. در منتهی الیه شمال، رودخانه پاتس و شاخه های آن، مناطق وسیعی را به قطب شمال می ریزند. در سواحل غربی فنلاند مجموعه ای از رودخانه ها به خلیج بوتنیا می ریزند. اینها عبارتند از تورنیو، که بخشی از مرز فنلاند با سوئد را تشکیل می دهد، و کیمی، که با 343 مایل (550 کیلومتر)، طولانی ترین رودخانه فنلاند است. در جنوب غربی، کوکمن، یکی از بزرگترین رودخانه های فنلاند، از کنار شهر پوری (Björneborg) می گذرد. رودخانه های دیگر به سمت جنوب به خلیج فنلاند می ریزند.

خاک‌ها شامل خاک‌هایی از نوع سنگ‌ریزه‌ای هستند که در اسکرز یافت می‌شوند، همچنین رسوبات پس از یخبندان دریایی و دریاچه‌ای گسترده به شکل رس و سیلت، که حاصلخیزترین خاک کشور را فراهم می‌کند. تقریباً یک سوم فنلاند زمانی پوشیده از باتلاق‌ها، باتلاق‌ها، زمین‌های باتلاقی و دیگر باتلاق‌ها بود، اما بسیاری از این مناطق خشک شده و اکنون جنگلی شده‌اند. یک سوم شمالی فنلاند هنوز دارای لایه‌های ضخیمی از ذغال سنگ نارس است که خاک هوموس آن همچنان در حال بازیابی است. در جزایر آلند خاک عمدتاً رسی و شنی است.

وضعیت آب و هوای فنلاند چگونه است ؟

بخشی از فنلاند در شمال دایره قطب شمال از زمستان های بسیار شدید و طولانی رنج می برد. دما می تواند تا 22- درجه فارنهایت (30- درجه سانتیگراد) کاهش یابد. در این عرض‌های جغرافیایی، برف هرگز از دامنه‌های کوه‌های رو به شمال آب نمی‌شود، اما در تابستان کوتاه (لاپلند حدود دو ماه خورشید نیمه‌شب دارد)، از ماه می تا ژوئیه، دما می‌تواند به 80 درجه فارنهایت (27 درجه سانتی‌گراد) برسد. ). در جنوب‌تر، افراط‌های دما کمی کمتر مشخص می‌شوند، زیرا جریان هوای گرم شده از دریای بالتیک و جریان خلیج از اقیانوس اطلس، دما را تا 10 درجه بالاتر از عرض‌های جغرافیایی مشابه در سیبری و گرینلند نگه می‌دارد. زمستان طولانی ترین فصل در فنلاند است. در شمال دایره قطب شمال، شب قطبی بیش از 50 روز طول می کشد. در جنوب فنلاند کوتاه ترین روز حدود شش ساعت طول می کشد. بارش سالانه که حدود یک سوم آن به صورت برف یا برف می بارد، در جنوب حدود 25 اینچ (600 میلی متر) و در شمال کمی کمتر است. تمام آب های فنلاند در معرض یخ زدگی سطحی در طول زمستان هستند.

زندگی گیاهی و جانوری

بخش اعظم فنلاند تحت تسلط مخروطیان است، اما در منتهی الیه جنوب منطقه ای از درختان برگریز وجود دارد که عمدتاً شامل توس، فندق، آسپن، افرا، نارون، نمدار و توسکا است. مخروطیان عمدتاً کاج و صنوبر هستند. کاج به سمت شمال منتهی می شود، جایی که می توان آن را در میان توس کوتوله قطبی و بید کوتوله یافت. گلسنگ ها به طور فزاینده ای رایج می شوند و در نوع خود به سمت شمال متفاوت می شوند. در پاییز جنگل ها سرشار از قارچ های خوراکی هستند. بیش از 1000 گونه از گیاهان گلدار ثبت شده است. باتلاق های اسفاگنوم که وسیع هستند

فنلاند از نظر حیات وحش نسبتاً غنی است. پرندگان دریایی، مانند مرغ دریایی پشت سیاه و درنای قطبی، به تعداد زیادی در جزایر ساحلی لانه می کنند. پرندگان آبزی، مانند اردک اسکوتر مخملی سیاه و سفید، در دریاچه های داخلی لانه می کنند. پرندگان دیگر عبارتند از سیبری jay، دم گلدار، و در شمال، عقاب. بسیاری از پرندگان در زمستان به سمت جنوب مهاجرت می کنند. فنلاند محل تکثیر بسیاری از پرندگان آبزی و شناور است، از جمله اکثر ماسه‌داران و ماسه‌پرهای منقار پهن جهان (Limicola falcinellus). جانوران بومی جنگل شامل خرس، گوزن، گرگ، ولورین، سیاه گوش و گوزن فنلاندی هستند. گوزن شمالی وحشی تقریبا ناپدید شده است. آنهایی که در شمال باقی مانده اند اهلی شده اند.

ماهی قزل آلا، ماهی قزل آلا و سیکا (ماهی سفید) در رودخانه های شمالی نسبتاً فراوان هستند. شاه ماهی بالتیک رایج ترین ماهی دریایی است، در حالی که خرچنگ را می توان در طول فصل تابستان کوتاه صید کرد. پیک، زغال اخته و سوف نیز یافت می شود.

پوشش گیاهی و حیات وحش جزایر آلند بسیار شبیه به مناطق ساحلی جنوب فنلاند است.

مطلب پیشنهادی

فشرده سازی خاک و زمین در پروژه های عمرانی

فشرده سازی زمین در ساختمان سازی یک فرآیند ضروری است که برای بهبود خواص مکانیکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *