دوشنبه , 11 تیر 1403 - 9:13 قبل از ظهر
شستشوی نمای کنیتکس با طناب

شستشوی نمای کنیتکس با طناب

شستشوی نمای کنیتکس با طناب

شستشوی نمای ساختمان سبب می شود که ساختمان از منظر دیداری، جذابیت خود را حفظ کرده و حتی موجب طول عمر نمای بنا می شود. از طرفی چون متریال مورد استفاده در هر نما متفاوت است، پس روش تمیز کردن و شستشوی آن نیز متفاوت است. در نتیجه این کار به نوعی تخصص تبدیل شده و ارایه خدمات شستشوی نما به صورت فنی انجام می پذیرد.

کنیتکس چیست و چه نقشی در نمای ساختمان دارد؟

کنیتکس ترکیبی از پنبه نسوز و مواد پرلیت است که با مواد رنگی و الیاف ترکیب می شود. به بیان دیگر، کنیتکس رنگ روغنی پوششی است که به دلیل ضد آب بودن از ان در نمای ساختمان استفاده می شود. این خاصیت ضد آب بودن برای کنیتکس به حدی مورد توجه قرار گرفته است، که آن را حتی با نام کنیتکس ضد آب نیز می شناسند. قیمت کنیتکس در مقایسه با سایر نما ها بسیار مقرون به صرفه بوده و از دلایل دیگر توجه به آن است.

نمای کنیتکس بسیار با دوام است و از مقاومت قابل توجهی برخوردار است. این نما دارای خاصیت ارتجاعی بوده که به نما کمک می کند در برابر نشست های احتمالی بنا، دچار تغییر شکل نشده وصلابت خود را حفظ کند. تمام این عوامل دست به دست هم می دهند که نمای کنیتکس نیز در کنار سایر سنگ نما ها برای به دست اوردن بازار رقابت کند و مورد توجه نیز قرار بگیرد.

شستشوی نمای کنیتکس با طناب

شستشو نما کنیتکس با واتر جت

شستشوی نمای کنیتکس چگونه انجام می گیرد؟

تمیز کردن نمای کنیتکس مانند سایر نما ها یک پروسه علمی و تخصصی بوده که به صورت حرفه ای توسط شرکت های خدماتی این صنعت انجام می پذیرد. از کاربردی ترین روش ها برای شستشوی نمای کنیتکس، بدون شک استفاده از واتر جت است. در واقع واتر جت، استفاده از آب با فشار بسیار زیاد برای زدودن چربی، دوده، آلودگی و انواع کثیفی را میسر می کند. نماشویی کنیتکس بسیار کم هزینه تر از این است که مجددا رنگ آمیزی شود، بنابراین اگر در زمان مناسب انجام شود نما را از رنگ امیزی بی نیاز می کند.

الودگی هایی نظیر گرد و غبار را می توان با شستشو از روی سطح نمای کنیتکسی پاک کرد، اما مواد روغنی و چرب و گاها مواد هیدروکربنی مانند گازوییل با شستشو با آب پاک نمی شوند. برای جلوگیری از آسیب ساختمان و اجتناب از رنگ امیزی ساختمان، لازم است که نما به صورت سالیانه یک بار مورد شستشو قرار بگیرد. تا نمای اولیه ساختمان حفظ شده و زیبایی و رنگ آن از بین نرود.

برای شستشوی نما ها از چند روش کلی می توان استفاده کرد. در قدیم برای شستشوی نمای بنا از نردبان بلند استفاده می شده است. اما به دلیل ایمنی پایین کم کم منسوخ شده و جای خود را به روش های نوین داده است. روش دیگری که بسیار پر خطر است، روش استفاده از داربست است که این روش در کشور ما روشی سنتی بوده که اگر با محار به وسیله یک طناب انجام شود می تواند از بروز حادثه جلوگیری کند.

روش شستشو با اسانسورهای کابین دار، یکی دیگر از روش های موجود در دنیای مدرن برای شستشوی بنا است که به دلیل نوع تجهیزاتی که مورد استفاده قرار می گیرد، به طبع از هزینه بیشتری نیز برخوردار است. اما از مزایای ان می توان به ایمنی و امکان کار طولانی مدت اشاره کرد. امروزه جدید ترین روشی که برای شستشوی نما ها مورد استفاده قرار می گیرد، روش شستشو با کمک طناب است.

شستشوی نمای کنیتکس با طناب

شستشو نما ساختمان های کنیتکسی

مزایای استفاده از طناب برای شستشوی نمای کنیتکسی

استفاده از طناب روشی هوشمندانه و در عین حال ارزان قیمت است. در این روش شستشو به کمک طناب انجام می گیرد و یک یا چند اپراتور به صورت همزمان می توانند بر روی یک سطح کار کنند. این روش مشابه روشی است که کوهنورد ها برای بالا رفتن یا پایین امدن از شیب زیاد، از آن استفاده می کنند. از این رو استفاده از این روش به خودی خود نیازمند تخصص است.

دلیل ارزان بودن این روش، این است که از تجهیزات گران قیمتی برای نگهداشتن اپراتور روی سطح نمای ساختمان استفاده نمی شود و در واقع این کار فقط با کمک طناب انجام می گیرد. برای شستن نمای کنیتکس استفاده از واتر جت و کمک گرفتن از طناب ایده بسیار کارامد و هوشمندانه ای است.

وجود ایمنی مورد قبول در این روش سبب شده که از ایده آل ترین روش ها برای شستشوی نماهای ساختمان های مرتفع باشد. در صورتی که استفاده ار اسانسورهای کابین دار برای ارتفاع های خیلی بلند سبب افزایش قیمت کار شده و از نظر اقتصادی اصلا به صرفه نیست.

همچنین از دیگر مزایای استفاده از طناب در شستشوی نمای ساختمان، سرعت بسیار بالای آن در مقایسه با سایر روش ها است. برای منظور استفاده ایمن از طناب برای شستشوی نما، حتما باید از گیره گاورنر اسانسور و یا پایه هواساز و یا مشابه آنها استفاده کرد که از نظر استحکام و ایمنی شرایطی کم خطر برای کار کردن ایجاد نمود.

از دیگر حسن های این روش، امکان یک دسترسی کامل و با کیفیت را به اپراتور می دهد و اپراتور می تواند در همه جهت ها آزادانه حرکت داشته باشد و به همه نقاط سطح خارجی نما دسترسی کامل داشته باشد.

شستشوی نمای کنیتکس با طناب

شستشو نمای کنتیتکس به وسیله متخصص

کلام آخر

شستشوی نمای ساختمان علاوه بر انکه موجب زیبایی و اراستگی ظاهری بنا می شود، سبب کمک به دوام بیشتر نما نیز می شود. نما هایی از جنس کنیتکس به دلیل اسان بودن شستشوی انها و جلوگیری از نیازمند شدن بنا به رنگ امیزی مجدد و همچنین قیمت اجرا و شست شوی مناسب، بسیار مورد توجه سازندگان امروزی قرار گرفته اند.

بهتر است برای شستشوی نمای کنیتکسی از واتر جت استفاده شود. شرکت آسمان خراش با دستگاه های پیشرفته و با کمک طناب به صورت حرفه ای و تخصصی شستشوی نمای ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی را با بالاترین کیفیت اجرا می کند و ضمانت در کیفیت و خدمات نتیجه اعتماد شما به اسمان خراش است. برای ارتباط با گروه فنی مهندسی آسمان خراش با شماره های 02186051479 و 09120238370 تماس بگیرید و از ارایه خدمات با کیفیت آن بهره مند شوید.

مطلب پیشنهادی

فشرده سازی خاک و زمین در پروژه های عمرانی

فشرده سازی زمین در ساختمان سازی یک فرآیند ضروری است که برای بهبود خواص مکانیکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *