سه شنبه , 6 شهریور 1403 - 2:05 بعد از ظهر
درآمد یک بازیکن حرفه ای بیلیارد چقدر است؟

درآمد یک بازیکن حرفه ای بیلیارد چقدر است؟

درآمد یک بازیکن حرفه ای بیلیارد چقدر است؟ بسیاری از افراد بازی بیلیارد یا پول را به عنوان یک فعالیت تفریحی و آرامش بخش در کنار دوستان و خانواده در نظر می گیرند. حتی برخی افراد میز بیلیارد در خانه دارند یا برای بازی به سالن های بیلیارد می روند. در حالی که بیلیارد قطعا ورزشی است که همه می توانند از آن لذت ببرند، اما افرادی هم هستند که آن را به صورت حرفه ای دنبال می کنند. اگر تا به حال فکر کرده اید که یک بازیکن حرفه ای بیلیارد یا پول به طور متوسط چقدر درآمد دارد، شاید تعجب کنید که بدانید آن ها در صورت موفقیت می توانند درآمد بسیار خوبی داشته باشند.

شرح شغل: بازیکن حرفه ای بیلیارد

بازیکنان حرفه ای بیلیارد با شرکت در مسابقات و رقابت با دیگر بازیکنان حرفه ای درآمد کسب می کنند. جوایز نقدی مسابقات مختلف بر اساس رتبه بندی نهایی بازیکنان متفاوت است. گاهی اوقات فقط نفر اول جایزه دریافت می کند، در حالی که در مسابقات دیگر ممکن است تا ۱۰ بازیکن برتر از لحاظ مالی پاداش بگیرند. از شناخته شده ترین مسابقات می توان به جام جهانی بیلیارد، مسابقات قهرمانی 9 توپ جهان و یورو تور اشاره کرد. بدیهی است هر چه تعداد مسابقاتی را که یک بازیکن حرفه ای برنده شود بیشتر باشد، درآمد بیشتری نیز خواهد داشت. آن ها همچنین ممکن است از طریق اسپانسرینگ (حمایت مالی برندها) درآمد خود را افزایش دهند.

تحصیلات و آموزش

برای تبدیل شدن به یک بازیکن حرفه ای بیلیارد، به تجربه زیادی در این ورزش نیاز دارید. تمرین و آموزش مداوم، به خصوص برای تسلط بر فنون خاص و بهبود کنترل کلی روی توپ ها، بسیار ضروری است. همانطور که در هر ورزشی صادق است، تمرین مداوم به پیشرفت شما کمک می کند. شروع از سنین پایین، شرکت در کلاس های آموزشی یا داشتن یک مربی و صرف زمان زیاد برای تمرین و پیشرفت بدون تسلیم شدن، تنها الزامات این حرفه هستند. برخی از بازیکنان ممکن است برای دریافت این آموزش به انجمن بیلیارد آمریکا (UPA) بپیوندند. بسیاری از بازیکنان حرفه ای بیلیارد بر این باورند که قبل از ورود به لیگ های بزرگ، تجربه شرکت در مسابقات کوچک تر در طول چندین سال، بسیار مهم است.

صنعت: بازیکن حرفه ای بیلیارد

اکثر بازیکنان حرفه ای بیلیارد در تورنمنت ها شرکت می کنند و درآمد آن ها بر اساس برد در مسابقات است. سازمان های مختلفی برای برگزاری مسابقات و ایجاد فرصت کسب درآمد برای بازیکنان وجود دارد. این به این معنی است که بازیکنان برای شرکت در مسابقات ممکن است مجبور به سفرهای زیادی شوند. به خصوص بازیکنان مبتدی یا میان‌رده معمولا باید هزینه سفر و ورود به مسابقات را خودشان پرداخت کنند. اما برندگان دائمی احتمالا از پرداخت این هزینه ها معاف خواهند شد. یکی از سازمان هایی که می توانید برای رشد به عنوان یک بازیکن حرفه ای بیلیارد به آن ملحق شوید، UPA (سازمان بازیکنان حرفه ای بیلیارد آمریکا) است.

بیشتر بخوانید :

درآمد یک بازیکن حرفه ای بیلیارد چقدر است؟

سال ها تجربه و حقوق

به طور متوسط، یک بازیکن میانی بیلیارد می تواند حدود 50,000 دلار در سال درآمد داشته باشد، در حالی که درآمد برترین بازیکنان به صدها هزار یا حتی میلیون ها دلار در سال می رسد. دارایی خالص Efren Reyes، پردرآمدترین بازیکن بیلیارد، 2 میلیون دلار است. درآمد این شغل به دلیل ماهیت آن بسیار متغیر است. بازیکنان حرفه ای برای کسب درآمد باید در مسابقات برنده شوند و در رتبه بندی جهانی بیلیارد بالا بروند. در غیر این صورت، بازیکنان بیلیارد می توانند با آموزش به دانش آموزان، دریافت اسپانسرینگ یا برنده شدن در شرط بندی در سالن های بیلیارد، درآمد کسب کنند.

چشم انداز شغلی: بازیکن حرفه ای بیلیارد

متاسفانه، همه بازیکنان حرفه ای بیلیارد نمی توانند تنها از طریق این ورزش امرار معاش کنند. اگر آن ها در مسابقات باخته و نتوانند درآمدزایی کنند، از نظر مالی با مشکل مواجه خواهند شد. با اینکه بیلیارد قطعا یک ورزش محبوب است و برندگان جوایز خوبی دریافت می کنند، اما بازیکنانی که در مسابقات برنده نمی شوند، باید درآمد خود را از راه های دیگری مانند تدریس یا سایر فعالیت ها تامین کنند.

مطلب پیشنهادی

پر افتخارترین ورزشکاران المپیک تا کنون

اولین بازی‌های المپیک مدرن در سال 1896 در آتن، یونان برگزار شد. در آن زمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *