چهارشنبه , 13 تیر 1403 - 1:54 قبل از ظهر
خواص هلو برای پوست
Fresh peaches in the basket

خواص شگفت انگیز هلو برای پوست

در دنیای امروز، حفظ و بهبود زیبایی پوست یکی از مسائل مهم و مورد توجه هر فردی است. با پیشرفت علم و تکنولوژی، محصولات متعددی برای مراقبت از پوست به بازار عرضه شده‌اند، اما در این بین، گاهی اوقات از طبیعت به عنوان یک منبع ارزشمند برای بهبود و آرایش پوست غافل می‌شویم. یکی از این جواهرهای طبیعی که به ندرت به آن توجه می‌شود، هلو است.

هلو، با طعم و عطر خوشایند، معمولاً به عنوان یک میوه‌ی خوشمزه و شیرین شناخته می‌شود. اما آیا شما می‌دانستید که هلوها از ویژگی‌های غنی از مواد مغذی برخوردار هستند که می‌توانند به بهبود و نگهداری سلامت و زیبایی پوست کمک کنند؟ در این مقاله، به بررسی علمی و دقیق خواص هلو برای پوست خواهیم پرداخت. از ویتامین‌ها و مواد آنتی‌اکسیدان تا خواص آب هلو برای مرطوب‌سازی و تغذیه پوست، ما تلاش خواهیم کرد تا تاثیرات مثبت این میوه شگفت‌انگیز بر روی پوست را به طور کامل برای شما تشریح کنیم. به همین دلیل، با ما همراه باشید تا در این سفر به کشف تمامی رازهای پوستی هلو، به زیبایی و جوانی پوست خود بیافزایید.

چرا هلو برای پوست خوب است ؟

سرشار از آنتی اکسیدان ها: هلو سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و A است که به مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. این آسیب می تواند منجر به پیری زودرس و آسیب پوست شود. آنتی اکسیدان های موجود در هلو به محافظت از پوست در برابر آسیب و حفظ سلامت آن کمک می کند.

سرشار از ویتامین C: ویتامین C یک ماده مغذی ضروری برای سلامت پوست است و هلو منبع عالی آن است. ویتامین C به افزایش تولید کلاژن کمک می کند، که برای سفت و جوان نگه داشتن پوست شما مهم است. همچنین به روشن شدن پوست و یکدست شدن رنگ پوست کمک می کند.

آبرسان: هلو همچنین دارای محتوای آب بالایی است که به هیدراته نگه داشتن پوست شما کمک می کند. پوست هیدراته کمتر مستعد خشکی، تحریک و خطوط ریز است.

حاوی ویتامین A: ویتامین A برای سلامت پوست مهم است، زیرا به ترمیم و بازسازی سلول های پوست کمک می کند. هلو منبع خوبی از این ماده مغذی است که می تواند به داشتن پوستی شاداب و سالم کمک کند.

خواص لایه برداری: هلو حاوی آلفا هیدروکسی اسیدهای طبیعی (AHAs) است که به لایه برداری پوست کمک می کند. AHA ها به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کنند و پوستی شاداب و درخشان زیرین را نشان می دهند. این می تواند به بهبود بافت و ظاهر پوست شما کمک کند.

خواص هلو

مصرف روزانه هلو به تنهایی جوابگوی تمامی مسائل بهداشتی نیست، اما دلایل زیادی برای تناول این میوه با دانه وجود دارد. در زیر فواید احتمالی هلو آورده شده است.

1. سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان

هلو مملو از ویتامین ها و مواد معدنی مفیدی است که بدن شما برای انجام بهترین عملکرد به آنها نیاز دارد.

خوردن یک تکه میوه بزرگ (225 گرم) به شما کمک می کند:

ویتامین A: 6٪ از ارزش روزانه (DV)
ویتامین C: 10٪ DV
نیاسین: 11% DV
پتاسیم: 6% DV
مس: 19% DV
منیزیم: 4% DV
آنها همچنین حاوی انواع ترکیبات گیاهی آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند که به محافظت از بدن شما در برابر آسیب اکسیداتیو از طریق رادیکال های آزاد (ترکیباتی که اغلب با بیماری و سرطان مرتبط هستند) کمک می کند.

2. کمک به هضم

یک روده سالم به هضم خوب متکی است و هلو (و سایر غذاهای غنی از فیبر) ممکن است بلیط شما برای یک جریان گوارشی خوب باشد.

یک هلو بزرگ (225 گرم) با تقریباً 3.38 گرم فیبر بسته بندی شده است که به حرکت در دستگاه گوارش شما کمک می کند. فیبر همچنین شما را «عادی» نگه می‌دارد (بله، ما در مورد 💩 صحبت می‌کنیم)، بنابراین می‌توانید از یبوست بسیار ناخوشایند جلوگیری کنید.

3. بهبود سلامت قلب

هلو (و همچنین سایر میوه ها مانند سیب، گلابی و آلو) سرشار از فلاونوئیدها هستند – آنتی اکسیدان هایی که ممکن است به تقویت قلب سالم کمک کنند. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که مصرف بالای فلاونوئیدها با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و علل آن در مردان و زنان مرتبط است.

مطالعات همچنین نشان می دهد که خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان های فلاونوئید مانند هلو ممکن است به کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا (یک عامل خطر برای بیماری قلبی) کمک کند.

4. از سیستم ایمنی بدن شما حمایت می کند

هلو حاوی مواد مغذی است که از عملکرد سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کند، مانند ویتامین C.

یک هلوی بزرگ حدود 10 درصد از ارزش روزانه ویتامین C بدن شما را تامین می کند که بدن شما برای کمک به عملکرد سیستم ایمنی و محافظت از شما در برابر عفونت به آن نیاز دارد. این به محافظت از سیستم ایمنی شما کمک می کند و آن را برای مبارزه با هر گونه بیماری یا عفونتی که سر راهش قرار می گیرد آماده می کند.

5. کمک به حفظ وزن سالم

غذاهای مغذی مانند میوه ها و سبزیجات، از جمله هلو، کالری کمی دارند و سرشار از مواد مغذی هستند که به حفظ وزن سالم کمک می کنند.

از آنجایی که آنها محتوای آب بالایی دارند و پر از فیبر هستند، ممکن است به شما کمک کنند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید.

6. محافظت و بهبود پوست

هلو به دلیل خواص ضد التهابی که دارد ممکن است به بهبود و محافظت از پوست شما کمک کند.

هلو حاوی ویتامین C است که در حفظ سلامت کلی پوست نقش دارد.

آنها همچنین حاوی پروویتامین A هستند که می تواند از پوست شما در برابر اشعه های مضر UV و سایر عوامل مضر برای حفظ درخشش جوان محافظت کند.

هلو همچنین منبع خوبی از پروویتامین A کاروتنوئیدها است که می تواند به شکل فعال ویتامین A در بدن تبدیل شود. کاروتنوئیدها در پوست انباشته می شوند و ممکن است به محافظت از پوست شما در برابر اشعه های مضر UV کمک کنند.

7. ممکن است به کاهش خطر سرطان کمک کند

TBH هیچ غذایی وجود ندارد که به طور کامل از سرطان جلوگیری کند. اما مصرف کل سبزیجات و میوه به طور کلی با کاهش خطر سرطان مرتبط است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که دو آنتی اکسیدان دیگر موجود در هلو – کاروتنوئیدها و اسید کافئیک – ممکن است با پیشگیری از برخی سرطان ها مرتبط باشند.

یک مطالعه در لوله آزمایش در سال 2014 حتی نشان داد آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول که از هلو و آلو استخراج می شود ممکن است به جلوگیری از رشد و گسترش سلول های سرطان سینه بدون آسیب رساندن به سلول های سالم کمک کند.

در حالی که این یافته ها جالب هستند، هنوز مطالعات انسانی بیشتری در این زمینه مورد نیاز است. و مصرف روزانه یک هلو سرطان موجود را درمان نمی کند.

8. ممکن است به تنظیم قند خون کمک کند

مصرف میوه به طور کلی با کاهش سطح قند خون، کاهش سطح قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.

در حالی که یک مطالعه انسانی نیست، یک مطالعه در سال 2015 روی موش‌ها همچنین نشان داد که مصرف آب هلو و آلو از عوامل خطر مرتبط با قند خون بالا، مقاومت به انسولین و سلامت قلب و عروق جلوگیری می‌کند.

9. بینایی را بهبود می بخشد

هلو به لطف آنتی اکسیدانی به نام بتاکاروتن درون آن ممکن است به سلامت چشمان شما کمک کند.

این آنتی اکسیدان رنگ نارنجی زیبای هلو را می دهد. فراتر از زیبایی شناسی، بتاکاروتن می تواند در بدن شما به ویتامین A تبدیل شود که برای بینایی شما ضروری است.

خلاصه مطالب

در نهایت برای جمع بندی مقاله خواص هلو برای پوست هلو مملو از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است که آن ها را به یک انتخاب خوشمزه و مغذی تبدیل می کند. افزودن هلو به رژیم غذایی شما می تواند فواید مختلفی از جمله بهبود پوست، حمایت از سلامت ایمنی و کمک به هضم غذا را به همراه داشته باشد.

هلو را می توان تازه، منجمد یا کنسرو شده خریداری کرد. دانستن نحوه نگهداری صحیح آنها به ماندگاری طولانی تری کمک می کند تا بتوانید بیشترین بهره را از این میوه آبدار ببرید. در حالی که می‌توانید هلو را مستقیماً از درخت میل کنید، راه‌های زیادی برای پختن آن‌ها برای ایجاد دسرها و غذاهای خوشمزه وجود دارد.

مطلب پیشنهادی

 طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی ساده

 طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی ساده

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی ساده :در دنیایی پر از غذاهای خوشمزه، پیتزا جایگاه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *