چهارشنبه , 13 تیر 1403 - 2:28 قبل از ظهر

تجربه بهار دل‌انگیز در بندر لنگه: طبیعت‌گردی، تفریحات و خوراکی‌های لذیذ

تجربه بهار دل‌انگیز در بندر لنگه: طبیعت‌گردی، تفریحات و خوراکی‌های لذیذ

بندر لنگه، یکی از مهم‌ترین بندرها واقع در جنوب ایران است که در استان هرمزگان و 192کیلومتری شهر بندرعباس قرار دارد. پیش فروش بلیط قطار که شروع می‌شود، مردم از سراسر ایران برای خرید بلیط قطار بندرعباس اقدام می‌کنند تا بعد از پیاده‌شدن از قطار در ایستگاه راه‌آهن بندرعباس راهی بندر لنگه شوند و با اقامت در بهترین هتل این شهر بندری سفر خاطره‌انگیزی را آغاز کنند. با انتخاب بهترین هتل بندر لنگه به‌راحتی می‌توان به جاذبه‌های گردشگری این بندر زیبا دسترسی داشت. در این مطلب، راجع‌به جاهای دیدنی، تفریحات و خوراکی‌های لذیذ بندرلنگه صحبت خواهیم کرد.

برای سفر به بندر لنگه از چه روش‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

همان‌طور‌که در مقدمه نیز اشاره کردیم، بندر لنگه یکی از مهم‌ترین بندرهای هرمزگان است که به‌عنوان قطب تجاری این استان نقش چشمگیری در اقتصاد این نقطه از کشور دارد. با‌توجه‌به جذابیت‌های زیاد و وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع در بندر لنگه، این بندر با نام‌های عروس بندرهای ایران و بندر مروارید نیز شناخته می‌شود. با‌توجه‌به وجود فاصله 186کیلومتری بین بندرعباس و بندرلنگه، مسافرانی که در فصل بهار قصد بازدید از بندر لنگه را دارند، در‌صورت داشتن وقت کافی می‌توانند از مکان‌های دیدنی بندرعباس نیز دیدن کنند. برای سفر به این بندر زیبای واقع در حاشیه دریای خلیج‌فارس، روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

سفر به بندر لنگه از‌طریق خودروی شخصی

یکی از روش‌های سفر به این نقطه از کشور، استفاده از خودروی شخصی است. این روش بیشتر به افرادی پیشنهاد می‌شود که فاصله شهر محل سکونت آن‌ها با بندر لنگه طولانی نیست؛ زیرا رانندگی در مسیرهای جاده‌ای طولانی بسیار خسته‌کننده خواهد بود و منجر به استهلاک خودرو نیز می‌شود. اگر ساکن تهران باشید، برای طی‌کردن مسیر جاده‌ای 1450کیلومتری، باید حدود 15 ساعت در جاده باشید و رانندگی کنید.

سفر به بندر لنگه از‌طریق خرید بلیط اتوبوس

یکی دیگر از روش‌های سفر به جنوب ایران و اقامت در بهترین هتل بندر لنگه، خرید بلیط اتوبوس است.‌ سفر با اتوبوس هزینه نسبتا پایینی دارد؛ اما نشستن طولانی روی صندلی‌های اتوبوس هر مسافری را خسته می‌کند. اگر این روش را برای سفر خود انتخاب کردید، حتما بلیط قطار VIP خریداری کنید تا حداقل روی صندلی‌های راحت و با برخورداری از امکاناتی مانند سیستم تهویه و سیستم گرمایشی و سرمایشی سفر کنید.

سفر به بندر لنگه از‌طریق خرید بلیط قطار هواپیما

سفر با هواپیما به‌عنوان سریع‌ترین و گران‌ترین روش سفر طرفداران زیادی دارد. در این روش مسافران در کوتاه‌ترین زمان ممکن مسیر هوایی بین فرودگاه شهر محل زندگی خود تا فرودگاه بین‌المللی بندرلنگه را طی می‌کنند. این روش سفر بیشتر برای افرادی که از بودجه کافی برخوردارند و باید هر‌چه زودتر به مقصد خود برسند مناسب است.

سفر به بندر لنگه از‌طریق خرید بلیط قطار

بهترین، پرطرفدارترین، راحت‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش سفر به بندرلنگه، خرید بلیط یکی از قطارهای فعال در ناوگان ریلی ایران در زمان پیش فروش قطار است. در این روش، مسافران مسیر ریلی بین ایستگاه راه‌آهن شهر خود تا ایستگاه راه‌آهن بندرعباس را در شرایطی امن و راحت طی می‌کنند. در شهر بندر لنگه، ایستگاه راه‌آهن وجود ندارد و نزدیک‌ترین ایستگاه به آن در شهر بندرعباس واقع شده است. قیمت بلیط قطار نسبت به قیمت بلیط هواپیما ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر است. اگر عجله‌ای برای رسیدن به مقصد ندارید، حتما این روش را برای سفر انتخاب کنید.

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و تفریحی بندر لنگه

از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و تفریحی بندرلنگه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پناهگاه حیات‌وحش جزیره شتور

  • بندر کنگ یا بندر سانتورینی ایران

  • مسجد غیاث

  • مسجد افغان

  • مسجد خداداد

  • مسجد ملک‌بن‌عباس

  • قلعه لشتان

  • قلعه شیخ سلطان‌المرزوقی

  • عمارت فکری

  • برکه دریا دولت

  • قلعه شیخ‌سلطان

  • موزه مردم‌شناسی

  • چشمه آب‌گرم بادون

  • آبشار بدو

  • جزیره لاوان

  • جزیره شیدور

  • تنگه بنو

مراکز خرید بندر لنگه را نیز می‌توان به‌عنوان مکان‌های دیدنی این بندر در نظر گرفت. بسیاری از گردشگران هنگام سفر به بندر لنگه از مراکز خریدی مانند مرکز خرید پردیس، مرکز خرید یاقوت، بازار مساء و … سوغاتی‌هایی مانند گلابتون‌بافی، زردوزی، سوزن‌دوزی، خوس‌دوزی و برقع خریداری می‌کنند. برای دسترسی راحت به این جاذبه‌های گردشگری دیدنی، بهتر است که بهترین هتل بندر لنگه یعنی هتل دیپلمات را برای اقامت انتخاب کنید. در این هتل، امکانات رفاهی خوب و باکیفیتی با مناسب‌ترین قیمت در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. در زمان پیش فروش قطار و خرید آنلاین بلیط قطار از سایت‌های معتبر، امکان رزرو یکی از هتل‌ ها یا اقامتگاه‌های بندرلنگه نیز وجود دارد.

مسافران برای خوردن خوراکی‌های لذیذ بندر لنگه باید به کدام رستوران‌ها مراجعه کنند؟

مسافرانی که قصد دارند، غذاهای محلی لذیذ بندر لنگه شامل قلیه‌ماهی، هواری‌ماهی، ماهی برشته، چمچمو، هریسه، شوربا، گوبولی‌مرغ، گوبولی، مجبوس و … را با بهترین کیفیت میل کنند، باید خود را به یکی از رستوران‌های زیر برسانند:

  • رستوران سلطانی واقع در کوی لاری، بلوار انقلاب

  • رستوران شورما بیروت واقع در کوی لاری، بلوار انقلاب

  • رستوران صدف واقع در خیابان شهید چمران و کنار تنظیم موتور مهران

  • رستوران گلستان واقع در بلوار انقلاب، جنب مرکز خرید یاقوت

  • رستوران بهونه واقع در خیابان طالقانی، جنب اداره ورزش و جوانان

اگر به خوردن خوراکی‌های فست‌فودی علاقه‌مند هستید، می‌توانید به پیتزا کلبه واقع در بلوار امام حسین، جنب دانشگاه آزاد، فست‌فود لبنان واقع در خیابان شهرداری و پیتزا سفیر واقع در بلوارم امام نرسیده به جاده ساحلی مراجعه کنید.

خرید بلیط قطار بندرعباس و رزرو بهترین هتل بندر لنگه در سایت فلای تودی

در این مطلب، راجع‌به بندر لنگه، جاذبه‌های گردشگری، خوراکی‌های لذیذ و رستوران‌های معروف این بندر صحبت کردیم و توضیح دادیم که با‌توجه‌به ارزان‌بودن قیمت بلیط قطار نسبت به هواپیما، بیشتر مسافران سفر با قطار را ترجیح می‌دهند و با شروع پیش فروش بلیط قطار آماده خرید بلیط قطار بندرعباس می‌شود. بهترین سایت خدمات گردشگری آنلاین که می‌توان برای خرید بلیط و رزرو هتل به آن مراجعه کرد، سایت فلای تودی است. مراحل خرید آنلاین بلیط قطار و رزرو هتل در این سایت روند بسیار راحتی دارد و با چند کلیک ساده انجام می‌شود؛ اما بااین‌حال اگر در هر یک از مراحل با سؤال یا مشکلی مواجه شدید، حتما با پشتیبانی شبانه‌روزی فلای تودی تماس بگیرید تا کارشناسان شما را راهنمایی‌ کنند.

مطلب پیشنهادی

 پول رایج کلمبیا چیست؟

 پول رایج کلمبیا چیست؟

 پول رایج کلمبیا چیست؟ : در دنیای امروز، درک واحدهای پولی مختلف و نحوه تبادل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *