چهارشنبه , 13 تیر 1403 - 2:43 قبل از ظهر

تارت چیست و انواع آن

تارت چیست و انواع آن

در این جا می خواهیم بدانیم تارت چیست و انواع آن کدامند تا پایان با ما همراه باشید که هم دستور پخت تارات خوب را به شما ارائه دهیم و هم در مورد تمام انواع آن صحبت کنیم .تارت یک ظرف پخته است که از یک پر کردن روی پایه شیرینی با رویه باز و بدون پوشش شیرینی تشکیل شده است. … تارتلت به تارت مینیاتوری اطلاق می شود; به صورت خلاصه می توان دسته بندی های تارت را به این موارد بست داد :  دسته‌های «تارت»، «فلان»، «کیش» و «پای» با هم همپوشانی دارند، بدون هیچ تمایز شدیدی

معنی کلمه ی تارت

کلمه فرانسوی تارت را می توان به معنای پای یا تارت ترجمه کرد، زیرا هر دو عمدتاً یکسان هستند به استثنای پایی که معمولاً روی شیرینی را می پوشاند، در حالی که فلان ها و تارت ها آن را باز می گذارند .

تاریخچه تارت از کجاست ؟

تصور می‌شود که تارت‌ها یا از سنت لایه‌بندی غذا آمده‌اند یا محصولی از پای قرون وسطایی هستند. تصور می شود که خمیر غنی شده (یعنی پوسته کوتاه) برای اولین بار در سال 1550، تقریباً 200 سال پس از پای استفاده شد. در این دوره، برخلاف نظر یک کیک معمولی، آنها به عنوان غذاهایی عالی و محبوب در میان اشراف تلقی می شدند. در حالی که در اصل خوش طعم بود، با پر کردن گوشت، مزه های آشپزی منجر به غلبه تارت های شیرین شد و در عوض تارت ها را با میوه و کاسترد پر می کردند. تارت های قرون وسطایی اولیه معمولاً پرهای گوشتی داشتند، اما تارت های بعدی اغلب بر اساس میوه و کاستارد بودند. تارت اولیه کروستاتای ایتالیایی بود که حداقل به اواسط قرن پانزدهم باز می گردد. این به عنوان یک “نسخه آزاد روستایی از تارت میوه باز” توصیف شده است.

فرق تارت و پای به صورت کلی

تارت ها معمولاً به صورت آزاد و با پایه شیرینی سفت متشکل از خمیر هستند که خود از آرد،  تشکیل شده است، در حالی که پای ها ممکن است شیرینی نرم تر، پر کردن مواد داخل شون شل تر باشد که نیاز به سرویس از صفحه پای دارد.

تارت آیا زیر مجموعه پای ها هستند ؟

تارت ها زیرمجموعه ای زیبا از پای هستند. شیرینی که معمولاً در یک تابه فلوت دار با ضلع کوتاه پخته می شود، مانند پوسته پای پوسته پوسته نیست. در عوض شیرین است و خرده های بسته ای دارد که یادآور نان کوتاه است. فیلینگ تارت ها اغلب خامه ای و غنی است و می توان آن را با پوسته تارت مانند تارت لیمویی پخت ، مانند تارت میوه تازه. و گاهی اوقات با میوه مانند تارت سیب فرانسوی.

تارت ها کلا چند نوع هستند ؟

چهار نوع پای وجود دارد:

  1. خامه،
  2. میوه،
  3. کاستارد و
  4. مرزه.

پایی که حاوی گوشت پخته شده، مرغ، غذاهای دریایی یا سبزیجات در یک سس غلیظ است. مثال: پای قابلمه ای، کیش و پای شپرد. با پختن پختن نپخته همراه با پوسته تهیه می شود.

انواع تارت ها به صورت جزئی تر

انواع مختلفی از تارت ها وجود دارد، با انواع محبوب از جمله تارت تراکل، تارت مرنگ، تارت تاتن و تارت بیکول. تارت مربا به جای میوه تازه از مربا استفاده می کند.تارت تاتین یک تارت وارونه از سیب، سایر میوه ها یا پیاز است. تارت های مرزه شامل کیش، خانواده ای از تارت های مرزه با پر کردن کاستارد هستند . تارت پیاز Zwiebelkuchen آلمانی و تارت پنیر سوئیسی می باشد .

آیا تارت نوعی پای است؟

تفاوت اصلی این است که پای ها پوسته بالایی دارند در حالی که تارت ها اینطور نیستند. … در حالی که پای ها پوسته نازک و صافی دارند، تارت ها پوسته نسبتاً ضخیم و شکننده ای دارند که وقتی تکه هایی از تارت بریده می شود، خرد می شود. پای ها را در همان ظرفی که در آن درست می کنند سرو می کنند، در حالی که تارت ها را اغلب بیرون می آورند و در صورت نیاز قالب می زنند.

 

تارت گرم است یا سرد؟

به طور معمول یک تارت با خمیر شیرینی سبک و پوسته پوسته یا پوسته کوتاه متراکم و شکننده درست می شود. این غذا به صورت کراست باز حاوی مواد پرکننده شیرین مانند میوه ها، کاستاردها یا خامه ها و همچنین پرکننده های خوش طعم که اغلب به صورت گرم سرو می شوند، ساخته می شود.

تفاوت بین پای خامه ای و پای کاسترد چیست؟

چه چیزی یک گالت را به یک گالت تبدیل می کند؟ اگر می خواهید در هر نوع پایی تسلط داشته باشید، مهم است که با انواع مختلف آن آشنا باشید. دسته مورد علاقه خود را انتخاب کنید یا سعی کنید از هر گروه پای خود را درست کنید تا مجموعه دستور پخت پای خود را کامل کنید.

گالت ها چیستند ؟

این شیرینی تارت است (روی آن باز است)، اما به نوعی شبیه پای است، زیرا پوسته پوسته پوسته ای دارد و معمولاً دارای یک پرکننده میوه است که در حین پخت پخته می شود. به شکل آزاد ساخته شده است (به همین دلیل است که ما از نام‌های تارت و گالت به جای هم استفاده می‌کنیم) روی یک ورقه پخت، بنابراین جمع کردن آن آسان است. از آنجایی که مرکز آن باز است، میوه های این تارت ها اساساً برشته می شوند و آب آن ها معمولاً بدون کمک غلیظ کننده اضافی سفت می شوند.

15 طرز تهیه تارت شیرین، خوش طعم و کاملا شگفت انگیز

درست کردن تارت مانند درست کردن پای است، اما بسیار آسان تر است. هیچ پوسته بالایی برای به دام انداختن گرما وجود ندارد، بنابراین فیلینگ شما به حالت آشفته ای تبدیل نمی شود که پوسته پایینی شما را کاملاً خیس کند. جای تعجب نیست که آیا این کار انجام شده است، زیرا می توانید به آن نگاه کنید و بگویید. به طور خلاصه، این یک جایگزین عالی برای آن مواقعی است که می‌خواهید دستوری درست کنید که قبلاً انجام نداده‌اید اما نمی‌توانید آن را اشتباه انجام دهید .

 

1. تارت بادام و گندم سیاه شکلاتی

این خلقت فوق‌العاده زیبا، اساساً یک براونی خفن با پوسته گندم سیاه و بادام مغزدار است. و همانطور که همه می دانیم، براونی + پوسته از نظر ریاضی بهترین دسر است.

2. توت و کرم تارت

این دستور پخت تارت تازه و خوشمزه از کیک پنیر الهام گرفته شده است، بدون اینکه مقداری 600 کالری داشته باشد. برد – برد.

3. تارت شور گوجه فرنگی

یک تارت خوش طعم، مملو از گوجه‌فرنگی‌های موروثی و شور خامه‌ای، برای پیک‌نیک‌های آرام یا مهمانی‌های بیرون از خانه به خوبی قابل استفاده است.

4. تارت لیموناد توت فرنگی

کاش همه دسرها می توانستند مانند این تارت لیموناد توت فرنگی خنک، خامه ای و تازه باشند.

5. گالت پنیر مارچوبه و بز

این گالت مارچوبه و پنیر بز که احتمالاً یک غذای برانچ عالی است، ارزش مجالس شیک را دارد، اما برای یک گردهمایی خنک با دوستان نیز ایده آل است.

6. تارت بلک بری ساده

میوه‌های تابستانی به‌زودی می‌آیند، و وقتی رسید، می‌خواهید بهترین شاه‌توت‌های آبدار را با این تارت بدون دردسر درست کنید.

7. تارت خرده بادام تمشک

اگرچه این تارت زیبا دارای پوسته بادام از ابتدا و بیش از یک لیتر تمشک تازه است، اما رویه کاملا کره ای و شیرینی است که همه را برای چند ثانیه غوغا می کند.

8. تارت سیب کره ای قهوه ای

کره معمولاً در محصولات پخته شده نقش حمایتی را ایفا می کند، اما در اینجا، کره قهوه ای شده در جلو و مرکز قرار دارد و به طعم و مزه آشنای سیب های پخته شده طعم خاصی می دهد.

9. گلابی بوداده و بری گالت

گالت یک تارت آزاد است که با دست درست می کنید. یعنی اگر قرار باشد روستایی باشد، نمی‌توانید آن را خراب کنید. (همچنین، ترکیب برنده گلابی و بری باعث می شود که همه آن را دوست داشته باشند.)

10. تارت چیزکیک لیمو سیاه

حتی اگر تا به حال تارت درست نکرده باشید، این تارت کاملاً ساده و کاملاً خوشمزه چیزکیک همه را وادار می کند که فکر کنند شما به مدرسه شیرینی پزی رفته اید.

11. تارت پنیر بز گیاهی بدون گلوتن

این تارت پنیر بز گیاهی GF برای یک وعده غذایی عاشقانه یا شام صمیمی بسیار عالی است. و اگر تازه کار پخت بدون گلوتن را شروع کرده اید، این دستور پخت ساده پوسته محل بسیار خوبی برای شروع است.

12. تارت آجیل اسپانیایی

این تارت آجیلی لعاب دار به سبک اسپانیایی همه نوع شیرین و خوشمزه است.

13. تارتلت پنیر بز عسل تمشک

این تارتلت های GF شایان ستایش با تمشک تازه و پنیر بز راهی عالی برای پایان دادن به یک مهمانی شام هستند.

14. تارت مرنگ لیمویی

تارت های ریز مرنگ لیمویی یک راه عالی برای تفت دادن پوسته های کراکر گراهام خریداری شده در فروشگاه هستند. آنها همچنین یک راه عالی برای داشتن یک تارت زیبا و لیمویی هستند.

15. تارت کرم آلو و بادام

و تارا آخر تارت کرم آلو و بادام است که طعمی دلچسب و زیبا دارد طعمی بین طعم تارت اجیلی و تارت میوه ها می باشد که می تواند خوشمزه و درخشان در سفره ی میهمانی شما بدرخشد .

 

پای ها و انواع آن ها

1. پای میوه ای دو پوسته

اینها پای هایی هستند که بعد از رفتن به باغ در تابستان یا پاییز می پزند. پوسته های کره ای و پوسته پوسته بالا و پایین تپه هایی از میوه های کاملاً خورشتی را در این پای های آمریکایی معمولی می پوشانند. از آنجایی که پوسته رویی از پر کردن محافظت می کند، میوه آبدار معمولاً به یک ماده غلیظ کننده مانند تاپیوکا آسیاب شده یا نشاسته ذرت نیاز دارد تا از سوپ شدن بیش از حد آن جلوگیری کند. سنتی‌ترین پوسته‌ها دارای دریچه‌های برش‌خورده برای خروج رطوبت هستند، اگرچه برخی از پر کردن میوه‌ها، مانند گیلاس و هلو، به تبخیر بیشتری نیاز دارند و اغلب پوسته‌های مشبک بافته می‌شوند. می توانید پوسته رویی را با یک تخم مرغ شسته و در صورت تمایل روی آن را با شکر بپاشید. آماده شدن کیک های میوه 4 ساعت کامل طول می کشد، بنابراین آنها را زود برش ندهید. اگر یک تکه پای گرم با بستنی می خواهید، همیشه می توانید تک تک تکه ها را گرم کنید.

2. پای خامه ای

کیک های خامه ای با خامه شیرینی پزی پر می شوند – یک کاسترد خنک، خامه ای و دمنوشی که به طور کامل روی اجاق پخته می شود و سپس قبل از اینکه همه چیز در یخچال قرار گیرد تا خنک شود، در یک پوسته پای کاملاً پخته شده پخش می شود. روی این کیک‌ها به سبک غذاخوری اغلب با خامه زده می‌شود.

3. پای کاستارد

کیک های کاستارد دارای فیلینگ غلیظ تخم مرغ هستند که کمی سفت تر از خامه قنادی است. مخلوطی از تخم مرغ، لبنیات و شکر پخته می شود تا زمانی که در یک پوسته قرار گیرد. پس از سرد شدن، کاسترد به شکل خامه‌ای و کمی تخم‌مرغی است که با پوسته منسجم می‌شود. کیک کاسترد زمانی انجام می شود که مرکز آن هنوز به آرامی تکان می خورد (معمولا 165 درجه نقطه شیرینی برای آماده شدن است). کیک های کاسترد بیش از حد پخته شده می تواند دارای مواد لاستیکی و دانه ای باشد. گاهی اوقات ما کاسترد را قبل از اضافه کردن آن به پای در قابلمه می پزیم تا شروع به کار کنیم. این باعث می‌شود که به سرعت پخته شود تا لبه‌های کاستارد قبل از سفت شدن وسط پخته نشود. کاسترد را می توان تقریباً با هر طعمی که در رویاهای خود تصور کنید، دم کرد.

4. پای مرنگ

این پای ها دارای یک ستون بلند از سفیده تخم مرغ زده شده هستند که مانند یک ابر کرکی و شیرین روی آن را تزئین می کند. مرنگ را که در میکسر می زنیم و سپس برای مدت کوتاهی روی پای می پزیم تا قهوه ای شود، معمولا روی پای پر از کاستارد یا کشک قرار می گیرد (اما مرنگ با طعم گل سنجد را برای پایی پر از انگور فرنگی کیپ هم زده ایم. دستور پخت کیک کامل). هم زدن مرنگ تا زمانی که به قله‌های سفت برسد، باعث می‌شود که مرنگ گریه نکند، و چسباندن مرنگ به لبه پوسته از جدا شدن آن از کناره‌ها در هنگام کباب کردن جلوگیری می‌کند.

پیتزا پای است یا تارت؟

پاسخ اولیه: آیا پیتزا نوعی پای است؟ نه. پیتزا یک نان تخت است. از شیرینی درست نمی‌شود، نه پرکننده‌ای است که با لایه بالایی و پایینی پوشانده شده است، نه تارت است، زیرا لایه زیرین شیرینی دارند.

 

مطلب پیشنهادی

 طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی ساده

 طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی ساده

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی ساده :در دنیایی پر از غذاهای خوشمزه، پیتزا جایگاه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *