پنجشنبه , 14 تیر 1403 - 1:21 قبل از ظهر

بهترین برندهای ایتالیایی

بهترین برندهای ایتالیایی

ارزش نام تجاری “ساخت ایتالیا” به دلیل حضور قوی مارک های معروف ایتالیایی در بازار بین المللی، سال به سال به رشد خود ادامه می دهد. بر اساس رتبه بندی 30 برند برتر ایتالیایی BrandZTM در سال 2019 توسط WPP و Kantar. برندهای ایتالیایی علیرغم فعالیت در زمان عدم اطمینان اقتصادی و سیاسی، ارزش برند خود را طی 12 ماه گذشته 14 درصد افزایش داده و به 96.9 میلیارد دلار رسانده اند.

برند مد لوکس گوچی در صدر این رتبه بندی قرار دارد و سریع ترین صعود کننده در سال 2019 است و با رشد خیره کننده 50 درصدی به 24.4 میلیارد دلار در سال گذشته رسیده است.

5 برند برتر عبارتند از: ارائه‌دهنده مخابراتی TIM (شماره 2 9.41 میلیارد دلار)، شرکت انرژی Enel (شماره 3 با 7.94 میلیارد دلار)، شیرینی‌پز شکلاتی Kinder (شماره 4 با 6.80 میلیارد دلار)، و تولیدکننده خودروهای اسپرت لوکس فراری (شماره 5 با 4.75 دلار). میلیارد).

چهار برند در 30 برند برتر ارزش برند خود را بیش از 20 درصد افزایش داده اند: فراری (شماره 5) با 36 درصد به 4.75 میلیارد دلار، فیات (شماره 20) با 23 درصد به 1.39 میلیارد دلار، کامپاری (شماره 30) 23 درصد. به 591 میلیون دلار و فندی (شماره 13) با 22 درصد به 1.88 میلیارد دلار رسید.

به عنوان تنها 30 شرکت برتر در سال جاری، ارائه دهنده تلفن همراه و پهنای باند Fastweb (شماره 27 891 میلیون دلار) توسط مصرف کنندگان به عنوان تکان دهنده بخش مخابرات با اتصالات سریع و ارائه شفاف به مصرف کنندگان تلقی شده است.

“برند ایتالیا” همچنان به جای گذاری خود در جهان ادامه می دهد

تجزیه و تحلیل BrandZ نشان داد که برندهای ایتالیایی در سراسر جهان حضور بسیار قدرتمندی دارند، به طوری که 10 برند در 30 برند برتر 90٪ یا بیشتر در خارج از کشور قرار دارند (ترکیبی از درآمد، حجم فروش و سودآوری از خارج از کشور). این رویکرد بین‌المللی نسبت به برندسازی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا پایگاه مخاطبان بالقوه خود را گسترش دهند، در معرض ریسک قرار بگیرند و از رشد در بازارهایی که به سرعت در حال توسعه هستند سرمایه‌گذاری کنند.

طبق تحقیقات گروه BAV WPP، «برند ایتالیا» عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد، تا حدی به دلیل میراث، اصالت و سبک زندگی مرتبط با بسیاری از مارک‌ها.

تحقیقات بیشتر از BrandZ نشان داد آن دسته از برندهای ایتالیایی که 50٪ یا بیشتر در خارج از کشور قرار دارند، ارزش نام تجاری خود را 20٪ سال به سال افزایش دادند، در حالی که آن برندهایی که کمتر از 50٪ در خارج از کشور قرار گرفتند ثابت ماندند.

ماسیمو کاستا، مدیر کشور ایتالیا، WPP می‌گوید: «بسیاری از شرکت‌هایی که در رتبه‌بندی ما حضور دارند، همان‌هایی هستند که ما آن‌ها را «قهرمانان صنعت» می‌نامیم و یک مدل کسب‌وکار ایتالیایی معمولی را نشان می‌دهند که در سطح جهانی در حال برتری است. این رتبه‌بندی مجموعه‌ای از کسب‌وکارهای چابک و بهم پیوسته را نشان می‌دهد که توسط روحیه کارآفرینی قوی هدایت می‌شوند، که سرعت رشد و نوآوری را در کسب‌وکار آنها دیکته می‌کند.»

نظر دیوید راث در مورد رده بندی برندهای ایتالیایی

دیوید راث، WPP می‌گوید: «رده‌بندی 30 برتر ایتالیایی BrandZ فرصت‌های رشد قابل توجهی را برای کسب‌وکارهای ایتالیایی که مایل به سرمایه‌گذاری در برندهای خود هستند، نشان می‌دهد. حرکت فراتر از بازار داخلی یک برند مستلزم جاه طلبی و شجاعت است و برندهای پیشرو ایتالیا انعطاف پذیری و نوآوری خود را در جدا شدن از سایر مناطق برای ارائه یک تجربه عالی برای مصرف کنندگان نشان داده اند.

خلاقیت به پر کردن شکاف نوآوری کمک می کند

نوآوری تا حد زیادی بزرگترین محرک رشد ارزش برند در ایتالیا است. برندهایی که نوآورترین آنها هستند، ارزش برند خود را 17 درصد افزایش دادند، در مقایسه با رشد 1 درصدی که توسط برندهایی که کمتر نوآورانه در نظر گرفته می‌شوند، مشاهده می‌شوند.

در مقایسه با سایر رتبه‌بندی‌های اروپایی BrandZ، مانند فرانسه، آلمان و بریتانیا، مصرف‌کنندگان 30 برند برتر ایتالیا را به‌ویژه سالم می‌دانند – اندازه‌گیری که هدف برند، نوآوری، ارتباطات و تجربه را مشخص می‌کند. یکی از عوامل کلیدی در نوآوری، ارتباطات خلاقانه است. حوزه ای که داده های BrandZ نشان می دهد که برندهای ایتالیایی به طور کلی عقب هستند. بهبود نوآوری از طریق تفکر و ارتباطات خلاقانه، فرصت ارزشمندی برای رشد آینده فراهم می کند.

 

کاپیچی  و تحلیل مد و برندها

فدریکو کاپیچی، مدیر عامل بخش بینش Kantar در ایتالیا، می‌گوید: «ایتالیا به عنوان یک رهبر جهانی در مواد غذایی نفیس، اتومبیل‌های سریع و مد شیک شناخته شده است. تحقیقات ما همچنین نشان می‌دهد که مارک‌های ایتالیایی در بخش‌های دیگر مانند انرژی، نفت و گاز و کشتی‌های دریایی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند که توسط قهرمانان برندهایی مانند Enel، A2A، Eni، MSC Cruises و Costa Cruises در رتبه‌بندی ارائه شده‌اند. به منظور پیشبرد رشد بیشتر، نوآوری نقش کلیدی ایفا می کند. ارتقاء تدریجی کوچک اما هوشمندانه به یک محصول یا خدمات، که با ارتباطات واضح و مکرر پشتیبانی می‌شود، به برندها کمک می‌کند مصرف‌کنندگان را درگیر نگه دارند و باعث رشد شوند.»

آیا برندهای لوکس در ایتالیا ارجعیت دارند ؟

بیشترین نسبت ارزش رتبه بندی با فاصله زیاد – تقریباً 40 درصد – توسط 10 برند برتر مانند گوچی، پرادا و آرمانی هدایت می شود. برندهای لوکس ایتالیایی به عنوان سکسی، سرکش، بازیگوش و سرگرم کننده توصیف می شوند – ویژگی هایی که بسیاری از مردم با خود ایتالیا مرتبط می دانند. لوکس ایتالیایی نیز بسیار قابل صادرات است و به طور متوسط ​​91٪ از هفت برند لوکس از بازارهای خارج از کشور است.

پس از لوکس، غذا و لبنیات بیشترین ارزش را در رتبه بندی دارد. حضور Kinder (شماره 4)، نوتلا (شماره 8)، فررو روچر (شماره 11) و باریلا (شماره 26) نشان دهنده اثربخشی کارآفرینان ایتالیایی است که برندهای تک محصولی را به غول های دسته بندی جهانی تبدیل کرده اند.

ارائه‌دهندگان مخابرات، سومین دسته بزرگ در رتبه‌بندی، بخش رقابتی فزاینده‌ای در ایتالیا است که ارزش برند TIM و Wind (شماره 22) به ترتیب با 2 و 16 درصد رشد به 9.4 میلیارد دلار و 1.3 میلیارد دلار رسیده است.

انرژی چهارمین است – تنها با دو برند – Enel و A2A، که در مجموع 9٪ از ارزش 30 برند برتر را تشکیل می دهند.

دسته خودروها توسط دو برند ارائه می‌شود که هر کدام ایتالیا را به جهان نشان می‌دهند، البته به روش‌های متفاوت. برای مصرف کنندگان، فراری (شماره 5) مخفف جسارت، اشتیاق، انحصار، انرژی و قدرت است. در حالی که فیات (شماره 20) به عنوان چهره نزدیک تر و دوستانه تر صنعت موتور ایتالیا در نظر گرفته می شود.

 30 تا از با ارزش ترین برندهای ایتالیایی BrandZ™

به سفارش WPP، ارزیابی پشت 30 برند برتر ایتالیایی BrandZ™ توسط کارشناسان تحقیقات ارزش ویژه برند Kantar انجام شد. روش‌شناسی منعکس‌کننده رتبه‌بندی سالانه ۱۰۰ برند برتر جهانی BrandZ است که اکنون در سیزدهمین سال خود قرار دارد.

این رتبه‌بندی داده‌های بازار تحلیل‌شده دقیق بلومبرگ را با بینش‌های گسترده مصرف‌کننده از بیش از 3.7 میلیون مصرف‌کننده در سراسر جهان ترکیب می‌کند که بیش از 166000 برند مختلف را در بیش از 50 بازار پوشش می‌دهد – از جمله نظرات بیش از 60000 مصرف‌کننده ایتالیایی درباره بیش از 800 برند در بیش از 50 دسته.

توانایی هر برند برای تقویت رشد کسب و کار به نحوه درک آن توسط مشتریان بستگی دارد. تجزیه و تحلیل BrandZ به عنوان تنها رتبه‌بندی ارزش‌گذاری برند مبتنی بر نظر مصرف‌کننده، برندهای ایتالیایی را قادر می‌سازد تا قدرت خود را در بازار شناسایی کنند و راهنمایی استراتژیک روشنی در مورد چگونگی افزایش ارزش در بلندمدت ارائه می‌دهد.

برندهای ایجاد شده در ایتالیا

نام تجاری متعلق به یک شرکت سهامی عام است یا اطلاعات مالی آن در حوزه عمومی منتشر می شود
مجموعه ارزیابی‌ها و گزارش‌های برند BrandZ همچنین شامل چین، هند، اندونزی، آمریکای لاتین، آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، مکزیک، پرو، اسپانیا، بریتانیا، ایالات متحده، فرانسه، آلمان، هلند، استرالیا، آفریقای جنوبی و جهانی می‌شود.

محبوب ترین برند لباس در ایتالیا کدام است؟

گوچی
برندهای مد پیشرو در ایتالیا 2021

گوچی در سال 2021 برند مد ایتالیا پیشرو بود. این برچسب دارای امتیاز IPX (شاخص) برندهای ملی 170.64 امتیاز بود. پرادا با 158.72 امتیاز در جایگاه دوم و دولچه اند گابانا با 97.3 امتیاز سوم شدند.

چند برند معروف در ایتالیا وجود دارند ؟

این لیست از برندهای معروف ایتالیایی، از جمله: دیزل، فندی، دیادورا، سالواتوره فراگامو، بوتگا ونتا، مکس مارا، مارتینی و روسی، بولگاری، نوردیکا، دوکاتی، جکوزی، تیک تاک، باریلا، اینالکا و نوتلا بحث می‌کند.

برندهای لوکس ایتالیایی

کدام برند لوکس ایتالیایی است؟ بسیاری از برندهای لوکس معروف ایتالیایی از جمله والنتینو، ورساچه، پرادا، آرمانی، دولچه و گابانا، میسونی، تروساردی، موسکینو و زگنا، مقر اصلی خود را در ایتالیا دارند.

محبوب ترین برند طراح در ایتالیا کدام است؟

در برندهای ایتالیایی متخصص چرم و مد، گوچی یکی از 3 برند برتر دنیاست. در سال 2008 گوچی 4.2 میلیارد دلار درآمد داشت و آن را به پرفروش ترین برند ایتالیایی تبدیل کرد. با داشتن حدود 300 فروشگاه در سراسر جهان، بدون شک یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین مارک ها در لیست 10 برتر است.

مد ایتالیا چیست؟

دامن، کاپری، یا شورت (زیبا) ضروری هستند. یک تاپ زیبا یا یک بلوز شیک و یک کلاه ظاهر را کامل می کند. برای جلوگیری از سوزاندن در گرمای شدید لباس های رنگ روشن انتخاب کنید. پارچه های نخی، کتان و ابریشم مصنوعی بهترین هستند. اگر به ساحل می روید، یک بیکینی رنگارنگ بپوشید.

بیشتر بدانیم : معرفی برند  ورساچه و همه چیز درمورد آن 

مطلب پیشنهادی

فرهنگ ازدواج در انگلیس چگونه است ؟

در این مقاله می خواهیم بدانیم فرهنگ ازدواج در انگلیس چگونه است و همین طور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *