بزرگ ترین هواپیماها
در این مقاله می خواهیم در مورد بزرگ ترین هواپیماها صحبت کنیم از تاریخ اولیه شان تا نهایت بودنشان ، یعنی اکنون ، زمان حال . با توجه به این که شما می خواهید بدانید بزرگ ترین هواپیماها برای کدام کشورها هستند و از در چه زمانی ساخته شده اند ما در این ماقاله همه ی این مطالب را کنار هم آورده ایم .
بزرگترین هواپیمای جهان در سال 2021 کدام است؟
Gargantuan Antonov An-225: بزرگترین هواپیمای باری جهان. و بهترین بخش: انتظار نمی رود که تا سال 2030 بازنشسته شود. آنتونوف An-225 “Mriya” با قدرت کمتر از شش موتور توربوفن عظیم، بزرگترین هواپیمای باری جهان است که در حال حاضر در حال بهره برداری است.
لیست هواپیماهای بزرگ
این لیستی از بزرگ ترین هواپیماها را شامل با توجه به نوع آن ها است:
- بال ثابت،
- بال چرخشی و
- کشتی های هوایی.
اندازه بزرگ ترین هواپمیا ها
اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده هواپیمای بزرگ را به عنوان هر هواپیمایی با حداکثر وزن برخاست گواهی شده بیش از 12500 پوند (5700 کیلوگرم) تعریف می کند . آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) هواپیمای بزرگ را اینگونه تعریف می کند: “هواپیما با حداکثر جرم برخاست بیش از 5700 کیلوگرم (12600 پوند) یا یک هلیکوپتر چند موتوره.
آنتونوف An-225 “Mriya” با قدرت کمتر از شش موتور توربوفن عظیم، بزرگترین هواپیمای باری جهان است که در حال حاضر در حال بهره برداری است. این هواپیما که رکوردشکن سریالی است، در چشم بسیار آسان است.آنتونوف میگوید که “AN-225 از اولین پرواز خود در 21 دسامبر 1988، محمولههای سنگین و بزرگتر را در سراسر جهان تحویل داده است. قرار است حداقل تا سال 2033 در خدمت بماند.”
بزرگترین هواپیمای باری جهان کدام است؟
آنتونوف An-225 با طول بال 290 فوت و طول 275 فوت (88 در 84 متر)، یک هیولای واقعی آسمان است. این هواپیمای غول پیکر در حالت خالی حدود 285 تن وزن دارد و رسما بزرگترین هواپیمای باری جهان است. این هواپیمای عظیم با نام مستعار “Mriya” یا Мрія در زبان اوکراینی (به معنای رویا) از سال 2001 در خدمات تجاری قرار گرفته است. زمانی که An-225 در سال 1988 معرفی شد، حدود 50 درصد بزرگتر از هر هواپیمای دیگری بود که قبلا دیده شده بود. “Mriya” از شش موتور توربوفن عظیم Ivchenko Progress D-18T استفاده می کند که هر کدام قادر به پمپاژ بیش از 51600 پوند (23 تن) نیروی رانش در هنگام برخاستن هستند.این موتورها به دلیل رانش بالای برخاست، مصرف سوخت ویژه پایین و قابلیت اطمینان بالا انتخاب شدند. نگهداری از آنها نیز آسان است و صدای کم و انتشار آلایندهها دارند.ارابه فرود هواپیما از 32 چرخ در 16 جفت تشکیل شده است. این به آنتونوف An-225 امکان می دهد تا بتواند در یک باند 61 متری به عرض 200 فوت بچرخد.
اما “Mriya” با وجود اندازه اش، بزرگترین هواپیمای باری نیست که تا به حال ساخته شده است. به عنوان مثال، Hughes H-4 Hercules “Spruce Goose” دارای طول بال های بزرگتر 320 فوت (97.5 متر) بود، اگرچه کوتاهتر بود، در 220 فوت (67 متر).
اما، در حالی که “غاز صنوبر” اکنون تنها یک نمایشگاه موزه است، آنتونوف An-225 بزرگترین هواپیمای باری در حال عملیات است.
آنتونوف An-225
آنتونوف An-225 همچنین توسط استراتولانچ بسیار بزرگتر با طول بال های آن 383 فوت و طول 240 فوت (117 در 73 متر) کوتوله شده است. Stratolaunch اولین بار در سال 2019 پرواز کرد، اگرچه هنوز در پروازهای معمولی یا برای هدف اصلی خود یعنی حمل موشک و ماهواره از هوا به مدار استفاده نشده است.
An-225 تحت نقش فعلی خود به عنوان یک حمل و نقل تجاری، رکورد جهانی مطلق را برای جابجایی یک محموله با 187.6 تن از فرودگاه فرانکفورت هان در سال 2009 به ثبت رسانده است.این محموله شامل یک ژنراتور نیروگاهی بود. این هواپیما همچنین دارای رکوردهای جهانی دیگری است (در مجموع حدود 30 رکورد در یک دوره 30 ساله).این هواپیمای باورنکردنی در حال حاضر تعدادی رکورد دارد، از جمله هواپیمای تنها هواپیمای با حداکثر وزن برخاست بیش از 600 تن و هواپیمای با پهن ترین بال، در 290 فوت (88.4 متر). – رکوردهای جهانی گینس.
چند فروند آنتونوف 225 وجود دارد؟
آنتونوف An-225 در نوع خود بی نظیر است و جز بزرگ ترین هواپیماها دسته بندی شده است در دوران اتحاد جماهیر شوروی تنها یک قاب هواپیما ساخته شد. فریم هواپیمای دوم نیز راه اندازی شد اما هرگز تکمیل نشد. بر اساس طراحی AN-124، AN-225 دارای قابلیت بارگیری مشابه با پیشرو خود (جرثقیل، وینچ) است، اما دارای کابین داخلی بلندتر (142 فوت در مقابل 120 (43 متر در مقابل 37 متر)) و بار بیشتری است. (250 تن در مقابل 150 تن).
هواپیمای خواهر
هواپیمای خواهر An-225 پیکربندی کمی متفاوت داشت اما ساخت و ساز در سال 1994 متوقف شد. کمبود بودجه و علاقه مقصر بود.برای تکمیل آن در سال 2009، مجدداً علاقهمندی کوتاهی وجود داشت و پیشرفت آن به حدود 60 تا 70 درصد رسید. اما ساخت و ساز یک بار دیگر متوقف شد. در سال 2016، آنتونوف با تکمیل دومین فریم هواپیما برای شرکت صنعت هوافضای چین (AICC) موافقت کرد قبل از اینکه AICC تولید سری را آغاز کند.
اخبار جدید در مورد این هواپیما
در سال 2018 گزارش شد که بوئینگ برنامههایی برای کمک به خطوط هوایی آنتونوف پس از خشک شدن زنجیره تامین آنها در پی الحاق کریمه به روسیه انجام داده است.اخبار اخیر نشان می دهد که مدیر عامل آنتونوف در حال حاضر به دنبال سرمایه گذاری برای تکمیل فریم دوم هواپیما است.
مقایسه جزئی چهار هواپیما از بزرگترین هواپیماهای جهان
همچنین چند غول دیگر در هوا وجود دارند که اندکی کوچکتر از Antonov An-225 هستند. آنتونوف An-124: 240 فوت طول و 225 فوت عرض (73 تا 69 متر)، بوئینگ 747-8: (طول 250 فوت با طول بال های 225 فوت (76 تا 69 متر) و ایرباس A380-800: طول 241 فوت با طول بال 262 فوت (73.5 تا 80 متر).
هواپیمای Antonov An-225 چه مقدار بار می تواند حمل کند؟
همانطور که قبلاً دیدیم، Antonov An-225 دارای رکوردهای مختلف جهانی برای بارهای هوایی است. اما می تواند بارهای معمولی زیادی را نیز تحمل کند.
حداکثر محموله طراحی شده این هواپیما 250 تن با ظرفیت کل حجم 1200 متر مکعب است. خلیج باری Antonov An-225 دارای طول کلی 142 فوت، عرض 20 فوت و ارتفاع 14 فوت (43 در 6 در 4 متر) است و شامل یک جرثقیل سواری است که می تواند 30 تن را در زمان معین بلند کند. زمان.محموله عظیم او می تواند حدود 16 کانتینر استاندارد هوانوردی، 50 خودرو یا یک محموله تا وزن 200 تن را حمل کند. همچنین می تواند تحت فشار باشد. اما، می تواند اشیاء بزرگ را نیز در بالای بدنه خود حمل کند. محموله از طریق بینی او بارگیری می شود و او فاقد رمپ عقب و درب بار است. اینها در تلاش برای کاهش وزن نهایی او تا حد امکان از طرح حذف شدند. این هواپیما می تواند با استفاده از یک سیستم دنده بینی جمع شونده طراحی شده در جلو زانو بزند. این اجازه میدهد تحویلها مستقیماً به محفظه بار بروند و محمولهها را راحتتر بارگیری و تخلیه کنند.
“مریا” همچنین به جای یک باله دم عمودی سنتی تر، یک طرح دم دوقلو به طور ویژه طراحی شده است تا در صورت نیاز به راحتی بتواند وسایل بزرگ خارجی را حمل کند.
بدون شک An-225 یکی از چشمگیرترین هواپیماهای جهان است. احتمالا در همه زمان ها.
با طول عمر تخمین زده شده تا دهه 2030، امیدواریم که تکمیل بدنه هواپیمای خواهرش فقط یک مسئله زمان باشد.
سریع ترین هواپیما چیست؟
لاکهید SR-71 بلک برد
لاکهید SR-71 بلک برد سریع ترین هواپیمای جت در جهان است که به سرعت 3.3 ماخ می رسد که بیش از 3500 کیلومتر در ساعت (2100 مایل در ساعت) و تقریباً چهار برابر سرعت متوسط یک هواپیمای مسافربری تجاری است. عناصر کلیدی طراحی SR-71 این امکان را فراهم کرد.