جمعه , 15 تیر 1403 - 5:09 قبل از ظهر

بررسی BMW iX5

بررسی BMW iX5

BMW در نمایشگاه مونیخ از iX5 Hydrogen آماده برای جاده رونمایی کرد و راه را برای معرفی گسترده تر فناوری FCEV تا پایان دهه هموار کرد. iX5 Hydrogen برای فروش معمولی عرضه نخواهد شد. درعوض، کاربران در یک آزمایش زنده شرکت خواهند کرد تا نحوه استفاده از این فناوری را مطالعه کنند، مشابه کاری که BMW یک دهه پیش با Mini E اصلی و مطالعه اولیه BEVs قبل از راه اندازی زیر نام تجاری i انجام داد.

فناوری جدید به کار رفته در این BMW iX5

رئیس هیدروژن BMW، یورگن گولدنر، گفت که این شرکت “متقاعد شده است که یک حامل انرژی دوم در آینده مورد نیاز خواهد بود” و هیدروژن همان فناوری است. گولدنر گفت: این در رقابت با وسایل نقلیه الکتریکی باتری‌دار نیست، اما در عوض یک فناوری مکمل است که برای وسایل نقلیه بزرگ‌تر و سنگین‌تر و افرادی که مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند و/یا نمی‌توانند به راحتی شارژ شوند، مناسب‌تر است.

طرح هیدروژنی این ماشین

بی ام و جزئیات طرح های هیدروژنی از جمله پیشرانه 369 اسب بخاری را ارائه می دهد
iX5 Hydrogen با قدرتمندترین پشته پیل سوختی که تاکنون در خودروهای سواری دیده شده است، با توان 125 کیلووات، با استفاده از فناوری سلولی که در ارتباط با تویوتا توسعه یافته است، اما به صورت سفارشی در X5 ادغام شده است، نصب شده است. سوخت آن توسط دو مخزن هیدروژن تامین می‌شود، یکی در جایی که معمولاً تونل انتقال است و دیگری زیر صندلی‌های عقب. اینها 6 کیلوگرم هیدروژن را با فشار 700 بار در خود نگه می دارند. پس از آن، پشته سوخت یک موتور الکتریکی 369 اسب بخاری و تقویت کننده باتری 150 کیلوواتی را در محور عقب تامین می کند. برد در حدود 311 مایل است که ب ام و معتقد است با توجه به زمان سوخت گیری هیدروژن سریع، بیش از حد کافی است. وزن iX5 Hydrogen به اندازه یک پلاگین X5 است

برای مشخص کردن iX5 Hydrogen از X5 که بر اساس آن ساخته شده، اندکی تغییرات بیرونی و داخلی و تغییرات جزیی وجود دارد، از جمله تم طراحی و بسته‌بندی تزئینی با الهام از سایر مدل‌های i BMW. رینگ های آلیاژی 22 اینچی جدید نیز ارائه می شوند که در لاستیک های ساخته شده از لاستیک پایدار پیچیده شده اند.

چرا این ماشین برای فروش عمومی انتخاب نشده است ؟

iX5 Hydrogen برای فروش عمومی عرضه نخواهد شد، اما جانشین آن عرضه خواهد شد. گولدنر تأیید کرد که BMW در حال کار بر روی معماری‌های BEV است که برای مدل‌های FCEV نیز کار می‌کند، با طراحی مخازن هیدروژن باریک‌تر به‌گونه‌ای که بسته باتری در کف قرار می‌گیرد.

گولدنر گفت: این به ما انعطاف‌پذیری لازم برای آینده را می‌دهد. “این در نیمه دوم دهه خواهد بود. این کلید پیشرفت فناوری است و به ما این امکان را می دهد که این کار را انجام دهیم.

تا آن زمان، خود پشته های پیل سوختی کوچکتر و کارآمدتر خواهند بود. و تحولات در صنعت کامیون‌های سنگین – که در آن استفاده از هیدروژن در حال حاضر سرعت بیشتری دارد و تا حدودی اجتناب‌ناپذیر است زیرا به اهداف تهاجمی خود در زمینه آلایندگی صفر دست می‌یابد – به دلیل سطوح بالای اشتراکات، به نفع صنعت خودرو و برنامه‌های عرضه هیدروژن آن خواهد بود. بین پشته های پیل سوختیBMW متعهد است اطمینان حاصل کند که هیدروژن سبز برای تامین انرژی پیل‌های سوختی خود استفاده می‌شود و معتقد است که آلایندگی کامل یک خودروی FCEV با خودروهای BEV مطابقت دارد.

بررسی BMW iX3

البته باید SUV بود. این روزها همه چیز یک SUV است. بی ام و در مورد ظهور SUV – یا در این مورد “SAV” اظهار نظری نمی کند – فقط می گوید که معرفی iX3 کاملاً جدید “به موقع و با جذابیت پایدار مدل های SAV” انجام شده است. ناله های خود را برای بعد حفظ کنید.

اساساً به این دلیل که این ماشین بسیار مهمی است. این اولین SUV تمام الکتریکی BMW است. یک جهش بزرگ از خودروی شهری متحول کننده i3 و خودروی اسپرت هیبریدی i8 این شرکت. و – برای یک SUV – همچنین بسیار سریع است. بی‌ام‌و سرعت 0 تا 62 مایل در ساعت را در 6.8 ثانیه و حداکثر سرعت 112 مایل در ساعت نشان می‌دهد که عدد قبلی با X3 30i بنزینی برابری می‌کند. همچنین، عقب است.

 

در زیر کاپوت X3 نسل پنجم «فناوری eDrive» BMW قرار دارد. این شامل آخرین فناوری موتور، باتری، الکترونیک و شارژ است که این شرکت ارائه کرده است. در واقع، آنها از سال 2021 به بعد بر روی iNext و i4 تولیدی نصب خواهند شد.

به ما گفته شده است که موتور، گیربکس و وسایل الکترونیکی در یک محفظه قرار گرفته اند و خود موتور بدون استفاده از آهنربا کار می کند (موتور سنکرون با جریان تحریک شده چیزی). اساساً به این معنی است که در ساخت آن به مواد کمیاب نیاز نیست.

این موتور 30 ​​درصد بیشتر از موتورهای گروه BMW موجود است، 93 درصد کارآمدتر است و می تواند 282 اسب بخار قدرت و 295 پوند فوت گشتاور تولید کند «که برخلاف بسیاری از موتورهای الکتریکی دیگر، در دورهای بالا حفظ می شود».

باتری این ماشین

یک باتری 74 کیلووات ساعتی به آن وصل شده است – باز هم چگالی انرژی بیشتر از هر چیزی که BMW قبلاً انجام داده است – متشکل از 188 سلول منشوری. همه ما در اینجا در مورد سلول های منشوری هستیم. اگر در ایستگاه مناسبی هستید، واحد شارژ – انرژی را به باتری 400 ولتی و منبع 12 ولتی داخلی منتقل می کند – به همین ترتیب سریع است. آن را در یک شارژر سریع 150 کیلوواتی بچسبانید و می‌توانید در عرض 34 دقیقه از 0 تا 80 درصد شارژ کنید. حتی می توانید شارژر Wallbox خود را بخرید.

این همه شارژ شما را به کجا می آورد؟

به طور بالقوه 285 مایل با یک بار شارژ در چرخه WLTP. چیزهای دیگر به حفظ و ذخیره انرژی نیز کمک می کند. چیزهایی مانند بازسازی انرژی ترمز، که در واقع داده‌ها را از سنسورهای ناوبری و کمک راننده می‌گیرد و بر این اساس آن را مستقر می‌کند. سه حالت در دسترس است، و اگر آن را در “B” بچسبانید، Regen ترمز آن را به یک ماشین “یک پدال” تبدیل می کند.

رانندگی با BMW iX3

برای کسانی که ترجیح می دهند هنگام رانندگی از هر دو پای خود استفاده کنند، BMW می گوید که این کارها را نیز انجام می دهد. مرکز ثقل 7.5 سانتی متر کمتر از X3 معمولی است، دمپرهای تطبیقی ​​و “تنظیم مخصوص شاسی” وجود دارد، از جمله نسخه به روز شده سیستم کنترل کشش ARB i3. به یاد داشته باشید، درایو عقب است.

کاملا نامتجانس مسیر پشتیبان Hans Zimmer را خاموش کنید – برخی از تیم CAR واقعاً آن را دوست دارند، برخی دیگر آن را کمی مبهم می‌دانند – و iX به همان اندازه آرام است که اگر واقعاً شما را تحت فشار قرار دهید، می‌تواند شما را به راحتی در آن قرار دهد.

این تا حدودی ملودراماتیک است، با توجه به اینکه مجموعه وسیعی از کیت ایمنی و سیستم‌های کنترل یکپارچه دارد که به این معنی است که موتورهای جلو و عقب می‌توانند مانند یک کوهنورد با سرعت بالا در دست گرفتن دست خود را انجام دهند. اما هاله ای از کمد لباس در این ماشین وجود دارد – می دانید، آن دسته از افرادی که در محل کار به سختی یک کلمه می گویند اما در مهمانی ها کاملاً موز می شوند.

این را اولین باری متوجه خواهید شد که در ابتدای یک دهکده به سمت محدودیت سرعت حرکت می‌کنید و تقریباً یک میلیون مایل در ساعت را در سکوت کامل انجام می‌دهید. این ترفند را در یک M4 امتحان کنید و مردم محلی کره چشم خود را از بین می برند. در iX هیچ کس حتی نگاهی هم به سمت بالا نمی اندازد (اگرچه اگر از جلوی شبکیه چشم آنها رد شود، ممکن است دوبار به آن نگاه کنند).

 

با وجود سواری سازگار، iX جرم خود را به خوبی کنترل می‌کند و حرکت عمودی بدن به حداقل ممکن می‌رسد – به خصوص با تنظیم دمپرها روی Sport. بپیچید و فرمان برای خودروهایی از این نوع دقیق است، اما تقریباً به طور کامل بدون بازخورد از محور جلو است.

به نظر مصنوعی و دوردست می‌آید، اما شما را از حرکت در ماشین باز نمی‌دارد، در این مرحله iX بیش از آنچه انتظار دارید می‌درخشد. با بسته باتری 600 کیلوگرمی که در کف نصب شده است، بیشتر جرم 2.5 تنی خودرو در پایین متمرکز شده است و به آن اجازه می دهد تا بیشتر وزن خود را در طول تغییر جهت بپوشاند.

رول به خوبی مهار شده است، و iX به گونه‌ای احساس می‌کند که چنین خودروی بلند و سنگینی نباید داشته باشد. این امر توسط سیستم فرمان چرخ عقب xDrive50 کمک می کند، که در واقع فاصله بین دو محور خودرو را کوتاه می کند و چابکی را افزایش می دهد. iX هنگام نزدیک شدن به حد مجاز در جاده‌ای تنگ می‌تواند احساس بی‌حوصلگی کند، و نمی‌تواند جرم خود را زیر ترمز پنهان کند، اما این مطمئناً یک SUV پویا است.

تفاوت ها و شباهت های X3 و  iX3

از نظر بصری شبیه به X3 معمولی است – فانتزی – اگرچه در اینجا پیش بند جلو و جلوپنجره کلیه طراحی “محصور” دارند و قسمت عقب برای کاهش مقاومت هوا بهینه شده است. محل قرارگیری باتری به این معنی است که هنوز فضای ذخیره‌سازی زیادی وجود دارد – 510 لیتر صندلی بالا، 1560 صندلی پایین – لهجه‌های آبی رنگ در بیرون و داخل وجود دارد، در حالی که آلیاژهای سفارشی iX3 به جریان هوای خودرو نیز کمک می‌کنند. از این رو، BMW تنها از طریق چرخ‌ها، برد بیش از شش مایل را در نظر می‌گیرد. طبیعتاً بهتر است با یک بینگو ایستگاه شارژ بزرگراه بازی کنید.

صفر تا صد iX3

بعلاوه، این برای شروع مکالمه چگونه است – هر فشاری بر دکمه توقف/شروع، ترکیب صوتی ایجاد شده توسط هانس زیمر (از فیلم ها!) و طراح صدای BMW رنزو ویتال را ایجاد می کند. تغییرات بار؟ یک “صدای تعدیل شده یکنواخت”، در حالی که بازیابی انرژی در طول بیش از حد و ترمز “با یک الگوی صدای منطبق همراه است”. در مورد فکر دوم، شاید گفتگو را با “می دانید چه کسی صدای شاسی بلند BMW برقی من را صادر کرده است” شروع نکنید؟

نسل جدیدی از بی ام دبلیو با iX

iX با یک پلت فرم سفارشی EV، مجموعه فناوری پیشرفته و موتورهای الکتریکی نسل جدید BMW، نویدهای زیادی را می دهد و ارائه می کند. با کنار گذاشتن سرعت خط مستقیم ویرانگر، عمق واقعی بسته وجود دارد. شاسی به طرز ماهرانه ای مورد قضاوت قرار می گیرد، کیفیت کابین بالا است و برد دنیای واقعی قوی است. به عنوان کارتی برای نسل بعدی خودروهای برقی BMW، این یک تلاش متقاعدکننده است.

اهمیت سری جدید بی ام دبلو ها یعنی iX ها

iX یکی از مهم‌ترین خودروهای جدید BMW در سال‌های اخیر است. iX دارای موتورهای الکتریکی نسل پنجم eDrive این برند و معماری کاملاً جدید و مبتنی بر EV است که زیربنای مدل‌های آینده BMW خواهد بود، iX به عنوان پیش‌نمایشی از آنچه در بازار باواریا خواهد آمد عمل می‌کند. این همچنین یک ویترین فنی با جدیدترین سیستم های اطلاعات سرگرمی و کمک راننده BMW است که در بدنه SUV رادیکال پیچیده شده است.

 

بررسی ظاهری سری جدید بی ام دبلو

طراحی ظاهری غیرقابل انکار متمایز است، با سطح وحشیانه، خط پایین شانه و توری های بزرگ کلیه که iX را تقریباً از هر چیزی در جاده متمایز می کند. ردپای آن تقریباً مشابه BMW X5 است، اما با خط سقف بسیار پایین تر. در فلز، طراحی آنقدرها که ممکن است در عکس‌ها به نظر می‌رسد، تند و تیز نیست، اما ما آن را زیبا نمی‌دانیم.

در عوض، کنترل‌های اصلی را می‌توان روی یک کنسول مرکزی شناور یافت، که دارای صفحه ولوم شیشه‌ای کریستالی، انتخابگر دنده و کنترل‌کننده iDrive، با دکمه‌های یکپارچه شده در یک صفحه چوبی صاف است. این یک ناهماهنگی جذاب در پیشرفته‌ترین فضای داخلی BMW تا به امروز است.

آپشن های جدید سری iX

iX 20 برابر بیشتر از هر BMW قبلی قدرت محاسباتی ارائه می دهد و سیستم اطلاعات سرگرمی جدید iDrive 8 را معرفی می کند. ویژگی‌های جدیدی مانند اتصال 5G، ناوبری ماهواره‌ای با واقعیت ترکیبی و Digital Key Plus را به ارمغان می‌آورد که از گوشی هوشمند شما به جای کلید معمولی استفاده می‌کند.صفحه نمایش یکپارچه و خمیده در مرکز قرار می گیرد و یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 14.9 اینچی در کنار صفحه ابزار دیجیتال 12.3 اینچی را در خود جای داده است. گرافیک‌ها بسیار واضح هستند و رابط کاربری، چه از طریق لمس یا صفحه چرخشی، پاسخگو است. با این حال، با توابع بسیار زیاد، گاهی اوقات پیمایش در تعداد بیشماری از نمادها و منوهای فرعی در حین حرکت دشوار است، و اندازه‌گیری‌های شش ضلعی کمتر از یک طرح‌بندی معمولی قابل خواندن هستند.

 

فضای داخلی بزرگ تر از قبل

به لطف ابعاد بزرگ iX، فضای پای سخاوتمندانه ای برای پای عقب وجود دارد، و شکل جعبه ای این خودرو به این معنی است که فضای سر به وفور، حتی برای کسانی که قدشان بیش از 6 فوت است، وجود دارد. صندلی‌های عقب از بالشتک نرمی مشابه با صندلی‌های جلو بهره می‌برند، با خمیدگی جزئی که راحتی بیشتری را ایجاد می‌کند. بسته‌های باتری خودرو در داخل زمین قرار می‌گیرند، که معمولاً باعث می‌شود جای پاهای کم‌عمق‌تر برای سرنشینان عقب باشد. اما صندلی های عقب iX نسبت به کف کاملاً بالا قرار گرفته اند که این تأثیر را به حداقل می رساند.

موتور نصب شده در این سری ها

با این حال، موتور الکتریکی نصب شده در عقب برخی از مشکلات بسته بندی را به همراه دارد. واحد محرک یکپارچه نسبتاً بزرگ در محور عقب، کف صندوق عقب بالاتری را با لبه بار بالا ایجاد می کند. ظرفیت حمل هنوز هم 500 لیتر است، اما iX در نتیجه 150 لیتر از X5 با اندازه مشابه عقب تر است.

از زمان عرضه، iX در دو مدل xDrive40 یا xDrive50 با قیمت‌های 69905 پوند و 91905 پوند در دسترس است. هر دو مدل از یک موتور الکتریکی در محورهای جلو و عقب استفاده می‌کنند که xDrive40 322 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و بردی معادل 257 مایل از باتری 71 کیلووات ساعتی (خالص) دارد. xDrive50 به یک باتری بزرگتر 105.2 کیلووات ساعتی (خالص) مجهز شده است که برد را تا 380 مایل افزایش می دهد. این 20 مایل دورتر از تسلا مدل X Long Range است. و با 516 اسب بخار قدرت، این iX قدرتمندتر از جدیدترین BMW M3 است.

گرفتن آزمون ها مختلف از سری BMW iX3

با این حال، آزمون تورنسل واقعی iX در راه است. بعید است که یک SUV 2.5 تنی برقی بتواند شعار «Ultimate Driving Machine» را برآورده کند، اما iX در آن ضربه خوبی دارد. ما با xDrive50 رانندگی کردیم، و از نظر عملکرد خالص، واقعاً شگفت‌انگیز است. دفن دریچه گاز و رانش فوری و مرزی خشونت آمیز است، با فرمان شش ضلعی که دستان شما را می کشد در حالی که چرخ های جلو برای مقابله با حداکثر گشتاور تلاش می کنند.

به لطف خروجی کل 765 نیوتن‌متر، xDrive50 سریع‌تر از سرعت 0-62 مایل بر ساعت 4.6 ثانیه‌ای که نشان می‌دهد احساس می‌کند و در سرعت‌های بزرگراه به سختی می‌کشد، اگر نه با همان انفجار. پالایش نیز عالی است و iX به خوبی از غرش جاده ایزوله شده است (به ویژه زمانی که موتور احتراقی برای پوشاندن صداهای ناخواسته وجود ندارد مهم است). از آنجایی که این یک شاسی بلند بلند و بلوف است، مقدار مناسبی از صدای باد با سرعت وارد می شود، اگرچه ضریب درگ 0.25cd باعث می شود iX در هوا لغزنده تر از X5 باشد.

 ساختار بدنه و دیگر قسمت ها

اما این زیربنای جدید است که بیش از همه تحت تأثیر قرار می گیرد. ساختار iX که از ترکیبی از آلومینیوم و ساختار فیبر کربن ساخته شده است، بسیار سفت به نظر می رسد و پلت فرمی قوی برای سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم (استاندارد در مدل های xDrive50) فراهم می کند. چیدمان به زیبایی مورد قضاوت قرار گرفته است، و با دمپرها در تنظیمات Comfort، iX با آرامش حرکت می کند و سطوح ناهموار را خفه می کند. نواقص ناگهانی جاده، مانند چاله‌ها یا درزهای انبساط نیز به خوبی گرد می‌شوند و تنها سخت‌ترین دست‌اندازها ضربه‌ای دوردست به داخل کابین می‌فرستند.

تنظیمات موتور سری های جدید BMW iX

علیرغم راندمان قابل توجه ادعا شده، خودروی ما برد 285 مایلی از 99 درصد شارژ را نشان می‌دهد، اگرچه اوضاع در حین حرکت بهبود می‌یابد. iX سه سطح بازسازی انرژی و حالت رانندگی با یک پدال را ارائه می دهد که طبیعی و به خوبی کالیبره شده است.

ما از تنظیمات «متوسط» برای اکثر این آزمایش استفاده کردیم، و پس از 154 مایل رانندگی، با ترکیبی از کروز در بزرگراه، رانندگی در شهر و انفجار در جاده B، باتری به 49 درصد تخلیه شد و محدوده باقیمانده باقی ماند. از 170 مایل. با قابلیت شارژ سریع 195 کیلوواتی xDrive50، تنها در 10 دقیقه می توان 90 مایل برد اضافی را اضافه کرد.

iX، از نقطه نظر فنی، یک شروع بسیار امیدوارکننده برای جریان اصلی فشار الکتریکی BMW است. xDrive40 با قیمت‌هایی که از 69905 پوند شروع می‌شود، حدود 5000 پوند بیشتر از مرسدس EQC، که محدوده مشابه و شتاب سریع‌تری را ارائه می‌دهد، عرضه می‌شود. اما BMW در زمینه هایی که نمی توان روی کاغذ قضاوت کرد، مانند محیط کابین، کیفیت و دینامیک رانندگی، برتر است.

نسخه پرطرفدار xDrive50 تسلا مدل X Long Range را هدف قرار می‌دهد که قیمت آن از 98980 پوند در مقایسه با قیمت درخواستی 91905 پوند بی‌ام‌و شروع می‌شود. سال آینده iX با مدل M60 با قدرت 600 اسب بخار در نظر گرفته خواهد شد – آماده عرضه مو به مو با تسلا مدل X Plaid.

در مورد ظاهر BMW iX یک چیز بگویید – بگویید متمایز است. هرچه در مورد آن دماغه یا آن برآمدگی عقب فکر کنید، آن را با هیچ ماشین دیگری اشتباه نخواهید گرفت. ما فکر می کنیم که خبر خوبی است، زیرا BMW مطمئناً تلاش هایی را برای مهندسی اولین سکوی سفارشی EV از زمان i3 انجام داده است.

نسخه xDrive50 که ما در خارج از کشور رانده ایم و اکنون در بریتانیا هستیم، حداقل 91 هزار پوند به شما بازمی گرداند، اما برای آن، می توانید 380 مایل در هر بار شارژ را طی کنید، دارای قابلیت شارژ 195 کیلوواتی است که 93 مایل برد اضافی را اضافه می کند. در 10 دقیقه، و قدرت بسیار قوی 516 اسب بخار را تولید می کند. نسخه معمولی تری xDrive40 با قدرت 322 اسب بخار نیز موجود است (که در آینده آن را آزمایش خواهیم کرد)، اما این نسخه فقط 257 مایل را نشان می دهد و همچنان حداقل 69905 پوند قیمت دارد.

ix استاتیک عقب

برای همه شما که ممکن است به یک SUV الکتریکی دیگر پوزخند بزنید، iX بر اساس ترکیبی از کربن، آلومینیوم و فولاد با استحکام بالا ساخته شده است، از نسل پنجم فناوری موتور الکترونیکی و باتری BMW استفاده می کند و اولین خودروی تمام الکتریکی این شرکت را ارائه می دهد. چرخ محرک و دارای فضای داخلی است که بیش از هر چیز به راحتی اهمیت می دهد.

 خوبه پس؟

هیچ کس واقعا از این تعجب نمی کند، آنها؟ منظورم این است که جدیدترین M4 به نظر می رسد در پایان نادرست است، اما این یک جادوی خونین برای رانندگی است، بنابراین ب ام و قصد نداشت آنچه را که به عنوان “قله” فناوری جدید خودروهای الکتریکی خود توصیف می کند، به هم بزند.

عناصر هنوز به طور غیرمنتظره به سراغ شما می آیند. با این فرم و وزن بیش از 2.5 تن، من پیش بینی نمی کردم که آنقدر سریعاً چابک باشد. و در حالی که سیستم تعلیق بادی همه جانبه و ساختار بسیار سفت همیشه برای راحتی و ظرافت فوق‌العاده بود، روی چرخ‌های حداقل 21 اینچی می‌چرخد، بنابراین مطمئناً نباید اینقدر غیرقابل برخورد با ضربه‌ها برخورد کند؟

از سوی دیگر، برخی از اغماض های نامطلوب وجود دارد. احتمالاً از قبل می توانید از نگاه کردن به فضای داخلی حدس بزنید که چه چیزی هستند.

آیا می توانیم از بیرون بگذریم و مستقیماً به داخل برویم؟

ما می‌توانیم، اما اجازه دهید چند جزئیات بیرونی را پوشش دهیم. این شکل ممکن است نامناسب به نظر برسد، اما دارای ضریب درگ 0.25 است. چرخ ها از نظر آیرودینامیکی بهینه شده اند و به گونه ای طراحی شده اند که به طور قابل پیش بینی در تصادف بشکنند. جلوپنجره از پلاستیک “خود ترمیم شونده” ساخته شده است و دارای یک عنصر گرم کننده است تا اطمینان حاصل شود که حسگرها – از جمله رادار دوربرد و یک دوربین رو به جلو برای هدایت ناوبری واقعیت افزوده – حتی در برف نیز به کار خود ادامه می دهند.

ix front stati

دستگیره های درهای فرو رفته مانند تله های خاکی وحشتناک به نظر می رسند. ماشین را باز کنید – که برای آن فقط به گوشی خود نیاز دارید، نه هر چیز قدیمی مثل کلید – و پلاستیک لخت تقویت شده با فیبر کربن را خواهید دید که بدنه را تشکیل می دهد. اگر اصلاً به ماشین‌ها علاقه دارید، iX هوای جذابی دارد.

ix داخلی

اتصالات واضحی بین مواد و تلفیقی از سطوح لحافی نرم با عناصر کنترل کریستالی سخت و وجهی برای iDrive و صندلی‌های برقی وجود دارد. دومی‌ها روی در نصب می‌شوند، که برای یک BMW غیرعادی است و برای این مواد کمی غیرعاقلانه است، زیرا وقتی خورشید به آن‌ها برخورد می‌کند، رنگ‌های عجیب و غریب و گیج‌کننده را به داخل کابین می‌فرستند.

فرمان یک شش ضلعی بسیار شکل است. برخی از شما احتمالاً بر سر مرورگرهای خود فریاد می زنید، و… بله، این کاملاً عجیب است، با تعداد کمی دکمه در مقایسه با استاندارد BMW و چرخ های اسکرول تسلا که می توانند بسیاری از عملکردها را همزمان کنترل کنند. با این حال، شکل صاف واقعاً مهم نیست – شاید به این دلیل که فرمان نسبت متغیر بصری اکنون به این معنی است که وقتی شروع به گرفتن آن می کنید به ندرت مجبور می شوید دستان خود را حرکت دهید.

کنسول وسط داخلی ix

فراتر از این، مجموعه ای از شماره گیری های دیجیتالی قابل تنظیم است، بالاتر از آن یک صفحه نمایش سربالایی قابل تنظیم – که هشدارهایی مانند “خم شدن های خطرناک در پیش رو” را از شما می خواهد. در کنار صفحه صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی برای سیستم عامل جدید BMW 8 سیستم iDrive قرار دارد. که به پیچیدگی یا به آسانی تسلط بر یک تلفن مدرن، بسته به دیدگاه شما، است و به ورودی لمسی و همچنین iDrive puck اکنون بلوری پاسخ می دهد. خود صفحه‌نمایش‌ها دارای وضوح فوق‌العاده بالایی هستند، رنگ‌بندی با تغییر حالت درایو شما تغییر می‌کند.

ظاهراً دستیار صوتی BMW نیز هوشمندتر است. اما ما متوجه شدیم که واکنش کند است و به سرعت از تلاش کردن خودداری می کنیم – استفاده از چرخ iDrive یا حتی ضربه زدن روی صفحه نمایش واقعاً بسیاری از عملکردها را دشوارتر نمی کند.

احتمالاً تنها شکایت واقعی ما فقدان تابلوی فیزیکی برای کنترل‌های آب و هوا است، اما این مشکل نسبتاً جزئی است زیرا BMW با یک سیستم خودکار پیچیده مناسب با آن مقابله می‌کند. بیرون به طرز وحشتناکی سرد است؟ هنگام استارت زدن خودرو، گرمکن صندلی‌ها و فرمان فوراً روشن می‌شوند، یا در صورت خفه شدن، در اسرع وقت هوای سرد را منفجر می‌کنند. تی

تنها کنترل سریع، سنج دمای واقعی است که در امتداد لبه پایینی صفحه نمایش مرکزی قرار دارد – که در نهایت کافی است، زیرا به نظر می رسد بهتر است آن را به حال خود رها کنید.

 

آیا iX راحت است؟

قطعا. کابین جادار و مطبوع است، اگر سقف پانوراما Skylounge را انتخاب کنید، که با فشار دادن یک دکمه مات می‌شود – در حالی که سیستم تعلیق بادی واقعاً کار قابل توجهی در جذب سطوح ضعیف انجام می‌دهد، حتی اگر سیستم درایو را داشته باشید. روی Sport تنظیم کنید.

ردیابی عقب ix

تنظیمات زیادی در موقعیت رانندگی وجود دارد و صندلی‌ها به جای اسپرت و در آغوش گرفتن، بزرگ و صندلی‌دار هستند. که با شخصیتی که ماشین سعی می‌کند نشان دهد مناسب است، اما به این معنی است که وقتی کمی وارد روحیه چرخاندن iX شوید، احتمالاً متوجه خواهید شد که در حال لغزش هستید.

ردیابی بینی bmw ix

شاید به همین دلیل، BMW iX را به 124 مایل در ساعت محدود کرده است، سرعتی که نسخه xDrive50 برای مدت زمان طولانی هیچ مشکلی برای رانش ندارد. اما با 516 اسب بخار و 564 پوند فوت، مطمئناً سریع است، و البته سرعت 0-62 مایل در ساعت را در 4.6 ثانیه انجام می دهد – نکته اصلی در اینجا این است که اضطرار اولیه را حتی در سرعت های بالاتر حفظ می کند، و روشی که در اطراف آن می رقصد. دوباره خم می شود مانند باب از حسابداری در Es.

همه اینها بعد از چند مایل اول کمی گیج کننده است. یک دقیقه بی‌صدا می‌چرخد، سپس لحظه‌ای دیگر مانند مزدا MX-5 از گوشه‌های سریع می‌پرد. خوب، تقریباً مانند یک MX-5 – در نهایت مقداری رول بدن وجود دارد. اما با یک بسته باتری حدوداً 650 کیلوگرمی که بر روی کفپوش پیچ شده است، مرکز ثقل بسیار در جای مناسب قرار دارد و ظاهراً فرصت استفاده از ذات این عملکرد به طور مکرر ایجاد می شود.

چه ترفندی در مورد محرک الکتریکی نسل پنجم BMW وجود دارد؟

BMW به موتورها و باتری‌ها به عنوان Gen5 اشاره می‌کند (Gen1 تمام راه را به BMW Concept ActiveE در سال 2009 بازمی‌گرداند). موتورها جالب‌تر هستند – احتمالاً – زیرا از آهنرباهای آهنی با پیچ مسی به جای آهنرباهای دائمی خاکی کمیاب استفاده می‌کنند. این نه تنها سبزتر است، بلکه به مهندسان اجازه می دهد تا میدان مغناطیسی را دستکاری کنند و حداکثر قدرت و گشتاور را تا دورهای بالاتر حفظ کنند.

دیگر ویژگی‌های EV شیک شامل بازیابی تطبیقی ​​است که از سنسورها و داده‌های ناوبری برای کنترل سرعت iX هنگام بلند کردن پدال گاز استفاده می‌کند. خوب کار می کند، اما من بیشتر از حالت B برای رانندگی با یک پدال تقریباً بی عیب و نقص استفاده می کردم.

شماره گیری ix

ترمزها اما جذاب هستند. iX فناوری جدید ترمز مجتمع بی‌ام‌و را معرفی می‌کند، که مانند بسیاری از بخش‌های دیگر خودرو، مجموعه‌ای از اجزای سنتی را می‌گیرد و آنها را در یک واحد فشرده می‌کند. پدال ترمز فقط در شرایط خرابی سیستم، یک پیوند فیزیکی به ترمزهای اصطکاکی ایجاد می کند. تا آن زمان، ترمز یکپارچه از طریق موتورها و/یا اصطکاک، سرعت خودرو را کاهش می‌دهد.

نتیجه، احساس ترمز ثابت (اگر مصنوعی) است، مهم نیست که iX چگونه توقف می کند – اگرچه ظاهراً اگر واقعاً آن را آبکشی کرده باشید، محو شدن ترمز را شبیه سازی می کند، فقط به عنوان هشداری مبنی بر اینکه به حد مجاز رسیده اید.

و از نظر برد واقعی – آزمایش‌های ما در بریتانیا برد واقعی حدود 305 مایل با شارژ کامل را از طریق پیش‌بینی‌های الگوریتمی خود خودرو نشان داد. مقدار قابل توجهی از 380 مایل ادعا شده، درست است، اما هنوز مقدار خوبی است – به خصوص زمانی که iX مورد آزمایش ما چند روز قبل توسط روزنامه نگارانی مانند ما مورد بررسی قرار گرفته بود.

 

نتیجه نهایی بررسی iX سری BMW

بیش از هر چیز دیگری، iX جدید BMW بسیار جذاب است. این یک گام دراماتیک در طراحی داخلی و خارجی برای BMW است (حتی با استانداردهای رادیکال اخیر خود) و با این حال هنوز مقدار زیادی DNA برند در آن دوخته شده است.

شما باید کاملاً روی ایده یک BMW الکتریکی لوکس سرمایه گذاری کنید که ممکن است گاهی اوقات کودکان را بترساند تا هزینه را توجیه کند. با این حال، اگر هستید، بعید به نظر می رسد که از آن لذت نبرید. حتی اگر در بعضی جاها چاشنی آن کمی بیش از حد قوی باشد، اصول نه چندان ابتدایی به درستی مشخص است – iX برای رانندگی خوب است، برای نشستن خوب است و در آن خوب است.

به شما این احساس را می دهد که کمی به آینده نزدیک قدم گذاشته اید. که مطمئناً همان چیزی است که یک خودروی برقی پیشرفته مدرن باید باشد.

مطلب پیشنهادی

سرعت و شتاب ماشین کونیگزگ آگرا چقدر است

سرعت و شتاب ماشین کونیگزگ آگرا چقدر است

سرعت و شتاب ماشین کونیگزگ آگرا چقدر است :در دهه‌های اخیر، تکنولوژی ماشین کونیگزگ (Quantum …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *