چهارشنبه , 13 تیر 1403 - 8:36 قبل از ظهر
امنیت در مکزیک

بررسی امنیت در مکزیک برای سفر یا زندگی

در این مقاله با استفاده از تحقیقات از سایت های معتبر ایرانی و خارجی و همینطور گفتگو با برخی از افراد داخل این کشور به موضوع زندگی و امنیت در مکزیک پرداخته ایم شما نیز با درج نظرات خود این مقاله را تکمیل نمایید تا مرجع مناسبی باشد برای افرادی که نیازمند این اطلاعات هستند .

خشونت در مکزیک

طبق گفته وب سایت www.gov.uk در مکزیک با هر نوع مواد مخدر درگیر نشوید. خشونت های مرتبط با مواد مخدر در مکزیک در سال های اخیر افزایش یافته است. خشونت در برخی مناطق به شدت متمرکز است، اگرچه تعداد کمی از مناطق کاملاً مصون هستند. مطمئن شوید که مقصد خود را به طور کامل بررسی کرده اید. مجازات جرایم مواد مخدر شدید است. محکومیت ها تا 25 سال حبس دارند.

با افزایش اخیر در ایالت های گوئررو و مکزیکوسیتی، طغیان های خشونت با انگیزه سیاسی می تواند در سراسر کشور رخ دهد.

مقاصد اصلی گردشگری کشور مکزیک

دولت مکزیک تلاش می کند تا از مقاصد گردشگری اصلی مانند کانکون، پلایا دل کارمن، کوزومل، لوس کابوس، پورتو والارتا و نووو والارتا محافظت کند. با این حال، از ابتدای سال 2021، چندین درگیری بین باندهای جنایتکار رقیب در مقاصد گردشگری محبوب در کانکون و مناطق اطراف آن رخ داده است. دو گردشگر خارجی در تولوم کشته شدند، گردشگران بیشتری در جریان تیراندازی در پورتو مورلوس زخمی شدند و اخیراً تیراندازی در هتلی در پلایا دل کارمن در مکان‌های محبوب گردشگران رخ داد. در حال حاضر حضور پلیس در منطقه کانکون، از جمله در منطقه هتل، افزایش یافته است. در حالی که توریست ها هدف قرار نگرفته اند، هر کسی که در مجاورت یک حادثه باشد ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.

اگر از هر یک از این مناطق بازدید می کنید، باید توصیه های محلی را زیر نظر داشته باشید، مراقب باشید و توصیه های مقامات محلی و اپراتور تور خود را دنبال کنید تا امینت در مکزیک برای شما لذت بخش باشد .

موارد متعددی از جنایات مسلحانه در داخل و خارج از مناطق توریستی در آکاپولکو وجود داشته است. در صورت امکان، اگر از یک مقصد گردشگری اصلی در گوئررو بازدید می کنید، با هواپیما سفر کنید. با توجه به افزایش جرایم خشونت آمیز، باید در آکاپولکو و مناطق اطراف آن بسیار مراقب باشید.

شمال و غرب مکزیک

بسیاری از تلفات مظنون اعضای باندی هستند که در جنگ های مواد مخدر بین سازمان های مختلف که برای کنترل مسیرهای قاچاق به ایالات متحده رقابت می کنند، کشته شده اند. خشونت های مرتبط با مواد مخدر یک مشکل خاص در ایالت های شمالی سونورا، چیهواهوا، کوآهویلا، نووو لئون، تاماولیپاس، سینالوآ و دورانگو است. درگیری‌های مسلحانه بین نیروهای امنیتی و گروه‌های مواد مخدر می‌تواند در هر زمان بدون هشدار رخ دهد. شما باید در خارج از مناطق توریستی در همه این ایالت ها بسیار مراقب باشید.

باید در ایالت باخا کالیفرنیا از جمله تیجوانا اقدامات احتیاطی انجام دهید. افزایش جرایم مرتبط با مواد مخدر در باخا کالیفرنیا سور، از جمله لوس کابوس، افزایش یافته است. در سفر به این مناطق باید دقت بیشتری داشته باشید.

هنگام سفر به سیوداد خوارز یا سایر شهرهای ایالات شمالی باید مراقب باشید. در صورت امکان در ساعات روز سفر کنید، بستگان یا دوستان خود را از برنامه سفر خود مطلع کنید و فقط از هتل های معتبر استفاده کنید.

قسمت شرقی

گزارش هایی از افزایش حوادث امنیتی در ایالت های تاباسکو و وراکروز گزارش شده است. اخیراً خشونت در ایالت وراکروز از جمله شهر وراکروز افزایش یافته است. انسداد جاده های غیرقانونی نیز بیشتر گزارش شده است. شما باید بسیار مراقب باشید.

مرکز مکزیک

گزارش هایی از افزایش حوادث امنیتی و خشونت های مرتبط با مواد مخدر در ایالت گواناخواتو گزارش شده است. در اول جولای 2020، 26 نفر در شهر ایراپواتو کشته شدند. اکثر حملات به جنایات سازمان یافته نسبت داده شده است. شما باید در گواناخواتو و مناطق اطراف آن بسیار مراقب باشید.

در 6 ژانویه 2022، مقامات مکزیکی اجساد ده نفر را در خودرویی که در مقابل میدان اصلی شهر زاکاتکاس در شمال غربی مکزیکوسیتی رها شده بود، کشف کردند. فعالیت های مجرمانه نیز در ایالت مکزیک (Estado de México) یک مشکل است. هنگام سفر از طریق ایالت و همچنین خارج از مناطق توریستی باید مراقب باشید. گزارش هایی مبنی بر سرقت مسلحانه از وسایل نقلیه عمومی و سرقت وسایل نقلیه در بزرگراه گزارش شده است. جرایم خرد نیز در سراسر ایالت رایج است.

غرب و جنوب مکزیک

مسدود کردن جاده های غیرقانونی بیشتر گزارش شده است، به ویژه در ایالت های گوئررو، میچوآکان، اوآخاکا و چیاپاس. اگر در این ایالت‌ها رانندگی می‌کنید، در ساعات روز سفر کنید و در صورت امکان از جاده‌های عوارضی استفاده کنید، اگرچه ممکن است همچنان با اختلال مواجه شوید.

خشونت مرتبط با مواد مخدر در گوئررو، جالیسکو و نایاریت یک مشکل است. چیاپاس همچنین شاهد افزایش درگیری بین گروه های هوشیار و دولت موقت محلی بوده است. همچنین اخیراً گزارش هایی از درگیری بین کارتل ها و پلیس محلی در میچوآکان و کولیما منتشر شده است. در اوایل سال 2020، دو فعال پروانه در ذخیره‌گاه پروانه‌های Monarch در میچوآکان جسد پیدا کردند.

جرم و جنایت در کشور مکزیک

جنایت و خشونت مشکلات جدی در مکزیک است و وضعیت امنیتی می تواند برای خارجی ها خطرآفرین باشد. بسیاری از مشاغل مکزیکی و خارجی استخدام امنیت خصوصی را انتخاب می کنند. شما باید مقصد خود را به طور کامل بررسی کنید و در صورت امکان فقط در ساعات روز سفر کنید. رسانه های محلی را رصد کنید و مخاطبین مورد اعتماد را از برنامه های سفر خود مطلع کنید.

اگر قربانی جنایتی هستید و می خواهید حادثه را گزارش دهید، باید فوراً این کار را به نزدیکترین شعبه دادستانی ایالتی (Agencia del Ministryio Público) گزارش دهید. هیچ تحقیقات جنایی بدون شکایت رسمی به مقامات مکزیکی امکان پذیر نیست. قبل از ترک مکزیک باید شخصاً شکایت کنید.

شماره اضطراری در مکزیک 911 است. همچنین می توانید برنامه 911 CDMX (برای مکزیکو سیتی) یا برنامه کمک مهمان برای Quintana Roo (که شامل Cancun، Playa del Carmen و Tulum است) را دانلود کنید.

برای تماس با پلیس توریستی مکزیکوسیتی، می‌توانید با آنها با شماره (0052) 55 5207 4155 تماس بگیرید یا می‌توانید با آنها در واتساپ (0052) 55 4891 1166 تماس بگیرید.

حمل و نقل عمومی و رانندگی در مکزیک

در ادامه مقاله زندگی و امنیت در مکزیک به مقوله رانندگی و حمل و نقل در این کشور میپردازیم . هنگام رانندگی، از جاده های ایزوله اجتناب کنید و در صورت امکان از جاده های عوارضی (“cuotas”) استفاده کنید. درهای خودرو را قفل و پنجره ها را بسته نگه دارید، به خصوص در چراغ راهنمایی. در امتداد بزرگراه اقیانوس آرام چندین سرقت و سرقت خودروهای خشن رخ داده است و هنگام سفر در این مسیر باید مراقب باشید. کسانی که با ون های کمپر بزرگ یا وسایل نقلیه کاربردی ورزشی (SUV) سفر می کنند در گذشته مورد هدف قرار گرفته اند. اگر مشکوک هستید که تحت تعقیب یا تماشا هستید، به ایستگاه پلیس یا مکان امن دیگری برانید.

 

به ویژه در حمل و نقل عمومی، فرودگاه ها و ایستگاه های اتوبوس هوشیار باشید. دزدی در اتوبوس رایج است، بنابراین همیشه مراقب وسایل خود باشید. اتوبوس ها نیز در مناطق درگیری ربوده شده اند. در صورت امکان، با اتوبوس‌های درجه یک و با استفاده از جاده‌های عوارضی سفر کنید، که نرخ حوادث کمتری نسبت به اتوبوس‌های کلاس دوم و سوم دارند که در جاده‌های آزاد کمتر ایمن (“آزاد”) تردد می‌کنند. اکثر شرکت های اتوبوسرانی درجه یک هنگام سوار شدن مسافران به اتوبوس، بررسی های امنیتی را انجام می دهند.

مسافران توسط رانندگان تاکسی بدون مجوز از جمله در مکزیکوسیتی مورد سرقت و حمله قرار گرفته اند. در مکزیکوسیتی، از تاکسی‌های «sitio» با تنظیم بهتر از تاکسی‌های مجاز استفاده کنید یا از نگهبان هتل خود بخواهید که به شما تاکسی سفارش دهد. در فرودگاه‌ها، فقط از خدمات تاکسی فرودگاهی با پیش پرداخت مجاز استفاده کنید.

زنانی که به تنهایی سفر می کنند باید به ویژه هنگام سفر با وسایل نقلیه عمومی هوشیار باشند.

جنایت خیابانی

جرایم خیابانی یک مشکل جدی در شهرهای بزرگ و مناطق تفریحی توریستی است. جیب بری در متروی مکزیکوسیتی رایج است. لباس بپوشید و از پوشیدن جواهرات یا ساعت های گران قیمت خودداری کنید. مقدار پول نقد یا کارت‌های اعتباری/دبیتی را که با خود حمل می‌کنید محدود کنید. مراقب کیف‌ها و چمدان‌ها باشید، حتی در مکان‌های به ظاهر امن مانند لابی هتلتان.

هنگام برداشت پول از دستگاه های خودپرداز یا مبادله پول در صرافی ها مراقب باشید. به طور کلی استفاده از دستگاه های خودپرداز در طول روز و در داخل مغازه ها یا مراکز خرید ایمن تر است.

مراقب باشید افرادی که خود را به عنوان افسر پلیس معرفی می کنند که بدون هیچ دلیلی شما را جریمه یا دستگیر می کنند. اگر شک دارید، شناسایی بخواهید و در صورت امکان نام افسر، شماره نشان و شماره ماشین گشت را یادداشت کنید.

غذاها و نوشیدنی ها را در بارها و رستوران ها بدون مراقبت رها نکنید. مسافران پس از مصرف مواد مخدر مورد سرقت یا حمله قرار گرفته اند. همچنین گزارش هایی از الکل آلوده وجود دارد که باعث بیماری یا خاموشی می شود. اگر نگرانی دارید، از اپراتور تور خود یا مقامات محلی راهنمایی بخواهید.

چندین تجاوز جنسی جدی نیز در مناطق توریستی خارج از مکزیکوسیتی رخ داده است. حتی در مناطق نزدیک به هتل ها و به خصوص پس از تاریکی هوا مراقب باشید.

کلاهبرداری و آدم ربایی مجازی

بازدیدکنندگان و ساکنان خارجی ممکن است مورد هدف هنرمندان کلاهبردار قرار گیرند. مراقب باشید غریبه هایی که به شما نزدیک می شوند یا از طریق تلفن با شما تماس می گیرند و اطلاعات شخصی یا کمک مالی می خواهند. اگر از شما یا اقوام یا دوستانتان خواسته شد که پول را به مکزیک منتقل کنید، کاملاً مطمئن شوید که بخشی از یک کلاهبرداری نیست و به درستی با شخص دریافت کننده پول درخواست را بررسی کرده اید.

رایج‌ترین کلاهبرداری شامل تلفن مجرمانی است که به عنوان یکی از اعضای مضطرب خانواده شما یا یک کارمند عمل می‌کنند و ادعا می‌کنند که ربوده شده‌اند و برای آزادی آنها پول می‌خواهند. سارقان همچنین ممکن است با اطمینان دادن به اینکه بستگانشان در بازداشت است، خانواده را فریب دهند. اگر از طریق تلفن تهدید می‌شوید، توصیه می‌شود تلفن را قطع کنید و ایمنی عضو خانواده یا کارمند خود را تأیید کنید.

گردشگران گزارش داده اند که برخی از افسران پلیس به دلیل تخلفات جزئی یا تخلفات رانندگی از آنها اخاذی کرده اند. مسافرانی که اتومبیل های کرایه ای را می رانند نیز هدف قرار گرفته اند. اگر چنین شد، پول یا پاسپورت خود را تحویل ندهید، نام افسر، نشان و شماره ماشین گشت را بپرسید و کپی جریمه کتبی را بخواهید که در تاریخ بعدی قابل پرداخت است.

آدم ربایی

آدم ربایی فرصت طلبانه کوتاه مدت – به نام “ربودن سریع” – می تواند به ویژه در مناطق شهری رخ دهد. قربانیان مجبور به برداشت وجه از کارت های اعتباری یا نقدی در یک نقطه نقدی برای تضمین آزادی خود می شوند. در جایی که قربانیان دوستان یا اقوام محلی دارند، ممکن است از آنها باج خواسته شود. شما باید از درخواست ها پیروی کنید و سعی نکنید در برابر چنین حملاتی مقاومت کنید.

آدم ربایی طولانی‌مدت برای منافع مالی نیز اتفاق می‌افتد و ادعاهایی مبنی بر دست داشتن افسران پلیس وجود دارد. در مورد بحث در مورد امور مالی یا تجاری خود در جاهایی که ممکن است توسط دیگران شنیده شوید محتاط باشید.

سفر جاده ای

شما می توانید با استفاده از گواهینامه بریتانیا یا مجوز رانندگی بین المللی در مکزیک رانندگی کنید. استانداردهای رانندگی با بریتانیا بسیار متفاوت است. جاده ها را می توان سوراخ کرد. برای توقف غیرمنتظره آماده باشید و مراقب باشید وسایل نقلیه به آرامی حرکت می کنند، بدون نشان دادن لاین تغییر می کنند و از چراغ قرمز عبور می کنند. بسیاری از رانندگان محلی هیچ نوع بیمه خودرو ندارند.

برای کاهش آلودگی هوا، مکزیکو سیتی و برخی دیگر از مناطق این کشور محدودیت هایی را برای رانندگی وضع کرده اند. ممکن است خودروها بر اساس شماره پلاک در روزهای خاصی از ورود به مناطق خاصی منع شوند. این مقررات به شدت اجرا می شود و متخلفان با جریمه های سنگین و توقیف موقت وسیله نقلیه خود مواجه می شوند. این فقط در مورد وسایل نقلیه قدیمی و نه برای مدل های جدیدتر که اغلب برای کرایه اتومبیل استفاده می شوند، صدق می کند. لطفاً مستقیماً با شرکت کرایه اتومبیل خود تماس بگیرید.

فعالیت های ماجراجویی

اگر در ورزش‌های ماجراجویانه (از جمله پاراگلایدر، چتربازی، غواصی و جت اسکی) شرکت می‌کنید، مطمئن شوید که اقدامات احتیاطی کافی برای ایمنی وجود دارد. تجهیزات ممکن است استانداردهای ایمنی و بیمه بریتانیا را رعایت نکنند. فقط از اپراتورهای معتبر استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که این شرکت از به روزترین تجهیزات و امکانات ایمنی استفاده می کند و آنها کاملاً دارای مجوز و بیمه هستند. بررسی کنید که برای تمام فعالیت هایی که می خواهید انجام دهید تحت پوشش بیمه مسافرتی خود هستید. اتباع بریتانیایی در ورزش های شدید مجروح و در برخی موارد کشته شده اند.

ایمنی آبهای مکزیک

حملات کوسه در مکزیک نسبتاً نادر است، اما شما باید به ویژه هنگام موج‌سواری مراقب باشید، در منطقه محلی تحقیق کنید و توصیه‌های مقامات محلی را دنبال کنید.

کروکودیل ها در مکزیک، بیشتر در تالاب ها و مناطق ساحلی وجود دارند. مشاهدات در نزدیکی مناطق توریستی، از جمله کانکون و استراحتگاه ها در سواحل اقیانوس آرام گزارش شده است. در اطراف بسیاری از تالاب های این مناطق علائم هشدار دهنده درباره تمساح ها وجود دارد. به هشدارها احترام بگذارید و خیلی به آب نزدیک نشوید. گردشگران در گذشته در حملات کروکودیل ها به شدت مجروح شده بودند.

موقعیت سیاسی

مکزیک دارای دموکراسی چند حزبی مستقر است. تظاهرات سیاسی در مکزیکوسیتی رایج است و می تواند در سراسر کشور رخ دهد. اینها می توانند تنش زا و متخاصم باشند و به طور بالقوه می توانند به خشونت تبدیل شوند. تماشاگران را می توان به سرعت جذب کرد. باید رسانه های محلی را زیر نظر داشته باشید و از همه تظاهرات اجتناب کنید.

قانون اساسی مکزیک فعالیت سیاسی خارجی ها را ممنوع کرده است. شرکت در تظاهرات ممکن است منجر به بازداشت و تبعید شود.

مطلب پیشنهادی

 پول رایج کلمبیا چیست؟

 پول رایج کلمبیا چیست؟

 پول رایج کلمبیا چیست؟ : در دنیای امروز، درک واحدهای پولی مختلف و نحوه تبادل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *