یکشنبه , 23 اردیبهشت 1403 - 8:27 بعد از ظهر

بالاترین ضریب هوشی برای چه کسانیست ؟

بالاترین ضریب هوشی برای چه کسانیست ؟

بالاترین ضریب هوشی ممکن در جهان از لحاظ نظری 200 است ، اگرچه برخی از افراد ضریب هوشی بالغ بر 200 دارند. بیایید در مورد چگونگی امکان پذیر در زیر بحث کنیم.

هرکسی که دارای ضریب هوشی بالاتر از 110 باشد ، به اندازه کافی خوش شانس است که از هوش متوسط بالایی برخوردار باشد.. اما افراد منتخب با امتیاز IQ بسیار بالاتر هستند. فقط اقلیتی از مردم در آزمون ضریب هوشی قادر به کسب امتیاز بالاتر از 110 هستند ، این امر باعث می شود تا نبوغ واقعی در جامعه ما مشخص شود .

برخی از این افراد بسیار باهوش نسبت به سایرین بیشتر در بین عموم مردم شناخته شده اند ، من مطمئن هستم که شما از آلبرت انیشتین و ضریب هوشی فوق العاده بالای او شنیده اید اما آیا از کریستوفر هیراتا شنیده اید؟ این افراد کمتر شناخته شده مستحق شناختند و این کاری است که ما امیدواریم در اینجا انجام دهیم.

نشانه واقعی هوش دانش نیست بلکه تخیل است. – آلبرت انیشتین

چه کسی رکورد جهانی را برای ضریب هوشی بالا حفظ می کند؟

فرد با بالاترین ضریب هوشی که تاکنون ثبت شده است Ainan Celeste Cawley با ضریب هوشی 263 است. این لیست با بالاترین ضریب هوشی ممکن ادامه دارد:

  • آینان سلست کاولی (نمره ضریب هوشی 263)
  • ویلیام جیمز سیدیس (نمره ضریب هوشی 250-300)
  • ترنس تائو (نمره ضریب هوشی بین 225 تا 230)
  • مرلین ووس ساوانت (ضریب هوشی 228)
  • کریستوفر هیراتا (نمره ضریب هوشی 225)
  • کیم اونگ یونگ (نمره ضریب هوشی 210)
  • ادیت استرن (نمره ضریب هوشی بیش از 200)
  • کریستوفر مایکل لانگ (نمره ضریب هوشی بین 190 تا 210)
  • گری کاسپاروف (نمره ضریب هوشی 194)
  • فیلیپ امگاوالی (نمره ضریب هوشی 190)
  • جودیت پولگار (نمره ضریب هوشی 170)
  • آلبرت انیشتین (نمره ضریب هوشی بین 160 تا 190)
  • استفان هاوکینگ (نمره ضریب هوشی 160)

ضریب هوشی چیست؟

در سال 1916 ، روانشناس آمریكایی لوئیس مدیسون ترمن (1877-1956) كیفیت هوش یا ضریب هوشی را توسعه داد. در آن زمان ، لوئیس در ارتش ایالات متحده كار می كرد. اولین تست ضریب هوشی گسترده توسط سربازان آمریکایی در طول جنگ جهانی اول انجام شد.

مقیاس اصلی نمرات ضریب هوشی ، همانطور که توسط ترمن ابداع شده است ، چندین طبقه بندی مختلف را ارائه می دهد.

طبق مقیاس ترمن ، هر کسی که نمره زیر 70 داشته باشد ، “قطعی ضعف و ذهنی” طبقه بندی می شود. هر کس با نمره بین 70 و 79 ، “نقص مرزی” داشته باشد. هر کس با نمره بین 80-89 به کسل کننده مبتلا شود. بیشتر افراد نمره بین 90 تا 109 دارند ، این بدان معناست که به عنوان یک هوش معمولی یا متوسط طبقه بندی می شوند.

پس از کسب IQ نمره 110 ، شروع به یادداشت می کنید. نمره بین 110 تا 119 می تواند یک هوش برتر باشد. نمره بین 120 تا 140 به معنای یک هوش بسیار برتر است. امتیاز بیش از 140 نبوغ یا نبوغ نزدیک را نشان می دهد.

بالاترین ضریب هوشی نظری کدام است؟

در حالی که برخی از نمرات زیر بالاتر از ضریب هوشی 200 است ، بحثی در مورد اینکه آیا ضریب هوشی بالای 200 از نظر تئوری ممکن است (عملی) وجود دارد. وقتی تست IQ تدوین شد ، میانگین توزیع طبیعی به طور دلخواه در 100 قرار گرفت . این بدان معناست که توزیع عادی هوش انسان باید در مرکز 100 باشد.اگر کمتر از 100 هستید ، کمتر از حد متوسط و بالاتر از 100 برعکس هستید (توجه داشته باشید که فقط برای این تست است). نمره ضریب هوشی با هر انحراف استاندارد 15 امتیاز را در هر جهت حرکت می کند.

با این حال ، با یک انحراف استاندارد از 15 ، احتمال اینکه شخص ضریب هوشی 200 داشته باشد ، تقریباً غیرممکن است. با توجه به تخمین تقریبی 7 میلیارد نفری جمعیت جهان ، می توان با توجه به توزیع عادی ، میزان ضریب هوشی را برای “باهوش ترین فرد روی کره زمین” انتظار داشت.

این برابر با ضریب هوشی حدود 194.6 به عنوان بالاترین ضریب هوشی از تقریباً 7 میلیارد نفر در این سیاره است. از این رو توصیه می کنیم مقداری از عدد زیر را با یک دانه نمک مقایسه کنید . همچنین محاسبه نمرات ضریب هوشی با دقت و صحت بالا در انتهای دم نامتناهی توزیع ضریب هوشی کار سختی است.

افرادی که بالاترین ضریب هوشی  را دارند

آلبرت انیشتین (امتیاز IQ بین 160 تا 190)

آلبرت انیشتین یکی از مشهورترین دانشمندان در تمام دوران است ، اما او بالاترین ضریب هوشی را که تاکنون ثبت نشده است. این نشان می دهد که در حالی که ضریب هوشی بالایی درها را باز می کند ، در یک نقطه خاص انیشتین چیزهای بیشتری را به جدول آورد.

انیشتین به دلیل توسعه تئوری نسبیت و معادله مشهور E = mc2 شناخته شده است و دریافت کننده جایزه نوبل فیزیک در سال 1921 است. ضریب هوشی 160 تا 190 یک دامنه است زیرا انیشتین هرگز به طور رسمی مورد آزمایش قرار نگرفت. این تعداد مبتنی بر متخصصانی است که انیشتین را به عنوان یک فرد ارزیابی می کنند و پیش بینی معقولی را ارائه می دهند که در صورت آزمایش بودن ، ضریب هوشی وی چه می تواند باشد. در اینجا مقاله خوبی برای برآورد ضریب هوشی از چهره های تاریخی ارائه شده است.

استفان هاوکینگ (امتیاز IQ 160)

استفان هاوکینگ کسی است که بدون شک در موردش شنیده اید و چیزی در مورد آن می دانید. او یک بار دانشمند نسل بود که تلاشهای علمی خود را بهمراه اتصال علم به عموم مردم کاملاً متعادل می کرد.

هاوکینگ به دلیل تحصیل در مورد سیاهچاله ها و کتاب مشهورش تاریخ مختصر زمان مشهور بود. علاوه بر این ، سمت مدیر تحقیقات در مرکز کیهان شناسی نظری در دانشگاه کمبریج را بر عهده داشت. هاوکینگ از سال 1963 وقتی که در مارس 2018 تشخیص داده شد ، با ALS جنگید. در حالی که با یک وضعیت جسمی رو به زوال بود ، با محبوبیت خود از طریق زندگی خود رشد کرد و به نوعی نماد فرهنگ پاپ شد. او در The Simpsons ، Star Trek و The Big Bang Theory ظاهر شد.

ویلیام جیمز سیدیس (نمره ضریب هوشی بین 250-300)

این آمریکایی در خانواده ای از روشنفکران شهر نیویورک بدنیا آمد. ویلیام جیمز سیدیس (1898 – 1844) از دوران جوانی بسیار جوانی تیزهوش شد. وقتی تنها 5 سال داشت ، قادر به تایپ کردن بود و چندین زبان از جمله یونانی ، لاتین ، فرانسوی ، عبری ، روسی ، آلمانی و البته انگلیسی را آموخته بود.ویلیام بعد از اینکه در سن 6 سالگی از کار خود خارج شد ، سرانجام در سن 11 سالگی در دانشگاه هاروارد پذیرفته شد. او در دانشگاه راحت نبود و بعداً به تگزاس رفت و در آنجا معلم شد. او تلاش كرد تا به يك حرفه سياسي بپردازد اما جوان (در 46 سالگي) درگذشت.

ترنس تائو (نمره ضریب هوشی بین 225 تا 230)

این ریاضیدان استرالیایی-آمریکایی در سال 1975 در شهر آدلاید استرالیا به دنیا آمد. والدین وی از هنگ کنگ به استرالیا مهاجرت کردند.

تائو در زمان کودکی ، تائو از استعداد شگفت انگیز برای ریاضیات نشان داد. تا سن 20 سالگی ، او قبلاً دکترای خود را نیز به دست آورده بود.

وی چندین جایزه معتبر ریاضی ، از جمله مدال فیلدز در سال 2006 دریافت کرد. وی در حال حاضر در لس آنجلس ، کالیفرنیا زندگی می کند و در UCLA کار می کند.

مرلین ووس ساوانت (ضریب هوشی 228)

این آمریکایی به عنوان فردی که دارای بالاترین ضریب هوشی در سال 1986 است وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس شد. تا به امروز تنها دو نفر دیگر با ضریب هوشی ضبط شده بالاتر از او وجود دارند.

“اگرچه به زبان انگلیسی صحبت می شود از قوانین زبان مکتوب پیروی نمی کند ، فردی که قوانین را کاملاً نمی داند در معرض ضرر بزرگی است.” – ماریلن ووس ساوانت.

مریلن ووس ساوانت در سال 1946 در میسوری متولد شد. وی به دلیل ستون “پرس مرلین” مشهور است و در آنجا انواع و اقسام مشکلات زندگی مشاوره و مشاوره ای را ارائه می دهد.

همانطور که بدن انسان از طریق ورزش منظم تقویت و تقویت می شود ، بنابراین می توان ذهن را از طریق برنامه ای از ساختمان مغز کشید و تیز کرد. ( ساختمان مغز فقط در 2 هفته توسط مریلین ووس ساوانت )

کریستوفر هیراتا (نمره ضریب هوشی 225)

مانند ترنس تائو ، کریستوفر هیراتا (1982) یک کودک بد اخلاق محسوب می شد. وی استاد نجوم آمریکایی در دانشگاه ایالتی اوهایو است.

از جمله بسیاری از دستاوردهای وی کسب مدال طلا در المپیاد بین المللی فیزیک در سال 1996 در سن 13 سالگی ، کار در ناسا در سن 16 سالگی و گرفتن مدرک دکتری است. از پرینستون وقتی 22 ساله بود.

کیم اونگ یونگ (نمره ضریب هوشی 210)

این استاد و محقق کره ای که هم اکنون در دانشگاه ملی چانگبوک مشغول به کار است یاد گرفت که وقتی فقط 6 ماه داشت صحبت می کرد. در آن سن کم ، او فقط می توانست کره ای بومی خود صحبت کند ، اما در سن 6 سالگی ، او یاد گرفت که چگونه چندین زبان از جمله کره ای ، انگلیسی ، آلمانی و ژاپنی را بخواند.

کیم اونگ یونگ از سن چهار سالگی شروع به نوشتن کرد و دکترای خود را به دست آورد. وقتی تازه 16 سال داشت .

ادیت استرن (نمره ضریب هوشی بیش از 200)

ادیت استرن ، متولد 1952 ، مهندس و مخترع IBM است که دارای مدرک دکتری است. در ریاضی.

هنگامی که ادیت استرن تنها 11 ماه داشت قادر به برقراری ارتباط با استفاده از کارتها بود ، سپس در سن یک سالگی ، او شروع به شناسایی برخی از حروف الفبای لاتین کرد. تا سن 2 سالگی ، او کل الفبای خود را می دانست.

او هنگامی که 12 سال داشت وارد دانشگاه شد و در 16 سالگی معلم شد.

کریستوفر مایکل لانگ (نمره ضریب هوشی بین 190 تا 210)

کریستوفر مایکل لنگان ، ساکن کالیفرنیا ، (1952) بیشتر به خاطر تئوری “مدل شناختی-تئوریک جهان” شناخته شده است.

او هنگامی که تنها 6 ماه داشت قادر به صحبت بود و در 3 سالگی خواننده خودآموزی بود.

گری کاسپاروف (نمره ضریب هوشی 194)

گری کاسپاروف در سال 1963 در باکو ، پایتخت آذربایجان متولد شد.

وی گفت: “من وقتی 5 ساله بودم شروع به بازی شطرنج کردم. من حرکات را از مادرم یاد گرفتم ، سپس با پدرم – و بعداً مربیان – کار کردم. سبک من بسیار فنی شد. من چیزهای زیادی را فدا کردم. من همیشه برای شاه شکار می کردم ، برای همسر. من بخش های دیگرم را فراموش خواهم کرد. ” – گری کسپاروف.

او به دلیل داشتن بهترین شطرنج بازان در تمام دوران مشهور است و بیش از هر کس دیگری در بازی های شطرنج پیروز می شود. گری در سن 1985 وقتی 22 ساله شد جوانترین قهرمان شطرنج جهان شد. در یک مسابقه بسیار تبلیغاتی ، گری به ابر رایانه IBM با نام مستعار Deep Blue باخت.

فیلیپ امگاوالی (نمره ضریب هوشی 190)

این دانشمند کامپیوتر ، ریاضیدان ، مهندس و زمین شناس متولد نیجریه دارای چندین مدرک تحصیلات تکمیلی از دانشگاه های مختلف است.

در سن 13 سالگی به دلیل جنگ داخلی نیجریه ، هنگام حضور در ارتش بایافران ، تحصیلات وی به حالت تعلیق درآمد. پس از آن وی دیپلم دبیرستان خود را از طریق تحصیل خود به دست آورد.

جودیت پولگار (نمره ضریب هوشی 170)

این بازیکن شطرنج مجارستانی در سال 1976 متولد شد. جودیت پولگار وقتی تنها 15 سال داشت یک مادر بزرگ شطرنج شد.

جودیت کودک نابغه بود و در مسابقات شطرنج از 6 سالگی شرکت می کرد. او اکنون به عنوان یکی از قوی ترین بازیکنان زن شطرنج در تمام دوران شناخته می شود.

آیا افزایش ضریب هوشی شما ممکن است؟

برای بهبود نمره ضریب هوشی شما روش های قطعی و علمی وجود دارد. به خاطر داشته باشید که این شما را از حد متوسط به نبوغ نمی رساند. به احتمال زیاد ، این به شما کمک می کند نمره خود را به طور متوسط چند امتیاز افزایش دهید. اگرچه ممکن است خیلی به نظر نرسد ، مراحل زیر به شما کمک خواهد کرد حتی در سن بالاتر هم تیز و متمرکز باشید.

  • سالم باشید ، برای اینکه مغز شما در سطح اوج عملکرد داشته باشد ، باید ورزش کنید ، خوب غذا بخورید و به اندازه کافی بخوابید.
  • سعی کنید کارهای روزمره خود را تغییر دهید ، اگر همیشه قبل از مسواک زدن ، دوش بگیرید ، سعی کنید آنها را به اطراف بچرخانید ، این کار باعث می شود مغز شما فعال و درگیر شود.
  • مدیتیشن صرف نظر از آنچه برای شما به نظر می رسد ، به شما در آرامش ، افزایش جریان خون به مغز کمک می کند و به مغز شما اجازه می دهد تا با دقت بیشتری در حل کارهای دشوار تمرکز کند.
  • مکمل های مختلفی از جمله کافئین ، اسیدهای چرب امگا 3 ، کراتین و جینکو وجود دارد که می توانند به شناخت و یادگیری کمک کنند.
  • تمرین کنید با حل معماهای کلمه ای ، خواندن ، یادگیری یک سرگرمی یا مهارت جدید و غیره ، ذهن خود را به چالش بکشید. مغز یک اندام استاتیک نیست ، با ورزش می تواند قدرت بیشتری پیدا کند ، مثل همان وزنه برداری.
  • تجربیات جدید ، مسافرت و انجام کارهای جدید روزانه به گسترش ذهن شما کمک می کند و اجازه می دهد دائماً در محیط های جدید به چالش کشیده شود .

در هنگام کار به ضریب هوشی بالاتر توجه داشته باشید که هوش در اشکال مختلفی ایجاد می شود. “Fivetone ادعا کرد که هوش شامل هفت عامل متمایز اما متصل است: درک کلامی ، تسلط کلامی ، تعداد (محاسبات حسابی و حل مسئله) ، حافظه ، سرعت ادراکی ، استدلال استقرا و تجسم فضایی.” – هوش: یک تاریخچه مختصر

در اینجا بالاترین امتیازات ضریب هوشی IQ و افرادی هستند که رکورد جهانی دارند. آیا تا به حال آزمون IQ را در انجام داده اید ؟ ، اگر چنین است ، ضریب هوشی خود را در نظرات زیر بگذارید؟

در این مقاله بخوانید : عوامل مؤثر در افزایش ضریب هوش

 

مطلب پیشنهادی

درخت کریسمس نماد چیست ؟

درخت کریسمس نماد چیست ؟

درخت کریسمس نماد چیست : در این دوران از سال، هنگامی که برف‌ها سفید و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *