جمعه , 23 شهریور 1403 - 10:49 بعد از ظهر

آیا گوشی های گوگل پیکسل ارزش خرید دارند ؟

گوشی‌های Google Pixel به دلیل قابلیت‌های دوربین خود شهرت دارند و Pixel 8 Pro با ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی خود، این تجربه را به سطح بالاتری می‌برد. اگرچه برخی ممکن است این ویژگی‌ها را به عنوان امکانات جانبی تلقی کنند، اما اکثر آن‌ها ویژگی‌های انحصاری Pixel هستند. سری Pixel به راحتی با بهترین‌های Apple و Samsung رقابت می‌کند و معمولاً با قیمتی مقرون به صرفه‌تر عرضه می‌شود. در حالی که در ابتدا با برخی مشکلات در پرچمدار جدید گوگل مواجه بودیم، اما این گوشی همچنان یک گزینه قوی در دنیای اندروید است که رقابت نزدیکی با iPhone 15 Pro و Samsung Galaxy S24 Ultra دارد.

و سپس Pixel Fold وجود دارد. این گوشی گران‌ترین مدل در بین گوشی‌های گوگل است، اما دارای صفحه‌نمایش تاشویی است که به یک صفحه‌نمایش بزرگ 7.6 اینچی باز می‌شود که برای تماشای ویدیوهای یوتیوب یا بازی کردن بسیار مناسب است.

این سری گسترش یافته و با وجود مدل‌های قدیمی‌تر که هنوز در فروش هستند، ممکن است انتخاب بهترین مدل برای شما کمی گیج‌کننده باشد. ما بهترین گوشی‌های Pixel موجود را جمع‌آوری کرده‌ایم تا به شما در تصمیم‌گیری کمک کنیم.

بهترین گوشی Google Pixel در حال حاضر کدام است؟

Pixel 8 Pro در صدر خط تولید گوشی‌های گوگل قرار دارد، با پردازنده Tensor G3 و مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی. اگر می‌خواهید بیشتر هزینه کنید، به Pixel Fold نگاهی بیندازید که با صفحه‌نمایش تاشوی خود دوستان و خانواده شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر به دنبال بهترین گوشی ارزان Pixel هستید، باید Pixel 8A را در نظر بگیرید.

مزایا:
– دوره طولانی پشتیبانی نرم‌افزاری
– ابزارهای سرگرم‌کننده هوش مصنوعی
– کیفیت کلی دوربین خوب

معایب:
– عملکرد کلی ناامیدکننده
– عمر باتری می‌توانست بهتر باشد

اندازه صفحه‌نمایش: 6.7 اینچ
پردازنده: Google Tensor G3
دوربین‌ها: 50 مگاپیکسل (واید)، 48 مگاپیکسل (فوق‌عریض)، 48 مگاپیکسل (تله‌فوتو)، 10.5 مگاپیکسل (سلفی)
رنگ‌ها: Mint (نعنایی)، Bay (خلیجی)، Obsidian (مشکی)، Porcelain (چینی)

بهترین گوشی گوگل

Google Pixel 8 Pro

در حالی که در ابتدا با برخی مشکلات در Google Pixel 8 Pro مواجه شدیم – عمدتاً در عکاسی Raw – اما با تست‌های بیشتر و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری گوگل، در نهایت نظر مثبتی درباره این گوشی پیدا کردیم. از طراحی شیک و نرم‌افزار Android 14 ساده گرفته تا مجموعه دوربین‌های پشت آن که می‌تواند تصاویر واقعاً زیبایی بگیرد، Pixel 8 Pro ویژگی‌های زیادی برای ارائه دارد. گوگل همچنین ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی را در سراسر گوشی پخش کرده است، از جمله ابزاری که از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد والپیپرهای گوشی استفاده می‌کند و یک ویژگی دوربین که به شما امکان می‌دهد چهره‌های مختلف از یک سری تصاویر Burst از گروه دوستان را ترکیب کنید تا همه بهترین حالت خود را داشته باشند.

یکی از بهترین به‌روزرسانی‌ها، تعهد گوگل به ارائه هفت سال به‌روزرسانی امنیتی برای سری Pixel 8 است، به این معنی که این گوشی حداقل تا سال 2030 همچنان امن خواهد بود. اگرچه امسال از Pixel 8 Pro به اندازه Pixel 7 Pro تحت تأثیر قرار نگرفتیم، اما همچنان یک گوشی عالی برای در نظر گرفتن است، به‌ویژه اگر قصد دارید گوشی خود را برای مدت طولانی‌تری نگه دارید.

گوشی‌های پیکسل گوگل از محبوب‌ترین گوشی‌های اندرویدی در تیم WIRED هستند و این محبوبیت چند سالی است که ادامه دارد. این گوشی‌ها دارای دوربین‌هایی با کیفیت بالا، به‌روزرسانی‌های سریع نرم‌افزاری و امنیتی مستقیم از گوگل (مانند آیفون‌ها از اپل) و قیمت‌های رقابتی هستند. اما انتخاب مدل مناسب می‌تواند کمی دشوار باشد. آیا باید پیکسل 8A را بخرید؟ یا پیکسل 8؟ شاید پیکسل فولد گران‌قیمت؟

نگران نباشید—ما در اینجا تفاوت‌های بین بهترین گوشی‌های پیکسل را توضیح می‌دهیم و به شما کمک می‌کنیم مدل مناسب خود را پیدا کنید. همچنین نکات اختصاصی پیکسل را برای بهره‌برداری بهتر از گوشی جدیدتان به شما ارائه می‌دهیم و برخی لوازم جانبی و کیس‌هایی را که آزمایش کرده‌ایم، برای محافظت از گوشی‌تان پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین پیکسل برای اکثر افراد: پیکسل 8A

قیمت: 499 دلار در فروشگاه گوگل، 479 دلار در آمازون، 499 دلار در بست بای، 499 دلار در تارگت

پیکسل 8A گوگل (با امتیاز 8 از 10 در WIRED) تمامی امکاناتی که بیشتر مردم به آن نیاز دارند را ارائه می‌دهد. این گوشی زیباست—من خصوصاً رنگ سبز روشن آن را دوست دارم—و پشت مات آن لذت‌بخش است. اندازه صفحه نمایش 6.1 اینچی آن نیز نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک است، یک حالت میانه مناسب. با اینکه تغییرات زیادی نسبت به پیکسل 7A ندارد، اما بهبودهای زیادی در آن دیده می‌شود.

صفحه نمایش OLED این گوشی اکنون می‌تواند به حداکثر 2000 نیت روشنایی برسد؛ که باعث می‌شود در نور خورشید، صفحه نمایش به‌خوبی قابل خواندن باشد. این صفحه نمایش همچنین نرخ تازه‌سازی را به 120 هرتز افزایش داده است، که باعث می‌شود هر انیمیشن و تعاملی فوق‌العاده روان به نظر برسد. از مواد بازیافتی بیشتری نسبت به قبل ساخته شده و گوگل پشتیبانی نرم‌افزاری آن را به 7 سال افزایش داده است—که طولانی‌ترین پشتیبانی‌ای است که می‌توانید در یک گوشی اندرویدی زیر 500 دلار پیدا کنید. همچنین اکنون یک سیستم بازگشایی با چهره همراه با بازگشایی با اثر انگشت وجود دارد، که دو روش احراز هویت بیومتریک برای باز کردن قفل گوشی و دسترسی سریع به اپلیکیشن‌های حساس در اختیارتان می‌گذارد.

در داخل این گوشی، چیپست Tensor G3 گوگل قرار دارد که همان چیپستی است که در سری پیکسل 8 استفاده شده است. این چیپست برای انجام کارهای روزمره و اکثر بازی‌های موبایلی به‌اندازه کافی سریع است و همچنین اجازه می‌دهد چند ترفند نرم‌افزاری جدید مانند Audio Magic Eraser (که به شما امکان می‌دهد صداهای پس‌زمینه مزاحم را از ویدیوهایتان حذف کنید) و Best Take (که به شما اجازه می‌دهد صورتتان را در یک عکس گروهی جایگزین کنید) را داشته باشید. گوشی‌های پیکسل پر از ویژگی‌های هوشمند نرم‌افزاری مانند این هستند و پیکسل 8A تقریباً می‌تواند همه کارهایی که گوشی‌های گران‌تر انجام می‌دهند را انجام دهد.

دوربین اصلی این گوشی یک سنسور 64 مگاپیکسلی است که با یک دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض همراه شده و از بهترین دوربین‌هایی است که می‌توانید با این قیمت پیدا کنید. می‌توانید از حالت Night Sight برای روشن کردن صحنه‌های تاریک یا حالت Portrait برای افزودن بوکه زیبا استفاده کنید. با این حال، من متوجه شدم که ویژگی Real Tone—الگوریتم گوگل برای پردازش رنگ پوست واقعی‌تر در عکس‌ها و ویدیوها—پوست من را به اندازه پیکسل‌های قبلی دقیق نشان نمی‌دهد. عکس‌های سلفی نیز به‌خاطر دوربین جلوی با فوکوس ثابت، خیلی تیز نیستند.

این گوشی دارای شارژ بی‌سیم و مقاومت در برابر آب با استاندارد IP67 است و اکنون می‌توانید مدل 256 گیگابایتی آن را خریداری کنید، هرچند این مدل فقط در رنگ مشکی موجود است. نکته اصلی که من از آن شکایت دارم، عمر باتری است. باتری 4492 میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند شما را در یک روز استفاده معمولی همراهی کند، اما در روزهای پرمشغله باید قبل از غروب خورشید گوشی‌تان را شارژ کنید.

Pixel 8 Pro

اگر به دنبال گوشی هوشمند رده‌بالای گوگل هستید، بهتر است به سراغ Pixel 8 Pro بروید (با امتیاز 7 از 10 در WIRED). پیکسل 8 چه تفاوتی دارد؟ این مدل تفاوت چندانی با پیکسل 8A ندارد—صفحه‌نمایش 6.2 اینچی آن کمی بزرگ‌تر است، از مواد مقاوم‌تری ساخته شده، دوربین‌ها کمی بهتر هستند و سرعت شارژ آن نیز بیشتر است. با این حال، اگر قیمت پیکسل 8 در آمازون به 499 دلار برسد، خرید آن را به جای پیکسل 8A توصیه می‌کنیم. در غیر این صورت، بهتر است برای خرید مدل Pro هزینه بیشتری کنید.

مانند پیکسل 8A، گوگل تعهد پشتیبانی نرم‌افزاری 7 ساله برای هر دو این گوشی‌ها دارد که در بین گوشی‌های اندرویدی (به‌جز سری جدید Galaxy S24) بی‌نظیر است. این تعهد حتی شامل تأمین قطعات یدکی برای تعمیرات سخت‌افزاری نیز می‌شود.

سری پیکسل 8 دارای روشن‌ترین نمایشگرهای OLED تا به حال در یک گوشی پیکسل هستند، به این معنی که در روزهای آفتابی نیازی به چشم نیمه‌باز برای دیدن صفحه‌نمایش ندارید. طراحی این گوشی‌ها گردتر است و در دست گرفتن آنها راحت‌تر شده است، اگرچه این راحتی بیشتر در مدل 6.2 اینچی پیکسل 8 که از نسل قبلی کوچک‌تر است، احساس می‌شود. پشت پیکسل 8 از شیشه براق ساخته شده، در حالی که پشت پیکسل 8 Pro از شیشه مات با لمس نرم ساخته شده است. هر دو مدل دارای نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی هستند، اما فقط مدل Pro می‌تواند این نرخ را بین 1 هرتز تا 120 هرتز تنظیم کند که برای صرفه‌جویی در باتری مفیدتر است.

این گوشی‌ها اکنون دارای قابلیت Face Unlock ایمن هستند که آنها را به اولین گوشی‌های پیکسلی از زمان پیکسل 4 تبدیل می‌کند که ابزاری برای احراز هویت بیومتریک مشابه Face ID اپل دارند. شما می‌توانید از صورت یا حسگر اثر انگشت درون‌نمایشگر برای دسترسی به برنامه‌های حساس مانند برنامه بانکی خود استفاده کنید. البته این ویژگی در تاریکی به‌خوبی کار نمی‌کند، بنابراین هنوز باید به انگشت شست خود تکیه کنید.

در داخل گوشی، پردازنده Tensor G3 گوگل قرار دارد که در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. این پردازنده به‌طور خاص ویژگی‌های تصویربرداری هوشمند جدیدی مانند Magic Editor را که به شما امکان می‌دهد موضوعات را در عکس‌هایتان جابجا کنید و حتی نوع آسمان را تغییر دهید، Best Take برای اصلاح صورت افراد در صورت چشمک زدن آنها، و Audio Magic Eraser برای حذف صداهای ناخواسته مانند آژیر آتش‌نشانی از کلیپ‌های ویدیویی، فعال می‌کند.

دوربین‌های این گوشی‌ها نیز به‌طور کلی ارتقاء یافته‌اند. پیکسل 8 دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است که به مرکز تصویر زوم می‌کند تا یک زوم با کیفیت 2 برابری ارائه دهد. همچنین یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار دارد که به آن امکان استفاده از قابلیت Macro Focus گوگل برای عکس‌های نزدیک را می‌دهد.

پیکسل 8 Pro نیز دارای همان دوربین اصلی است اما با یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی ارتقاء یافته که امکان نزدیکی بیشتر به سوژه‌ها برای Macro Focus را فراهم می‌کند و در نور کم عملکرد بهتری دارد. همچنین دارای یک دوربین تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر است و به‌طور انحصاری دارای دوربین جلوی با فوکوس خودکار است که عکس‌های سلفی شارپ‌تری می‌گیرد. این مدل تنها گوشی‌ای است که کنترل‌های دوربین Pro را برای کنترل بیشتر بر روی عکس‌ها ارائه می‌دهد و دارای ویژگی جدیدی به نام Video Boost است که کلیپ‌های شما را به سرورهای ابری گوگل ارسال می‌کند تا پردازش شوند—ویدیوهایی با روشنایی بیشتر، تثبیت‌کننده بهتر، نویز کمتر، و رنگ‌های روشن‌تر به شما بازگردانده می‌شود.

باتری‌های 4485 میلی‌آمپر ساعتی و 5050 میلی‌آمپر ساعتی در پیکسل 8 و پیکسل 8 Pro چیزی نیستند که باعث حیرت شوند. با استفاده متوسط، می‌توانید انتظار داشته باشید که یک روز کامل دوام بیاورند، اما هر کسی که استفاده سنگین از گوشی خود دارد باید یک پاوربانک همراه داشته باشد. حداقل آنها می‌توانند کمی سریع‌تر شارژ شوند. در ژانویه، گوگل مدل‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 Pro با رنگ نعناعی را معرفی کرد که به‌طور انحصاری در فروشگاه گوگل موجود است.

بهترین پیکسل اقتصادی

Google Pixel 7A

Google Pixel 7A
قیمت: 499 دلار
تخفیف: 330 دلار در آمازون
229 دلار در Best Buy
299 دلار در Target
499 دلار در فروشگاه گوگل

Pixel 7A محصول سال 2023 (با امتیاز 8 از 10 در WIRED) هنوز کاهش قیمت رسمی نداشته، اما به‌زودی احتمالاً با تخفیف‌هایی مواجه خواهید شد که آن را به گزینه‌ای اقتصادی تبدیل می‌کند. این مدل قبلاً تا 349 دلار در آمازون عرضه شده است، بنابراین احتمال دارد دوباره به این قیمت یا حتی پایین‌تر برسد. از خرید این گوشی با قیمتی بالاتر از 400 دلار خودداری کنید!

این مدل همچنان شامل شارژ بی‌سیم مانند Pixel 8A است. صفحه‌نمایش 6.1 اینچی OLED آن به‌خوبی صفحه‌نمایش Pixel 8A نیست—به آن اندازه روشن نمی‌شود و فقط دارای نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی است. طراحی و ساختار آن مشابه است، با شیشه محافظ Gorilla Glass 3 که مقاومتی در برابر خط و خش ندارد، اما حداقل پشت آن از پلاستیک ترکیبی ساخته شده که ترک نمی‌خورد.

از نظر عملکرد، با مشکلی مواجه نخواهید شد. این گوشی با تراشه Tensor G2 گوگل که در سری Pixel 7 نیز استفاده شده است، تأمین قدرت می‌شود. این تراشه برای انجام کارهای روزمره و بیشتر بازی‌های موبایل بسیار سریع است و همچنین به اجرای ترفندهای نرم‌افزاری مانند Photo Unblur کمک می‌کند که با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی می‌تواند چهره‌های محو شده در عکس‌های شبانه را واضح کند.

معرفی و بررسی انوان سری های مختلف گوشی سامسونگ 

در مورد سیستم دوربین، سنسور 64 مگاپیکسلی رهبری را به عهده دارد که با یک دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی همراه است و با اینکه این دوربین‌ها به‌خوبی دوربین‌های Pixel 7 نیستند، تفاوت‌ها بسیار ناچیز و به‌سختی قابل مشاهده‌اند (باید دقت زیادی کنید). این سیستم دوربین فوق‌العاده‌ای است، چه در نور کم برای عکاسی از ستاره‌ها استفاده کنید یا در روز آفتابی برای ثبت چشم‌انداز.

برخلاف گوشی‌های پیکسل بالاتر، Pixel 7A تنها سه به‌روزرسانی سیستم عامل اندروید و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کند که همچنان مدت زمان خوبی است، اما هفت سال نیست. به‌جز این، عمر باتری با ظرفیت 4385 میلی‌آمپر ساعتی متوسط است و حسگر اثر انگشت کمی حساس عمل می‌کند.

پیکسل تاشو

Google Pixel Fold

قیمت: 1,799 دلار
تخفیف: 1,649 دلار در آمازون
1,799 دلار در فروشگاه گوگل
1,799 دلار در Best Buy
1,799 دلار در Target

پیکسل تاشو (با امتیاز 8 از 10 در WIRED) گران‌ترین پیکسل تاکنون است، با قیمت 1,799 دلار. اما این گوشی همچنین تنها مدلی در این سری است که مانند یک کتاب تا می‌شود. آیا به یک گوشی تاشو نیاز دارید؟ احتمالاً نه. آیا باید این مقدار پول را برای یک گوشی هوشمند پرداخت کنید؟ قطعاً نه. پیشنهادهای معاوضه از اپراتورهایی مانند AT&T، Verizon و T-Mobile می‌توانند قیمت را کاهش دهند، اما پیکسل تاشو یک گوشی نسل اول تاشو است که نشان‌دهنده جهت‌گیری آینده گوشی‌های هوشمند است.

من فکر نمی‌کنم که گوشی‌های تاشو یک ترفند باشند. من واقعاً آن‌ها را برای وظایف خاص کاربران قدرتمند بهبود یافته نسبت به گوشی‌های هوشمند مستطیلی سنتی می‌دانم. اما هنوز چند مانع وجود دارد که مانع از توصیه من به همه می‌شود. اولین مورد قیمت است. این مبلغ زیادی برای پرداخت یک گوشی است. مورد بعدی دوام است. پیکسل تاشو دارای مقاومت در برابر آب با استاندارد IPX8 است، بنابراین اگر آن را در استخر بیندازید، مشکلی نخواهد داشت، اما برای محافظت در برابر گرد و غبار رتبه‌بندی نشده است. گرد و غبار برای این دستگاه‌ها بدنام است، زیرا می‌تواند به نمایشگر آسیب برساند. پیکسل تاشو در بیشتر مواقع خوب خواهد بود، اما باید بسیار محتاط‌تر از گوشی فعلی خود باشید.

اگر بتوانید این مشکلات را تحمل کنید، من در طی چند ماه گذشته از استفاده از پیکسل تاشو لذت برده‌ام. این گوشی ویژگی‌های بی‌سابقه‌ای را در یک گوشی تاشو کتاب‌مانند معرفی نمی‌کند، اما صفحه جلویی 5.8 اینچی پهن‌تر آن نسبت به سامسونگ Galaxy Z Fold5 راحت‌تر است. وقتی آن را باز می‌کنید، با یک صفحه نمایش OLED 7.6 اینچی گسترده مواجه می‌شوید که برای انجام چند کار همزمان با برنامه‌های تقسیم‌صفحه عالی است. این همان جذابیت اصلی است. این باعث می‌شود همه وظایف روزمره گوشی کمی آسان‌تر شوند، چه بخواهید همزمان ایمیل و تقویم خود را چک کنید یا هنگام مرور نقشه گوگل به یک دوست چند پیشنهاد رستوران بفرستید.

پیکسل تاشو روی هر سه اپراتور بزرگ ایالات متحده کار می‌کند.

مطلب پیشنهادی

آیا بر روی کروم بوک میتوان برنامه های اندروید را نصب کرد؟

آیا بر روی کروم بوک میتوان برنامه های اندروید را نصب کرد؟

آیا بر روی کروم بوک میتوان برنامه های اندروید را نصب کرد؟ :  در سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *