سه شنبه , 1 آبان 1403 - 2:39 قبل از ظهر

نحوه بار زدن مبل در وانت چگونه است؟

اگر می خواهید حمل بار خود را با وانت بار ارزان انجام دهید باید ابتدا بدانید که نحوه بار زدن مبل در وانت چگونه است. در این مقاله از ابتدای فرایند بار زدن مبل شما را راهنمایی خواهیم کرد تا زمانی که بخواهید مبلمان را از وانت پایین بیاورید. پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتها همراه ما باشید.

به چه چیزهایی برای بار زدن مبل در وانت نیاز داریم؟

در ابتدا پیش از اینکه بخواهیم به سراغ نحوه بار زدن مبل در وانت برویم، باید بدانیم که برای انجام این کار به چه تجهیزاتی نیاز داریم. اطلاع از این تجهیزات باعث می شود که شما در مراحل بار زدن به مشکل خاصی برنخورید. یک وسیله بسیار مهم و مناسب برای شما که می تواند در این مورد بسیار کارآمد باشد، تسمه های متحرک است.

این تسمه ها به شما کمک می کند که پشتیبانی بهتری ایجاد کنید و ازطرفی برای بلندکردن اجسام به زحمت نیفتید. اگر می خواهید که به بار شما آسیب وارد نشود بهترین راه استفاده از یک روکش مناسب برای روی بار شماست. اگر روکش خاصی برای این کار ندارید، پتو می تواند یک گزینه مناسب و کارا باشد. تسمه ضامن دار نیز در مراحل بار زدن مبل در وانت به کار شما خواهد آمد و باید آن را داشته باشید.

چند نکته مهم پیش از شروع بار زدن مبل در وانت

یکی از مهم‌ترین کار‌ها پیش از بار زدن مبل در وانت، بسته بندی درست مبل است. یعنی شما قبل از اینکه بخواهید درباره نحوه بار زدن مبل در وانت مطالبی را بدانید، باید نحوه درست بسته بندی مبل را یاد بگیرید تا کار شما برای بار زدن و حتی حمل آن ساده تر شود.

قطعات کوچک تر مبل را اگر می توانید و این قابلیت وجود دارد، از مبل جدا کنید و درون جعبه بگذارید. قسمت های تیز مبل می تواند در درجه اول موجب آسیب به خود شما و افرادی که مبل را حمل می کند شود و در بهترین حالت هم ممکن است به دیوار آسیب برساند. پس این قسمت ها را طوری بپوشانید که مشکلی ایجاد نشود.

نحوه بار زدن مبل در وانت چگونه است؟ - تصویر 2

نکاتی برای حمل مبلمان های خاص

مبلمان ها دارای انواع مختلفی هستند و ممکن است که مبل شما طرح خاصی داشته باشد که دارای کشو است. اگر چنین المانی در مبل شما وجود دارد برای جلوگیری از بازشدن آنها هنگام حمل بار حتما آن را چسب بزنید. البته میز عسلی شما نیز اگر دارای کشو است حتما از چسب برای بستن آن کمک بگیرید.

اگر سرویس مبلمان شما دارای میز است، شیشه میز را جدا کنید و آن را کاملا بپوشانید. از لوازم درست و مطمئنی برای پوشاندن مبل خود استفاده کنید تا آسیبی به آن وارد نشود. پیش از بار زدن مبل حتما کف وانت را تمیز کنید تا آلودگی به مبل شما سرایت نکند. حتما هم از کف وانت برای مبل ها کمک بگیرید تا جایگاه ثابت آنها در طول مسیر حفظ شود.

نحوه بار زدن مبل در وانت و چیدمان آن

حالا که تمام مراحل پیش از بارگیری را انجام دادیم وقت آن است که به سراغ نحوه بار زدن مبل در وانت برویم. لوازمی مثل مبلمان باید به‌ صورت اصولی جا به جا شود و برای انجام چنین کاری نیز به افراد مختلفی نیاز است.

پس از شخص یا اشخاصی کمک بگیرید تا فرایند به صورت اصولی پیش برود و دچار آسیب دیدگی نشوید یا به وسایل آسیب وارد نکنید. مهم ‌ترین و کلیدی ترین بخش مبل را می توان پایه های آن دانست. چون پایه ها در اثر فشار و کشیده شدن می توانند به راحتی آسیب ببیند.

مراحل چیدمان مبلمان در وانت

اگر دو نفری مبلمان حمل می ‌کنید، فردی که به پشت راه می ‌رود باید وارد وانت شود تا بتواند پایه ‌های مبل را بر سطح وانت قرار دهد. وقتی پایه ‌های پشتی مبل در جای مناسب خود قرار گرفتند، فرد مقابل مبل را 90 درجه و هم‌ راستا با سطح وانت خواهد کرد و سپس آن را به داخل هل خواهد داد تا به ‌طور کامل مبل در وانت جای داده شود.

اگر مبل اول را در جای خود قرار دادید و مشکلی نداشت، می ‌توانید با در نظر گرفتن فضای کافی باقی لوازم را به ‌صورت عکس در پشت وانت بگذارید. در هنگام جا به‌ جایی ممکن است وانت تحت تاثیر جاده فشار زیادی به وسایل وارد کند، به همین سبب حتما از پتو یا پارچه برای جلوگیری از این فشار‌ها استفاده کنید.

تسمه ضامن دار که در ابتدای مقاله اهمیت وجودش را برای شما ذکر کردیم را می توانید برای افزایش ایمنی به نقاط اتصال وانت ببندید و از طریق آن نسبت به ثابت ‌بودن وسایل مطمئن شوید.

چگونه مبلمان را از پشت وانت پایین بیاوریم؟

پس از دانستن نحوه بار زدن مبل در وانت، باید نحوه پایین آوردن آن را نیز بدانیم تا پس از رسیدن به مقصد بتوانیم بار را بدون آسیب از خودرو خارج کنیم. پس از بازکردن بند و طناب ها، هر کدام از قسمت های مبل را خیلی آرام به سمت در پشتی وانت هدایت کنید. فردی که بیرون وانت و در پشت آن ایستاده باید وسایل را پشتیبانی کند تا آنها آرام بر روی زمین قرار بگیرند.

نحوه بار زدن مبل در وانت چگونه است؟ - تصویر 3

نکات نهایی برای جا به جایی مبلمان با وانت

قبل از اینکه وانت شروع به حرکت کند چند تست مهم را انجام دهید تا مطمئن شوید که بار در جای درست خودش قرار دارد. در زوایای مختلف مبلمان را با دست فشار بدهید تا ببینید که در جای خود تکان خواهد خورد یا خیر.

اگر ماشین شروع به حرکت کرد چند تست ترمز انجام دهید تا ببینید که در اثر ترمز جا به جایی زیادی در بار وجود دارد یا اتفاقی رخ نمی دهد. اگر جا به جایی زیاد بود تسمه ضامن دار خود را محکم کنید و سپس به مسیر ادامه دهید.

جمع ‌بندی

در این مقاله سعی کردیم نحوه بار زدن مبل در وانت را به شما آموزش دهیم. اگر طبق مراحلی که گفته شد پیش بروید، مطمئنا مشکلی نه برای بار شما و نه حتی خودتان پیش خواهد آمد و فرایند جا به جایی خیلی خوب، درست و اصولی انجام خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

چطور کک ها را در خانه از بین ببریم

چطور کک ها را در خانه از بین ببریم

چطور کک ها را در خانه از بین ببریم : راهنمای جامع کک‌ها، حشرات ریز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *