تاریخچه دیسک های نتفلیکس

تاریخچه نتفلیکس

تاریخچه دیسک های نتفلیکس

در اول اکتبر 2008 ، نتفلیکس همکاری خود با استارز با وارد نمودن بیش از دو هزارو پانصد هزار عنوان به مجموعه ای با نام استارز پلی (Starz Play) اعلام کرد .

در آگوست 2010 ، نتفلیکس برای پخش فیلم های پارامونت ، لیونزگیت و مترو گلدوین مایر به یک قرارداد 5 ساله به ارزش تقریبی 1 میلیارد دلار رسید. این معامله هزینه های سالانه Netflix را افزایش داد و تقریباً 200 میلیون دلار در سال به مبلغ آن اضافه نمود. که 117 میلیون دلار در شش ماه اول سال 2010 برای پخش هزینه کرد ، در مقابل 31 میلیون دلار در سال 2009.

در 12 ژوئیه 2011 ، نتفلیکس اعلام کرد که برنامه اشتراکهای مشترک خود را به دو برنامه جداگانه تقسیم می کند: یکی پوشش استریم و دیگری خدمات اجاره دی وی دی .هزینه پخش برای هر ماه 7.99 دلار خواهد بود ، در حالی که اجاره DVD با همان قیمت شروع می شود. این اطلاعیه منجر به پذیرش در میان طرفداران فیس بوک نتفلیکس شد ، که نظرات منفی را بر روی دیوار آن قرار دادند. نظرات در توییتر نشان میدادند که عبارت “Netflix عزیز” به عنوان یک واژه منفی تبدیل به ترند شده است. این شرکت در اعلام اولیه تغییر خود از تصمیم خود همچنان دفاع کرد:

وی گفت: “با توجه به مدت زمان طولانی که این دی وی دی ها توسط پست به دست مردم خواهند رسید ، تهدید برای این دی وی دی های 2 دلاری نخواهد بود اگر سرویس استریم ایجاد شود به خصوص برای کسانی که علاقه ای به ان ها ندارند ، ما با کمترین قیمت یعنی 7.99 دلار ، می توانیم تضمین نماییم که همچنان عمر طولانی برای دی وی دی ها خواهد بود در کنار پخش استریم.

در یک خبر متحیر کننده ، نتفلیکس در ماه اکتبر اعلام کرد که برنامه های بر روی استریم و اجاره DVD با هم ادقام خواهند شد.

در ژانویه سال 2018 ، نتفلیکس اسپنسر نویمان را به عنوان CFO جدید معرفی کرد.

اجاره دیسک های نتفلیکس

در ایالات متحده ، این شرکت ماهانه مبلغ ثابتی را برای اجاره DVD و Blu-ray در نظر می گیرد . یک مشترک علاقمند ، لیستی از فیلم های اجاره ای ایجاد می کند. فیلم ها بصورت جداگانه از طریق سرویس پستی ایالات متحده از انبارهای منطقه ای تحویل داده می شوند . از 28 مارس 2011 ، نتفلیکس دارای 58 مکان حمل و نقل در سراسر ایالات متحده بود.  مشترک می تواند دیسک اجاره ای را تا زمان دلخواه نگه داشته باشد ، اما تعداد دیسک هایی که هر مشترک می تواند همزمان از طریق ردیف های مختلف داشته باشد ، محدودیتی دارد. برای اجاره یک دیسک جدید ، مشترک باید دیسک قبلی را در یک پاکت نامه پاسخ نامه اندازه گیری شده برگرداند. پس از دریافت ، Netflix دیسک بعدی موجود را در صف کرایه مشترکان ارسال می کند.

Netflix برای اجاره دی وی دی  قیمت گذاری های متفاوتی را ارائه می دهد. در 21 نوامبر 2008 ، Netflix شروع به ارائه اجاره بهای مشترکین در دیسک Blu-ray با هزینه اضافی. بعلاوه ، Netflix دیسک های استفاده شده را به فروش می رساند ، بصورت یکسان اجاره ای تحویل داده و قبض می کند. این سرویس در پایان نوامبر متوقف شد.

در 6 ژانویه 2010 ، نتفلیکس با برادران وارنر موافقت کرد که اجاره نامه آزادی جدید را 28 روز قبل از خرده فروشی به تأخیر بیندازد ، در تلاش برای کمک به استودیوهای فروش نسخه های فیزیکی ، با معاملات مشابه شامل Universal و Fox Century Fox در 9 آوریل رسید. در سال 2011 ، نتفلیکس قیمت خدمات خود را تقسیم کرد. در حال حاضر ، عضویت اجاره دیسک Netflix از 7.99 $ تا 19.99 $ در هرمتر ، شامل یک ماهه رایگان و مبادلات نامحدود دی وی دی.

در 18 سپتامبر 2011 ، نتفلیکس اعلام کرد که سرویس دی وی دی از طریق پست خود را به عنوان Qwikster تقسیم می کند. مدیرعامل رید هاستینگز این تصمیم را توجیه كرد و اظهار داشت: “ما فهمیدیم كه پخش و دی وی دی از طریق پست به دو كسب و كار كاملاً متفاوت تبدیل می شوند ، با ساختار هزینه های بسیار متفاوت ، مزایای متفاوتی كه باید به صورت متفاوتی به بازار عرضه شوند ، و ما باید اجازه دهیم كه هر كدام به طور مستقل رشد كنند و فعالیت كنند. “” همچنین اعلام شد که این سرویس مارک مجدد به اجاره بازی های ویدئویی اضافه می کند. تصمیم به تقسیم خدمات بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. خاطرنشان شد که این دو وب سایت از یکدیگر مستقل بودند (با رتبه بندی ، بررسی و صف هایی که بین آنها حمل نمی شود) ، و به حساب کاربری جداگانه ای نیاز داشتند. همچنین ، دو وب سایت به اشتراک جداگانه نیاز دارند.

در تاریخ 10 اکتبر 2011 ، نتفلیکس اعلام کرد که در بازخورد مشتری و پس از سقوط قیمت سهام نزدیک به 30٪ ، برندسازی دوباره برنامه ریزی شده را خاموش کرده است و خدمات دی وی دی از طریق پست و جریان همچنان از طریق تک وب سایت تحت نام تجاری Netflix. نتفلیکس اظهار داشت كه 800،000 مشترك را در سه ماهه چهارم سال 2011 از دست داده است. این ضرر تا حدودی به استقبال ضعیف دوباره نام تجاری متوقف شده منجر شده است.

در مارس 2012 ، Netflix به TechCrunch تأیید کرد که نام دامنه DVD.com را به دست آورده است. تا سال 2016 ، Netflix بی سر و صدا خدمات دی وی دی از طریق پست خود را تحت عنوان DVD.com ، یک شرکت Netflix بازنویسی کرده بود.

از سال 2017 ، این سرویس هنوز هم 3.3 میلیون مشتری دارد ، و Hastings قصد دارد حداقل 5 سال دیگر آن را حفظ کند.در سه ماهه اول سال 2018 اجاره دی وی دی 60.2 میلیون دلار سود از 120.4 میلیون دلار درآمد کسب کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *