سه شنبه , 1 آبان 1403 - 2:39 قبل از ظهر

تاثیر سیب زمینی در وزن

تاثیر سیب زمینی در وزن

کالری اضافی، صرف نظر از منبع غذایی، می تواند منجر به افزایش وزن شود. زمانی که در حد اعتدال و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف شود، بعید است که سیب زمینی کامل و فرآوری نشده منجر به افزایش وزن شود. اما در این مقاله می خواهیم تاثیر سیب زمینی در وزن را به صورت کامل بررسی کنیم .

آیا سیب زمینی بر کاهش وزن تاثیر می گذارد؟

آیا برای کاهش وزن خوب هستند؟ کاملا! اونس به اونس، سیب زمینی یکی از سیر کننده ترین و کم کالری ترین غذاهایی است که می توانیم بخوریم. اما همانطور که ناتان نوشت، و همانطور که متخصصین تغذیه ثبت شده ما امروز در مرکز طول عمر پریتیکین آموزش می دهند، سیب زمینی در واقع برای شما بسیار مفید است، به خصوص اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید. اما همانطور که ناتان نوشت، و همانطور که متخصصان تغذیه ثبت شده ما امروز در مرکز طول عمر پریتیکین آموزش می دهند، سیب زمینی در واقع برای شما بسیار مفید است، به خصوص اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید. به این دلیل که اونس به اونس، سیب زمینی یکی از سیر کننده ترین و کم کالری ترین غذاهایی است که می توانیم بخوریم. (و هر چه احساس سیری بیشتری داشته باشیم، کمتر مورد وسوسه غذاهایی مانند چیپس قرار می گیریم.)

تفاوت اثر سیب زمینی سرخ شده و سیب زمینی معمولی

در مورد چیپس، مهم است که به یاد داشته باشید که می‌خواهید سیب‌زمینی کامل بخرید، نه سیب‌زمینی‌هایی که به غذاهای چرب و پر کالری تبدیل شده‌اند، مانند چیپس سیب‌زمینی و سیب‌زمینی سرخ کرده. همه ما به این معروف هستیم که جلوی تلویزیون می نشینیم و یک کاسه بزرگ چیپس سیب زمینی می خوریم. مشکل اینجاست که آن یک کاسه حدود 1200 کالری است! در مقابل، یک سیب زمینی پخته بزرگ که روی آن یک سس کم کالری مانند سالسا قرار دارد، فقط 300 کالری (یک چهارم کالری چیپس) وزن دارد، اما سیب زمینی پخته به همان اندازه سیر کننده و رضایت بخش است، شاید حتی بیشتر.

آیا سیب زمینی برای قلب شما مفید است؟

کاملا! اما مطمئن شوید که سیب زمینی خود را نه با مواد شکننده شریان مانند خامه ترش و کره، بلکه با چاشنی های سالم، خوشمزه و کم کالری استفاده کرده اید ، مانند:

  • خامه ترش بدون چربی
  • خردل
  • تکه های فلفل قرمز
  • سالسا
  • ماست ساده بدون چربی همراه با ترب کوهی.

منابع غذایی جایگزین سیب زمینی سرخ شده

یک جایگزین سالم برای سیب زمینی سرخ کرده و چیپس سیب زمینی به قرار زیر می باشد :
منابع کربوهیدرات‌های پیچیده مانند غلات کامل، سیب‌زمینی، سیب‌زمینی و لوبیا برای سلامتی ما فوق‌العاده هستند، زیرا فیبر و همچنین مقادیر زیادی مواد مغذی دیگر را تامین می‌کنند. برنامه غذایی پریتیکین حداقل 5 وعده در روز را پیشنهاد می کند. با این دستور غذای خوشمزه شروع کنید.

سیب زمینی سوخاری

چرا شریان های خود را با مقادیر زیاد سدیم و چربی در سیب زمینی سرخ کرده فست فود معمولی سفت کنید (یک کیسه کوچک می تواند تا 160 میلی گرم سدیم و 11 گرم چربی داشته باشد) زمانی که می توانید از ترشی سرکه و ترشی پیاز سیر و پریتیکین بوداده لذت ببرید. چرا سیب زمینی را به شکل سوخاری استفاده کنید و باعث تاثیر سیب زمینی در وزن تان بشوید .

کالری موجود در سیب زمینی پخته شده با نمک

اگرچه ممکن است سیب زمینی به عنوان یک غذای چاق کننده در نظر گرفته شود، یک سیب زمینی پخته معمولی متوسط و بدون نمک با پوست تنها 160 کالری دارد و به طور طبیعی بدون چربی و کلسترول است. هر سیب زمینی همچنین حاوی حدود 4 گرم فیبر و 4 گرم پروتئین است که باعث می شود احساس سیری کنیم.

مضرات سیب زمینی چیست؟

کالری اضافی، صرف نظر از منبع غذایی، می تواند منجر به افزایش وزن شود. زمانی که در حد اعتدال و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف شود، بعید است که سیب زمینی کامل و فرآوری نشده منجر به افزایش وزن شود. خلاصه: برخی از مطالعات نشان می دهد که خوردن سیب زمینی و محصولات سیب زمینی فرآوری شده ممکن است منجر به افزایش وزن شود

آیا سیب زمینی کربوهیدرات بدی است؟

سیب زمینی یک سبزی نشاسته ای و یک کربوهیدرات سالم در نظر گرفته می شود. آنها سرشار از فیبر هستند (در صورت داشتن پوست)، کالری کمی دارند و حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

اگر هر روز سیب زمینی بخورم چاق خواهم شد؟

افزایش وزن و سیب زمینی به خوبی با هم کار می کنند، شاید حتی بهتر از کره و سیب زمینی — یا روغن و سیب زمینی در مورد سیب زمینی سرخ کرده. چنین به نظر می رسد پیشنهاد تحقیقات جدید است که به این نتیجه می رسد که یک وعده اضافی روزانه اسفنج، بدون توجه به شکل، در طول چهار سال تا 1.3 پوند اضافه می کند. از طرف دیگر، یک وعده اضافی از آجیل، میوه یا سبزیجات باعث کاهش وزن می شود.

محققان که نتایج خود را در مجله پزشکی نیوانگلند روز پنجشنبه منتشر کردند، آن را بیشتر به تأثیر سیب زمینی آب پز، پخته یا پوره شده (۰.۶ پوند)، چیپس سیب زمینی (۱.۷ پوند) و سیب زمینی سرخ کرده (یک پوند) تقسیم کردند – در طی چهار سال. عالی 3.6 پوند).

نویسنده اصلی این مطالعه خاطرنشان می کند که سیب زمینی کالری متراکم و بسیار متراکم است. و یکی از نویسندگان این مطالعه اشاره می کند که ما به طور معمول سیب زمینی را تازه از روی زمین نمی خوریم، بلکه اصرار داریم که آن را بپزیم، که به بدن ما کمک می کند تا خواص نشاسته ای آن را به گلوکز تبدیل کند.

میزان کالری در سیب زمینی به شکل های مختلف

در هر صورت بیایید نگاهی به سیب زمینی بیندازیم…

-یک عدد سیب زمینی سرخ کرده مک دونالد (چون کی سفارش کوچک می گیرد؟) دارای 380 کالری، 19 گرم چربی و 48 گرم کربوهیدرات است.

-یک کیسه 1.5 اونسی از Classic Lays دارای 225 کالری، 15 گرم چربی و 23 گرم کربوهیدرات است (لینک اطلاعاتی برای یک کیسه 1 اونسی دارد).

-نصف فنجان (تکرار، نصف فنجان) از غذاهای کلاسیک هش براونز صبحانه 235 کالری، 16 گرم چربی و 23 گرم کربوهیدرات دارد.

-حتی سیب زمینی متوسط ​​پخته نسبتا سالم تر، حدود 160 کالری، کمتر از 1 گرم چربی و حدود 37 گرم کربوهیدرات دارد. این بدون تزئین است – و بله، کره به عنوان یک زینت به حساب می آید، نه یک چیز ضروری.

 سیب زمینی و آجیل

اگرچه بدیهی است که از نظر رژیمی، اتفاقات بد زیادی برای سیب‌زمینی‌ها می‌افتد که به محصولات غذایی خوش طعم‌تر تبدیل می‌شوند، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این دقیقاً غذای رژیمی برای شروع نیست. اما پس از آن، شما فکر نمی کنید که آجیل هم باشد. همانطور که Calorie Count اشاره می کند، یک وعده گردوی خرد شده – یک چهارم فنجان ناچیز – دارای 200 کالری، 20 گرم چربی – اما تنها 4 گرم کربوهیدرات است.اما به نظر می رسد، طبق این تحقیقات، خوردن آجیل در واقع یک رویکرد رژیم پسند است. افزودن یک وعده آجیل در روز به مدت چهار سال با حدود 0.6 پوند کاهش وزن همراه است.

آیا سیب زمینی باسن شما را بزرگتر می کند؟

هیچ غذایی در مکان خاصی چربی بدن تولید نمی کند، اما برخی از افراد راحت تر از سایرین در ناحیه ران و باسن وزن اضافه می کنند. … خوردن بیش از حد سیب زمینی می تواند باعث چاق شدن شما شود، اما چاشنی ها اغلب اعداد بالاتری را در برنامه کالری شمار شما دارند.

آیا سیب زمینی باعث افزایش عضله می شود؟

سیب زمینیها. مهم است که برای رشد و ریکاوری عضلات، نیازهای کالری را هنگام غذا خوردن در نظر داشته باشید. سیب زمینی یک گزینه عالی برای این است. آنها سرشار از کربوهیدرات هستند که منبع انرژی لازم را فراهم می کند

چرا سیب زمینی ناسالم است؟

 با این حال، سیب زمینی به عنوان یک سبزی در بشقاب غذای سالم هاروارد به حساب نمی آید، زیرا دارای کربوهیدرات بالایی است که بدن به سرعت آن را هضم می کند و باعث افزایش قند و انسولین خون و سپس پایین آمدن آن می شود. بار گلیسمی بالا)

سیب زمینی آب پزو چاقی

اگرچه سیب‌زمینی اغلب به دلیل داشتن کربوهیدرات بالا اجتناب می‌شود، اما نباید اینطور باشد. چه پخته و چه آب پز، سرشار از ویتامین، فیبر و سایر مواد مغذی هستند.

آیا سیب زمینی آب پز برای کاهش وزن مفید است؟

سیب زمینی آب پز تقریباً به اندازه سیب زمینی شیرین و شلغم کالری دارد و برای افرادی که رژیم غذایی دارند انتخابی عالی است.

آیا سیب زمینی کتو است؟

ممکن است واضح باشد که سیب زمینی سفید آنقدر نشاسته ای است که روی کتو قرار نمی گیرد، اما مهم نیست که چگونه آنها را تهیه کنید، شیرین هستند. یک اسپاد متوسط 23 گرم کربوهیدرات خالص را تامین می کند.

سیب زمینی سفید

سیب زمینی سفید منبع غلیظی از کربوهیدرات، فیبر غذایی و نشاسته مقاوم است و همچنان غذای اصلی انتخابی برای بسیاری از فرهنگ هاست. سیب زمینی سفید همچنین منبع غلیظ ویتامین C و پتاسیم است. دو مورد از مواد مغذی موجود در سیب زمینی سفید، فیبر رژیمی و پتاسیم، به عنوان مواد مغذی مورد توجه در دستورالعمل های غذایی سال 2010 برای آمریکایی ها تعیین شده اند. سیب زمینی به دلیل ارتباط مشکوک به چاقی اغلب در محافل تغذیه مورد بدگویی قرار می گیرد، و غذاهای محبوب سیب زمینی اغلب حاوی کالری چربی بیشتری نسبت به کالری کربوهیدرات هستند. برخی از راهنماهای غذایی، سیب زمینی را به دلیل ارتباط آن با رژیم های غذایی پرچرب در گروه سبزیجات قرار نمی دهند. با این حال، سیب زمینی باید در گروه سبزیجات گنجانده شود، زیرا آنها مواد مغذی حیاتی دارند. همه سبزیجات سفید، از جمله سیب زمینی سفید، مواد مغذی مورد نیاز در رژیم غذایی را تامین می کنند و سزاوار جایگاه برجسته ای در راهنمای غذایی هستند.

منشا سیب زمینی سفید و منبع غذایی آن

سیب زمینی سفید در سراسر جهان مصرف می شود و تنها برنج، گندم و ذرت (ذرت) را به عنوان محصول غذایی برای مصرف انسان دنبال می کند . منشاء سیب زمینی کشت شده در آمریکای جنوبی بیش از 10000 سال پیش است . در 5 قرن گذشته، کشت این غده سازگار به اروپا، آفریقا و آسیا گسترش یافته است. سیب زمینی در حال حاضر در بیش از 160 کشور کشت می شود و میانگین مصرف سرانه جهانی سیب زمینی 33 کیلوگرم در سال است . در سال 2010، چین با بیش از 74 میلیون تن، بزرگترین تولید کننده سیب زمینی بود و پس از آن هند، روسیه و اوکراین قرار داشتند. ایالات متحده در تولید سیب زمینی با 18.3 میلیون تن در رتبه پنجم قرار دارد. سیب زمینی در حال حاضر سبزی غالب در ایالات متحده از نظر فروش، تولید و مصرف است. تقاضا برای سیب زمینی در ارتباط با گسترش تنوع رژیم غذایی، درخواست برای اقلام غذایی آماده و نیاز به غذاهای ارزان قیمت همچنان افزایش می یابد . توانایی رشد سیب زمینی در طیف وسیعی از اقلیم ها و پذیرش آن توسط طیف وسیعی از فرهنگ ها باعث افزایش مصرف سیب زمینی در سراسر جهان شده است.

مصرف سیب زمینی در ایالات متحده

مصرف سیب زمینی سفید در ایالات متحده در قرن گذشته علیرغم تداوم برجستگی و افزایش مصرف جهانی کاهش یافته است  . در آغاز قرن بیستم، آمریکایی ها عمدتاً سیب زمینی تازه را به عنوان یک غذای اصلی مصرف می کردند. با این حال، طی 50 سال گذشته، مصرف سیب زمینی تازه تقریباً به نصف کاهش یافته است، در حالی که مصرف سیب زمینی فرآوری شده به دلیل افزایش دسترسی به محصولات سیب زمینی فرآوری شده و سیب زمینی سرخ کرده، تقریباً دو سوم افزایش یافته است. از سال 2000، مصرف سرانه سیب زمینی منجمد ایالات متحده به طور متوسط ​​55 پوند در سال (25 کیلوگرم در سال) در مقایسه با 42 پوند در سال (19 کیلوگرم در سال) برای سیب زمینی تازه، 17 پوند در سال (7.7 کیلوگرم در سال) برای سیب زمینی بوده است. چیپس، و 14 پوند در سال (6.4 کیلوگرم در سال) برای سیب زمینی های کم آب . از سال 2000 تا 2020، خدمات تحقیقات اقتصادی USDA کاهش کلی مصرف سیب زمینی ایالات متحده را پیش بینی می کند، با کاهش مصرف سیب زمینی سرخ شده نزدیک به 9٪ و مصرف همه سیب زمینی های دیگر تا 3٪ کاهش می یابد. این کاهش به پیری جمعیت ایالات متحده، افزایش علاقه مردم به میوه ها و سبزیجات دیگر نسبت به سیب زمینی، افزایش درآمد و آموزش بهتر نسبت داده می شود. اگرچه پیش‌بینی می‌شود مصرف سیب‌زمینی ایالات متحده کاهش یابد، مصرف میوه‌ها، گوجه‌فرنگی، کاهو و سایر سبزیجات ممکن است حدود 3 تا 8 درصد افزایش یابد.

عامل اصلی دیابت و بیماری های قلبی عروقی

سیب زمینی مقادیر قابل توجهی ویتامین و مواد معدنی را به رژیم غذایی کمک می کند، اما به عنوان عاملی برای افزایش نرخ چاقی، دیابت و بیماری های قلبی عروقی در ایالات متحده شناخته شده است. متخصصان تغذیه، دانشمندان و آژانس‌های سلامت و مصرف‌کننده مختلف به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنند که مصرف سیب‌زمینی، به‌ویژه سیب‌زمینی سرخ‌شده و تنقلات سیب‌زمینی را محدود کنند. در سال 2010، کمیته مشورتی دستورالعمل‌های غذایی توصیه کرد که مصرف سیب‌زمینی سفید سرخ‌شده را که تنها 5.5 درصد از کل مصرف چربی جامد را شامل می‌شود، کاهش دهید تا به طور قابل توجهی مصرف چربی جامد در آمریکایی‌ها کاهش یابد . در همان گزارش، کمیته مشورتی دستورالعمل‌های غذایی افزایش مصرف سبزیجات، به‌ویژه سبزیجاتی که مقادیر قابل توجهی از 4 ماده مغذی کمبود (فیبر، پتاسیم، ویتامین D و کلسیم) را فراهم می‌کنند، توصیه کرد. سیب زمینی سفید حاوی پتاسیم بیشتری در هر وعده استاندارد نسبت به سایر سبزیجات است. این توصیه های متناقض، سردرگمی در مورد نقش سیب زمینی در رژیم غذایی آمریکایی را نشان می دهد. اگرچه برخی از متخصصان تغذیه، سیب زمینی را منبع اصلی چربی رژیم غذایی و عاملی در شیوع بالای چاقی در ایالات متحده می دانند، برخی دیگر آن را یک سبزی پر از مواد مغذی و منبع ارزان انرژی و پروتئین می دانند. در این مقاله، محتوای تغذیه‌ای سیب‌زمینی، نقش سیب‌زمینی در سلامت و بیماری انسان، توصیه‌های گذشته و حال برای سیب‌زمینی در رژیم غذایی آمریکایی، و نحوه قرارگیری صحیح این غذای محبوب در یک رژیم غذایی کلی سالم را بررسی می‌کنیم.

مطلب پیشنهادی

معروف ترین غذاهای هندوستان

غذای سنتی هندی به خاطر استفاده شگفت‌انگیز از گیاهان و ادویه‌ها و تنوع وسیع میان‌وعده‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *