دوشنبه , 24 اردیبهشت 1403 - 5:51 بعد از ظهر
ثبت شرکت در خارج از کشور

بهترین کشورها برای ثبت شرکت کدامند؟

ثبت شرکت‌های تجاری در کشورهای خارجی به علت این که دارای مزایای متعدد است، همواره مورد استقبال اشخاص حقیقی یا حقوقی قرار گرفته است. یکی از مزایای ثبت شرکت در کشورهای خارجی امکان مهاجرت و در نتیجه دریافت اقامت از کشورهای مقصد است. همچنین تحصیل رایگان فرزندان و دسترسی به بازارهای جهانی از دیگر مزایای آن به شمار می‌رود. هر کشور می‌تواند دارای شرایط و مقررات متفاوتی در زمینه ثبت شرکت و یا مهاجرت باشد.

بهترین کشور برای ثبت شرکت

از دغدغه‌های اصلی افراد جهت تاسیس و ثبت شرکت در خارج از کشور، انتخاب کشور مناسب است. اگر برای شما نیز این سوال پیش آمده است که شرکتتان را در کدام کشور به ثبت برسانید با موسسه حقوقی ثبت فردا همراه باشید. ما در این مقاله سعی نموده‌ایم به بررسی بهترین کشور برای ثبت شرکت بپردازیم.

آلمان

کشور آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد در اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ در جهان است. آلمان با یک فضای سیاسی و اقتصادی پایدار، برای توسعه و رشد کسب و کار، دارای یک اقتصاد چشمگیر، یک بازار مصرفی پررونق و یک نیروی کار قوی است. به لطف موقعیت استراتژیک آن در اتحادیه اروپا، بسیاری از شرکت‌هایی که به دنبال راه اندازی یا گسترش نفوذ خود در اروپا هستند، آن را گزینه خوبی می‌دانند.

هلند

هلند علاوه بر برخورداری از موقعیت استراتژیک و جغرافیایی قوی در اروپا، هفدهمین اقتصاد بزرگ جهان است و رتبه یازدهم را در سرانه تولید ناخالص داخلی دارد. بر اساس گزارش اخیر شاخص رقابت پذیری مجمع جهانی اقتصاد در اروپا، هلند یکی از بهترین کشورها برای سرمایه گذاری تجاری در جهان است. هلند با این زیرساخت تجاری عالی و نیروی کار بسیار تحصیلکرده و پویا برای کارفرمایان، به عنوان مکانی موفق برای کسب و کارهای بیوتکنولوژی تبدیل شده است.

اسپانیا

 کشور اسپانیا به دلیل شرایط مناسبی که برای سرمایه گذاران خارجی قائل شده، کشور مناسبی برای ورود به دنیای تجارت جهانی است. ثبت شرکت در این کشور نسبتا کم هزینه بوده و دولت نیز حمایت‌های بسیاری از این امر می‌کند. همچنین این کشور سیزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا و پنجمین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپاست.

گرجستان

گرجستان یکی از کشورهای پیشگام در اصلاحات اقتصادی است و به دلیل قرار گرفتن در دو قاره اروپا و آسیا مکان مناسبی برای دسترسی به بازارهای هر دو قاره به شمار می‌رود. همچنین این کشور شرایط ویژه‌ای را برای توریست‌های ایرانی فراهم کرده و چنانچه متقاضیان در منطقه آزاد تجاری این کشور ثبت شرکت نمایند؛ می‌توانند از پرداخت مالیات معاف شوند.

مجارستان

از جمله مکان‌های بسیار مناسب برای ثبت کردن شرکت در اروپا، مجارستان است. ثبت شرکت در مجارستان در سال 2018 میلادی یکی از پرمتقاضی‌ترین راه‌های مهاجرت شده است. کشور مجارستان یک منطقه امن مالیاتی محسوب می‌شود. با انجام این کار، علاوه بر ایجاد یک تجارت مفید برای خود و دیگران، می‌توان اقامت دائم این کشور را نیز برای خود و خانواده دریافت کرد. بهتر است در این پروسه از یک تیم وکالت باتجربه کمک بگیرید.

لهستان

یکی دیگر از کشورهای اروپایی مناسب برای ثبت شرکت و اخذ اقامت، کشور لهستان است. پروسه ثبت شرکت در این کشور یکی از سریع‌ترین و بهترین پروسه‌ها در میان سایر کشورهاست و به اعضای خانواده متقاضی نیز اجازه اقامت می‌دهد.

نیوزلند

نیوزلند دارای یک اقتصاد باز بوده و در آن سطح بالایی از آزادی اقتصادی برقرار است. علاوه بر این، نیوزلند پس از بحران مالی اروپا توانسته رشد اقتصادی مستمر و مثبتی را تجربه کند. راه اندازی شرکت در نیوزیلند نسبتاً ساده است. تجار می‌توانند بدون پیروی از مراحل قانونی یا قانون خاصی، فعالیت خود را آغاز کنند. شرکت را نیز می‌توانید در عرض چند ساعت به صورت آنلاین ثبت کنید.

کانادا

کانادا نیز به عنوان یکی از کشورهای مطرح جهان در قاره آمریکا، شرایط ویژه‌ای را برای مهاجرت و اهدای اقامت به مهاجران در نظر گرفته است. یکی از این شرایط ویژه ثبت شرکت و سرمایه گذاری در آن کشور است که در زمینه‌های متعددی امکان پذیر است.

ثبت شرکت در خارج از کشور

انتخاب بهترین کشور جهت ثبت شرکت

شرکت‌ها و صاحبان بیزنس باید پیش از هر اقدامی، کلیه جوانب را سنجیده و فاکتورهای مهمی را در نظر داشته باشند. ما در این قسمت، برخی از مهم‌ترین مواردی که باید در انتخاب بهترین کشورها برای ثبت شرکت در اروپا در نظر گرفته شود را نام خواهیم برد.

میزان دسترسی به بازار

یکی از دلایل اصلی که شرکت‌ها به دنبال سرمایه گذاری در کشورهای خارجی هستند، دستیابی به بازار است. گزارشی که واحد اطلاعات اکونومیست (EIU) منتشر کرده است نشان می‌دهد که از هر پنج نفر، سه نفر از پاسخ دهندگان، دسترسی به بازار را به عنوان یکی از سه انگیزه اصلی خود برای راه اندازی یک شرکت در اروپا بیان کرده‌اند.

میزان مالیات

کشورهایی که کمترین نرخ مالیات شرکتی در اروپا را دارند به ترتیب مجارستان (9%)، بلغارستان (10%)، ایرلند (12.5%) و لوکزامبورگ (15%) هستند.

دسترسی به نیروی کار ماهر

ممکن است شرکت شما به مهارت‌های تخصصی و یا کارمندان تحصیل کرده و آموزش دیده نیاز داشته باشد. توصیه می‌شود هنگام انتخاب بهترین کشورها برای ثبت شرکت در اروپا، سطح تحصیلات هر کشور را بررسی کنید. کشور ایرلند پایین‌ترین نرخ ترک تحصیل در اتحادیه اروپا و همچنین تحصیلکرده‌ترین نیروهای کار در جهان را داراست.

زبان

اگر با زبان کشوری که می‌خواهید در آن شرکت خود را ثبت کنید آشنا نیستید، کارها می‌تواند بسیار دشوارتر باشد. داشتن مهارت در زبان محلی در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند و به شما کمک می‌کند هنگام راه اندازی کسب و کار خود در اتحادیه اروپا مرتکب اشتباهات بزرگ نشوید.

حمایت‌ها و مشوق‌های دولتی

اکثر کشورها نوعی حمایت دولتی به بیزنس‌های جدید ارائه خواهند کرد. این میزان حمایت می‌تواند بین کشورها بسیار متفاوت باشد.

ثبت شرکت خارجی و اقامت

دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت در بهترین کشورها

افراد بعد از بررسی شرایط بهترین کشور برای ثبت شرکت، هزینه بهترین کشور برای ثبت شرکت و کسب اطلاعات در مورد بهترین کشورها برای ثبت شرکت باید با نحوه اخذ اقامت دائم و شهروندی محل مورد نظر خود به طور کامل آشنا گردند.

در مورد دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت در بهترین کشورها باید گفت که معمولا کشورهای خارجی از سرمایه گذاران استقبال کرده و تحت شرایطی اقامت دائم را به آنان اعطا می‌کنند. معمولا فرد برای دریافت اقامت از طریق ویزای سرمایه گذاری باید مدت 5 سال در محل مورد نظر اقامت داشته و از قوانین آن جا پیروی نمایند. پرداخت مالیات به صورت منظم و عدم برخورداری از سابقه کیفری برای اخذ اقامت بسیار مهم است.

جمله بهترین کشورها برای ثبت شرکت و دریافت اقامت دائم می‌توان به گرجستان، نیوزلند، هلند و لهستان اشاره نمود. کشورهای مجارستان و اسپانیا شرایط مناسب‌تر و بهتری داشته و به سرمایه گذاران پس از 3 سال اجازه درخواست اقامت دائم را می‌دهند. افراد لازم است قبل از اقدام برای راه اندازی شرکت حداقل سرمایه لازم جهت اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت را بر اساس مراحل ثبت شرکت در بهترین کشور  بررسی کرده و سپس برای دریافت ویزا اقدام کنند.

مزایا و معایب ثبت شرکت در بهترین کشورها

انتخاب بهترین کشور برای ثبت شرکت معمولا کار ساده‌ای نیست و افراد باید تمامی شرایط و هزینه‌های بهترین کشورها برای ثبت شرکت را در نظر گرفته و مورد بررسی قرار دهند. مطالعه مزایا و معایب ثبت شرکت در بهترین کشورها در کنار مراحل ثبت شرکت در بهترین کشور می‌تواند بسیار کمک کننده باشد که در ادامه این موارد به طور کامل شرح داده شده‌اند.

مزایای ثبت شرکت در بهترین کشورها

یکی از بزرگ‌ترین مزایای ثبت شرکت در بهترین کشورها می‌تواند دسترسی به اقامت دائم آن محل باشد. دریافت خدمات متنوع مانند بیمه، تحصیل رایگان فرزندان و دیگر خدمات رفاهی معمولا مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. برخی از کشورها سرمایه گذاران را تحت شرایطی از پرداخت مالیات معاف می‌کنند که می‌تواند بسیار مناسب باشد. اگر افراد در محل مناسبی شرکت خود را ثبت کنند به رشد اقتصادی خوبی دست خواهند یافت.

همچنین افتتاح حساب در خارج و دسترسی به بازارهای بین المللی می‌تواند از مزیت‌های ثبت شرکت در بهترین کشورها به حساب بیاید. افراد می‌توانند در معتبرترین بانک‌های جهان حساب باز کرده و همچنین برای سفر به کشورهای خارجی دیگر به راحتی ویزای لازم را تهیه نموده و به آسانی سفرهای کاری یا غیر کاری را انجام دهند.

معایب ثبت شرکت در بهترین کشورها

برخی از کشورها ممکن است معایبی در مورد ثبت شرکت داشته باشند که از بین آن‌ها می‌توان به الزامی بودن وجود شریک محلی اشاره کرد. استخدام تعداد مشخصی از کارمندان و پرداخت مالیات‌های گوناگون نیز می‌تواند از معایب ثبت شرکت در بهترین کشورها به حساب بیاید.

از معایب ثبت شرکت در کشورهای خارجی می‌توان به هزینه‌بر بودن آن نیز اشاره کرد. همچنین عدم آشنایی با زبان کشور مقصد و قرار گرفتن در محلی با فرهنگ متفاوت می‌تواند آزاردهنده باشد. اما سرمایه گذاران با تقویت زبان و دریافت مشاوره‌ها و راهنمایی‌های مناسب می‌توانند بر اساس شرایط بهترین کشور برای ثبت شرکت به راحتی خود را برای سرمایه گذاری در خارج آماده نمایند.

سخن آخر

بهترین کشور برای ثبت شرکت، کشوری است که استانداردهای بالاتری داشته باشد و به کسب درآمد دلاری از طریق ثبت شرکت کمک کند و بعد از آن به صاحب شرکت و خانواده‌اش اقامت دائم بدهد. برای انتخاب بهترین کشور برای ثبت شرکت بهتر است تحقیقات و مشاوره‌های لازم با افراد خبره صورت بگیرد و کشوری متناسب با شرایط فردی انتخاب شود.

مطلب پیشنهادی

هرآنچه باید از امکانات قطار سبز بدانید

هرآنچه باید از امکانات قطار سبز بدانید رجا، یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های ریلی ایران است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *