شنبه , 6 مرداد 1403 - 2:56 قبل از ظهر

بهترین فیلم های عاشقانه خارجی

بهترین فیلم های عاشقانه خارجی

بهترین فیلم های عاشقانه خارجی را در اینجا دنبال کنید . عشق درد دارد. زخم های عشق. عشق می تواند شما را از خنده گیج کند یا زیر یقه داغ و در شلوار تنگ شود. می تواند شما را وادار به آواز خواندن و رقصیدن کند یا برای کشتن شلیک کنید. با این حال، عشق شاید اساسی ترین احساسی است که یک انسان می تواند احساس کند. بنابراین منطقی است که فیلمسازان بیش از هر فیلم دیگری برای الهام گرفتن به آن روی آورند. یک رمان عاشقانه سینمایی عالی مستقیماً در قلب تماشاگر نفوذ می کند. حتی اگر هرگز، مثلاً، همراه عزیزتان از بانک دزدی نکرده باشید، یا در کنار معشوقتان که تبدیل به یک هیولای شنیع شده اند، ایستاده باشید، بهترین فیلم های عاشقانه باعث می شود تصمیمات کسانی را که تحت طلسم عشق هستند درک کنید و با آنها همدردی کنید. زیرا به هر طریقی، همه ما آنجا بوده ایم.

انتخاب یک فیلم عاشقانه خارجی و خوب

عاشق شدن آسان است، اما انتخاب بهترین فیلم عاشقانه خارجی که شما را جذب کند ممکن است مشکل تر باشد. به همین دلیل، برای کمک به ما در تهیه این فهرست، با بیش از 100 فیلمساز، بازیگر و نویسنده، از جمله فیلمسازان Time Out گپ زدیم. باور کنید وقتی می گوییم اینها افرادی هستند که با زبان عشق آشنا هستند. چه کسی بیشتر از نیکلاس اسپارکس، نویسنده کتاب The Notebook در مورد ایجاد قلب می داند؟ یا ریچارد کرتیس کارگردان ناتین هیل؟ ما حتی خانم پیگی، پرسیدیم. چه کمدی یا درام، ترسناک یا علمی تخیلی را ترجیح می دهید، مطمئن هستیم که لیست زیر از 100 فیلم عاشقانه برتر را خواهید یافت که تا به حال با قلب شما صحبت می کند.

1. برخورد کوتاه (1945)

فیلم
داستان عاشقانه
کارگردان: دیوید لین

بازیگران: سلیا جانسون، ترور هاوارد

فیلم “برخورد کوتاه” (Brief Encounter)، که در سال 1945 توسط کارگردان بزرگ بریتانیایی دیوید لین و بر اساس نمایشنامه “Still Life” از نویسنده نام آشنای نوئل کاوارد اقتباس شده است، یکی از آثار بزرگ سینمای جهان محسوب می‌شود. داستان فیلم درباره‌ی رابطه‌ی ممنوعه و عاشقانه‌ای بین دو نفر به نام‌های لارا و آلکساندر است. آنها در یک ایستگاه قطار آشنا می‌شوند و از آنجا به‌عنوان راه‌گذری برای فرار از واقعیت‌های زندگی‌شان استفاده می‌کنند. با گذر زمان، این رابطه‌ی ممنوعه و پراز تنش‌های داخلی برای آنها تبدیل به یک نقطه‌ی عطف و تصمیم سختی می‌شود. “برخورد کوتاه” با بازی برجسته‌ی سیلیا جانسون و ترِوارد تونز، با زیبایی و عمق درونی داستان، بازیگری برجسته و تصویربرداری استثنایی خود، یکی از فیلم‌های کلاسیک و بی‌زمان سینمای جهان است که تاثیر بزرگی در سینما و فرهنگ عمومی داشته است.

«برخورد کوتاه» که برگرفته از نمایشنامه «نوئل کوارد» است، فیلمی است که به طرز درخشانی ساخته شده است که با خداحافظی در یک کافه راه آهن آغاز می شود – پایان ماجرایی که هرگز واقعاً نبود. از آنجا، لین به اولین ملاقات عاشقان در همان کافه برمی گردد. لورا در چشمانش شن است. الک با شجاعت آن را حذف می کند. بعداً در رستورانی با یکدیگر برخورد می کنند. آنها ناهار می خورند (این دهه 1930 است)، به سینما سفر می کنند، در حومه شهر رانندگی می کنند. او یک آپارتمان برای بعدازظهر قرض می‌گیرد تا آنها در آنجا همدیگر را ببینند، اما خجالت همه چیز را فرا می‌گیرد و آنها عاشقی نمی‌کنند.این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های عاشقانه خارجی در اینجا به شما معرفی شده است .

ین همه بسیار بی گناه است ما به درونی‌ترین افکار او گوش می‌دهیم – همانطور که او نوعی اعتراف خیالی را برای شوهر شیرین اما کسل‌کننده‌اش نقل می‌کند: «من یک زن معمولی هستم. فکر نمی‌کردم چنین اتفاقات خشونت‌آمیزی برای مردم عادی بیفتد.» لورا و الک در ته دل می‌دانند که ترک خانواده‌هایشان و فرار با هم پایان خوشی نخواهد داشت. و بنابراین آنها باید از هم جدا شوند. او کار در آفریقای جنوبی را می پذیرد. وقتی یک فرد پرمشغله آخرین دقایق باارزش خود را با هم تصادف می کند، قلب ما با عاشقان متوقف می شود. فراموش نشدنی CC

2. کازابلانکا (1942)

فیلم
کارگردان: مایکل کورتیز

بازیگران: همفری بوگارت، اینگرید برگمن

فیلم “کازابلانکا” (Casablanca)، که در سال 1942 توسط مایکل کورتیز به کارگردانی مایکل کورتیز و بازیگری همچون همفری بوگارت، اینگرید برگمن و پل هنرید ساخته شده است، یکی از اثرات بزرگ و کلاسیک سینمای هالیوود به حساب می‌آید. داستان فیلم در طول جنگ جهانی دوم در شهر کازابلانکا در مراکش رخ می‌دهد. ریک بلین (همفری بوگارت)، صاحب یک کافه است که به عنوان مقصد نهایی فرار از نازی‌ها برای مهاجران استفاده می‌شود. وقتی ایلزا (اینگرید برگمن)، عشق گذشته ریک، همراه با همسرش وارد شهر می‌شود، رابطه‌ی پیچیده‌ای بین آنها شکل می‌گیرد. ریک باید تصمیمی دشوار را بین عشق و ایدئولوژی‌های خود بگیرد. “کازابلانکا” با داستانی جذاب، بازیگری استثنایی، صحنه‌های مشهوری مانند صحبت همیشگی “الهه باش!” و ترانه‌ی “As Time Goes By” و همچنین الهام‌گرفته شدن از موقعیت‌های تاریخی و سیاسی آن زمان، به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سینمای هالیوود تمام دوران محسوب می‌شود.

3. در حال و هوای عشق (2000)

فیلم
نمایش
کارگردان: وونگ کار وای

بازیگران: تونی لیونگ چیو وای، مگی چونگ

فیلم “در حال و هوای عشق” (In the Mood for Love)، که در سال 2000 توسط کارگردان ونگ کار وای به اجرا درآمده است، یکی از بهترین فیلم‌ها لیست فیلم های عاشقانه خارجی ما در تاریخ سینما محسوب می‌شود. این آثار برجسته سینمای هنگ‌کنگ و جهان با داستان پیچیده و غم‌انگیزی رابطه‌ی همسایگی بین دو شخصیت، سوینگ (تونی لونگ) و میچیاو (ماگی چونگ) را به تصویر می‌کشد. آنها که هر دو با خیانت همسران خود مواجه هستند، در کنار هم روابط صمیمی برقرار می‌کنند، اما تصمیم می‌گیرند تا از تکرار خطاهای شوهرهایشان خودداری کرده و عشقشان را به محدودیتی بیافزایند. “در حال و هوای عشق” با استفاده از تصاویر زیبا، نورپردازی هنری، فضای موسیقی زیبا و بازی بی‌نقص بازیگران، در یک قالب زمانی متفاوت و بازگشت به خاطرات، به موضوعاتی همچون عشق، روابط انسانی و خیانت می‌پردازد. این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه خارجی در تاریخ سینما شناخته شده است و دریافت جوایز و تقدیرهای بسیاری از سوی منتقدان و جشنواره‌های بین‌المللی را نیز به خود اختصاص داده است.

4. موضوع زندگی و مرگ (1946)

فیلم
کارگردانان: مایکل پاول، امریک پرسبرگر

بازیگران: کیم هانتر، دیوید نیون، راجر لیوسی

به پاول و پرسبرگر اعتماد کنید تا راهی برای کشف عشقی آزاردهنده، صمیمانه و کاملاً تخیلی بیابید – در عین حال برای مخاطبانی که پس از شش سال جنگ، جدایی و فشار به موقع بهبود می یابند. وقتی خلبان Niven به زمین می‌رود، ما وارد دو جهان می‌شویم: یکی از آنها آسمانی (تک رنگ) و دیگری واقعی (رنگی)، اگرچه این تمایز در واقع بسیار بازیگوش‌تر است. آیا نیون پس از تقلب مرگ (یا او؟)، با عشق جدیدش، هانتر، روی زمین می ماند؟ یا باید تسلیم سرنوشت شود؟ در پایان، ایده پاول و پرسبرگر قدیمی و ساده است: عشق همه چیز را تسخیر می کند. اما آنها این را با مفهوم حیرت انگیز محاکمه کردن این ایده در دادگاهی آسمانی توضیح می دهند. اوج نمی تواند تکان دهنده تر باشد. این فیلم را نیز به عنوان بهترین فیلم های عاشقانه خارجی بدانید .

5. آنی هال (1977)

فیلم
کمدی
کارگردان: وودی آلن

بازیگران: دایان کیتون، وودی آلن

فیلم “آنی هال” (Annie Hall)، که در سال 1977 به کارگردانی وودی آلن تولید شده است، به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه خارجی در تاریخ سینما شناخته می‌شود. داستان فیلم درباره‌ی روابط پیچیده و کمیاب بین آلوی (وودی آلن)، یک کمدین ناکام و آنی هال (دایان کیتون)، یک خواننده و بازیگر جوان است. آنی هال راز عشقی است که آلوی را به طرز ناخوشایندی دستخوش تغییراتی می‌کند و آن دو در طول داستان به تلاش برای حفظ رابطه‌ی خود پرداخته و با موضوعاتی همچون عشق، روابط انسانی و معضلات زندگی روبه‌رو می‌شوند. “آنی هال” با داستانی طنزآمیز، استعاره‌های ذکی، بحث‌های فلسفی و بازیگری استثنایی، توانسته است مخاطبان خود را درگیر کند و به عنوان یکی از آثار برجسته و کلاسیک سینمای هالیوود به شمار رود. فیلم “آنی هال” با دریافت جوایز مهمی مانند جایزه اسکار بهترین فیلم و فیلمنامه اصلی، جایزه‌های بفتا و گلدن گلوب نشان از شهرت و ارزش این فیلم دارد.

پیشنهاد مطالعه بیشتر : بازیگر هارلی کویین به همراه فیلم هایش

6. هارولد و ماد (1971)

فیلم
کمدی
کارگردان: هال اشبی

بازیگران: روث گوردون، باد کورت

دوران هیپی پر از فیلم‌هایی بود که سعی می‌کردند با جامعه مربع روبرو شوند و بینندگان را به شکلی نامشخص از اکشن شوکه کنند. چه تعداد از آنها امروزه هنوز موثر هستند؟ اما «هارولد و ماد»، ورق ملایم رویای انقلابی، همانقدر جذاب، تأثیرگذار و غافلگیرکننده است که باید در اولین اکرانش باشد.

تا حدی به این دلیل است که هیچ یک از مضامین آن منسوخ نشده است: ما هنوز در دنیایی از امتیازات خالی و سلسله مراتب سفت و سخت، اقتدار کوچک و سازگاری بی امان زندگی می کنیم. بنابراین ایده یک پسر نوجوان (کورت) که با یک پیرزن باتجربه (گوردون) همراه شود، هنوز یک چالش برای هنجارهای اجتماعی است. از همه بهتر، هارولد و ماد همچنان به طرز ویرانگری رمانتیک هستند: داستانی از هم روحی ها، به معنای واقعی کلمه. TH

7. کوه بروکبک (2005)

فیلم
نمایش
کارگردان: آنگ ​​لی

بازیگران: جیک جیلنهال، هیث لجر، میشل ویلیامز، آن هاتاوی

لعنتی، هیث لجر. لجر که به تازگی از یک محله نوجوان کم عمق بیرون آمده بود، زمانی که کارش به طرز وحشیانه ای کوتاه شد، تازه شروع به کشف پتانسیل قابل توجه خود می کرد. اما بین شیدایی ناپایدار شوالیه تاریکی و چرخش دلخراش او در اینجا، مقداری از احتمالات را دریافت می کنیم. و کوه بروکبک در قلب فیلمی است درباره احتمالات، و روش‌های مختلفی که توسط دنیایی بی‌اهمیت درهم شکسته و فلج می‌شوند. فیلم آنگ لی به راحتی می‌توانست یک جنجال باشد، فیلمی که به سختی طراحی شده بود تا با تعصب بازی کند. در عوض بی‌رحمانه با ریسمان‌های قلب بازی می‌کند – چند تصویر صادقانه‌تر از عشق خفه‌شده در سینما وجود دارد. TH

8. آپارتمان (1960)

فیلم
کمدی

کارگردان: بیلی وایلدر

بازیگران: جک لمون، شرلی مک‌لین

در طول پنج سال، بیلی وایلدر سه تا از کمدی‌های رمانتیک بزرگ تاریخ را ساخت، اما با سومی، نه تنها تلاش‌های قبلی‌اش، بلکه در کل ژانر را تغییر داد. Seven Year Itch و Some Like It Hot نسبت به زمان خود بی‌احترام بودند، هر چند که بسیار در مورد آن بودند. آپارتمان چیز دیگری بود – تاریک تر، کوبنده تر، در عین حال رمانتیک تر و شاید حتی خنده دار تر در همان زمان. جک لمون یک مرد یقه سفید است که آپارتمان خود را به افراد بالاتر در دفترش قرض می دهد تا آنها بتوانند تلاش های خارج از ازدواج خود را انجام دهند. وعده ترفیع باعث می‌شود که او در این ناراحتی لبخند بزند – تا زمانی که دوستش (شرلی مک‌لین در نهایت ناز) با رئیسش (فرد مک موری) ظاهر می‌شود. غم و اندوه عمیقی در سرتاسر وجود دارد – طرح داستان به تلاشی برای خودکشی بستگی دارد که برای سال 1960 جسورانه بود – به یک نتیجه شیرین و ترش تبدیل می شود که با خط پایانی فیلم محصور شده است: “خفه شو و معامله کن.”

9. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)

فیلم
کارگردان: میشل گوندری

بازیگران: جیم کری، کیت وینسلت

ممکن است این فیلم خارق‌العاده را ببینید، اوج حرفه‌ای مشترک برای میشل گوندری، نویسنده چارلی کافمن و بازیگران غیر محتمل اما کاملاً منطبق با آن، که در کاتالوگ‌های دی‌وی‌دی عمومی به عنوان یک کمدی رمانتیک توصیف شده است. این اصطلاحی است که کاملاً با آکروباتیک مفهومی سرگیجه‌آور آن نابرابر به نظر می‌رسد، بدون در نظر گرفتن غم و اندوه عمیق در حفاری پوچ‌گرایانه ترومای پسارمانتیک. این نیز یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه خارجی به حساب می آید .

اما این یک کمدی غنی و غم‌انگیز است: کافمن اساساً یک دگرگونی علمی-تخیلی بی‌رحمانه به یک داستان مضحک فیلادلفیا داده است که شانس‌های دوم و سرنوشت را انکار می‌کند، بدون اینکه اجازه دهد قلب تپنده فیلم به خاطر نیویورک زمستانی‌اش خیلی سرد شود. سرد. دیگر فقط انتخاب هیپستر نیست، بلکه به داستان عشقی برای یک نسل کامل تبدیل شده است، به تعبیر کلمانتین کیت وینسلت، دختران لعنتی – و پسرها – به دنبال آرامش خود هستند.

این مطلب نیز پیشنهاد میشود : معرفی فیلم های استیون سیگال

10. عشق مست (2002)

فیلم
کمدی
چقدر دوست داشتنی است که کمدی رمانتیک ناراحت کننده، غیرقابل پیش بینی و کاملا منحصر به فرد اندرسون را در بین ده فیلم برتر ببینیم. اندرسون با فرود آمدن از ارتفاعات دراماتیک ماگنولیا که از نظر احساسی تخلیه می‌شود، دنیای خود را کوچک کرد و به دو شخصیتی تبدیل شد که در رویای عشق فرورفته‌اند و از طریق یکدیگر از واقعیت فرار می‌کنند.

سندلر به طور قطع ثابت می‌کند که می‌تواند (از آن زمان ثابت شده است که ترجیح نمی‌دهد، اگر بتواند از آن اجتناب کند) به عنوان کارگر انبار یقه‌سفید سرخورده و سرخورده که می‌افتد – واقعاً، دیوانه‌وارانه، عجیب و غریب عمل کند.

– برای جت ستتر شکننده واتسون. نتیجه یک فیلم باشکوه بی‌حرکت و مسحورکننده است، دریچه‌ای به دنیایی دیگر، جایی که گرانش آنقدر قدرتمند نیست و به نظر نمی‌رسد قوانین عادی – در مورد عاشقانه، خانواده، کار، پرخاشگری، رقابت‌ها – اعمال شوند. TH

11. WALL-E (2008)

فیلم
انیمیشن
کارگردان: اندرو استانتون

بازیگران: بن برت، الیسا نایت، جف گارلین

آیا یک پرتره تقریباً بی صدا از عشق بین دو ربات، WALL-E و Eve، واقعاً می تواند عاشقانه باشد؟ خب، پیکسار با این داستان جسورانه یک ربات تنها روی زمین در سال 2700 راهی پیدا کرد، زمانی که این سیاره توسط زندگی رها شده است و WALL-E فقط انبوهی از آشغال ها و یک کپی از Hello, Dolly اثر جین کلی دارد! برای شرکت WALL-E موجودی خش خش و بی دست و پا است و هنگامی که ایو شیک تر و شبیه آی پاد در زندگی اش ظاهر می شود، طبیعتاً سر به پای او می افتد.

دستاورد بزرگ فیلم (اگر نیمه دوم پرهیاهوتر و کمتر موفق آن را فراموش کنیم) این است که سکوت و آرامش آن ما را به خود جذب می کند و به ما اجازه می دهد از حرکات کوچک و چیزهای کوچک در زندگی قدردانی کنیم. این تاثیرگذارترین رابطه ربات روی ربات از زمان نزاع مشاجره بین C3PO و R2D2 است. این انیمیشن بسیار زیبا و عاشقانه هم به عنوان بهترین فیلم های عاشقانه خارجی شناخته و محبوب شده است .

12. بر باد رفته (1939)

فیلم
نمایش
کارگردان: ویکتور فلمینگ

بازیگران: ویوین لی، کلارک گیبل

نقل قول، ارجاع و تقلید بی پایان، این غول عصر طلایی چنان شی فرهنگی گسترده است که بسیاری از مردم فراموش می کنند که چقدر غوطه ور بودن آن به عنوان درام انسانی است. عاشقانه بین اسکارلت اوهارا خوش‌تیپ جنوبی و رت باتلر، پلی‌بوی قدیمی دنیای قدیم، شاید آنطور که شهرتش نشان می‌دهد رمانتیک نباشد (این رابطه با غرور مشترک و پولادین آنها آغاز می‌شود و سرانجام از بین می‌رود). اما در زیر منظره باشکوهش، Gone with the Wind یک مطالعه شگفت‌آور مدرن و بدبینانه از دو نفر است که ممکن است برای یکدیگر بسیار عالی باشند. ما نباید بخواهیم که اسکارلت و رت مانند ما کارها را به خوبی پیش ببرند، با این حال ما در هر لحظه با آنها ناامید می شویم. جی ال

13. من می دانم به کجا می روم! (1945)

فیلم
کارگردانان: مایکل پاول، امریک پرسبرگر

بازیگران: وندی هیلیر، راجر لیوسی

ساده‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین همکاری مایکل پاول و امریک پرسبرگر، می‌دانم کجا می‌روم! داستان یک زن سرسخت انگلیسی (وندی هیلر) است که به شمال می رود تا با مرد یک جزیره دورافتاده اسکاتلند ازدواج کند. وقتی او در سرزمین اصلی توسط دریاهای مواج گرفتار می شود، متوجه می شود که عاشق افسر نیروی دریایی راجر لیوسی می شود. پرسبرگر فیلمنامه نویس و کارگردان پاول دنیایی غم انگیز از جادوی آرام و عاشقانه های روحی و عامیانه خلق می کنند. TH

14. نامه از یک زن ناشناس (1948)

فیلم
نمایش
کارگردان: Max Ophüls

بازیگران: جوآن فونتین، لوئیس جوردان

نامه ای از یک زن ناشناس درباره مرگ عشق است، آرزویی چنان شدید که قلب تکه تکه می شود. از یک منظر، فیلم جایی در این فهرست ندارد: عشق به از دست دادن تبدیل می شود، امید به ناامیدی. اما، به نوعی، آیا عشق نافرجام ناب ترین نوع نیست که هیچ یک از آن واقعیت کثیف و سازش مانعی ندارد؟

اگر این درست باشد، پس این ممکن است رمانتیک ترین فیلم از همه باشد، داستانی از شور بی پروا، کم نور و مادام العمر، بر خلاف همه شانس ها و عقل سلیم. این اوج کار اوفولز به عنوان یک سبک بصری است. در حالی که دوربین می‌چرخد و می‌سوزد، در حالی که شخصیت‌ها در سالن‌های رقص با سقف بلند و کافه‌های شلوغ می‌چرخند، غیرممکن است که مانند قهرمان، به این رویای شیفتگی غیرممکن کشیده نشوید. این فیلم نیز به عنوان  بهترین فیلم های عاشقانه خارجی در این لیست آمده است .

15. مرا با نام خود صدا کن (2017)

فیلم
داستان عاشقانه
کارگردان: لوکا گوادانینو

بازیگران: آرمی همر، تیموتی شالامه، مایکل استهلبرگ، امیرا کازار

بر اساس رمان تحسین‌شده آندره آسیمن و با فیلم‌نامه‌ای برنده اسکار نوشته جیمز آیوری (بله، از میراث تجاری عاج)، مرا به نام خود صدا کن، چیزی بیش از یک مراقبه تلخ و شیرین در مورد تأثیر ماندگار یک عاشقانه تابستانی است.

کارگردان، لوکا گوادانینو، سردرگمی، شهوت و تنش‌های متفکر 17 ساله زودرس و متفکر الیو (شالامه) و جذابیت الیور (همر) مسن‌تر، مغناطیسی و جذاب را به تصویر می‌کشد. ماهیت وسواسی و تکبر کودکانه الیو، و همچنین خواسته‌های پرشور او، به قدری واضح به تصویر کشیده شده است که، صرف نظر از این که آیا در خانه تابستانی والدین خود در شمال ایتالیا مردی کمی مسن‌تر را به دام انداخته‌اید یا نه، هنوز هم به طرز عجیبی قابل تشخیص است. و نوستالژیک مونولوگ تکان دهنده ای که توسط پدر الیو (Stuhlbarg) در مورد ضرورت درد و دلشکستگی ارائه می شود، با همدلی می تپد، همانطور که صحنه پایانی فیلم از Elio که جلوی اجاق نشسته و گریه می کند. این یک عاشقانه ملایم و ویرانگر در دوران بلوغ است که شما را دردناک می کند (و آماده رزرو تعطیلات به ایتالیا هستید).

16. Wild at Heart (1990)

فیلم
کارگردان: دیوید لینچ

بازیگران: نیکلاس کیج، لورا درن

هیچ کس مانند دیوید لینچ عاشقانه نمی کند: فقط به سندی و رابین ها در مخمل آبی یا هنری و خانم رادیاتور در Eraserhead فکر کنید. کسانی هستند که او را به‌عنوان یک کنایه‌نگار می‌نویسند، اما این پرستش شدید و بی‌هیچ عشق به‌عنوان حالتی اخروی، همه‌گیر و خطرناک از آگاهی بالاتر، چیزی جز منفک نیست.

لینچ عاشق عشق است و عاشقان را دوست دارد، نه بیشتر از ملوان و لولا، زوج ستاره دار، پر از ویسکی، دیوانه ی جنسی، زخم خورده از نظر عاطفی که قلب وحشی فیلم جاده ای کالیدوسکوپیک دیوانه او هستند. این عشق تماما آمریکایی است که دوباره به عنوان یک نمایش کارناوال تصور شده است: وحشیانه و زیبا و کاملاً مزاحم.

17. La Belle et la Bête

فیلم
فانتزی
کارگردان: ژان کوکتو

بازیگران: Jean Marais، Josette Day

معجزه La Belle et la Bête این است که چگونه ترفندهای آن هنوز بسیار جادویی هستند – حتی در عصر امروزی CGI. کارگردان کوکتو قبل از هر چیز یک شاعر بود و او شعر ناب فیلم را به داستان سنتی زیبا و هیولا می آورد: اشک های الماس گریان دختر خوشگل. این قلعه با بازوهای بدون بدن انسان که شمعدان ها را بالا گرفته روشن می شود. فراموش نشدنی است، اگرچه ممکن است در پایان با گرتا گاربو طرف شوید. افسانه ها حاکی از آن است که وقتی او لا بل را با کوکتو تماشا کرد، در پایان فریاد زد، در حالی که نفرین برداشته شد و هیولا به خود شاهزاده اش بازگردانده شد: “جانور زیبای من کجاست؟” گاربو، مانند بل، عاشق ماتینه شده بود. بت هیولا – و شاهزاده ای که به نظر می رسد در جای او مانده، آن را کاملاً قطع نمی کند. CC

18. عاشقانه واقعی (1993)

فیلم
کمدی
کارگردان: تونی اسکات

بازیگران: کریستین اسلیتر، پاتریشیا آرکت

چند نمونه آشکارتر از برآورده شدن آرزوهای شخصی در فیلم ها نسبت به فیلمنامه عاشقانه واقعی کوئنتین تارانتینو وجود دارد. یک کارمند فروشگاه طنز و یک فیلم استثمارگر (هی، آنچه را که می دانی بنویس) با یک هوکر خوش ذوق و خوش ذوق آشنا می شود که بلافاصله دیوانه وار عاشق او می شود. آن‌ها فرار می‌کنند، از کارگردان‌های هالیوود گرفته تا گانگسترهای تشنه‌ی خون را تماشا می‌کنند، و در تمام این مدت به تبادل نظر پویا و داشتن رابطه جنسی عالی می‌پردازند.

به دلیل عدم تمایل اسکات به افراط در فیلمنامه است که فیلمنامه واقعی عاشقانه به همان خوبی عمل می کند: پرهیز از خودپسندی و احساسات، این نسیمی از یک فیلم است، دیالوگ های فوق العاده ای دارد، بازی های جذاب، توطئه های آرام و خالص، پر از کک. شادی زندگی مطمئناً، کمی سطحی است، اما لعنتی سرگرم کننده است. توصیه می کنیم بهترین فیلم های عاشقانه خارجی را در لیست فیلم های خود قرار دهید .

19. منهتن

فیلم
کارگردان: وودی آلن

بازیگران: وودی آلن، دایان کیتون، ماریل همینگوی، مریل استریپ

چیزهای زیادی در منهتن وجود دارد که از دیگر فیلم‌های وودی آلن آشناست، از جمله خود وودی که نقش نویسنده‌ای به نام آیزاک را بازی می‌کند، با قطع رابطه‌های بی‌پایان و انواع زنان در زندگی‌اش. در اینجا، آن زنان دوست دختر 17 ساله او، تریسی (همینگوی) هستند. یکی دیگر از علاقه های عاشقانه، مری (کیتون)؛ و همسر سابقش جیل (استریپ).

برای وودی، عاشقانه سیال، پیچیده و زنده است. با این حال، بزرگترین عشق در منهتن رابطه وودی با خود شهر است. نیویورک اغلب پس‌زمینه فیلم‌های وودی است، اما اینجا حس مکان مهم‌تر از همیشه است. مونتاژهای معروفی از خط افق منهتن وجود دارد که با عکاسی سیاه و سفید دوست داشتنی گوردون ویلیس زیبایی کمیاب را به ارمغان آورده است، و در اوج فیلم، آیزاک را می بینیم که در حال دویدن در خیابان هایی است که او و وودی آلن را شکل داده است و همچنان ادامه می دهد. انجام دهید.

20. L’Atalante (1934)

فیلم
کمدی
کارگردان: ژان ویگو

بازیگران: دیتا پارلو، ژان دسته، میشل سیمون

فرانسوی ها به عنوان یک ملت رمانتیک مشهور هستند، اما برای کسانی از ما بزرگ شده اند

فرهنگ محتاطانه‌تر، گرایش گاه به گاه آن‌ها به سمت گینزبورگیسم‌های دود عرق‌زده گیتان می‌تواند کمی، خوب، تهاجمی به نظر برسد. نه چندان L’Atalante: این یک داستان عاشقانه با سبک ترین لمس است که در عین حال معنوی، حسی، جدی و عجیب است.

کارگردان 29 ساله آن به طور مشهور قبل از تکمیل اولین فیلم بلندش درگذشت، اما در این یک فیلم چیزهای بیشتری از آنچه اکثر کارگردانان در طول عمرشان مدیریت می کنند وجود دارد: معنای بیشتر، احساسات بیشتر، شدت بیشتر. شاید این محیط خارج از گذشته باشد – قایق باریکی که در کانال های روستایی فرانسه تردد می کند – یا زوج مرکزی که به طرز عجیبی از هم جدا شده اند، یا حتی حضور پر ژول خشن و خشمگین سیمون. اما چیزی در فیلم ویگو کاملاً از این زمین نیست و تماشای آن نزدیک‌ترین چیزی است که ممکن است تا به حال به تجربه رویاهای شخص دیگری برسیم.

21. طلوع خورشید (1927)

فیلم
نمایش
کارگردان: FW Murnau

بازیگران: جورج اوبراین، جانت گینور، مارگارت لیوینگستون

تغییر نگرش در طول زمان می‌تواند فیلم‌های قدیمی را به‌طور غیرمنتظره‌ای شوکه‌کننده کند: ما انتظار داریم نگرش به نژاد و نقش‌های جنسیتی متفاوت باشد. اما طلوع آفتاب فیلمی است که در آن مردی تلاش می‌کند، نسبتاً وحشیانه، همسرش را خفه کند – و با این حال در پایان او (و ما) کاملا او را بخشیده‌ایم.

شاهکار مورنائو یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌هایی است که تا به حال ساخته شده است. و در تفاوت بین آن شکوه بصری و صمیمیت زوج مرکزی است که قدرت فیلم نهفته است: همانطور که نقل قول بالا تاکید می کند، این فیلمی است درباره هر کسی و همه. مجموعه‌ها و کنش‌ها در داستان ممکن است بزرگ، شکسپیرانه و گاه باورنکردنی باشند، اما احساسات نزدیک، انسانی، آشنا – به بهترین معنای ممکن «کوچک» هستند.

22. Les Amants Du Pont Neuf (1991)

فیلم
کارگردان: لئوس کاراکس

بازیگران: ژولیت بینوش، دنیس لاوانت

Les Amants du Pont-Neuf (عاشقان روی پل) ولنتاین لئوس کاراکس برای عاشقان فاو، پاریس و شریک سابقش ژولیت بینوش است. و به اندازه خود عشق واقعی وحشیانه و غیرمنطقی است. حتی داستان تولید آن چیزی شبیه به یک تراژدی عاشقانه است: سه سال در ساخت و مارپیچ با بودجه بیش از حد در زمانی که Carax پل نمادین Pont-Neuf پاریس را در جنوب فرانسه بازسازی کرد، این نوعی بیان هنری بزرگ است که باید شکست بخورد. موفق شدن.

داستان عاشقانه ساده – بین دو ادم بداخلاق، یکی آتش‌خوار متروک و دیگری نقاش که بینایی خود را از دست می‌دهد – می‌تواند مملو از ملودرام بی‌صدا باشد، اما کاراکس آن را با صدا و رنگ تا حد وجد حسی هذیان‌آمیز پر می‌کند. جی ال

23. بالا

فیلم
انیمیشن
کارگردانان: پیت داکتر، باب پترسون

بازیگران: اد آسنر، کریستوفر پلامر

در حالی که بیشتر گفتمان پیرامون Pixar’s Up به درستی بر لحظات آغازین متعالی عاطفی متمرکز است، فیلم بسیار فراتر از پیش درآمد دلخراش آن است. اگرچه همسر الی در عرض 15 دقیقه غم انگیز از بین می رود، او به دنبال ماجراهای بیشتر کارل فردریکسن بیوه بیوه می شود و جرقه لازم برای دیدن جهان را به غیر متعارف ترین شکل ممکن برای او فراهم می کند. عشق کارل به الی حتی در غیاب او فیلم را به پیش می‌برد، و پیرمرد بدخلق را وادار می‌کند تا آرزوهای زمینی‌اش را برآورده کند و قلب سختش را بگشاید. به نوعی، کل فیلم Up یک عاشقانه پس از مرگ است، و زمانی که کارل آخرین نامه عاشقانه ای از الی را پیدا کند که از بستر مرگش نوشته شده است – درست قبل از اینکه فیلم به جنگ های سگ با خلبانان سگ بپیوندد – بینندگان کاملاً روی آن سرمایه گذاری خواهند کرد. یکی از پیچیده ترین و زیرکانه ترین داستان های عاشقانه سینمای خانوادگی.

مقاله ای خواندنی و مفید : بازیگر مرد عنکبوتی

24. قبل از طلوع خورشید (1995)

فیلم
کارگردان: ریچارد لینکلیتر

بازیگران: جولی دلپی، ایتن هاوک

“قبل از طلوع خورشید” (Before Sunrise)، که در سال 1995 به کارگردانی ریچارد لینکلایتر تولید شده است، یکی از فیلم‌های خارجی سکانس‌دار برجسته محسوب می‌شود. این فیلم داستان دو غریبه به نام‌های جِسی (ایتان هاوک) و سِلین (جولی دلپی) را روایت می‌کند که در قطاری به صورت تصادفی آشنا می‌شوند و تصمیم می‌گیرند یک شب را با هم در وین سپری کنند. طی این شب، آنها در میان گفتگوها، پیاده‌روی‌ها و تجربیات شخصی خود به تبادل نظر درباره‌ی عشق، زندگی و امور مهمی که برایشان مهم است می‌پردازند. فیلم “قبل از طلوع خورشید” با استفاده از دیالوگ‌های زیبا، صادقانه و احساسی، توانسته است مخاطبان خود را به طرزی خاص جذب کند و یک تجربه‌ی سینمایی شناخته شده و عمیق را ارائه دهد. با تمرکز بر دو شخصیت اصلی و ارتباط زنده و دینامیک آنها، این فیلم با تمرکز بر روابط انسانی و زمان، در جریان یک شب شگفت‌انگیز، بیننده را به تأمل و تفکر در موضوعاتی همچون عشق، ارتباطات انسانی و شگفتی‌های زندگی دعوت می‌کند.

25. وقتی هری با سالی ملاقات کرد… (1989)

فیلم
کارگردان: راب رینر

بازیگران: مگ رایان، بیلی کریستال، کری فیشر، برونو کربی

بهترین ساعت نورا افرون بزرگ به‌عنوان نویسنده، این بررسی خط گاه باریک بین عشق افلاطونی و رمانتیک، بدهی‌اش را به وودی آلن پنهان نمی‌کند – در برخی نقاط لباس‌های مگ رایان عملاً با لباس آنی هال یکسان است. با این حال افرون نقطه مرجع را با فیلمنامه ای به خنده دار خردمندانه به دست می آورد – و مسلماً صمیمانه تر از بهترین مطالعات روابط وودستر، که نگرش ها و عواطف در حال تغییر دوستی طولانی مدت شخصیت های عنوان را با خرد و عشقی بی پایان به ناتوانی هایشان ترسیم می کند. همه این‌ها، و دارای تعداد انگشت شماری از گنگ‌های فردی برای اعصار مختلف است، از جمله – حتی نیازی به نقل‌قول آن ندارم – موردی که باعث شد مردان بی‌شماری در تمام عمر در مورد توانایی جنسی خود تردید کنند.

26. چترهای شربورگ (1964)

فیلم
نمایش
کارگردان: ژاک دمی

بازیگران: کاترین دنوو، نینو کاستلنووو

باید تکه‌ای از یخ در قلبتان جا بیفتد تا تحت تأثیر چترهای شربورگ قرار نگیرید – موزیکالی که حتی افراد متنفر از موسیقی را نیز سخت کرده است که در گودال‌ها آب می‌شوند. نه اینکه این یک موزیکال در سنت کمربند-آت کردن باشد. در عوض، هر کلمه‌ای خوانده می‌شود تا اینکه گفته شود، همانطور که ژنویو (Deneuve) 17 ساله به طرزی شیرین و دیوانه‌وار عاشق مکانیک ماشین گای (Castelnuovo) می‌شود.

فیلم‌های جذابی که تا به حال ساخته شده‌اند، که در رنگ‌های آب نباتی پیچیده شده‌اند تا با رژگونه عشق اول مطابقت داشته باشند. وقتی گای برای جنگ در الجزایر فراخوانده می‌شود، ژنویو مطمئن است که از غم و اندوه خواهد مرد. اما زمان می گذرد و ژنویو نمی میرد. عشق محو می شود. و این پیام تلخ و شیرینی است که در داخل این قرص با روکش بسیار عالی با شکر وجود دارد. CC

27. پل های شهرستان مدیسون (1995)

فیلم
کمدی
کارگردان: کلینت ایستوود

بازیگران: مریل استریپ، کلینت ایستوود، آنی کورلی

این اقتباس باکلاس از پرفروش ترین اثر رابرت جیمز والر، برخورد کوتاه در زمان و مکان دیگری است. اواسط دهه 60 آیووا است و استریپ، خانه‌دار ایتالیایی، که مدت‌ها با یک کشاورز محلی ازدواج کرده بود، زمانی که کلینت، عکاس باهوش نشنال جئوگرافیک برای عکاسی از پل‌های سرپوشیده معروف اطراف، به زندگی‌ای که می‌توانست داشته باشد، فکر می‌کند.

در حالی که دستگاه قاب‌بندی امروزی تا حدودی زمخت است، رمان عاشقانه‌ی میانسالی مرکزی به‌خوبی از طریق نگاه‌های لطیف، لحظه‌های دزدیده شده، و موسیقی جاز بسیار داغ در رادیو حک می‌شود و به این نتیجه تلخ و شیرین می‌رسد که تأیید رهایی‌بخش عشق همیشه در شرایطی به دست نمی‌آید. اجازه دهید شکوفا شود «این نوع یقین فقط یک بار در طول عمر می آید» خط اصلی است و ما به آن اعتقاد داریم. آه تی جی

28. رومئو + ژولیت اثر ویلیام شکسپیر (1996)

فیلم
اکشن و ماجراجویی
کارگردان: باز لورمن

بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، کلر دینز

باز لورمن منابع چدنی برای کار در قالب داستان شکسپیر داشت – اما نویسنده و کارگردان استرالیایی تراژدی رمانتیک نمایشنامه نویس را کاملاً با این بازسازی فوق مدرن به جای دیگری برد. در عین حال، او هرگز از اصل داستان شکسپیر درباره دو عاشق جوان که از اولین باری که به یکدیگر چشم دوخته بودند، محکوم به فنا بود، غافل شد.

لحظه ای که رومئو (دی کاپریو، خیلی جوان!) و ژولیت (دانمارکی ها، خیلی هم جوان!) در یک مهمانی با لباس های فانتزی وحشی با هم ملاقات می کنند، برای تماشا سعادت خالصی است، همانطور که تحمل صحنه مرگ نهایی توسط لورمن تقریبا غیرممکن است. اسلحه‌ها، هیپ هاپ، ماشین‌های روباز و شخصیت‌هایی وجود دارند که آنقدر بزرگ‌تر از زندگی هستند که همه چیز اکنون، در نگاهی به گذشته، به نظر می‌رسد که تارانتینو یک قسمت آخر فصل از Dynasty را کارگردانی می‌کند. این دیوانه کننده، موزیکال و فوق العاده تکان دهنده است. دی سی

29. قبل از غروب آفتاب (2004)

فیلم
نمایش
کارگردان: ریچارد لینکلیتر

بازیگران: جولی دلپی، ایتن هاوک

نه سال پس از پایان وسوسه‌انگیز «پیش از طلوع آفتاب»، ریچارد لینکلیتر زوجی را که در سال 1995 با چنین شیمی‌هایی سروصدا کردند، دوباره ملاقات می‌کند تا ببیند زندگی نسخه‌های سی و چند ساله جسی و سلین را به کجا رسانده است. این بار، اتان هاوک و جولی دلپی بازیگران نه تنها نقش‌هایشان را بازی کردند، بلکه در نوشتن نقش‌هایشان مشارکت داشتند و نتیجه آن دنباله‌ای نادر است که نسخه اصلی را بهتر می‌کند.

این جسی و سلین که به طور قابل قبولی با ضربه های زندگی چاشنی شده اند، اما تمایلی به رها کردن رمانتیسیسم عمیقاً ریشه دار ندارند، مسن تر، عاقل تر و – شاید – بیشتر برای یکدیگر مناسب هستند. آیا آنها رها خواهند کرد و این جهش را به عشق انجام خواهند داد؟ این سوال سخت‌تر می‌شود، زیرا زمان پخش 80 دقیقه‌ای فیلم با وضوحی که ظاهراً نزدیک‌تر نیست از بین می‌رود.

31. آمور (2012)

فیلم
نمایش
کارگردان: میشائیل هانکه

بازیگران: امانوئل ریوا، ژان لوئیس ترینتینانت

غم‌انگیزترین فیلم در این فهرست، پرتره پایان یک ازدواج میشائیل هانکه است، زیرا پاریسی‌ها ژرژ (ژان لوئی ترنتیگنان) و آن (امانوئل ریوا) پس از تقریباً یک زندگی مشترک با جدایی اجتناب‌ناپذیری روبرو می‌شوند. اما در حالی که نگرانی اصلی آن ممکن است مرگ باشد، درام هانکه افسرده کننده نیست. عشق فیلمی است در مورد ارتباطات بین مردم و اینکه چگونه این پیوندها چیزی است که زندگی را ارزش زیستن می کند. اجراها بی عیب و نقص هستند، فیلمنامه تیغ تیز و روشنگر است. این ممکن است دلشکست کننده کامل باشد. اگر می خواهید در بین بهترین فیلم های عاشقانه خارجی یکی از بهترین هایش را ببینید این فیلم را نیز به شما توصیه می کنیم .

32. بیمار انگلیسی (1996)

فیلم
کارگردان: آنتونی مینگلا

بازیگران: رالف فاینس، ژولیت بینوش، کریستین اسکات توماس

الین از دعوای سینفلد علیه بیمار انگلیسی اساساً اسکار-گوزلر آنتونی مینگلا را برای نسلی از بینندگان نابود کرد – و آن را تبدیل به کلمه ای برای سینمای پرستیژ طولانی و به شدت تنبل کرد. اما یک بار دیگر آن را تماشا کنید، و خواهید دید که این شهرت چقدر بی ارزش است. مینگلا با اقتباس ماهرانه از رمان شور، اندوه و حسرت مایکل اونداتجه در هر دو پایان جنگ جهانی دوم، نثر غنایی رمان را به زبان بصری فوق حسی ترجمه کرد. این رمان عاشقانه کمیاب روی صفحه نمایش با حس لامسه زنده، پوست نوازش شده، بین دوستداران صحرای رالف فاینس و کریستین اسکات توماس، و ژولیت بینوش و نوین اندروز فرسوده و ناامید کننده های جنگ است. و هر چه الین بگوید، آن تلاش غار و خداحافظی غم انگیز هنوز هم بسیاری از ما را در همه جا مه آلود می کند.

33. مهتاب (2016)

فیلم
نمایش
کارگردان: بری جنکینز

بازیگران: تروانته رودز، اشتون سندرز، جانل مونا، نائومی هریس، ماهرشالا علی

حس ماندگار زندگی‌هایی که محقق نشده‌اند در مهتاب نفوذ می‌کند، حتی اگر فیلم به کارگردانی بری جنکینز با یک نکته مثبت به پایان برسد. داستان فیلم در میامی غیرقابل تشخیص و در عین حال به‌طور غیرقابل تشخیص واقع‌گرایانه می‌گذرد، فیلم سه مرحله از زندگی شخصیت اصلی Chiron، از کودکی تا بزرگسالی، همراه با درد، حساسیت و درک را به تصویر می‌کشد. پیچیدگی‌های موقعیت او و بحران درونی و بیرونی مردانگی‌اش به شدت با لحظات مهربانی تطبیق می‌یابد و از بین می‌رود، ماهرشالا علی و ژانل مونه هر دو نمایش‌های صمیمانه‌ای ارائه می‌کنند. رابطه رو به رشد – و متضاد – بین شیرون و کوین نوعی عاشقانه است که در حالی که مملو از نزاع است، احتمال آن نیز وجود دارد. چیزهای سخت زیادی در آن وجود دارد، اما شما نمی توانید از این یکی که کمی گرم و مبهم است دور شوید. AK

34. ترس روح را می خورد (1974)

فیلم
نمایش
کارگردان: Rainer Werner Fassbinder

بازیگران: بریژیت میرا، ال هدی بن سالم

بسیاری از هیجان‌انگیزترین لحظات سینما در نتیجه کنار هم قرار گرفتن‌های نامحتمل به وجود می‌آیند. چه کسی فکرش را می‌کرد که گرفتن ساختار و شکل عکس‌های «زنان» دهه 1950 هالیوود و پیوند آن‌ها به آلمان شهری شهری دهه 1970 منجر به یکی از شیرین‌ترین، چالش‌برانگیزترین و احساس‌کننده‌ترین فیلم‌های رمانتیک ساخته شده شود؟

میرا نقش امی، نظافتچی میانسال منفرد و گسترده ای را بازی می کند که با یک «گاستاربایتر» مراکشی دو دهه کوچکتر از او رابطه عاشقانه برقرار می کند. نکته قابل توجه در مورد فیلم فاسبیندر این است که او این دو شخصیت قطری را می گیرد و عشق آنها را کاملاً قانع کننده می کند – حتی یک لحظه هم تعجب نمی کنیم که چرا علی تسمه دار اینقدر به فکر فروپاشی امی است یا برعکس.

35. همه آنچه بهشت ​​اجازه می دهد (1955)

فیلم
کمدی
کارگردان: داگلاس سیرک

بازیگران: جین وایمن، راک هادسون

پالت تندرو تکنیکالر، لباس‌های بکر و عاشقانه زن و شوهری نسبتاً استاندارد بین یک بیوه ثروتمند، کری (وایمن) و باغبان ثوروخوان، ران (هادسون)، تنها به ایجاد تفسیر اجتماعی در فیلم سیرک کمک می‌کنند. قوی تر.

تمام آنچه بهشت ​​اجازه می‌دهد، افشای تاول‌کننده‌ای است از اینکه چگونه نگرش‌های جامعه باعث می‌شود که شور و شوق آب سردی بیفتد و غرایز ناب‌تر عاشقانه ما را کنترل کند. صحنه‌هایی از شایعات مردمی پشت سر این زوج یا مردان درنده که روی کری می‌پرند تکان‌دهنده هستند و فقط باعث می‌شوند که ما بیشتر به رابطه کری و رون ریشه یابیم (حتی اگر فیلم فاقد جرقه‌ای واقعی بین این زوج باشد).

این فیلم الهام‌بخش دو رمان عاشقانه‌ای بود که بعداً دنبال می‌شدند، «ترس روح را می‌خورد فاسبیندر» و «دور از بهشت» اثر تاد هاینز، که هر دوی آن‌ها علاقه سیرک را به سرکوب جنسی و عشق از طریق شکاف در جهت‌های بسیار متفاوتی نشان دادند.

36. بی نفس (A Bout de Souffle) (1960)

فیلم
هیجان انگیز
کارگردان: ژان لوک گدار

بازیگران: ژان پل بلموندو، ژان سیبرگ

همانطور که داستان‌های عاشقانه پیش می‌روند، بی‌نفس (“A Bout de Souffle یکی از این اعصار نیست. ژان پل بلموندو، نقش یک پسر عریض پاریسی را بازی می‌کند که پس از تیراندازی به یک پلیس فرار می‌کند، و ژان سبرگ در نقش دختر روزنامه‌نگار آمریکایی که ناخواسته به او پناه می‌دهد. ، ببین

بسیار زیبا با هم، سیگار کشیدن لاکی استرایک و بحث در مورد نظریه اگزیستانسیالیستی در رختخواب. اما به نظر می رسد که آنها برای عاشق شدن خیلی باحال تر از آن هستند.

با این حال، برداشت پیشگامانه موج نو گدار از فیلم بی هالیوود، علی رغم خودش، تقریبا عاشقانه است. ریتم های جاز هنوز جوان آن، کاوش تازه اش در پاریس در شیک ترین جذابیت آن و صحبت های جذاب در اتاق خواب آن چیزی است که بسیاری از ما می خواهیم عاشقانه به نظر برسد و احساسش کنیم. بنابراین ما بیش از حد خوشحالیم که از آن لذت ببریم، مانند معادل سینمایی یک آخر هفته کثیف. جی ال

37. The Last of the Mohicans (1992)

فیلم
اکشن و ماجراجویی
کارگردان: مایکل مان

بازیگران: دنیل دی لوئیس، مادلین استو

«من تو را پیدا خواهم کرد!» دنیل دی-لوئیس با این کلمات، که معشوقش (مادلین استو) را در حالی که توسط شجاعان بومی آمریکایی به راه می‌اندازد، فریاد زد، موقعیت خود را به عنوان مرد متفکر نهایی تضمین کرد. بازی مرزی حماسی مایکل مان دارای نبرد، اسکالپینگ، تعقیب و گریز، مناظر باشکوه و تفنگ های بسیار بسیار طولانی است. اما این داستان عشق محوری سر به فلک کشیده است که فیلم را به آواز خواندن وا می دارد: این یک رمان عاشقانه قدیمی است، همه نگاه های طولانی و اظهارات جسورانه، کت و شلوار، خرخر کردن و هیاهو. و با شکوه است TH

38. تایتانیک (1997)

فیلم
نمایش
کارگردان: جیمز کامرون

بازیگران: کیت وینسلت، لئوناردو دی کاپریو

تعداد کمی از فیلم ها به اندازه حماقت حماسی جیمز کامرون شور و اشتیاق را القا می کنند. پس از یک تولید پر دردسر، زمانی که این فیلم سرانجام وارد سینما شد، تبدیل به بزرگترین پول‌ریسنده تمام دوران شد و اقیانوسی از اشک‌های زنان خانه‌دار را برانگیخت و یکی از بزرگترین جوایز اسکار در تاریخ را برانگیخت. سپس واکنش‌های متقابل مانند کوه یخی در آب‌های قطب شمال برخورد کرد: مردم اشاره کردند، یک لحظه صبر کنید، دیالوگ‌ها مضحک است، تصویر طبقه اجتماعی مضحک است، و عاشقانه‌ای است که میلز و بون بی‌معنی هستند.

پس کدام درست است؟ خوب، هر دو، انصافا. تایتانیک تجربه فوق‌العاده‌ای است، به خصوص زمانی که کشتی به کوه برخورد کرد و همه جهنم‌ها از بین رفت. مطمئناً، از نظر فکری تقریباً به اندازه رمان جیلی کوپر معتبر است، اما اگر به دنبال یک رمان با مفهوم بالا و جذاب هستید که قلبش محکم روی آستین باشد، آن‌ها خیلی بزرگ‌تر، احمقانه‌تر یا لذت‌بخش‌تر نیستند.

39. مغازه اطراف گوشه (1940)

فیلم
کارگردان: ارنست لوبیچ

بازیگران: مارگارت سولاوان، جیمز استوارت

شما نمی توانید یک فیلم عالی را به خاطر اهانت هایی که به وجود آورده سرزنش کنید. فروشگاه در گوشه و کنار الهام بخش هر دو بود آیا به شما خدمت می کنند؟ و رامکام بد شما ایمیل دارید، اما این درخشندگی نسخه اصلی لوبیچ را کم نمی کند.

ما تمایل داریم هالیوود قبل از جنگ را مکانی نسبتاً جزیره ای و محافظه کار بدانیم. اما در اینجا یک کمدی جریان اصلی در مجارستان است (که قبلاً در زمان فیلمبرداری فیلم یکی از همکارهای محور بود) و این ایده را مطرح می‌کند که آن اروپایی‌های سرخورده – دنیایی دور از آمریکای میانه – زندگی‌ها، عشق‌ها و ارزش‌های معمولی دارند. اجراها عالی هستند، خط داستانی متنفر از عشق به سختی ساخته شده است و دیالوگ ها مانند الماس می درخشند.

40. پادشاهی طلوع ماه (2012)

فیلم
کمدی
کارگردان: وس اندرسون

بازیگران: جرد گیلمن، کارا هیوارد، بروس ویلیس، بیل موری

عاشقانه اولین چیزی نیست که از یک فیلم وس اندرسون انتظار دارید، اما در این داستان لذت بخش دهه 1960، نویسنده آمریکایی از تمام ترفندهای معمول خود – موسیقی متن جدید، دیالوگ های قوسی، طراحی تولید فوق العاده دقیق – در خدمت یک فیلم است. داستان در مورد هرج و مرج و جنون عشق جوان.

سام و سوزی بچه های 12 ساله ای هستند که در حال فرار هستند. سوزی زودرس و مستقل است. سام عصبی و جدی است. آنها خیلی دور نمی شوند، اما وقتی 12 ساله هستید یک مایل راه طولانی است و خطر هرگز دور نیست. چیزی که دوست‌داشتنی است این است که اندرسون ماجراجویی سام و سوزی را جدی می‌گیرد و در عین حال به طنز و کنایه هم می‌پردازد. زمانی که این زوج در ساحلی متروک دزدی می کنند، ما کاملاً مات و مبهوت شده ایم. دی سی

41. رقص کثیف (1987)

فیلم
کارگردان: امیل آردولینو

بازیگران: پاتریک سویزی، جنیفر گری

او آرزو داشت اقتصاد کشورهای توسعه نیافته را مطالعه کند و برای سپاه صلح داوطلب شود. او فقط می خواست تمام شب برقصد. تا اینکه یک روز او چند هندوانه را به پشت صحنه او می‌برد (نه یک استعاره)، و در نگاه اول عاشق می‌شود.

هزار نمایش کلیپ که در اوج خوش تیپ بودن پاتریک سویزی، با یک عروسک سالم به سبک قدیمی دهه ۸۰ و جوک باکسی پر از اعداد غیرقابل مقاومت و جذاب فیلمبرداری شده است، باعث می شود ما رقص کثیف را به عنوان یک کلاسیک کوچک به یاد بیاوریم. و برای یک بار هم که شده، آن‌ها حق دارند پول بدهند. CB

42. Bringing Up Baby (1938)

فیلم
کارگردان: هوارد هاکس

بازیگران: کری گرانت، کاترین هپبورن

کلاسیک کهن‌الگوی اسکروبال هاکس، مانند قهرمان اصلی خود، از فاجعه به عزیز تبدیل شد. داستان یک دیرینه شناس (گرانت)، یک زن جامعه (هپبورن)، یک تریر تندرو و یک پلنگ برزیلی ولگرد، Bringing Up Baby به دلیل رفتار نادرست حیوانات همراه با ناتوانی گرانت و هپبورن در متوقف ساختن یکدیگر، به طور جدی بیش از بودجه و برنامه اجرا شد. در طول گرفتن بخند

در اولین اکران به طرز فاجعه‌باری شکست خورد: قرارداد هاکس با تهیه‌کنندگان RKO کوتاه شد و هپبورن توسط یک مدیر ارشد به عنوان «سم باکس آفیس» برچسب‌گذاری شد. دو دهه بعد، پس از یک سری نمایش موفق تلویزیونی، این فیلم به درستی به عنوان اوج هنر اسکروبال شناخته شد: هیچ فیلمی هرگز به این سرعت، به این شوخ و فوق‌العاده غیرمنطقی نبود.

43. آخر هفته (2011)

فیلم
نمایش
کارگردان: اندرو هیگ

بازیگران: کریس نیو، تام کالن

این فیلم بریتانیایی که روی بند کفش فیلمبرداری شده است، با سبکی پر جنب و جوش و شاداب، اولین طوفان های جذابیت، اشتیاق و شاید حتی عشق بین دو مرد، گلن (جدید) و راسل (کالن) را به تصویر می کشد که یک شب در یک بار با هم ملاقات می کنند و می گذرانند. یکی دو شبانه روز با هم صحبت می کنند، رابطه جنسی دارند، اندازه همدیگر را بزرگ می کنند. گلن باز و پرحرف است، در حالی که راسل بیشتر مراقب و تدافعی است. فیلم هیگ با بی‌واسطگی و حس کاوش آزمایشی مشخص می‌شود که در به تصویر کشیدن زوج‌ها نادر است، و با آگاهی دقیق از اینکه ما یک تصویر را در جهان به نمایش می‌گذاریم و تصویری دیگر را برای خود نگه می‌داریم. از نظر اتفاقات بزرگ اتفاق خاصی نمی افتد، اما صداقت و واقع گرایی فیلم به این معناست که فیلم کوچکی است که حرف های زیادی برای گفتن دارد. دی سی

44. زن زیبا (1990)

فیلم
کمدی
کارگردان: گری مارشال

بازیگران: ریچارد گیر، جولیا رابرتز

رابرتز با این فانتزی عاشقانه مضحک اما غیرقابل انکار جذاب در مورد یک خیابان گرد هالیوود که پس از استخدام یک تاجر ثروتمند متعفن (Ger) پس از استخدام او برای یک هفته برای همراهی در شام و نامزدی عصر، یک گلوله بسیار متفاوت از بازوی خود به روسپی ها ارائه کرد. ، در بین حجم کاری حماسی او از پارس کردن بر سر وکلا.

مطمئنا، ایده روسپی که به اندازه رابرتز زیبا، تمیز، شاد و پر زرق و برق است، پوچ است، اما پس از آن پرتره گیر از کوسه تجاری دهه 1980 با هسته یخی که آرزوی آب شدن دارد، درست به اندازه تارت با قلب او کاریکاتور است. .

Pretty Woman لخت، خوش‌نفس و به قدری نرم ساخته شده است که به عنوان تعریف اصلی فرار رمانتیک موفق عمل می‌کند. رابرتز لحظات طنز برنده‌ای نیز دارد، از جمله کنایه‌اش به یک خانم مسن در اپرا: «خیلی خوب بود که تقریباً شلوارم را بیرون زدم.» دی سی.

45. گمشده در ترجمه (2003)

فیلم
نمایش
کارگردان: سوفیا کاپولا

بازیگران: بیل موری، اسکارلت جوهانسون

به طور روایی، در دومین ویژگی سوفیا کاپولا اتفاق زیادی نمی افتد. بیل موری الف

یخ؟ بی شک. اما عاشقانه؟ فقط اگر کمی بیمار باشید. بهترین و وحشیانه ترین فیلم هیچکاک – به جز شاید سرگیجه – این داستان جاسوسی دوران جنگ بر تلاش های مامور آمریکایی کری گرانت متمرکز است تا دختر یک عامل آلمانی (اینگرید برگمن) را متقاعد کند تا با رئیس نازی ها (کلود رینز) آشنا شود و با آن ازدواج کند. فحشا کردن خود برای یک هدف بزرگتر البته گرانت و برگمن عاشق هم می‌شوند که منجر به یکی از پیچیده‌ترین، دستکاری‌کننده‌ترین و ناراحت‌کننده‌ترین داستان‌های عاشقانه سینما می‌شود. با این حال، شاید بهترین بوسه تاریخ را در خود داشته باشد: انفجاری دو و نیم دقیقه‌ای از اروتیسم خام که موها را در پشت گردن شما بلند می‌کند.

51. ادوارد دست قیچی (1990)

فیلم
فانتزی
کارگردان: تیم برتون

بازیگران: جانی دپ، وینونا رایدر

ترسناک ترین چیز در مورد افسانه گوتیک برتون خواندن لیست بازیگرانی است که برای نقش ادوارد در نظر گرفته شده اند، مردی با قیچی برای دست که توسط یک دانشمند خلق شده است. استودیو اصرار داشت که برتون با تام کروز (که معتقد بود داستان به پایانی شادتر نیاز دارد) ملاقات کند. مایکل جکسون به شدت این نقش را می خواست. تام هنکس آن را رد کرد.

سرانجام، برتون راهش را گرفت و جانی دپ را انتخاب کرد که مانند چارلی چاپلین یک گوت کامدن، نقش ادوارد را با چشمانی غمگین و غمگین بازی می‌کند (به تکان خوردن انگشتان قیچی ادوارد در هنگام عصبی بودن نگاه کنید). این آغاز یک دوستی زیبا بین دپ و برتون بود که از آن زمان تاکنون هفت فیلم با هم ساخته اند. پایان خوشی برای دپ و همبازی و دوست دخترش، رایدر، چندان خوشایند نیست. آنها در سال 1993 از هم جدا شدند

52. این یک زندگی شگفت انگیز است (1946)

فیلم
نمایش
کارگردان: فرانک کاپرا

بازیگران: جیمز استوارت، دونا رید

فیلم مورد علاقه فرانک کاپرا در جشن تراژدی، کمدی و، بله، عاشقانه را پوشش می دهد، در حالی که جیمز استوارت با مری زیبای شهر کوچک شایان ستایش دونا رید آشنا می شود، خواستگاری می کند، ازدواج می کند و تشکیل خانواده می دهد. زندگی مشترک آنها فراز و نشیب های خود را دارد – بالاخره استوارت سعی می کند خود را از روی یک پل پرت کند. اما توصیف صادقانه فیلم از ازدواج به عنوان هدیه و مبارزه هم صادقانه و هم به طور غیرمنتظره ای عاشقانه است. اوه، و بچه های آنها نیز بسیار شایان ستایش هستند – زوزو کوچولو و گلبرگ هایش، به خصوص. TH

53. عشق را به من نشان بده (1998)

فیلم
کارگردان: لوکاس مودیسون

بازیگران: ربکا لیلیبرگ، الکساندرا دالستروم، اریکا کارلسون

داستان عاشقانه و تجاوز اجتماعی دست به دست هم در داستان زیبا و همدلانه لوکاس مودیسون درباره دو دختر دبیرستانی که رابطه عاشقانه آنها شهر کوچک امال سوئد را رسوا می کند. نگرانی در مورد توزیع و جوایز احتمالاً توضیح می دهد که چرا عنوان اصلی – Fucking Åmal – به دنج تر و کم تقابل تر Show Me Love تغییر کرد. اما در هیچ زمینه دیگری مودیسون سازش نمی کند: احساسات خام هستند، عاشقانه گیج کننده هستند، حقایقی که نادیده گرفتن آنها برملا می کند غیرممکن است.

54. داستان فیلادلفیا (1940)

فیلم
کمدی
کارگردان: جورج کوکور

بازیگران: کاترین هپبورن، کری گرانت، جیمز استوارت

در یک فرهنگ لغت فیلم، «فاززی» را جستجو کنید و نمایی از کاترین هپبورن را در نقش تریسی لرد (بدون رابطه با ستاره فیلم های پورن)، قهرمان تند، تیزبین و خودپسند کمدی خانه روستایی باشکوه کوکور، پیدا خواهید کرد.

فیلیپ بری، نمایشنامه نویس، با توجه به نشانه های خود از شکسپیر (به راحتی می توان آن را تحت عنوان «هیجان زیادی درباره رام کردن شب نیمه تابستان» نامیده شد، شبکه درهم تنیده ای از سوء تفاهم های خوشمزه و تخلفات عمدی را به عنوان سه مرد نامتناسب – شوهر سابق گران گیج آلود اما خودبهتره می بافد. استوارت، نویسنده جوان جوان و نامزد کسل کننده و خوش فکر، جان هوارد – به نوبت به وارث سرسخت هپبورن متمایل شوید. و اگر در پایان یک سوء ظن پنهانی وجود داشته باشد که او اشتباهی را انتخاب کرده است – به سبک چهار عروسی – این همه بخشی از جذابیت بی قرار و سرگردان فیلم است.

55. یک شب اتفاق افتاد (1934)

فیلم
کمدی
کارگردان: فرانک کاپرا

بازیگران: کلودت کولبرت، کلارک گیبل

اینجا، نقطه صفر، تولد کمدی رمانتیک مدرن است. نه اینکه قبلاً عاشقانه ای وجود نداشته است، برخی از آنها نسبتاً سرگرم کننده هستند. اما یک شب اتفاق افتاد، همان چیزی بود که قوانین نامزدی را مدون کرد: عاشقان ناهماهنگ که بر اساس شرایط دور هم جمع شده بودند. تند تند، خارج از کاف repartee; حرکات بزرگ و غیرمنطقی از خودگذشتگی؛ پایان های آن چنان به طرز هذیان آور شادی است که دیگر هیچ چیز اشتباه نمی شود.

تولید مشکلی داشت – هم گیبل و هم کولبر فیلمنامه را بی مزه دیدند – اما وقتی فیلم هر پنج جایزه مهم اسکار را گرفت، انتقاد آنها به طور قابل درک کاهش یافت. این بی‌وقفه بازسازی شده است (دو بار فقط در بالیوود) و می‌تواند هم استالین و هم هیتلر را جزو طرفداران مشهورش به حساب آورد. اما یک شب اتفاق افتاد، لحظه پیدایش نابغه رامکام باقی مانده است – و هالیوود هرگز به عقب نگاه نکرده است.

56. یک افسر و یک جنتلمن (1982)

فیلم
کارگردان: تیلور هکفورد

بازیگران: R

ایچارد گیر، دبورا وینگر، لوئیس گوست جونیور

جنگ ستارگان به تجارت فیلم نشان داد که مخاطبان برای داستان‌های قدیمی در بسته‌بندی‌های جدید براق آماده هستند، و این ملودرام فوق‌العاده موفق رویکردی متفاوت داشت. هالیوود قدیمی ممکن است این دختر محلی را به تصویر کشیده باشد که تلاش می کند افتخار خود را حفظ کند و در عین حال قلب یک نیروی دریایی شجاع را به دست آورد. در اینجا، ریچارد گیر در کانون توجه قرار می گیرد، زیرا پسر بالقوه ای که یاد می گیرد شخصی غیر از خودش را دوست داشته باشد – در حالی که دبرا وینگر حرکات دختر خوب و دختر بد را به طور متناوب تغییر می دهد.

این به دور از ظرافت است، اما مطمئناً در مقایسه با مجموعه ای از اقتباس های استاد گریان نیکلاس اسپارکس، جذابیت بیشتری دارد. و این تک آهنگ موفق، تصویر گری یونیفرم پوش را برای مدتی در همه جا فراگیر کرد – به شرطی که بتوانید جو کوکر، خواننده با چشمان عینک و آسیاب بادی را از ذهن خود دور کنید. تی جی

57. راهی که بودیم (1973)

فیلم
کارگردان: سیدنی پولاک

بازیگران: باربارا استرایسند، رابرت ردفورد، بردفورد دیلمن

«تصاویر پراکنده از گوشه و کنار ذهن من…» اشعار آلن و مرلین برگمن و ملودی ماروین هملیش ترکیبی برنده اسکار بودند و قدرت ستاره قابل توجهی را تقویت می‌کردند که مدت‌ها این را به محبوبیت مادران تبدیل کرده بود. باربارا استرایسند یک چپ چپ یهودی جسور و سرسخت است، ردفورد یک شاهزاده WASP برای پیشبرد حرفه ادبی خود است. آنها مانند گچ و پنیر به نظر می رسند، اما این چیزها در حماسه های عاشقانه است.

با این اوصاف، فیلم هرگز کاملاً مطمئن به نظر نمی رسد که آیا گریز بی شرمانه به سبک یکپارچهسازی با سیستمعامل است یا نگاهی جدی به جریانات سیاسی ایالات متحده است که منجر به درگیری فرهنگی دهه 50 می شود – هرچند که قطع های استودیو از فیلم های دوران مک کارتی مطمئناً به آن اشاره می کند. نسبت به سابق همانطور که آهنگ می گوید، “خاطرات آبرنگی مه آلود، از این که ما بودیم”. تی جی

58. (500) ایام تابستان

فیلم
کمدی
کارگردان: مارک وب

بازیگران: جوزف گوردون لویت، زوئی دشانل

یک پسامدرن پسامدرن از عشق – یا چیزی شبیه به آن – (500) Days Of Summer ما را با تام (جوزف گوردون-لویت) و سامر (زویی دشانل) آشنا می‌کند، زنی که از آن زمان در بحث‌های بی‌شماری در مورد رامکام مستقل سهامی مورد استفاده قرار گرفته است. شخصیت، دختر رویایی مانیک پیکسی.

تام یک معمار کارآموز که به عنوان یک کارت تبریک کار می کند، علیرغم توصیه دوستانی که به او هشدار می دهند و خود سامر که به او می گوید به عشق اعتقادی ندارد، به سختی درگیر جذابیت های عجیب و غریب منشی جدید رئیسش می شود. علیرغم همه شانس‌ها، این زوج بر سر عشقی مشترک به آهنگسازان کم‌شناخته اسمیت‌ها پیوند می‌خورند – و بقیه تاریخ روایت غیرخطی است.

59. دختر گرگوری (1981)

فیلم
کارگردان: بیل فورسیت

بازیگران: جان گوردون سینکلر، دی هپبورن، کلر گروگان

فهمیدن اینکه عاشق چه کسی هستیم، البته، بخش مهمی از روند عاشقانه است. بسیاری از فیلم‌ها دارای لحظه‌های رعد و برق هستند، جایی که درستی یک مسابقه آشکار و غیرقابل برگشت است – نشانه پایان خوش. پس خوب است که چند فیلم وجود دارد که می گویند، خوب، یک دقیقه صبر کنید. عشق در نگاه اول خیلی خوب است، اما آیا این یک راه نسبتا سطحی و بی پروا برای انتخاب همسر نیست؟

گرگوری دختر با رعد و برق شروع می‌کند – گرگوری گلاسوژی‌ای باندی دوروتی (هپبورن) کارشناس نگهدارنده پا را می‌بیند – سپس با حوصله توضیح می‌دهد که چرا، برای کسی به‌عنوان غیرمنطقی و نامنظم مانند گرگوری، این نوع عشق کامل احتمالاً کارساز نخواهد بود. پس چرا کسی را کمی نزدیکتر به خانه امتحان نکنیم؟ مطمئناً نتیجه عمل‌گرایانه است، اما این باعث نمی‌شود که آن را کمتر رمانتیک کند. TH

60. عاشقان مصلوب (1954)

فیلم
نمایش
کارگردان: کنجی میزوگوچی

بازیگران: کازوئو هاسگاوا، کیوکو کاگاوا

چیکاماتسو مونوگوتاری که از یک افسانه ژاپنی باستانی اقتباس شده است، می بیند که کنجی میزوگوچی، کارگردان چیره دست، ارزش خود را در کنار افرادی چون شکسپیر و توماس هاردی به عنوان استاد تمام دوران تراژدی رمانتیک پوپولیستی اثبات می کند. داستان کارمندی ساده به نام موهی (هاسگاوا) است که به همسر رئیس، اوسان (کاگاوا) لطفی کمی کج‌اندیشانه انجام می‌دهد و در پیامدهای بعدی مجبور می‌شود با او فرار کند. متهم به زنا، که مجازات آن در قرن هفدهم در ژاپن مصلوب شدن در ملاء عام بود.

بنابراین سفری مهیج و ویرانگر از طریق سرزمین داخلی آغاز می شود، زیرا نیروهای شایسته و سنت با هم متحد می شوند تا شادی عاشقان را ناامید کنند. فیلم میزوگوچی بی‌وقفه احساساتی، اما سرشار از معنا و هدف ظریف، به ما می‌آموزد که یک لحظه عشق بی‌پروا بیشتر از یک عمر تنهایی مورد تایید اجتماعی است.

61. جولز و جیم (1962)

فیلم
کارگردان: فرانسوا تروفو

بازیگران: ژان مورو، اسکار ورنر، هانری سر

داستان بی‌نظیر تروفو از یک مناژ à trois امروز نیز مانند سال 1962 درخشان است و انرژی موج نوی شوخ‌انگیز را به همراه دارد. مورئو به عنوان نیروی طبیعت کاترین فراموش نشدنی است که قلب دو نویسنده جوان را در پاریس دهه 1910 می دزدد. کاترین دختر جولز است. او زیبا یا باهوش نیست،

او می گوید، اما او یک زن واقعی است. هر سه با هم در اطراف پاریس پرش می کنند. زندگی یک تعطیلات است

یک شب، در حالی که دو مرد در مورد یک نمایشنامه استریندبرگ مزخرفات می گویند، کاترین خود را به رود سن پرت می کند. او اینطور غیر قابل پیش بینی است بعداً، وقتی او با جیم وفاداری می‌کند، ژول نمی‌تواند دوری از او را تحمل کند. بگذار جیم او را داشته باشد، اما بگذار او در زندگی او بماند. سالها نمی توانند گرما یا انسانیت سومین (و بهترین) فیلم تروفو را کمرنگ کنند. CC

62. فارغ التحصیل (1967)

فیلم
کمدی
کارگردان: مایک نیکولز

بازیگران: داستین هافمن، آن بنکرافت، کاترین راس

واقعاً فارغ التحصیل چقدر رمانتیک است؟ آیا ما در مورد رابطه بین بنجامین برادوک (هافمن) و خانم رابینسون (بانکرافت) صحبت می کنیم که در آن شهوت نوجوانی و کسالت حوصله او را برانگیخته است، و او با میل ناامیدانه ای برای بازبینی جوانی اش، احساس چیزی، چیزی برای تغییر؟ یا منظور ما نامزدی بین بنجامین و دختر خانم رابینسون، الین (راس) است، که در آن هر دو شخصیت ظاهراً در حال عبور از نوعی روال خواستگاری اجتماعی هستند، بدون اینکه واقعاً در وسط یکدیگر قرار بگیرند؟

و با این حال، علیرغم بدبینی و فاصله طعنه آمیز، با وجود آن شات پایانی رک و پوست کنده وحشتناک بن و الین در اتوبوس، مایل ها دورتر، هنوز چیزی دلگرم کننده و صمیمانه در مورد فارغ التحصیل وجود دارد. شاید نیکولز با نشان دادن این همه پوچی غم انگیز، ما را تشویق به مقابله با آن کند. TH

63. بتی بلو (1986)

فیلم
کارگردان: ژان ژاک بنیکس

بازیگران: بئاتریس دال، ژان هوگ آنگلاد، جرارد دارومون

Amour fou: فرانسوی ها این اصطلاح را اختراع کردند و این به شما نشان می دهد که چرا. در اولین فیلم خود، بئاتریس دال 21 ساله، یک بازی تعیین کننده حرفه ای ارائه کرد که فراتر از تهوع غم انگیز است و خشمی با چشمان گشاد، ظروف خردکن، تیغه به دست و بوته های درخشان را برای زندگی تجسم می دهد. آنگلید، نویسنده‌ی مبارز، تمام تلاشش را می‌کند تا محبت بی‌قید و شرطی را که می‌خواهد فراهم کند، اما آیا چیزی برای آرام کردن عذاب درونی بتی کافی است؟

اساساً فرانسوی، اساساً دهه 80، در حالی که بنیکس نویسنده دیوا در پالت چشم نوازی از بلوز برقی، زرد نئون و رژ لب زرشکی لذت می برد. واضح است که بهترین تجربه آن در برش 186 دقیقه‌ای کارگردان هذیان‌آمیز است تا نسخه‌ی دو ساعته‌ای آشناتر اما عمیقاً به خطر افتاده، که تلاش می‌کند تا روان‌شناسی شدید بتی را درک کند. تی جی

64. مولن روژ! (2001)

فیلم
کارگردان: باز لورمن

بازیگران: نیکول کیدمن، یوان مک گرگور

ایوان مک گرگور در ترکیب اصلی این موزیکال با شکوه پاپ می خواند: «شما فکر می کنید مردم از آهنگ های عاشقانه احمقانه به اندازه کافی سیر می شدند»، اما کارگردان باز لورمن به اطراف او نگاه می کند و می بیند که اینطور نیست. آهنگ های عاشقانه بیشتر! پولک های بیشتر! رقصنده های بیشتر! همه چیز بیشتر! مولن روژ در هر بخش، از احساسات گرفته تا دکوراسیون داخلی، فوق العاده است! (هرگز علامت تعجب را فراموش نکنید) به طور قابل درک بسیاری از بینندگان را به شدت تحریک می کند. اما در وحشی پسامدرن-شستشوی پر زرق و برق، آن را به کار می‌برد، فیلم لورمن به طرز درخشانی هجوم شدید، غیرمنطقی و سر به سر همه چیز شور واقعی را تداعی می‌کند. بهترین لحظات آن – به عنوان مثال، ورود ستاره جاودانه نیکول کیدمن بر روی یک ذوزنقه ی شکسته – نفس های گیج کننده سینمای ناب است. TH

65. Wings of Desire (1987)

فیلم
کارگردان: ویم وندرس

بازیگران: برونو گانز، سولویگ دوممارتین

مدتها قبل از اینکه چهره او بخشی از هزاران میم «سقوط» در یوتیوب شود، برونو گانز در فانتزی متافیزیکی عاشقانه ویم وندرس نقش فرشته ای را بازی کرد که عاشق یک هنرمند ذوزنقه فانی در برلین غربی بود. با استفاده از ترکیب رمزگذاری شده مشابه رنگ و سیاه و سفید با پاول و پرسبرگر «مسئله زندگی و مرگ»، چشم انداز آسمانی خالص تر اما دورتر است و از ما می خواهد که جذابیت انسانیت روزمره را از دیدگاه بیگانگان در نظر بگیریم.

اگر می‌خواهید یک فیلم هالیوودی درباره همان سؤالات بزرگ («هرگز با مردی که بیشتر از شما در مورد واژن شما می‌داند» قرار ملاقات نگذارید، بازسازی آزاد نیکلاس کیج را ببینید.

66. Singin’ in the Rain (1952)

فیلم
کمدی
کارگردانان: استنلی دونن، جین کلی

بازیگران: جین کلی، دبی رینولدز، ژان هاگن

داستان گذار از فیلم‌های صامت به فیلم‌های ناطق، یک زیرژانر خاص خود را ایجاد کرده است، از جمله فیلم‌هایی از Sunset Blvd (1950) تا The Artist (2011). در اینجا، این یک ماجرای بی‌نظیر است که در اواخر دهه 1920 اتفاق می‌افتد، زمانی که ستاره خاموش دان لاکوود (کلی) با کتی سلدن (رینولدز)، یک دختر همخوان برخورد می‌کند، وقتی او به ماشینش می‌پرد و او وانمود می‌کند که یک بازیگر جدی است.

این یک مورد کلاسیک از تضاد سرد است که به عشق واقعی تبدیل می شود زیرا دان و کتی در نهایت عاشق یکدیگر می شوند و زمانی که استودیوی او می خواهد یک عکس گفتگو بسازد و او مجبور است وارد عمل شود، همکار یکدیگر می شوند.

به جای صدای جذاب لینا لامونت (هیگن) ستاره سینما. اما مطمئناً از هر عاشقانه‌ای معروف‌تر است که آهنگ آغازین و سکانس رقص کلی و همراه با اجرای آهنگ عنوان است؟ دی سی

67. ستاره درخشان (2009)

فیلم
کارگردان: جین کمپیون

بازیگران: ابی کورنیش، بن ویشاو

“ستاره درخشان” (Bright Star)، که در سال 2009 به کارگردانی جین کمپیون تولید شده است، یکی از فیلم‌ خارجی سکانس‌دار برجسته محسوب می‌شود. این فیلم، داستان عشق بین شاعر معروف جان کیتس (بن ویشاو) و فردا براونینگ (آبی کورنیش) را روایت می‌کند. در دهه ۱۸۱۸، آنها با هم آشنا می‌شوند و به سرعت در عشق می‌سوزند، اما موانعی مانند تفاوت طبقاتی و مشکلات شخصی، رابطه آنها را تحت فشار قرار می‌دهد. “ستاره درخشان” با استفاده از فیلمنامه‌ای بسیار زیبا و شعرآمیز، نشان دهنده‌ی خلاقیت و ذوق هنری جان کیتس و نیز تصاویر زیبا و جذاب، نمایانگر دقت و هنربازی کارگردان است. فیلم با سکانس‌های احساسی، صحنه‌های عاشقانه و بازی بی‌نقص بازیگران، توانسته است احساسات و عمق این رابطه عاشقانه را به روشی زیبا و واقع‌گرایانه به تصویر بکشد. “ستاره درخشان” به عنوان یکی از آثار برجسته و هنری سینمای خارجی شناخته شده است و جوایز و تقدیرهای متعددی را دریافت کرده است.

68. سر به سر (2004)

فیلم
نمایش
کارگردان: فاتح آکین

بازیگران: بیرول اونل، سیبل ککیلی، کاترین استریبک

بیرول اونل، ساکن هامبورگ، متولد ترک، با توجه به قیافه‌های راک‌آلودش، در مسیری خوش‌منظره – نوشیدنی، مواد مخدر، سکس، واژگونی – و قبل از اینکه ماشینش را رو به روی دیوار ببرد، به سمت فراموشی می‌رود. آخرین چیزی که او در دوران نقاهت در بخش روانپزشکی به آن نیاز دارد، پیشنهاد ازدواج از سوی بیمار همکارش، سیبل ککیلی، یکی دیگر از ناسازگاری های ترک-آلمانی با خلق و خوی به همان اندازه بی ثبات است.

درگیری‌هایی که در پی می‌آیند، در مورد زحمات بزرگ شدن بین دو فرهنگ – یکی اولترا لیبرال، دیگری سرکوبگر – حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما در میان خشم، خون و خشونت یک خط داستانی واقعاً هیجان‌انگیز، شناخت عمیقاً تکان دهنده‌ای وجود دارد. قدرت عشق برای به ارمغان آوردن معنا و تعهد در جایی که قبلاً فقط نیهیلیسم مبتنی بر ماده وجود داشت. کلاسیک مدرن سنگی.

69. پرتره بانوی در آتش (2020)

فیلم
نمایش
کارگردان: Céline Sciamma

بازیگران: نومی مرلانت، آدل هنل

سلین سیاما، کارگردان فیلم «دختری»، داستان عاشقانه‌ای را ارائه می‌کند که خواسته‌های دو زن جوان را در یک فضای اجتماعی سرد و غیرقابل بخشش در قرن هجدهم آشکار می‌کند. با پس‌زمینه منظره‌ای ناهموار و بادگیر برتون، شاهکاری از احساسات آرام است که طعم نمک دریا را روی لب‌هایش و آتش در چشمانش دارد. مانند

70. سبکی غیر قابل تحمل وجود (1988)

فیلم
نمایش
کارگردان: فیلیپ کافمن

بازیگران: دانیل دی لوئیس، ژولیت بینوش، لنا اولین

برخی از بزرگترین داستان های عاشقانه به جای فداکاری، به انکار بستگی دارند. اقتباس شهوانی لرزان فیلیپ کافمن از رمان میلان کوندرا در سال 1968 – که بسیاری فکر می‌کردند در روان‌شناسی شخصیت‌هایش پیچیده‌تر از آن است که اصلاً فیلم‌برداری شود – به‌خاطر عاشقانه‌ای که حول مردی می‌سازد که تمایلی به عاشق شدن دارد، قابل توجه است.

دانیل دی لوئیس به طور ایده‌آل در نقش توماس، یک جراح جوان اهل چک انتخاب می‌شود که به‌ترتیب توسط هنرمند بالای شهر لنا اولین و ژولیت بینوش، وایف کانتری دوست‌داشتنی که صمیمانه به دنبال یک زندگی جنسی عاری از احساسات است، تشویق می‌شود و به چالش کشیده می‌شود. بین و فراتر از این مثلث عشقی شکننده، برخی از جذاب‌ترین صحنه‌های جنسی هستند که تا به حال روی سلولوئید قرار گرفته‌اند، زیرا بهار پراگ پژمرده می‌شود و هزینه واقعی عشق رایگان آموخته می‌شود. جی ال

71. دفترچه یادداشت (2004)

فیلم
نمایش
کارگردان: نیک کاساوتیس

بازیگران: رایان گاسلینگ، ریچل مک آدامز

اثر ادبی نیکلاس اسپارکس به تعداد زیادی از شوخی های هالیوودی بیهوده تبدیل شده است – هیچ کس در دوران بلوغ مایلی سایرس را در The Last Song گیج نکرد و مطمئناً هیچ کس در هر سنی کوین کاستنر را در پیام در یک پیام به یاد نمی آورد. بطری.

در ظاهر، سخت است که بگوییم چرا نوت بوک با احساساتی تهاجمی متفاوت است. اما چیزی به قدری جدی در مورد نحوه این داستان عاشقانه نوجوان وجود دارد – او یک پسر معمولی روستایی است، او یک وارث زیبا است، شما حساب کنید – به نشانه های کلیشه ای خود می رسد که خود فیلم خلوص غیرقابل انکار و ایده آلیستی عشق اول را به خود می گیرد. بازیگران جادویی نیز: اینجا جایی است که رابطه عاشقانه جهان با رایان گاسلینگ شروع شد، قبل از اینکه او برای این نوع چیزها خیلی باحال شود. جی ال

72. Silver Linings Playbook (2012)

فیلم
نمایش
کارگردان: دیوید او راسل

بازیگران: بردلی کوپر، جنیفر لارنس

آیا لحظه ای را می شناسید که برای اولین بار با کسی ملاقات می کنید و چیزی کلیک می کند؟ شاید به خاطر تنفر متقابل از چغندر پیوند خورده باشید. یا همان فیلم را دوست دارم؟ این دقیقاً همان چیزی است که برای پت (بردلی کوپر) و تیفانی (جنیفر لارنس) در کتاب بازی Silver Linings اتفاق می‌افتد – به جز عوارض جانبی ضد افسردگی که با هم پیوند می‌خورند.

او در حال بهبودی از یک دوره جنون آمیز ناخوشایند است. او از زمانی که شوهرش مرده است در این اطراف می‌خوابد («من یک شلخته دیوانه با یک شوهر مرده هستم!») همانطور که رام‌کام‌ها پیش می‌روند، این وضعیت ناخوشایند و کثیف است، اما موتورها با انرژی بی‌نظیر و فیلم‌نامه‌ای عاقلانه پرسرعت. این یک فیلم تاریخی با قلب تپنده است، داستانی که به عشق اعتقاد دارد. یک قرص شاد یک فیلم. CC

73. چراغ های شهر (1931)

فیلم
کمدی
کارگردان: چارلی چاپلین

بازیگران: چارلی چاپلین، ویرجینیا چریل

اساساً یکی از اولین رامکام‌ها، و همچنین یکی از برجسته‌ترین دوره‌های بی‌صدا، شهر Lights می‌بیند که ولگرد کوچک چاپلین گرفتار یک دختر گل نابینا می‌شود و تصادفاً او را به این باور می‌رساند که او یک میلیونر است.

جنجال‌هایی به وجود می‌آیند، با تعداد زیادی از گیج‌های قدیمی محبوب سیمپسون‌ها و برش‌های خانواده مرد، که برخی از آن‌ها قدمت داشته‌اند، و برخی از آن‌ها هنوز هم مانند هر مجموعه فرات پک تازه به نظر می‌رسند (سکانس رانندگی در حالت مستی دیوانه‌کننده به خود می‌بالد. تبادل جاودانه: “مواظب رانندگی خود باش!” “من رانندگی می کنم؟”). اما این رام بیشتر از کام است که ما را به بازگشت به City Lights نگه می‌دارد – پایان کاملاً لمس‌کننده آن کم‌رنگ است.

74. چهار عروسی و یک تشییع جنازه (1994)

فیلم
کمدی
کارگردان: مایک نیول

بازیگران: هیو گرانت، اندی مک داول

بسیار خوب، بنابراین کار چندانی برای ترویج تصویری واقع گرایانه از لندن در سراسر جهان انجام نداد. (نه، همه ما در آپارتمان‌های عمارت بزرگ زندگی نمی‌کنیم. نه، همه ما موهای نازک نداریم. بله، ما زیاد می‌گوییم “لعنتی”). بیشتر آن به بازی بی دردسر هیو گرانت در نقش چارلز مربوط می شود، مرد بی عشقی که مسیرش به قلب یک زن شامل نقل قول از خانواده پارتریج و گفتن «خدایا» زیاد است. ممکن است در اواخر روز به قلمروی اشک آور بپردازید (مردم، سرنخ در عنوان وجود دارد). اما به طور کلی این چیزهای شیرین، شوخ و بی پایان قابل تماشا است. اوه، و کریستین اسکات توماس جادو است. TH

75. تعطیلات (1938)

فیلم
کمدی
کارگردان: جورج کوکور

بازیگران: کاترین هپبورن، کری گرانت، دوریس نولان

Bringing Up Baby و The Philadelphia Story بیشتر در آرشیو فیلم های کلاسیک ظاهر می شوند، اما تعطیلات 1938 جورج کوکور همچنان درخشان ترین جفت کاترین هپبورن و کری گرانت در سینما است. گرانت نقش یک حرفه‌ای خودساخته را بازی می‌کند که انگیزه‌های رویایی‌ترش با زندگی معقولی که برای خودش ساخته است، مطابقت ندارد. هپبورن خواهر آزاده نامزد ثروتمند و تنگدستش است، که در او به طرز کنجکاویی می تواند خیالی ترین جاه طلبی هایش را بپذیرد. آیا شیمی و یک ارتباط غریزی بر برنامه ریزی عملی پیروز خواهند شد؟ آیا گرانت با یک کت و شلوار برش تیز خوب به نظر می رسد؟ همه اینها در اجرای شوخ‌آمیز و پرشور اینجا و در لذت محسوس و عفونی ستاره‌ها از یکدیگر است – اجتناب‌ناپذیر بودن شادی مشترک شخصیت‌های آن‌ها باعث نمی‌شود که شما برای آن‌ها ریشه‌یابی کنید. جی ال

76. یک بار (2006)

فیلم
کمدی
کارگردان: جان کارنی

بازیگران: گلن هانسارد، مارکتا ایرگلووا

اگر هیچ چیز دیگری نباشد – و خوشبختانه برای همه ما، خیلی چیزهای دیگر – فیلم جدید جان کارنی، نویسنده و کارگردان، آن خط گپ قدیمی لزج درباره «ساخت موسیقی شیرین با هم» را جبران می کند. زیرا این دقیقاً همان کاری است که قهرمانان کاملاً برنده آن، یک ایرلندی ژولیده و یک خواننده خجالتی چک پس از ملاقات در پیاده‌روهای دوبلین انجام می‌دهند و با آهنگسازی آهنگ‌های عاشقانه زیبا و صمیمانه پیوند می‌خورند. چیزی که در مورد «Once» بسیار تکان دهنده است این است که هرگز به طور کامل به یک عاشقانه شکوفا نمی شود: این داستانی است از اتفاقات و ارتباطاتی که به طور گذرا ساخته شده و از دست رفته است، با موسیقی به عنوان علاقه اصلی آن. کارنی از آن زمان شخصیت‌ها را از طریق آهنگ‌نویسی در «دوباره شروع کن» و «خیابان بخوان» به هم نزدیک کرده است، هر دو بار به جلوه‌ای جذاب، اما نه به اندازه‌ای که اینجا دردناک است. جی ال

77. شکوه در علف (1961)

فیلم
کارگردان: الیا کازان

بازیگران: ناتالی وود، وارن بیتی، پت هینگل

روستایی کانزاس، 1928، زمانی که دختران «خوب» قرار بود تا شب عروسی دوام بیاورند. تمام وجود او به ناتالی وود دبیرستانی می گوید که او همین الان وارن بیتی مرد آلفا را می خواهد، اما پدر بزرگ نفتی او تصمیم گرفته است که او برای ازدواج خیلی معمولی است. به دنیای قبل از پیشگیری از بارداری خوش آمدید، زیرا فیلمنامه برنده اسکار ویلیام اینج، نمایشنامه نویس تحسین شده، تضاد ویرانگر بین خواسته های اساسی انسان را به وجود می آورد.

هر دو در اوایل بیست سالگی خود در آن زمان، بیتی و وود یک زوج شهوانی را می سازند، زیرا کارگردان کازان یک چشم انداز بکر از آمریکاییانا را می سازد، در مقابل یک روایت مخاطره آمیز بازی می کند که در آن اشتیاق به طور غیرقابل کنترلی به سمت هیستری می رود. بازی شگفت انگیز وود شایسته اسکار بود اما فقط نامزدی دریافت کرد. تی جی

78. آملی (2001)

فیلم
فانتزی
کارگردان: Jean-Pierre Jeunet

بازیگران: آدری توتو، متیو کاسوویتز

این فیلمی است که هزاران مینی بریک را به پاریس راه انداخت. آملی در سال 2001 جوراب های جهان را جذاب کرد که یک موفقیت شگفت انگیز بین المللی بود. آدری توتو در نقش آملی پیشخدمت تنها غیرقابل مقاومت است که هدف خود را در زندگی کشف می کند: خوشحال کردن دیگران با اعمال ناشناس مهربانی.

یک افسانه عجیب و غریب، پر از لمس های بازیگوش و خنده دار است. بهترین حالت آملی است که روی بالکن مشرف به مونت مارتر ایستاده و متعجب است که چند نفر در این ثانیه به ارگاسم می رسند. پاسخ 15 است – کارگردان Jean-Pierre Jeunet به آنها نشان می دهد. او ابتدا امیلی واتسون بازیگر بریتانیایی را به عنوان نقش اصلی انتخاب کرد. هنگامی که او ترک کرد، او امید خود را برای یافتن آملی خود از دست داد، تا اینکه توتو را روی پوستر فیلمی در خیابان دید. اکنون تصور هیچ بازیگر دیگری در این نقش غیرممکن است. CC

79. پل واترلو (1940)

فیلم
کارگردان: Mervyn LeRoy

بازیگران: ویوین لی، رابرت تیلور، ویرجینیا فیلد

ویوین لی جوان همیشه به خاطر اسکارلت اوهارا رام نشدنی اش در فیلم بر باد رفته در خاطره خواهد ماند. اما او همچنین شکنندگی دلخراشی را در این نسخه معروف نمایشنامه رابرت ای شروود نشان داد، یک سرباز و بالرین عاشقانه بد ستاره که در برابر هرج و مرج جنگ قرار دارد.

با شروع جنگ جهانی دوم، سرهنگ تیلور خود را بر روی پل واترلو می‌بیند که خاطرات رابطه عاشقانه‌اش در همان شهر در طول جنگ بزرگ مورد حمله قرار می‌گیرد. زمانی که سرنوشت بین این زوج درخشان اتفاق می‌افتد، شامالتز با قدرت سه‌گانه را به شیوه دوران طلایی هالیوود بنویسید، البته نه قبل از آن‌که در شب سال نو یک کلینچ کلاسیک را به اشتراک بگذارند، در حالی که چراغ‌ها در اطراف یک میدان رقص تاریک خاموش می‌شوند. اشتیاق و پیش‌بینی در هماهنگی قوی.

80. Beauty and the Beast (1992)

فیلم
انیمیشن
کارگردانان: گری تروسدیل، کرک وایز

بازیگران: پیج اوهارا، رابی بنسون

نه، نه شاهکار کوکتو در سال 1946 (شما آن را در شماره 17 خواهید یافت) و نه بازسازی لایو اکشن سال 2017 با بازی اما واتسون. در عوض، کارتون جادویی دیزنی است که در سال 1991 ساخته شد اما به دوران شکوه استودیو بازمی گردد. با این حال، برخلاف قدیمی‌های طلایی، این افسانه یک قهرمان خوش‌دست به نام بل را به تصویر می‌کشد که برای نجات پدرش از قلعه گوتیک وحشتناک وحشی، با قتل عام گرگ‌ها شجاعت می‌کند.

در واقع، هیولا شاهزاده جوانی است که به دلیل ظلم و ستمش به نفرین یک افسونگر به هیولایی تبدیل شده است. فقط سه کلمه کوچک می توانند طلسم را بشکنند. غیرممکن است که با آهنگ‌ها و رقص‌های فوق‌العاده به سبک برادوی و چیزی که یکی از فیلسوفان آن را «پیام بزرگ» افسانه می‌خواند – «اینکه یک چیز را قبل از اینکه دوست‌داشتنی باشد، باید دوست داشت» غرق نشد. CC

81. جونو (2007)

فیلم
کمدی
کارگردان: جیسون ریتمن

بازیگران: الن پیج، مایکل سرا

در زمان اکران، فیلمنامه‌نویسی که برای اولین بار، دیابلو کودی برنده اسکار شد، کمدی بارداری ناخواسته نوجوانان، جونو، با یک بحث مبهم بود: آیا این یک تراکت حامی زندگی غیرمجاز بود که به طرز فریبنده‌ای با لباس‌های مستقل پوشیده شده بود؟

مسائل مربوط به سقط جنین فیلم هنوز مورد بحث است. این را برای لحظه ای کنار بگذاریم، چیزی که باقی می ماند یک کمدی عاشقانه خنده دار شیرین در مورد روابط نوجوانان و میانسالی و عشق به انواع مختلف است: والدینی، رمانتیک و افلاطونی. و مطمئناً، صحبت‌های نوجوانان ممکن است به همان اندازه شبیه به عامیانه واقعی نوجوانان باشد که بازیگران فیلم گریس به نوجوانان واقعی شباهت داشتند، اما بازی‌های الن پیج و مایکل سرا همچنان عالی هستند.

82. هر چیزی بگو (1989)

فیلم
کارگردان: کامرون کرو

بازیگران: جان کیوزاک، آیون اسکای

اولین کارگردانی کامرون کرو ممکن است برای فیلم «آن صحنه با گتوبلستر» به یاد بیاورد، اما چیزهای بیشتری از جان کیوزاک بداخلاق و عصبانیت نوجوانی او که به ثمر رسانده است.

برای یکی، ایون اسکای به عنوان پسر شیک پوش او وجود دارد که ممکن است از تمایلات گاه به گاه دخترانه رویایی رنج ببرد، اما جرقه کافی برای توجیه وسواس جان از خود نشان می دهد. همچنین یک بازیگر مکمل فوق‌العاده از جمله پدر جان ماهونی، جوآن کیوساک، جرمی پیون و لیلی تیلور فوق‌العاده وحشی و تند و تیز وجود دارد.

اما این فیلمنامه شیرین، متفکرانه و پر سر و صدا است که توضیح می‌دهد چرا برای یک لحظه کوتاه، ما واقعاً معتقد بودیم کرو می‌تواند وودی آلن بعدی باشد، تنها با موهای موج جدید و ارجاعات راک کلاسیک. آه، چه چیزی ممکن است باشد…

83. Chungking Express (1994)

فیلم
کارگردان: وونگ کار وای

بازیگران: تونی لیو

ng، فی وونگ، تاکشی کانشیرو، بریژیت لین

سومین ویژگی وونگ کار وای، بیانیه‌ای همیشه تازه از زیبایی‌شناسی منحصربه‌فرد اوست، جایی که ترکیب صدا، نشانه‌های موسیقی، چهره‌ها و مکان‌ها، حال و هوای غوطه‌وری را بیشتر از هر چیزی که برای یک طرح اتفاق می‌افتد، ایجاد می‌کند.

در این مثال، این شامل دو دسته از عاشقان بالقوه است – پلیس کانشیرو عاشق خانم سایه‌دار بریژیت لین می‌شود، در حالی که همکارش لیونگ دور دختر خوش‌باخت کباب‌فروشی فی وونگ حلقه می‌زند. با این حال، ایده جمع کردن واقعی آن بسیار کمتر از درد شیرین یک قلب شکسته، یا هجوم هولناک احتمالی ناتمام، مست کننده است. در همین حال، دوربین استاپ‌گو ونگ، شلوغی بی‌قرار هنگ‌کنگ را به تصویر می‌کشد، و نوسان غم‌انگیز «رویای کالیفرنیا» اصلی، مهری بر یک شاهکار بی‌هدف می‌زند. تی جی

84. پیرو لو فو (1965)

فیلم
نمایش
کارگردان: ژان لوک گدار

بازیگران: ژان پل بلموندو، آنا کارینا

این عاشقانه آنارشیک توسط گدار فیلمساز فرانسوی موج نو در اوج قدرتش ساخته شد و در آن بازی دوست دختر آن زمانش کارینا و بلموندو، ستاره لب پرپشت و متفکر فیلم قبلی او Breathless بازی کرد. این فیلم بانی و کلاید را در داستان خود از یک زوج زیبا و بی قانون نشان می دهد که جامعه مؤدب را پشت سر می گذارند و فرار می کنند، از پاریس به مداوا که توسط گانگسترها تعقیب می شوند.

این یک انفجار درهم و برهم از رنگ‌ها، ایده‌ها و احساسات است – مقاله‌ای دیوانه‌کننده در مورد زندگی واقعی و زندگی سینمایی که سرشار از انرژی و افکار هولناک است. به نظر می رسد و احساس می کند که یک عاشقانه غیرقانونی است، با کارینا و بلموندو که سبک و نگرش را به میز می آورند، اما همچنین یک اثر کاملاً تجربی است که توسط فردی مصمم به تکان دادن سینما و جهان ساخته شده است. این خودش خیلی رمانتیک است، نه؟ دی سی

85. تابو (2012)

فیلم
نمایش
کارگردان: میگل گومز

بازیگران: آنا موریرا، کارلوتو کوتا

عنوان فیلم خلسه تک رنگ بی‌حساب میگل گومز نویسنده پرتغالی (و همچنین سرفصل‌های آن بهشت ​​و بهشت ​​گمشده) برگرفته از حماسه خاموش FW Murnau درباره عشق ستاره‌دار در دریاهای جنوبی است. با این حال، به هیچ وجه، این تداعی غم انگیز و ساختاری پیچیده از یک ماجرای ممنوعه در آفریقای اشغال شده توسط پرتغال در دهه 1960 – و روش هایی که در آن افراد درگیر در دهه های گذشته آزار می دهد – شبیه هر چیزی نیست که قبلاً دیده اید. گومز دیدگاه سیاسی تیز و پسااستعماری را با بخش هایی از حس ناب و غمگین ترکیب می کند. خاطرات درخشان و روشن از تاریخ عاشقانه یک زن، زمان بسیار دوست داشتنی او را روشن می کند. تابو تفسیر تحت اللفظی غم انگیزی از اظهارات ال پی هارتلی ارائه می دهد که گذشته یک کشور خارجی است. همه اینها، و اجرای پرتغالی «بچه من» در موسیقی متن فیلم. جی ال

86. بدلندز (1973)

فیلم
هیجان انگیز
کارگردان: ترنس مالیک

بازیگران: مارتین شین، سیسی اسپیسک

ترنس مالیک آنقدر فیلم نمی‌سازد که جهان‌ها را خلق می‌کند، و Badlands شاید فریبنده‌ترین آنها باشد. در این دنیای آزادی، ماجراجویی و غیراخلاقی، هالی (سیسی اسپیسک) و کیت (مارتین شین) زندگی می کنند، عشق می ورزند، رانندگی می کنند و مرتکب قتل می شوند. زمانی که مالیک برای فیلمبرداری اولین فیلمش آمد، فیلم عاشقان در حال اجرا یک کلیشه بود، اما او جان تازه‌ای به آن بخشید و سینمای آمریکا را در این روند تازه کرد. به عنوان تصویری از حومه شهر، رویایی است و به زیبایی عکاسی شده است. به عنوان فیلمی درباره شوک و هیجان عشق اول، بسیار رمانتیک و پر جنب و جوش است و مارتین شین مطمئناً می تواند یک تی شرت کثیف را تکان دهد. TH

87. اجازه دهید فرد مناسب وارد شود (2008)

فیلم
کارگردان: توماس آلفردسون

بازیگران: Kåre Hedebrant، Lina Leandersson

قلب گرمی که در مرکز این کاموای ترسناک سوئدی یخی می تپد متعلق به اسکار (Kåre Hedebrant) است، یک نوجوان 12 ساله قلدری که با یک رانده شده (لینا لندرسون) دوستی پیدا می کند، که اتفاقاً یک قرن است. خون آشام پیری که در بدنی پیش از نوجوانی به دام افتاده است. نگران نباشید که به احتمال زیاد قاتل همسایه اسکار جوان را برای یک عمر بندگی قاتل آماده می کند: برای اسکار جوان و تنها، محبت و همراهی که در عشق جدید کنجکاو پیدا می کند همه چیز است، تنها آرامشی که می تواند در دنیای سرد پیدا کند. . هنگامی که این دو در لحظاتی از مهربانی با یکدیگر شریک می شوند – سفر به یک نمایشگاه زمستانی، یک رقص شادی گذرا در یک آپارتمان تاریک – احساس می شود همه چیز برای این زوج خوب خواهد بود. اینطور نخواهد شد – تا پایان، این دو در میان انبوهی از اجساد به خانه فرار می کنند – اما هی، این عشق است. APK

88. برخی آن را داغ دوست دارند (1959)

فیلم
کمدی
کارگردان: بیلی وایلدر

بازیگران: مرلین مونرو، تونی کورتیس، جک لمون

عاشقانه در Some Like It Hot بسیار شبیه به هر چیزی است، از نوع خارجی. کمدی ترانسوستیتی درخشان و پرانرژی وایلدر جشنی است از مردمی از آن سوی تراک که لباسی شبیه یک مسخره دیوانه به تن کرده است که در آن کورتیس و

لمون بیشتر فیلم را در لباس نوازندگان زن و در فرار از اوباش شیکاگو در سال 1929 سپری می‌کند. البته، این فیلم همچنین وسیله‌ای برای زیبایی، جذابیت و دکل‌های پر سکوی مونرو است (به طور جدی، لباس‌های او را در دو موزیکال او بررسی کنید. شماره).

بیشتر سرگرمی ها در بازی های جنسیتی با هویت اشتباه است که شکسپیر را مغرور می کند. اما در اینجا یک احساس واقعی نیز وجود دارد، هم بین کورتیس و مونرو و عجیب‌تر از همه اگر زودگذر باشد، بین لمون و یک پلی‌بوی پیر. لذت بخش و گیج کننده. دی سی

 

89. لا لا لند (2016)

فیلم
کمدی
کارگردان: دیمین شزل

بازیگران: رایان گاسلینگ، اما استون

برداشت مدرن دیمین شزل از موزیکال قدیمی هالیوود قطعا بخش خوبی از پنیر را سرو می کند، اما به نوعی موفق می شود از تله گذاری دیگر موزیکال های اخیر فیلم جلوگیری کند. این فیلمی است که علیرغم اینکه مردم در لحظات به ظاهر تصادفی آهنگ و رقص می کنند، واقعاً طبیعی است. جفت شدن اما استون و رایان گاسلینگ در نقش میا و سباستین، دو تیپ خلاق که سعی در بریدن آن در لس آنجلس دارند، الکتریکی است. هر دوی این بازیگران به‌خوبی روشی را به تصویر می‌کشند که خواسته‌ها، جاه‌طلبی‌ها و علایق شخصیت‌شان مسیر عشق واقعی را به دور از هموار نگه می‌دارد. شیمی روی صفحه نمایش آنها، حتی زمانی که خلق و خوی ترش می کند، خاطره ای ماندگار و آزاردهنده باقی می گذارد. به نوعی، شما احساس می کنید که این دو روزی راهی برای بازگشت به زندگی یکدیگر پیدا می کنند. AK

90. تعطیلات رومی (1953)

فیلم
داستان عاشقانه
کارگردان: ویلیام وایلر

بازیگران: آدری هپبورن، گریگوری پک

این فیلمی بود که هپبورن را در سن 22 سالگی تبدیل به یک ستاره یک شبه کرد. او در نقش پرنسس آن پسر بچه پسر ظاهر می شود که از گریه های توپ های دلخراش سفیران حوصله اش سر رفته است و با سبیل های سبیل دریایی از هپبورن پیراسته می شود.

در یک بازدید دولتی از رم، آنه از آنجا دور می شود تا ببیند نیمه دیگر چگونه زندگی می کنند. پک خبرنگار آمریکایی است که نمی تواند شانس خود را باور کند و یک شاهزاده خانم فراری واقعی را انتخاب می کند. مطمئناً، او به او می‌گوید، مناظر را به او نشان می‌دهد… به طرز حیله‌گری، او در حال پختن قاشق قرن است. البته آنها عاشق می شوند. در پایان تقریباً عالی خود غمگین باشید، با پیام لطیف آن مبنی بر اینکه یک لحظه خوشبختی می تواند یک عمر شما را ادامه دهد.

91. The Fly (1986)

فیلم
وحشت
کارگردان: دیوید کراننبرگ

بازیگران: جف گلدبلوم، جینا دیویس

صبر کنید، آیا این همان جایی نیست که آن مرد به طرز وحشتناکی به حشره تبدیل می شود؟ منشأ عبارت «بترسین، خیلی بترسید؟» چه چیزی می تواند عاشقانه باشد؟ خوب، از همه چیز.

افتتاحیه یک ملاقات زیبا و بی عیب و نقص است – خبرنگار بالگرد با دانشمند دیوانه ملاقات می کند، عشق شکوفا می شود – با کمک این واقعیت که شرکای واقعی زندگی گلدبلوم و دیویس یک زوج بی عیب و نقص برای رقیب گرانت و هپبورن هستند. سپس، هنگامی که فاجعه به شکل یک تصادف از راه دور رخ می دهد، او مجبور به انتخاب می شود: به مردی که علیرغم دگرگونی وحشتناک و غیرمنطقی او عاشق او شده است بچسبد یا به خاطر فرزند متولد نشده اش فرار کند. شاهکار کراننبرگ ممکن است ترسناک باشد، اما به اندازه هر فیلمی که در این فهرست وجود دارد، صمیمانه، صادقانه و انسانی است.

92. بانی و کلاید (1967)

فیلم
هیجان انگیز
کارگردان: آرتور پن

بازیگران: وارن بیتی، فی داناوی

از بانی پارکر و کلاید بارو اغلب به عنوان فرزندان پوستر فیلم مدرن گانگستری نام برده می‌شود، هرچند کمتر به عنوان هر نوع ایده‌آل رمانتیکی شناخته می‌شوند. شاید به این دلیل که بیشتر سفرهای جاده‌ای خوب با دزدی‌های بانکی همراه نیستند و تعداد کمی از قرارهای خوب با تگرگ گلوله‌ها به پایان می‌رسند. اما نارنجک دستی آرتور پن در یک فیلم با نوعی شارژ وابسته به عشق شهوانی به صدا در می‌آید که تعداد کمی از عاشقانه‌های بی‌تأثیر می‌توانند با آن‌ها مطابقت داشته باشند، با وارن بیتی و فی داناوی که ارتباط مغناطیسی را احضار می‌کنند که به دلیل سوء تفاهم، اضطراب و اضطراب جنسی، تا آخرین حد به هم خورده است. این پیوند آنها را انسانی، قابل ارتباط و در نهایت، عمیقاً لطیف می کند. اصلا چه کسی ایده آل می خواهد؟ PDS

93. سیرانو دو برژراک (1990)

فیلم
اکشن و ماجراجویی
کارگردان: ژان پل راپنو

بازیگران: جرارد دوپاردیو، آن بروشه

مشهورترین استعداد سینمای روسیه پس از آیزنشتاین – ژرارد دوپاردیو تکرار نشدنی – به این شاهکار غیرعادی دست یافت که نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد در یک فیلم خارجی زبان برای به تصویر کشیدن پاسخ فرانسه به مرد فیل شد.

سیرانو علیرغم ظاهر غیر متعارفش، عاشقی تماشایی است – حداقل روی کاغذ، نامه هایی می نویسد که باعث می شود رکسان (آن بروشه) عموزاده سکسی عاشق مردی شود که او به اشتباه معتقد است از او جایزه بیلتز دریافت کرده است – شجاع اما مسیحی بی بیان (وینسنت پرز). برخلاف خوزه فرر که در سال 1950 برای ایفای نقش سیرانو برنده اسکار شد، دوپاردیو مجسمه طلایی کوچک را در نهایت به خانه نبرد، اما احتمالاً این برداشت او از سیرانو است که نمادین تر شده است. CB

94. دکتر ژیواگو (1965)

فیلم
نمایش
کارگردان: دیوید لین

بازیگران: جولی کریستی، عمر شریف، جرالدین چاپلین

حماسه بسیار بزرگ دیوید لین از عشق گم شده و یافت شده – چندین بار – در طول نیم قرن تاریخ پر فراز و نشیب روسیه ممکن است این روزها کمی از مد افتاده باشد. اما شما فقط باید ارجاعات نه چندان ظریف به زیبایی شناسی شکوفه آن را در آنا کارنینا اخیر جو رایت بشمارید تا ببینید که چگونه تخیل بیش از یک نسل را تسخیر کرده است. بیهوده «تم لارا» موریس ژار در روزگار خود در بین 10 مورد برتر قرار گرفت.

با این حال، صدای سرسبز و نماد نگاری ژیواگو – آن کاخ یخی کیک عروسی، آن خزهای مد شده – بر سیاست های پیچیده و به خطر افتاده داستان عاشقانه اش، مثلث ظالمانه ای که در آن بینندگان مختلف ممکن است خود را در حال همدردی با اضلاع مختلف بیابند، پیشی گرفته است. . جی ال

95. پسران نانوای افسانه (1989)

فیلم
کارگردان: استیو کلاوز

بازیگران: جف بریجز، میشل فایفر، بو بریجز

نکته اصلی فرهنگ پاپ از اولین کارگردانی هنوز برقی استیو کلووز، دیدن میشل فایفر است که هرگز سیگار نمی کشد، با لباسی از مخمل قرمز خونی که یک پیانوی بزرگ را در حالی که با اجرای «Makin’ Whoopee» می سوزد، عوض می کند. ‘. و مطمئنا، این یک پیشنهاد بسیار عالی است، اما نادیده می‌گیرد که کل فیلم چه داستان هوشمندانه و غم‌انگیزی از جذابیت، جاه‌طلبی و ناامیدی دارد، با یک رابطه عاشقانه پر شور بین خواننده لانژ فایفر و پیانیست جوان کاریزماتیک جف بریجز. هالیوود یک ترفند را از دست داد که هرگز دوباره آن دو را جفت نکرد، اما پس از آن، از کلووز نیز نهایت استفاده را نبرد، که فقط یک فیلم دیگر ساخت – قبل از اینکه آن را با نوشتن فیلمنامه مجموعه هری پاتر بسازد. جی ال

96. Un Chant d’Amour (1950)

فیلم
کارگردان: ژان ژنه

بازیگران: جاوا، آندره ریباز، لوسین سنما

ژان ژنه پیش از این که در سال 1950 این فیلم کوتاه 26 دقیقه‌ای بی‌صدا و مخفیانه را بسازد، به‌خاطر فحاشی از لژیون خارجی فرانسه اخراج شده بود، به عنوان یک دزد و رانت‌خوار در اروپا مورد هجوم قرار گرفته بود. ترکیبی از خام و شاعرانه، همانطور که زندانیان مرد زیر چشم هوس آلود نگهبانی می پیچند و رویای برخوردهای استعاری و جسمانی را در سر می پرورانند.

نگاه صریح آن هنوز بر اساس استانداردهای مرسوم بسیار چشم نواز است، و در سال 1966 یک دادگاه کالیفرنیا Un Chant d’Amour را ممنوع کرد و آن را «هرزه‌نگاری ارزانی که برای ترویج همجنس‌گرایی، انحراف و اعمال جنسی بیمارگونه محاسبه می‌شود» ممنوع کرد. نیازی به گفتن نیست که این فیلم به یک حس زیرزمینی تبدیل شد (اگرچه امروزه در یوتیوب وجود دارد) و سنگ محک برای فیلمسازان آینده از جمله کنت آنجر، راینر ورنر فاسبیندر و تاد هاینز. تی جی

97. آتلانتیک (2019)

فیلم
کارگردان: Mati Diop

بازیگران: مامه بینتا سانه، آمادو امبو، ابراهیما ترائوره

تضاد تقریبا غیرقابل تعریفی از عاشقانه، داستان ارواح و رئالیسم اجتماعی، فیلم ماتی دیوپ در صحنه سنگال شبیه هر چیزی است که قبلا دیده اید و در عین حال کاملاً قابل ربط است – هر چه باشد، احساس تسخیر شدن توسط یک عشق گمشده چیزی است که ما می توانیم. همه می فهمند

92. بانی و کلاید (1967)

فیلم
هیجان انگیز
کارگردان: آرتور پن

بازیگران: وارن بیتی، فی داناوی

از بانی پارکر و کلاید بارو اغلب به عنوان فرزندان پوستر فیلم مدرن گانگستری نام برده می‌شود، هرچند کمتر به عنوان هر نوع ایده‌آل رمانتیکی شناخته می‌شوند. شاید به این دلیل که بیشتر سفرهای جاده‌ای خوب با دزدی‌های بانکی همراه نیستند و تعداد کمی از قرارهای خوب با تگرگ گلوله‌ها به پایان می‌رسند. اما نارنجک دستی آرتور پن در یک فیلم با نوعی شارژ وابسته به عشق شهوانی به صدا در می‌آید که تعداد کمی از عاشقانه‌های بی‌تأثیر می‌توانند با آن‌ها مطابقت داشته باشند، با وارن بیتی و فی داناوی که ارتباط مغناطیسی را احضار می‌کنند که به دلیل سوء تفاهم، اضطراب و اضطراب جنسی، تا آخرین حد به هم خورده است. این پیوند آنها را انسانی، قابل ارتباط و در نهایت، عمیقاً لطیف می کند. اصلا چه کسی ایده آل می خواهد؟ PDS

93. سیرانو دو برژراک (1990)

فیلم
اکشن و ماجراجویی
کارگردان: ژان پل راپنو

بازیگران: جرارد دوپاردیو، آن بروشه

مشهورترین استعداد سینمای روسیه پس از آیزنشتاین – ژرارد دوپاردیو تکرار نشدنی – به این شاهکار غیرعادی دست یافت که نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد در یک فیلم خارجی زبان برای به تصویر کشیدن پاسخ فرانسه به مرد فیل شد.

سیرانو علیرغم ظاهر غیر متعارفش، عاشقی تماشایی است – حداقل روی کاغذ، نامه هایی می نویسد که باعث می شود رکسان (آن بروشه) عموزاده سکسی عاشق مردی شود که او به اشتباه معتقد است از او جایزه بیلتز دریافت کرده است – شجاع اما مسیحی بی بیان (وینسنت پرز). برخلاف خوزه فرر که در سال 1950 برای ایفای نقش سیرانو برنده اسکار شد، دوپاردیو مجسمه طلایی کوچک را در نهایت به خانه نبرد، اما احتمالاً این برداشت او از سیرانو است که نمادین تر شده است.

94. دکتر ژیواگو (1965)

فیلم
نمایش
کارگردان: دیوید لین

بازیگران: جولی کریستی، عمر شریف، جرالدین چاپلین

حماسه بسیار بزرگ دیوید لین از عشق گم شده و یافت شده – چندین بار – در طول نیم قرن تاریخ پر فراز و نشیب روسیه ممکن است این روزها کمی از مد افتاده باشد. اما شما فقط باید ارجاعات نه چندان ظریف به زیبایی شناسی شکوفه آن را در آنا کارنینا اخیر جو رایت بشمارید تا ببینید که چگونه تخیل بیش از یک نسل را تسخیر کرده است. بیهوده «تم لارا» موریس ژار در روزگار خود در بین 10 مورد برتر قرار گرفت.

با این حال، صدای سرسبز و نماد نگاری ژیواگو – آن کاخ یخی کیک عروسی، آن خزهای مد شده – بر سیاست های پیچیده و به خطر افتاده داستان عاشقانه اش، مثلث ظالمانه ای که در آن بینندگان مختلف ممکن است خود را در حال همدردی با اضلاع مختلف بیابند، پیشی گرفته است. . جی ال

95. پسران نانوای افسانه (1989)

فیلم
کارگردان: استیو کلاوز

بازیگران: جف بریجز، میشل فایفر، بو بریجز

نکته اصلی فرهنگ پاپ از اولین کارگردانی هنوز برقی استیو کلووز، دیدن میشل فایفر است که هرگز سیگار نمی کشد، با لباسی از مخمل قرمز خونی که یک پیانوی بزرگ را در حالی که با اجرای «Makin’ Whoopee» می سوزد، عوض می کند. ‘. و مطمئنا، این یک پیشنهاد بسیار عالی است، اما نادیده می‌گیرد که کل فیلم چه داستان هوشمندانه و غم‌انگیزی از جذابیت، جاه‌طلبی و ناامیدی دارد، با یک رابطه عاشقانه پر شور بین خواننده لانژ فایفر و پیانیست جوان کاریزماتیک جف بریجز. هالیوود یک ترفند را از دست داد که هرگز دوباره آن دو را جفت نکرد، اما پس از آن، از کلووز نیز نهایت استفاده را نبرد، که فقط یک فیلم دیگر ساخت – قبل از اینکه آن را با نوشتن فیلمنامه مجموعه هری پاتر بسازد.

96. Un Chant d’Amour (1950)

فیلم
کارگردان: ژان ژنه

بازیگران: جاوا، آندره ریباز، لوسین سنما

ژان ژنه پیش از این که در سال 1950 این فیلم کوتاه 26 دقیقه‌ای بی‌صدا و مخفیانه را بسازد، به‌خاطر فحاشی از لژیون خارجی فرانسه اخراج شده بود، به عنوان یک دزد و رانت‌خوار در اروپا مورد هجوم قرار گرفته بود. ترکیبی از خام و شاعرانه، همانطور که زندانیان مرد زیر چشم هوس آلود نگهبانی می پیچند و رویای برخوردهای استعاری و جسمانی را در سر می پرورانند.

نگاه صریح آن هنوز بر اساس استانداردهای مرسوم بسیار چشم نواز است، و در سال 1966 یک دادگاه کالیفرنیا Un Chant d’Amour را ممنوع کرد و آن را «هرزه‌نگاری ارزانی که برای ترویج همجنس‌گرایی، انحراف و اعمال جنسی بیمارگونه محاسبه می‌شود» ممنوع کرد. نیازی به گفتن نیست که این فیلم به یک حس زیرزمینی تبدیل شد (اگرچه امروزه در یوتیوب وجود دارد) و سنگ محک برای فیلمسازان آینده از جمله کنت آنجر، راینر ورنر فاسبیندر و تاد هاینز. تی جی

97. آتلانتیک (2019)

فیلم
کارگردان: Mati Diop

بازیگران: مامه بینتا سانه، آمادو امبو، ابراهیما ترائوره

تضاد تقریبا غیرقابل تعریفی از عاشقانه، داستان ارواح و رئالیسم اجتماعی، فیلم ماتی دیوپ در صحنه سنگال شبیه هر چیزی است که قبلا دیده اید و در عین حال کاملاً قابل ربط است – هر چه باشد، احساس تسخیر شدن توسط یک عشق گمشده چیزی است که ما می توانیم. همه می فهمند

این مقاله را از دست ندهید : بهترین بازیگران تاریخ سینما

جدول خلاصه ای از 100 فیلم برتر عاشقانه

جدول زیر 100 داستان عاشقانه برتر در 100 سال فیلم را بر اساس گزارش موسسه فیلم آمریکا، از جمله فیلم هایی مانند داستان غرب، بر باد رفته و کازابلانکا فهرست می کند.

1. کازابلانکا (1942)
2. بر باد رفته (1939)
3. داستان وست ساید (1961)
4. تعطیلات رومی (1953)
5. ماجرایی برای یادآوری (1957)
6. راهی که بودیم (1973)
7. دکتر ژیواگو (1965)
8. این یک زندگی شگفت انگیز است (1946)
9. داستان عشق (1970)
10. چراغ های شهر (1931)
11. آنی هال (1977)
12. بانوی زیبای من (1964)
13. خارج از آفریقا (1985)
14. ملکه آفریقا (1951)
15. ارتفاعات بادگیر (1939)
16. آواز خواندن در باران (1952)
17. Moonstruck (1987)
18. سرگیجه (1958)
19. Ghost (1990)
20. از اینجا تا ابدیت (1953)
21. زن زیبا (1990)
22. روی حوض طلایی (1981)
23. اکنون، ویجر (1942)
24. کینگ کنگ (1933)
25. وقتی هری با سالی ملاقات کرد… (1989)
26. لیدی ایو (1941)
27. صدای موسیقی (1965)
28. مغازه اطراف گوشه (1940)
29. یک افسر و یک جنتلمن (1982)
30. Swing Time (1936)
31. پادشاه و من (1956)
32. پیروزی تاریک (1939)
33. کامیل (1937)
34. Beauty and the Beast (1991)
35. جیجی (1958)
36. برداشت تصادفی (1942)
37. تایتانیک (1997)
38. یک شب اتفاق افتاد (1934)
39. یک آمریکایی در پاریس (1951)
40. نینوچکا (1939)
41. دختر بامزه (1968)
42. آنا کارنینا (1935)
43. ستاره ای متولد شده است (1954)
44. داستان فیلادلفیا (1940)
45. بی خوابی در سیاتل (1993)
46. ​​To Catch a Thief (1955)
47. شکوه در علف (1961)
48. آخرین تانگو در پاریس (1972)
49. پستچی همیشه دو بار زنگ می زند (1946)
50. شکسپیر عاشق (1998)
51. Bringing Up Baby (1938)
52. فارغ التحصیل (1967)
53. مکانی در خورشید (1951)
54. سابرینا (1954)
55. قرمزها (1981)
56. بیمار انگلیسی (1996)
57. Two for the Road (1967)
58. حدس بزنید چه کسی برای شام می آید (1967)
59. پیک نیک (1955)
60. داشتن و نداشتن (1944)
61. صبحانه در تیفانی (1961)
62. آپارتمان (1960)
63. طلوع خورشید (1927)
64. مارتی (1955)
65. بانی و کلاید (1967)
66. منهتن (1979)
67. اتوموبیلی به نام هوس (1951)
68. چه خبر، دکتر؟ (1972)
69. هارولد و ماد (1971)
70. حس و حساسیت (1995)
71. Way Down East (1920)
72. روکسان (1987)
73. روح و خانم مویر (1947)
74. زن سال (1942)
75. رئیس جمهور آمریکا (1995)
76. مرد آرام (1952)
77. حقیقت وحشتناک (1937)
78. بازگشت به خانه (1978)
79. ایزابل (1939)
80. شیخ (1921)
81. دختر خداحافظی (1977)
82. شاهد (1985)
83. مراکش (1930)
84. غرامت مضاعف (1944)
85. عشق یک چیز بسیار باشکوه است (1955)
86. بدنام (1946)
87. سبکی غیر قابل تحمل وجود (1988)
88. عروس پرنسس (1987)
89. چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد؟ (1966)
90. پل های شهرستان مدیسون (1995)
91. دختر کارگر (1988)
92. پورگی و بس (1959)
93. رقص کثیف (1987)
94. گرمای بدن (1981)
95. خانم و ولگرد (1955)
96. پابرهنه در پارک (1967)
97. گریس (1978)
98. گوژپشت نوتردام (1939)
99. Pillow Talk (1959)
100. جری مگوایر (1996)

معرفی فیلم های برتر جیسون استاتهام را در اینجا مطالعه کنید کلیک کنید . 

مطلب پیشنهادی

شباهت های سریال وست ورد و فال اوت

سریال وست‌ورلد و فال‌اوت، هر دو به دنیای علمی‌تخیلی می‌پردازند و مضامین مشترکی را کاوش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *