دوشنبه , 11 تیر 1403 - 9:10 قبل از ظهر
چگونه لاک ناخن را سریع تر خشک کنیم

چگونه لاک ناخن را سریع تر خشک کنیم

اگر از اکثر مشتریان سالن بپرسید که چه زمانی ناخن هایشان کاملا خشک می شود، پاسخ آنها ممکن است از «پنج دقیقه، تاپ» تا «فردا» باشد؟  باشه صبر کن، شاید هرگز؟»  در مورد اینکه چه زمانی برای انجام کارهایی مانند راه رفتن در خیابان، خاراندن بینی یا برقراری تماس سریع تلفنی ایمن هستید، سردرگمی زیادی وجود دارد.  این به این دلیل است که بسیاری از ما تجربه افتضاح در دست گرفتن یک کیف دستی با یک مانیکور تازه را داشته‌ایم. تصمیم گرفتیم از افرادی که بهتر می دانند پاسخ بگیریم: ناخن کار حرفه ای.  این چیزی است که آنها به ما گفتند. در نتیجه چنانچه مایل هستید به پاسخ این سوال یعنی چگونه لاک ناخن را سریع تر خشک کنیم هستید با ما همراه باشید .

چگونه لاک ناخن را سریع تر خشک کنیم

عملکرد لاک ناخن 

 

جین سون چوی، بنیانگذار اسپاهای ناخن JINsoon نیویورک و خط لاک ناخن JINsoon، توضیح داد: «لاک ناخن حاوی حلال‌هایی است که آن را مایع نگه می‌دارد، پلیمرهایی که خاصیت تشکیل فیلم را ارائه می‌کنند، رنگدانه‌هایی که مسئول رنگ‌ها هستند و  رزین هایی که چسبندگی لاک را به سطح ناخن افزایش می دهند. او گفت: «فرایند خشک کردن صرفاً به تبخیر حلال‌ها بستگی دارد، اما تبخیر از سطح بیرونی لاک شروع می‌شود و زمانی پایان می‌یابد که لاک در تمام سطح مقطع لاک خشک شود.»  به همین دلیل است که مشتریان ناخن‌های تازه رنگ‌شده‌شان را لمس می‌کنند و متوجه می‌شوند که ظاهراً در اثر لمس خشک شده‌اند، فقط چند دقیقه بعد با زدن ناخن‌های خود به سطحی یا پوشیدن کفش‌هایشان خیلی زود پس از انجام پدیکور، این ناخن‌ها را خراب می‌کنند.»

 چقدر طول می‌کشد تا لاک ناخن‌ها خشک شوند؟

 اکنون که می دانید پولیش شما از بیرون به داخل خشک می شود، واقعاً چقدر طول می کشد تا خشک شود؟  کارشناسان نظرات زیادی داشتند و اغلب به این نکته اشاره می‌کردند که «خشک بودن در برابر لمس» و «خشک بودن به اندازه کافی برای ریشه کردن در ته کوله‌پشتی» دو حالت کاملاً متفاوت از خشکی هستند.

۱۵ دقیقه تا ۲۴ ساعت :

ایمی لینگ لین، مدیر عامل و بنیانگذار استودیو ساندی‌های نیویورک، متغیر زمان‌بندی را به این صورت توضیح داد: «اگرچه ممکن است سطح به اندازه کافی خشک شود، اما لایه‌های زیرین هنوز به زمان خشک شدن کمی طولانی‌تری نیاز دارند تا کاملاً ببندند، و شما فقط می‌توانید.  از این فرآیند بگذرید  به همین دلیل است که باید از برخورد به سطوح سخت در زمانی که ناخن‌هایتان تازه رنگ شده‌اند، اجتناب کنید و همچنین از چیزهایی که می‌توانند اثری روی ناخن بگذارند، مانند فشار دادن آن‌ها به پارچه، پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند که انگشتان پا را به هم می‌چسبد یا حتی شستن موهایتان، اجتناب کنید.  “
 ما نظرات خشک کردن را از 15 دقیقه تا 24 ساعت شنیده‌ایم .

۱ تا ۲ ساعت :

تئا گرین، بنیانگذار Nails.Inc، می‌گوید: «اگر ناخن‌های تازه رنگ‌شده‌تان را فشار دهید، همیشه اثری از خود باقی می‌گذارد، بنابراین قبل از انجام هر کاری سنگین، ۱۵ دقیقه وقت بگذارید.»  هانگ نگوین هنرمند ناخن می‌گوید: «لهستانی ممکن است بعد از 10 تا 15 دقیقه در لمس خشک به نظر برسد، اما خشک شدن کامل آن، به طور متوسط ​​حدود یک تا دو ساعت طول می‌کشد.

زمان حدودی ۲۰ دقیقه :

هنرمند ناخن بریتنی توکیو گفت که این میانگین زمان خشک شدن برای مشتریانش است.  او گفت: «بعد از 20 دقیقه، می‌توان گفت که ناخن‌ها «سطح امن» خشک هستند.  اما او همچنین این هشدار را داشت: «یک مانیکور یا پدیکور مناسب حدود شش ساعت طول می‌کشد تا کاملاً ثابت شود، بنابراین باید به کاری که در این مدت انجام می‌دهید توجه کنید.»

زمان حدودی ۱۵ دقیقه :

«چویی گفت: «من در تمام ایستگاه‌های خشک‌کنم تایمرهای 15 دقیقه‌ای دارم، اما اکثر مشتریان من دو جلسه خشک کردن را انجام می‌دهند.  توصیه می‌کنم تا دو تا سه ساعت پس از مانی، دست زدن یا انجام هر کاری که نیاز به استفاده زیاد از دست‌ها دارد را انجام ندهید.
«اگر با لاک معمولی کار می‌کنید، نه سریع خشک می‌شود، ممکن است چند ساعت طول بکشد تا ناخن‌هایتان کاملاً خشک شوند.»  به عقیده شخصی من، خشک شدن ناخن‌ها 24 ساعت کامل طول می‌کشد، به این معنی که هنگام انجام کارهای معمولی مانند بیرون آوردن کلید از کیف یا ظرف‌شویی، لازم نیست نگران خرد شدن ناخن‌ها باشید.
چگونه لاک ناخن را سریع تر خشک کنیم

راهکار های تسریع خشک شدن لاک ناخن

 در زیر تعدادی از راه‌هایی که می‌توانند به شما کمک کنند تا لاک ناخن‌هایتان زودتر خشک شوند، آورده شده است .

1. استفاده از خشک کن ناخن‌ها : این دستگاه‌ها به طور خاص برای سرعت بخشیدن به فرآیند خشک شدن لاک ناخن‌ها طراحی شده‌اند.

2. استفاده از روغن ناخن: پس از اعمال لاک، از روغن ناخن‌ها استفاده کنید. این کار به لاک کمک می‌کند تا زودتر خشک شود البته سطح روی لاک خشک می شود  و ناخن‌ها را تغذیه می‌کند.

3. استفاده از اسپری خشک کننده لاک: اسپری‌های خشک کننده خاص برای لاک ناخن وجود دارند که با اسپری کردن روی لاک، به سرعت خشک می‌شود.

4. استفاده از آب سرد: ناخن‌هایتان را در آب سرد فرو ببرید یا قلم‌ناخن‌ها را در آبکشی آب سرد قرار دهید. این کار می‌تواند فرآیند خشک شدن را تسریع کند.

5. استفاده از لمس خنک: بعد از اعمال لاک، انگشتان ناخن خود را به هوا بگذارید یا از فن کردن با دست بر روی لاک استفاده کنید تا رطوبت آن زودتر بخشیده شود.

6. استفاده از لاک ناخن نازک‌تر: لاک ناخن نازک‌تری استفاده کنید چرا که لاک‌های ضخیم‌تر ممکن است زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز داشته باشند.

7. اعمال لاک ناخن در لایه‌های نازک: اگر می‌خواهید لاک ناخن ضخیم‌تری اعمال کنید، آن را در لایه‌های نازک‌تری انجام دهید و اجازه دهید هر لایه به طور کامل خشک شود قبل از اعمال لایه‌ی بعدی.

8. استفاده از لاک اسپری: لاک اسپری به طور عمده سریع‌تر از لاک معمولی خشک می‌شود.

9. استفاده از لامپ UV: در صورت استفاده از لاک ژلی، لامپ UV می‌تواند به خشک شدن سریع‌تر کمک کند.

10. صبر کنید: در نهایت، صبر کردن و اجازه دادن به لاک تا به طور طبیعی خشک شود نیز می‌تواند گزینه‌ای باشد. اگرچه ممکن است زمان‌بر باشد، اما از پاره‌ای از فعالیت‌های خود در طول این زمان استفاده کنید.

بهتر است هر روش را به صورت آزمایشی امتحان کنید تا بهترین راهکار برای لاک ناخن‌های خود را پیدا کنید.

نحوه استفاده از پولیش برای خشک شدن سریعتر

چگونه لاک ناخن را سریع تر خشک کنیم

در ادامه ی مقاله ی چگونه لاک ناخن را سریع تر خشک کنیم می رسیم می رسیم به نحوی استفاده از پولیش ابتدا مطمئن شوید که ناخن‌هایتان در حالتی هستند که می‌توانید براق شوند.  گرین گفت: «من همیشه قبل از لاک زدن مطمئن می‌شوم که هیچ روغنی روی ناخن‌هایم نباشد.
 حالا وقت آن است که پولیش خود را از یخچال خارج کنید.  بله، درست است.  بریتنی توکیو گفت: «وقتی لاک چسبناک است و به اندازه کافی صاف نیست، یک لایه ضخیم روی ناخن ایجاد می‌کند، بنابراین توصیه می‌کنم آن را در یخچال نگهداری کنید تا خنک شود و کمی نرم‌تر شود.»  از آنجا گفت: “دو لایه نازک لاک بزنید، زیرا هر چه لایه نازک تر باشد، زمان خشک شدن کوتاه تر است.”
 نگوین پیشنهاد کرد که قبل از اعمال یک لایه دیگر، اجازه دهید هر لایه کاملاً خشک شود، همانطور که چوی گفت: “یک لایه پایه را اعمال کنید، سپس بگذارید خشک شود، یک لایه رنگ بمالید و اجازه دهید دو تا سه دقیقه خشک شود.  رویه را خشک کنید و بگذارید 15 یا 20 دقیقه دیگر خشک شود.

ترفند های مفید و غیر مفید برای خشک شدن سریع لاک

 برخی از ترفندهای استفاده از انواع لاک ناخن برای تسریع خشک شدن موثر هستند و بعضی دیگر ممکن است نتایج مطلوبی نداشته باشند. به عنوان مثال، برخی از هنرمندان ناخن پیشنهاد می‌دهند که از اسپری خشک‌کننده یا روغن برای تسریع خشک شدن لاک استفاده شود. اما این روش تنها در لایه‌ی بالا کارساز است و باعث نیاز به احتیاط در استفاده می‌شود. همچنین پس از اعمال لاک ناخن، استفاده از قطرات خشک‌کننده را به‌صورت فوری توصیه نمی‌کنند زیرا ممکن است زمان خشک شدن ناخن‌ها را افزایش دهد و با توجه به حاوی روغن بودن، ممکن است باعث جدا شدن لاک شود. همچنین از دستگاه خشک کن موی سر با تنظیمات کم‌دما و کم‌سرعت می‌توان برای تسریع خشک شدن لاک ناخن استفاده کرد. همچنین از ترفند محبوب شبکه‌های اجتماعی برای تثبیت ناخن با اسپری موی سر هم می‌توان در شرایط محدود زمانی استفاده کرد. در آخر، پس از اعمال لاک و اجازه دادن به آن‌ها که کمی خشک شوند، می‌توان ناخن‌ها را در آب سرد قرار داد یا آن‌ها را در مقابل یک فن خنک‌کننده قرار داد تا فرآیند خشک شدن را تسریع دهد.

مطلب پیشنهادی

بهترین شامپو برای ریزش مو

دلایل ریزش مو کدامند؟

موهای زیبا و خوش رنگ و خوش فرم، تاثیر زیادی روی جلوه ظاهری افراد دارد؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *