چهارشنبه , 13 تیر 1403 - 2:58 قبل از ظهر

پر طرفدارترین ورزش دنیا

پر طرفدارترین ورزش دنیا

ورزش بخش مهمی از زندگی برای بسیاری از افراد است. ورزش منبع ورزش، وسیله ای برای تیم سازی و راهی محبوب برای ملاقات با دوستان جدید و ایجاد ارتباطات قوی با یکدیگر است. ورزش می‌تواند افراد متفاوت را تحت یک علاقه مشترک متحد کند، به افراد دلیلی برای تشویق کردن بدهد، و حتی یک حواس‌پرتی موقت سالم از استرس‌های زندگی روزمره ایجاد کند. هر کشور یا منطقه ای در جهان ورزش مورد علاقه خود را دارد – در واقع، بسیاری از آنها ورزش مورد علاقه خود را دارند. در این جا می خواهیم در مورد پرطرفدارترین ورزش دنیا به صورت کلی و جامع صحبت کنیم .

فوتبال

در حالی که ممکن است در ایالات متحده آشکار نباشد، فوتبال انجمنی – همچنین به عنوان فوتبال شناخته می شود – با اختلاف زیادی محبوب ترین ورزش در جهان است. فوتبال تقریباً در تمام اروپا، آمریکای جنوبی، آفریقا، خاورمیانه، آمریکای مرکزی و آسیا پادشاه است.

محبوب ترین ورزش ها در 10 کشور پرجمعیت جهان

رتبه کشور ورزش مورد علاقه جمعیت 2022

  1. 1 بسکتبال چین 1,448,471,400
  2. 2 کریکت هند 1,06,631,776
  3. 3 ایالات متحده آمریکا فوتبال آمریکایی 334,805,269
  4. 4 فوتبال اندونزی (فوتبال) 279,134,505
  5. 5 کریکت پاکستان 229,448,994
  6. 6 فوتبال نیجریه (فوتبال) 216,746,934
  7. 7 فوتبال برزیل (فوتبال) 215,353,593
  8. 8 کریکت بنگلادش 167,885,689
  9. 9 روسیه فوتبال (فوتبال) 145,805,947
  10. 10 فوتبال مکزیک (فوتبال) 131,562,772

جذابیت ورزش

جذابیت ورزش عملاً در همه کشورهای جهان جهانی است، صرف نظر از اینکه آن کشورها ثروتمندترین یا فقیرترین کشورها هستند، شهروندان آنها قهوه یا آبجو را ترجیح می دهند، و اینکه آیا آنها در قطب شمال یا کارائیب واقع شده اند. در حالی که بسیاری از ورزش‌های مدرن اختراعات نسبتاً جدیدی هستند – به عنوان مثال، بسکتبال و مسابقات اتومبیل رانی هر دو در دهه 1890، تقریباً صد سال پیش، شکل گرفتند، سایر ورزش‌ها مانند تیراندازی با کمان، کشتی، و ژیمناستیک برای هزاران سال بازی می‌شدند.وقتی هم صحبت از پر طرفدارترین ورزش دنیا می شود این موضوع نیز مورد گفتگو قرار می گیرد .

محبوب ترین ورزش های جهان

در حالی که ممکن است در ایالات متحده آشکار نباشد، فوتبال انجمنی – همچنین به عنوان فوتبال شناخته می شود – با اختلاف زیادی محبوب ترین ورزش در جهان است. فوتبال تقریباً در تمام اروپا، آمریکای جنوبی، آفریقا، خاورمیانه، آمریکای مرکزی و آسیا پادشاه است. این ورزش تقریباً 3.5 میلیارد طرفدار در سراسر جهان و 250 میلیون بازیکن در 200 کشور در سراسر جهان دارد. محبوب‌ترین ورزش‌های بعدی در جهان کریکت (2.5 میلیارد طرفدار)، بسکتبال (2.2 میلیارد طرفدار) و هاکی روی چمن (2 میلیارد) هستند.

اتحادیه فوتبال اروپا

اتحادیه اتحادیه های فوتبال اروپا (یوفا) یک نهاد اداری برای فدراسیون های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در اروپا است و از 55 عضو اتحادیه ملی تشکیل شده است. یوفا یکی از شش کنفدراسیون قاره ای هیئت حاکمه فوتبال جهان، فیفا (فدراسیون بین المللی فوتبال یا فدراسیون بین المللی اتحادیه فوتبال) است. یوفا نماینده اتحادیه های ملی اروپا است و مسابقات ملی و باشگاهی مانند قهرمانان اروپا، لیگ قهرمانان اروپا، لیگ ملت های یوفا، لیگ اروپا و سوپر جام یوفا را اجرا می کند.

علاقه کشورهای دیگر

فقط تعداد کمی از کشورهای اروپایی به ورزش دیگری غیر از فوتبال/فوتبال علاقه دارند. در اتریش و استونی محبوب ترین ورزش اسکی است. در لتونی و لیتوانی، بسکتبال پادشاه است، در حالی که هاکی روی یخ محبوب ترین در فنلاند است. در ایرلند، فوتبال گالیک محبوب ترین ورزش است. هر جای دیگر، فوتبال انجمنی است.

به طور مشابه، فوتبال انجمنی نیز محبوب ترین ورزش در همه کشورهای آسیایی به جز چند کشور آسیایی است. استثناهای معدود عبارتند از: تنیس روی میز پادشاه بودن در چین، تیراندازی با کمان در بوتان، کیک بوکسینگ در لائوس و کامبوج، و بسکتبال در فیلیپین. محبوب ترین ورزش در مغولستان کشتی است و محبوب ترین ورزش در شبه قاره هند (هند، افغانستان، پاکستان، نپال و بنگلادش) کریکت است.

با رفتن به اقیانوسیه، فوتبال انجمنی محبوب ترین ورزش در اندونزی و فیجی است، در حالی که راگبی در پاپوآ گینه نو، نیوزلند و برخی دیگر از کشورهای جزیره پلینزی محبوب ترین ورزش است. استرالیایی ها تمایل دارند فوتبال یا کریکت قوانین استرالیا را ترجیح دهند.

انجمن فوتبال مکزیک

انجمن فوتبال/فوتبال مجدداً در مکزیک جایگاه اول را به خود اختصاص داد، جایی که فوتبال مردان از اوایل دهه 1900 به صورت حرفه ای بازی می شد و فدراسیون فوتبال مکزیک در سال 1927 تأسیس شد. تیم ملی فوتبال مکزیک اولین بار در جام جهانی در سال 1930 بازی کرد و در آن شرکت کرد. در 16 جام جهانی اولین لیگ حرفه ای فوتبال زنان در مکزیک در دسامبر 2016 اعلام شد و سال بعد فصل افتتاحیه خود را برگزار کرد. تیم ملی فوتبال مکزیک بازی های خانگی خود را در ورزشگاه آزتکا مکزیکوسیتی برگزار می کند.

اگرچه فوتبال انجمنی دوباره در اکثر مناطق آمریکای مرکزی و جنوبی مورد علاقه است، شهروندان پاناما، نیکاراگوئه و ونزوئلا بیسبال را ترجیح می دهند. کریکت محبوب ترین ورزش در گویان است که احتمالاً بازتابی از تاریخ این کشور به عنوان مستعمره بریتانیا است، که همچنین منجر به تبدیل شدن آن به تنها کشور بومی انگلیسی زبان جهان در آمریکای جنوبی شد.

کریکت

کشورهای هند، افغانستان، پاکستان، نپال و بنگلادش که قبلا تحت کنترل بریتانیا بودند نیز کریکت را به عنوان ورزش مورد علاقه خود می دانند. کریکت یکی از معدود جنبه های زندگی هندی است که کل کشور را متحد می کند. اولین مسابقه کریکت ثبت شده در هند در سال 1721 انجام شد و هند ششمین عضو تیم t شد.

او “باشگاه نخبگان” در کنار انگلیس، استرالیا، آفریقای جنوبی، هند غربی و نیوزلند در سال 1932.

بازی افتتاحیه هند مقابل انگلیس 24000 نفر را جذب کرد. هند اولین پیروزی خود را در سال 1952 ثبت کرد، همان سالی که پاکستان به این باشگاه پیوست. دو سال بعد، پاکستان اولین پیروزی خود را مقابل انگلیس به دست آورد. از آن زمان، کریکت مورد علاقه کسانی است که در شبه قاره هند هستند و هند و پاکستان رقبای اصلی کریکت در منطقه هستند. رقابت هند و پاکستان باعث ایجاد برخی از مورد انتظارترین مسابقات و پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی در هند می شود.

فوتبال آمریکایی (NFL).

در ایالات متحده محبوب ترین ورزش فوتبال آمریکایی است. فوتبال یکی از پربیننده ترین ورزش ها در ایالات متحده است و حدود 390 میلیون تا 410 میلیون طرفدار در سراسر جهان دارد که اکثریت آنها در ایالات متحده هستند. لیگ برتر فوتبال آمریکا، لیگ ملی فوتبال (NFL)، متشکل از 32 تیم است که به طور مساوی بین کنفرانس ملی فوتبال (NFC) و کنفرانس فوتبال آمریکا (AFC) تقسیم می شوند.

فصل عادی NFL 17 هفته است که در طی آن هر تیم 16 بازی انجام می دهد و یک هفته تعطیل یا “بای” دارد. مانند بسیاری از ورزش ها، فصل عادی با بازی های پلی آف پایان فصل دنبال می شود. بازی قهرمانی نهایی NFL، Super Bowl، یکی از پربیننده ترین رویدادهای ورزشی در جهان است. برنده جایزه ارزشمند لومباردی را دریافت می‌کند، که به نام وینس لومباردی، مربی سمینال، که گرین بی پکرز او دو سوپربول اول را برد، نامگذاری شده است.

در حالی که NFL به راحتی موفق ترین لیگ فوتبال آمریکا در ایالات متحده است، رقابت زیادی داشته است. در زیر لیست غیر جامعی از لیگ های جایگزینی است که در طول دهه ها وجود داشته اند.

کنفرانس AFC در اصل یک لیگ رقیب، لیگ فوتبال آمریکا بود که در سال 1970 با NFL ادغام شد.
لیگ فوتبال ایالات متحده (USFL) سه فصل از سال 1983 تا 1985 برگزار شد.
لیگ جهانی فوتبال از 1974 تا 1975 و دوباره از 2008 تا 2011 وجود داشت.
در سال 1991، لیگ جهانی فوتبال آمریکایی با نام مشابه تلاش کرد تا با معرفی تیم‌هایی در بارسلونا، اسپانیا، فوتبال آمریکایی را به جهان گسترده‌تر بیاورد. فرانکفورت، آلمان؛ و لندن، انگلستان. در سال 1998 به NFL Europe تغییر نام داد، اما در سال 2007 تعطیل شد.
لیگ فوتبال آرنا که در زمین کوتاه‌تر بازی می‌کرد و سرعت بیشتری داشت، از سال 1987 تا 2019 فعالیت می‌کرد.
XFL یک لیگ کوتاه مدت بود که توسط مدیر Wrestling Entertainment Vince McMahon تأسیس شد که در سال 2001 و دوباره در سال 2020 قبل از اینکه فصل آن توسط همه‌گیری COVID-19 کوتاه شود، فعالیت کرد. مک ماهون سپس XFL را به گروهی فروخت که شامل کشتی‌گیر سابق دواین «راک» جانسون بود. از اواسط سال 2022، XFL در نظر دارد در فوریه 2023 دوباره راه اندازی شود.

هاکی روی یخ

محبوب ترین ورزش کانادا، هاکی روی یخ است که منشا آن مونترال است و ورزش زمستانی رسمی کانادا است. لیگ هاکی کانادا (CHL) در سال 1975 تشکیل شد و نماینده سه لیگ برتر هاکی نوجوانان مستقر در کانادا است. سه لیگ عضو عبارتند از لیگ هاکی وسترن، لیگ هاکی انتاریو و لیگ برتر هاکی جوانان کبک. در مجموع 60 تیم وجود دارد که 52 تای آنها نماینده 9 استان کانادا و 8 تای آنها نماینده 4 ایالت آمریکا هستند. جام یادبود بهترین جایزه CHL برای تیم قهرمان است.

تیم‌های هاکی کانادا نیز در لیگ ملی هاکی (NHL)، لیگ هاکی ایالات متحده، در تلاش سالانه برای برنده شدن جام ارزشمند استنلی شرکت می‌کنند. تیم‌های NHL کانادا عبارتند از تورنتو میپل لیفز، سناتورهای اتاوا، وینیپگ جتس، ادمونتون اویلرز، کلگری فلیمز و ونکوور کاناکس.

بیسکتبال

محبوب ترین ورزش در ژاپن بیسبال است. هوراس ویلسون آمریکایی اولین بار در سال 1872 بیسبال را به ژاپن معرفی کرد و اولین مسابقات حرفه ای در دهه 1920 پدیدار شد. اولین لیگ حرفه ای ژاپن در سال 1936 تشکیل شد و به اندازه ای بزرگ شد که تا سال 1950 به دو لیگ تقسیم شد: لیگ مرکزی و لیگ اقیانوس آرام. لیگ حرفه ای به عنوان Nippon Professional Baseball for Puro Yakyū (“بیس بال حرفه ای”) شناخته می شود.

بیسبال در ژاپن کمی با لیگ برتر بیسبال (MLB) در ایالات متحده متفاوت است: توپ، منطقه ضربه و زمین بازی همگی کوچکتر هستند. طول بازی محدود است. و کراوات مجاز است. بیسبال دبیرستانی نیز در ژاپن بسیار محبوب است. بیش از 50000 نفر مسابقات قهرمانی بیسبال دبیرستان ملی را به صورت حضوری در ورزشگاه کوشین تماشا می کنند و میلیون ها نفر دیگر آن را از تلویزیون تماشا می کنند.

استرالیا بر فوتبال حاکم است

محبوب ترین ورزش در استرالیا فوتبال با قوانین استرالیا است. فوتبال استرالیا یک ورزش تماسی است که توسط دو تیم انجام می شود که هر تیم دارای 18 بازیکن است. بازی در زمینی بیضی شکل با یک توپ بیضی شکل برای ضربه زدن به توپ بین دو تیرک دروازه انجام می شود. لیگ فوتبال استرالیا (AFL) تنها رقابت کاملا حرفه ای این ورزش است و ثروتمندترین سازمان ورزشی استرالیا است. فینال بزرگ AFL بالاترین تماشاگر را در بین مسابقات قهرمانی باشگاهی در جهان دارد.

مطلب پیشنهادی

ابعاد میز بیلیارد اسنوکر

ابعاد میز بیلیارد اسنوکر

ابعاد میز بیلیارد اسنوکر بیلیارد اسنوکر، ورزشی جذاب و پرطرفدار که قدمت آن به قرن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *