جمعه , 15 تیر 1403 - 7:41 قبل از ظهر

پر طرفدارترین رنگ مو دنیا کدام است ؟

در دنیای مد و زیبایی، مد و روند رنگ موها همیشه در حال تغییر است و تمایلات مردم نسبت به رنگ موها ممکن است با تغییر زمان تغییر کند. اما رنگ مویی که به طور گسترده و به طور معمول به عنوان یکی از پرطرفدارترین رنگ موها در نظر گرفته می‌شود، موهای بلوند است .

پر طرفدارترین رنگ مو دنیا کدام است ؟

موهای بلوند به دلایل مختلفی از جمله ظاهر روشن و درخشان، مرموزی که به آنها داده می‌شود، جذابیت عمومی و متنوع بودن در نقشهای مختلف مورد توجه قرار می‌گیرند. همچنین، بلوند بودن می‌تواند با انواع رنگ پوست و چشمها به خوبی ترکیب شود و برای بسیاری از افراد جذابیت بیشتری ایجاد کند.

با این حال، لازم به ذکر است که نظرات مردم درباره پرطرفدارترین رنگ موها بستگی به فرهنگ و ذایقه هر جامعه و هر دوره‌ای بستگی دارد و در طول زمان ممکن است تغییر کند.

بهترین شامپو ها برای موهای خشک کدامند ؟ کلیک کنید 

رایج ترین رنگ مو در جهان چیست؟ در زمان یونانیان و رومیان باستان، آنها معتقد بودند که رنگ مو منعکس کننده شخصیت ها و طبقه، مرتبط با مشاغل خاص و حتی ترساندن دشمنان در میدان جنگ است. در تاریخ وایکینگ‌ها، رنگ‌های خاص نشانه‌ای از زیبایی بودند. در واقع، رنگ مو برای تمدن‌های قدیمی‌تر آنقدر مهم بود که مردان و زنان برای رسیدن به رنگ‌های موی دیگر تلاش زیادی کردند. به عنوان مثال، مصریان باستان از رنگ های مبتنی بر سرب برای رسیدن به موهای تیره استفاده می کردند. یونانیان باستان برای موهای روشن ارزش قائل بودند و برای رسیدن به آن از چوب، خاکستر و سرکه یا شیره استفاده می کردند.و اما رومیان باستان چطور ؟ آن ها از زالو برای رنگ کردن موهای خود استفاده می کردند . درست شنیدی زالو. این روش ها منجر به عوارض جانبی جدی ناخوشایندی از جمله ریزش مو، بوی بد و سوختگی می شد. بنابراین، آیا رایج ترین رنگ موی وجود دارد که به طور طبیعی در سراسر جهان ظاهر شود؟ امروزه، رنگ مو به نماد قدرتمندی از اینکه ما چه کسی هستیم، چه چیزی برای ما ارزش قائل هستیم و چه چیزی به عنوان زیبایی در نظر می گیریم تبدیل شده است. خوشبختانه، ما دیگر از زالو استفاده نمی‌کنیم و بسیاری از مواد خشن را که زمانی بهای «زیبایی» بودند، کنار گذاشته‌ایم.

آیا رایج ترین رنگ مو وجود دارد؟

توانایی تغییر بی دردسر رنگ موهایمان، درک میزان رایج بودن برخی از رنگ های طبیعی مو را دشوارتر کرده است. به عنوان مثال، بسیاری از افرادی که از رنگ های خاص استفاده می کنند، به طور طبیعی موهای قرمز یا بلوند ندارند. همین امر در مورد رنگ موهای مشکی یا سبزه نیز صدق می کند، برخی از رایج ترین انتخاب های رنگ در سالن ها، به ویژه در ماه های پاییز و زمستان. بنابراین ارزیابی بصری اینکه کدام رنگ مو بیشتر به طور طبیعی در جمعیت جهانی دیده می شود، می تواند چالش برانگیز باشد.

چه چیزی رنگ طبیعی موهای شما را تعیین می کند؟

ژن های شما مسئول بسیاری از ویژگی های فیزیکی شما هستند، از جمله رنگ پوست، رنگ چشم و رنگ مو. به عنوان مثال، اگر یکی از والدین شما چشمان آبی و یکی از آنها چشمان قهوه ای داشت، شما 50 درصد احتمال داشت که چشمان آبی و 50 درصد چشمان قهوه ای داشته باشید. رنگ و سایه موهای شما تفاوت چندانی با هم ندارند. رنگ طبیعی مو بر اساس میزان و نوع ملانین موجود در موهای شما تعیین می شود. اگر مقدار زیادی یوملانین دارید، احتمالا موهای مشکی دارید. اگر مقدار بسیار کمی از همان رنگدانه دارید، به احتمال زیاد موهای بور دارید. در مورد مقدار متوسط اوملانین چطور؟ بسته به میزان یوملانین، احتمالاً موهای قهوه ای روشن تا تیره دارید. از طرف دیگر، اگر یوملانین بسیار کمی دارید و مقدار زیادی از فوملانین دارید، به احتمال زیاد موهای قرمز خواهید داشت. رنگ موهای شما نیز می تواند در طول زمان تغییر کند، مثلا با افزایش سن. با بالا رفتن سن، موهای شما نمی توانند ملانین زیادی تولید کنند که منجر به سفیدی مو و سفیدی مو می شود. سرعت و شروع این تغییرات نیز تحت تأثیر – حدس زدید – ژنتیک است. برخی از شرایط سلامتی نیز می‌توانند بر تغییرات رنگ مو تأثیر بگذارند، از جمله استرس. از آنجایی که ژنتیک تأثیر برجسته‌ای بر رنگ موی ما دارد، معمولاً در مقایسه با سایر نقاط جهان، رنگ‌های خاصی را در مناطق و کشورهای خاص بیشتر مشاهده خواهید کرد. در نتیجه، رایج ترین رنگ مو در سراسر جهان متفاوت است.

3 رنگ موی طبیعی برتر در جهان

پس رایج ترین رنگ مو در جهان چیست؟ اگر به سرتاسر دنیا سفر کرده‌اید یا با افراد کافی ملاقات کرده‌اید، رنگ‌های موی زیادی دیده‌اید، اما کدام رنگ‌ها به طور طبیعی بیشتر دیده می‌شوند؟ بیایید به رایج ترین رنگ موهای طبیعی در سراسر جهان نگاهی بیندازیم.

10 روش برای زیبایی موها را در اینجا بخوانید . 

محبوب ترین رنگ مو – موهای مشکی

موهای مشکی تا حد زیادی رایج ترین رنگ موی طبیعی در جهان است. در واقع، حدود 75 تا 85 درصد از مردم جهان تا حدودی رنگ موی مشکی دارند. در حالی که موهای سیاه تقریباً در همه نقاط جهان رایج است، این تنها رنگ مو است که به طور طبیعی در نقاط خاصی از جهان وجود دارد، مانند آفریقا و آسیا. سایه های رایج عبارتند از جت بلک، مشکی ریون، مشکی ملایم و موهای قهوه ای بسیار تیره.

 محبوب ترین رنگ مو – موهای قهوه ای

اگر حدس زدید که موهای قهوه ای دومین رنگ موی رایج در جهان است، حق با شماست. موهای قهوه ای حدود 11 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، با برخی از رایج ترین سایه ها از جمله قهوه ای افرا، قهوه ای روشن، قهوه ای تیره و قهوه ای گردویی. مانند موهای سیاه، موهای قهوه ای بیشتر در برخی کشورها از جمله اروپا، استرالیا دیده می شود همین طور کانادا و آسیا.

 محبوب ترین رنگ مو – موهای بلوند

در حالی که موی بلوند تنها سه درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد، اما سومین رنگ موی طبیعی رایج است. مانند سایر رنگ‌های مو، موی بلوند می‌تواند در سایه‌های مختلفی از جمله بلوند توت‌فرنگی، بلوند خاکستری، بلوند پلاتینیومی و بلوند کثیف دیده شود. جاهایی مثل آمریکا یا اروپا علاوه بر این، بیشتر در برخی از مناطق آسیا و بسیاری از جزایر اقیانوس آرام یافت می شود.

کمیاب ترین رنگ مو در جهان چیست؟

اکنون می دانید رایج ترین رنگ مو در جهان کدام است، اما کمیاب ترین آن چیست؟ نادرترین رنگ موی طبیعی قرمز است که تنها یک تا دو درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد. شما معمولاً این رنگ موها را در مناطق غربی و شمالی اروپا، به ویژه اسکاتلند و ایرلند می بینید. با این حال، موهای قرمز طبیعی ممکن است برای مدت طولانی تری وجود نداشته باشند. در واقع، برخی پیش‌بینی می‌کنند که موهای قرمز به‌طور طبیعی تا سال 2100 کاهش پیدا خواهند کرد. ویژگی ژنتیکی که منجر به قرمزی مو می‌شود، یک ژن مغلوب است. برای اینکه نوزاد موهای قرمز داشته باشد، هر دو والدین باید حامل این ژن باشند، حتی اگر مو قرمز نباشند.

موهای شما جزو محبوب ترین ها نیست، پس چی؟

اگر رنگ موی طبیعی شما جزو رایج ترین ها نباشد، یا اگر رنگ موهایی که با آن متولد شده اید را دوست نداشته باشید، چه؟ اگر فقط می‌خواهید چیزی متفاوت را امتحان کنید، یا به دنبال تغییر هستید، چه؟ بسیاری از خدمات رنگ آمیزی ما عبارتند از: BalayageOmbre هایلایت های کامل سر 1/4 هایلایت سر 1/2 هایلایت سر 3/4 برجسته های سر رنگ کامل اصلاح رنگ مو افزایش رشد لمسی تونرها رنگ های نیمه دائمی یا نیمه دائمی
با خدمات رنگ آمیزی حرفه ای رنگ مورد نظر خود را دریافت کنید .

انواع هایلایت های مو را بشناسید کلیک کنید . 

اکنون که پاسخ «متداول ترین رنگ مو در جهان چیست؟» را می دانید، اگر امیدوارید به رنگ متفاوتی دست پیدا کنید، چه کاری می خواهید انجام دهید؟ رنگ مو یک راه عالی برای بیان خود یا تغییر ظاهر شما است، و انجام حرفه ای آن آسیب به موهای شما را کاهش می دهد  و رنگی یکنواخت و ماندگار ارائه می دهد. آیا برای تغییر رنگ مو آماده هستید ؟

اعداد در رنگ مو به چه معنا هستند؟

هنگامی که صحبت از تغییر رنگ موهای شما می شود – دانستن برخی اطلاعات اولیه در مورد نحوه عملکرد نمودارهای رنگ مو می تواند در درک گزینه هایی که در سالن به شما ارائه می شود، اساسی باشد.

رنگ‌ساز L’Oréal Professionnel شما از سیستم شماره‌گذاری رنگ بین‌المللی ما در طول مشاوره سفارشی شما در سالن استفاده می‌کند تا تشخیص دهد که کدام عمق و رنگ‌ها/انعکاس‌ها مناسب شما و موهایتان هستند. ما سیستم شماره‌گذاری رنگ مو را رمزگشایی کرده‌ایم: یکی از ابزارهای کلیدی که به شما کمک می‌کند تا پیچیدگی‌های موجود در خدمات رنگ مو را در سالن درک بهتری داشته باشید.

حداکثر 4 رقم در یک عدد رنگ مو وجود دارد، تا 2 عدد قبل از نقطه اعشار و حداکثر تا 2 عدد بعد از نقطه اعشار. به عنوان مثال، 3، 5.8، 6.13 و 10.21 همه اعداد رنگ موی حرفه ای L’Oréal هستند.

رنگ پایه طبیعی چیست؟

سیستم تراز از 10 عدد تشکیل شده است که به تعیین عمق موهای طبیعی شما کمک می کند. 1 مشکی، 5 قهوه ای روشن، 6 بلوند تیره، 7 بلوند و 10 روشن ترین بلوند است. رنگ‌ساز L’Oréal Professionnel موهای شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و رنگ پایه طبیعی شما را در سالن ارزیابی می‌کند.

رنگ پایه چیست؟

اولین عددی که در نمودار رنگ ظاهر می شود، رنگ پایه است. این عدد نشان دهنده سطح پایه سایه ای است که می خواهید به دست آورید. این نشان می دهد که چقدر رنگ روشن یا تیره است.

تن یا انعکاس رنگ چیست؟

سپس رنگ‌ساز شما به اعداد دوم و سوم در نمودار رنگی که بعد از علامت نقطه ظاهر می‌شوند نگاه می‌کند. این اعداد نشان دهنده انعکاس/تن های اولیه و ثانویه هستند که در رنگ وجود دارد.

به عنوان مثال، .1 = خاکستر، 0.2 = رنگین کمانی، 0.3 = طلایی، 0.4 = مس

این سیستم همچنین به رنگ‌کننده شما اجازه می‌دهد تا رنگ را خنثی کند، برای مثال از گرم شدن بیش از حد رنگ موی بلوند جلوگیری کنید. آنها می توانند 0.2 (بنفش) یا 0.1 (آبی) را برای مقابله با تن های زرد یا نارنجی که به طور طبیعی ظاهر می شوند اضافه کنند.

نتیجه سایه هدف نهایی شما نیز تحت تأثیر چندین عامل دیگر است که باید توسط رنگ‌ساز حرفه‌ای L’Oréal ارزیابی شود، مانند پوشش زیر و توزیع رنگدانه.

علت علاقه بیشتر جوامع به موی بلوند چیست ؟

میتوان گفت که موهای بلوند یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های مو در جوامع مختلف است. طی سالیان گذشته، موهای بلوند مورد علاقه بسیاری از مردم بوده‌اند و محبوبیت آنها نشان از این دارد که افراد زیادی به دنبال تغییر ظاهری و زیبایی خود با استفاده از رنگ موهای بلوند هستند.

از جمله دلایلی که باعث شده موهای بلوند به این اندازه محبوب شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشنایی و درخشندگی: موهای بلوند به دلیل روشنی و درخشندگی طبیعی‌اش، صورت فرد را روشن و جذاب می‌کند و به طور خاص در موقعیت‌های روشنایی بیشتر به چشم می‌خورد.
  • تنوع ظاهری: موهای بلوند به طرح‌های مختلف موج، راه‌راه، براوند، و هایلایت و… تبدیل می‌شوند که افراد را قادر می‌سازد تا استایل موی مورد علاقه خود را انتخاب کنند و ظاهری منحصر به فرد داشته باشند.
  • متناسب با تنوع رنگ پوست و چشم: موهای بلوند با انواع رنگ‌های پوست و چشم ترکیب خوبی دارند و در نتیجه برای افراد با رنگ پوست و چشم متفاوت نیز جذابیت زیادی دارند.
  • تأثیر روانی: رنگ موی بلوند برخی از افراد را به یاد نمونه‌های معروفی از زنان زیبا و جذاب می‌اندازد، که می‌تواند روحیه و اعتماد به نفس آنها را افزایش دهد.

مهم است توجه داشت که علاقه به رنگ موها بستگی به سلیقه شخصی و فرهنگ جامعه دارد و هر رنگی ممکن است در مناطق و فرهنگ‌های مختلف محبوبیت متفاوتی داشته باشد.

خلاصه آنچه گفته شد

به علاوه، همیشه روند و مد رنگ موها در حال تغییر است و ممکن است طی زمان ترند جدیدی برای رنگ موها پیش بیاید که بیشتر مورد علاقه مردم قرار بگیرد. در اینده ممکن است رنگ موهای دیگری مانند شقایقی، نقره‌ای، قرمز یا حتی رنگ‌های غیر معمول و فانتزی مورد علاقه شود.

علاوه بر این، میزان علاقه به رنگ موها همچنین بستگی به سن، جنسیت، شغل و سبک زندگی افراد دارد. برخی افراد ممکن است تمایلی به تغییر رنگ موهایشان نداشته باشند و رنگ طبیعی موهایشان را ترجیح دهند. در عین حال، برخی دیگر عاشق تجربه کردن رنگ‌های جدید بر روی موهای خود هستند و همیشه به دنبال تازگی و تغییر هستند.

در نهایت، نمیتوان به طور قطعی بگوییم کدام رنگ موی بیشترین طرفدار را دارد زیرا این مسئله بسیار نسبی است و بستگی به ذائقه هر فرد دارد. در هر صورت، هدف اصلی انتخاب رنگ مو باید خوشایندی و رضایت شخصی باشد.

مطلب پیشنهادی

بهترین شامپو برای ریزش مو

دلایل ریزش مو کدامند؟

موهای زیبا و خوش رنگ و خوش فرم، تاثیر زیادی روی جلوه ظاهری افراد دارد؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *