چهارشنبه , 13 تیر 1403 - 2:57 قبل از ظهر

نگهداری جوجه تیغی

نگهداری جوجه تیغی

در این مقاله می خواهید به تمام نکات نگهداری جوجه تیغی در منزل بپردازیم و ببینیم یک جوجه تیغی را چگونه باید نگهداری کنیم و چه محیطی برای آن لازم است محیا باشد و علاوه بر این در مورد ویژگی های ظاهری این موجودات با نمک و دوست داشتنی صحبت می کنیم .

آیا جوجه تیغی حیوان خانگی خوبیست ؟

جوجه تیغی می تواند یک حیوان خانگی سرگرم کننده و کم هزینه برای خانواده شما باشد ، اما آنها به مراقبت خاصی احتیاج دارند. آنها دارای تپه های تیز هستند که می تواند جابجایی را دشوار کند. برخورد روزانه مداوم و مناسب به آنها کمک می کند تا آرام شوند و با شما احساس راحتی کنند.

آیا جوجه تیغی می تواند به شما آسیب برساند؟

خارپشت ها معمولاً به شما آسیبی نمی رسانند. هنگام آرامش ، تپه های آنها آنقدر تیز نیست. علاوه بر این ، وزن آنها به طور مساوی توزیع می شود ، بنابراین نباید از هر گونه سوراخ شدن پوست بترسید. حتی جوجه تیغی ها در حالت دفاعی تمایل دارند که از انسان خون نگیرند .

آیا جوجه تیغی می تواند شما را بکشد؟

در سال گذشته ، 20 نفر به شکل نادر اما خطرناک باکتری سالمونلا آلوده شدند و یک نفر در ژانویه جان خود را از دست داد. … هفت بیماری جوجه تیغی در ایالت واشنگتن بود ، از جمله مرگ – یک مرد مسن از شهرستان Spokane که در ماه ژانویه درگذشت.

آیا جوجه تیغی گاز می گیرد؟

خارپشت ها می توانند شما را گاز بگیرند ، اما به ندرت چنین اتفاقی می افتد. … آنها آنقدر قوی هستند که دندان های خود را در گوشت شما فرو می کنند ، با این حال ، آنها به ندرت گاز می گیرند.

اگر جوجه تیغی در باغ خود دارید چه می کنید؟

به طور کلی ، هر جوجه تیغی در طول روز احتمالاً در مشکل است و باید او را برداشت و به مرکز نجات حیات وحش برد. می توانید آنها را با استفاده از دستکش های باغبانی بردارید و در یک جعبه مقوایی بگذارید ، اگرچه کوهنوردان خوبی هستند ، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که نمی تواند فرار کند.

آیا جوجه تیغی کک دارد؟

خارپشت ها می توانند انگل های خارجی را بدست آورند. با این حال ، آلودگی به کک یک مشکل رایج نیست. کک ها یک انگل حشرات کوچک هستند که ممکن است در خارپشت شما زندگی کنند ، به ویژه اگر در خارج از منزل یا در خانه ای با سگ ، گربه یا سایر حیواناتی که خود کک دارند در معرض کک قرار گیرند.

آیا جوجه تیغی ها بو می دهند؟

خارپشت ها هیچ گونه غده ای معطر مانند فرت ، اسنک یا حتی گربه ندارند! بنابراین وقتی تمیز هستیم ، بوی خاصی نداریم. مانند هر حیوانی ، اگر آنها تمیز نشوند ، بوی بدشان شروع می شود. از آنجایی که جوجه تیغی های اهلی حیواناتی هستند که در قفس هستند ، ما هر چیزی را که در قفس ما وجود دارد ، طی می کنیم.

آیا جوجه تیغی ها زیاد مدفوع می کنند؟

آیا جوجه تیغی زیاد مدفوع می کند؟ جوجه تیغی ها زیاد مدفوع می کنند. آنها مدام مدفوع می کنند جوجه های جوان علاقه زیادی به دفع مدفوع دارند در حالی که کارهای خود را انجام می دهند مانند هنگام گردش یا چرخ بازی.

هزینه نگهداری جوجه تیغی

هزینه های معمولی: قیمت جوجه تیغی بسته به سن ، رنگ و مزاج جوجه تیغی بین 125 تا 250 دلار است. برخی از پرورش دهندگان کیت شروع کننده جوجه تیغی را با قیمت 75 دلار ارائه می دهند که شامل قفس ، چرخ ، مخفیگاه ، بطری آب ، کاسه غذا و غذا و برخی خاشاک است.

آیا جوجه تیغی ها دوست دارند نوازش کنند؟

این بستگی به شخصیت هر جوجه تیغی و میزان استفاده از آن در گذشته دارد. به نظر می رسد برخی از جوجه تیغی ها دوست دارند خود را با همنشینان خود بچرخانند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است خجالتی تر باشند یا فقط کاوش و حرکت را ترجیح دهند و نه نشستن و نوازش کردن.

چگونه با جوجه تیغی دوست شویم ؟

یکی از بهترین راه ها برای جلب اعتماد و محبت جوجه تیغی استفاده از غذاهایی است که بیشتر دوست خواهد داشت و می خواهد. از آنجایی که جوجه تیغی حشره خوار (حشره خوار) در طبیعت است ، جیرجیرک ها و کرم های غذایی خشک شده یخ زده برای افرادی که جوجه تیغی خود را اهلی می کنند بسیار عالی هستند.

ضربه ی جوجه تیغی

در این گزارش آمده است که خارپشت ها می توانند خطرناک باشند زیرا ماهیچه های آنها می توانند به پوست نفوذ کنند و میکروب باکتریایی را که می تواند باعث تب ، درد معده و بثورات پوستی شود گسترش می دهند.

آیا جوجه تیغی ها یکدیگر را می کشند؟

آیا خارپشت به حیوانات دیگر حمله می کند؟ خارپشت ها گوشت خوار هستند و بچه پرندگان و دیگر حیوانات کوچک را می خورند. اما هنوز هیچ مدرکی مبنی بر حمله یا کشتن این حیوانات یا خوردن لاشه – موجوداتی که در حال حاضر مرده اند وجود ندارد.

آیا جوجه تیغی به انسان حمله می کند؟

جوجه تیغی از نظر فنی می تواند به انسان حمله کند ، اگرچه این احتمال چندان زیاد نیست. اگر آنها احساس خطر کردند ، به توپ می چرخند و سنبله های خود را برای محافظت بیرون می آورند. آنها همچنین ممکن است یک صدای خش خش بلند ایجاد کنند. آنها به طور کلی بیشتر از ما از انسان ها می ترسند و از رویارویی اجتناب می کنند.

چه چیزی می تواند خارپشت را بکشد؟

روباه های قرمز (Vulpes vulpes) به طور گسترده ای برای گرفتن و کشتن خارپشت شهرت دارند ، اگرچه مشخص نیست که این رفتار چقدر رایج است .

چرا جوجه تیغی ام به من سر و صدا می کند؟

وقتی جوجه تیغی صدای خش خش می کند ، به این معنی است که او واقعاً اذیت شده است و می خواهد شما ، دیگر گرازها یا حیوانات دیگر پاکسازی کنید. خارپشت ها غالباً صدای خش خش را در صورت آشفتگی در لانه خود ایجاد می کنند یا اگر توسط یک شکارچی به گوشه ای نزدیک شده یا به او نزدیک شوند.

آیا جوجه تیغی ها آب می نوشند؟

جوجه تیغی ها برای سالم ماندن نیاز به نوشیدن آب دارند و به طور کلی نسبت به آبی که می نوشند زیاد سر و صدا ندارند. آب معمولی برای جوجه تیغی مناسب است ، اما آب طعم دار توصیه نمی شود زیرا حاوی قند یا مواد شیمیایی است که می تواند برای سلامتی آنها مضر باشد.

چرا نباید جوجه تیغی نگهداری نکنیم؟

برخی از مناطق نگهداری جوجه تیغی را ممنوع کرده اند ، زیرا برخی ناقل بیماری تب برفکی هستند. آنها همچنین می توانند باکتری سالمونلا و همچنین بیماریهای ویروسی و قارچی را منتقل کنند و خارهای تیز آنها می تواند پوست را سوراخ کرده و باعث عفونت شود.

ویژگی های درونی جوجه تیغی ها

هر جوجه تیغی دارای شخصیت منحصر به فردی است ، اما اکثر آنها به محبت انسان علاقه ای ندارند. مراقبت کنندگان توجه می کنند که وقت و تلاش زیادی طول می کشد تا جوجه تیغی بتواند تحمل نگه داشتن را تحمل کند. مانند جوجه تیغی ها ، جوجه تیغی دارای تپه های تیز و خاردار است که از آنها برای دفع شکارچیان استفاده می کند. هنگامی که آنها احساس اضطراب یا تهدید می کنند ، این سنبله ها از هر جهت می ایستند و این کار را برای حیوانات دشوار می کند.

بسیاری از جوجه تیغی ها یک عادت “خود مسح” دارند: آنها بزاق کف آلود خود را در سراسر بدن خود مخدوش و لکه دار می کنند. ممکن است برخی از مردم این موضوع را دافعه کننده بدانند ، اما این فقط یک علامت دیگر است که ما هیچ شغلی نداریم که بخواهیم با این افراد حساس برخورد کنیم.

آیا جوجه تیغی ها  مطیع هستند ؟

خارپشت ها مطیع و شب نشین هستند ، که این امر آنها را برای افراد سبک خواب ، افرادی که تا ساعات اولیه شب بیرون هستند ، یا کودکانی که به همراهی بازیگوش امیدوار هستند ، غیرقابل استفاده می کند. وقتی جوجه تیغی ها احساس خطر می کنند ، خود را به یک توپ محکم می رسانند و اگر یک انسان – یا یک سگ یا گربه – سعی کند آنها را از هم باز کند ، به راحتی آسیب می بینند.

علت عدم نگهداری جوجه تیغی

خرید خارپشت از تجارت مرگبار “حیوانات خانگی جیبی” پشتیبانی می کند.
جوجه تیغی ها بومی آمریکای شمالی نیستند ، اما این امر باعث نشده تا تجارت بدنام حیوانات خانگی از این گونه استثمار شده سود ببرد. اگرچه اندازه کوچک آنها می تواند آنها را زیبا و دوست داشتنی نشان دهد ، اما “حیوانات خانگی جیبی” حیوانات وحشی هستند که نیازهای خاصی دارند که افراد معمولی نمی توانند آنها را برآورده کنند.

وقتی افراد برای وسوسه خرید حیوانات عجیب و غریب مانند جوجه تیغی از فروشگاه ها ، حراج ها یا اینترنت به منظور نگهداری آنها در خانه خود تسلیم می شوند ، اغلب منجر به درد و مرگ این حیوانات می شود. خارپشت ها به راحتی می توانند از سوء تغذیه و استرس شدید اسارت در محیطی غیر طبیعی و ناراحت کننده رنج ببرند.

 

 

PETA امکانات پرورش را در معرض دید قرار داده است که صدها حیوان کوچک رنجور را در قفس های ناپاک ، کثیف و سطل نگهداری می کند. وقتی مقامات ایالت کلرادو و مقامات محلی حکم تحقیق درباره پرورش دهندگان حیوانات کن و لین کوبیک را اجرا کردند ، مقامات جوجه تیغی های مرده را در صف پشت سر هم ردیف واحد قفسه بندی و انبارهای وان پیدا کردند. بازرسان بیش از 500 حیوان – از جمله مارها و خزندگان دیگر ، جوجه تیغی و گلایدرهای قندی – را در زیرزمین کوبیکها کشف کردند که از بوی ادرار و فضولات حیوانی مضر بود. یک بازرس باتجربه وضعیت را «باورنکردنی» خواند.

نیازهای جوجه تیغی وقتی در قفس زندگی می کنند برآورده نمی شود.

خارپشت ها نیاز به مراقبت های دامپزشکی تخصصی دارند که یافتن آنها در محلی تقریباً غیرممکن است و غذایی که بسیاری از مراقبان آماده ارائه آن نیستند. علیرغم ادعاهای پرورش دهندگان و فروشندگان ، هنوز چیزهای زیادی در مورد رفتار طبیعی این حیوانات ، رژیم غذایی مطلوب و نیازهای آنها از نظر محیط برای خوشبخت بودن مشخص نیست.

با این حال ، ما می دانیم که در طبیعت ، جوجه تیغی می تواند در یک شب چندین مایل را کاوش کند. زندگی در داخل قفس و شاید چرخ برای قایقرانی در مقایسه با داشتن آزادی تعقیب جیرجیرک در علفزارها یا جستجوی غذا در ساوانای وسیع.

آیا بیماری جوجه تیغی سوار است؟

خارپشت ها ، مانند اکثر پستانداران وحشی ، حامل انگل های مختلفی هستند که شامل طیف وسیعی از کک ها ، کنه ها ، کنه ها ، میازیس (جایی که مگس تخم ها را در اطراف زخم ها می گذارد) ، عفونت های قارچی ، کرم های انگلی ، تک یاخته ها (به عنوان مثال کوکسیدیا و توکسوپلاسما) ، باکتریایی و عفونت های ویروسی.

آیا جوجه تیغی نیاز به حمام دارد؟

جوجه تیغی به طور طبیعی دارای پوست خشک است ، بنابراین شما نمی خواهید اغلب آنها را حمام کنید. آنها ممکن است گهگاه با چیزهای جدید و بدبو برخورد کنند و تمایل عجیبی داشته باشند که آن را روی تپه های خود پخش کنند و خود را به هم ریخته و نامرتب نشان دهند.

ویژگی های کلی از جوجه تیغی ها

جوجه تیغی پستانداری خاردار از زیرخانواده Erinaceinae ، از خانواده eulipotyphlan Erinaceidae است. هفده گونه خارپشت در پنج جنس در سراسر اروپا ، آسیا و آفریقا و نیوزلند با معرفی وجود دارد. هیچ جوجه تیغی بومی استرالیا و هیچ گونه گونه زنده بومی قاره آمریکا وجود ندارد (جنس منقرض شده Amphechinus زمانی در آمریکای شمالی وجود داشت).

جوجه تیغی ها با فرزندان زیرک (خانواده Soricidae) از اجداد دور خود برخوردارند ، احتمالاً ورزش های بدنسازی حلقه واسطه ای هستند و طی پانزده میلیون سال اخیر تغییر چندانی نکرده اند.  مانند بسیاری از اولین پستانداران ، آنها خود را با شیوه زندگی شبانه وفق داده اند. محافظت از خارهای آنها شبیه به خوک های گوشت خوک است که جوندگان هستند و اکیدنا ، نوعی مونوترم.

اما به صورت کلی تنها چیزی که می توانیم بگوییم این است که اگر به نگهداری جوجه تیغی علاقه دارید این توصیه را به شما می کنیم که بهترن از این کار را انجام ندهید .

مطلب پیشنهادی

چه مقدار آب برای گربه ها لازم است؟

چه مقدار آب برای گربه ها لازم است؟

چه مقدار آب برای گربه ها لازم است؟  :گربه‌ها به عنوان حیوانات خانگی محبوب، از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *