جمعه , 23 شهریور 1403 - 10:45 بعد از ظهر
نظرات در مورد سریال ارباب حلقه ها

نظرات در مورد سریال ارباب حلقه ها

 نظرات در مورد سریال ارباب حلقه ها : جهان فانتزی “ارباب حلقه‌ها” با قلم جادویی جی. آر. آر. تولکین، سال‌هاست که قلب میلیون‌ها خواننده و بیننده را تسخیر کرده است. اقتباس‌های سینمایی باشکوه پیتر جکسون نیز بر این محبوبیت افزود و انتظارات را برای هرگونه اثر جدید در این دنیا به اوج رساند. سریال “ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت” که توسط آمازون پرایم ویدیو تولید شده است، با وعده بازگشت به عصر دوم سرزمین میانه و روایت داستان‌هایی پیش از وقایع سه‌گانه‌ی سینمایی، هیجان بسیاری را در میان طرفداران ایجاد کرد. اما آیا این سریال توانسته به انتظارات بالای مخاطبان پاسخ دهد؟ در این مقاله، به بررسی نظرات مختلف در مورد سریال “ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت” می‌پردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

“ارباب حلقه‌ها” نه تنها یک اثر ادبی و سینمایی، بلکه یک پدیده فرهنگی است که بر ادبیات، سینما و تصورات ما از دنیای فانتزی تأثیر شگرفی گذاشته است. هرگونه اقتباس جدید از این اثر، به طور طبیعی با حساسیت و دقت نظر مخاطبان روبرو می‌شود. سریال “ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت” نیز از این قاعده مستثنی نیست. این سریال با بودجه‌ای کلان و با هدف گسترش دنیای خلق شده توسط تولکین تولید شده است، اما آیا توانسته به عمق و پیچیدگی داستان‌های اصلی وفادار بماند؟ در این مقاله، به بررسی واکنش‌های مخاطبان و منتقدان نسبت به این سریال می‌پردازیم و جایگاه آن را در میان دیگر اقتباس‌های “ارباب حلقه‌ها” ارزیابی می‌کنیم.

 نظرات افراد مهم دنیا و منتقدان در مورد سریال ارباب حلقه ها

نظرات در مورد سریال ارباب حلقه ها

امتیاز 3/10 : انتظار بیشتر

انتظار من پس از تمام تبلیغات بسیار بیشتر از این بود. بعد از تمام کردن سریال، امتیاز خودم را به 3 کاهش دادم.

خب، از کجا شروع کنم؟ به سریال 2.5 ستاره یا 5 از 10 دادم تا مثل اینکه دارم به سریال حمله می‌کنم به نظر نرسم. متوجه شدم که نظرات مثبت خیلی کلی هستند در حالی که نظرات متوسط و بد خیلی دقیق‌تر هستند که به نظرم گویا است. بله، فیلمبرداری عالی است و بیشتر ارزش‌های تولید هم خیلی خوب هستند، گرچه بعضی جاها هم از کلید خارج می‌شود. بعد از دو قسمت، کمترین ایده را درباره اینکه داستان به کجا می‌رود دارم و نوشتن صحنه‌ها خیلی ضعیف به نظر می‌رسد. کوتوله‌ها خیلی خوب نمایش داده شده‌اند اما همه انسان‌ها به جز یک زن اصلی مثل احمق‌ها به نظر می‌رسند.

هارفوت‌ها/هابیت‌ها کمی جالب هستند. الف‌ها خیلی بد نمایش داده شده‌اند و از خیلی جهات از کلید خارج شده‌اند. پس بله، تقریبا همه چیزهایی که جی. آر. آر. تولکین خودش نوشته را خوانده‌ام اما مشکلی با اقتباس برای تلویزیون/فیلم ندارم، اما این واقعا انگار که لحن تولکین را از دست داده است. بیشتر الف‌ها به سادگی شبیه الف‌ها به نظر نمی‌رسند و رفتار نمی‌کنند. این یک مشکل بزرگ است. متاسفم اما اینطور است. خیلی‌ها اشتباه انتخاب شده‌اند. الرود؟ بیا دیگه. قصد توهین به بازیگر ندارم، فقط وحشیانه اشتباه انتخاب شده و بد نوشته شده است. بیشتر الف‌ها بد نوشته و کارگردانی شده‌اند و آن‌ها ستون فقرات داستان اینجا هستند. من بازیگر نقش گالادریل را دوست دارم اما طرز نوشتن شخصیت او مضحک و خیلی جذاب یا دوست‌داشتنی نیست. به نظر می‌رسد همه کسانی که محتوای سرگرمی را از کلاسیک‌ها می‌سازند می‌خواهند آن چیزی باشد که نیست. بهتر بود یک سریال متفاوت می‌ساختند که اصلی بود یا بر اساس چیزی بود که واقعا می‌خواستند تا حدودی وفادار به آن باشند. در عوض، انگار یک کپی‌برداری است.

بیشتر بخوانید :

بیشتر صحنه‌های پویا و اکشن دوربین خیلی نزدیک است و تکان‌دهنده و نامشخص است. و آن‌ها خیلی سریع بین خطوط داستانی جابه‌جا می‌شوند بنابراین سرمایه‌گذاری کردن سخت است. شاید برای افرادی نوشته شده که تمرکز خیلی کوتاهی دارند؟ جلوه‌های ویژه خوب است اما صادقانه نمی‌بینم کجا همه این پول را خرج کردند مگر اینکه در یک صندوق پول نقد برای منتقدان بوده باشد. یا شاید بیشتر منتقدان اصلا با کار اصلی آشنا نیستند و داستان‌ها و لحنی که قرار است بر اساس آن باشد را نمی‌دانند.

من برای گذراندن دو قسمت مشکل داشتم. صادقانه، بیشتر شخصیت‌های بزرگسال گریه‌کن، نابالغ و کمی احمق به نظر می‌رسند. بسیاری از این افراد در این نقطه از جدول زمانی شخصیت‌های بالغ کلاسیک هستند، نه بچه‌هایی که اینجا به نظر می‌رسند. دوباره، نوشتن و توسعه شخصیت بسیار ضعیف است. من در تلاش هستم که کسی را در سریال دوست داشته باشم یا به کسی اهمیت بدهم، گرچه آروندیر و نوری را دوست دارم.

احتمالا برای دیدن جلوه‌های ویژه و گذراندن وقت به تماشای سریال ادامه می‌دهم اما به نظر می‌رسد باید خیلی بیشتر از این باشد. من واقعا مشکلی با آزادی خلاقانه برای پر کردن توسعه داستان ندارم اگر خوب انجام شود. فقط به نظر می‌رسد که اینجا خوب انجام نشده است. آن‌ها می‌توانستند چیزهایی بسازند که با اصل و لحن عصر دوم تولکین مطابقت داشته باشد اما در عوض انگار یک دنیای/داستان کاملا متفاوت است که اینطور در کمپین بازاریابی پیش از نمایش سریال ارائه نشد. منظورم این است که آن‌ها ماه‌ها و ماه‌ها این چیز را بی‌رحمانه تبلیغ کردند مثل ظهور دوباره تولکین. و واقعا با ساختن روی آن نقطه، به نظر می‌رسد که از نام برای جذب مخاطب آسان استفاده کردند وقتی حق امتیاز کافی نداشتند یا تمایل به انجام یک اقتباس محکم نداشتند. انگار یک ترفند بازاریابی است. در همین حال آمازون حق امتیاز بسیاری از آثار علمی تخیلی و فانتزی خوب قرن بیستم را از بهترین استعدادهای آن زمان خریده و به هم بسته است و سپس نتوانسته آن‌ها را به بازار بیاورد. آثار راجر زلازنی و ماریون زیمر بردلی دو مثال عالی از ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای هستند که خریده‌اند و سپس رها کرده‌اند، جایی که می‌توانستند اولین باشند در اقتباس‌های با ارزش بالای سرگذشت‌های آمبر یا داستان‌های دارکوور فقط برای نام بردن از چند مورد. در عوض آن‌ها به دنبال شناخت آسان نام رفتند و سپس یک نمایش بصری با کمی ماده واقعی ساختند. چه حیف و هدر دادن فرصت و مقدار مضحکی پول.

می‌توانستم بیشتر بگویم اما نمی‌خواهم فقط به سریال حمله کنم. می‌دانم افراد زیادی استعداد و سخت‌کوشی خود را در آن گذاشته‌اند و اگر به عنوان یک اثر مستقل در نظر گرفته شود شاید خیلی بد نباشد. متاسفانه برای همه به جز افرادی که هر چیزی را که به آن‌ها داده می‌شود می‌گیرند، به عنوان یک اثر مستقل ارائه نشد بلکه یک اقتباس مهم از کار تولکین بود که واضحا نیست.

اگر به تولکین یا هرگونه تداوم در ساخت جهان یا لحن اهمیت نمی‌دهید، پس می‌توانید آن را به عنوان یک آبنبات چشمی نسبتا سرگرم‌کننده تماشا کنید، من فرض می‌کنم، در دنیای سرگرمی که محتوا زیاد است اما کیفیت کم.

من این را برای اطلاع نوشتم نه فقط برای انتقاد.

تشکر.

امتیاز 1/10  : قطعات جدا افتاده و بی‌معنی با داستان غیرقابل درک

فصل اول – قطعات جدا افتاده و بی‌معنی با داستان غیرقابل درک

منصفانه است که بگویم مثل کریستوفر لی فقید، هر یک یا دو سال یک بار ارباب حلقه‌ها را دوباره می‌خوانم.

طراحی صحنه‌ها و جلوه‌های ویژه کاملا وفادار به تیم پیتر جکسون است. فوق‌العاده!

به نظر می‌رسد “نویسندگان”، که این اصطلاح را با کمی اغماض به کار می‌برم، هرگز قوانین اولیه داستان‌گویی را نشنیده‌اند. یک داستان درباره افرادی است که ما از طریق تلاش‌های نویسنده به سرنوشت آن‌ها علاقه‌مند، مجذوب و کنجکاو می‌شویم. برای اینکه این اتفاق بیفتد، نویسنده داستان را با یک آغاز، یک وسط و یک پایان که به طور منظم سرنوشت شخصیت‌ها را به شیوه‌ای جالب ادغام و حل می‌کند، ساختاردهی و تنظیم می‌کند.

این “ارائه”، با وجود صرف پول‌های هنگفت در تولید آن، هیچ‌کدام از این عناصر داستان‌گویی را شامل نمی‌شود. به نظر می‌رسد از قطعات جدا افتاده و کاملا بی‌ارتباط با یکدیگر تشکیل شده است و هیچ داستانی در دید نیست. کسل‌کننده، آزاردهنده است و هیچ معنایی نمی‌دهد.

پروفسور تولکین با تنها یک قلم و یک لوح، حتی بدون توانایی تایپ کردن دست‌نوشته، یک کلاسیک ماندگار خلق کرد. شاید نویسندگان باید برای خودشان چند تا قلم و یک لوح بخرند و سعی کنند نبوغ پروفسور تولکین را احضار کنند.

خلاصه نقد:

این نقد به شدت از فصل اول سریال ارباب حلقه‌ها انتقاد می‌کند. نویسنده معتقد است که داستان فاقد ساختار و انسجام است و شخصیت‌ها جذابیت ندارند. همچنین، با وجود جلوه‌های ویژه خوب، سریال نتوانسته به عمق و پیچیدگی داستان‌های تولکین دست پیدا کند.

امتیاز  4/10 : بعد از دو قسمت خوبه

بعد از دو قسمت: “خوبه”

راستش انتظار زیادی نداشتم، به جز احترام کلی. احترام به منبع اصلی، احترام به خودشون و مهم‌تر از همه احترام به مخاطب.

دقیقا در هیچ کدوم از این جنبه‌ها موفق نیست اما کاملا هم شکست نخورده. حداقل نه بیشتر مواقع.

کیفیت این سریال بین سه‌گانه هابیت و ارباب حلقه‌هاست. نه اونقدر فوق‌العاده درخشان و نه اونقدر وحشتناک نفس‌گیر، پس خوبه.

اما قطعا کم داره. اصلا تاثیر قوی‌ای نذاشت، بیشتر به خاطر سرعت زیاد اتفاقات. هیچ ساختار واقعی برای شخصیت‌ها یا داستان وجود نداره که باعث میشه هر صحنه اکشن تبدیل به یه خستگی بزرگ بشه. این شخصیت‌ها هنوز جا نیفتادن و دارن با ترول‌های برفی، اورک‌ها می‌جنگن و راز کشف می‌کنن.

بازیگرا بیشترشون کارشون خوبه. سرفه! سرفه! چارلی ویکرز. سرفه!

اما هیچ فضای خالی برای گسترش این شخصیت‌ها وجود نداره. همه چی: الان! الان! الان!

با این حال در دو ساعت این سریال تقریبا همون تعداد شخصیت و داستان رو معرفی می‌کنه که در ارباب حلقه‌ها بود، فقط اینجا خیلی بی‌اهمیت‌تر احساس میشه. فقط در مورد اینکه بیشتر داستان رو دنبال می‌کنیم شخصیت‌هایی که می‌دونیم به هر حال به آخر سریال می‌رسن صحبت نمی‌کنم، بلکه کمبود واقعی شرط‌بندی رو هم می‌گم. هنوز چیزی برای اهمیت دادن پیدا نکردیم. چیزی برای از دست دادن.

اگه می‌خوای اینو ببینی، احتمالا قبلا عاشق این دنیا بودی و اونا می‌دونن.

خلاصه: یه جوری خوبه. یه جوری مسخره. بصری عالی. توهین‌آمیز نیست. ببین یا نبین.

نظرات در مورد سریال ارباب حلقه ها

امتیاز 6/10  : صادقانه بگویم انتظار یک فاجعه کامل را داشتم

صادقانه بگویم انتظار یک فاجعه کامل را داشتم اما باید اعتراف کنم که از نظر زیبایی‌شناسی و بصری کار بسیار خوبی انجام شده است. اما، گالادریل من را ناامید می‌کند، او برای هزاران سالی که قرار است باشد بسیار جنگ‌جو است و به نظر می‌رسد الف‌ها به طور کلی قبل از دنیای بیرون هیچ دانشی ندارند. این جزئیات که الف‌ها موهای کوتاه دارند من را بسیار ناامید کرد، با الف‌ها همانطور که باید رفتار و نشان داده نمی‌شوند. نمایش پادشاهی‌های الف‌ها فوق‌العاده است.

کوتوله‌ها را دوست دارم، از تصویر خارج نمی‌شوند و کازاد-دوم بنایی برای هنر دورین است.

در مورد داستان، برای یک فن‌فیک مبتنی بر عناصر الحاقات و ساخته شدن، در وهله اول با الف‌ها بدرفتاری کردند.

خلاصه نقد:

این نقد به برخی جنبه‌های مثبت و منفی سریال اشاره می‌کند. از نظر بصری و طراحی تولید، سریال مورد تحسین قرار گرفته است. اما شخصیت‌پردازی الف‌ها و برخی تصمیمات داستان‌گویی مورد انتقاد قرار گرفته است. نویسنده از نمایش کوتوله‌ها و پادشاهی‌های الف‌ها راضی است اما از شخصیت گالادریل و ظاهر الف‌ها انتقاد می‌کند. همچنین، به نظر می‌رسد که داستان سریال از برخی عناصر اصلی داستان‌های تولکین فاصله گرفته است.

امتیاز 7/10  : تعجب‌آور خوب

یک شگفتی دلپذیر، فیلمبرداری بی‌نقص است، شخصیت‌ها کاملا خوب ساخته شده‌اند، داستان شبیه یک پیوند بین داستان‌های عصر اول، سیلماریلیون و داستان‌های ارباب حلقه‌های عصر سوم است، ریتم روایت دلپذیر است هرچند کمی کند. اگر نتیجه سریال این باشد که روایت کند چگونه سائرون حلقه‌های قدرت را ساخت، قطعا چیزی برای تماشا خواهد بود. تا این لحظه، فکر می‌کنم به طور کلی، حداقل فصل اول تحویل می‌دهد. فکر می‌کنم به اندازه کافی خوشبینانه است که بتوانم در مورد 7 قسمت بعدی خوشبین باشم. باید اضافه کنم که دوباره خوشحال شدم.

خلاصه نقد:

این نقد به سریال ارباب حلقه‌ها امتیاز مثبت می‌دهد. فیلمبرداری، شخصیت‌پردازی و داستان‌گویی مورد تحسین قرار گرفته است. نویسنده امیدوار است که ادامه سریال به خوبی آغاز شود و داستان ساخت حلقه‌های قدرت را به خوبی روایت کند.

امتیاز 7/10 : به اندازه فیلم‌های جکسون خوب نیست

به اندازه فیلم‌های جکسون خوب نیست، اما خب، چه انتظاری داشتیم

اجتناب‌ناپذیر است که این سریال با فیلم‌های ارباب حلقه‌های جکسون مقایسه شود. به خوبی آن‌ها نیست. اما بعید بود که باشد. جهنم، حتی خود جکسون نتوانست کار خودش را خیلی خوب دنبال کند.

من می‌گویم، این بهتر از هابیت است، حتی اگر کمی از ظرافت کارگردانی فیلم کم داشته باشد.

پایلوت‌ها همیشه سخت و معمولا خیلی بد هستند و با این معیار، این یک پایلوت خیلی بهتر از بسیاری دیگر است. زمان زیادی صرف یک مقدمه کمی دست و پا گیر شد، اما وقتی شروع شد خیلی خوب بود.

از آنچه در تریلر دیده بودم جذاب‌تر است. به نظر می‌رسد شاید اشباع در تریلر بسته شده بود، خود نمایش به نظر نمی‌رسد خیلی دیجیتالی یا مصنوعی باشد. من از نورپردازی و فیلمبرداری در بیشتر موارد لذت می‌برم. یک شات از خون‌ریزی CGI روی لنز دوربین وجود دارد که خیلی تکان‌دهنده است اما چیز بزرگی نیست.

نوشتن برای فانتزی کاملا استاندارد است. شخصیت‌ها می‌توانند قوی‌تر باشند. کارش را انجام می‌دهد.

منتظر بقیه این هستم. زمان نشان می‌دهد که آیا این برای آمازون جواب می‌دهد. امیدوارم اینطور باشد.

امتیاز 10/10 :احساسش می‌کنم

اگرچه هیچ‌کدام از کتاب‌ها را نخوانده‌ام، اما طرفدار بزرگ سرزمین میانه هستم. سه‌گانه اصلی برای همیشه جزو فیلم‌های مورد علاقه من خواهد بود. واقعا خوب است که دوباره به سرزمین میانه برگردم. دو قسمت از این سریال را دیده‌ام و تا الان واقعا ازش لذت بردم. هیچ مشکلی برای تماشای کل فصل نخواهم داشت. دوست دارم که لحن بین تاریک و شاد عوض می‌شود، خیلی شبیه سه‌گانه اصلی ارباب حلقه‌ها. شخصیت‌ها و مکان‌های مختلف واقعا جالب هستند و احساس می‌کنم که دارم واقعا وارد این دنیا می‌شم مثل قبلش نه. از نظر بصری، نگاه کردن بهش کاملا خیره کننده است. شنیدم گران‌ترین سریال ساخته شده است و قطعا اینطور به نظر می‌رسد. من قبلا یک روند را می‌بینم که این قسمت‌ها قرار است با چندین پایان ناگهانی ما را ترک کنند، درست مثل سریال لاست که من هم دوستش دارم.

احساس می‌کنم تا زمانی که سریال به تولکین و شخصیت او احترام بگذارد و نسبت به طرفداران 6 فیلم دیگر سرزمین میانه توجه داشته باشد، می‌تواند چیزی واقعا فوق‌العاده باشد. می‌تواند جهان‌سازی و حماسه بازی تاج و تخت را بدون همه محتوای صریح به ما بدهد. خوبه که یه سریال فانتزی بزرگ داریم که احساس می‌کنم می‌تونم با خانواده‌ام تماشا کنم.

امتیاز  7/10 : تا الان خیلی خوبه

تا الان از این پیش‌درآمد لذت می‌برم، اگرچه اگر قرار است داستان‌های اصلی سیلماریلیون را دنبال کند، تکه بزرگی از کتاب را می‌گیرد.

به نظر می‌رسد در سبک داستان‌گویی محدودتر از پیتر جکسون است که همه ترفندها و همه کلیشه‌های داستان‌های حماسی را در قلمرو سینمایی به کار می‌برد. در کار دوربین و CGI کمتر زیبا نیست. به عنوان یک طرفدار واقعی تولکین، من خیلی به ملودرام و احساسات آشکار بزرگ در ارباب حلقه‌ها یا CGI مضحکی که ارتش‌ها را مثل مورچه‌های آتشین در سیل جمع می‌کرد اهمیت نمی‌دادم. این عناصر ضروری نبودند و از تجربه کم کردند.

فرمت سریال برای خطوط داستانی چندگانه مناسب‌تر به نظر می‌رسد، برای ارباب حلقه‌ها و هابیت شدیداً کشیده بهتر بود.

این اوایل سریال است، بنابراین امیدوارم روند ادامه پیدا کند.

اگر POV پیتر جکسون را دوست داشتید، ممکن است این کمی بی‌روح پیدا کنید، اما حداقل ارزش یک امتحان را دارد.

ویرایش اوایل اکتبر بعد از 5 قسمت:

خب، دو قسمت اول انتظارات من را خیلی بالا برد. این یک بازی بی‌معنی از طریق صحنه‌ها بدون هیچ تم کلی است و چه نوشتن باشد چه ویرایش داستان، به نظر می‌رسد حقایق را بدون مدرک فرض می‌کند، هیچ دلیلی برای اقدام ارائه نمی‌دهد یا هیچ دلیلی برای مخاطب برای اهمیت دادن به اقدامات شخصیت‌هایش با استثنا کوتوله‌ها و پروتو هابیت‌ها و یک الف افتاده. الف‌ها به عنوان یک مردم جمعی به نظر می‌رسد که از اضطراب وجودی نوجوانانه، درام بدون هدف زیادی رنج می‌برند، با نومنوریایی‌ها و تمام سرزمین میانه یک وسیله برای رفتار گربه‌بازی آن‌ها. مهم‌ترین ضعف داستان: گالادریل آنطور که ارائه شده یک قهرمان حماسی توانا نیست که همسالان خود را برای جستجوی خود جمع کند. هنوز هم ارزش تماشای کنجکاوی بی‌تفاوت را دارد که آیا تولید راه خود را از باتلاقی که در نیمه راه شده است پیدا می‌کند یا نه. قرار نیست یک کلاسیک بی‌نهایت باشد.

در این مرحله، بهترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد، یک گروه کر دیواری در وسط فیلم از شوالیه‌های مونتی پایتون است که با فریاد زدن “ادامه بده!” از یک صحنه می‌گذرند.

نظرات در مورد سریال ارباب حلقه ها

امتیاز 8/10 :من کتاب را خوانده‌ام و عاشق این سریال هستم

به نظر من این سریال عالی بود، انسان‌ها، الف‌ها و انسان‌های این سریال را دوست داشتم، تنها چیزی که احساس کردم خیلی خوب نبود هابیت بود.

اما همه این‌ها به زیبایی فیلمبرداری شده بود، از مکان‌ها گرفته تا دکورها، لباس‌ها و حتی وسایل، همه این‌ها بهترین چیزی بود که در هر سریال تلویزیونی دیده‌ام.

صدا روی نقطه است، موسیقی و افکت‌های صوتی را دوست دارم،

داستان تنها چیزی است که خیلی خوب نیست (داستان هابیت)، من فقط دو قسمت دیده‌ام، بنابراین ممکن است بهتر شود، چه کسی می‌داند؟ اما از آن لذت بردم و بیشتر از فیلم‌ها یادآور کتاب‌های تولکین است (به نظر من).

و این نظرات من در این مورد است و فقط مال خودم است اگر به هر دلیلی شما را عصبانی می‌کند، این فقط یک سریال تلویزیونی است، پس آن را به عنوان یک سریال تلویزیونی ببینید، این توسط تولکین نوشته نشده است، بنابراین اگر آن را دوست ندارید تماشا نکنید.

امتیاز 6/10 :تا الان تحت تاثیر قرار گرفته‌ام، اما چیزی کم دارد

طرفدار بزرگ ارباب حلقه‌ها هستم، تولکین را دوست دارم و از سه‌گانه پیتر لذت بردم. این سریال علی‌رغم اینکه همه مردم طوری رفتار می‌کنند که انگار تولکین را شخصا می‌شناختند و تصمیم به حمله به آن گرفته‌اند، خیلی بد نیست. احساسات مختلطی درباره الف‌ها دارم، به نظر نمی‌رسد به اندازه انتظارم “برتر” باشند و توسعه شخصیت در کل به نظر آشفته است.

از شرکت در بحث‌ها درباره بازیگران سیاه‌پوست در نقش‌های خاص خودداری می‌کنم، به کی اهمیت می‌دهید؟ هالیوود است، تظاهر است، از تخیل خود استفاده کنید، ماهی‌های بزرگتری برای سرخ کردن در دنیا وجود دارد. امیدوارم توسعه شخصیت بیشتری داشته باشیم، همچنین دوست دارم پیشینه بیشتری از آغاز زمان ببینم، فکر می‌کنم من مثل یک آدم فضایی هستم، اما تا الان اصلا بد نبوده، فقط دنبال کردنش سخت‌تر از چیزی بود که امید داشتم. منتظر قسمت‌های بیشتر هستم، CGI تا الان به زیبایی انجام شده است!

 امتیاز 6/10 :همه چیز عالی است به جز الف‌ها

هشدار: اسپویل

6.5 عدد واقعی برای این است، صحبت کردن از دیدگاه کسی که همه کتاب‌ها را خوانده است. زیبا انجام شده است، اما فقط یک سریال زیبای دیگر است. هیچ فرقی با GOT ندارد. دقیقا یکسان به نظر می‌رسد. الف‌ها هیچ لطفی ندارند، با انسان‌ها فرقی ندارند و موهای بلند ندارند که… جزئیات ساده زیادی وجود دارد که از دست رفته است که می‌توانست یک جرقه منحصر به فرد به الف‌ها بیاورد. و اگر مرد ماه گاندالف باشد پس این یک توهین است. من از نحوه انجام کوتوله‌ها و هارفوت‌ها خوشم آمد، از جو و بازیگران خوشم آمد. نمی‌توانم همین را برای الف‌ها بگویم. مطمئن نیستم بازیگر بد است یا شخصیت گالادریل را نابود کرده‌اند اما او آن الف قوی و خردمند نیست که باید باشد. اشتباه نکنید، او می‌تواند به عنوان ‘جوان’ در نظر گرفته شود اما هزاران سال سن دارد، با نبردهای زیادی روبرو شده و خرد زیادی به دست آورده است.

اینکه به عنوان یک نوع ژنرال لجباز بازی شود واقعا او نیست. و کوتاه‌تر از مردان بودن خنده‌دار است. چیزهای ساده‌ای مثل قد و مو جزئیاتی هستند که اشتباه انجام شده‌اند. هیچ چیز خاصی در مورد الف‌ها وجود ندارد. آن‌ها فقط لباس‌های بهتری پوشیده‌اند و گوش‌های متفاوتی دارند. لطفی که از دست رفته است… وقتی گالادریل به نومنور می‌آید واقعا فکر می‌کنم هیچ فرقی بین او و نومنوریایی‌ها نخواهد بود که… من بازیگران الرود و سلبریmbor را دوست داشتم، ممکن است به تبدیل شدن به الف‌های جذاب برسند. واقعا امیدوارم نظرم تا آخر عوض شود. انگشتان ضربدری.

امتیاز 6/10 :پتانسیل زیادی دارد

من متوجه می‌شم که مردم از کار تولکین بیش از حد محافظت می‌کنند، کتاب‌های او با هیچ رمان فانتزی و ماجراجویی دیگری بی‌نظیر است. اما کتاب‌ها جایی زندگی می‌کنند که دست نخورده هستند و هر نگاه سینمایی به آن‌ها همیشه چیزی کاملا جداگانه خواهد بود. تولکین از هر فیلم یا نمایش مبتنی بر کارش متنفر بود و احتمالاً هیچکس هرگز کاملاً وفادار به منبع اصلی نخواهد بود.

با این اوصاف، این سریال سرگرم‌کننده است و من هیجان‌زده‌ام ببینم چگونه تکامل می‌یابد. قبلاً مکان‌ها، موجودات و سرزمین‌های جالب زیادی را پوشش داده است. واقعا پتانسیل تبدیل شدن به یک سریال فوق‌العاده را دارد. امیدواریم نوشتن جالب بماند و بازیگران شخصیت‌های خود را توسعه دهند. به تماشای ادامه می‌دهم!

امتیاز 7/10 :شروع کندی داشت، امیدوارم زودتر خوب بشه

هشدار: اسپویل

می‌خوام با این شروع کنم که بگم: حتی اگر این سریال واقعا شبیه ارباب حلقه‌ها نیست، من هنوز فکر می‌کنم این یک سریال فانتزی محکم به خودش حق می‌ده. شخصا، من بیشتر طرفدار پیتر جکسون هستم (به جز فیلم‌های هابیت) حتی اگر آن‌ها واقعا نتوانستند 100 درصد کتاب‌ها را بگیرند.

چیزهای خوب: از نظر بصری، این سریال شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد، و موسیقی، میکس صدا، و فیلمبرداری چیزی کمتر از شگفت‌انگیز نیستند. ظاهر برخی از مکان‌ها، مانند پادشاهی کوتوله‌ها و روستای هارفوت، واقعا خلاقانه است.

چیزهای بد: حتی اگر ظاهر برخی از مکان‌ها جالب باشد، این سریال واقعا شبیه یک سریال تولکین نیست. بسیاری از ایده‌ها (مانند نشان سائرون و سقوط یک غول از آسمان) شبیه ایده‌های تولکین نیستند.

خلاصه داستان، این سریال به اندازه کافی خوب کار می‌کند و فکر می‌کنم اگر آن‌ها همراه با دادن سرعت بهتر به دو قسمت اول، نام تجاری و شخصیت‌های ارباب حلقه‌ها را از آن حذف می‌کردند، خیلی بهتر عمل می‌کرد، اما هنوز هم یک سریال فانتزی محکم به خودش حق می‌دهد.

امتیاز 10/10 :اولین افکار من درباره سریال زیبا!

اولین افکار اولیه من درباره ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت! من کاملا عاشق چیزی هستم که تا الان دیده‌ام! دیدن نفرت‌کننده‌های سریال غم‌انگیز است! اقتباس‌ها قرار نیست کامل باشند اما اشکالی ندارد! از فیلمبرداری زیبا، موسیقی متن دلنشین و انواع جلوه‌های ویژه خیره کننده لذت ببرید! اگر سمیت “طرفداران” سعی کند موفقیت این سریال را خراب کند ناراحت خواهم شد، امیدوارم این سریال موفق شود! من از اولین لحظه‌ها جذب شدم بنابراین می‌خواهم بیشتر ببینم! به عنوان یک طرفدار سه‌گانه پیتر جکسون، رویکرد نشان داده شده در سریال را دوست دارم. در اینجا لیستی از چیزهایی که دوست داشتم وجود دارد!

تصاویر: من طرفدار بزرگ تصاویر این نمایش هستم! صرف نظر از محتوا می‌توانم فقط تماشا کنم و مجذوب تصاویر زیبای آنچه می‌توانم روی صفحه نمایش ببینم شوم! در مقایسه با آنچه از برخی سریال‌های اخیر یا حتی برخی فیلم‌ها دریافت کرده‌ایم، cgi/اثرها چشمگیر هستند. به خصوص در مقایسه با تولیدات اخیر مارول. به طور کلی تصاویر عالی واقعا آن را پیش می‌برند.

نمره: اگر چیزی وجود دارد که واقعاً توجه من را در سریال‌ها یا فیلم‌ها جلب می‌کند نمره است. با بزرگ شدن و دوست داشتن موسیقی، شنیدن موسیقی زیبا نوشته شده یک لذت بزرگ است. نمره پایه منحصر به فرد خود را دارد اما همچنان احساس مشابهی با کار هاوارد شور دارد. منظورم این است که شور برای عناوین اصلی نمایش موسیقی نوشت که زیبا است! به نظر من مورد علاقه من در قسمت نوشته شده موسیقی مضمون گالادریل است. شنیدن آن روح من را هیجان‌زده می‌کند. قطعات دیگر موسیقی زیبا نوشته شده و برای گوش‌های من موسیقی است.

شخصیت‌ها: دیدن شخصیت‌ها و موجوداتی که در این دنیای وسیع سرزمین میانه با آن‌ها روبرو می‌شویم همیشه جذاب است. شخصیت‌ها، از نقش‌های اصلی و حتی برخی از نقش‌های کوچکتر فرصت دارند از جهات مختلف برجسته شوند. من عاشق تنوع بازیگران هستم و دیدن آن در سراسر سریال فوق‌العاده است. شخصیت‌هایی که تاکنون برای من برجسته بوده‌اند گالادریل، نوری و آروندیر هستند تا چند نفر دیگر. آن‌ها شخصیت‌های شگفت‌انگیز زیادی هستند که زندگی زیادی به جهان اضافه می‌کنند و دیدن بازی در داستان بسیار عالی هستند!

داستان: همانطور که گفتم من طرفدار بزرگ سه‌گانه پیتر جکسون هستم و با گفتن این حرف نمی‌توانم داستان سریال را نقد کنم زیرا از دیدگاه من هیجان‌زده‌ام که به سرزمین میانه برگردم. داستان تاکنون بیشتر برای داستان بیشتر یا کمتر ساخت جهان بوده است. از دیدگاه داستان‌گویی این را هیجان‌انگیز می‌دانم. می‌توانم ببینم که چرا دیگران ممکن است در مورد آن بی‌تفاوت باشند. کندتر از چیزی است که ممکن است در جای دیگر پیدا کنید اما می‌توانم ببینم که با پیشرفت سریال سرعت می‌گیرد. همانطور که تا الان دیده‌ام، سرمایه‌گذاری کرده‌ام تا ببینم چه چیز دیگری از داستان می‌آید!

نتیجه‌گیری، به طور کلی اینها اولین افکار اولیه من در مورد دو قسمت اول است بنابراین نظر من ممکن است تغییر کند اما تا کنون، من کاملا عاشق چیزی هستم که دیده‌ام و مشتاقانه منتظر دیدن چیزهای دیگر هستم!

برای کسانی که این بررسی/افکار سریال را می‌خوانند! بهش فرصت بدهید!

 امتیاز  8/10 :تا اینجا خوب بوده، اما راه درازی در پیش است

هشدار: اسپویل

بدیهی است که چیزهای زیادی برای تنظیم، قرار دادن و رسیدگی به هر دو داستان و اسطوره شناسی وجود دارد – و به دلیل این جنبه من صبور هستم. تا کنون، سریال به نظر می‌رسد بسیار خوب است! تصاویر خیره کننده هستند و به نظر من همه بازیگران عالی هستند.

من دوست دارم که ممکن است یک داستان مبدا گاندالف در سرزمین میانه نیز داشته باشیم، که به این خط داستانی شکل داده شده است – حتی اگر ممکن است از نظر تطبیقی درست نباشد.

من اضافه شدن هارفوت‌ها را دوست ندارم. به نظر می‌رسد کمی غیر ضروری و خیلی شبیه داستانی است که قبلا در ارباب حلقه‌ها گفته شده است.

اما خواهیم دید.

همانطور که گفته شد، تا کنون خوب بوده است. من برای یکی هیجان‌زده‌ام ببینم که سریال چگونه گسترش می‌یابد.

امتیاز 7/10 :سرگرم‌کننده. به طور آزاد بر اساس افسانه‌ها. چراغ سبز برای آینده

هشدار: اسپویل

اول از همه من یک طرفدار سرسخت تولکین هستم که سیلماریلیون، ضمیمه‌ها، داستان‌های گمشده و غیره را چندین بار خوانده‌ام. و حتی اگر داستان‌های ارائه شده در این نمایش 100٪ دقیق نیستند، تماشای آن لذت‌بخش است.

جهان‌سازی، تولید و چندین خط داستانی جذاب شما را جذب می‌کنند و باعث می‌شوند هرگونه مجوز هنری انجام شده در داستان را ببخشید. تصاویر فوق‌العاده هستند. و بازیگری و موسیقی، اگرچه کامل نیستند، اما همچنان بسیار خوب هستند.

مرفیڈ کلارک به عنوان یک گالادریل جوان فوق‌العاده است. مشتاقانه منتظر هستم که چگونه شخصیت و بازیگری او در طول سریال رشد می‌کند. او یک جسارت و شجاعت به شخصیت گالادریل می‌آورد که می‌توان برای یک نسخه جوان‌تر از گالادریل بدون خرد سن بیشتر و عصرهای زندگی دید. همچنین شخصا از بازیگری که گیل گالاد را بازی کرد لذت بردم. درست روی هدف.

در مورد داستان‌های چندگانه، ما یک گالادریل جوان در ماموریتی برای شکار سائرون و نابودی او برای کشتن برادرش داریم. انتقام خانوادگی. سپس می‌بینیم که یکی از اجداد هابیت‌ها قیمومیت و مراقبت از آنچه به نظر می‌رسد یکی از اولین جادوگران در سرزمین میانه است را بر عهده می‌گیرد. بعد از آن الرود جوان را در تلاش برای مذاکره برای یک رابطه کاری بین الف‌ها و کوتوله‌ها به عنوان بخشی از شاگردی خود به سلبریmbor (یک آهنگر الف مشهور) دنبال می‌کنیم. و در نهایت یک شناسایی الف در مرز بیرونی الف‌ها را داریم که در حال تحقیق درباره تخریب مرموز یک شهر برای یافتن منبع آن است.

همانطور که می‌بینید اتفاقات زیادی در این نمایش می‌افتد. و این فقط دو قسمت اول است. امید من این است که ببینیم نویسندگان چندین جهت را به 1 یا 2 داستان خلاصه می‌کنند تا در آینده خیلی شلوغ نباشد. در غیر این صورت ممکن است خیلی زیاد باشد.

هنوز یک شروع عالی با پتانسیل زیاد. ارزش تماشا کردن را دارد و هر طرفدار ارباب حلقه‌ها از آن لذت خواهد برد. انگشتان ضربدری برای قسمت‌های بعدی!!!

امتیاز  8/10 :این برای یک نوع مخاطب نوشته شده است و نه مخاطب ارباب حلقه‌ها

این برای من ارباب حلقه‌ها نیست،

احساس می‌کنم این برای یک نوع مخاطب نوشته شده است و متأسفانه برای مخاطب ارباب حلقه‌ها نبود، احساس می‌کنم هر کسی که این کار را کرده است هیچ کتاب ارباب حلقه‌ها را نخوانده یا فیلم‌ها را ندیده است، آن‌ها این را کورکورانه بر اساس تفسیر خودشان در مورد اینکه ارباب حلقه‌ها باید چگونه باشد و نه تفسیر جی. آر. آر. تولکین که آن را بسیار عالی کرد، خلق کردند.

الف‌ها واقعاً احساس یا شبیه الف نمی‌کردند و به اندازه کافی جدی به نظر نمی‌رسیدند، آروندیر الفی بود که احساس کردم بهترین بازی را داشت.

آنها همچنین خیلی زیاد بین “داستان‌ها” و غیره جابه‌جا می‌شدند

و اولین صحنه مبارزه علیه ترول یخی فقط یک شوخی بود، خیلی بد اجرا شد و برای اینکه گالادریل فقط در 15 ثانیه آن را بکشد در حالی که گاندالف، لگولاس و گیملی و بقیه گروه تقریباً 2 دقیقه طول کشید تا یک ترول را بکشند و آن‌ها در حال مبارزه بودند…

به عنوان یک طرفدار ارباب حلقه‌ها واقعاً ناامید شدم!

اگرچه باید اعتراف کرد که طبیعت واقعاً زیبا و خوب انجام شده بود.

امتیاز 7/10 : دیالوگ‌ها، مکان‌ها، موسیقی، جلوه‌های بصری در واقع خوب هستند 

دیالوگ‌ها، مکان‌ها، موسیقی، جلوه‌های بصری در واقع خوب هستند اما من اصلا فیلمنامه را دوست نداشتم.

سریال خیلی غیرمنطقی پیشرفت می‌کند. گالادریل در دریای بزرگ شنا می‌کند انگار کسی قرار است بیرون بیاید. خوشبختانه در دریا آدم بیشتری نسبت به خشکی وجود دارد. حداقل دریا را روی نقشه کوچکتر می‌کردید. شاید بعدش کمی منطقی‌تر بود. همه فقط می‌خواهند غیرمنطقی قهرمان باشند. گالادریل با 8 نفر دنبال سائرون و اورک‌ها می‌رود. الف سیاه می‌گوید من تنها می‌روم و به او می‌گوید برگردد. پس چرا با او می‌روی که می‌گویی تور را تنها نمی‌گذارم؟

به خصوص هارفوت‌ها. یک “شهاب سنگ” نزدیک به یک روستای 50 نفری می‌افتد. و آن‌ها آن را می‌بینند، اما فقط یک دختر می‌رود و نگاه می‌کند و مرد را در یک روستای کوچک پنهان می‌کند. الرود و الف دیگر مثل همسایه‌ها پیاده روی می‌کنند تا به کوتوله‌ها برسند. حداقل اسب‌ها را نشان دهید. کوتوله به الرود گیر می‌دهد.

سریال آنقدر غیرمنطقی پیش می‌رود که الان. باشه، جلوه‌های بصری خوبه اما مردم هم دنبال منطق هستند. سریال فقط به خاطر جلوه‌های بصری خوب نیست. جلوه‌های بصری تنها معیار ارزیابی نیست. پس فیلم‌های مارول هم 10/10 هستند. بعضی‌ها فقط CGI و جلوه‌های بصری را می‌بینند و می‌گویند بهترین سریال است. مهمترین چیز در یک فیلم و سریال تلویزیونی فیلمنامه است. دومین بازیگر می‌آید. به هر حال، بازیگران هم خیلی خوب نیستند. فکر می‌کنم بودجه سریال فقط جلوه‌های ویژه و مکان‌هاست.

امتیاز  8/10 :با گذشت فصل بهتر می‌شود!

ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت به اندازه انتظاری که داشتم خوب است. در واقع، من از اینکه چقدر از آن لذت بردم شگفت‌زده شدم. نوشتن و بازیگری در این عالی است. طریقی که آن‌ها این شخصیت‌ها و دنیایی که در آن زندگی می‌کنند را می‌سازند چیزی است که این سریال را بسیار خاص می‌کند. شما واقعاً برای آنچه برای این شخصیت‌ها اتفاق می‌افتد اهمیت قائل هستید. این سریال قطعا به اندازه کافی خوب است که به تنهایی بایستد و نه فقط با سه‌گانه مقایسه شود. اعتراف می‌کنم که کتاب‌های ارباب حلقه‌ها را نخوانده‌ام بنابراین هیچ انتظاری در این زمینه نداشتم. نگذارید برخی از این نقدهای منفی مضحک شما را از تماشای این منصرف کند، بیشتر آن‌ها از افرادی است که از همه چیز متنفرند. خوشحالم که این سریال خیلی خوب عمل کرد زیرا یکی از سریال‌های پربیننده سال است. این در واقع یکی از سریال‌های مورد علاقه من در سال است و نمی‌توانم منتظر فصل‌های بیشتر باشم.

مطلب پیشنهادی

موفق ترین بازیگران هری پاتر

رتبه بندی 10 بازیگر موفق هری پاتر در فیلم های دیگر

اولین فیلم هری پاتر بیست سال پیش در چهاردهم نوامبر اکران شد و ما رسماً …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *