جمعه , 15 تیر 1403 - 6:45 قبل از ظهر
نحوه عملکرد پمپ سیرکولاتور و مشخصات خرید آن

نحوه عملکرد پمپ سیرکولاتور و مشخصات خرید آن

سیستم های آبرسانی در سری های مختلف تولید و موجود می شوند و در این نوشتار قصد داریم به نحوه عملکرد پمپ سیرکولاتور و مشخصات خرید آن بپردازیم. سری های سیرکولاتور از نوع سانتریفیوژی هستند که عملکرد آن ها در به گردش درآوردن آب گرم یا سرد است. در انواع تجهیزات برودتی و حرارتی از این پمپ استفاده می شود که تامین بار سرمایش و گرمایش را در ساختمان ها و برج های خنک کننده بر عهده دارد. سیال توسط پمپ های سیرکولاتور درون یک سیکل بسته سیرکوله می شود. انتقال آبگرم از دیگ موتورخانه، پکیج های زمینی و دیواری به رادیاتور یا سیستم گرمایش از کف به وسیله این پمپ انجام می گیرد.

برای آشنایی با نحوه عملکرد پمپ سیرکولاتور و مشخصات خرید آن می توان در نظر داشت که این محصول آبرسانی در مصارف صنعتی نیز کاربرد دارد و برای شستن و خنک نگه داشتن دستگاه ها، چیلرها و سیستم های حرارت مرکزی کارخانه ها نیز می توان آن را به کار برد. انواع پمپ سیرکولاتور بر اساس قرار گیری در مدار به دو دسته تقسیم بندی می شوند که به آن ها پمپ سیرکولاتور خطی و زمینی یا مکش از ته گفته می شود. سری های خطی روی مدار نصب می شوند و در طراحی تک قلو و یا دو قلو، تک دور و یا چند دور به بازار عرضه می شوند.

مدل زمینی این پمپ ها بر روی شاسی روی زمین نصب می شوند و در ظرفیت بالا ارائه می شوند. به همین خاطر پمپ سنگین می شود و مدار توان تحمل آن را ندارد. در مصرف این پمپ ها از لرزه گیر استفاده می شود که ارتعاشات را کاهش دهد. پیش از انتخاب این محصولات و برای بررسی نحوه عملکرد پمپ سیرکولاتور و مشخصات خرید آن می توانید نگاهی هم به صفحه قیمت پمپ سیرکولاتور داشته باشید تا پس از بررسی و مقایسه آن ها سفارش خود را ثبت کنید. فروشگاه دماپویا ارائه دهنده انواع پمپ سیرکولاتور ساخته شده توسط برندهای روز دنیا است که تمامی محصولات را به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می دهد. شما می توانید انواع سیستم های مورد نیاز ساختمان را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

ویژگی پمپ های سیرکولاتور خطی این است که کارکرد آن ها بسیار کم صدا می باشد و مزاحمتی برای ساکنان ندارد. برچسب انرژی این پمپ ها در رده بندی مصرف A و B می باشد. اغلب سازنده های مختلف آن را با بدنه ای از جنس چدن یا استیل می سازند تا دوام کافی را داشته باشد و دچار استهلاک زودرس نشود. مصرف برق این سیستم ها نیز در سری های تک فاز و سه فاز ارائه می شود.

کاربری سری های خطی آن در شناخت نحوه عملکرد پمپ سیرکولاتور و مشخصات خرید آن حائز اهمیت است. برای این منظور لازم به ذکر است که می توان آن را برای پمپ شوفاژ، پمپ پکیج، پمپ استخر، سیستم شستشوی صنعتی و گرمایش و همچنین پمپاژ سیالات به کار برد. سیرکولاتورهای خطی دارای مکش منفی نیستند و برای پمپاژ سیال اصطلاحا باید سیال بر روی پمپ سوار باشد.

سری زمینی پمپ های سیرکوله دبی و هد بیشتری دارند و برای پمپاژ آب در حجم بالا مناسب به نظر می رسند. جنس آن ها نیز اغلب از چدن ساخته می شود. پروانه به کار رفته در آن تر برنج یا چدن طراحی می شود و استحکام و طول عمر زیادی دارد. دهانه ورودی و خروجی سری زمینی در زاویه 90 درجه ساخته می شود. برای بررسی نحوه عملکرد پمپ سیرکولاتور و مشخصات خرید آن می توان اضافه کرد که سری زمینی دارای دهانه ورودی رو به بالا می باشد.

از اجزای به کار رفته در انواع پمپ سیرکولاتور می توان به الکتروموتور، یاتاقان، شفت، کاسه نمد، کوپلینگ و پروانه اشاره داشت. برای آن که این اجزا روان کار کنند، باید قطعات را روغن کاری کرد. توصیه می شود برای پمپ هایی که سیال داغ را جابجا می کنند، گریس کاری را جای روغن مورد استفاده قرار دهید.

جهت خرید انواع پمپ سیرگولاتور به این صفحه مراجعه کنید

مطلب پیشنهادی

بزرگترین نمایندگی فروش عمده ام دی اف

بزرگترین نمایندگی فروش عمده ام دی اف

برندهای مختلفی هستند که ورق ام دی اف را با طرح‌های مخصوص به خود، تولید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *